Protokół Nr 11/2010
z posiedzenia Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie odbytego
w dniu 16.03.2010 r.
Obecni:
Prezes Zarządu – Ryszard Burski
Zastępca Prezesa ds. eksploatacyjnych – Anna Urbanek
Zastępca Prezesa – Główny Księgowy – Adam Ziółek
Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
1. Kierownik działu finansowego – zastępca głównego księgowego – Anna Kożuszek
2. Kierownik działu rozliczeń wkładów, kredytów i inwestycji – Elżbieta Ożóg
3. Kierownik działu opłat i windykacji należności – Marta Rusinowicz
4. Kierownik działu techniczno – eksploatacyjnego – Bożena Zielińska
5 Kierownik działu członkowsko – mieszkaniowego – Krystyna Głuska
6. Kierownik działu ds. adm. i pracowniczych – Jolanta Dżygadło
protokołowała starszy specjalista ds. samorządowych – Anna Korzonek
Porządek posiedzenia:
1. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
2. Sprawy finansowo-księgowe.
3. Sprawy techniczno – eksploatacyjne
4. Sprawy członkowsko – mieszkaniowe.
5. Sprawy pracownicze
6. Sprawy wniesione.
Ad 1. Protokół z poprzedniego posiedzenia przyjęto bez uwag – jednomyślnie.
Ad 2. Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski kierowników pionu finansowo-księgowego dot.:
– przedłużenia terminu spłaty zadłużenia;
Zarząd Spółdzielni oceniając wysokość zadłużenia członków umieszczonych w wykazie, sytuację materialną rodziny, oraz biorąc pod uwagę poniższe aspekty: czy prośba w powyższej sprawie skierowana do Zarządu jest po raz pierwszy, czy też kolejny, czy prowadzone było wobec członka postępowanie sądowe, wydane nakazy zapłaty, postanowił wyrazić zgodę na spłatę zaległości w ratach:
– 1 członkowi w terminie do 30.06.2010 r.
– 1 członkowi w terminie do 31.08.2010 r.
– 1 członkowi w terminie do 30.09.2010 r.
– 2 członkom w terminie do 31.12.2010 r. – termin ostateczny
– 2 członkom w terminie do 31.01.2011 r.
– 4 członkom w terminie do 31.03.2011 r.
– 1 członkowi nie wyraził zgody na ponowne przedłużenie terminu spłaty i polecił skierować sprawę do komornika
– odstąpienia od naliczenia odsetek od nieterminowo wnoszonych opłat czynszowych zgodnie z załączonym wykazem:
Zarząd Spółdzielni po przeanalizowaniu sytuacji materialnej, zdrowotnej oraz innych wskazanych w podaniu zdarzeń w rodzinie członka, postanowił odstąpić od naliczania odsetek:
– 3 członkom w wysokości 100%
– 4 członkom w wysokości 40%
oraz
– 1 członkowi w wysokości 100% za nieterminowej wpłaty rat zaliczki na wkład
– 1 członkowi nie wyraził zgody na odstąpienie od zapłaty naliczonych od nieterminowej wpłaty rat zaliczki na wkład,
– 1 członkowi nie wyraził zgody na odstąpienie od egzekwowania odsetek karnych naliczonych z tytułu nieterminowej wpłaty rat zaliczki na wkład,
– zwrotu nadpłaty
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na zwrot nadpłaty w wysokości 1 472,09 zł występującej na koncie opłat czynszowych członkowi zamieszkałemu w osiedlu Widik – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe członka.
– zatwierdzenia planu amortyzacji
Zarząd Spółdzielni zatwierdził plan amortyzacji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych na 2010 r.
Ad 3. W zakresie spraw techniczno – eksploatacyjnych Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski dotyczące:
– przeprowadzenia przetargu
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na przeprowadzenie przetargu:
- W trybie zapytania o cenę na wykonanie remontu instalacji odgromowej i wykonanie przeglądu instalacji elektrycznej w budynkach osiedla Widok. Zatwierdził skład komisji przetargowej zgodnie z propozycją zawartą we wniosku oraz projekt zaproszenia do złożenia oferty.
- W trybie zamówienia z wolnej ręki na wykonanie wymiany instalacji gazowej w mieszkaniu przy ulicy Radości 14/2 w osiedlu Skarpa.
– wyrażenia zgody na uzupełnienie brakujących dokumentów przez oferentów
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na wystąpienie do wykonawców robót dociepleniowych o uzupełnienie brakujących dokumentów w terminie 7 dni zgodnie z regulaminem udzielania zamówienia na roboty remontowo – budowlane.
– zatwierdzenia protokołu z przetargu
Zarząd Spółdzielni zatwierdził protokół z przetargu po uzupełnieniu brakujących dokumentów przez oferentów na roboty związane z przeglądem instalacji elektrycznej w budynkach osiedla Błonie, Widok i remontu instalacji odgromowej w budynkach osiedla Skarpa i Widok. Wyraził zgodę na podpisanie umowy na wykonanie prac z Usługowym Zakładem Instalatorstwa Elektrycznego w Lublinie na remont instalacji odgromowej w osiedlu Skarpa. Unieważnił przetarg na wykonanie robót w osiedlu Widok gdyż oferta nie spełniała wymogów SIWZ.
Ad 4. Zarząd Spółdzielni podjął poniżej przedstawione decyzje i uchwały w sprawach członkowsko – mieszkaniowych:
– przyjął w poczet członków 2 osoby – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe nowych członków.
Ad 5. Zarząd Spółdzielni podjął poniżej przedstawione decyzje i uchwały w sprawach pracowniczych:
– z dniem 21.03.2010 r. zawarł umowę o prace z pracownikiem w Zarządzie i Administracji Ogólnej, 1/2 etatu, na czas określony do 21.08.2011 r. – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe pracownika.
– z dniem 16.03.2010 r. powierzył pracownikowi zatrudnionemu w Administracji osiedla Skarpa stanowisko p.o. kierownika Administracji aż do odwołania, nie dłużej niż do 15.06.2010 r. – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe pracownika.
Ad 6. Zarząd Spółdzielni podjął poniżej przedstawione decyzje
Zarządzenie wewnętrzne nr 7 / 2010
Prezesa Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby”
w Lublinie z dnia 16.03.2010 r.
w sprawie powołania komisji do przeprowadzenia kontroli wykonania remontów ciągów pieszo – jezdnych , schodów i podestów w osiedlu „Skarpa”
§ 1
W celu realizacji postulatów zgłoszonych przez mieszkańców osiedla „Skarpa” powołuję komisję w następującym składzie:
1. Przewodniczący komisji – Bartłomiej Fromiński
2. Członek – Wojciech Byzdra
3. Członek – Grażyna Bogan
do przeprowadzenia kontroli wykonania remontów ciągów pieszo – jezdnych, schodów i podestów – ułożenia kostki przez wykonawcę wyłonionego w drodze przetargu Zakład Usługowo – Handlowy EKSAM.
§ 2
Wykonanie zarządzenia powierza się Zastępcy prezesa ds. eksploatacyjnych i zobowiązuje się w/w do przedstawienia stosownych wniosków Zarządowi Spółdzielni.
§3
Prace komisja zobowiązana jest zakończyć w terminie do 26.04.2010 r.
§ 4
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia
Zarządzenie wewnętrzne nr 8 / 2010
Prezesa Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby”
w Lublinie z dnia 16.03.2010 r.
w sprawie powołania komisji do przeprowadzenia kontroli w osiedlu „Skarpa”
§ 1
W celu realizacji postulatów zgłoszonych przez mieszkańców osiedla „Skarpa” powołuję komisję w następującym składzie:
4. Przewodniczący komisji – Leszek Dziuba
5. Członek – Anna Kożuszek
6. Członek – Jolanta Dżygadło
7. Członek – Tomasz Prusiewicz
do przeprowadzenia kompleksowej kontroli pracy Administracji osiedla „Skarpa
§ 2
Wykonanie zarządzenia powierza się Zastępcy prezesa ds. finansowych i zobowiązuje się w/w do przedstawienia stosownych wniosków Zarządowi Spółdzielni.
§3
Prace komisja zobowiązana jest zakończyć w terminie do 31.05.2010 r.
§ 4
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia
Skierował do członków i mieszkańców osiedla Skarpa poniżej przedstawioną informację.
INFORMACJA
ze spotkania z mieszkańcami osiedla „Skarpa” odbytego w dniu 12.03.2010 r.
Odpowiedzi na pytanie zgłoszone przez mieszkańców:
- Funkcjonowania Administracji Osiedla „Skarpa”.
W odpowiedzi na krytyczne uwagi mieszkańców dotyczące pracy Administracji Osiedla, Prezes Zarządu decyzją z dnia 16.03.2010 r. nr 8/1010 powołał komisję i zlecił kompleksową kontrolę Administracji Osiedla. Do czasu zakończenia kontroli obowiązki kierownika Administracji Osiedla powierzył mgr inż. Grażynie Bogan.
- Stan wyremontowanych ciągów pieszo-jezdnych (kostka) po okresie zimowym.
Prezes Zarządu decyzją nr 7/2010 z dnia 16.03.2010 r. powołał komisję techniczną, w skład której wchodzą inspektorzy nadzoru do inwentaryzacji i oceny stanu technicznego wykonanych prac i ich zgodności z projektem technicznym. Komisja została zobowiązana do sporządzenia stosownej dokumentacji oraz przedstawienia Zarządowi wniosków.
- Zmiana wysokości składnika opłat czynszowych w pozycji – spłata dofinansowania remontu chodników.
W związku z postulatami mieszkańców osiedla dot. zmiany wysokości składnika opłat czynszowych w pozycji – spłata dofinansowania remontu chodników – Rada Osiedla Uchwałą nr 15/2010 z dnia 11.03.2010 r. zmieniła wysokość w/w składnika opłat czynszowych z 0,59 zł/m2 p.u. na 0,35 zł/m2 p.u. Rada Nadzorcza uchwałą z dnia 23.03.2010 r. nr 31/16/10 zatwierdziła korektę planu rzeczowo-finansowego Spółdzielni na 2010 r.
- Parkowanie samochodów.
W związku z krytycznymi wypowiedziami mieszkańców osiedla na temat parkowania samochodów na trawnikach i ciągach pieszo-jezdnych, Zarząd Spółdzielni rozważy propozycję organizowania sezonowych parkingów (zima) oraz wykładania płytami ażurowymi wybranych miejsc, celem zwiększenia miejsc parkingowych.
- Stan schodów przy kładce nad ul. Filaretów.
Schody i kładka są obiektem Urzędu Miasta. Zarząd wystąpił do Urzędu Miasta z wnioskiem o pilne wyremontowanie tych obiektów.
- Wysokość diet członków Rady Osiedla.
Od dnia 06.10.2009 r. członkowie Rady Osiedla otrzymują diety w wysokości 80 złotych, zgodnie z Uchwałą Rady Nadzorczej nr 95/3/09.
- Realizacja inwestycji zespołu garażowo-parkingowego w osiedlu „Skarpa”.
Zakończenie prac projektowych i uzgodnienie warunków inwestycji nastąpi do dnia 31.03.2010 r. Po tym terminie projekt będzie udostępniony zainteresowanym mieszkańcom w siedzibie Administracji Osiedla „Skarpa” przy ul. Przytulnej 4.
- Umowa z UPC.
Umowa z UPC dotycząca dostarczenia sygnału telewizyjnego do mieszkańców osiedla „Skarpa” została zawarta przez Spółdzielnię w 1995 r. na czas określony 20 lat, tj. do 2015 r. Zerwanie umowy pociągałoby za sobą wysokie kary finansowe, którymi obciążeni byliby mieszkańcy osiedla.
- Jeden składnik opłat czynszowych – odpis na fundusz remontowy.
Zgodnie z postulatami mieszkańców osiedla „Skarpa” w planach rzeczowo- finansowych nieruchomości i wydrukach opłat eksploatacyjnych – wprowadzony zostanie jeden składnik – odpis na fundusz remontowy. Szczegółowa informacja w załączniku.
- Różnica w bilansie wody.
Różnice w bilansie wody w osiedlu „Skarpa”, podobnie jak w innych osiedlach, wynoszą około 10-12%.
- Propozycje zmian do Statutu.
Zgłoszona przez mieszkańców osiedla „Skarpa” propozycja zastąpienia Rady Osiedla – Radą Przedstawicieli Nieruchomości oraz Zebrania Przedstawicieli Członków SM „Czuby” – Walnym Zgromadzeniem, została uwzględniona w projekcie Statutu przygotowanym przez Komisję Statutową. Projekt Statutu zostanie przedłożony do uchwalenia na najbliższym Zebraniu Przedstawicieli w czerwcu 2010 r.
- Ocena pracy Rady Osiedla.
Zarząd Spółdzielni umieści w porządku obrad zebrań grup członkowskich (kwiecień- maj 2010 r.) punkt dotyczący oceny pracy członków Rady Osiedla.
- Konsultacje z mieszkańcami.
Rada Osiedla „Skarpa”, sporządzając plan rzeczowo-finansowy na rok 2010, uwzględniła wnioski przyjęte na zebraniach grup członkowskich w roku 2009. Rada Osiedla „Skarpa”, sporządzając plan remontów na rok 2010, obradowała nad jego opracowaniem na kilku posiedzeniach, zawiadamiając o terminie posiedzenia mieszkańców osiedla (wywieszając zawiadomienia na tablicach ogłoszeń).
Rada Osiedla „Skarpa”, uznając zgłoszony przez mieszkańców problem remontu ciągów pieszo-jezdnych za istotny, podjęła decyzję o wprowadzeniu ich remontu do planu rzeczowo-finansowego osiedla na 2010 r.
Po zarejestrowaniu nowego Statutu Spółdzielni konsultację z mieszkańcami odbywać się będą poprzez wybranych przedstawicieli nieruchomości.
Przewodniczący Rady Nadzorczej i Zarząd Spółdzielni dziękują wszystkim mieszkańcom za wzięcie udziału w spotkaniach i przedstawienie swoich opinii i uwag dotyczących istotnych spraw funkcjonowania osiedla „Skarpa”.
Na tym protokół zakończono.
Zarząd Spółdzielni