INFORMACJA
na temat realizacji wniosków zgłoszonych na częściach Walnego
Zgromadzenie obradującego w dniach 12.05.2014 do 9.06.2014

Wniosek 1 i 2
1. „Zobowiązuje się Radę Nadzorczą do zmniejszenia ilości etatów w Administracjach Osiedli oraz w Zarządzie oraz zamrożenia funduszu płac i premii na okres 2 lat”.
2. „Zobowiązuje się Radę Przedstawicieli Nieruchomości i Radę Nadzorczą do zmniejszenia ilości etatów konserwatorów Administracji Osiedla „Błonie” do czterech: hydraulik, budowlaniec, elektryk i ogrodnik.
Jeśli zajdzie potrzeba, innych konserwatorów można zatrudniać ewentualnie na umowę o dzieło, jeśli zajdzie taka potrzeba. Za wszelkie naprawy w mieszkaniach płacimy oddzielnie, więc będziemy mogli wezwać w każdej chwili kogo zechcemy.”

Realizacja
W niniejszej sprawie decyzję w formie uchwał podejmują organy Spółdzielni, które uprawnienia swoje realizują na podstawie ustawy Prawo spółdzielcze, ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych oraz wewnętrznych regulacji, jakimi są Statut Spółdzielni, regulaminy wewnętrzne, a także Zakładowy Układ Zbiorowy Pracy.
Stosownie do treści § 103b ust. 1 pkt 1 i 2 Statutu Spółdzielni do zakresu działania Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla należy między innymi uchwalanie planów gospodarczo-finansowych, struktury organizacyjnej oraz stanu zatrudnienia administracji osiedla i domu kultury.

Oznacza to, że Rada Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla zatwierdza ilość etatów oraz fundusz płac w poszczególnych administracjach osiedli, w zależności od potrzeb, co ściśle związane jest z zadaniami ciążącymi na poszczególnych stanowiskach w administracji osiedla, a zadania te bezpośrednio związane są również z wprowadzeniem nowych przepisów dotyczących spółdzielczości mieszkaniowej.

Rada Nadzorcza, jako organ Spółdzielni, pełni przede wszystkim funkcje kontrolne i decyzje poszczególnych organów zmienia w sytuacji, gdy są one sprzeczne z interesem Spółdzielni i gdy naruszają obowiązujący porządek prawny.

Na marginesie należy zaznaczyć, że zmiana decyzji zgodnie ze zgłoszonym wnioskiem wiązałaby się z poniesieniem przez Spółdzielnię znacznych kosztów finansowych.
Wniosek 3
„Zobowiązuje się Zarząd i Radę Nadzorczą do niezatrudniania pracowników, którzy nabyli świadczenia emerytalne i rentowe.”

Realizacja
Brak podstawy prawnej w drodze uregulowań kodeksowych do rozwiązywania umów o pracę z pracownikami, którzy nabyli uprawnienia emerytalne. Świadczą o tym liczne orzeczenia Sądu Najwyższego stwierdzające, że nabycie uprawnień emertytalnych nie może być wystarczającą przyczyną uzasadniającą wypowiedzenie umowy o pracę.
Wniosek 4
„Zobowiązuje się Radę Nadzorczą do zmiany w regulaminie odpłatności za kserokopie dokumentów do wys. 0,15 zł. za stronę, jak w zakładach usługowych. Spółdzielnia za nasze pieniądze zatrudnia archiwistę, który bez dodatkowej opłaty ma obowiązek wyszukać żądane dokumenty, jak i pracownika ds. organów samorządowych.
Żądanie dla nich dodatkowych opłat za wyszukanie dokumentu jest bezprawiem.
Obecny koszt odbitki ksero w wys. 1 zł. ma jedynie na celu ograniczenie naszych praw do pozyskania dokumentów, wynikający z art. 8
1 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych, powoduje osiąganie przez Spółdzielnia korzyści majątkowych, czego zabrania art. 1 ust. 11 usm.”

Realizacja
Rada Nadzorcza, postanowiła nie dokonywać zmian w obowiązującym Regulaminie.
Większość dokumentów wewnętrznych spółdzielni (statut, regulaminy, protokoły organów samorządowych) dla członków udostępniana jest nieodpłatnie a także dostępna jest na stronie internetowej spółdzielni – www.smczuby.pl .
Odpłatność dotyczy pozostałych dokumentów udostępnianych członkom na żądanie. Udostępnienie dokumentów na żądanie łączy się z ich wyszukaniem i przygotowaniem uwzględniającym wymogi obowiązującego prawa (dane osobowe).
Każda czynność sporządzenia kserokopii dokumentu dla członka Spółdzielni jest dodatkową czynnością pracownika danego działu, poza normalnym tokiem pracy, bez dodatkowego wynagrodzenia.
Wniosek 5, 6, 7
5. „Walne Zgromadzenie Członków SM Czuby odwołuje Pana Ryszarda Burskiego z funkcji Prezesa Spółdzielni Mieszkaniowej w związku z nieudzieleniem mu absolutorium w trybie art. 49 § 4 ustawy Prawo spółdzielcze.”
6. „Walne Zgromadzenie Członków SM Czuby odwołuje Pana Adama Ziółka z funkcji V-ce Prezesa Spółdzielni Mieszkaniowej w związku z nieudzieleniem mu absolutorium w trybie art. 49 § 4 ustawy Prawo spółdzielcze.”
7. „Walne Zgromadzenie Członków SM Czuby odwołuje Panią Bożenę Zielińską z funkcji V-ce Prezesa Spółdzielni Mieszkaniowej w związku z nieudzieleniem jej absolutorium w trybie art. 49 § 4 ustawy Prawo spółdzielcze.”

Realizacja
Walne Zgromadzenie w dniu 16.06.2014 r. udzieliło absolutorium za działalność w 2013 r.
– uchwałą nr 4/2014 r. – Prezesowi Zarządu Ryszardowi Burskiemu,
– uchwałą nr 5/2014 r. – Zastępcy prezesa ds. finansowych Adamowi Ziółkowi,
– uchwałą nr 6/2014 r. – Zastępcy Prezesa ds. eksploatacyjnych Bożenie Zielińskiej.
Ponadto należy zauważyć, że brak jest podstawy prawnej do takiego działania.
Żaden przepis prawa pracy ani prawa spółdzielczego nie przewiduje możliwości rozwiązania umowy o pracę z członkiem Zarządu w związku z nie udzieleniem mu absolutorium przez stosowny organ.
(„Uchwała walnego zgromadzenia spółdzielni w przedmiocie udzielania absolutorium członkom zarządu nie wywołuje skutków cywilnoprawnych. Ma ona charakter oświadczenia wiedzy opartego na uznaniu, a nie oświadczenia woli, zatem nie jest czynnością prawną.” – Adam Stafaniak. Prawo spółdzielcze oraz ustawa o spółdzielniach mieszkaniowych. Komentarz-orzecznictwo, Warszawa 2011, str. 63)
Wniosek nr 8
„Walne Zgromadzenie zobowiązuje Zarząd do przestrzegania obligatoryjnych przepisów ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych i prowadzenia dokładnej ewidencji przychodów i kosztów wszystkich składników opłat na nieruchomości, a nie w skali osiedli zgodnie z przepisami art. 4 – 6 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych.”

Realizacja
Spółdzielnia Mieszkaniowa „Czyby” zgodnie z art. 4 ust. 4 (1) u.s.m. od 2007 r. prowadzi odrębnie dla każdej nieruchomości ewidencję przychodów i kosztów oraz zgodnie z art. 6 ust. 3 cytowanej ustawy ewidencję wpływów i wydatków funduszu remontowego dla każdej nieruchomości oraz sporządza na ich podstawie kwartalne analizy działalności gospodarczo – finansowej dla osiedli.
Zgodnie z § 103 b ust. 1 pkt 1 statutu spółdzielni Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla sporządzają zbiorcze plany gospodarczo –finansowe dla poszczególnych osiedli, a Rada Nadzorcza (zgodnie z § 87 ust.1 pkt 1 Statutu) uchwala plan gospodarczo- finansowy SM Czuby na dany rok.
Członkowie Spółdzielni z planami i analizami na nieruchomości mogą się zapoznawać w administracjach osiedli i zarządzie Spółdzielni w godzinach urzędowania.
Wniosek 9
„Walne Zgromadzenie zobowiązuje Radę Nadzorczą do niezwłocznego dostosowania wszystkich Regulaminów do obligatoryjnych przepisów ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych, ustawy Prawo spółdzielcze, oraz Statutu”.

Realizacja:
Wniosek realizowany na bieżąco.
Wniosek 10
„Walne Zgromadzenie zobowiązuje Zarząd do wyłożenia w Administracjach Osiedli w ciągu tygodnia od zakończenia Walnych Zgromadzeń szczegółowych kosztów utrzymania organów samorządowych Rady Nadzorczej, Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla oraz wypłaconych im diet za lata 2011 – 2013.”

Realizacja:
Wysokość diet dla członków Rady Nadzorczej i Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla określona jest w § 88a i 103d Statutu Spółdzielni uchwalonym przez Walne Zgromadzenie SM „Czuby”.
Plan kosztów Rady Nadzorczej ustalany jest w „Planie kosztów zarządzania” stanowiącym załącznik do planu gospodarczo- -finansowego Spółdzielni uchwalanego przez Radę Nadzorczą na każdy rok kalendarzowy.
Natomiast koszty utrzymania Rad Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli określone są w załączniku do planów gospodarczo – finansowych osiedli „Eksploatacja i konserwacja bieżąca”.
Koszty utrzymania organów samorządowych przedstawiane są w okresach kwartalnych Radzie Nadzorczej jako załącznik do analizy działalności gospodarczo-finansowej Spółdzielni i przekazywane do wiadomości Radom Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli.
Członkowie Spółdzielni z tymi dokumentami mogą się zapoznać w administracjach osiedli oraz Zarządzie Spółdzielni w godzinach urzędowania.
Informacja na temat kosztów utrzymania organów samorządowych umieszczana jest materiałach na Walne Zgromadzenie przekazywanych wszystkim mieszkańcom spółdzielni.
Wniosek 11
„Walne Zgromadzenie zobowiązuje Zarząd do niezwłocznego wyłożenia w Administracjach Osiedli informacji na temat funduszu płac, w całej Spółdzielni i Administracjach poszczególnych osiedli oraz wysokością zarobków na poszczególnych stanowiskach pracy z podaniem jedynie nazwy stanowiska, – bez imion i nazwisk pracowników, aby członkowie mogli się z nimi zapoznać wg stanu na dzień 30 kwietnia 2014 r.”

Realizacja:
Wysokość funduszu płac na dany rok kalendarzowy uchwala Rada Nadzorcza zgodnie § 87 ust. 1 pkt 1 Statutu w planach gospodarczo-finansowych Spółdzielni i Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli zgodnie z § 103 b ust 1 pkt 1 w planach gospodarczo-finansowych dla osiedla.
Wysokości wykorzystanego funduszu płac za poszczególne kwartały roku kalendarzowego przedstawiane są Radzie Nadzorczej i Radom Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli jako załącznik do analizy działalności gospodarczo-finansowej Spółdzielni w okresach kwartalnych.
Członkowie Spółdzielni z tymi dokumentami mogą się zapoznać w administracjach osiedli oraz Zarządzie Spółdzielni w godzinach urzędowania.
Informacje na temat uchwalonego i wykorzystanego funduszu płac pracowników SM „Czuby” umieszczane są w materiałach na Walne Zgromadzenie przekazywanym wszystkim mieszkańcom spółdzielni.
Wniosek 12
„Walne Zgromadzenie zobowiązuje Zarząd do wyłożenia w Administracjach Osiedli w ciągu tygodnia od odbycia się Walnego Zgromadzenia szczegółowej kalkulacji kosztów eksploatacji, konserwacji i zarządzania dla poszczególnych osiedli i poszczególnych nieruchomości, aby członkowie mogli się z nimi zapoznać.
Kalkulacja powinna zawierać informację, jakie wpływy osiąga Administracja za wykonywane przez konserwatorów usługi odpłatne, oraz wpływy z najmu pomieszczeń wspólnych, lokali użytkowych i bilans otwarcia Materiały wyłożone będą do wglądu na okres do następnego Walnego Zgromadzenia.”

Realizacja:
Spółdzielnia Mieszkaniowa „Czuby” zgodnie z art. 4 ust. 4 (1) u.s.m. od 2007 r. prowadzi odrębnie dla każdej nieruchomości ewidencję przychodów i kosztów oraz zgodnie z art. 6 ust. 3 cytowanej ustawy ewidencję wpływów i wydatków funduszu remontowego dla każdej nieruchomości oraz sporządza na ich podstawie kwartalne analizy działalności gospodarczo – finansowej dla osiedli.
Zgodnie z § 103 b ust. 1 pkt 1 Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla sporządzają zbiorcze plany gospodarczo – finansowe dla poszczególnych osiedli, a Rada Nadzorcza (zgodnie z § 87 ust.1 pkt 1 Statutu) uchwala plan gospodarczo-finansowy SM Czuby na dany rok.
Członkowie Spółdzielni z planami i analizami na nieruchomości mogą się zapoznawać w administracjach osiedli i zarządzie Spółdzielni w godzinach urzędowania.
Wniosek 13
„Walne Zgromadzenie zobowiązuje Zarząd do wyłożenia Administracjach Osiedli w ciągu tygodnia od odbycia się Walnego Zgromadzenia szczegółowych kosztów mienia spółdzielni – co się na to mienie składa, nazwa i lokalizacja poszczególnych składników mienia, ich powierzchnia
– wpływy z najmu lub dzierżaw poszczególnych składników mienia w rozbiciu na składniki opłat.
– koszty utrzymania mienia
– zestawienia, jakie i gdzie zostały dokonane roboty remontowe i zakupy z pieniędzy mienia Spółdzielni od daty jego utworzenia, aby członkowie mogli się z nimi.”

Realizacja
Przez mienie spółdzielni – należy rozumieć nieruchomości stanowiące własność Spółdzielni nie wchodzące w skład części wspólnych nieruchomości, w szczególności:
a) nieruchomości służące prowadzonej przez Spółdzielnię działalności administracyjnej, działalności kulturalno- -oświatowej,
b) lokale użytkowe wynajmowane i usytuowane w budynkach mieszkalnych i wolnostojących,
c) dzierżawione tereny pod parkingi i pawilony,
d) tereny niezabudowane,
e) ciągi komunikacyjne,
f) ogólnodostępne parkingi,
g) place zabaw, boiska osiedlowe, tereny zielone,
h) nieruchomości zabudowane urządzeniami infrastruktury technicznej, w tym urządzeniami i sieciami technicznego uzbrojenia terenu związanymi z funkcjonowaniem budynków i osiedli.
Plan utrzymania mienia stanowi załącznik do planu gospodarczo-finansowego Spółdzielni uchwalanego przez Radę Nadzorczą na każdy rok kalendarzowy.
Koszty utrzymania mienia (łącznie z kosztami wykonanych robót remontowych) przedstawiane są Radzie Nadzorczej i Radom Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli jako załącznik do analizy działalności gospodarczo- finansowej Spółdzielni w okresach kwartalnych
Członkowie Spółdzielni z tymi dokumentami mogą się zapoznać w administracjach osiedli oraz Zarządzie Spółdzielni w godzinach urzędowania.
Ponadto informacje na temat kosztów utrzymania mienia umieszczane są w materiałach na Walne Zgromadzenie przekazywanym wszystkim mieszkańcom spółdzielni.
Wniosek 14
„Walne Zgromadzenie zobowiązuje Radą Nadzorczą do uchwalenia regulaminu „Funduszu mienia Spółdzielni”,

Realizacja
Rada Nadzorcza w dniu 19.08.2014 r. uzupełniła zapisy Regulaminu rozliczania kosztów gospodarki zasobami mieszkaniowymi i ustalania opłat za używanie lokali o nowy § 7, w którym w ust. 1 szczegółowo wyjaśniono co należy rozumieć przez mienie spółdzielni, a w ust. 2 określono kierunki tworzenia i wykorzystania mienia spółdzielni.
Wniosek 15
„Wnoszę o zmianę w Załączniku Nr l do uchwały Nr 33/3/2007 Rady Nadzorczej S.M. Czuby w Lublinie z dnia 20.03.2007 r. w § 5 pkt 4 polegającą na dopisaniu po słowach „W wypadku braku zadań premiowych na dany kwartał przyznanie premii następuje uznaniowo”, słów „maksymalnie do 10 % wynagrodzenia zasadniczego.”

Realizacja
Zmiana proponowana we wniosku jest sprzeczna z art. 9 § 3 i § 4 Kodeksu pracy, stwierdzającym, że postanowienia regulaminów i statutów nie mogą być mniej korzystne niż postanowienia układów zbiorowych pracy.
Wnioskodawca błędnie przyjmuje, że członkom Zarządu przyznawana jest premia zadaniowa. Uchwała, na którą powołuje się wnioskodawca została zmieniona uchwałą nr 56/7/2014 Rady Nadzorczej SM „Czuby”, zgodnie z którą § 5 ust. 1 przewiduje, że: „Członkom Zarządu, wymienionym w § 2 może być przyznana miesięczna premia do wysokości 15% wynagrodzenia zasadniczego, przyznawana i wypłacana za okresy kwartalne.” Z powyższego zapisu wynika więc jednoznacznie, że premia taka przyznawana jest bez konieczności wyznaczania członkom Zarządu zadań do wykonania w danym kwartale roku kalendarzowego.
Wniosek 16
„Walne Zgromadzenie zobowiązuje Radę Nadzorczą do zmiany § 103a4 Statutu treści:
„pracownicy spółdzielni zamieszkali na terenie osiedla i pracujący w tej samej administracji osiedla nie mogą być wybierani do Rady Przedstawicieli Nieruchomości tego osiedla „.

Realizacja:
Proponowana zmiana Statutu narusza zasadę równości wyrażoną w art. 18 § 1 ustawy Prawo spółdzielcze. Wszelkie ograniczenia tej zasady muszą być uregulowane w ustawie. Jedyne takie ograniczenie wynika z treści przepisu art. 82 ust. 2 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych, zgodnie z którym w skład rady nadzorczej spółdzielni mieszkaniowej nie mogą wchodzić osoby, będące pracownikami spółdzielni.
Ustawodawca nie wprowadził możliwości ograniczenia uczestnictwa pracowników – członków spółdzielni w innych organach spółdzielni, takich jak np. rada przedstawicieli nieruchomości osiedla.
Wniosek 17
„Walne Zgromadzenie zobowiązuje Radę Nadzorczą do zmiany „Regulaminu Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli i zasad ich wynagradzania” przez dodanie treści w § 21 ust. 5 „„i tablicach ogłoszeń na osiedlu i w nieruchomościach”

Realizacja
Rada Nadzorcza dokonała zmian w Regulaminie Rad Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli i zasad ich wynagradzania” dostosowując zapisy regulaminu do zmian statutu uchwalonych na Walnym Zgromadzeniu w 2014 r. Nie umieściła w regulaminie zaproponowanej we wniosku zmiany z uwagi na konieczność dodatkowego angażowania pracowników administracji osiedla do sprawdzania czy uchwały z tablic ogłoszeń każdej z nieruchomości nie zostały usunięte przed zakreślonym w regulaminie terminie oraz konieczność ponoszenia dodatkowego kosztów przez osiedla z tytułu wykonywania brakujących kserokopii uchwał.
Wniosek 18 i 19
19. „Walne Zgromadzenie zobowiązuje Zarząd SM Czuby do przygotowania projektu zmiany Walnego Zgromadzenia, w którym będzie zapis o następującej treści:
– „przebieg Walnego Zgromadzenia utrwala się za pomocą urządzeń rejestrujących dźwięk, o czym informuje przewodniczący zebrania prowadzący obrady Walnego Zgromadzenia”
20. „Walne Zgromadzenie z Osiedla Błonie zobowiązuje Zarząd do nagrywania posiedzeń organów samorządowych w celu sporządzania Protokołów z zapisu dźwiękowego odzwierciedlającego ich faktyczny przebieg.”

Realizacja:
Protokoły z posiedzeń organów samorządowych Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie sporządzane są z należytą starannością, w oparciu o następujące przepisy: art. 41 ustawy Prawo spółdzielcze, § 80 Statutu Spółdzielni, § 22 Regulaminu Walnego Zgromadzenia Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie, § 28 Regulaminu Rady Nadzorczej, § 22 Regulaminu Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.
W żadnym z przytoczonych dokumentów nie ma przepisu, który by nakładał na Spółdzielnię obowiązek sporządzania protokołów z posiedzeń na podstawie nagrań dźwiękowych.
Ponadto przyjęcie do realizacji zgłoszonych wniosków wiązałoby się z koniecznością zabezpieczenia pomieszczenia do archiwizowania nagrań zabezpieczenia urządzenia do ich odtwarzania i pracownika do jego obsługi.
Wniosek 20
„Walne Zgromadzenie zobowiązuje Zarząd i Administracje Osiedla Błonie do sporządzania szczegółowych planów gospodarczy dla poszczególnych Nieruchomości i Osiedla, zawierających: szczegółową kalkulację kosztów zależnych od Sp-ni takich jak eksploatacja, konserwacja i zarządzanie, wraz z informacją o: prognozowanym bilansie otwarcia, wpływach z najmu lokali użytkowych i pomieszczeń wspólnego użytku oraz z usług świadczonych odpłatnie przez konserwatorów i funduszu płac.”

Realizacja:
Spółdzielnia Mieszkaniowa „Czyby” zgodnie z art. 4 ust. 4 (1) u.s.m. od 2007 r. prowadzi odrębnie dla każdej nieruchomości ewidencję przychodów i kosztów oraz zgodnie z art. 6 ust. 3 cytowanej ustawy ewidencję wpływów i wydatków funduszu remontowego dla każdej nieruchomości oraz sporządza na ich podstawie kwartalne analizy działalności gospodarczo – finansowej dla osiedli.
Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli na tej podstawie zgodnie z § 103 b ust. 1 pkt 1 sporządzają zbiorcze plany gospodarczo-finansowe dla poszczególnych osiedli, Członkowie Spółdzielni mogą się zapoznawać z tymi dokumentami w administracjach osiedli i zarządzie Spółdzielni w godzinach urzędowania.
Wniosek 21
„W regulaminie wynajmu pomieszczeń wspólnych nieruchomości (załącznik do uchwały nr 1/4/2013 Rady Nadzorczej) wykreślić pkt. 2 w § 1 gdyż on praktycznie eliminuje wynajem lokali i jest niezgodny z ogólnymi ułatwieniami w działalności gospodarczej – kto zechce zbierać np. 200 podpisów mieszkańców aby wynająć najmniejsze jakieś pomieszczenie. Jest to nierealne, uciążliwe i wstydliwe. Ludzie nie chcą otwierać mieszkań, ich to nie obchodzi. Jest to niezmiernie upokarzające?”

Realizacja
Rada Nadzorcza nie wprowadziła do Regulaminu wynajmu pomieszczeń wspólnych nieruchomości Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie zaproponowanej we wniosku zmiany. Pomieszczenia wspólne stanowią współwłasność wszystkich właścicieli lokali wyodrębnionych i spółdzielni, wynajem pomieszczenia wspólnego jest czynnością przekraczającą zwykły zarząd, co z punktu widzenia prawa cywilnego oznacza, że zgodę na wynajem takiego pomieszczenia muszą wyrazić wszyscy współwłaściciele, do których należą udziały w tej nieruchomości.
Wniosek 22
„Ponownie wnioskuję o powiększenie ilości miejsc parkingowych poprzez zagospodarowanie placu pomiędzy blokami 1 i 9 ulica Szaserów a blokami 4, 6, 8 ulicy Rycerskiej – wydzierżawić ten plac od Urzędu Miasta. Powstałoby zapewne kilkadziesiąt miejsc postojowych. Tam tylko ganiają się psy i parkują na dziko samochody.”

Realizacja
Wniosek o budowę miejsc postojowych w tym rejonie został zgłoszony w dniu 30.06.2014 r. do projektu obywatelskiego na 2015 r. Zespół opiniujący nie zaakceptował projektu, gdyż jego realizacja wymaga zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego tej części osiedla. W dniu 25 września 2014 r. Rada Miasta Lublin na wniosek SM „Czuby” podjęła uchwalę nr 1159 / XL IV/2014 w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Lublin – części w rejonie ulic Orkana, Hetmańskiej i Szaserów.
Wniosek 23
„Walne Zgromadzenie zobowiązuje Zarząd do wyłożenia w Administracjach Osiedli w ciągu miesiąca od odbycia się Walnego Zgromadzenia szczegółowego zestawienia kosztów ocieplenia poszczególnych budynków Spółdzielni z podaniem adresu i daty wykonania, kwot udzielonych pożyczek, okresu spłaty i wysokości dokonanej spłaty pożyczki przez poszczególne budynki.”

Realizacja
Docieplenia ścian budynków w osiedlu Skarpa są realizowane od 1995 roku. Mieszkańcy mogą uzyskać informacje dotyczące kosztów dociepleń budynków w Administracji Osiedla Skarpa.
Wniosek 24
„Walne Zgromadzenie zobowiązuje Zarząd do wyłożenia w Administracjach Osiedli w ciągu miesiąca od odbycia się Walnego Zgromadzenia szczegółowego zestawienia kosztów robót drogowych wykonanych na naszym osiedlu z wyszczególnieniem poszczególnych ulic, powierzchni wykonanej nawierzchni, daty ich wykonania, wysokości udzielonego kredytu, wysokości dokonanej spłaty oraz specyfikacji robót pozostałych do wykonania.”

Realizacja
Z wyszczególnionymi we wniosku danymi dotyczącymi kosztów robót drogowych wykonanych w osiedlu Skarpa, zainteresowani członkowie mogą się zapoznać w Administracji Osiedla Skarpa w godzinach jej urzędowania.
Wniosek 25
Walne Zgromadzenie zobowiązuje Zarząd do przestrzegania obligatoryjnych przepisów ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych i prowadzenia dokładnej ewidencji przychodów i kosztów wszystkich składników opłat na nieruchomości, a nie w skali Osiedli, zgodnie z przepisami art. 4-6 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych, w tym zimnej i ciepłej wody na poszczególne budynki.

Realizacja
„SM „Czuby” zgodnie z art. 4 ust.1,2 i 4 u.s.m. od 2007 r. prowadzi odrębnie dla każdej nieruchomości ewidencję i przychodów i kosztów oraz zgodnie z art. 6 ust. 3 cytowanej ustawy ewidencję wpływów i wydatków funduszu remontowego dla każdej nieruchomości. Spółdzielnia sporządza na ich podstawie kwartalne analizy działalności gospodarczo – finansowej dla osiedli a następnie zgodnie z § 103 b ust. 1 pkt 1 Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli sporządzają zbiorcze plany gospodarczo –finansowe dla poszczególnych osiedli, a na ich podstawie zgodnie z § 87 ust.1 pkt 1 Rada Nadzorcza uchwala plan gospodarczo- finansowy SM Czuby na dany rok.
Członkowie Spółdzielni z planami i analizami na nieruchomości mogą się zapoznawać w administracjach osiedli i zarządzie Spółdzielni.”
Wniosek 26
„Walne Zgromadzenie zobowiązuje Zarząd do wyłożenia w Administracji Osiedla rozliczenia zużycia ciepłej zimnej wody za poszczególne kwartały 2013 r. (ilość i koszt wody zafakturowanej przez MPWiK dla poszczególnych budynków oraz ilość i koszt zużytej wody w poszczególnych lokalach i budynkach.
Do wglądu powinny być wyłożone odczyty wodomierzy dokonane w poszczególnych lokalach.”

Realizacja
Z ilością zakupionej wody w MPWiK oraz ilością zużytej wody w danym kwartale przez poszczególne budynki w osiedlu, zainteresowani członkowie mogą zapoznać się w administracji osiedla w godzinach urzędowania.
Wniosek 27
„Zgłaszam do Walnego Zgromadzenia wniosek o rozliczanie niebilansującej się wody, zgodnie ze wskazaniami opomiarowania. Takie rozliczenia – w związku z zamontowaniem liczników z odczytem radiowym – powinny być robione dla każdej nieruchomości odrębnie.”

Realizacja
Zgodnie z § 14 ust.4 Regulaminu rozliczania zużycia wody wodociągowej w lokalach (budynkach) spółdzielni oraz użytkowania indywidualnych wodomierzy i ustalania opłat za wodę w SM Czuby w Lublinie w sytuacji gdy na terenie osiedla jest nieruchomość, gdzie mieszkania zostały opomiarowane elektronicznymi wodomierzami z odczytem radiowym i jednocześnie jest spełniony warunek,że dla tej nieruchomości jest możliwe jednoznaczne określenie ilości dostarczanej wody przez MPWiK, dopuszcza się rozliczenie niedoboru bilansu zużycia wody w ramach tej nieruchomości, na wniosek większości osób posiadających tytuł prawny do lokalu.
Wniosek 28
„Walne Zgromadzenie zobowiązuje Zarząd do naliczania odsetek od zgromadzonych środków finansowych funduszu remontowego i kosztów eksploatacji poszczególnym nieruchomościom, a nie zaliczanie ich, jako nadwyżka bilansowa.”

Realizacja
Odpis na fundusz remontowy jest kosztem eksploatacyjnym, który stanowi koszt uzyskania przychodów zasobów mieszkaniowych (Ustawa o podatku dochodowym od osób prawnych) Odsetki otrzymane dotyczące poszczególnych osiedli księgowane są w przychody finansowe danego osiedla i nie stanowią nadwyżki bilansowej do podziału na całą spółdzielnię.
Brak uzasadnienia ekonomicznego do tworzenia subkont bankowych na poszczególne nieruchomości.
Wniosek 29
„Wnioskujemy o utworzenie fundusz celowego przeznaczonego na organizowanie i tworzenie nowych miejsc postojowych na terenach przynależnych do poszczególnych Nieruchomości SM Czuby w Lublinie.
Na terenie wielu Nieruchomości w SM Czuby znajdują się niezabudowane obszary, gdzie można utworzyć miejsca postojowe, a utworzenie funduszu celowego pozwoliłoby finansować takie niewielkie inwestycje W obecnej sytuacji Nieruchomości muszą same finansować budowę miejsc postojowych w obrębie swoich działek, a w rzeczywistości, miejsca są ogólnie dostępne i wykorzystywane przez mieszkańców nie tylko Nieruchomości, do której należy działka. Utworzenie funduszu wspólnego (celowego) pozwoli na bezkonfliktowe powiększenie ogólnej dostępnej liczby miejsc postojowych we wszystkich Osiedlach należących do SM Czuby.”

Realizacja
Zgodnie z § 103b ust. 3 Statutu Spółdzielni szczegółowe zasady rozliczania kosztów gospodarki zasobami mieszkaniowymi, remontów, koszty utrzymania osiedla, wysokość opłat czynszowych i eksploatacyjnych za lokale mieszkalne, garaże i lokale użytkowe oraz dzierżawy terenu ustalane są przez Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli. Rada Nadzorcza Spółdzielni zgodnie z § 87 ust.4 podejmuje uchwały w sprawie opłat eksploatacyjnych.
Wniosek 30
„Wnioskujemy o udzielenie kompetentnych i prawdziwych informacji o kwotach, źródłach i sposobie rozliczenia z tytułu przegranej sprawy o sprzedaż działki na ulicy Watykańskiej.”

Realizacja
W roku 2014 SM „Czuby” sprzedała (w drodze przetargu) działkę przy ulicy Watykańskiej 8 – 10 w osiedlu Ruta. Cena sprzedaży pokryła wszystkie koszty zagospodarowania i utrzymania nieruchomości, w tym koszty związane z wcześniejszą próbą jej zbycia. Cena wywoławcza została ustalona na podstawie ceny rynkowej (zgodnie z wyceną rzeczoznawcy) powiększonej o w/w koszty.
Wniosek 31
„Zgłaszam do Walnego Zgromadzenia wniosek o naliczanie odsetek od zgromadzonych środków finansowych na funduszu zgromadzonym na wymianę wind, Odsetki te powinny powiększyć fundusz „windowy” każdej nieruchomości na której jest on liczony.”

Realizacja
Brak podstaw prawnych i uzasadnienia ekonomicznego do tworzenia subkont bankowych dla każdej nieruchomości (prowadzenie odrębnego konta wiąże się z opłatą bankową).
Wniosek 32
„Sprawozdania Rady Nadzorczej z działalności w 2013 r.. Punkt dotyczy realizacji w 2014 r zespołu garażowo – usługowego na działce nr 24/7 na osiedlu Skarpa- (stanowiącej mienie spółdzielni.)
Pierwszy plan na zagospodarowanie działki był prawdopodobnie już w roku 2005 o czym w dniu 28 lipca 2006 r. udziela wywiadu do Gazety Wyborczej przedstawiciel rady Nadzorczej. W artykule „Awantura o boisko” dowiadujemy się, że spółdzielnia ma już projekt na budowę parkingu. W Dzienniku Wschodnim z dnia 2 sierpnia 2006 r. w art. „Parking na siłę” były kierownik osiedla Skarpa wyjaśnia dziennikarzowi, że będzie tu parking. Projekt nie dochodzi do realizacji. Koszty projektu znowu płacą mieszkańcy.
Drugi projekt przyjęty przez Radę Nadzorczą uchwała nr 111/14/2008 z dnia 2.12.2008 r.
– budowa garaży. Przetarg na budowę, który ogłosiła spółdzielnia „Czuby” został unieważniony w związku z niewystarczającą ilością osób akceptujących cenne wynikającą z przetargu
– za 17 m
2 garażu należało zapłacić 37 400 zł.
Kwotę 56 000 zł za koszt opracowania dokumentacji zaksięgowano na koncie inwestycji do czasu jej kontynuacji.
Trzeci plan na mniejszą ilość samochodów przyjęto przez Radę Nadzorczą do realizacji w 2014 r. Wydano po raz trzeci pieniądze na plan i po raz trzeci zapłacą za to mieszkańcy spółdzielni poprzez podwyższenie opłat za czynsz. Są to duże pieniądze i płacimy wszyscy.
§ 6 Regulaminu rady nadzorczej mówi „o odpowiedzialności członków Rady Nadzorczej za działanie na szkodę wyrządzoną działaniem lub zaniechaniem” Do dnia dzisiejszego nikt z Członków rady Nadzorczej nie został pociągnięty do odpowiedzialności za koszt trzech planów budowy garaży.”

Realizacja
Budowa zespołu garażowo-usługowego przy ul. Filaretów i Sympatycznej planowana na rok 2015 rozpocznie się po otrzymaniu pozwolenia na budowę. Przyszli właściciele garaży pokryją wszystkie koszty związane z realizacją inwestycji, w tym koszty projektu, który nie został zrealizowany z powodu wycofania się znacznej części osób chętnych do ich nabycia. Spółdzielnia przystąpi do zabudowy części terenu zielonego, pozostawiając dotychczasowy parking jako ogólnodostępny.
Mieszkańcy osiedla nie będą obciążeni żadnymi kosztami związanymi z realizacją inwestycji.
Podkreślić należy, że to na wniosek mieszkańców osiedla Skarpa, Spółdzielnia podjęła działania zmierzające do budowy garaży na przedmiotowym terenie.
Wniosek 33
„Wniosek dotyczy ustawienia znaku tak jak było na posesji Radości 14, Przywrócenie znaku na poczatuj ulicy wjazdowej”

Realizacja
Opracowany został projekt organizacji ruchu na wjeździe do budynku przy ulicy Radości 14. Projekt został zaakceptowany przez Zarząd Dróg i Mostów w Lublinie.
Znak „zakaz ruchu” ustawiony jest na wysokości linii ciągłej.
Wniosek 34
„Proszę rozważyć możliwość instalacji wyłączników czasowych energii elektrycznej w 3 klatkach bloku nr 4 przy ulicy Radości (oświetlenie klatek)”

Realizacja.
Nie ma możliwości zainstalowania samych wyłączników czasowych. Należy wykonać nową instalację oświetleniową klatki schodowej.
Wniosek 35
„Wnoszę o pobiałkowanie korytarzy piwnicznych przy ulicy Tymiankowej 1”

Realizacja.
Rada Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla,,Łęgi” na posiedzeniu w dniu 06.08.2014 r. nie przyjęła wniosku do realizacji.
Jednoznacznie stwierdziła, że nieruchomość ma pilniejsze potrzeby niż malowanie korytarzy piwnicznych. W pierwszej kolejności należy wymienić instalację gazową, a następnie rozważyć malowanie piwnic.
Wniosek 36
„Uzupełnić Regulamin porządku domowego na klatkach schodowych w zakresie cotygodniowego sprzątania klatek przez mieszkańców z uwzględnieniem udziału w sprzątaniu parteru (udział mieszkańców mieszkających poza parterem).”

Realizacja:
Rada Nadzorcza na posiedzeniu w dniu 19.08.2014 r. nie uwzględniła propozycji zmiany zaproponowanej we wniosku. Nie ma możliwości wyegzekwowania powyższego obowiązku od wszystkich mieszkańców.
Znaczna część mieszkańców nie sprząta nawet części klatki schodowej bezpośredni przed mieszkaniem.
Rada Nadzorcza uszczegółowiła zapis ust. 2 w § 19 Regulamin porządku domowego nadając mu brzmienie:
„Rada Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla na wniosek osób posiadających tytuł prawny do ponad połowy lokali danej klatki schodowej, może podjąć uchwałę o zleceniu sprzątania klatki firmie zewnętrznej i wprowadzeniu stosownego czynnika opłat eksploatacyjnych dla grupy mieszkań, których uchwala będzie dotyczyła”.
Administracja Osiedla,,Łęgi” wynegocjowała z firmą Efzon sprzątającą klatki schodowe na terenie osiedla, że w wieżowcach dodatkowo i nieodpłatnie, raz w tygodniu sprząta biegi schodowe od parteru do pierwszego piętra.
Wniosek 37
„Wnioskuję o likwidację wymienników ciepła, gdyż nie spełniają właściwej roli w prawidłowym naliczaniu należności za ogrzewanie mieszkania. Jest to oszukańczy sposób. Nadmieniam, że nie wszystkie spółdzielnie posiadają. Nie naklejać ogłoszeń i informacji na szybach wejściowych i drzwiach do klatek. Nie ma komu potem tego zmywać.”

Realizacja
Wniosek nie został zrealizowany z uwagi na nadal obowiązującą umowę nr R/LU/065/005/04 z dnia 15.09.2004 z późniejszymi zmianami zawartą z firmą Ista Polska oraz brak pisemnej rezygnacji z opomiarowania więcej niż 50% użytkowników lokali w danym budynku – wymogu zawartego § 3 ust.2 pkt. 2 Regulaminu rozliczania kosztów dostawy energii cieplnej do budynków i dokonywania rozliczeń z użytkownikami lokali za centralne ogrzewanie oraz za podgrzewanie wody).
Spółdzielnia Mieszkaniowa,,Czuby” wywiesza swoje ogłoszenia w gablotach na klatkach schodowych. Pracownicy administracji sukcesywnie, kilkakrotnie w roku usuwają zanieczyszczenia z szyb.
Wniosek 38
„Zgłaszam wniosek o zmianę, podziału nadwyżki bilansowej za 2013 r.
Według jakiego klucza dokonano naliczenia kwot na poszczególne osiedla, nadwyżki przychodów nad kosztami w załączniku nr l?
Przy takim podziale najwięcej zyskało osiedle Błonie (-l-42 128,57 zł), następnie os. Łęgi (+28 826,90 zł), os. N. Skarpa (+ l 214,39 zł), a straciły osiedla Widok (-4 594,46 zł), os. Ruta (-10 843,39 zł), os. Poręba (-19 918,83 zł), os. Skarpa (- 36 813,20 zł).
Powinno być – 319 104,53 zł: 622 664,91 m
2 powierzchni użytkowej mieszkań = 0,512482 zł /m2.
Powierzchnia użytkowa mieszkań w osiedlu x 0,512482 zł /m
2.”

Realizacja
Podział nadwyżki bilansowej za 2013 r. dokonany został zgodnie z uchwałą Nr 7/2014 Walnego Zgromadzenia z dnia 16.06.2014 r.
Kwota 319 104,53zł stanowiąca nadwyżkę przychodów nad kosztami na pozostałej działalności operacyjno-finansowej wypracowana została bezpośrednio w osiedlach Spółdzielni l zgodnie z § 109 ust. 3 pkt. 2 Statutu przeznaczona na dofinansowanie funduszu remontowego wszystkich zasobów mieszkaniowych w danym osiedlu według powierzchni użytkowej lokali mieszkalnych.
Wniosek 39
„Zgłaszam wniosek o zmianę, zapisu w regulaminie rozliczania zużycia wody wodociągowej w lokalach i budynkach Spółdzielni oraz użytkowania indywidualnych wodomierzy i ustalania opłat za wodę SM „CZUBY” w Lublinie, w rozdziale V § 14 pkt l Obecny zapis:
l.) Powstały niedobór (koszty) w bilansie zużycia wody w osiedlu wynikający z różnicy wskazań wodomierzy głównych (wg których Spółdzielnia Mieszkaniowa „Czuby rozlicza się z dostawcą wody) a sumą wynikającą ze wskazań wodomierzy indywidualnych i sumą norm w mieszkaniach nieopomiarowanych obciąża koszty poszczególnych lokali proporcjonalnie do zużycia wody w tych lokalach.
(Jesteś sam sobie winny, im więcej zużyjesz wody opomiarowanej, tym więcej zapłacisz za powstały niedobór w osiedlu!!!) Co to za logika ponoszenia kosztów,? Proponowany zapis:
l.) Powstały niedobór (koszty) w bilansie zużycia wody w osiedlu wynikający z różnicy. wskazań wodomierzy głównych (wg których Spółdzielnia Mieszkaniowa „Czuby” rozlicza się z dostawcą wody) a sumą wynikającą ze wskazań wodomierzy indywidualnych i sumą norm w mieszkaniach nieopomiarowanych obciąża koszu eksploatacyjne osiedla z nadwyżki bilansowej.
(Wg starego regulaminu.)
1) Powstały niedobór (koszty) w bilansie zużycia wody w osiedlu wynikający z różnic wskazań wodomierzy głównych (wg których Spółdzielnia Mieszkaniowa „Czuby” rozlicza się z dostawcą wody) a sumą wynikającą ze wskazań wodomierzy indywidualnych i sumą norm w mieszkaniach nieopomiarowanych, obciąża koszy poszczególnych lokali nieopomiarowanych.
(Ponoszenie kosztów za powstały niedobór, zmotywuje właścicieli lokali nieopomiarowanych do opomiarowania i niedoboru nie będzie).”

Realizacja
Rada Nadzorcza na posiedzeniu w dniu 16.09.2014 r nie przyjęła do realizacji zgłoszonego wniosku i nie dokonała zmian w Regulaminie rozliczania zużycia wody wodociągowej w lokalach (budynkach) spółdzielni oraz użytkowania indywidualnych wodomierzy i ustalania opłat za wodę w SM Czuby w Lublinie. Zaproponowana we wniosku zmiana jest niezgodna z obowiązującymi przepisami.
Wniosek 40
„Zgłaszam wniosek o zmianę, zapisu w regulaminie rozliczania zużycia wody wodociągowej w lokalach i budynkach Spółdzielni oraz użytkowania indywidualnych wodomierzy i ustalania opłat za wodę SM „CZUBY” w Lublinie, w rozdziale V § 1 3 pkt l p.pkt a i b
Obecny zapis:
l. W odniesieniu do lokali niewyposażonych w indywidualne wodomierze, bądź wyposażonych w wodomierze, dla których upłynął termin legalizacji i członek uniemożliwił ich wymianę, członek Spółdzielni (użytkownik lokalu) zobowiązany jest:
a) wnosić opłaty za zimną wodę w wysokości zryczałtowanej 10 m
3 na l osobę miesięcznie,
b) wnosić opłaty za podgrzanie wody w wysokości zryczałtowanej 5 m
3 na osobę miesięcznie.
Proponowany zapis:
l. W odniesieniu do lokali niewyposażonych w indywidualne wodomierze, bądź wyposażonych w wodomierze, dla których upłynął termin legalizacji i członek uniemożliwił ich wymianę, członek Spółdzielni (użytkownik lokalu) zobowiązany jest:
a) wnosić opłaty za zimną wodę w wysokości zryczałtowanej 20 m
3 na l osobę miesięcznie,
b) wnosić opłaty za podgrzanie wody w wysokości zryczałtowanej 10 m
3 na l osobę miesięcznie.”

Realizacja
Rada Nadzorcza na posiedzeniu w dniu 16.09.2014 r nie przyjęła do realizacji zgłoszonego wniosku i nie dokonała zmian w Regulaminie rozliczania zużycia wody wodociągowej w lokalach (budynkach) spółdzielni oraz użytkowania indywidualnych wodomierzy i ustalania opłat za wodę w SM Czuby w Lublinie. Brak podstaw prawnych do wprowadzenia zaproponowanych zmian.
Wniosek 41
„Na podstawie STATUTU Spółdzielni Mieszkaniowej „CZUBY” w Lublinie, rozdział III A § 8a ust. l pkt 18, zgłaszam wniosek o przedstawienie, przynajmniej raz w roku oraz przy każdorazowej zmianie, elementów składowych czynszu, przypadający na współczynnik mnożnej do powierzchni lokalu, pkt 14) Eksploatacja, konserwacja, zarządzanie, pkt 16) Utrzymanie mienia spółdzielni, w formie pisemnej, na drukach przedkładanych członkom spółdzielni, informujących o wysokości czynszu.”

Realizacja
Poszczególne składniki opłat eksploatacyjnych za lokale ustalane są przez Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla (§ 103b ust. 3) i zatwierdzane przez Radę Nadzorczą Spółdzielni (§ 87 ust.4). Zgodnie z art. 4 ust. 64 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych z dnia 15.12.2000 r. szczegółowa kalkulacja stawek tych opłat przedstawiana jest każdemu członkowi Spółdzielni na jego żądanie. Ponadto, zgodnie z art. 4 ust. 7 tej ustawy, każda zmiana opłat zawiera pisemne uzasadnienie.
Plan utrzymania mienia stanowi załącznik do planu gospodarczo-finansowego Spółdzielni uchwalanego przez Radę Nadzorczą na każdy rok kalendarzowy.
Koszty utrzymania mienia (łącznie z kosztami wykonanych robót remontowych) przedstawiane są Radzie Nadzorczej jako załącznik do analizy działalności gospodarczo- finansowej Spółdzielni w okresach kwartalnych i przekazywane do wiadomości Radom Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli.
Informacje na temat kosztów utrzymania mienia umieszczane są w informatorach wydawanych przez Spółdzielnię oraz materiałach na Walne Zgromadzenie.
Członkowie Spółdzielni z tymi dokumentami mogą się zapoznać w administracjach osiedli oraz Zarządzie Spółdzielni w godzinach urzędowania.
Rada Nadzorcza uznała, że realizacja wniosku w zaproponowanej formie zwiększyłaby nadmiernie koszty utrzymania osiedla i poszczególnych nieruchomości.
Wniosek 42
„Składam wniosek o zmniejszenie funduszu remontowego w czynszu o kwotę oszczędności w wyniku ocieplenia mieszkań.”

Realizacja
Stawka opłaty na fundusz remontowy nieruchomości ustalana jest przez Radę Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla na podstawie rzeczywistych potrzeb remontowych nieruchomości – z uwzględnieniem stanu finansowego nieruchomości.
Zgodnie z uchwałą nr 3/2014. Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla „Ruta” z dnia 20.02.2014 r, nadwyżka pozostała z rozliczenia kosztów docieplenia ścian budynków zasiliła fundusz remontowy danej nieruchomości.
Wniosek 43
Prosimy o interwencję w Dyrekcji Dróg i Mostów w Lublinie w sprawie organizacji nowych miejsc parkingowych przy ulicy Dziewanny, blokach 7, 8, 9, 10, 12, 14.
Wniosek powyższy uzasadniamy brakiem możliwości parkowania aut przy w/w posesjach poprzez ustawienie na wysokości budynku przy ulicy Dziewanny 7 znaku zakazu postoju

Realizacja
Administracja Osiedla „Ruta” w dniu 16.05. 2014 r. wysłała interwencyjne pismo do Zarządu Dróg Mostów w Lublinie w sprawie utworzenia dodatkowych miejsc parkingowych przy ul. Dziewanny.
W wyniku przeprowadzonej wizji lokalnej przedstawicieli Zarządu Dróg i Mostów i pracowników Administracji Osiedla stwierdzono, że nie ma już fizycznych możliwości zlokalizowania nowych miejsc parkingowych w ciągu ulicy Dziewanny.
Wniosek 44
„Proszę o wyjaśnienie przyczyn niedokonania remontu na tarasie ul. Bursztynowej 37.”

Realizacja.
Spółdzielnia w 2014 r. rozpisała dwa przetargi na wyłonienie wykonawcy remontu tarasu w budynku Bursztynowa 37. Oba przetargi zostały unieważnione z uwagi na brak wystarczającej ilości środków na funduszu remontowym tej nieruchomości.
Wartość robót remontowych w ofertach znacznie przekraczała ich wysokość.
Rada Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla Widok od 1 października 2014 r. zwiększyła wysokość odpis na fundusz remontowy z lokali mieszkalnych z kwoty 0.50 zł/m2 na 0.83 zł/m2. Odpis na fundusz remontowy garaży pozostał bez zmiany, który od 2010 r. naliczany jest w wysokości 5.00 zł/m2.
Wniosek 45
„Walne Zgromadzenie część 12 obradująca w dniu 27 maja 2014 r. odwołuje Panią Janinę Samborską z członka Rady Nadzorczej i wnioskuje do Zarządu o zorganizowanie Walnego Zgromadzenia we wrześniu 2014 r. w budynku Administracji osiedla Błonie celem dokonania wyboru nowego członka Rady Nadzorczej.
Pani Samborską zawiodła nasze zaufanie nie reprezentując w Radzie Nadzorczej interesów nas, członków i osiedla Błonie.”

Realizacja
Wniosek niezgodny §75 ust. 7 Statutu Spółdzielni.
Wniosek 46
„Służba ochroniarska Sekurite ochraniająca zebrania podczas, których będą odbywały się głosowania powinna zostać wyposażona w alkomaty i w razie potrzeby z nich korzystać, po to by mandatariusze z promilami „go out” Zarząd Spółdzielni zawierając umowę o ochronę z firma Sekurite powinien w tej umowie zawrzeć punkt dotyczący zaopatrzenia przedstawicieli tej firmy w alkomaty z atestem (jest to zgodne z prawem- chyba, że Zarządowi zależy by na sali przebywali głosujący mandatariusze z promilami.”

Realizacja
Wniosek niezgodny z przepisami prawa. Służba ochroniarska nie ma uprawnień do kontroli stanu trzeźwości członków Spółdzielni.
Wniosek 47
„Domagamy się by w skład komisji przetargowej powołanej do przetargu i ustalenia regulaminu przetargu (oferty cenowej itd. Na remont instalacji gazowej oraz wodno- -kanalizacyjnej w szachcie udział wzięli poza osobami (wchodzącymi obligatoryjnie w skład komisji) przedstawiciele w ilości 4 osób reprezentujących nieruchomość Romantyczna 8, 10, 12. Powodem tego wystąpienia jest fakt, że do obecnej chwili przedstawiciele Zarządu niezbyt popisują się wiadomościami w postępowaniu przetargowym oraz przy ustalaniu warunków zawartych w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.”

Realizacja
Wniosek zostanie zrealizowany w przypadku zorganizowania przetargu na wykonanie robót wskazanych we wniosku.
W 2015 roku nie przewiduje się wykonywania remontu instalacji gazowej oraz wodno-kanalizacyjnej w nieruchomości przy ul. Romantycznej 8, 10, 12.
Wniosek 48
„Wnosimy o wyjaśnienie i sprostowanie nieprawdziwych informacji zawartych w piśmie Zarządu SM Czuby, zamieszczonych m.in. w Informatorze nr 50 (kwiecień 2014) oraz piśmie Zarządu z dnia 28.02.2014 r., dotyczących utworzenia miejsc postojowych na niezagospodarowanej działce nr 34/50 Obr.30 Ark 12.”

Realizacja
Wniosek niezrozumiały. Wszystkie informacje Zarządu zamieszczone w Informatorze Nr 50 kwiecień 2014 oparte są na faktach, posiadanych dokumentach oraz przepisach prawa.

Zarząd Spółdzielni

Data opublikowania: 13:03, 5 czerwca 2016

Kategorie: Archiwum