z posiedzenia Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie odbytego
w dniu 19.01.2010 r.
Obecni:
Zastępca Prezesa ds. eksploatacyjnych – Anna Urbanek
Zastępca Prezesa – Główny Księgowy – Adam Ziółek
Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
1. Kierownik działu finansowego – zastępca głównego księgowego – Anna Kożuszek
2. Kierownik działu rozliczeń wkładów, kredytów i inwestycji – Elżbieta Ożóg
3. Kierownik działu opłat i windykacji należności – Marta Rusinowicz
4. Kierownik działu członkowsko- mieszkaniowego – Krystyna Głuska
5. Kierownik działu ds. adm. i pracowniczych – Jolanta Dżygadło
6. Kierownik działu techniczno – eksploatacyjnego – Bożena Zielińska
protokołowała starszy specjalista ds. samorządowych – Anna Korzonek
Porządek posiedzenia:
1. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
2. Sprawy finansowo-księgowe.
3. Sprawy techniczno – eksploatacyjne.
4. Sprawy członkowsko – mieszkaniowe.
5. Sprawy pracownicze.
6. Sprawy wniesione.
Ad 1. Protokół z poprzedniego posiedzenia przyjęto bez uwag – jednomyślnie.
Ad 2. Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski kierowników pionu finansowo-księgowego dot.:
– przedłużenia terminu spłaty zadłużenia;
Zarząd Spółdzielni oceniając wysokość zadłużenia członków umieszczonych w wykazie, sytuację materialną rodziny, oraz biorąc pod uwagę poniższe aspekty: czy prośba w powyższej sprawie skierowana do Zarządu jest po raz pierwszy, czy też kolejny, czy prowadzone było wobec członka postępowanie sądowe, wydane nakazy zapłaty, postanowił wyrazić zgodę na spłatę zaległości w ratach:
– 1 członkowi w terminie do 30.04.2010 r.
– 2 członkom w terminie do 31.12.2010 r.
– odstąpienia od naliczenia odsetek od nieterminowo wnoszonych opłat czynszowych zgodnie z załączonym wykazem:
Zarząd Spółdzielni po przeanalizowaniu sytuacji materialnej, zdrowotnej oraz innych wskazanych w podaniu zdarzeń w rodzinie członka, postanowił odstąpić od naliczania odsetek:
– 3 członkom w wysokości 100%
– 2 członkom w wysokości 70%
– 1 członkowi w wysokości 50%
– 1 członkowi w wysokości 40%
– 1 członkowi w wysokości 30%
– skierowanie pozwów o zapłatę
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na skierowanie pozwów o zapłatę przeciwko 36 wymienionym w załączniku dłużnikom gdyż podejmowane przez spółdzielnię działania okazały się bezskuteczne – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe dłużników.
– utworzenia rezerwy
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na utworzenie rezerwy na należności z tytułu opłat eksploatacyjnych mieszkania Bursztynowa (sprzedane na przetargu, nie uzyskało wolnych środków z których można by było rozliczyć pozostałe zadłużenie) oraz na odstąpienie od naliczania odsetek ustawowych i bieżących w/w mieszkania- w tym miejscu w protokole umieszczono adres lokalu.
– wypłaty odszkodowania
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na wypłatę kwoty 265,57 zł z tytułu odszkodowania za wybita szybę w samochodzie podczas koszenia trawy na parkingu strzeżonym przy ulicy Romantycznej 14.
– spłaty zadłużenia lokali użytkowych
Zarząd Spółdzielni podjął decyzję o wcześniejszej jednorazowej całkowitej spłacie kredytu i odsetek na lokalach przy ulicy Sasankowej i Kaczeńcowej.
– postępowanie w sprawie naliczania odsetek
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na odstąpienie od naliczania odsetek od nieterminowych wpłat rat zaliczek na wkład budowlany na budowę mieszkań w budynku przy ulicy Dziewanny 14:
– za okres zwłoki do 7 dni bez konieczności zwracania się członka z podaniem
– powyżej 7 dni podanie członka w sprawie odstąpienia od naliczenia rozpatruje Zarząd
– skierowania wniosków do komornika
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na skierowanie wniosków do komornika o wszczęcie egzekucji wobec 21 dłużników wymienionych w załączniku, gdyż podejmowane przez Spółdzielnię działania okazały się bezskuteczne – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe dłużników.
– ustalenie kwoty wkładu mieszkaniowego
Zarząd Spółdzielni zaakceptował wariant nr II wniosku w sprawie ustalenia wysokości wkładu mieszkaniowego z tytułu adaptacji plastykówki na cele mieszkalne w osiedlu Ruta – w tym miejscu w protokole umieszczono adres lokalu.
Ad 3. Z zakresu spraw techniczno – eksploatacyjnych Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski dotyczące:
– procedur odbiorowych budynku
Zarząd Spółdzielni zatwierdził procedury odbiorowe budynku przy ulicy Dziewanny 14:
1) Powołanie komisji odbiorczej – Zarządzenie zastępcy prezesa Zarządu
2) Rozpoczęcie działania komisji – 09.02.2010 r.
3) Podpisanie protokołu odbioru – 15.02.2010 r. godz. 10.00
4) Przekazanie mieszkań właścicielom – 15.02.2010 r. godz. 11.00
5) Opłacanie czynszu od lokali od -01.03.2010 r.
Ad 4. Zarząd Spółdzielni podjął poniżej przedstawione decyzje i uchwały w sprawach członkowsko – mieszkaniowych.
– przyjął w poczet członków 3 osoby – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe członków.
– wyraził wstępną zgodę na wzajemną zamianę mieszkań członkowi zam. przy ulicy Sasankowej z osobą zam. przy ulicy Samsonowicza – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe osób zamieniających mieszkanie.
Ad 5. Zarząd Spółdzielni podjął poniżej przedstawione decyzje i uchwały w sprawach pracowniczych:
– zatwierdził terminy wypłat dla pracowników w roku 2010.
Ad 6. Nie rozpatrywano spraw w tym punkcie porządku obrad.
Na tym protokół zakończono.
Zarząd Spółdzielni