Informacja
Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie

Na posiedzeniach w dniach 2, 11, 16, 30 kwietnia 2024 r. Zarząd Spółdzielni prowadził:

 

I. Działania związane z realizacją ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych z dnia 15 grudnia 2000 r.
(tj.. Dz. U. z 2013 r. poz. 1222 ze zm.)

– wpisał osoby do rejestru członków Spółdzielni na podstawie przepisu art.3 ust.1 usm
– wyprowadził z rejestru członków Spółdzielni osoby na podstawie przepisu art. 3 ust.6 usm,
– skreślił z rejestru Spółdzielni członków z datą zgonu na podstawie przepisu art.25 § 1 ustawy z dnia 16 września 1982 r. Prawo spółdzielcze.

 

II. Podjął uchwały, wydal zarządzenia w sprawach:
– przyjęcia w poczet członków SM „Czuby” osób posiadających prawo do lokali mieszkalnych,
– wyboru członka związanego ze spółdzielczym własnościowym prawem do lokalu,
– aktualizacji dokumentacji stanowiącej politykę rachunkowości Spółdzielni.
– aktualizacji instrukcji obiegu, kontroli i archiwizowania dokumentów księgowych Spółdzielni.
– aktualizacji regulaminu kontroli wewnętrznej, opisu procedur kontroli wewnętrznej Spółdzielni
– instrukcji inwentaryzacyjnej Spółdzielni,
– wyrażenia zgody na rozbiórkę i rozbudowę wewnętrznej instalacji gazowej oraz budowę kanałów wentylacyjnych na klatkach schodowych budynku mieszkalnego wielorodzinnego przy ul. Bocianiej 8

 

III. Rozpatrzył wnioski kierowników komórek organizacyjnych w sprawach:

  1. Przeprowadzenia przetargu i zlecenia wykonania dodatkowych robót:
    – w trybie „zamówienia z wolnej ręki” zlecenia Pracowni Architektury Wnętrz wykonania projektu aranżacji łazienek
    i pomieszczenia socjalnego w siedzibie SM „Czuby” w Lublinie ul, Watykańska 6,
    – w trybie zamówienia z wolnej ręki firmie AB TRANS S C wykonanie czyszczenia elewacji budynków przy ulicy Ułanów 22 i Hetmańska 14 w Osiedlu „BŁONIE” zgodnie z przedstawionymi kosztorysami ofertowymi.
  2. Zatwierdzenia protokołu z przetargu
    – nieograniczonego na wymianę wodomierzy w osiedlach „Poręba”, „Łęgi”, „Skarpa” i „Ruta”.
    – nieograniczonego na wykonanie remontu zewnętrznych i wewnętrznych ścian wiatrołapów w budynkach mieszkalnych wielorodzinnych przy ul. Ułanów 14 oraz 16 na Osiedlu „Błonie”.
    – na remont elewacji segmenty garaży (boks 1-16) w zespole garażowym przy ul. Tatarakowej 5 w osiedlu „Lęgi”,
  3. Wynajmu lokalu użytkowego i dzierżawy terenu
    – na wynajem od dnia 01.05.2024 pomieszczenia dodatkowego o pow. 3,11 m², usytuowanego w korytarzu piwnicznym budynku Bociania 6.
    – na przepisanie umowy najmu lokalu 4A przy ul. Radości 4 z firmy NAN Y Sp. z o.o. na obecnego najemcę, który
    w lokalu prowadzi działalność gastronomiczną pod nazwa CHE PASTA.
    – poddzierżawienia terenu na handel owocami sezonowymi oraz budowę stacji ładowania pojazdów elektrycznych przy sklepach. „STOKROTKA”
  4. Skierowania wniosków:
    – do komornika o wszczęcie postępowania egzekucyjnego wobec dłużników,
    – do sądu o zapłatę należności z tytułu opłat eksploatacyjnych za lokale mieszkalne i garaże.
  5. Inne wnioski dot.
    – rozliczenia centralnego ogrzewania za 2023 r. dla budynków przy ul. Romantycznej 8, 10, 12 i Gościnnej 1
    w osiedlu „Skarpa”,
    – uzupełnienia ofert na wymianę wodomierzy w Osiedlach „Poręba”, „Łęgi”, „Skarpa” i „Ruta” i ponowne rozpatrzenie ofert,
    – rozwiązanie umowy na wynajem kserokopiarki z firmą MERKATOR Sp. z o.o. a zawarcie umowy firmą BLACK PRINT,
    – przeprowadzenie negocjacji oraz potwierdzenie protokołu Komisji Przetargowej przetargu nieograniczonego na wymianę wodomierzy w osiedlach „Poręba”, „Łęgi’, „Skarpa”, „Ruta” dla dwóch oferentów,
    – zatwierdzenia rozliczenia kosztów centralnego ogrzewania za 2022 w budynkach przy ul. Dziewanny 7, 9, 11, 13, 15,
    ul. Jana Pawła II9; ul. Różanej 3, 6, 7, 27, ul. Sasankowej 3, 4, 5 oraz ul. Stokrotki 5, 7, 8 osiedla „Ruta” ustalenia wysokości nadpłaty za 2023 r.,
    – wprowadzenie od 01.07.2024 r. do dnia 30.06.2025r. odpisu na montaż instalacji domofonowej w dla mieszkań
    od 41 do 50 w budynku przy ul. Tymiankowej 1 w osiedlu „Łęgi”,
    – zatwierdzenia rozliczenia energii cieplnej na potrzeby C.O. i C.W. w budynkach przy ul. Przytulnej 8-30,
    za okres 01.01- 31.12.2023 r.
    – na wprowadzenia od dnia 01.05.2024 do opłat czynszowych składnika sprzątanie klatki schodowej w budynku Turkusowa VIII (dla mieszkań od 68 do 77).

 

IV. Rozpatrzył pisma członków i mieszkańców dot.
– zawieszenia postępowania egzekucyjnego,
– przedłużenia terminu spłaty zadłużenia z tytułu opłat eksploatacyjnych,
– odstąpienia od naliczania odsetek od nieterminowo wnoszonych opłat,
– zwrotu nadpłaty figurującej na koncie opłat eksploatacyjnych,
– umorzenia postępowania egzekucyjnego,
– zmianę wysokości zaliczki na CO,
– zwrotu mylnie dokonanej wpłaty,
– odstąpienia o egzekucji kosztów sądowych.

 

V. Inne działania.

1. Zarząd podjął decyzję o przeprowadzeniu spotkań członków Zarządu z mieszkańcami w dniach:
– 15.04.2024 r. z osiedla „Błonie”, 16.04.2024 r. z osiedla „Widok” i „Poręba”, 17.04.2024 r. z osiedla „Skarpa”,
– 18.04.2024 r. z osiedla „Łęgi”, 19.04.2024 r. z osiedla „Ruta” z następującym porządkiem spotkań:

  1. Otwarcie spotkania.
  2. Informacje członków zarządu w sprawie działalności organu w okresie od dnia 6 września 2023 r. do dnia 12 kwietnia 2024 r.
  3. Informacje w sprawie nowych zasad rozliczania kosztów dostawy ciepła do budynków’ za centralne ogrzewanie oraz za podgrzewanie wody.
  4. Informacje w sprawie propozycji podziału Spółdzielni w ten sposób, że z Osiedla Skarpa zostanie utworzona nowa spółdzielnia mieszkaniowa.
  5. Wolne wnioski, informacje, zapytania członków i mieszkańców Spółdzielni.
  6. Zakończenie spotkania.

2. Kierowanie bieżącą pracą SM Czuby w Lublinie.

Zarząd Spółdzielni

Data opublikowania: 10:52, 12 czerwca 2024

Kategorie: 2024