Protokół Nr 11/2010
z posiedzenia Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie odbytego
w dniu 16
.03.2010 r.


Obecni:
Prezes Zarządu – Ryszard Burski
Zastępca Prezesa ds. eksploatacyjnych – Anna Urbanek
Zastępca Prezesa – Główny Księgowy – Adam Ziółek

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
1. Kierownik działu finansowego – zastępca głównego księgowego – Anna Kożuszek
2. Kierownik działu rozliczeń wkładów, kredytów i inwestycji – Elżbieta Ożóg
3. Kierownik działu opłat i windykacji należności – Marta Rusinowicz
4. Kierownik działu techniczno – eksploatacyjnego – Bożena Zielińska
5 Kierownik działu członkowsko – mieszkaniowego – Krystyna Głuska
6. Kierownik działu ds. adm. i pracowniczych – Jolanta Dżygadło
protokołowała starszy specjalista ds. samorządowych – Anna Korzonek

Porządek posiedzenia:
1. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
2. Sprawy finansowo-księgowe.
3. Sprawy techniczno – eksploatacyjne
4. Sprawy członkowsko – mieszkaniowe.
5. Sprawy pracownicze
6. Sprawy wniesione.

Ad 1. Protokół z poprzedniego posiedzenia przyjęto bez uwag – jednomyślnie.

Ad 2. Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski kierowników pionu finansowo-księgowego dot.:

przedłużenia terminu spłaty zadłużenia;

Zarząd Spółdzielni oceniając wysokość zadłużenia członków umieszczonych w wykazie, sytuację materialną rodziny, oraz biorąc pod uwagę poniższe aspekty: czy prośba w powyższej sprawie skierowana do Zarządu jest po raz pierwszy, czy też kolejny, czy prowadzone było wobec członka postępowanie sądowe, wydane nakazy zapłaty, postanowił wyrazić zgodę na spłatę zaległości w ratach:

– 1 członkowi w terminie do 30.06.2010 r.
– 1 członkowi w terminie do 31.08.2010 r.
– 1 członkowi w terminie do 30.09.2010 r.
– 2 członkom w terminie do 31.12.2010 r. – termin ostateczny
– 2 członkom w terminie do 31.01.2011 r.
– 4 członkom w terminie do 31.03.2011 r.
– 1 członkowi nie wyraził zgody na ponowne przedłużenie terminu spłaty i polecił skierować sprawę do komornika

odstąpienia od naliczenia odsetek od nieterminowo wnoszonych opłat czynszowych zgodnie z załączonym wykazem:

Zarząd Spółdzielni po przeanalizowaniu sytuacji materialnej, zdrowotnej oraz innych wskazanych w podaniu zdarzeń w rodzinie członka, postanowił odstąpić od naliczania odsetek:
– 3 członkom w wysokości 100%
– 4 członkom w wysokości 40%

oraz
– 1 członkowi w wysokości 100% za nieterminowej wpłaty rat zaliczki na wkład
– 1 członkowi nie wyraził zgody na odstąpienie od zapłaty naliczonych od nieterminowej wpłaty rat zaliczki na wkład,
– 1 członkowi nie wyraził zgody na odstąpienie od egzekwowania odsetek karnych naliczonych z tytułu nieterminowej wpłaty rat zaliczki na wkład,

zwrotu nadpłaty

Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na zwrot nadpłaty w wysokości 1 472,09 zł występującej na koncie opłat czynszowych członkowi zamieszkałemu w osiedlu Widik – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe członka.

zatwierdzenia planu amortyzacji

Zarząd Spółdzielni zatwierdził plan amortyzacji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych na 2010 r.

Ad 3. W zakresie spraw techniczno – eksploatacyjnych Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski dotyczące:

przeprowadzenia przetargu

Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na przeprowadzenie przetargu:

  1. W trybie zapytania o cenę na wykonanie remontu instalacji odgromowej i wykonanie przeglądu instalacji elektrycznej w budynkach osiedla Widok. Zatwierdził skład komisji przetargowej zgodnie z propozycją zawartą we wniosku oraz projekt zaproszenia do złożenia oferty.
  2. W trybie zamówienia z wolnej ręki na wykonanie wymiany instalacji gazowej w mieszkaniu przy ulicy Radości 14/2 w osiedlu Skarpa.

wyrażenia zgody na uzupełnienie brakujących dokumentów przez oferentów

Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na wystąpienie do wykonawców robót dociepleniowych o uzupełnienie brakujących dokumentów w terminie 7 dni zgodnie z regulaminem udzielania zamówienia na roboty remontowo – budowlane.

zatwierdzenia protokołu z przetargu

Zarząd Spółdzielni zatwierdził protokół z przetargu po uzupełnieniu brakujących dokumentów przez oferentów na roboty związane z przeglądem instalacji elektrycznej w budynkach osiedla Błonie, Widok i remontu instalacji odgromowej w budynkach osiedla Skarpa i Widok. Wyraził zgodę na podpisanie umowy na wykonanie prac z Usługowym Zakładem Instalatorstwa Elektrycznego w Lublinie na remont instalacji odgromowej w osiedlu Skarpa. Unieważnił przetarg na wykonanie robót w osiedlu Widok gdyż oferta nie spełniała wymogów SIWZ.

Ad 4. Zarząd Spółdzielni podjął poniżej przedstawione decyzje i uchwały w sprawach członkowsko – mieszkaniowych:

– przyjął w poczet członków 2 osoby – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe nowych członków.

Ad 5. Zarząd Spółdzielni podjął poniżej przedstawione decyzje i uchwały w sprawach pracowniczych:

– z dniem 21.03.2010 r. zawarł umowę o prace z pracownikiem w Zarządzie i Administracji Ogólnej, 1/2 etatu, na czas określony do 21.08.2011 r. – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe pracownika.

– z dniem 16.03.2010 r. powierzył pracownikowi zatrudnionemu w Administracji osiedla Skarpa stanowisko p.o. kierownika Administracji aż do odwołania, nie dłużej niż do 15.06.2010 r. – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe pracownika.

Ad 6. Zarząd Spółdzielni podjął poniżej przedstawione decyzje

Zarządzenie wewnętrzne nr 7 / 2010
Prezesa Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby”
w Lublinie z dnia 16.03.2010 r.

w sprawie powołania komisji do przeprowadzenia kontroli wykonania remontów ciągów pieszo – jezdnych , schodów i podestów w osiedlu „Skarpa”

§ 1

W celu realizacji postulatów zgłoszonych przez mieszkańców osiedla „Skarpa” powołuję komisję w następującym składzie:

1. Przewodniczący komisji – Bartłomiej Fromiński
2. Członek – Wojciech Byzdra
3. Członek – Grażyna Bogan

do przeprowadzenia kontroli wykonania remontów ciągów pieszo – jezdnych, schodów i podestów – ułożenia kostki przez wykonawcę wyłonionego w drodze przetargu Zakład Usługowo – Handlowy EKSAM.

§ 2

Wykonanie zarządzenia powierza się Zastępcy prezesa ds. eksploatacyjnych i zobowiązuje się w/w do przedstawienia stosownych wniosków Zarządowi Spółdzielni.

§3

Prace komisja zobowiązana jest zakończyć w terminie do 26.04.2010 r.

§ 4

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia

Zarządzenie wewnętrzne nr 8 / 2010

Prezesa Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby”
w Lublinie z dnia 16.03.2010 r.

w sprawie powołania komisji do przeprowadzenia kontroli w osiedlu „Skarpa”

§ 1

W celu realizacji postulatów zgłoszonych przez mieszkańców osiedla „Skarpa” powołuję komisję w następującym składzie:

4. Przewodniczący komisji – Leszek Dziuba
5. Członek – Anna Kożuszek
6. Członek – Jolanta Dżygadło
7. Członek – Tomasz Prusiewicz

do przeprowadzenia kompleksowej kontroli pracy Administracji osiedla „Skarpa

§ 2

Wykonanie zarządzenia powierza się Zastępcy prezesa ds. finansowych i zobowiązuje się w/w do przedstawienia stosownych wniosków Zarządowi Spółdzielni.

§3

Prace komisja zobowiązana jest zakończyć w terminie do 31.05.2010 r.

§ 4

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia

Skierował do członków i mieszkańców osiedla Skarpa poniżej przedstawioną informację.

INFORMACJA
ze spotkania z mieszkańcami osiedla „Skarpa” odbytego w dniu 12.03.2010 r.

Odpowiedzi na pytanie zgłoszone przez mieszkańców:

  1. Funkcjonowania Administracji Osiedla „Skarpa”.

    W odpowiedzi na krytyczne uwagi mieszkańców dotyczące pracy Administracji Osiedla, Prezes Zarządu decyzją z dnia 16.03.2010 r. nr 8/1010 powołał komisję i zlecił kompleksową kontrolę Administracji Osiedla. Do czasu zakończenia kontroli obowiązki kierownika Administracji Osiedla powierzył mgr inż. Grażynie Bogan.

  2. Stan wyremontowanych ciągów pieszo-jezdnych (kostka) po okresie zimowym.

    Prezes Zarządu decyzją nr 7/2010 z dnia 16.03.2010 r. powołał komisję techniczną, w skład której wchodzą inspektorzy nadzoru do inwentaryzacji i oceny stanu technicznego wykonanych prac i ich zgodności z projektem technicznym. Komisja została zobowiązana do sporządzenia stosownej dokumentacji oraz przedstawienia Zarządowi wniosków.

  3. Zmiana wysokości składnika opłat czynszowych w pozycji – spłata dofinansowania remontu chodników.

    W związku z postulatami mieszkańców osiedla dot. zmiany wysokości składnika opłat czynszowych w pozycji – spłata dofinansowania remontu chodników – Rada Osiedla Uchwałą nr 15/2010 z dnia 11.03.2010 r. zmieniła wysokość w/w składnika opłat czynszowych z 0,59 zł/m2 p.u. na 0,35 zł/m2 p.u. Rada Nadzorcza uchwałą z dnia 23.03.2010 r. nr 31/16/10 zatwierdziła korektę planu rzeczowo-finansowego Spółdzielni na 2010 r.

  4. Parkowanie samochodów.

    W związku z krytycznymi wypowiedziami mieszkańców osiedla na temat parkowania samochodów na trawnikach i ciągach pieszo-jezdnych, Zarząd Spółdzielni rozważy propozycję organizowania sezonowych parkingów (zima) oraz wykładania płytami ażurowymi wybranych miejsc, celem zwiększenia miejsc parkingowych.

  5. Stan schodów przy kładce nad ul. Filaretów.

    Schody i kładka są obiektem Urzędu Miasta. Zarząd wystąpił do Urzędu Miasta z wnioskiem o pilne wyremontowanie tych obiektów.

  6. Wysokość diet członków Rady Osiedla.

    Od dnia 06.10.2009 r. członkowie Rady Osiedla otrzymują diety w wysokości 80 złotych, zgodnie z Uchwałą Rady Nadzorczej nr 95/3/09.

  7. Realizacja inwestycji zespołu garażowo-parkingowego w osiedlu „Skarpa”.

    Zakończenie prac projektowych i uzgodnienie warunków inwestycji nastąpi do dnia 31.03.2010 r. Po tym terminie projekt będzie udostępniony zainteresowanym mieszkańcom w siedzibie Administracji Osiedla „Skarpa” przy ul. Przytulnej 4.

  8. Umowa z UPC.

    Umowa z UPC dotycząca dostarczenia sygnału telewizyjnego do mieszkańców osiedla „Skarpa” została zawarta przez Spółdzielnię w 1995 r. na czas określony 20 lat, tj. do 2015 r. Zerwanie umowy pociągałoby za sobą wysokie kary finansowe, którymi obciążeni byliby mieszkańcy osiedla.

  9. Jeden składnik opłat czynszowych – odpis na fundusz remontowy.

    Zgodnie z postulatami mieszkańców osiedla „Skarpa” w planach rzeczowo- finansowych nieruchomości i wydrukach opłat eksploatacyjnych – wprowadzony zostanie jeden składnik – odpis na fundusz remontowy. Szczegółowa informacja w załączniku.

  10. Różnica w bilansie wody.

    Różnice w bilansie wody w osiedlu „Skarpa”, podobnie jak w innych osiedlach, wynoszą około 10-12%.

  11. Propozycje zmian do Statutu.

    Zgłoszona przez mieszkańców osiedla „Skarpa” propozycja zastąpienia Rady Osiedla – Radą Przedstawicieli Nieruchomości oraz Zebrania Przedstawicieli Członków SM „Czuby” – Walnym Zgromadzeniem, została uwzględniona w projekcie Statutu przygotowanym przez Komisję Statutową. Projekt Statutu zostanie przedłożony do uchwalenia na najbliższym Zebraniu Przedstawicieli w czerwcu 2010 r.

  12. Ocena pracy Rady Osiedla.

    Zarząd Spółdzielni umieści w porządku obrad zebrań grup członkowskich (kwiecień- maj 2010 r.) punkt dotyczący oceny pracy członków Rady Osiedla.

  13. Konsultacje z mieszkańcami.

    Rada Osiedla „Skarpa”, sporządzając plan rzeczowo-finansowy na rok 2010, uwzględniła wnioski przyjęte na zebraniach grup członkowskich w roku 2009. Rada Osiedla „Skarpa”, sporządzając plan remontów na rok 2010, obradowała nad jego opracowaniem na kilku posiedzeniach, zawiadamiając o terminie posiedzenia mieszkańców osiedla (wywieszając zawiadomienia na tablicach ogłoszeń).
    Rada Osiedla „Skarpa”, uznając zgłoszony przez mieszkańców problem remontu ciągów pieszo-jezdnych za istotny, podjęła decyzję o wprowadzeniu ich remontu do planu rzeczowo-finansowego osiedla na 2010 r.

Po zarejestrowaniu nowego Statutu Spółdzielni konsultację z mieszkańcami odbywać się będą poprzez wybranych przedstawicieli nieruchomości.

Przewodniczący Rady Nadzorczej i Zarząd Spółdzielni dziękują wszystkim mieszkańcom za wzięcie udziału w spotkaniach i przedstawienie swoich opinii i uwag dotyczących istotnych spraw funkcjonowania osiedla „Skarpa”.

Na tym protokół zakończono.

Zarząd Spółdzielni

Data opublikowania: 20:12, 11 maja 2016

Kategorie: 2010