Protokół Nr 38/2007
z posiedzenia Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie odbytego
w dniu 02.10.2007 r.
Obecni:
Prezes Zarządu – Ryszard Burski
Zastępca Prezesa ds. eksploatacyjnych – Anna Urbanek
Członek Zarządu – Zastępca Prezesa – Andrzej Borówka
Główny Księgowy – Adam Ziółek
Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
1. Kierownik działu rozliczeń wkładów, kredytów i inwestycji – Elżbieta Ożóg
2. Kierownik działu opłat i windykacji należności – Marta Rusinowicz
3. Kierownik działu finansowego – Anna Kożuszek
4. Kierownik działu członkowsko-mieszkaniowego – Krystyna Głuska
5. Kierownik działu ds. administracyjnych i pracowniczych – Jolanta Dżygadło
6. Kierownik działu eksploatacyjno-technicznego – Wojciech Byzdra
protokołowała starszy specjalista ds. samorządowych – Anna Korzonek
Porządek posiedzenia:
1. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
2. Sprawy finansowo-księgowe.
3. Sprawy techniczno-eksploatacyjne.
4. Sprawy członkowsko-mieszkaniowe.
5. Sprawy pracownicze.
6. Sprawy wniesione.
Ad 1. Protokół z poprzedniego posiedzenia przyjęto bez uwag – jednomyślnie.
Ad 2. Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski kierowników pionu finansowo-księgowego dot.:
– odstąpienia od naliczania odsetek od nieterminowych opłat zgodnie z załączonym wykazem:
– spłaty zadłużenia czynszowego w miesięcznych ratach zgodnie z załączonym wykazem:
– zwrotu nadpłaty z tytułu rozliczenia energii cieplnej za okres od 01.07.2006 do 30.06.2007r.
– rozliczenia mieszkań położonych w osiedlu „Łęgi” i „Ruta” – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe byłych członków.
Zarząd Spółdzielni rozpatrzy wniosek na kolejnym posiedzeniu po zapoznaniu się z opinią prawną dot . sposobu ustalenia ceny wywoławczej mieszkań na przetarg.
– rozliczenia wkładu budowlanego za mieszkanie położonego w osiedlu „Skarpa” po eksmisji z lokalu – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe byłego członka.
Zarząd Spółdzielni polecił rozliczyć wkład na dzień uzyskania wyroku o eksmisję.
– odstąpienia od wymagalności wpłaty pozostałych do wpłaty odsetek budżetowych oraz odstąpienia od naliczenia odsetek za zwłokę z tytułu nieterminowej wpłaty kredytu i odsetek – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe członka.
Zarząd wniosek zaakceptował – / mieszkanie zakładowe, podwójnie rozliczone /
– częściowego odstąpienia od wymagalności wpłaty odsetek zasądzonych nakazem zapłaty , odsetek po nakazie zapłaty oraz odsetek bieżących – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe członka.
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na realizację wniosku .
– zmiany od 01.10.2007r. kwoty dofinansowania do okularów korygujących wzrok przy pracy na stanowiskach obsługujących ekrany monitorowe.
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na realizację wniosku.
Ad 3. Z zakresu spraw techniczno-eksploatacyjnych Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski dotyczące:
– remontu instalacji pionowej ściany fundamentowej lokalu użytkowego nr 3 przy ulicy Bocianiej 1
– wyceny nieruchomości w celu wykupienia użytkowania wieczystego na własność, tych którymi Spółdzielnia dokonała regulacji granic – akt notarialny z dnia 26.09.2007r. oraz działki nr 30/3 przy ulicy Gościnnej , którą to Spółdzielnia sprzeda Wspólnocie Mieszkaniowej w ramach regulacji granic.
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na realizację wniosku i zlecenie dokonania wyceny wskazanemu we wniosku rzeczoznawcy / tryb z wolnej ręki dla zamówień o wartości do 10.000zł/.
– awaryjnego remontu posadzek w trzech boksach garażowych przy ulicy Tatarakowej 5 w Osiedlu ” Łęgi”.
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na zlecenie firmie ” Usługowy Zakład Remontowo- Budowlany ” inż. Ryszard Tarnowski wykonanie remontu posadzek w trzech boksach garażowych nr 25,37,39 .
– usunięcia usterek gwarancyjnych w mieszkaniach nr 22 i 24 przy ulicy Kaczeńcowa 5
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na zlecenie firmie Zakład Remontowo – Budowlany w Busku Zdroju, wykonanie uszczelnienia elewacji i tarasu w mieszkaniu nr 22 i 24 przy ulicy Kaczeńcowej 5 – zgodnie z § 10 pkt 6 umowy z dnia 30.04.2004r. – brakiem wywiązania się ze zobowiązań gwarancyjnych wykonawcy docieplenia.
– akceptacji podwyżki stawek roboczogodziny PW Sanitex i podpisania Aneksu Nr 1/2007 do umowy Nr 11/2006.
– podnajęcia lokalu przy ulicy Bursztynowej
Ad 4. Zarząd Spółdzielni podjął poniżej przedstawione decyzje i uchwały w sprawach członkowsko-mieszkaniowych.
– przyjęcia w poczet członków i przyznania lokatorskiego prawa do mieszkania – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe przyszłego członka.
– wystąpienia z rejestru członków z jednoczesnym skróceniem okresu wypowiedzenia
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na wystąpienie z rejestru członków 1 członka w związku z przepisaniem mieszkania na syna, wspólnie zamieszkałego – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe członka i jego syna.
– Zarząd Spółdzielni przyjął w poczet członków 2 osoby – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe członków.
– z dniem 02.10.2007r. zatrudnił na czas określony do 30.04.2008r. gospodarza rejonu mieszkalnego w Osiedlu „Ruta ” / zastępstwo za pracownika przebywającego na urlopie bezpłatnym/ – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe pracowników.
– wyraził zgodę na zatrudnienie pracownika z dniem 01.01.2008r. w wymiarze 1/5 etatu na okres 6 miesięcy tj do 30.06.2008r., na stanowisku ds. zieleni, w Dziale ds. Gospodarki Zasobami Mieszkaniowymi i Realizacji USM – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe pracownika.
– wyraził zgodę na rozwiązanie umowy o pracę z dniem 21.10.2007r na zasadzie porozumienia stron z pracownikiem zatrudnionym w Osiedlu ” Skarpa” w charakterze dozorcy mienia – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe pracownika.
– z dniem 22.10.2007r. zwiększył wymiar czasu pracy z 1/2 na 1 etat pracownikowi zatrudnionemu w charakterze dozorcy mienia w Osiedlu ” Skarpa” w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe pracownika.
Ad 6. Zarząd postanowił, że projekt porządku obrad Zebrania Przedstawicieli Członków SM „Czuby” w Lublinie zaplanowanego na dzień 17 listopada przedstawiał się będzie następująco:
2. Przyjęcie porządku obrad.
3. Przyjęcie protokołu z Zebrania Przedstawicieli odbytego w dniu 26.05.2007 r.
4. Wybór Komisji Wnioskowej, Skrutacyjnej i Statutowej.
5. Rozpatrzenie w postępowaniu wewnątrzspółdzielczym odwołań od uchwał Rady Nadzorczej o wykluczeniu ze Spółdzielni.
6. Rozpatrzenie odwołania Pani Elżbiety Szabały od uchwały Nr 48/5/2007 Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie z 09 maja 2007 r. stwierdzającej nieważność odwołania Pana Stanisława Robaka z funkcji przedstawiciela i nieważność wyboru Pani Elżbiety Szabały na przedstawiciela na Zebranie Przedstawicieli.
7. Omówienie proponowanych zmian Statutu Spółdzielni.
8. Dyskusja.
9. Podjęcie uchwały w sprawie zmian Statutu Spółdzielni
10. Przyjęcie zgłoszonych w toku zebrania wniosków.
11. Zamknięcie obrad.
Po przeanalizowaniu stanowiska Komisji Statutowej w sprawie zgłoszonych zmian do Statutu, postanowił przekazać Komisji autopoprawki w brzmieniu:
„Członkowie Spółdzielni uczestniczą w kosztach związanych z działalnością społeczną, oświatową i kulturalną prowadzoną przez Spółdzielnię. Właściciele lokali niebędący członkami oraz osoby niebędące członkami Spółdzielni, którym przysługują spółdzielcze własnościowe prawa do lokali, mogą odpłatnie korzystać z takiej działalności na podstawie umów zawieranych ze Spółdzielnią.”
Dotychczasowe oznaczenia ustępów 4, 5, 6 w § 62 otrzymują odpowiednio oznaczenia: 5, 6, 7.
2. Wykreślić § 62 ust.1 pkt 3 w brzmieniu:
„regulaminu rozliczania gospodarki cieplnej”;
3. Wykreślić § 62 ust. 3 pkt 2 w brzmieniu:
„różnicowanie obciążeń poszczególnych lokali kosztami gospodarki zasobami mieszkaniowymi z tytułu sposoby wykorzystania lokali (lokale mieszkalne, lokale użytkowe)”;
4. Wykreślić § 62 ust. 4 w brzmieniu:
„Regulamin rozliczania kosztów gospodarki cieplnej powinien zawierać w szczególności:
1) jednostkę organizacyjną rozliczania kosztów dostawy ciepła,
2) fizyczną jednostkę rozliczania kosztów,
3) okresy rozliczeniowe kosztów gospodarki cieplnej (rok kalendarzowy, sezon grzewczy, kwartał, miesiąc),
4) stosowanie współczynników korekcyjnych z tytułu nierównorzędnych walorów cieplnych lokalu,
5) stosowanie bonifikat w opłatach z tytułu nienależytego świadczenia usług dostawy ciepła,
6) terminy ostatecznego rozliczenia z użytkownikami mieszkań opłat pobranych zaliczkowo w trakcie okresu
rozliczeniowego, czyli termin zwrotu nadpłat lub żądania zwrotu pokrycia niedoboru.”
Na tym protokół zakończono.
Zarząd Spółdzielni