REGIONALNY ZWIĄZEK REWIZYJNY
SPÓŁDZIELNI MIESZKANIOWYCH W LUBLINIE
20-601 Lublin, ul. T. Zana 38 tel./fax 81- 525-91-49
L.dz. 48/2021
Lublin, dnia 14 września 2021 r.
Zarząd i Rada Nadzorcza
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby”
Ul.. Watykańska 6 20-538 Lublin
W wyniku zawartej w dniu 16 marca 2021 r. Umowy Nr 6/2021 i Aneksu do Umowy z dnia 23 czerwca 2021 r. pomiędzy Regionalnym Związkiem Rewizyjnym Spółdzielni Mieszkaniowych w Lublinie, a Spółdzielnią Mieszkaniową „Czuby” w Lublinie w dniach od 22 marca 2021 roku do 12 sierpnia 2021 roku została przeprowadzona przez Związek lustracja pełna obejmująca całokształt prowadzonej przez Spółdzielnię działalności za okres od 1 stycznia 2018 roku do 31 grudnia 2020 roku, tj. za cały okres od poprzedniej lustracji.
Lustracją Spółdzielni objęte zostały zagadnienia ujęte w protokole lustracji, a wynikające z postanowień Trybu i Zasad przeprowadzania lustracji organizacji spółdzielczych uchwalonych przez Zgromadzenie Ogólne Krajowej Rady Spółdzielczej w dniu 7 lipca 2020 r., tj.:
- Informacje wstępne dotyczące Spółdzielni.
- Podstawy prawne i organizacja Spółdzielni.
- Organy samorządowe Spółdzielni, ich organizacja i działalność.
- Struktura organizacyjna służb etatowych Spółdzielni i zasady wynagradzania.
- Stan prawny gruntów będących we władaniu Spółdzielni.
- Sprawy członkowskie i dyspozycja lokalami oraz realizacja ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych w zakresie odrębnej własności lokali.
- Gospodarka zasobami mieszkaniowymi.
- Gospodarka remontowa Spółdzielni.
- Działalność inwestycyjna.
- Działalność oświatowo-kulturalna.
- Rachunkowość, sprawozdawczość finansowa i zagadnienia ekonomiczno- finansowe.
- Dodatkowe zagadnienia zbadane w trakcie lustracji.
- Informacje końcowe.
Ustalenia lustracji zawarte w protokole wynikają z faktów zawartych w dokumentach przedłożonych lustratorom oraz wyjaśnień złożonych przez Prezesa Zarządu, Zastępców Prezesa Zarządu, Kierowników badanych Administracji Osiedli i pracowników Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby”.
Lustratorzy sporządzili protokół, który został bez zastrzeżeń podpisany przez Zarząd Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie w dniu 16 sierpnia 2021 r.
Protokół lustracji wraz z niniejszą syntezą ustaleń lustracyjnych stanowi integralną całość.
Poprzednia lustracja pełna Spółdzielni została przeprowadzona przez lustratorów Regionalnego Związku Rewizyjnego Spółdzielni Mieszkaniowych w Lublinie i obejmowała okres jej działalności od 1 stycznia 2015 r. do 31 grudnia 2017 r.
Ustalenia lustracji zostały przedłożone Zarządowi i Radzie Nadzorczej przez Związek Rewizyjny (pismo Związku Rewizyjnego z dnia 21 stycznia 2019 r. L.dz. 2/2019).
Nie były formułowane wnioski polustracyjne.
Przeprowadzone w Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w latach 2018 – 2020 kontrole z zewnątrz nie wykazały uchybień.
Przeprowadzona obecnie lustracja pełna działalności Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” – jak wynika z treści protokołu – wykazała, co następuje:
1. Statut Spółdzielni
W okresie objętym badaniem lustracyjnym, tj. w latach 2018 – 2020 Spółdzielnia Mieszkaniowa „Czuby” swoją działalność prowadziła:
- W okresie do 26 czerwca 2018 r. w oparciu o postanowienia Statutu uchwalonego w dniu 7 czerwca 2017 r. przez Walne Zgromadzenie, który został zarejestrowany przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód w Lublinie z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy i wpisany do KRS Spółdzielni pod Nr 0000082134 w Dziale 1, w Rubryce 4, w poz. 11 wraz z jego jednolitym tekstem.
- Od 26 czerwca 2018 r. w oparciu o postanowienia Statutu uchwalonego przez Walne Zgromadzenie odbyte w częściach od 24 kwietnia do 29 maja 2018 r., który został zarejestrowany przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód w Lublinie z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Krajowego Rejestru Sądowego i wpisany do KRS Spółdzielni Nr 0000082134 w Dziale 1, w Rubryce 4, w poz. 12 wraz z jego jednolitym tekstem.
Obowiązujący Statut uwzględnia postanowienia znowelizowanej w dniu 20 lipca 2017 r. ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych, ustawy – Kodeks postępowania cywilnego oraz ustawy Prawo spółdzielcze, m.in. w zakresie członkostwa, udziałów i wpisowego. - Walne Zgromadzenia obradujące w częściach od 7 maja do 4 czerwca 2019 r. dokonało zmian w Statucie.
Uchwalone zmiany Statutu wraz z jego jednolitym tekstem zostały postanowieniem Sądu Rejonowego Lublin – Wschód w Lublinie z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Krajowego Rejestru Sądowego z dnia 28 sierpnia 2019 r. wpisane do KRS Spółdzielni Nr 0000082134 w Dziale 1, w Rubryce 4, w poz. 13.
Zmiany Statutu dokonane w Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w 2018 roku i w 2019 roku były w terminie zgłoszone przez Zarząd Spółdzielni do Krajowego Rejestru Sądowego.
2. Regulaminy wewnętrzne obowiązujące w Spółdzielni zostały uchwalone i zatwierdzone przez statutowo uprawnione organy.
W okresie objętym lustracją, organy statutowe Spółdzielni, tj. Walne Zgromadzenie, Rada Nadzorcza i Zarząd w oparciu o obowiązujące postanowienia ustaw spółdzielczych i postanowienia Statutu uchwaliły nowe regulaminy lub dokonały zmian w regulaminach istniejących:
Walne Zgromadzenie:
– dokonało zmian w Regulaminie Walnego Zgromadzenia w 2018 r. i w 2019 r.
Rada Nadzorcza:
m.in. uchwaliła nowe Regulaminy lub dokonała zmian treści w Regulaminach obowiązujących, tj.:
– wprowadziła zmiany w Regulaminie przetargu na ustanowienie odrębnej własności lokalu,
– dokonała zmian w Regulaminie wynajmu lokali oraz dzierżawy terenu Spółdzielni,
– dokonała zmian w Regulaminach Komisji Rady Nadzorczej,
– dokonała zmian w Regulaminie rozliczania kosztów gospodarki zasobami mieszkaniowymi i ustalania opłat za używanie lokali,
– uchwaliła Regulamin nabycia członkostwa, ustanawiania praw do lokali i zamiany mieszkań,
– dokonała zmian w Regulaminie udzielania zamówień na roboty remontowo- budowlane, inwestycyjne, konserwacyjne oraz usług i dostawy przeprowadzane w zasobach Spółdzielni,
– dokonała zmian w Regulaminie rozliczania zużycia wody wodociągowej w lokalach i budynkach Spółdzielni oraz użytkowania indywidualnych wodomierzy i ustalania opłat za wodę w Spółdzielni,
– dokonała zmian w Regulaminie Rad Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli i zasad ich wynagradzania,
– dokonała zmian w Regulaminie dotyczącym zasad, warunków oraz trybu udostępniania dokumentów członkom Spółdzielni,
– dokonała zmian w Regulaminie porządku domowego obowiązującego w zasobach Spółdzielni,
Zarząd Spółdzielni dokonał zmian w Regulaminie Organizacyjnym oraz w Regulaminie Pracy dostosowując jego treść do zmian wprowadzonych w Kodeksie Pracy.
3. Organy statutowe Spółdzielni tj.:
A. Walne Zgromadzenia odbyte w 2018 r. i w 2019 r. były zwoływane przez Zarząd Spółdzielni w częściach.
Analiza dokumentacji wskazuje, iż Walne Zgromadzenia odbyte w 2018 r. i w 2019 r. podejmowały uchwały i decyzje zgodne z postanowieniami obowiązującego Statutu.
W 2020 r. Walne Zgromadzenie nie odbyło się.
Zgodnie z art. 90 ustawy z dnia 31 marca 2020 r. o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. Z 2020 r. poz. 568 z późn. zm.), termin ustawowy zwołania walnego zgromadzenia spółdzielni może nastąpić w ciągu 6 tygodni od odwołania stanu epidemii.
B. Rada Nadzorcza – w okresie objętym lustracją – wykazywała dużą aktywność. Zgodnie z zakresem swoich kompetencji zajmowała się najistotniejszymi sprawami dotyczącymi działalności Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby”, a w szczególności sprawami ekonomicznymi oraz wypełnianiem funkcji kontrolno-nadzorczej.
Rada Nadzorcza w latach 2018 – 2020 odbyła 38 protokołowanych posiedzeń, na których podjęła łącznie 85 uchwał.
Podjęte przez Radę Nadzorczą uchwały były prawidłowe pod względem formalnym i merytorycznym, a ich realizacja przez Zarząd Spółdzielni była systematycznie kontrolowana przez Radę Nadzorczą.
C. Zarząd Spółdzielni – w okresie objętym lustracją – zajmował się sprawami, które nie były zastrzeżone do kompetencji innych organów oraz właściwie reprezentował Spółdzielnię na zewnątrz.
Lustracja nie wykazała nieprawidłowości czy uchybień w funkcjonowaniu Zarządu Spółdzielni.
Zarząd Spółdzielni – w okresie objętym lustracją – odbył 158 posiedzeń, na których podjął łącznie 1 017 uchwał.
Podjęte przez Zarząd Spółdzielni uchwały i decyzje były zgodne z postanowieniami Statutu i Regulaminu Zarządu.
D. Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli – w okresie objętym lustracją – działały w oparciu o postanowienia Statutu Spółdzielni i Regulamin oraz przyjętych na poszczególne lata planów pracy.
Lustracja nie wykazała nieprawidłowości w funkcjonowaniu badanych Rad Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli, tj. Osiedla „Skarpa” i Osiedla „Poręba”
Dokumentacja z prac organów statutowych Spółdzielni, tj.:
– Walnych Zgromadzeń odbytych w 2018 r. i w 2019 r.,
– Rady Nadzorczej w latach 2018 – 2020,
– Zarządu w latach 2018 – 2020,
– Rad Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli w latach 2018 – 2020,
była prowadzona właściwie i w sposób prawidłowy przedstawia treść ich obrad i podjęte uchwały.
Dokumentacja jest przechowywana w Spółdzielni zgodnie z zasadami określonymi w regulaminach poszczególnych organów.
4. Obowiązująca w Spółdzielni struktura organizacyjna wraz z określoną ilością 197,14 etatów na koniec 2020 r. zapewniała warunki właściwej realizacji zadań statutowych przez Spółdzielnię Mieszkaniową „Czuby”.
Postanowienia obowiązującego Regulaminu pracy, bhp i ppoż. oraz Zakładowego Układu Zbiorowego Pracy były zgodne z obowiązującymi przepisami, a także były przestrzegane w okresie objętym lustracją tj. w latach 2018 – 2020.
Dokumentacja osobowa pracowników zatrudnionych w Spółdzielni była prowadzona prawidłowo.
5. Stan prawny gruntów będących we władaniu Spółdzielni jest uregulowany.
Spółdzielnia w swoim władaniu na koniec 2020 roku posiadała ogółem 106,62 ha gruntów, w tym:
– prawo własności do 91,33 ha,
– prawo wieczystego użytkowania do 15,29 ha.
Dokumentacja prowadzona przez Spółdzielnię w tym zakresie jest prawidłowa.
6. Sprawy członkowsko-mieszkaniowe były prowadzone i dokumentowane prawidłowo. Spółdzielnia prowadziła w sposób prawidłowy przewidziane prawem rejestry członków i użytkowników lokali.
Zmiany stanu ilościowego członków Spółdzielni były dokonane w latach 2018 – 2020 zgodnie z postanowieniami znowelizowanej w dniu 20 lipca 2017 r. ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych, ustawy – Kodeks postępowania cywilnego oraz ustawy Prawo spółdzielcze, a także zgodnie z postanowieniami Statutu.
7. Dotychczasowy proces związany z ustanawianiem odrębnej własności lokali w Spółdzielni – jak wynika z ustaleń zawartych w protokole – przebiegał zgodnie z postanowieniami ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych i Statutu.
Na dzień 31 grudnia 2020 r. w Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” było wyodrębnionych ogółem 6 187 lokali, w tym:
– 5 899 lokali mieszkalnych, co stanowiło 52,76% ogółu lokali mieszkalnych,
– 49 lokali użytkowych, co stanowiło 39,67% ogółu lokali użytkowych,
– 239 garaży, co stanowiło 38,10 ogółu garaży.
8. Gospodarka zasobami mieszkaniowymi w latach 2018 – 2020 była prowadzona w 6 organizacyjnie wydzielonych Osiedlach. Była ona zgodna z wewnętrznymi unormowaniami prawnymi dotyczącymi organizacji Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby”. Przeprowadzony w trakcie lustracji przegląd wybranych losowo Osiedli, tj. Osiedla „Skarpa” i Osiedla „Poręba” wykazał, iż są one utrzymane w czystości i właściwym stanie estetyczno-porządkowym oraz technicznym.
Otoczenie wokół budynków, dojścia do klatek, ciągi pieszo – jezdne, parkingi i place zabaw w zakresie ładu i porządku są utrzymane w należytej czystości.
W pomieszczeniach ogólnego użytku (klatki schodowe, korytarze i piwnice), jak też na terenach wokół budynków utrzymany jest porządek i czystość.
W altanach śmietnikowych ustawiane są pojemniki do selektywnej zbiórki śmieci. Wokół altan śmietnikowych jest czysto.
Na tablicach na klatkach schodowych budynków mieszkalnych znajdują się niezbędne dla użytkowników lokali informacje i telefony do wykorzystania w sytuacjach awaryjnych. Sprawdzona w trakcie lustracji dokumentacja techniczna i administracyjna budynków Spółdzielni – o których mowa w protokole lustracji – wykazała, iż: przeglądy techniczne:
a) roczne:
– szczelności instalacji gazowej oraz wentylacji,
– stanu technicznego budynków,
b) pięcioletnie:
– instalacji elektrycznej i piorunochronowej,
– sprawności technicznej i wartości użytkowej budynków mieszkalnych.
były wykonywane w Spółdzielni w zakresie i terminach zgodnie z wymogami art. 62 Prawa budowlanego przez osoby posiadające stosowne uprawnienia.
Książki obiektów budowlanych były prowadzone właściwie.
Wpisy były dokonywane przez osoby uprawnione i na bieżąco prowadzone zgodnie z postanowieniami art. 64 Prawa budowlanego.
9.Przeprowadzona analiza umów, jakie Spółdzielnia zawarła z firmami dostarczającymi media wykazała, iż umowy zostały zawarte prawidłowo i zapewniały należytą ochronę interesów Spółdzielni.
10. Analiza kosztów gospodarki zasobami mieszkaniowymi – przeprowadzona w trakcie lustracji – wykazała, iż wzrost kosztów w okresie objętym lustracją jest na niewielkim poziomie.
Ustalone wysokości opłat eksploatacyjnych za lokale w latach 2018 – 2020 były prawidłowe i wynikały z uchwalonych przez Radę Nadzorczą planów gospodarczych Spółdzielni na poszczególne lata.
W latach 2018 – 2020 na działalności gospodarki zasobami mieszkaniowymi wystąpiły nadwyżki przychodów względem poniesionych kosztów, które zgodnie z postanowieniami art. 6 ust. 1 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych zwiększyły przychody Spółdzielni w roku następnym.
11. Analiza dokumentów wskazuje, iż w latach 2018 – 2020 były prowadzone przez Zarząd i Radę Nadzorczą Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” działania windykacyjne, które były dostosowane do warunków Spółdzielni i były skuteczne.
W ocenie lustracji istnieje uzasadniona potrzeba kontynuowania w dalszym ciągu przez Spółdzielnię wszelkich dozwolonych prawem działań dla zwiększenia skuteczności windykacji tych należności.
12. Potrzeby remontowe Spółdzielnia ustalała na podstawie przeglądów stanu technicznego i infrastruktury technicznej zasobów w poszczególnych nieruchomościach oraz na podstawie wniosków zgłaszanych przez członków na Walnych Zgromadzeniach odbytych w częściach w 2018 r. i w 2019 r., a także na Zebraniach Rad Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli.
Bilanse potrzeb remontowych Spółdzielni były analizowane i zatwierdzane przez uprawnione organy statutowe.
Akumulowane środki finansowe pozwalały na ich wydatkowanie zgodnie z potrzebami w ramach zatwierdzonych przez Radę Nadzorczą planów remontowych z uwzględnieniem wpływów w poszczególnych nieruchomościach.
Z analizy dokumentów wynika, iż wydatki poniesione na remonty w Spółdzielni w latach 2018 – 2020 miały uzasadnienie potwierdzone uchwałami Rady Nadzorczej i Rad Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli.
W latach 2018 – 2020 Spółdzielnia Mieszkaniowa „Czuby” na remonty zasobów poniosła wydatki na łączną kwotę 14 456 308,00 zł.
Największymi pozycjami wydatków na remonty były:
- Remonty elewacji budynków mieszkalnych. Na ten cel Spółdzielnia wydała łączną kwotę 3 568 317,00 zł.
- Remonty chodników, opasek odwadniających, remonty schodów i podestów przed budynkami.
Na ten cel Spółdzielnia wydała łączną kwotę 2 512 697,00 zł.
13. Wyłanianie zewnętrznych wykonawców robót remontowych w Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w latach 2018 – 2020 było dokonywane z zachowaniem formy przetargowej.
Przebiegi przetargów, wybór oferentów i szczegółowe określenie zakresów robót remontowych były w Spółdzielni udokumentowane prawidłowo zgodnie z postanowieniami Regulaminu.
Zawarte przez Zarząd Spółdzielni w latach 2018 – 2020 umowy na realizacje robót remontowych – o których mowa w protokole lustracji – zawierały postanowienia zabezpieczające w pełni interesy Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby”.
14. W Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w latach 2018 – 2020 działalność oświatowo-kulturalna była prowadzona przez cztery Domy Kultury mające swoje siedziby w Osiedlach: „Skarpa”, „Ruta”, „Łęgi” i „Błonie”.
Jak wynika z treści dokumentów, wszystkie cztery Domy Kultury prowadziły bardzo bogatą działalność edukacyjną, artystyczną, oświatową, kulturalną i rekreacyjną na rzecz mieszkańców Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby”.
Działalność prowadziły na rzecz wszystkich grup wiekowych, tj. dzieci, młodzieży i dorosłych. Domy Kultury prowadziły stałe i cykliczne formy pracy.
Lustracja ocenia pozytywnie tę działalność.
15. Spółdzielnia Mieszkaniowa „Czuby” podlegała obowiązkowi poddawania sprawozdań finansowych do badania przez uprawniony do tej czynności Podmiot.
Wyboru podmiotów, zgodnie z postanowieniami Statutu, dokonywała Rada Nadzorcza. Podmioty badające sprawozdania finansowe za poszczególne lata wydawały opinie o sprawozdaniach finansowych bez uwag.
Sprawozdania finansowe po uwzględnieniu opinii biegłych zostały zatwierdzone przez Walne Zgromadzenia w obowiązującym trybie i terminie w 2018 r. i w 2019 r., a następnie przesłane drogą elektroniczną do Repozytorium Dokumentów Finansowych KRS. Spółdzielnia Mieszkaniowa „Czuby” w Lublinie w latach 2018 – 2020 posiadała prawidłowe wewnętrzne unormowania prawne dotyczące rachunkowości, kontroli wewnętrznej i obiegu dokumentów.
a) Na podstawie badania lustracyjnego rachunkowości i sprawozdania finansowego za 2020 r. zostały sformułowane następujące stwierdzenia:
- Rachunkowość Spółdzielni prowadzona jest zgodnie z przyjętymi do stosowania w Spółdzielni zasadami polityki rachunkowości zgodnej z postanowieniami ustawy o rachunkowości i ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych.
- Sprawozdania finansowe sporządzane były na podstawie prawidłowo prowadzonych i zamkniętych na koniec roku ksiąg rachunkowych i rzetelnie odzwierciedlają stan majątkowy i finansowy Spółdzielni.
- Ogólna sytuacja finansowa Spółdzielni w okresie objętym lustracją była bardzo dobra. Spółdzielnia w latach 2018 – 2020 prawidłowo gospodarowała środkami finansowymi będącymi w jej dyspozycji
i na bieżąco regulowała zobowiązania wobec budżetu i kontrahentów oraz posiadała bardzo dobrą płynność finansową.
b) Z ustaleń lustracji uwzględniających sprawozdanie badającego podmiotu (biegłego rewidenta) wynika, iż sprawozdania finansowe Spółdzielni za lata 2018, 2019 i 2020 sporządzone zostały na podstawie prawidłowo prowadzonych ksiąg rachunkowych, rzetelnie i jasno odzwierciedlają stan finansowy i majątkowy Spółdzielni.
Sprawozdanie finansowe Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” za rok 2020, którego bilans wykazuje sumę 211 852 768,01 zł, zaś rachunek zysków i strat wykazuje zysk netto w kwocie 457 579,18 zł, może być przedstawione Walnemu Zgromadzeniu do zatwierdzenia, a także może stanowić podstawę do udzielenia absolutorium Członkom Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie za ich działalność w 2020 roku.
16. Rada Nadzorcza w piśmie z dnia 17 maja 2021 r. L.dz. RN/4345/2021 skierowanym do Regionalnego Związku Rewizyjnego Spółdzielni Mieszkaniowych w Lublinie wniosła o dodatkowe zbadanie zagadnień w ramach przeprowadzanej lustracji pełnej działalności Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby”.
Po zapoznaniu się z dokumentami i materiałami udostępnionymi przez Spółdzielnię, a dotyczącymi zagadnień ujętych w piśmie Rady Nadzorczej, lustracja ustosunkowała się w protokole lustracji do zagadnień, które miały miejsce w okresie objętym badaniem lustracyjnym, tj. w latach 2018 – 2020.
Ustalenia lustracji zostały ujęte w 13 punktach zawartych w protokole lustracji na stronach 83-91.
W trakcie lustracji drobne uwagi lustratorów o charakterze organizacyjno-porządkowym były w trakcie lustracji omawiane z Prezesem Zarządu i Zastępcami Prezesa Zarządu i zostały uwzględnione.
Na podstawie ustaleń zawartych w protokole lustracji, należy stwierdzić, iż działalność Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie w badanym okresie tj. w latach 2018 – 2020 była prowadzona prawidłowo pod względem legalności, rzetelności i gospodarności.
Sytuacja ekonomiczna Spółdzielni jest dobra i pozwala na kontynuację działalności w zakresie eksploatacji i technicznego utrzymania zasobów.
Regionalny Związek Rewizyjny Spółdzielni Mieszkaniowych w Lublinie działając na podstawie art. 93 § 1a ustawy Prawo spółdzielcze przekazuje Zarządowi i Radzie Nadzorczej Spółdzielni następujące wnioski polustracyjne wynikające z ustaleń zawartych w protokole:
- Spółdzielnia Mieszkaniowa „Czuby” jest w dobrej i stabilnej kondycji finansowej.
W celu zapobieżenia skutkom inflacji, Spółdzielnia winna podjąć określone działania mające na celu zagospodarowanie wolnych środków m.in. poprzez zakup zintegrowanego systemu komputerowego. - Spółdzielnia winna przygotować program działalności remontowej np. na najbliższe 3 lata z uwzględnieniem posiadanych środków finansowych przez poszczególne nieruchomości.
- Kontynuować wymianę instalacji gazowej w poszczególnych osiedlach w zależności od jej stanu technicznego.
Związek Rewizyjny przypomina, iż stosownie do postanowień § 23 ust. 7 Trybu i Zasad Przeprowadzania Lustracji Organizacji Spółdzielczych uchwalonych przez Zgromadzenie Ogólne Krajowej Rady Spółdzielczej w dniu 7 lipca 2020 r. (Uchwała Nr 10/2020), Zarząd Spółdzielni obowiązany jest zamieścić w porządku obrad najbliższego Walnego Zgromadzenia informację o wnioskach wynikających z protokołu przeprowadzonej lustracji działalności Spółdzielni.
Stosownie do art. 93 § 1 b, § 2 i § 4 ustawy Prawo spółdzielcze, Zarząd Spółdzielni obowiązany jest corocznie przekazywać Związkowi Rewizyjnemu i Walnemu Zgromadzeniu informację o realizacji wniosków polustracyjnych. Ponadto na żądanie członka Spółdzielni, Zarząd jest obowiązany udostępnić mu do wglądu protokół lustracji, wnioski polustracyjne oraz informację o ich realizacji.
Wnioski z przeprowadzonej lustracji przedstawia Walnemu Zgromadzeniu Rada Nadzorcza Waszej Spółdzielni.