Wykaz wniosków
zgłoszonych na Walnym Zgromadzeniu SM „Czuby”
odbytym w dniach od 24.04.2018 r. do 29.05.2018 r.
I. Ruta – 14.05.2018 r.
1. Mieszkańcy bloku proszą o przeniesienie śmietnika na suchą frakcję przy ulicy Watykańskiej 6 , Śmietnik jest często przepełniony a śmiecie są rozsypywane przez ptaki tak, że nie sposób przejść obok śmietnika
Realizacja
W obecnym systemie segregacji odpadów wniosek nie jest możliwy do zrealizowania ze względu na konieczność dojazdu do pojemnika specjalistycznego samochodu oraz ze względu na zagrożenie pożarowe łatwopalnymi odpadami w pojemniku. Jest to w tym rejonie jedyne miejsce spełniające te warunki. Sprawę będzie można ponownie rozważyć po ustaleniu lokalizacji pozostałych pojemników oraz możliwości przygotowania i utwardzenia terenu.
2. Proszę o sprzątanie parteru i klatki schodowej od parteru do trzeciego piętra w budynku Watykańska 6. W tej części nie mieszkają lokatorzy.
Realizacja
Na wniosek Administracji, Rada Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla „Ruta” w porozumieniu z Przedstawicielem nieruchomości Watykańskiej 4, 6 ,8, 10 podjęła uchwałę nr 19/2018 z dn. 14.06.2018 r. w sprawie zlecenia firmie zewnętrznej sprzątanie klatki schodowej nr I i II od parteru do III p. stanowiących drogę ewakuacyjną dla mieszkań położnych na wyższych piętrach w budynku przy ul. Watykańskiej 6. Koszty sprzątania obciążają eksploatację nieruchomości.
II. Widok 17.05.2018 r.
Wnioski do Rady Nadzorczej SM CZUBY na XIII części Walnego Zgromadzenia 17 maja 2018 r.
1. Wnioskuję o przedstawienie informacji o wysokości udzielonych nagród pieniężnych i rzeczowych dla Zarządu SM Czuby w 2017 r.
Realizacja
Zasady wynagradzania Członków Zarządu SM Czuby zawarte w uchwale Nr 56/7/2014 r. Rady Nadzorczej SM Czuby w Lublinie z dnia 24.06.2014 r nie przewidują możliwości przyznawania nagród pieniężanach i rzeczowych dla pracowników pełniących te funkcje.
Rejestr uchwał podejmowanych przez Radę Nadzorczą nie zawiera uchwał dotyczących przyznania nagród dla członków Zarządu.
2. Wnioskuję o literalne stosowanie § 79 pkt.5 Statutu SM Czuby tzn. podejmowanie uchwał w sprawie . podziału zysku a nie (jak dotychczas) jednej uchwały tzn. np. Jedna uchwała dla podziału zysku wypracowanego bezpośrednio w osiedlach spółdzielni i kolejna uchwała dla podziału zysku , który nie można bezpośrednio zakwalifikować do danego osiedla.
Realizacja
Realizacja w/w w obecnej postaci „uchwał” czy „uchwały” nie stanowi błędu.
Walne Zgromadzenie nie podejmuje uchwał w sensie jednorazowo, tylko corocznie za rok sprawozdawczy.
3. Wnioskuję o rozliczanie kwoty stanowiącej nadwyżkę przychodów nad kosztami na działalności gospodarczej w poczet funduszu remontowego zasobów mieszkaniowych wszystkich osiedli i w roku bieżącym a nie jak dotychczas w roku następnym.
Realizacja
Wniosek nie może być zrealizowany. Proponowany sposób rozliczenia niezgodny jest z przepisami art. 6 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych oraz art.6 ustawy o rachunkowości. Zgodnie z powołanymi przepisami wartości wykazane na dzień bilansowy ujmowane są w planie gospodarczym i uwzględniane w planowanej stawce eksploatacyjnej roku następnego.
III. Błonie – 18.05.2019 r.
1. Zobowiązanie zarządu Spółdzielni i Rady Nadzorczej do zabezpieczenia frekwencji na Walnym Zgromadzeniu w granicach 10 – 15 % zamieszkałych członków w danych częściach zgromadzenia członków, gdyż kilku lub kilkunastu obecnych członków Spółdzielni nie jest w stanie obiektywnie oceniać organów Spółdzielni i podejmowanych uchwał. Wprowadzić do statutu spółdzielni.
Realizacja
Zarząd Spółdzielni realizując postanowienia § 76 statutu zawiadamia członków o Walnym Zgromadzeniu na piśmie, poprzez wywieszenie zawiadomień na klatkach schodowych, na 21 dni przed terminem pierwszej części.
Zawiadomienie zawiera czas, miejsce, porządek obrad oraz informację o wyłożeniu wszystkich sprawozdań i projektów uchwał, które będą przedmiotem obrad oraz informację o prawie członka do zapoznania się z tymi dokumentami.
Ponadto w siedzibie Zarządu Spółdzielni przy ul. Watykańskiej 6 w pokoju nr 21 i w administracjach poszczególnych osiedli w godzinach ich urzędowania oraz na stronie internetowej Spółdzielni – www.smczuby.pl i w „Informatorze” dostarczanym do skrzynek pocztowych członkom i mieszkańcom spółdzielni można zapoznać się z porządkiem obrad Walnego Zgromadzenia, projektami uchwał , sprawozdaniem Rady Nadzorczej i Zarządu Spółdzielni, sprawozdaniem finansowym Spółdzielni, sprawozdaniem z badania sprawozdania finansowego SM Czuby, rozliczeniem kosztów poszczególnych nieruchomości i harmonogramem części Walnego Zgromadzenia.
2. Zobowiązać Zarząd Spółdzielni do wyposażenia altanek w odpowiednie pojemniki w których by gromadzono wyrzucane pieczywo czerstwe , a nie jak teraz rozrzucane po ziemi, lub w innych miejscach , gdyż żle to świadczy o naszej kulturze i gospodarności, Z czasem to może grozić epidemią gryzoni.
Realizacja
W związku z obowiązkiem szczegółowej segregacji odpadów altany śmietnikowe zostały wyposażone w 6 pojemników z przeznaczeniem na ustalony rodzaj odpadów. M.in. będą pojemniki na odpady kuchenne. Inne pojemniki nie będą opróżniane przez firmy trudniące się wywozem odpadów. Problem wyrzucania resztek jedzenia na trawniki występuje tylko przy niektórych budynkach. Administracja Osiedla systematycznie rozwiesza ogłoszenia na klatkach schodowych o zakazie zaśmiecania trawników zgodnie z Regulaminem Porządku Domowego. Dodatkowo należy podkreślić , iż Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli zaopiniowały negatywnie propozycję ustawienia pojemników na pieczywo.
3. Zobowiązać Zarząd Spółdzielni do zmuszenia właścicieli działek w osiedlu Błonie do właściwego zagospodarowania tych placów, które są siedliskiem chwastów i różnych zanieczyszczeń.
Ponadto zobowiązać administrację osiedla do podcinania gałęzi jarzębin zwisających nad chodnikiem . Opadające owoce powodują uciążliwe zanieczyszczenia, które poprze buty przenoszone są na klatki schodowe – trwa to czasem do pół roku. Dobrze by było poucinać wierzchołki wysokich drzew przy blokach.
Realizacja
Niezagospodarowane działki należą do Gminy Lublin, Skarbu Państwa lub osób prywatnych. Zarząd i Administracja Osiedla Błonie systematycznie występuje z pismami do Urzędu Miasta Lublin oraz Straży Miejskiej o ich uporządkowanie. W osiedlu Błonie systematycznie pielęgnuje się istniejącą zieleń zarówno siłami własnymi jak i poprzez zlecanie tych prac firmom specjalistycznym. Chodniki oczyszczane są z owoców przez pracowników Administracji.
4. Zobowiązać Zarząd Spółdzielni a w szczególności Administrację osiedla Błonie do wyeliminowania do wieszania na rynnach , słupkach i innych miejscach różnego rodzaju ogłoszeń przez różne firmy i osoby – są do tego odpowiednie przepisy prawne.
Realizacja
Ogłoszenia i reklamy wywieszane niezgodnie z postanowieniami § 9 Regulaminu porządku domowego obowiązującego w osiedlach SM Czuby w Lublinie systematycznie są usuwane przez pracowników Administracji.
Błonie – 21.05.2018 r.
1. Zobowiązać Zarząd Spółdzielni Mieszkaniowej Czuby do założenia wind w bloku przy ulicy Szaserów 9 z rządowego programu skierowanego do seniorów i osób niepełnosprawnych „Dostępność plus”. W bloku mieszkają seniorzy.
Realizacja
W chwili obecnej nie ma żadnej możliwości pozyskania środków na budowę wind w istniejących zasobach mieszkaniowych. Program rządowy „Dostępność Plus” zgodnie z informacją Ministerstwa Inwestycji i Rozwoju z dnia 14.08.2018 r. nie został uruchomiony. Mieszkańcy o podejmowanych przez Spółdzielnię działaniach zmierzających do zamontowania dźwigów osobowych oraz uzyskania dofinansowania na ten cel zostali poinformowani poprzez wywieszenie na klatkach schodowych odpowiedzi na pisma skierowane do stosownych instytucji.
2. Wnioskuję o zlikwidowanie podzielników na kaloryferach , które nie są miernikami.
Podzielniki nie odzwierciedlają zużycia C.O. , jedni mieszkańcy płacą za drugich, Ponadto właściciele mieszkań utrzymują obcą firmę Ista polska. Zużycie C.0. rozliczane przez Istę jest znacznie zawyżone , w każdym roku wzrasta pomimo ciepłych zim. Rozliczenie za C.0. winna dokonywać Spółdzielnia, a nie obca firma.
Realizacja
Zgodnie z obowiązującym Regulaminem rozliczania kosztów dostawy energii cieplnej do budynków i dokonywania rozliczeń z użytkownikami lokali za centralne ogrzewanie oraz za podgrzanie wody, decyzje o założeniu podzielników lub nie podejmowane są na podstawie uchwał Rad Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli i wniosków mieszkańców danego budynku popartych większością głosów.
IV Skarpa – 23.05.2018 r.
1. Wnoszę o zobowiązanie Zarządu oraz Członków Rady Nadzorczej do udzielenia informacji na piśmie i na stronie internetowej, dotyczącej sprzedaży lokali mieszkalnych w latach 2010-2017 po ich ewentualnej anomizacji.
- Jaka ilość mieszkań została zbyta w tych latach
- Z jakiego tytułu nastąpiło zbycie
- Gdzie lokale były położone
- Na jakiej podstawie zbyto te nieruchomości.
- W jaki sposób nowy właściciel miał możliwość zakupu tych nieruchomości
- Jaka była cena zbycia tych nieruchomości i kto je zakupił z wyszczególnieniem konkretnych danych adresowych z podaniem daty zbycia, ceny i osoby zakupujące tą nieruchomość, a nadto o podanie informacji ile z tych osób było lub jest obecnie pracownikami administracji ewentualnie członkami ich rodzin w pierwszej linii.
Realizacja
W odpowiedzi na wniosek o udzielenie informacji dotyczącej sprzedaży lokali w latach 2010-2017, informujemy, iż z dokumentacji Spółdzielni wynika, że na przestrzeni lat 2010 – 2017 zostało zbytych 2 809 lokali położonych we wszystkich osiedlach Spółdzielni.
Z analizy wynika, iż są to między innymi transakcje kupno-sprzedaż, postanowienia sądu i wyroki sądowe, umowy podziału majątku wspólnego lub zniesienia współwłasności, umowy dożywocia, umowy zamiany, przeniesienia własności i inne.
Strony transakcji ustalają warunki zbycia poza Spółdzielnią. Do Spółdzielni dostarczane są dokumenty potwierdzające zmianę osób uprawnionych do lokalu. Spółdzielnia nie wnika w ustalenia kontrahentów i szczegóły transakcji, bądź ustalenia sądów i uzasadnienia ich decyzji. Spółdzielnia nie ma możliwości gromadzić danych osobowych stron wyżej wymienionych transakcji pod kątem zatrudnienia osób nabywających uprawnienia do lokali, jak również zatrudnienia członków rodzin osób nabywających uprawnienia do lokali.
2. Wnoszę o zobowiązanie Zarządu oraz Członków Rady Nadzorczej do umieszczania na stronie internetowej SM Czuby dokładnych protokołów z posiedzeń wszystkich organów:
uwzględniających wyniki głosowania z określeniem konkretnych nazwisk członków organu i ich głosowań w sytuacji głosowań jawnych, a w głosowaniach tajnych o podanie liczby członków organu głosujących za, przeciw lub głosów wstrzymujących się.
Realizacja
Protokoły z posiedzeń organów samorządowych Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie sporządzane są z należytą starannością, w oparciu o następujące przepisy: art. 41 ustawy Prawo spółdzielcze, § 80 Statutu Spółdzielni, § 22 Regulaminu Walnego Zgromadzenia Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie, § 28 Regulaminu Rady Nadzorczej, § 22 Regulaminu Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.
Protokoły z posiedzeń Rady Nadzorczej zgodnie z Art. 81 ust 3 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych umieszczane są od 2007 r. na stronie internetowej spółdzielni www.smczuby.pl . Natomiast uchwały podejmowane przez to gremium zgodnie z § 89 ust.3 statutu i § 24 ust. 3 Regulamin Rady Nadzorczej SM Czuby wywieszane w ciągu 7 dni od daty ich podjęcia na tablicy ogłoszeń w Zarządzie Spółdzielni przez okres 30 dni.
Regulamin Rady Nadzorczej SM Czuby uchwalony przez Walne Zgromadzenie w § 28 stanowi ,że protokół z posiedzenia Rady Nadzorczej winien zawierać: numer kolejny, datę i miejsce posiedzenia, listę obecności, porządek obrad, zgłoszone wnioski, wyniki przeprowadzonych głosowań nad wnioskami z podaniem liczby głosów „za”, „przeciw” i „wstrzymujących się”, stwierdzenia powzięcia uchwał oraz ich pełną treść wraz z uzasadnieniem, oświadczenia złożone do protokołu, podpis przewodniczącego i sekretarza.
Głosowania na posiedzeniach Rady są jawne. Na wniosek członka rady można postanowić o przeprowadzeniu głosowania tajnego.
Kopie protokoły z posiedzeń rady z pominięciem zapisów, których zakaz ujawnienia wynika z powszechnie obowiązujących przepisów umieszczane są na stronie internetowej Decyzje o umieszczania bądź nie na stronie internetowej spółdzielni protokołów z posiedzeń i podejmowanych uchwał podejmowały Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osieli w formie uchwał.
Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli Skarpa, Ruta, Łęgi, Błonie, Widok i Poręba ustaliły, że na stronie internetowej spółdzielni umieszczane będą tylko uchwały, nie ma potrzeby umieszczania protokołów z ich posiedzeń.
3. Wnoszę o zobowiązanie Rady Nadzorczej do podania na stronie internetowej SM Czuby oraz w Informatorze w postaci „gazetki ” SM Czuby dokładnych kwot wynagrodzenia zarządu wraz z podaniem formy zatrudnienia oraz podanie dokładnej kwoty otrzymywanej premii, każdorazowo po jej przyznaniu, a w przypadku przyznawania innych dodatków o podanie informacji jakie dodatki przyznano i w jakiej wysokości.
Realizacja
Do Prezesa Zarządu i jego Zastępców stosuje się Zasady wynagradzania Członków Zarządu zawarte w uchwale Nr 56/7/2014 r. Rady Nadzorczej SM Czuby w Lublinie z dnia 24.06.2014 r.
Członkowie Zarządu zatrudnieni są na podstawie umowy o pracę. Zaszeregowania, przeszeregowania, awansowania, ustalenia wynagrodzenia zasadniczego i przyznania premii dokonuje Rada Nadzorcza.
Wynagrodzenie Członków Zarządu pełniących te funkcje etatowo składa się z wynagrodzenia zasadniczego i premii Miesięczne stawki wynagrodzenia zasadniczego zawiera tabela stawek płac zasadniczych pracowników zatrudnionych na stanowiskach nierobotniczych stanowiąca załącznik do Zakładowego Układu Zbiorowego Pracy pracowników SM „Czuby”.
Członkom Zarządu może być przyznana miesięczna premia do wysokości 15% wynagrodzenia zasadniczego przyznawana i wypłacana za okresy kwartalne. Przyznanie premii następuje po ocenie działalności gospodarczo – finansowej za poprzedni kwartał i bieżącej działalności.
4. Wnoszę o zobowiązanie Rady Nadzorczej do podania na stronie internetowej SM Czuby oraz w Informatorze w postaci „gazetki ” SM Czuby kiedy ogłoszono przetarg na wynajem lokalu, w którym to obecnie planowana jest inwestycja budowlana w postaci zbudowania lokalu usługowego na osiedlu „Skarpa” (dotyczy wszystkich planowanych inwestycji). Na jaką kwotę określono czynsz najmu za metr kwadratowy. Jaka jest cena kosztorysowa tej (tych) inwestycji.
Realizacja
Pawilony przy ul. Radości 2A i B zostały wybudowane w latach 80-tych XX wieku.
Od ponad 20 lat wynajmowane są pod działalność garmażeryjną, kontynuowaną na podstawie umowy najmu z dnia 16 września 2011 r. pomiędzy Spółdzielnią a obecnym najemcą.
W 2017 roku jeden z pawilonów uległ częściowemu spaleniu. Spółdzielnia otrzymała odszkodowanie od firmy ubezpieczeniowej w kwocie ponad 200 000 zł.
Z uwagi na zły stan techniczny pawilonów i ich otoczenia Rada Nadzorcza podjęła decyzję o rozbiórce tych obiektów i w ich miejsce wybudowanie nowego pawilonu o większej powierzchni – Uchwała z dnia 8 sierpnia 2017 r. Nr 173/22/2017.
Na wniosek Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla Skarpa z dnia 19.07.2017 r., poparty licznymi prośbami mieszkańców oraz na wniosek dotychczasowego najemcy Rada Nadzorcza wyraziła zgodę na odbudowę pawilonu przy ul. Radości pod dotychczasową działalność garmażeryjną.
Pawilon będzie miał ok. 430 m 2, zaś jego lokalizacja nie narusza istniejącego parkingu i nie uszczupli obecnej ilości miejsc parkingowych.
Wstępny koszt inwestycji szacuje się na kwotę ok. 1.600.000 zł. Ostateczna wartość inwestycji zostanie określona po jej zakończeniu.
W chwili obecnej budowa została rozpoczęta przez firmę wyłonioną w drodze przetargu nieograniczonego. Planuje się zakończenie stanu deweloperskiego na koniec września 2019 r. Potem nastąpi przekazanie obiektu najemcy w celu wykonania prac wykończeniowych i dostosowania lokalu do potrzeb prowadzenia działalności garmażeryjnej.
Warunki finansowe kontynuacji działalności oraz zakres wykończenia pawilonu przez najemcę określono w aneksie do umowy z dnia 16 września 2011 r.
Najemca pawilonu sfinansuje (na własny koszt) realizację następujących robót: malowanie i okładziny ścian, podłóg, drzwi wewnętrzne, biały montaż, urządzenia i instalację wentylacji i klimatyzacji, oprawy oświetleniowe, urządzenia technologiczne, całość umeblowania oraz wyposażenia kuchni, zaplecza i sali konsumpcyjnej.
Na okres budowy został wyłączony z użytkowania parking przy ul. Radości i Romantycznej. Spółdzielnia bardzo przeprasza mieszkańców za utrudnienia i niedogodności związane z budową pawilonu.
Teren oraz nowy pawilon nadal będą stanowiły mienie Spółdzielni. Większe wpływy z tytułu najmu – uzyskane poprzez zwiększenie stawki za metr kwadratowy i powiększenie wynajmowanej powierzchni zasilą konto mienia – będącego własnością wszystkich członków Spółdzielni.
5. Mieszkańcy nieruchomości nr 06 (Romantyczna nr 8, 10, 12) wnioskują o rozwiązanie przez Zarząd Spółdzielni przy udziale mieszkańców (osób delegowanych) problemów związanych z mieniem S-ni na poszczególnych budynkach, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Szczegółowa problematyka jest zawarta w korespondencji jaką prowadzą mieszkańcy Romantycznej nr 10 ze S-nią, w okresie od stycznia do kwietnia 2018 roku.
Realizacja
Nie ma problemów z pomieszczeniami stanowiącymi mienie Spółdzielni w poszczególnych budynkach osiedla Skarpa. Korespondencja z kilkoma osobami zamieszkałymi w budynkach przy ulicy Romantycznej 10 została zakończona a sprawy wyjaśnione.
6. Wnoszę o obniżenie wynagrodzenia dla członków Rady Nadzorczej, Rada Nadzorcza 500 zł, Rada nieruchomości 150 zł.
Uzasadnienie
Rada Nadzorcza i Nieruchomości jest pracą dla społeczności spółdzielczej, pracą społeczną Uczestnictwo w Radzie Nadzorczej czy tez radzie nieruchomości nie wymaga nadzwyczajnych umiejętności zawodowych.
Realizacja
Realizacja wniosku wymaga dokonania zmian w statucie SM Czuby”. Wniosek o zmianę treści § 88a i § 103d należy złożyć w trybie § 75 ust.7 Statutu Spółdzielni.
Skarpa 24.05.2018 r.
Składamy wniosek o rozłożenie kosztów eksploatacji na poszczególne składnik.
Realizacja
Składniki opłat kosztów eksploatacji są różne w poszczególnych nieruchomościach.
Na składniki opłat eksploatacji wchodzą koszty związane z zarządzaniem i administrowaniem.
Są to: amortyzacja środków trwałych, podatki, opłaty , badanie bilansu, lustracja, konserwacja zieleni , usługi pocztowe , korespondencja , drukowanie książeczek, wydruki opłat , rozliczenia wody.
Koszty związane z wydatkami na: Radę Nadzorczą, Walne Zgromadzenie, Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla, składki na rzecz organizacji obowiązkowych ( Krajowa Rada Spółdzielcza, Regionalny Związek Rewizyjny Spółdzielni Mieszkaniowych), usługi obce i bankowe m.in. deratyzacja, dezynfekcja, dezynsekcja, usuwanie awarii, materiały m.in. paliwo do kosiarek, wkładki, świetlówki, piasek do piaskownic, sól drogowa, narzędzia, papier i części do drukarek, tusze, tonery), ubezpieczenie majątku oraz inne.
W/w koszty są księgowane w rozbiciu na ( na materiały, usługi obce, koszty zarządzania, administrowania, koszty konserwatorów, konserwacja zieleni, pozostałe konserwacje ) na każdą nieruchomość.
Skarpa – 28.05.2018 r.
Spółdzielnia Mieszkaniowa nie jest jednostka produkcyjną , nie przynosi zysków. Nie jest zasadne przyznawanie nagród i premii. Spółdzielnia powinna rozliczać się bez wynikowo.
Realizacja
Spółdzielnia Mieszkaniowa „CZUBY” nie przyznaje nagród.
Powyższe kwestie uregulowane zostały w zakładowym układzie zbiorowym pracy pracowników SM „Czuby” w Lublinie. Zgodnie z postanowieniami wyżej cytowanego układu zbiorowego w Spółdzielni nie przyznaje się ani nie wypłaca nagród dla zatrudnionych pracowników. Pracownikom przyznawana jest premia uznaniowa uzależniona od stopnia ich zaangażowania w wykonywaniu powierzonych obowiązków.
Spółdzielnia rozlicza się bez wynikowo w ramach gospodarki zasobami mieszkaniowymi. Zysk (netto) na własnej działalności gospodarczej za bieżący rok sprawozdawczy, wykazany w rachunku zysku i strat figuruje w tej samej wysokości w pasywach bilansu poz. A.VII zysk/strata netto. Zysk (netto) podlega podziałowi przez Walne Zgromadzenie.
Zarząd Spółdzielni.