Protokół NR 7/2022
z posiedzenia Rady Nadzorczej SM „Czuby” w Lublinie odbytego w dniu 20.06.2022 r.
Przewodniczący Rady – Andrzej Turski
Zastępcy przewodniczącego – Jerzy Kaczmarski
Sekretarz – Danuta Przybyś – Ziemba
Członkowie:
Ewa Kosiak, Edward Dudek, Grażyna Kasprzak, Agnieszka Kulikowska,Tomasz Buda, Bogumiła Baran, Brożyna Marta, Dariusz Jaremek, Krzysztof Piekniak, Grażyna Stadnik, Tomasz Buda, Waldemar Żak, Elżbieta Szabała, Jan Morawski, Zbigniew Ławniczak.
Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
zastępca prezesa s/s finansowych – Adam Ziółek
zastępca prezesa ds. eksploatacyjnych – Bożena Zielińska
specjalista ds. samorządowych – Anna Korzonek
Kierownik Adm. Osiedla Błonie – Urszula Ćwiklińska
Ad. 1
Przewodniczący Rady Nadzorczej poinformował, że w dniu 13 czerwca 2022 r. ośmioro członków rady złożyło wniosek o zwołanie posiedzenia Rady Nadzorczej „w trybie pilnym siedmiodniowym w czerwcu 2022 posiedzenia Rady Nadzorczej, w celu :
- Omówienie pilnego remontu i przekazania do Miasta ulicy Sympatycznej.
- Omówienie spraw związanych z budową przy ul. Jutrzenki.
- Omówienie spraw związanych z budową stacji paliw przy zbiegu ulic Jana Pawła II i ulicy Nadbystrzyckiej
- Omówienia zagospodarowania na Skarpie terenu wąwozu od strony ulicy Nadbystrzyckiej – koncepcja miejska, a także od strony wąwozu .
- Omówienie inwestycji planowanych w SM Czuby oraz wykonania planu remontów”
Ponadto przypomniał, że w oparciu o treść art. 35 § 41 ustawy z dnia z dnia 16 września 1982 r. Prawo spółdzielcze (Dz. U. z 2021 r., poz. 648)
„Członek Rady Nadzorczej lub członek Zarządu mogą żądać zwołania posiedzenia Rady Nadzorczej albo Zarządu, podając proponowany porządek obrad, lub podjęcia określonej uchwały na piśmie albo przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość.
Jeżeli przewodniczący Rady Nadzorczej albo Prezes Zarządu nie zwoła posiedzenia albo nie zarządzi głosowania na piśmie albo przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość na dzień przypadający w terminie tygodnia od dnia otrzymania żądania, wnioskodawca może samodzielnie zwołać posiedzenie, podając jego datę i miejsce albo zarządzić głosowanie na piśmie albo przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość.
Przewodniczący RN zwrócił się z zapytaniem czy są inne propozycje do przedstawionego porządku obrad.
Pan Zbigniew Ławniczak w imieniu wnioskodawców wyjaśnił członkom RN, dlaczego zaproponowano zwołanie posiedzenia RN z punktami wyszczególnionymi we swoim wniosku.
Pani Elżbieta Szabała zgłosiła wniosek w brzmieniu
Lublin, dnia 20 czerwca 2022 r.
Wniosek o zdjęcie z porządku obrad punktów:
2. Omówienie spraw związanych z budową przy ul. Jutrzenki
3. Omówienie spraw związanych z budową stacji paliw przy zbiegu ulic Jana Pawła II i ulicy Nadbystrzyckiej
4. Omówienie zagospodarowania na Skarpie terenu wąwozu od strony ulicy Nadbystrzyckiej – koncepcja miejska, a także od strony wąwozu
Rada Nadzorcza winna zajmować się sprawami leżącymi w jej kompetencjach t.j. dotyczącymi terenów i zasobów Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby”.
Sprawy z pkt. 2-4 nie leżą w gestii Rady Nadzorczej. Jeśli osoby wnioskujące mają w tych sprawach jakieś istotne wnioski i zależy im na ich realizacji, to powinny je zgłosić to do rozpatrzenia Radzie Miasta, albo Radzie Dzielnicy Czuby Północne (RDZCZ PŁN).
Elżbieta Szabała
Przewodniczący zarządził głosowanie w sprawie ustalenia porządku obrad .
Zwrócił się z zapytaniem do członków RN – czy przeprowadzić głosowanie na każdy z punktów porządku obrad umieszczonego we wniosku Pani Elżbiety Szabała oddzielnie, czy przeprowadzić jedno głosowanie nad wnioskiem P. Elżbiety Szabała.
Członkowie RN po dyskusji, w której głos zabrali Elżbieta Szabała, Jerzy Kaczmarski, Edward Dudek, Waldemar Żak zdecydowali, by przeprowadzić jedno głosowanie nad wnioskiem P. Elżbiety Szabała.
Za przyjęciem do realizacji wniosku Pani Elżbiety Szabała głosowało 9 członków RN , przecie przyjęciu 8 członków, wstrzymał się od głosowania 1 członek.
Innych wniosków do porządku obrad nie zgłoszono.
Rada Nadzorcza przyjęła do realizacji porządek obrad w brzmieniu:
- Omówienie pilnego remontu i przekazania do Miasta ulicy Sympatycznej.
- Omówienie inwestycji planowanych w SM Czuby oraz wykonania planu remontów
Ad. 1
Zastępca prezesa ds. eksploatacji przedstawiła poniższą informację w sprawie przekazania ulicy Sympatycznej Gminie Lublin:
Realizując ustawę o spółdzielniach mieszkaniowych z 2000 r Zarząd Spółdzielni dokonał podziału terenów spółdzielni na nieruchomości jak również wydzielił ciągi komunikacyjne piesze i jezdne.
Mapy geodezyjne (6 osiedli) z propozycją podziałów zostały przesłane do Urzędu Miasta Lublin w celu uzgodnienia. Wydział Gospodarki Komunalnej UM pismem znak Gk.2.1.1.5545/613/03 z dnia 08.12.2003 r skierowanym do Wydziału Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami UM oraz do SM Czuby zaopiniował pozytywnie projekt podziałów, odnosząc się w szczególności do wydzielonych pasów drogowych obsługujących komunikację osiedli. Jednocześnie w niniejszym piśmie Wydział GK UM określił ulicę Sympatyczną jako ulicę obsługującą wyłącznie zabudowę Spółdzielni, stanowiącą ciąg bez wyjazdu, ponadto plan zagospodarowania przestrzennego nie zawierał i nie zawiera zapisu przebiegu drogi publicznej w miejscu jej lokalizacji. Ulica Sympatyczna położona jest na gruncie Spółdzielni (w wieczystym użytkowaniu).
Ad.2
Omówienie inwestycji planowanych w SM Czuby oraz wykonania planu remontów.
Członkowie RN zapoznali się z wykazem przygotowanym przez Zarząd:
WYKAZ ROBÓT ZAPLANOWANYCH DO WYKONANIA w 2022 r.
OS. SKARPA.
– remont dachu w budynku Romantyczna 8
– przebudowa instalacji gazowej w budynkach Romantyczna 8 , 10, 12,17, 19, Fantastyczna 17 , 19, 21, 1, Radości 1, 3
– remont nawierzchni asfaltowej w osiedlu
– wykonanie nawierzchni asfaltowej na boisku + ogrodzenie przy ul. Fantastycznej
– ułożenie kostki brukowej przy trzepaku Radości 9
– wykonanie chodnika obok komory LPEC przy Radości 11
– remont dźwigów w budynkach osiedla
– przegląd instalacji gazowej i wentylacyjnej w budynkach osiedla – pomiary instalacji odgromowej w budynkach osiedla – konserwacja zieleni w osiedlu
Realizacja:
– wybrano wykonawcę na wykonanie robót związanych z przebudową instalacji gazowej w budynkach Radości 1, 3, 4, Gościnna 1 , Romantyczna 17, 19- wartość robót wg kosztorysu ofertowego wynosi 657 906,93 zł + Vat
– wybrano wykonawcę na wykonanie robót związanych z wymianą ocieplenia ściany północnej budynku Radości 1 – wartość robót wg. kosztorysów ofertowych wynosi 429 919,67 zł + Vat
– wykonanie resursu dźwigów osobowych w budynkach Sympatyczna 1 , 2 , 3 , 4 , 12, 14, 16, Gościnna 7 , 9 ,13 , Romantyczna 6, 8 ,10,15 , Fantastyczna 17 , Przedwiośnie 1 , 3 , 7 na kwotę 84 870 zł brutto
– wykonano wymianę elementów w dźwigach osobowych w budynkach Romantyczna 8, 10 – na kwotę 41 585,88 zł brutto
OS. RUTA
– wymiana ekranów balkonowych z obróbkami czółek płyt balkonowych w budynkach Dziewanny 1 , 5 , 7, 9, 11 , 13, 15
– remont dźwigów i hydroforni w budynkach osiedla
– projekt hydroforni w budynkach Stokrotki 1 , 3 , 5, 7 , Sasankowa 1, 3 , 4 , 5, Różana 7
– przegląd instalacji gazowej i wentylacyjnej w budynkach osiedla
– przegląd instalacji elektrycznej w budynkach osiedla – konserwacja zieleni w osiedlu
Realizacja:
– wykonano odnowienie pięciu kabin dźwigów osobowych w budynku Dziewanny 5 na kwotę 37 260 zł brutto
– wykonano dokumentację techniczną zmiany sposobu zasilania w wodę budynków Sasankowa 1, 3, 4, 5 , Różana 7 , Stokrotki 1, 3 , 5, 7 polegającej na likwidacji zasilania 2-ej strefy instalacji wodociągowej budynków z hydroforni grupowej i montażu indywidualnych zestawów hydroforowych oraz przebudowy instalacji wodociągowej w w/w budynkach – na kwotę 61 008 zł brutto
– wykonano roboty związane z oczyszczeniem elewacji północnej w budynkach Dziewanny 4,6 , 10, 12 na kwotę 40 711,92 zł brutto
– wykonano roboty związane z uzupełnieniem tynków zewnętrznych na murkach przy schodach na taras nad garażami przy Watykańskiej 10 – na kwotę 19 399,31 zł brutto
– wybrano wykonawcę na wykonanie 5 miejsc postojowych przy budynku Jutrzenki 10 – wartość wg. kosztorysu ofertowego 34221,27 zł + Vat
– wykonanie resursu dźwigów osobowych w budynkach Stokrotki 1 , 3 , 7 Watykańska 10 – na kwotę 13 725 zł brutto
– trwa realizacja robót związanych z wymianą ekranów balkonowych z obróbkami czółek płyt balkonowych w budynkach osiedla – wartość robót wg. kosztorysów ofertowych wynosi 1 490 391,70 zł + Vat
Inwestycje:
– wykonano budowę wielostanowiskowego parkingu przy ul Rucianej / Stokrotki – na kwotę 982 721,23 zł brutto
– zlecono montaż dwóch lamp model NAVI TURBO 60A na parkingu przy ul. Ruciana / Stokrotki – wartość robót wg. oferty. 36 000 zł brutto
OS .ŁĘGI
– remont instalacji gazowej w budynkach Biedronki 11 , Tatarakowa 8,16, Tymiankowa 1, Bociania 10
– wymiana wind w budynkach Wiklinowa 4 , 6 / 2 szt. /, Biedronki 3 , Kaczeńcowa 2 /1 szt. /
– renowacja elewacji północnych budynków Tymiankowa 54, 56, 58
– wymiana wykładziny schodów wejściowych do wiatrołapów w budynku Bociania 6
– remont schodów do lokalu nr 9 przy Bocianiej 1
– remont podjazdu dolnego przy Tatarakowej 5
– przegląd instalacji gazowej i wentylacyjnej w budynkach – konserwacja zieleni w osiedlu
Realizacja:
– wykonanie remontu nawierzchni dolnego podjazdu do garaży przy ul. Tatarakowej – na kwotę 61 280,65 zł brutto
– wykonano remont części elewacji ściany szczytowej budynku Wiklinowa 4 na kwotę 17 019,75 zł brutto
– wykonano projekty budowlane na wymianę instalacji gazowej w budynkach Tatarakowa 8,16, Tymiankowa 1 , Bociania 10 , Biedronki 11 – na kwotę 28 882,86 zł brutto
– wymiana dźwigu osobowego w budynku Biedronki 3 na kwotę 127 440 zł brutto
– wymiana dźwigu osobowego w budynku Kaczeńcowa 2 – na kwotę 120 960 zł brutto
– wykonanie resursu dźwigów osobowych w budynkach Biedronki 3, Kaczeńcowa 2 , Wiklinowa 4 , 6 na kwotę 25 830 zł brutto
– wykonanie robót związanych z remontem parkingu przy ul. Biedronki oraz wymianą okładzin schodów wejściowych do wiatrołapów w budynkach Bociania 6 i Kaczeńcowa 10 – na kwotę 230 785,02 zł brutto
– wybrano wykonawcę na wykonanie robót związanych z renowacją ścian północnych w budynkach Tymiankowa 54, 56, 58 – wartość robót wg. kosztorysu ofertowego wynosi 134 101,03 zł + Vat
OS. BŁONIE
– wymiana wind w budynkach Dragonów 3 , 14 / 2 szt. /
– wymiana instalacji domofonowej w budynkach Rycerska 2 , 4 , 6 , 8 , Ułanów 14,16
– czyszczenie elewacji północnej budynku Kawaleryjska 18
– naprawa wentylacji w mieszkaniach Husarska 8/19 , Husarska 6/30 , Ułanów 16/48 , Dragonów 14/67 , Rycerska 5/76 , Kawaleryjska 4/24
– remont dźwigów i konserwacja hydroforni
– przegląd instalacji gazowej i wentylacyjnej w budynkach – konserwacja zieleni w osiedlu
Realizacja:
– wykonano wymianę instalacji domofonowej z analogowej na cyfrową w budynkach Rycerska 2 , 4 , 8 – na kwotę 44 000 zł brutto
– wykonanie nawierzchni z kostki brukowej przy altanie śmietnikowej Kawaleryjska 2 – na kwotę 13 530 zł brutto
– zlecono wykonanie wymiany instalacji domofonowej z analogowej na cyfrową w budynkach Kawaleryjska 2 , 4 , 6 – wartość robót zgodnie z ofertą 52 140 zł brutto
– zlecono wykonanie wymiany instalacji domofonowej z analogowej na cyfrową w budynkach Szaserów 1, 9, 11 – wartość robót zgodnie z ofertą 9 000 zł brutto
– zlecono wykonanie czyszczenia elewacji budynku Kawaleryjska 18 – wartość robót zgodnie z ofertą 3 000 zł + Vat
– zlecono przeniesienie pionów kanalizacji sanitarnej z pomieszczeń piwnic lokatorskich do części wspólnej korytarza w budynkach Hetmańska 6 , 8 , 10 – wartość robót zgodnie z ofertą 8 100 zł + Vat –
– zlecono przeniesienie pionów kanalizacji sanitarnej z pomieszczeń piwnic lokatorskich do części wspólnej korytarza w budynkach Szaserów 1,9,11- wartość robót zgodnie z ofertą 8 100 zł + Vat –
– zlecono przeniesienie pionów kanalizacji sanitarnej z pomieszczeń piwnic lokatorskich do części wspólnej korytarza w budynkach Kawaleryjska 14,16,18 – wartość robót zgodnie z ofertą 8 100 zł + Vat –
– zlecono usunięcie uschniętego bluszczu i malowanie ściany bocznej balkonu w budynku Ułanów 16 – wartość robót wg oferty 1850 zł + Vat
– zlecono wykonanie wymiany instalacji domofonowej z analogowej na cyfrową w budynku Ułanów 22 – wartość robót zgodnie z ofertą 11 250 zł brutto
– trwa realizacja ułożenia gresu na schodach wejściowych do budynków Dragonów 3 , 1 4 – wartość robót wg. kosztorysu ofertowego wynosi 31 239,53 zł + Vat
– trwa realizacja wymiany dwóch dźwigów osobowych w budynkach Dragonów 3 , 1 4 – wartość robót wg. kosztorysu ofertowego wynosi 290 400 zł+ Vat
OS.WIDOK
– remont dźwigów i hydroforni
– remont elewacji budynków Bursztynowa 19, 21 , 23 ,25 , 36 , – remont nawierzchni parkingu przy Szmaragdowej 4 6 / 1 etap / – remont schodów ewakuacyjnych w budynku Bursztynowa 41
– wymiana wodomierzy w budynkach Bursztynowa 21,23 – montaż turbowentów w budynku Bursztynowa 35
– montaż antyptaków na parapetach okien w klatkach schodowych budynków Bursztynowa 29, 30, 31
– wymiana domofonów na cyfrowe w budynkach Bursztynowa 29, 31
– montaż opraw z czujnikiem ruchu w piwnicach budynków Bursztynowa 25 , Topazowa 4, Szmaragdowa 4, 16
– likwidacja glonów na elewacji budynku Topazowa 6
– remont schodów wejściowych do klatek schodowych w budynkach Bursztynowa 24, 34, 37
– remont płyty antresoli i balustrad w budynku Bursztynowa 17
– wymiana wyłazów dachowych w budynku Bursztynowa 37
– wymiana obróbek blacharskich taras nad garażami przy Bursztynowej 31
– montaż listew odbojnikowych w wiatrołapach budynków Bursztynowa 32, 35, Szmaragdowa 4, 16, 36
– naprawa bramy automatycznej w budynku Bursztynowa 19
– roboty instalacyjne / logotermy / w budynkach Topazowa 4, 6
– naprawa czapek kominowych w budynkach Szmaragdowa 16, 36
– remont altany śmietnikowej przy Szmaragdowej 4
– remont nawierzchni ciągów pieszych i pieszo-jezdnych przy Bursztynowej 34
– malowanie ścian wewnątrz wiatrołapów w budynkach Bursztynowa 32, 36 ,Szmaragdowa 4 , 1 6
– remont daszków wiatrołapów z wymianą obróbek blacharskich w budynku Szmaragdowa 16
– malowanie bram garażowych w budynkach Bursztynowa 32 i Bursztynowa 32G
– przegląd instalacji elektrycznej w budynkach Topazowa 4 , Szmaragdowa 4A
– przegląd instalacji gazowej i wentylacyjnej w budynkach – konserwacja zieleni w osiedlu
Realizacja:
– wymiana wodomierzy z odczytem radiowym w budynkach Bursztynowa 21, 23 – na kwotę 30 935,52 zł brutto
– montaż nasad z turbo wetami na kominach wentylacyjnych w budynkach Bursztynowa 35 , Szmaragdowa 4 – na kwotę 12 312 zł brutto
– wykonanie remontu parkingu o nawierzchni asfaltowej przy Szmaragdowej 46 – na kwotę 134 137,42 zł brutto
– wykonanie częściowego remontu klatek schodowych w obrębie zejścia do piwnic wraz z malowaniem drzwi stalowych oraz drzwi zejścia do piwnic i remont wiatrołapów w budynku Bursztynowa 35 – na kwotę 23 841,54 zł brutto
– wykonanie resursu dźwigów osobowych w budynkach Bursztynowa 30 , 41 – kwotę 7 920 zł brutto – wykonano roboty związane z myciem , odgrzybianiem i impregnacją elewacji północnej i zachodniej budynków Szmaragdowa 30,34 – na kwotę 15 305,70 zł brutto
– zlecono odgrzybienie i mycie elewacji północnych i zachodnich budynku Szmaragdowa 30,34- wartość robót zgodnie z ofertą 14 690 zł + Vat –
-zlecono montaż anty-ptaków i siatki specjalistycznej przed ptakami w budynkach Bursztynowa 30,31 – wartość robót zgodnie z ofertą wyniesie 19 400 zł + Vat
OS. PORĘBA
– malowanie klatek schodowych w budynku Bursztynowa 3
– remont klatek schodowych w budynkach Perłowa 4 , Szafirowa 5
– przegląd instalacji gazowej i wentylacyjnej w budynkach
– konserwacja zieleni w osiedlu
Realizacja:
– wykonanie resursu dźwigów osobowych w budynkach Bursztynowa 6,8 na kwotę 7380 zł brutto
– ogłoszono kolejny przetarg na wykonanie okładziny z płytek gres na schodach wewnętrznych klatek schodowych w budynkach Perłowa 4 , Szafirowa 5 – nie wpłynęła żadna oferta
Lublin dn. 15.06.2022r
Zarząd SM Czuby
nie zgłosili uwag do przedstawionym w nim treści.
Pani Elżbieta Szabała stwierdziła, że brak pytań i uwag do przedstawionej przez Zarząd informacji wynika z faktu, że członkowie RN są również przedstawicielami Rad Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli i na bieżąco informowani są jakie prace remontowe wykonywane są w poszczególnych osiedlach.
Na tym protokół zakończono .
Sekretarz |
Przewodniczący |