z posiedzenia Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie odbytego
w dniu 05.01.2010 r.
Obecni:
Zastępca Prezesa ds. eksploatacyjnych – Anna Urbanek
Zastępca Prezesa – Główny Księgowy – Adam Ziółek
Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
1. Kierownik działu finansowego – zastępca głównego księgowego – Anna Kożuszek
2. Kierownik działu rozliczeń wkładów, kredytów i inwestycji – Elżbieta Ożóg
3. Kierownik działu opłat i windykacji należności – Marta Rusinowicz
4. Kierownik działu członkowsko- mieszkaniowego – Krystyna Głuska
5. Kierownik działu ds. adm. i pracowniczych – Jolanta Dżygadło
protokołowała starszy specjalista ds. samorządowych – Anna Korzonek
Porządek posiedzenia:
1. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
2. Sprawy finansowo-księgowe.
3. Sprawy techniczno-eksploatacyjne.
4. Sprawy członkowsko – mieszkaniowe.
5. Sprawy pracownicze.
6. Sprawy wniesione.
Ad 1. Protokół z poprzedniego posiedzenia przyjęto bez uwag – jednomyślnie.
Ad 2. Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski kierowników pionu finansowo-księgowego dot.:
– przedłużenia terminu spłaty zadłużenia;
Zarząd Spółdzielni oceniając wysokość zadłużenia członków umieszczonych w wykazie, sytuację materialną rodziny, oraz biorąc pod uwagę poniższe aspekty: czy prośba w powyższej sprawie skierowana do Zarządu jest po raz pierwszy, czy też kolejny, czy prowadzone było wobec członka postępowanie sądowe, wydane nakazy zapłaty, postanowił wyrazić zgodę na spłatę zaległości w ratach:
– 1 członkowi w terminie do 15.05.2010 r.
– 1 członkowi w terminie do 31.05.2010 r.
– 1 członkowi w terminie do 30.06.2010 r.
– 1 członkowi w terminie do 30.11.2010 r.
– 3 członkom w terminie do 31.12.2010 r.
– 1 członkowi w terminie do 31.03.2010 r. kosztów sądowych i odsetek zasądzonych z tytułu dopłaty do zaliczki na wkład budowlany
– nie wyraził zgody na ponowne przedłużenie terminu spłaty zadłużenia 2 członkom – polecił skierować wnioski w pierwszym przypadku do komornika o egzekucję należności, w drugim do sądu o wydanie nakazu zapłaty
– skierowanie wniosku do sądu
Zarząd Spółdzielni polecił skierować do sądu wniosek o zapłatę należności od firmy która nie zapłaciła noty księgowej wystawionej przez spółdzielnię z tytułu kary umownej za zwłokę – przekroczenie umownego terminu wykonania prac związanych z montażem pocztowych skrzynek odbiorczych w osiedlu „Ruta” – w ytm miejscu w protokole umieszczono nazwę firmy.
– odstąpienia od naliczenia odsetek od nieterminowo wnoszonych opłat czynszowych zgodnie z załączonym wykazem:
Zarząd Spółdzielni po przeanalizowaniu sytuacji materialnej, zdrowotnej oraz innych wskazanych w podaniu zdarzeń w rodzinie członka, postanowił odstąpić od naliczania odsetek:
– 6 członkom w wysokości 100%
– 9 członkom w wysokości 50%
– 2 członkom w wysokości 40%
– 3 członkom w wysokości 30%
– 1 członkowi nie wyraził zgody na odstąpienie od wymagalności pozostały po umorzeniu ich części
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na odstąpienie od naliczonych do kwoty 20.00 zł odsetek za nieterminowe wnoszenie opłat czynszowych użytkownikom lokali mieszkalnych i garaży, którzy mają uregulowane należności podstawowe.
– odstąpienia od naliczenia odsetek od nieterminowych wpłat bieżących rat normatywu zgodnie z załączonym wykazem:
– 1 członkowi w wysokości 70%
– 5 członkom w wysokości 50%
– 1 członkowi w wysokości 100% od nieterminowej wpłaty części V raty na mieszkanie przy ulicy Dziewanny.
– przeksięgowanie na czynsz
Zarząd Spółdzielni polecił przeksięgować na czynsz kwotę 279,84 zł – wartości niezapłaconych faktur za wymianę zaworów i głowic 3 niżej wymienionych członków, którzy nie reagują na wezwania do zapłaty – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe członków.
– zwrotu nadpłaty
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na zwrot z konta opłat eksploatacyjnych członkowi zam. przy ulicy Bursztynowej nadpłaty w wysokości 862,86 zł – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe członka.
Ad 3. Z zakresu spraw techniczno – eksploatacyjnych Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski dotyczące:
– przejęcia pomieszczeń TKKF
Zarząd Spółdzielni podjął decyzję o zaliczeniu powierzchni użytkowej pomieszczeń dla potrzeb TKKF do powierzchni Klubu Osiedlowego „Między Nami” Pomieszczenia zajmowane przez TKKF to:
1. pomieszczenie biurowe o pow. 11,5 m2 zlokalizowane na I piętrze
2. pomieszczenie magazynowe o pow. 23,5m2 zlokalizowane na niskim parterze
3. komunikacja 6,0 m2
– nie naliczanie opłat
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na zaniechanie opłat za okres styczeń – marzec 2010 r. za teren przy ulicy Tatarakowej na którym dzierżawca prowadzi sprzedaż owoców i warzyw w kiosku typu „szczęki” (§ 3 umowy).
– zlecenie w trybie „zamówienia z wolnej reki”
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na zlecenie w trybie zamówienia z wolnej reki (§ 46 pkt 4 i 6 regulaminu) geodecie dokonanie pomiaru mieszkań, piwnic oraz pomieszczeń wspólnych w budynku przy ulicy Dziewanny 14. – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe wykonawcy.
Ad 4. Zarząd Spółdzielni podjął poniżej przedstawione decyzje i uchwały w sprawach członkowsko – mieszkaniowych.
– przyjął w poczet członków 1 osobę – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe członka.
Ad 5. Zarząd Spółdzielni podjął poniżej przedstawione decyzje i uchwały w sprawach pracowniczych:
– z dniem 11.01.2010 r. przyjął do pracy na okres 3 miesięcy pracownika w charakterze gospodarza rejonu mieszkalnego w wymiarze 1 etatu – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe pracownika.
– na podstawie art. 1823 kodeksu pracy w dniach od 11.01.2010 r. do 17.01.2010 r. udzielił urlopu ojcowskiego pracownikowi na córkę Angelikę – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe pracownika.
– w związku z zakończeniem procesu konsultacji o zamiarze wypowiedzenia pracownikowi umowy o prace, Zarząd Spółdzielni rozwiązuje z w/w umowę za uprzednim 3 miesięcznym okresem wypowiedzenia – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe pracownika.
Ad 6. Nie rozpatrywano spraw w tym punkcie porządku obrad.
Na tym protokół zakończono.
Zarząd Spółdzielni