Protokół NR 6/2021
z posiedzenia Rady Nadzorczej SM „Czuby” w Lublinie odbytego
w dniu 28.06.2021 r.

Przewodniczył Rady – Andrzej Turski
Zastępcy przewodniczącego – Jerzy Kaczmarski, Zbigniew Gontarz
Sekretarz – Danuta Przybyś – Ziemba

Członkowie: Edward Dudek, Ewa Kosiak, Grażyna Kasprzak, Elżbieta Janiak, Urszula Koszałka, Agnieszka Kulikowska, Tomasz Buda, Bogumiła Baran ,Waldemar Żak, Dariusz Jaremek, Zbigniew Ławniczak, Krzysztof Piekniak, Grażyna Stadnik, Jan Morawski, Stanisław Tanikowski, Elżbieta Szabała

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
Zastępca prezesa ds. finansowych – Adam Ziółek
Zastępca prezesa ds. eksploatacji – Bożena Zielińska
St. specjalista ds. samorządowych – Anna Korzonek
St. insp. ds. analiz ekonomicznych – Elżbieta Jedlińska

Ad. 1
Przewodniczący Rady Nadzorczej poinformował ,że w związku uzupełnieniem porządku obrad posiedzenia w dn. 28.06.2021 r. o pkt „odwołania członków Zarządu” zgłoszony we wniosku 4 członków RN w dnia 21.06.2021 , a następnie wycofaniem tegoż wniosku w dniu 25.06.2021 r – zaplanowany na dzisiejsze posiedzenie porządek obrad przedstawia się następująco:

  1. Zatwierdzenie porządku obrad.
  2. Analiza działalności gospodarczo – finansowej za I kwartał 2021 r.
  3. Dyskusja i podjęcie uchwał w sprawie:
    a) budowy parkingu w osiedlu Ruta.
    b) wymiany ekranów azbestowych w osiedlu Ruta.
  4. Rozpatrzenie wniosku Pani Elżbiety Szabała z dnia 13 stycznia 2021 r.dot. zobowiązania Komisji Rewizyjnej RN do przeprowadzenia kontroli działalności Spółdzielni.
  5. Informacja Zarządu na temat:
    a) realizacji wniosku w sprawie instalacji szlabanu na parkingu przy ul. Dragonów w osiedlu Błonie.
    b) remontu elewacji budynków przy ul. Watykańska 6, 8, 10 w osiedlu Ruta.
    c) wymiany instalacji gazowej w osiedlach Skarpa i Łęgi.
    d) możliwości pozyskania środków z programów rządowych lub środków unijnych na; wymiany wind, wymiany przyłączy wodociągowych i kanalizacyjnych, ocieplenia budynków.
  6. Przyjęcie protokołu z posiedzenia RN odbytego 27.05.2021 r
  7. Ocena pracy członków Zarządu za II kwartał 2021 r. – wnioski w sprawie premii.
  8. Rozpatrzenie pism skierowanych do RN
  9. Sprawy wniesione.

Przedstawiony powyżej porządek obrad został przyjęty jednomyślnie – 20 za.

Ad. 2
Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej poinformowała ,że członkowie komisji której przewodniczy po zapoznaniu się na posiedzeniu w dniu 21.06.2021 r. z poniżej przedstawionymi materiałami:

Analizą działalności gospodarczo – finansowej za I kwartał 2021 r. zawierającą zestawienia :
– Zestawienie kosztów i przychodów za I kwartał 2021 r.
– Działalność eksploatacyjna za I kwartał 2021 r. SM Czuby
– Fundusz remontowy za I kwartał 2021r. ( zestawienie zbiorcze )
– Działalność kulturalno – oświatowa za I kwartał 2021 r. SM Czuby
– Wykonanie utrzymania mienia spółdzielni za I kwartał roku 2021 r.
– W ramach remontów i konserwacji i utrzymania mienia Spółdzielni wg stanu na dzień 31.03.2021 r. wykonano niżej podane roboty
– Eksploatacja za I kwartał 2021r. SM Czuby z kosztami zarządzania

po wysłuchaniu dodatkowych informacji przedstawionych przez członków Zarządu, oraz st. inspektora ds. analiz ekonomicznych, po uzyskaniu wyjaśnień na pytania zgłoszone przez przedstawiciela osiedla Błonie w RN, Komisja Rewizyjna rekomenduje Radzie Nadzorczej przyjęcie analizy działalności gospodarczo finansowej za I kwartał 2021r.

Rada Nadzorcza po uzyskaniu wyjaśnień przedstawionych przez zastępcę prezesa na zgłoszone pytania oraz po dyskusji analizę działalności gospodarczo finansowej I kwartał 2021r. przyjęła większością głosów – 12 za przy 2 głosach przeciwnych i 6 wstrzymujących się od głosowania.

Ad. 3
a) budowy parkingu w osiedlu Ruta .

Rada Nadzorcza po zapoznaniu się z poniżej przedstawionym projektem uchwały

Uchwała nr / /2021
Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie z dnia 06.2021r.

w sprawie: budowy parkingu przy ul. Stokrotki w os. Ruta.

Rada Nadzorcza Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie, działając w oparciu o § 87 ust. 1 pkt 3 Statutu Spółdzielni Postanawia, co następuje:

§1

Rada Nadzorcza Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie wyraża zgodę na budowę ogólnodostępnego parkingu dla 170 samochodów osobowych wg koncepcji zagospodarowania terenu działki nr 41/4 (ob. 30 – Rury Wizytkowskie, ark. 3) przy ul. Stokrotki/Rucianej – stanowiącej załącznik nr 1 do uchwały.
Wartość inwestycji według wstępnego szacunku wynosi ok. 1 200 000 zł.
Koszt budowy pokryty zostanie ze środków na utrzymanie mienia spółdzielni.

§2

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób określony w § 89 ust 3 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.

Uzasadnienie

Spółdzielnia Mieszkaniowa „CZUBY” zauważa bardzo duży problem mieszkańców związany z rosnącą liczbą samochodów na naszych osiedlach i brakiem miejsc do parkowania. Dlatego proponuje rozpoczęcie inwestycji budowy ogólnodostępnego parkingu przy ulicy Stokrotki/Rucianej. Będzie on zlokalizowany na terenie „dzikiego parkingu” oraz nieużywanego trawiastego boiska. Pozostała część terenu zostanie przeznaczona na zielone tereny rekreacyjne i odpoczynkowe dla mieszkańców.
Drastyczny brak wystarczającej ilości miejsc parkingowych w osiedlu, dodatkowo powodują parkujący klienci zlokalizowanych na terenach prywatnych przy osiedlu Ruta marketów Lidl i Biedronka.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców, Spółdzielnia Mieszkaniowa Czuby na początku 2019 r. wniosła do Urzędu Miasta Lublin o zmianę miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla działki nr 41/4 stanowiącej tzw. „mienie Spółdzielni” (położonej pomiędzy budynkami ul. Stokrotki i Dziewanny) oraz przeznaczenie tego terenu na ogólnodostępny parking osiedlowy z dopuszczeniem możliwości budowy wielopoziomowego parkingu podziemnego i nadziemnego.

Wspólne działania Spółdzielni i mieszkańców (poprzez pisma i petycje oraz konsultacje społeczne z Wydziałem Planowania UM Lublin) przyniosły pod koniec 2020 r. efekt w postaci uchwały Rady Miasta Lublin umożliwiającej budowę ww. parkingu.

Dzięki tej inwestycji problem parkowania pojazdów w tej części osiedla zostanie rozwiązany, a przynajmniej znacznie złagodzony.
Obecnie trwają prace projektowe i jest nadzieja, że parking zostanie oddany do użytku jeszcze w tym roku.

Koncepcja zagospodarowania przedmiotowego terenu przewiduje 170 miejsc postojowych, w tym 7 dla osób niepełnosprawnych oraz 36 stojaków dla rowerów. Wjazd do parkingu będzie odbywał się z dwóch stron od ul. Stokrotki i ul. Rucianej lub alternatywnie tylko od ul. Stokrotki (zależnie od decyzji Wydziału Dróg i Mostów UM Lublin).

Na dojazdach do parkingu proponuje się ułożenie kostki brukowej natomiast stanowiska zostaną wyłożone płytami ekologicznymi.

W dniu 27 maja 2021 r. Rada Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla Ruta podjęła uchwałę nr 23/2021 i pozytywnie zaopiniowała przedmiotową koncepcję budowy parkingu. Spółdzielnia posiada środki finansowe na utrzymanie mienia spółdzielni, z których można sfinansować budowę parkingu.

plan-parkingu ruta

         po wysłuchaniu dodatkowych informacji przedstawionych przez zastępcę prezesa ds. eksploatacyjnych, wysłuchaniu oświadczenia na temat braku podstawy prawnej do podjęcia powyżej uchwały, przedstawionego przez przedstawiciela osiedla Błonie w RN, oraz po dyskusji w której głos zabrali : Zbigniew Ławniczak, Dariusz Jaremek, Waldemar Żak, Jerzy Kaczmarski, Zbigniew Gontarz, Andrzej Turski i Elżbietą Szabała, Rada Nadzorcza większością głosów – 10 za, przy 6 głosach przeciwnych i 4 wstrzymujących się od głosowania podjęła uchwałę NR 16/11/2021 z  dnia 28.06.2021 r. w sprawie budowy parkingu przy ul. Stokrotki w osiedlu Ruta w wersji przedstawionej powyżej w protokole.

Oświadczenie do pkt 3 a porządku obrad posiedzenia RN z dnia 28.06.2021 r. złożone przez przedstawiciela osiedla Błonie w RN stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Zwracam Państwu uwagę, że § 87 ust. 1 pkt.3 Statutu Spółdzielni nie stanowi podstawy prawnej do podjęcia uchwały w sprawie budowy parkingu na osiedlu „Ruta”

Przepis ten mówi:

Do zakresu działania Rady Nadzorczej należy:
3) podejmowanie uchwał w sprawie nabycia i obciążenia nieruchomości, nabycia zakładu lub innej jednostki organizacyjnej, oraz nieodpłatnego przekazania na majątek dostawców mediów technologicznych sieci i przyłączy do nowo wybudowanych obiektów realizowanych w ramach inwestycji spółdzielni,
Zacytuję fragment wyroku SO w Warszawie z 5.06.2013 r.
„Art. 46 Prawa spółdzielczego określa zakres kompetencji Rady Nadzorczej. Z niego nie wynika, by mogła ona decydować o sprawach finansowych i majątkowych spółdzielni. Tylko w pewnym zakresie została wyposażona w możliwość podejmowania uchwał majątkowych spółdzielni, ale jedynie w przedmiocie takich zagadnień, jak obciążanie lub nabywanie nieruchomości , a zaskarżona uchwała dotyczy procesu budowlanego. Czym innym jest nabycie nieruchomości, a czym innym budowa nowych nieruchomości.
Rada nadzorcza nie jest organem właściwym do wyrażania zgody na realizację nowych inwestycji budowlanych…”

Nie rozumiem, dlaczego ciągle w tej Spółdzielni łamie się prawo, albo nakłania do łamania przepisów.

Rozumiem, że parking na osiedlu Ruta jest potrzebny, a Spółdzielnia posiada środki na jego realizację, więc niech uchwałę w tej sprawie podejmie organ, do tego uprawniony, czyli Walne Zgromadzenie, a nie Rada Nadzorcza na podstawie przepisu, który nie daje jej do tego prawa.

b) wymiany ekranów azbestowych w osiedlu Ruta.

Rada Nadzorcza po zapoznaniu się z poniżej przedstawionym projektem uchwały


Uchwała nr …../……../2021
Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia ……………06.2021

w sprawie: remontu i wymiany azbestowych ekranów balkonowych w os. Ruta.

Rada Nadzorcza Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie, działając w oparciu o § 87 ust. 1 pkt 1 i 4 Statutu Spółdzielni postanawia, co następuje:

§ 1

Rada Nadzorcza Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie ustala, że osoby, którym przysługuje tytuł do lokali pokrywają koszt wymiany ekranów balkonowych wraz odmalowaniem balustrad balkonowych, stanowiących część wspólną nieruchomości, w jednakowej wysokości przypadającej na 1 m2 powierzchni użytkowej lokalu niezależnie od zakresu prac wykonanych na poszczególnych balkonach – zgodnie z § 1 ust. 4 Regulaminu tworzenia i wykorzystania funduszu remontowego oraz § 6 ust. 5 Regulaminu Porządku domowego obowiązującego w osiedlach SM CZUBY.

§ 2

Uchwała wchodzi w zbycie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób określony w § 89 ust 3 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.

Uzasadnienie

Prace związane z wymianą osłon balkonowych obciążają fundusz remontowy nieruchomości, na który składają się wszyscy mieszkańcy danej nieruchomości. W przypadku indywidualnie wymienionych osłon balkonowych oraz balustrad – zostały one wykonane bez zgody Spółdzielni. Z tych względów zostaną one zdjęte i pozostawione właścicielom mieszkań, gdyż architekt nie wyraża zgody na różnorodność kolorystyki zamontowanych osłon balkonowych z blachy powlekanej, a jedynie dopuszcza pozostawienie osłon balkonowych z zastosowaniem odpowiedniego szkła lub tworzywa sztucznego oraz balustrad wykonanych ze stali nierdzewnej.

Obowiązujące przepisy (art. 6 ust. 3 Ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych, § 61 ust. 1, 2, 3 i 5 Statutu Spółdzielni) jednoznacznie określają zasady tworzenia i wykorzystania funduszu remontowego w spółdzielni. Z funduszu remontowego nieruchomości pokrywa się koszty remontów części wspólnych i rozlicza proporcjonalnie do m² powierzchni użytkowej lokali, niezależnie od rodzaju i zakresu robót.
W ramach ustalonych stawek odpisów na fundusz remontowy mogą być wyodrębnione środki na konkretne zadania (§ 108 ust. 2 Statutu oraz § 6 ust. 2 Regulaminu rozliczania kosztów gospodarki zasobami mieszkaniowymi i ustalenia opłat za używanie lokali w SM Czuby). W przypadku, gdy na funduszu remontowym nieruchomości brakuje środków na sfinansowanie koniecznego remontu Rada Nadzorcza może podjąć decyzję o wprowadzeniu dodatkowego odpisu z przeznaczeniem na pokrycie kosztów tego remontu.

Jednocześnie, w przypadku wymiany ekranów balkonowych, stanowiących część wspólną nieruchomości (§ 6 ust. 5 Regulaminu porządku domowego obowiązujący w osiedlach SM Czuby), mogą pojawić się żądania mieszkańców o sporządzenie kosztorysów indywidualnie dla poszczególnych balkonów i pomniejszenie ich udziału w kosztach o prace niewykonane.

Takie rozliczenie spowodowałoby konieczność indywidualnego rozliczenia wszystkich mieszkań, co nie znajduje uzasadnienia w przepisach. Podobnie jak finansowanie remontu części wspólnych, takich jak np. klatki schodowe, docieplenia budynków, stropów piwnic lub remontów dachów, które to finansowane są z odpisów na fundusz remontowy, naliczanych proporcjonalnie do 1m² p. u.
W związku z tym nie ma możliwości zwrotu poniesionych indywidualnie kosztów.

Rada Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla „Ruta” w dniu 27 maja 2021 r. podjęła uchwałę nr 21/2021 o podobnej treści.

po wysłuchaniu dodatkowych informacji przedstawionych przez zastępcę prezesa ds. eksploatacyjnych, wysłuchaniu oświadczenia na temat braku podstawy prawnej do podjęcia powyżej uchwały zarówno z powodu swojej treści, przywołanych przepisów jak i interesów właścicieli lokali, przedstawionego przez przedstawiciela osiedla Błonie w RN oraz po dyskusji, w której głos zabrali: Andrzej Turski, Zbigniew Ławniczak, Zbigniew Gontarz, Edward Dudek, Dariusz Jaremek, Elżbieta Szabała, Tomasz Buda i Jerzy Kaczmarski, Rada Nadzorcza większością głosów – 14 za, przy 2 głosach przeciwnych i 3 wstrzymujących się od głosowania podjęła uchwałę NR 17 /18/2021 z dnia 28.06.2021 r. w sprawie remontu i wymiany azbestowych ekranów balkonowych w osiedlu Ruta w wersji przedstawionej powyżej w protokole.
Ponadto RN jednomyślnie – 18 za, postanowiła skierować do Komisji Gospodarki Zasobami Mieszkaniowymi i Inwestycji wniosek by przeanalizowała zapisy Regulaminu porządku domowego obowiązującego w osiedlach SM Czuby oraz Regulaminu tworzenia i wykorzystywania funduszu remontowego w SM Czuby pod kątem przystosowania zawartych w nich uregulowań do obowiązujących nowych uregulowań zawartych w obowiązujących spółdzielnię przepisach ( Ustawy prawo spółdzielcze , usm, ………………….)

Oświadczenie do pkt 3 b porządku obrad posiedzenia RN z dnia 28.06.2021 r. złożone przez przedstawiciela osiedla Błonie w RN stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Szanowni Państwo.
Zaproponowana nam do podjęcia Uchwała w sprawie remontu i wymiany azbestowych ekranów balkonowych w os. Ruta jest kuriozalna, zarówno z powodu swojej treści, przywoływanych przepisów, jak i interesu właścicieli lokali, a tym samym balkonów. Nadto wykracza poza kompetencje Rady Nadzorczej, dopóki nie podejmie takiej Uchwały Rada Przedstawicieli Nieruchomości.
Nie wiem, kto jest autorem tej uchwały i uzasadnienia do niej, ale na pewno nie jest to osoba kompetentna, skoro nie zna i nie rozumie przepisów, które przytacza.
Po pierwsze, podjęcie uchwały w tym przedmiocie należy w pierwszej kolejności do kompetencji Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla „Ruta”. Wynika to z §103b ust. 1 pkt. 1 i 3 i 14 Statutu.
Nadto wskazana podstawa prawna § 87 ust. 1 pkt. 1 i 4 nie upoważnia Rady Nadzorczej do podjęcia uchwały tej treści.

Przepis ten mówi: Do zakresu działania RN należy :
Pkt. 1 Uchwalanie planów gospodarczo-finansowych i programów działalności kulturalno-oświatowej, a pkt. 4 podejmowanie uchwał w sprawie stawek opłat eksploatacyjnych.
Z treści uchwały nie wynika, jakiego planu gospodarczo-finansowego ta uchwała ma dotyczyć. Czy ma być to korekta planu na 2021 r. , czy już plan na 2022 r. Nie mówi ta uchwała i o stawkach opłat eksploatacyjnych.
Ponadto tytuł uchwały pozostaje ze sobą w sprzeczności. Albo remont, albo wymiana azbestowych ekranów. Nie da się remontować ekranów wymienianych.
Brednie są zawarte i w treści § 1 tej uchwały.
Najwyraźniej autor uznał nas za kompletnych głupków, skoro okłamuje nas co do treści § 1 ust. 4 Regulaminu tworzenia i wykorzystywania funduszu remontowego.

Paragraf ten ma brzmienie:
„Rada Nadzorcza Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie ustala, że osoby, którym przysługuje tytuł do lokali pokrywają koszt wymiany ekranów balkonowych wraz odmalowaniem balustrad balkonowych, stanowiących część wspólną nieruchomości, w jednakowej wysokości przypadającej na 1 m2 powierzchni użytkowej lokalu niezależnie od zakresu prac wykonanych na poszczególnych balkonach – zgodnie z § 1 ust. 4 Regulaminu tworzenia i wykorzystania funduszu remontowego oraz § 6 ust 5 Regulaminu Porządku domowego obowiązującego w osiedlach SM CZUBY.

§ 1 ust. 4 Regulaminu tworzenia i wykorzystania funduszu remontowego mówi:
2. Ewidencja i rozliczenie wpływów i wydatków na fundusz remontowy musi być zgodny z art.6 ust.3 usm.
§ 6 ust. 5 Regulaminu porządku domowego mówi:
Na Administracji Osiedla ciążą następujące obowiązki:
2. konserwacja, naprawy i remonty elementów konstrukcji budynku, pokrycia dachu, elewacji, konstrukcji balkonów, pomieszczeń wspólnego użytku w budynku, ciągów komunikacyjnych w budynku itp.

W żadnego z przytaczanych przepisów nie wynika treść proponowanej nam uchwały.
Chciałabym, aby mi autor tej uchwały wyjaśnił, co wspólnego ma powierzchnia mieszkania do balustrad balkonów. Zazwyczaj wszystkie balkony są jednakowej wielkości, więc koszt ich remontu winien być taki sam dla wszystkich lokali. Dlaczego ktoś, kto ma mieszkanie duże ma płacić więcej za remont balkonu, niż właściciel mieszkania małego?

Proszę, aby autor uzasadnienia do tej uchwały po pierwsze – Przedstawił mi pismo architekta narzucającego osłony balkonów ze szkła lub tworzywa sztucznego, jak i balustrady ze stali nierdzewnej i podstawę takiego działania?

To kolejne kuriozum. Projektant jest obowiązany zaprojektować dany remont zgodnie z wymogami inwestora. Dopiero pod jego wymogi może proponować warianty zastosowanych materiałów.
Jeśli zleciliście opracowanie projektu, to mieliście obowiązek uzgodnić z właścicielami lokali, jakie chcą mieć osłony. Balkon jest prywatną własnością właściciela lokalu, a jedynie konstrukcja stanowi części wspólne.

Zasady tworzenia funduszu remontowego są nam znane, natomiast proszę mi wskazać, z jakiego przepisu wynika, że  „ koszty remontów części wspólnych pokrywa się i rozlicza niezależnie od rodzaju i zakresu robót. Nic wspólnego nie ma ta uchwała z § 108 ust. 2 Statutu mówiącym o tworzeniu funduszy celowych.

Znowu uprawiane przez Was bezprawie chcecie załatwić rękami Rady Nadzorczej?

Kuriozalne jest, że indywidualne rozliczanie mieszkań nie znajduje uzasadnienia w przepisach.?
Najwyraźniej autor nie zna przepisów, albo usiłuje zrobić z nas głupków. Odsyłam do art. 4 ust. 2 usm.
Z jednej strony są obowiązki zarządcy, ale z drugiej prawa współwłaścicieli nieruchomości i lokali. Których nieruchomości to dotyczy? Czy nieruchomości posiadają środki finansowego na forsowany zakres robót? Zmiana balustrad na balustrady ze stali nierdzewnej? Czy wymiana balustrad jest konieczna, czy wystarczy wymienić płyty azbestowe? Czy przedstawiciel Nieruchomości zbierał od mieszkańców deklaracje w tej sprawie?

PODPIS-SZABAŁA

 

 

 

 

Ad. 4
Rozpatrzenie wniosku Pani Elżbiety Szabała z dnia 13 stycznia 2021 r.dot. zobowiązania Komisji Rewizyjnej RN do przeprowadzenia kontroli działalności Spółdzielni

Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej poinformowała, że członkowie komisji której przewodniczy po przeanalizowaniu wniosku z dnia 13 stycznia 2021 r. skierowanego do prezydium Rady Nadzorczej przez przedstawiciela osiedla Błonie w RN dot. zobowiązania Komisji Rewizyjnej RN do przeprowadzenia kontroli działalności Spółdzielni w zakresie wyszczególnionym we wniosku.:
a/ ilości faktycznie zatrudnionych w Spółdzielni osób
b/ wymaganych kwalifikacji zawodowych zatrudnionych w Spółdzielni pracowników, jakie
mają doświadczenie w zakresie wykonywanej pracy
c/ ustalenia stopnia pokrewieństwa zatrudnionych w Spółdzielni pracowników.
d/ zasad i wysokości przyznawanych pracownikom premii
e/ zasad i trybu awansowania pracowników
f/ czasu pracy i ewidencji książki wyjść.
g/ wykorzystanie urlopów.
h/ ilości osób wykonujących drugie zatrudnienie i jego czasu pracy
i/ ustalenia ilości osób, które nabyły prawa emerytalne.

postanowili odroczyć termin rozpatrzenia wniosku do czasu kiedy będzie możliwe bezpieczne przeprowadzenie czynności kontrolnych. Komisja Rewizyjna podejmie decyzje o wszczęciu wnioskowanej kontroli po zniesieniu kolejnych ograniczeń epidemicznych.

Rada Nadzorcza wniosek Komisji Rewizyjnej przyjęła jednomyślnie – 20 za, – realizację wniosku pozostawiając w gestii Komisji Rewizyjnej.

Ad. 5
a) realizacji wniosku w sprawie instalacji szlabanu na parkingu przy ul. Dragonów w osiedlu Błonie.
Zastępca prezesa ds. eksploatacji poinformowała, że Rada Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla Błonie na posiedzeniu w dniu 27.05.2021 r. podjęła uchwałę nr 5/30/2021, w której
negatywnie zaopiniowała montaż szlabanu na parkingach znajdujących się na terenie mienia Spółdzielni. Decyzja o montażu szlabanów wymaga szerokiej dyskusji i konsultacji ze wszystkimi mieszkańcami oraz decyzji organów statutowych Spółdzielni w zakresie sposobu i kosztu montażu oraz kosztów utrzymania i konserwacji urządzeń

b) remontu elewacji budynków przy ul. Watykańska 6, 8, 10 w osiedlu Ruta

Zastępca prezesa ds. eksploatacji przedstawiła poniższą informację:

 

INFORMACJA
dotycząca termomodernizacji budynków przy ul. Watykańskiej 6, 8, 10 wraz z wykonaniem napraw i wzmocnień ścian osłonowych typu SEG.

Budynki przy ul. Watykańskiej 6, 8, 10 są budynkami wykonanymi w technologii prefabrykowanej, ze ścianami kontradykcyjnymi w systemie „Żerań”.
Pierwszy budynek – numer 6 został oddany do użytku w 1991 r., dwa kolejne w 1993 r.
Od początku eksploatacji budynku na ścianach osłonowych typu SEG zaczęły się pojawić nieregularne rysy, które z powodu przecieków deszczu do mieszkań wymagały corocznego uszczelniania kitami trwale plastycznymi.

Wada ta została rozpoznana przez Instytut Techniki Budowlanej jako wada systemowa ścian osłonowych. Niestety do dnia dzisiejszego nie została uznana jako wada technologiczna kwalifikująca się do rządowego czy unijnego dofinansowania.

Z powodu ciągłego pogarszania się stanu technicznego ścian osłonowych SEG została zlecone rzeczoznawcom z Instytutu Budownictwa Politechniki Lubelskiej w 2006 r. wykonanie ekspertyzy ocena stanu technicznego ścian osłonowych typu SEG budynków przy ul. Watykańskiej 6, 8, 10. Ekspertyza potwierdziła istnienie wady ścian osłonowych, lecz wówczas zakwalifikowała ich stan jako dobry nie powodujący zagrożenia, ale z koniecznością dokonania dodatkowych badań i ocen przed przystąpieniem do docieplenia ścian zewnętrznych budynków – ze względu na dodatkowe dociążenie.

Ekspertyza Politechniki określiła szereg napraw, jakie trzeba wykonać, aby powstrzymać degradację tych budynków. W opracowaniu zalecono wykonanie niezbędnych stalowych wzmocnień ścian osłonowych budynku. Jako główną przyczynę powstania spękań, rys i szczelin na łączeniach płyt rzeczoznawcy wskazują zły stan techniczny łączników płyt systemu SEG, z których wykonane są ściany osłonowe tych budynków. Podkreślono, że połączenia te ulegają uszkodzeniu po około 15 latach (obecnie budynki mają prawie 30 lat) i powinny być sukcesywnie naprawiane w czasie eksploatacji.

Budynki przy ul. Watykańskiej 6 ,8, 10 jako jedyne w osiedlu Ruta nie zostały docieplone z powodu wielokrotnych protestów mieszkańców na obciążanie ich kosztami docieplenia (m.in. rezygnacja z ogólnoosiedlowego systemu finansowania dociepleń ścian zewnętrznych, a także negatywny wynik późniejszego referendum mieszkańców). Początkowo Rada Osiedla Ruta w 2007 r. podjęła uchwałę nr 50/2007 o utworzeniu od 01.01.2008 r. funduszu celowego na docieplenia nieruchomości Watykańska 6,8,10 z uwagi na zły stan techniczny ścian osłonowych w tych budynkach. Rada Nadzorcza, na bazie tej uchwały, od 1 stycznia 2008 r. wprowadziła nowy składnik w opłatach eksploatacyjnych za mieszkania przy ul. Watykańskiej w wysokości 1,00 zł/1m miesięcznie na docieplenie ścian zewnętrznych.

Niestety, w lutym 2008 r. na skutek protestów mieszkańców licznie uczestniczących w posiedzeniu Rady, Rada Osiedla Ruta podjęła uchwałę nr 4/2008 o uchyleniu uchwały Rady Osiedla „Ruta” nr 50/2007 z dnia 18.10.2007 r. dotyczącą utworzenia od dnia 01.01.2008 r. funduszu na docieplenia budynków przy ul. Watykańskiej 6, 8, 10 i wycofaniu z opłat eksploatacyjnych mieszkańców wszelkich naliczeń z tego tytułu.

Obecnie, w ramach czynności przygotowawczych do termomodernizacji budynków przy ul. Watykańskiej 6, 8, 10, na podstawie uchwały nr 15/2019 Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla Ruta wykonano aktualną analizę stanu technicznego budynków oraz został sporządzony projekt techniczny wzmocnień i napraw ścian osłonowych niezbędnych przed wykonaniem docieplenia.

Jedyną formą pomocy państwa dla inwestorów realizujących przedsięwzięcie termomodernizacyjne jest kredyt z premią termomodernizacyjną udzielany przez BGK. Premia termomodernizacyjna w wysokości 16 % kosztów przedsięwzięcia stanowi spłatę kredytu zaciągniętego przez inwestora. Przysługuje ona jedynie podmiotom korzystającym z kredytu, zatem inwestorzy realizujący przedsięwzięcia termomodernizacyjne wyłącznie z własnych środków nie mogą z niej korzystać.

W celu pozyskania premii termomodernizacyjnej niezbędne jest sporządzenie audytu energetycznego, który została sporządzony dla każdego budynku oddzielnie na podstawie uchwał nr 2/2021 Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla Ruta. Każdy audyt oszacował koszty przeprowadzenia termomodernizacji każdego z ww. budynków.

Podczas rozmów z bankiem kredytujący warunki finansowania termomodernizacji (bez koniecznego wzmacniania konstrukcyjnego ścian osłonowych) przedstawiają się następująco dla kredytu udzielonego na okres 20 lat ( wg obecnych stóp procentowych):

Budynek Koszt termomodernizacji Środki własne Kwota kredytu Wysokość dofinansowania Koszty kredytu
Watykańska 6 2 511 840,00 zł 21 840,00 zł 2 206 181,96 zł 283 818,04 zł 927 556,54 zł
Watykańska 8 3 789 860,00 zł 34 860,00 zł 3 148 622,40 zł 606 377,60 zł 1 323 791,66 zł
Watykańska 10 3 789 860,00 zł 34 860,00 zł 3 148 622,40 zł 606 377,60 zł 1 323 791,66 zł

 

Z powyższych danych wynika, że skorzystanie z kredytu z premią termomodernizacyjną 16% zwiększa koszty termomodernizacji o 35% (bez kosztów wzmocnień konstrukcji ścian osłonowych typu SEG).
Przed wykonaniem termomodernizacji konieczne jest wykonanie napraw i wzmocnień ścian osłonowych typu SEG – zgodnie z projektami technicznymi wzmocnień konstrukcji.

Prace te są niezbędne i nie mogą być dalej odwlekane w czasie. Z każdym rokiem stan budynku się pogarsza. Zaniechanie tych działań może doprowadzić nawet do katastrofy budowlanej wskutek, której ucierpieć może wiele osób postronnych.

Przewidywany zakres robót:

  • usunięcie spękanych fragmentów betonu i oczyszczenie płyt prefabrykowanych
  • iniekcyjne uszczelnienie rys i pęknięć
  • zabezpieczenie odkrytych elementów zbrojenia przed korozją
  • uzupełnienie ubytków i wyrównanie ścian budynku
  • montaż wzmocnień stalowych

Koszt wykonania prac według kosztorysu wynosi dla budynku:

  • Watykańska 6 – 262.021,31 zł
  • Watykańska 8 – 342.082,01 zł
  • Watykańska 10 – 332.420,66 zł

Ogółem = 936.523,98 zł

Miesięczna stawka opłaty na fundusz remontowy nieruchomości ul. Watykańska 4,6,8,10 niezbędna do sfinansowania wykonani napraw i wzmocnień ścian osłonowych typu SEG wynosi:

– w cyklu 1 rocznym: 5,34 zł/m²
– w cyklu 2 letnim: 2,67 zł/m²
– w cyklu 3 letnim: 1,78 zł/m²

W bieżącym roku nieruchomość posiada na funduszu remontowym możliwość przeznaczenia na ten cel kwoty w wysokości 400.000 zł.

Miesięczna stawka opłaty na fundusz remontowy nieruchomości przy ul. Watykańskiej 4,6,8,10 w 2021 r. wynosi 0,60 zł/m powierzchni użytkowej lokali.
W związku z powyższym, mając na względzie bezpieczeństwo ludzi i mienia w nieruchomości przy ul. Watykańskiej 4, 6, 8, 10, w pierwszym etapie termomodernizacji należy wykonać naprawę i wzmocnienie ścian osłonowych typu SEG – ze sfinansowaniem tych robót w ramach środków własnych funduszu remontowego nieruchomości.
W drugim etapie należy dokonać termomodernizacji budynków z finansowaniem z kredytu bankowego z premią termomodernizacyjną.

c) wymiany instalacji gazowej w osiedlach Skarpa i Łęgi.
Zastępca prezesa ds. eksploatacyjnych przypomniała ,że realizując uchwałę Rady Nadzorczej z 2012 roku zobowiązującą Zarząd Spółdzielni do podjęcia działań w celu przebudowy instalacji gazowej, SM Czuby przeprowadziła szeroko zakrojoną akcję informacyjną, w wyniku której udało się wprowadzić skuteczne działania.

Osiedle Skarpa
W osiedlu Skarpa należy wykonać przebudowę instalacji gazowej w 46 budynkach. Przebudowa instalacji gazowej została wykonana w 4 budynkach (ok. 200 mieszkań), przy ulicy: Radości 5 i Gościnna 11 w roku 2017 oraz Sympatyczna 2 w roku 2019 i Gościnna 3 w roku 2021.
Aktualnie przebudowa instalacji gazowej prowadzona jest w 2 budynkach przy ulicy Sympatycznej 14 i Sympatycznej 16.
Kolejne budynki gromadzą środki na sfinansowanie przebudowy tej instalacji i sukcesywnie będą objęte wymianą instalacji po kilka każdego roku.

Osiedle Łęgi
W osiedlu Łęgi w latach 2014 – 2019 przebudowano instalację gazową w 10 budynkach (ok. 624 mieszkania): Tatarakowa 2, Tymiankowa 3, 54, 56, 58, Kaczeńcowa 2, 10, Biedronki 3, Wiklinowa 4, 6. W roku 2021 planuje się wymianę instalacji w 6 budynkach (ok. 300 mieszkań): Biedronki 5, Tatarakowa 6, 10, 12, Bociania 6, Kaczeńcowa 6.

W kolejnych 10 budynkach wymiana instalacji gazowej będzie następowała sukcesywnie, podobnie jak w osiedlu Skarpa po kilka każdego roku.

W osiedlu Łęgi rozpoczęto proces wymiany instalacji już od 2014 roku, dzięki uzyskaniu w tych budynkach zgody 100% właścicieli mieszkań, jaka była wymagana wówczas przez UM do wydania pozwolenia na budowę. Obecnie uzyskanie takiej decyzji wymaga zgody większości właścicieli lokali.

Powyższe prace każdorazowo muszą być objęte planami gospodarczymi zgodnie z podjętymi uchwałami przez Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli, zatwierdzonymi przez Radę Nadzorczą.

d) możliwości pozyskania środków z programów rządowych lub środków unijnych na; wymiany wind, wymiany przyłączy wodociągowych i kanalizacyjnych, ocieplenia budynków.
Zastępca prezesa ds. ekspiacyjnych poinformowała ,że w dniu 25 lipca 2021 r SM Czuby otrzymała odpowiedź na pytanie w sprawie pozyskania funduszy na wyminę wind, przyłączy i instalacji wodno-kanalizacyjnych w budynkach mieszkalnych oraz docieplenia budynków. Oddział Informacji o Funduszach Europejskich Departament Zarządzania Regionalnym Programem Operacyjnym Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego przy ul. Stefczyka 3B w Lublinie poinformował, że obecnie mając na uwadze koniec perspektywy finansowej na lata 2014 – 2020, oraz to że perspektywa finansowana na lata 2021 – 2027 jeszcze nie wystartowała (trwają uzgodnienia, konsultacje dokumentów), nie przewiduje się w najbliższych naborach wsparcia na wymianę wind, przyłączy i instalacji wodno – kanalizacyjnych. Niewykluczone, że takie działania będą możliwe w najbliższych latach. Niestety wciąż czekamy na start naborów z nadchodzącej perspektywy. Ewentualne bardziej szczegółowe informacje oraz harmonogramy naborów będą znane po 30.11.2021 r.

Od roku 2021 pojawiła się możliwość uzyskania pożyczki ze środków Funduszu Dostępności, udzielonej przez Polską Fundację Przedsiębiorczości w ramach umowy zawartej z Bankiem Gospodarstwa Krajowego. Regulamin udzielania pożyczek określa, iż warunkiem koniecznym do uzyskania takiej pożyczki jest spełnienie wymogu standardów dostępności dla osób niepełnosprawnych. Likwidacja wszelkiego rodzaju barier komunikacyjnych winna być potwierdzona w Audycie dostępności. Oprocentowanie pożyczki wynosi 0,15% w skali roku. Pożyczkobiorcy przysługuje umorzenie w wysokości 10% dla budynku wielorodzinnego, oraz do 20% (kryterium społeczne) w zależności od udziału osób uprawnionych w ogólnej liczbie zamieszkałych w budynku, np. 10% gdy udział wynosi 40% – 60%.
Aktualnie Spółdzielnia dokonuje oceny możliwości technicznych dostosowania naszych budynków do wymogów określonych w ww. regulaminie.

Ad. 6
Przyjęcie protokołu

Protokół z posiedzenia plenarnego RN odbytego w dniu 27.05.2021 r. został przyjęty bez uwag większością głosów – 19 za, przy 1 głosie wstrzymującym się od głosowania.

Ad. 7
Ocena pracy członków Zarządu za II kwartał 2021 r. – wnioski w sprawie premii.

Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej poinformowała, że członkowie komisji której przewodniczy po przypomnieniu, na posiedzeniu w dniu 21.06.2021 r. zapisów zawartych w § 5 Zasad wynagradzania Członków Zarządu SM Czuby dot. przyznawana premia, w toku dyskusji zgłosili wnioski

I. przyznać członkom zarządu za II kwartał premię w wysokości 15% wynagrodzenia kwartalnego , w związku z uzyskanymi wynikami gospodarczo – finansowymi za I kwartał 2021 r. i pozytywną ich ocenę przez komisję,
II. 0% premii za II kwartał dla członków Zarządu

Za przyznaniem premii prezesowi Zarządu Ryszardowi Burskiemu w wysokości 15% głosowało 5 członków komisji , przeciw przyznaniu 8 członków, wstrzymało się od głosowania 2 członków

Za przyznaniem premii zastępcy prezesa ds. finansowych Adamowi Ziółkowi w wysokości 15% głosowało 5 członków komisji , przeciw przyznaniu 8 członków, wstrzymało się od głosowania 2 członków

Za przyznaniem premii zastępcy prezesa ds. eksploatacji Bożenie Zielińskiej w wysokości 15% głosowało 5 członków komisji , przeciw przyznaniu 7 członków, wstrzymało się od głosowania 3 członków

Wniosek II dot. premii w wysokości 0% nie poddano pod głosowanie. Komisja Rewizyjna nie sprecyzowała dla RN wniosku w sprawie premii dla członków Zarządu za II kwartał 2021 r.

Przewodniczący Rady Nadzorczej zapytał uczestników zebrania plenarnego czy ktoś zgłasza wniosek premiowy? Zgłoszono dwa wnioski:

– o przyznanie premii za II kwartał 2021 wszystkim członkom Zarządu w wysokości 5% wynagrodzenia zasadniczego
– o 0% premii za II kwartał 2021 dla wszystkich członków Zarządu

W rezultacie przeprowadzonych głosowań Rada Nadzorcza przyznała premię za II kwartał 2021 r:
– prezesowi Zarządu Ryszardowi Burskiemu w wysokości 5% wynagrodzenia zasadniczego (10 głosów za, 6 głosów przeciw i 3 głosy wstrzymujące się)

– zastępcy prezesa ds. eksploatacji Bożenie Zielińskiej w wysokości 5% wynagrodzenia zasadniczego (11 głosów za, 6 głosów przeciw i 3 głosy wstrzymujące się)

– zastępcy prezesa ds. finansowych Adamowi Ziółkowi w wysokości 5% wynagrodzenia zasadniczego (11 głosów za, 6 głosów przeciw i 3 głosy wstrzymujące się)


Ad. 8
Rozpatrzenie pism skierowanych do RN

Rada Nadzorcza zapoznała się z:
1)
pismem z dnia 18.05.2021 r. anonimem dot. usprawnienia fatalnych warunków, w których przyjmowani są interesanci – prośbą do RN by zrobiła z przyjęciami interesantów porządek.

Członkowie Rady Nadzorczej po wysłuchaniu przedstawianej przez prezesa informacji na posiedzeniu Komisji Rewizyjnej w dniu 21/06.2021 r. (17 członków),że w związku z kolejnym poluzowaniem obostrzeń epidemiologicznych, z dniem 10.06.2021 r. zarząd, administracje osiedli i kasa spółdzielni wznawiały przyjęcia interesantów, że nadal prowadzona jest obsługa interesantów przez pracowników działu opłat na parterze budynku w siedzibie spółdzielni, że zarządu podejmuje kolejne działania mające na celu właściwe przystosowanie stanowisk pracy, w których przyjmowani są interesanci np. instalowanie osłon oddzielających pracowników od interesantów, przypomnieniu, że kasa spółdzielni przez cały okres zwiększonych zachorowań funkcjonowała, zbieraniu korespondencji niewymagającej potwierdzenia do skrzynki zainstalowanej na parterze budynku, a sprawy wymagające dodatkowych wyjaśnień oraz decyzji załatwiane były pomimo obostrzeń przez pracowników na stanowiska pracy – do przedstawionej informacji nie zgłosili uwag.
Rada Nadzorcza do przedstawionej informacji nie zgłosiła uwag.

2) pismem SM Czuby z dnia 06.04.2021 r. skierowanym do Telewizja Polska S.A. o. w Lublinie

Lublin,dn.06.04.2021 r.
Znak PE/2959/21
Telewizja Polska S.A.o. w Lublinie
Ul Raabego 2; 20 -080 Lublin

Ze względu na obowiązujące obostrzenia z powodu pandemii koronawirusa, Spółdzielnia Mieszkaniowa CZUBY w Lublinie nie weźmie udziału w programie organizowanym przez TVP Lublin w dniu 7.04.2021 r. w sprawie konfliktu mieszkańców budynków przy ul. Dziewanny 1 i 5 w Lublinie. Dlatego też przekazujemy niniejszą informację z prośbą o jej odczytanie.

Parking w nieruchomości przy ul. Dziewanny 1 w Lublinie jest współwłasnością właścicieli lokali w budynku przy ul. Dziewanny 1. Nieruchomość ma założoną księgę wieczystą nr LU1I/00242168/1. Właściciele lokali uchwałą nr 1/2021 z dnia 4 marca 2021 r. nie wyrazili zgody na korzystanie z ich parkingu przez innych mieszkańców osiedla.

Dlatego też żądania mieszkańców z budynku przy ul. Dziewanny 5 o udostępnienie im tego parkingu nie mogą być przez spółdzielnię spełnione, gdyż zgodnie z art. 27 ust. 2 i 3 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych zarząd nieruchomością wspólną wykonywany jest przez spółdzielnię jako zarząd powierzony, o którym mowa w art. 18 ust. 1 ustawy o własności lokali.

Spółdzielnia Mieszkaniowa CZUBY wielokrotnie wyjaśniała mieszkańcom budynku przy ul. Dziewanny 5 sprawę podziału osiedla na nieruchomości. Ostatnio na zebraniu z mieszkańcami w dniu 18.12.2018 r. oraz na spotkaniu w dniu 11.01.2019 r.

Ustawa o spółdzielniach mieszkaniowych z 15.12.2000 r. nakazała spółdzielniom wykonanie podziału na nieruchomości. Przygotowania trwały kilka lat. Ostatecznie nieruchomość przy ul. Dziewanny 5 została określona uchwałą nr 4/2006, a nieruchomość ul. Dziewanny 1 uchwałą nr 5/2006 – obie z dnia 09.05.2006 r. Taki podział zaakceptowała Rada Osiedla „Ruta”, podejmując uchwałę nr 12/2005 z dnia 10.02.2005 r.

Ww. uchwały o określeniu nieruchomości były dostarczone za pisemnym pokwitowaniem wszystkim mieszkańcom w obu nieruchomościach.

Zgodnie z art. 43 ust. 5 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych każda osoba uprawniona w ciągu 30 dni od daty doręczenia miała prawo zaskarżenia uchwały do sądu z powodu Jej niezgodności z prawem, jeśli naruszała ich interes prawny lub uprawnienia. Nie wpłynęły żadne zaskarżenia, więc uchwały weszły w życie.

Aktualnie spółdzielnia nie ma żadnych możliwości prawnych do dokonania zmian granic nieruchomości.
Spółdzielnia Mieszkaniowa „CZUBY” od lat zauważa problem związany z coraz większą liczbą samochodów na naszych osiedlach i braku miejsc parkingowych. Dlatego planuje w br. budowę ogólnodostępnego parkingu na ok. 250 miejsc przy ulicy Stokrotki/Rucianej (na części terenu niewykorzystywanego dotychczas przez mieszkańców) – w pobliżu budynków przy ul. Dziewanny i Stokrotki. Możliwość ta powstała po uchwaleniu przez Radę Miasta Lublin w listopadzie 2020 r. zmian w Miejscowym Planie Zagospodarowania Przestrzennego obejmującego przedmiotowy teren.

Ponadto rozważany jest projekt wykorzystania na parking placu z kostki brukowej – nieużywanego boiska do koszykówki znajdującego się pobliżu budynku Dziewanny 5.
Dzięki temu problem parkowania pojazdów w tej części osiedla może zostać rozwiązany, a przynajmniej znacznie złagodzony.

Do wiadomości:
– RN SM Czuby

3) pismem Ldz. 5377/2021 z dnia 25.06.2021 r. Regionalnego Związku Rewizyjnego Spółdzielni Mieszkaniowych w Lublinie skierowanym do RN , w związku z pismem RN z dnia 17 maja 2021 r. z pytaniami i sugestiami zebranymi od członków Rady Nadzorczej.

4) RN skierowała do Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla Widok pismo w brzmieniu: zawierające uwagi do uchwały RPNO Widok Nr 3/2021 z dnia 26.04.2021 r.
Rada Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla Widok w/m

W związku ze skierowaniem pod obrady Rady Nadzorczej w dniu 27.05.2021 r.przez Radę Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla Widok projektu uchwały w sprawie zmiany wysokości odpisu na fundusz remontowy w nieruchomości EW 01 w osiedlu Widok oraz także podjętej przez RPNO uchwały Nr 3 / 2021 z dnia 26. 04. 2021 r w sprawie zmiany planu rzeczowo-finansowego funduszu remontowego w nieruchomości EW 01 ul. Szmaragdowa 46
– Rada Nadzorcza postanowiła przekazać uwagi co do treści sformułowań zwartych w treści §§ 1 powyższych uchwał:
Zawarte w § 1 uchwały RPNO Widok sformowanie w brzmieniu
„ Realizując wniosek Przedstawiciela Nieruchomości ul. Szmaragdowa 46 – Rada Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla „WIDOK” wyraża zgodę na zmianę stawki odpisu na fundusz remontowy nieruchomości od dnia 01.09.2021 r. z 0,83 zł/m²na 1,40 zł/m²”
wydaje się niezgodne z stosowanym w takich wypadkach, obowiązkiem uzgadniania swoich działań z członkami (mieszkańcami) nieruchomości. Dotyczy to w szczególności wniosków kierowanych pod obrady rady, rodzących skutki finansowe dla członków nieruchomości. Przedstawiciel nieruchomości reprezentuje jej mieszkańców ale nie ma kompetencji do samodzielnych decyzji w sprawie wykorzystania funduszu remontowego.

Ponadto w § 1 projektu uchwały skierowanego do RN w brzmieniu
„Zmienia się wysokość odpisu na fundusz remontowy z 0,83 zł / m² na 1,40 zł/m²
w nieruchomości EW 01 przy ulicy Szmaragdowej 46 od 1 września 2021 roku ‘.

zabrakło określony termin do jakiego będzie obowiązywała podwyższona stawka odpisu oraz na jaki cel będą przeznaczone środki.

Ad. 9
Sprawy wniesione.

Przewodniczący przypomniał ,że kolejne posiedzenie RN zostało zwołane na dzień 5.07.2021 r.

Na tym protokół zakończono.

Sekretarz
Rady Nadzorczej

Danuta Przybyś – Ziemba

Przewodniczący
Rady Nadzorczej

Andrzej Turski

Data opublikowania: 12:36, 26 sierpnia 2021

Kategorie: 2021