Protokół Nr 35/2007
z posiedzenia Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie odbytego
w dniu 04 i 11 .09.2007 r.
Obecni:
Zastępca Prezesa ds. eksploatacyjnych – Anna Urbanek
Członek Zarządu – Zastępca Prezesa – Andrzej Borówka
Główny Księgowy – Adam Ziółek
Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
1. Kierownik działu rozliczeń wkładów, kredytów i inwestycji – Elżbieta Ożóg
2. Kierownik działu opłat i windykacji należności – Marta Rusinowicz
3. Kierownik działu finansowego – Anna Kożuszek
4. Kierownik działu członkowsko-mieszkaniowego – Krystyna Głuska
5. Kierownik działu ds. administracyjnych i pracowniczych – Jolanta Dżygadło
6. Kierownik działu eksploatacyjno-technicznego – Wojciech Byzdra
protokołowała starszy specjalista ds. samorządowych – Anna Korzonek
Porządek posiedzenia:
1. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
2. Sprawy finansowo-księgowe.
3. Sprawy techniczno-eksploatacyjne.
4. Sprawy członkowsko-mieszkaniowe.
Ad 1. Protokół z poprzedniego posiedzenia przyjęto bez uwag – jednomyślnie.
Ad 2. Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski kierowników pionu finansowo-księgowego dot.:
Zarząd Spółdzielni po przeanalizowaniu sytuacji materialnej, zdrowotnej oraz innych wskazanych w podaniu zdarzeń w rodzinie członka, postanowił odstąpić od naliczania odsetek 14 członkom w wysokości 50%, 2 członkom w wysokości 100% , 11 członkom w wysokości 40 % , 7 członkom w wysokości 30% oraz 1 członkowi w wysokości 70%.
– spłaty zadłużenia czynszowego w miesięcznych ratach zgodnie z załączonym wykazem:
Zarząd; oceniając wysokość zadłużenia członków umieszczonych w wykazie, sytuację materialną rodziny, oraz biorąc pod uwagę poniższe aspekty: czy prośba w powyższej sprawie skierowana jest do Zarządu po raz pierwszy, czy też kolejny, czy przeprowadzone było wobec członka postępowanie sądowe, wydane nakazy zapłaty; postanowił wyrazić zgodę na spłatę zadłużenia przez 2 członków
Spółdzielni w terminie do 31.12 2004 r. – tj. 4 miesięcznych ratach .
– odstąpienia od naliczania odsetek od nieterminowej spłaty normatywu zgodnie z załączonym wykazem:
Zarząd, oceniając sytuację materialną członka i jego rodziny, wyraził zgodę na odstąpienie od naliczania odsetek 1 członkowi Spółdzielni w wysokości 50% , 1 członkowi w wysokości 70% i 2 członkom w wysokości 100%.
– odstąpienia od wymagalności zapłaty odsetek za nieterminową wpłatę wkładu budowlanego na mieszkanie
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na odstąpienie wymagalności odsetek za nieterminową wpłatę IV raty wkładu na mieszkanie i garaż przy ulicy Topazowej 6, gdyż wymagana do wpłaty kwota przez niedopatrzenie banku kredytującego wpłynęła na konto Spółdzielni z opóźnieniem.
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na zwrócenie kwoty wpłaconych środków finansowych w wysokości 1.182,07 zł , pomniejszonych o koszty sporządzenia wyceny wartości rynkowej w wysokości 122,00 zł członkowi , któremu nie został wydany tytuł prawny do dodatkowej powierzchni mieszkania.
Powierzchnia, o którą wystąpił członek została w inwentaryzacji budynków ujęta jako powierzchnia wspólna nieruchomości, gdyż nie została przeniesiona poza zabudowę układu pomiarowego instalacja elektryczna .
Ad 3. Z zakresu spraw techniczno-eksploatacyjnych Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski dotyczące:
– wykonania remontu altan śmietnikowych na osiedlu „Łęgi”
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na zlecenie wykonania remontu altan śmietnikowych – usunięcie i utylizację pokrycia z azbestu firmie „BUDREX” B.P Lublin, zgodnie z przedłożonym wnioskiem.
– rozstrzygnięcia przetargu w trybie ” zapytania o cenę ” na wykonanie podziałów geodezyjnych nieruchomości wielobudynkowych,
Zarząd Spółdzielni zaakceptował wniosek komisji przetargowej z dnia 29.08.2007r. dotyczący wyboru oferty złożonej przez Pana Stanisława Kiszkę – jako najkorzystniejszej, za kwotę 13.000 zł.
– zbycia płyt drogowych z koniecznej rozbiórki drogi tymczasowej do placów budowy osiedla ” Widok”,
Zarząd Spółdzielni polecił ogłosić przetarg na rozbiórkę drogi na odcinku ok. 110 m / na długości placu budowy / i zbycie płyt z ceną wywoławczą 8000 zł.
– zatwierdzenia protokołu z przetargu na prace remontowe w osiedlu ” Ruta”,
Zarząd Spółdzielni zaakceptował wniosek komisji przetargowej dotyczący wyboru oferty nr 1 firmy ” IN BLANCO” Prace Wysokościowe Remontowo – budowlane , jako oferty najtańszej zgodnej z warunkami zapytania o cenę na wykonanie prac związanych z uszczelnieniem złączy płyt ściennych w budynkach przy ulicy Watykańskiej 6,8,10 w osiedlu ” Ruta”.
– trybu wyboru wykonawcy robót remontowych w osiedlu ” Widok”,
– trybu wyboru wykonawcy robót przeglądu elektrycznego w osiedlu ” Widok”
Zarząd Spółdzielni zatwierdził skład komisji i wyraził zgodę na przeprowadzenie przetargu w trybie ” zapytania o cenę ” na prace związane z przeglądem elektrycznym w budynkach osiedla ” Widok”. Prace te zostały ujęte w planie remontów na 2007r. Przewidywany koszt robot 7000 zł brutto.
Ad 4. Zarząd Spółdzielni podjął poniżej przedstawione decyzje i uchwały w sprawach członkowsko-mieszkaniowych:
– wyraził zgodę na wystąpienie z rejestru jednego członka z jednoczesnym skróceniem okresu wypowiedzenia w związku z przepisaniem mieszkania na córkę, wspólnie zamieszkałą – w tym miejscu w protokole umieszczono są dane osobowe członków.
– przyjął w poczet członków 6 osób – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe członków.
Na tym protokół zakończono.
Zarząd Spółdzielni