z posiedzenia Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie odbytego
w dniu 07.09.2010 r.
Obecni:
Prezes Zarządu – Ryszard Burski
Zastępca Prezesa – Główny Księgowy – Adam Ziółek
Kierownik działu tech.- ekspl.- pełnomocnik Zarządu – Bożena Zielińska
Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
1. Kierownik działu finansowego – zastępca głównego księgowego – Anna Kożuszek
2. Kierownik działu rozliczeń wkładów, kredytów i inwestycji – Elżbieta Ożóg
3. Kierownik działu opłat i windykacji należności – Marta Rusinowicz
4. Kierownik działu członkowsko- mieszkaniowego – Krystyna Głuska
protokołowała starszy specjalista ds. samorządowych – Anna Korzonek
Porządek posiedzenia:
1. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
2. Sprawy finansowo-księgowe.
3. Sprawy techniczno eksploatacyjne.
4. Sprawy członkowsko – mieszkaniowe.
5. Sprawy wniesione.
Ad 1. Protokół z poprzedniego posiedzenia przyjęto bez uwag – jednomyślnie.
Ad 2. Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski kierowników pionu finansowo-księgowego dot.:
– przedłużenia terminu spłaty zadłużenia;
Zarząd Spółdzielni oceniając wysokość zadłużenia członków umieszczonych w wykazie, sytuację materialną rodziny, oraz biorąc pod uwagę poniższe aspekty: czy prośba w powyższej sprawie skierowana do Zarządu jest po raz pierwszy, czy też kolejny, czy prowadzone było wobec członka postępowanie sądowe, wydane nakazy zapłaty, postanowił wyrazić zgodę na spłatę zaległości w ratach:
– 1 członkowi w terminie do 30.09.2010 r.
– 1 członkowi w terminie do 31.08.2011 r.
– 2 członkom w terminie do 30.09.2011 r.
– 2 członkom nie wyraził zgody na ponowne rozłożenie spłaty zadłużenia i wycofania pozwów o wydanie nakazu zapłaty.
– odstąpienia od naliczania odsetek od nieterminowych opłat czynszowych, zgodnie z załączonym wykazem:
Zarząd Spółdzielni po przeanalizowaniu sytuacji materialnej, zdrowotnej oraz innych wskazanych w podaniu zdarzeń w rodzinie członka, postanowił odstąpić od naliczania odsetek:
– 6 członkom w wysokości 30%
– 4 członkom w wysokości 50%
– 1 członkowi w wysokości 100%
– odstąpienia od naliczania odsetek od nieterminowych opłat wpłaty normatywu, zgodnie z załączonym wykazem:
– 2 członkom w wysokości 50%
– 1 członkowi w wysokości 100% od nieterminowego uregulowania dopłaty do zaliczki na wkład budowlany
– odstąpienia od żądania dopłaty
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na odstąpienie od żądania dopłaty do wkładu budowlanego wynikającej z tzw. Podwójnego rozliczenia mieszkania w wysokości 1 228,58 zł od członka zamieszkałego w osiedlu Skarpa oraz wyraził zgodę na zaksięgowanie powyższej kwoty w pozostałe koszty operacyjne Zarządu – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe członka.
– podziału wyniku finansowego za 2009 r.
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na podział środków kwocie 4 343,36 zł uzyskanych przez osiedle Niska Skarpa na podstawie uchwały nr 4/2010 Zebrania Przedstawicieli Członków SM „Czuby” w następujący sposób:
- Kwotę 343,36 zł przeznaczyć na eksploatację nieruchomości ENS 001 i ENS 002 z podziałem proporcjonalnym do p.u.
- Kwotę 4 000 zł przeznaczyć na fundusz remontowy nieruchomości ENS 001 i ENS 002 z podziałem proporcjonalnym do p.u.
Ujemny wynik w kwocie 62,20 zł ująć w koszty eksploatacji nieruchomości ENS 001 i ENS 002
– rozliczenia energii cieplnej dla c.o.i c.w osiedla Niska Skarpa
Zarząd Spółdzielni zatwierdził rozliczenie energii cieplnej za sezon grzewczy 2009/2010 osiedla „Niska Skarpa” zgodnie z załącznikiem.
– zmiany wysokości zaliczki
Zarząd Spółdzielni zaakceptował wniosek dot. zmianę od 01.11.2011 r. wysokości zaliczki na opłaty z tytułu centralnego ogrzewania i podgrzania wody w sezonie grzewczym 2010 – 2011 dla budynków osiedla Niska Skarpa według załączonej tabeli.
/w wysokości kosztów wynikających z rozliczenia ciepła dla c.o. sezonu 2009 – 20010/.
– wysokości opłat za miejsce postojowe
Zarząd Spółdzielni zatwierdził od dnia 01.01.2011 r. wysokość opłat za miejsce ostojowe na parkingach strzeżonych w osiedlu „Skarpa” na terenie mienia Spółdzielni:
1. Samochód osobowy – 79,08 zł /miesiąc – brutto
2. Samochód dostawczy do 2,5 t – 97,60 zł/miesiąc – brutto
3. Motocykl – 42,70 zł/ miesiąc – brutto
Ad 3. Z zakresu spraw techniczno – eksploatacyjnych Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski dotyczące:
– robót dekarskich
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na wykonanie w trybie „zamówienia z wolnej ręki” robót dekarski polegających na wymianie obróbek blacharskich, miejscowych napraw pokrycia dachowego z papy termozgrzewalnej budynków przy ulicy Bursztynowej 19, 21 i ul. Szmaragdowej 4, 46 oraz dodatkowego zaizolowana /przeciwwilgociowego i termicznego/ ściany szczytowej klatka I w budynku przy ul. Bursztynowa 32 w osiedlu Widok.
Ad 4. Zarząd Spółdzielni podjął poniżej przedstawione decyzje i uchwały w sprawach członkowsko – mieszkaniowych.
– przyjął w poczet członków 7 osób – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe nowych członków.
– wycofał z Rady Nadzorczej wniosek o wykluczenie z rejestru członka zamieszkałego w związku z częściową spłatą zadłużenia – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe członka.
Ad 5. Nie rozpatrywano spraw w tym punkcie porządku obrad.
Na tym protokół zakończono.
Zarząd Spółdzielni