Protokół Nr 19/2010
z posiedzenia Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie odbytego
w dniu 11.05.2010 r.
Obecni:
Prezes Zarządu – Ryszard Burski
Zastępca Prezesa ds. eksploatacyjnych – Anna Urbanek
Zastępca Prezesa – Główny Księgowy – Adam Ziółek
Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
1. Kierownik działu finansowego – zastępca głównego księgowego – Anna Kożuszek
2. Kierownik działu rozliczeń wkładów, kredytów i inwestycji – Elżbieta Ożóg
3. Kierownik działu opłat i windykacji należności – Marta Rusinowicz
4. Kierownik działu techniczno – eksploatacyjnego – Bożena Zielińska
5. Kierownik działu członkowsko – mieszkaniowego – Krystyna Głuska
6. Kierownik działu ds. adm. i pracowniczych – Jolanta Dżygadło
protokołowała starszy specjalista ds. samorządowych – Anna Korzonek
Porządek posiedzenia:
1. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
2. Sprawy finansowo-księgowe.
3. Sprawy techniczno – eksploatacyjne.
4. Sprawy członkowsko – mieszkaniowe.
5. Sprawy pracownicze.
6. Sprawy wniesione.
Ad. 1 Protokół z poprzedniego posiedzenia przyjęto bez uwag – jednomyślnie.
Ad. 2 Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski kierowników pionu finansowo-księgowego dot.:
– przedłużenia terminu spłaty zadłużenia;
Zarząd Spółdzielni oceniając wysokość zadłużenia członków umieszczonych w wykazie, sytuację materialną rodziny, oraz biorąc pod uwagę poniższe aspekty: czy prośba w powyższej sprawie skierowana do Zarządu jest po raz pierwszy, czy też kolejny, czy prowadzone było wobec członka postępowanie sądowe, wydane nakazy zapłaty, postanowił wyrazić zgodę na spłatę zaległości w ratach:
– 1 członkowi w terminie do 31.07.2010 r.
– 1 członkowi nie wyraził zgody na ponowne przedłużenie terminu i polecił skierować pozew do sądu o wydanie nakazu zapłaty.
– odstąpienia od naliczenia odsetek od nieterminowo wnoszonych opłat czynszowych zgodnie z załączonym wykazem:
Zarząd Spółdzielni po przeanalizowaniu sytuacji materialnej, zdrowotnej oraz innych wskazanych w podaniu zdarzeń w rodzinie członka, postanowił odstąpić od naliczania odsetek:
– 2 członkom w wysokości 100%
– 2 członkom w wysokości 50%
– 1 członkowi w wysokości 30%
– końcowego rozliczenia budynku
Zarząd Spółdzielni polecił sporządzić końcowe rozliczenie budynku wielorodzinnego przy ulicy Dziewanny 14 w zakresie działki wykupionej na własność przez spółdzielnię pod budynek w dwóch wersjach :
– zgodnie z uchwałą rady Nadzorczej nr 70/6/2008 z dnia 15.07.2008 r., zgodnie z opiniami ZR Spółdzielni Mieszkaniowych RP – z uwzględnieniem ceny rynkowej (wyceną rzeczoznawcy)
– zgodnie z dotychczas stosowaną praktyką rozliczeń: z uwzględnieniem wszystkich kosztów poniesionych na nabycie, wykup i utrzymanie terenu pod przedmiotową inwestycję.
Ad. 3 W zakresie spraw techniczno – eksploatacyjnych Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski dotyczące:
– zatwierdził protokół
Zarząd Spółdzielni zatwierdził protokół:
a) Z przetargu nieograniczonego na wykonanie robót brukarskich w osiedlu Skarpa, Ruta, Łęgi, Błonie. Wyraził zgodę na zawarcie umowy na wykonanie w/w prac z firmą Zakład usługowo – Handlowy EKSAM w osiedlu Skarpa, Ruta, Łęgi, Firmy PROBUT w osiedlu Błonie,
b) Z przetargu nieograniczonego na prace remontowe w osiedlu Ruta – remont tarasów nad garażami w budynku przy ulicy Watykańskiej 8.
– uzupełnienie oferty
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na wystąpienie do oferenta MARTEN – BUD Bis o uzupełnienie oferty o brakujące dokumenty, złożonej na remont balkonów w osiedlu Ruta.
– przeprowadzenie przetargu
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na przeprowadzenie przetargu w trybie „zamówienia z wolnej ręki” na wykonanie docieplenia szczelin dylatacyjnych w budynkach przy ulicy radości 3 i Sympatycznej 3 w osiedlu Skarpa.
Ad. 4 Zarząd Spółdzielni podjął poniżej przedstawione decyzje i uchwały w sprawach członkowsko – mieszkaniowych:
– wyraził wstępną zgodę na zamianę lokalu mieszkalnego członkowi zam. przy ulicy Dragonów w osiedlu Błonie z osobą posiadającym mieszkanie przy ulicy Przyjaźni – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe osób zamieniających mieszkanie.
– Zarząd Spółdzielni w związku z odmową przez członka spółdzielni zapłaty kwoty 50 zł będącą kosztami wdrożenia ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych polecił w/w kwotą obciążyć konto opłat eksploatacyjnych w/w i ustalić termin zawarcia aktu notarialnego na ustanowienie odrębnej własności garażu przy ulicy Bursztynowej 37 – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe członka.
– Zarząd spółdzielni nie wyraził zgody na wstrzymanie postepowania komorniczego wobec członka zam. przy ulicy Dziewanny w osiedlu Ruta . Decyzję w sprawie wstrzymania rozważy po dokonaniu przez w/w spłaty zadłużenia z tytułu zaliczki na wkład budowlany w wysokości 10 465,53 zł – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe członka.
Ad. 5 Zarząd Spółdzielni podjął poniżej przedstawione decyzje i uchwały w sprawach pracowniczych:
– z dniem 15.05.2010 r. rozwiązuje umowę o pracę na zasadzie porozumienia stron z pracownikiem zatrudnionym w Domu Kultury Skarpa – w tym miejscu protokole umieszczono dane osobowe pracownika.
– zawarł umowę zlecenie z osobą poza spółdzielni w okresie 17 – 31.05.2010 r. na sprzątanie pomieszczeń biurowych siedziby Zarządu Spółdzielni w związku z nieobecnością w pracy pracownika wykonującej te czynności – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe pracowników.
Ad. 6 Nie rozpatrywano spraw w tym punkcie porządku obrad.
Na tym protokół zakończono.
Zarząd Spółdzielni