z posiedzenia Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie odbytego
w dniu 09.11.2010 r.
Obecni:
Prezes Zarządu – Ryszard Burski
Zastępca Prezesa – Główny Księgowy – Adam Ziółek
Kierownik działu tech- ekspl. Pełnomocnik Zarządu – Bożena Zielińska
Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
1. Kierownik działu finansowego – zastępca głównego księgowego – Anna Kożuszek
2. Kierownik działu rozliczeń wkładów, kredytów i inwestycji – Elżbieta Ożóg
3. Kierownik działu opłat i windykacji należności – Marta Rusinowicz
4. Kierownik działu członkowsko- mieszkaniowego – Krystyna Głuska
protokołowała starszy specjalista ds. samorządowych – Anna Korzonek
Porządek posiedzenia:
1. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
2. Sprawy finansowo-księgowe.
3. Sprawy techniczno eksploatacyjne.
4. Sprawy członkowsko – mieszkaniowe.
5. Sprawy wniesione.
Ad 1. Protokół z poprzedniego posiedzenia przyjęto bez uwag – jednomyślnie.
Ad 2. Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski kierowników pionu finansowo-księgowego dot.:
– przedłużenia terminu spłaty zadłużenia;
Zarząd Spółdzielni oceniając wysokość zadłużenia członków umieszczonych w wykazie, sytuację materialną rodziny, oraz biorąc pod uwagę poniższe aspekty: czy prośba w powyższej sprawie skierowana do Zarządu jest po raz pierwszy, czy też kolejny, czy prowadzone było wobec członka postępowanie sądowe, wydane nakazy zapłaty, postanowił wyrazić zgodę na spłatę zaległości w ratach:
– 1 członkowi w terminie do 31.03.2010 r.
– 2 członkom w terminie do 30.11.2011 r.
– 1 członkowi w terminie do 31.12.2011 r.
– 1 najemcy lokalu w terminie do 28.02.2011 r.
– 1 członkowi nie wyraził zgody na ponowne przedłużenie terminu spłaty
– 1 członkowi nie wyraził zgody na przedłużenie terminu spłaty – polecił skierować wniosek o wydanie nakazu zapłaty.
– utworzenia rezerwy z tytułu opłat czynszowych
Zarząd Spółdzielni postanowił utworzyć rezerwę na należności z tytułu opłat czynszowych z lokali użytkowych i dzierżaw terenów na podstawie umów najmu 29 dłużników ujętych w wykazie, wobec których toczone są postępowania sądowe o zapłatę należności, egzekucję już zasądzonych należności, eksmisję z lokali i dzierżaw terenów – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe dłużników i wysokość zadłużenia.
– spisanie w inne przychody operacyjne
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na spisanie w inne przychody operacyjne osiedla Ruta kwotę – nadpłatę w wysokości 4 453,65 zł figurującą od 1994 r. na lokalu użytkowym – w tym miejscu w protokole umieszczono dane dot. lokalu.
– spisanie w pozostałe koszty operacyjne
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na spisanie w pozostałe koszty operacyjne osiedla Skarpa kwoty 1 147,28 za najem 2 lokali użytkowych. Materiały o skierowanie wniosku o zapłatę należności na drogę postępowania sądowego zostały przekazane w 1997 r. i 1999 r. do zespołu prawnego.
– odstąpienia od naliczania odsetek od nieterminowych opłat czynszowych, zgodnie z załączonym wykazem:
Zarząd Spółdzielni po przeanalizowaniu sytuacji materialnej, zdrowotnej oraz innych wskazanych w podaniu zdarzeń w rodzinie członka, postanowił odstąpić od naliczania odsetek:
– 3 członkom w wysokości 100%
– 1 członkom w wysokości 50%
– 3 członkom w wysokości 40%
– 1 członkowi w wysokości 30%
Ad 3. Z zakresu spraw techniczno – eksploatacyjnych Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski dotyczące:
– opłaty za dzierżawę terenu
Zarząd Spółdzielni postanowił kontynuować płatności za dzierżawę terenu przy ulicy Wiklinowej przeznaczonego pod parking na kolejne 3 lata – po otrzymaniu faktury.
– zakup dmuchawy do sprzątania liści
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na zakup dmuchawy do sprzątania liści w osiedlu Widok.
– udzielania zgody na zamówienie z wolnej ręki
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na zlecenie w trybie zamówienia z wolnej ręki (§ 46 pkt 2 ust.6 regulaminu) wykonania prac ze zjazdów alpinistycznych w zasobach osiedla Poręba.
– windykacja należności za korzystanie z parkingów
Zarząd Spółdzielni nie wyraził zgody na realizację wniosku dot. przekazania z administracji osiedla Skarpa analizy opłat oraz windykacji należności od użytkowników parkingów strzeżonych do działu opłat i windykacji należności w Zarządzie Spółdzielni.
– zmian w regulaminie rozliczania c.o
Zarząd Spółdzielni zaakceptował propozycję uzupełnienia Regulaminu rozliczania kosztów dostawy energii cieplnej do budynków i dokonywania rozliczeń z użytkownikami lokali za centralne ogrzewanie oraz podgrzanie wody o zdanie w treści:
„Wymiar zaliczek dla mieszkań w budynkach rozliczanych systemem uproszczonym ustala się jako średnia kosztów, przypadających na m2 powierzchni użytkowej budynku z ostatnich trzech okresów rozliczeniowych, powiększona o wskaźnik w wysokości 20%”.
Zgłoszoną propozycję przedłoży do uchwalenia Radzie Nadzorczej.
Ad 4. Zarząd Spółdzielni podjął poniżej przedstawione decyzje i uchwały w sprawach członkowsko – mieszkaniowych.
– przyjął w poczet członków 2 osoby – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe nowych członków.
Ad 5. Nie rozpatrywano spraw w tym punkcie porządku obrad.
Na tym protokół zakończono.
Zarząd Spółdzielni