z posiedzenia Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie odbytego
w dniu 24.08.2010 r.
Obecni:
Prezes Zarządu – Ryszard Burski
Zastępca Prezesa – Główny Księgowy – Adam Ziółek
Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
1. Kierownik działu finansowego – zastępca głównego księgowego – Anna Kożuszek
2. Kierownik działu rozliczeń wkładów, kredytów i inwestycji – Elżbieta Ożóg
3. Kierownik działu opłat i windykacji należności – Marta Rusinowicz
4. Kierownik działu ds. adm. i pracowniczych – Jolanta Dżygadło
5. Kierownik działu techniczno eksploatacyjnego – Bożena Zielińska
protokołowała starszy specjalista ds. samorządowych – Anna Korzonek
Porządek posiedzenia:
1. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
2. Sprawy finansowo-księgowe.
3. Sprawy techniczno eksploatacyjne.
4. Sprawy pracownicze.
5. Sprawy wniesione.
Ad 1. Protokół z poprzedniego posiedzenia przyjęto bez uwag – jednomyślnie.
Ad 2. Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski kierowników pionu finansowo-księgowego dot.:
– przedłużenia terminu spłaty zadłużenia;
Zarząd Spółdzielni oceniając wysokość zadłużenia członków umieszczonych w wykazie, sytuację materialną rodziny, oraz biorąc pod uwagę poniższe aspekty: czy prośba w powyższej sprawie skierowana do Zarządu jest po raz pierwszy, czy też kolejny, czy prowadzone było wobec członka postępowanie sądowe, wydane nakazy zapłaty, postanowił wyrazić zgodę na spłatę zaległości w ratach:
– 1 członkowi w terminie do 25.09.2010 r.
– 1 członkowi w terminie do 28.02.2011 r.
– 1 członkowie w terminie do 30.06.2011 r.
– 1 członkowi w terminie do 31.08.2011 r.
– skierowania spraw na drogę postępowania sądowego
Zarząd Spółdzielni zaakceptował wniosek dot. skierowania 93 pozwów przeciwko wymienionym w załączniku dłużnikom o zapłatę należności z tytułu opłat czynszowych. Podejmowane przez Spółdzielnię działania (wezwania do zapłaty, rozkładanie spłaty zadłużenia na raty) okazały się bezskuteczne – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe dłużników.
– wystąpienia do Rady Nadzorczej o wykluczenie ze Spółdzielni
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na skierowanie do Rady Nadzorczej 15 wniosków o wykluczenie ze Spółdzielni, członków wyszczególnionych w załączniku.
Działania podejmowane przez Spółdzielnię mające na celu spłatę zadłużenia okazały się bezskuteczne – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe członków skierowanych do wykluczenia.
– odstąpienia od naliczania odsetek od nieterminowych opłat czynszowych, zgodnie z załączonym wykazem:
Zarząd Spółdzielni po przeanalizowaniu sytuacji materialnej, zdrowotnej oraz innych wskazanych w podaniu zdarzeń w rodzinie członka, postanowił odstąpić od naliczania odsetek:
– 2 członkom w wysokości 30%
– 2 członkom w wysokości 40%
– 4 członkom w wysokości 50%
– 1 członkowi w wysokości 100%
– odstąpienia od naliczania odsetek od nieterminowych od nieterminowej wpłaty normatywu, zgodnie z załączonym wykazem:
Zarząd Spółdzielni po przeanalizowaniu sytuacji materialnej, zdrowotnej oraz innych wskazanych w podaniu zdarzeń w rodzinie członka, postanowił odstąpić od naliczania odsetek:
– 1 członkowi w wysokości 50%
– 1 członkowi w wysokości 100%
– kosztów eksploatacji mienia
Zarząd Spółdzielni zatwierdził wg załączników stawki eksploatacji dla wyodrębnionych pawilonów wolnostojących, których właściciele zrezygnowali z administrowania przez SM „Czuby”.
– planu gospodarczego na 2011 r. osiedle Niska Skarpa.
Zarząd Spółdzielni zatwierdził plan gospodarczy na 2011 r. dla nieruchomości Gościnna 60 – 76, Przytulna 8 – 30 oraz dla budynków w nieruchomościach wyodrębnionych ul. Uśmiechu, których właściciele są członkami spółdzielni.
Ad 3. Z zakresu spraw techniczno – eksploatacyjnych Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski dotyczące:
– rozszerzenie zakresu prac remontowych
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na na zawarcie aneksu do umowy nr15/ER/2010 z dnia 19.05.2010 r. zwiększającego zakres robót związanych z remontem tarasu przy ul. Watykańskiej 8 tj. zamurowanie okienek piwnicznych, wstawienie kratki wentylacyjne, rozebranie ścianki koszy podokiennych, wykonanie izolację oraz ułożyć
kostkę brukową.Wartość robót dodatkowych nie przekracza wartości robót podstawowych.
– podpisania aneksu
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na przesunięcie terminu zakończenia robót do dnia 17.09.2010 r. oraz podpisanie aneksu do umowy nr 1/57/ES/2010 z dnia 28.05.2010 r. na wymianę stolarki okiennej i drzwiowej w części usługowej budynków przy ulicy Radości 9,11 Romantyczna 15 w osiedlu „Skarpa”.
– wykonanie remontu
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na wykonanie remontu:
- daszku budynek Różana 27 – zlecenie firmie ZRB „TOPOL” naprawę przeciekającego daszku nad wejściem do VII klatki schodowej w budynku przy ulicy Różanej 27.
- polegającego na uszczelnieniu, naprawie i regulacji spadków rynien, uszczelnieniu rur spustowych i pasów podrynnowych w 11 nieruchomościach osiedla Ruta.
Ad 4. Zarząd Spółdzielni w sprawach pracowniczych podjął poniżej przedstawione decyzje i uchwały:
– przedłużył umowę o pracę z pracownikiem i zatrudnił w/w na czas określony od 25.08.2010 r. do 28.02 2011 r. w charakterze konserwatora ogólnobudowlanego w administracji osiedla Widok – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe pracownika.
Ad 6. Nie rozpatrywano spraw w tym punkcie porządku obrad.
Na tym protokół zakończono.
Zarząd Spółdzielni