z posiedzenia Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie odbytego
w dniu 14.09.2010 r.
Obecni:
Prezes Zarządu – Ryszard Burski
Zastępca Prezesa – Główny Księgowy – Adam Ziółek
Kierownik działu tech- ekspl. pełnomocnik Zarządu – Bożena Zielińska
Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
1. Kierownik działu finansowego – zastępca głównego księgowego – Anna Kożuszek
2. Kierownik działu rozliczeń wkładów, kredytów i inwestycji – Elżbieta Ożóg
3. Kierownik działu opłat i windykacji należności – Marta Rusinowicz
4. Kierownik działu ds. adm. i pracowniczych – Jolanta Dżygadło
protokołowała starszy specjalista ds. samorządowych – Anna Korzonek
Porządek posiedzenia:
1. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
2. Sprawy finansowo-księgowe.
3. Sprawy techniczno eksploatacyjne.
4. Sprawy pracownicze.
5. Sprawy wniesione.
Ad 1. Protokół z poprzedniego posiedzenia przyjęto bez uwag – jednomyślnie.
Ad 2. Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski kierowników pionu finansowo-księgowego dot.:
– przedłużenia terminu spłaty zadłużenia;
Zarząd Spółdzielni oceniając wysokość zadłużenia członków umieszczonych w wykazie, sytuację materialną rodziny, oraz biorąc pod uwagę poniższe aspekty: czy prośba w powyższej sprawie skierowana do Zarządu jest po raz pierwszy, czy też kolejny, czy prowadzone było wobec członka postępowanie sądowe, wydane
nakazy zapłaty, postanowił wyrazić zgodę na spłatę zaległości w ratach:
– 1 członkowi w terminie do 31.12.2010 r.
– 4 członkom w terminie do 30.09.2011 r.
– 3 członkom nie wyraził zgody na ponowne przedłużenie terminu spłaty i wycofania wniosku o wydanie nakazu zapłaty.
– odstąpienia od naliczania odsetek od nieterminowych opłat czynszowych, zgodnie z załączonym wykazem:
Zarząd Spółdzielni po przeanalizowaniu sytuacji materialnej, zdrowotnej oraz innych wskazanych w podaniu zdarzeń w rodzinie członka, postanowił odstąpić od naliczania odsetek:
– 1 członkowi w wysokości – 100%
– 1 członkowi w wysokości – 50%
– 1 członkowi w wysokości – 50% z tytułu nieterminowych wpłat normatywu.
– dochodzenia należności z tytułu niemownego korzystania z lokalu
Zarząd Spółdzielni zaakceptował wniosek dot. odstąpienia i umorzenia wierzytelności Spółdzielni w wysokości 864,37 i 165,37,- od dłużnika za lokal użytkowy w osiedlu Łęgi, z uwagi na brak miejsca pobytu dłużnika, brak skutecznej egzekucji dotychczasowych należności. Działania i koszt które miałaby ponieść Spółdzielnia /ustanowienia kuratora, koszty sądowe i administracyjne, niemożność odnalezienia dłużnika/ czynią postępowanie sądowe niezasadnym i nie rokującym przyniesienia korzyści dla spółdzielni – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe dłużnika i adres lokalu.
– zmiana stawek opłat za gaz i podgrzanie wody
Zarząd Spółdzielni zaakceptował wniosek o zmianę z dniem 1.11.2010 r. stawek:
- za gaz i podgrzanie wody :w osiedlu Błonie zgodnie z załączonym wykazem
- za podgrzanie wody w osiedlu Łęgi zgodnie z załączonym wykazem
- za podgrzanie wody w osiedlu Ruta zgodnie z załączonym wykazem
- za podgrzanie wody w osiedlu Skarpa zgodnie z załączonym wykazem
Ad 3. Z zakresu spraw techniczno – eksploatacyjnych Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski dotyczące:
– likwidacji wyposażenia
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na likwidację zniszczonego i zużytego wyposażenia Domu Kultury Skarpa zgodnie z załączonym wykazem – arkuszem spisowym z inwentaryzacji w dniu 16.12.2009 r.
– zatwierdzenie protokołu z przetargu
Zarząd Spółdzielni zatwierdził protokół z przetargu:
- w trybie zapytania o cenę na ogrodzenie placów zabaw w osiedlu Błonie i wyraził zgodę na wykonanie w/w prac ze wskazanym przez komisję oferentem.
- Nieograniczonego na wywóz nieczystości oraz zimowe utrzymanie osiedla Ruta i wyraził zgodę na wykonanie w/w prac ze wskazanym przez komisję oferentem.
- W trybie zapytania o cenę na remont schodów terenowych przy pawilonie handlowo – usługowym ul. Dziewanny 1
– zlecenie wykonania remontu
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na zlecenie w trybie zamówienia z wolnej ręki wykonania dodatkowego odcinka chodnika w osiedlu Skarpa przez firmę EKSAM w ramach rekompensaty za nie wykonanie wyszczególnionych w protokole z przeglądu technicznego /pozostawienie asfaltu pod częścią chodnika/ robót na kwotę 6423,13 zł /około 40 m2 chodnika /.
– wynajem lokalu użytkowego
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na wynajem lokalu użytkowego nr 11 położonego przy ulicy Romantycznej 17 z przeznaczeniem na gabinet kosmetyczny na warunkach finansowych takich jak poprzedni najemca z którym rozwiązano umowę w trybie natychmiastowym.
– wyboru oferty na najem lokalu użytkowego
Zarząd Spółdzielni rozpatrzył oferty na najem lokalu użytkowego przy ulicy Dziewanny 14 i wybrał ofertę nr 1 – prywatne przedszkole.
Ad 4. Zarząd Spółdzielni w sprawach pracowniczych podjął poniżej przedstawione decyzje i uchwały:
– wyraził zgodę na zatrudnienie na czas choroby pracownika /długotrwałe zwolnienie lekarskie/ nowego pracownika na stanowisko konserwatora ogólnobudowlanego w osiedlu Skarpa – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe pracowników.
Ad 6. Nie rozpatrywano spraw w tym punkcie porządku obrad.
Na tym protokół zakończono.
Zarząd Spółdzielni