Protokół Nr 30/2010
z posiedzenia Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie odbytego
w dniach 27.07.2010 r.
Obecni:
Zastępca Prezesa ds. eksploatacyjnych – Anna Urbanek
Zastępca Prezesa – Główny Księgowy – Adam Ziółek
Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
1. Kierownik działu finansowego – zastępca głównego księgowego – Anna Kożuszek
2. Kierownik działu rozliczeń wkładów, kredytów i inwestycji – Elżbieta Ożóg
3. Kierownik działu opłat i windykacji należności – Marta Rusinowicz
4. Kierownik działu członkowsko- mieszkaniowego – Krystyna Głuska
5. Kierownik działu ds. adm. i pracowniczych – Jolanta Dżygadło
6. Kierownik działu techniczno eksploatacyjnego – Bożena Zielińska
protokołowała starszy specjalista ds. samorządowych – Anna Korzonek
Porządek posiedzenia:
1. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
2. Sprawy finansowo-księgowe.
3. Sprawy techniczno eksploatacyjne
4. Sprawy członkowsko – mieszkaniowe.
5. Sprawy pracownicze
6. Sprawy wniesione.
Ad 1. Protokół z poprzedniego posiedzenia przyjęto bez uwag – jednomyślnie.
Ad 2. Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski kierowników pionu finansowo-księgowego dot.:
– przedłużenia terminu spłaty zadłużenia;
Zarząd Spółdzielni oceniając wysokość zadłużenia członków umieszczonych w wykazie, sytuację materialną rodziny, oraz biorąc pod uwagę poniższe aspekty: czy prośba w powyższej sprawie skierowana do Zarządu jest po raz pierwszy, czy też kolejny, czy prowadzone było wobec członka postępowanie sądowe, wydane nakazy zapłaty, postanowił wyrazić zgodę na spłatę zaległości w ratach:
– 1 członkowi w terminie do 31.12.2010 r.
– 1 członkowi na podstawie ugody kwotę 5791,66 zł w miesięcznych ratach po 600,00 zł ,
– 1 członkowi w terminie do 31.08.2011 r. z tytułu bieżących rat normatywu .
– odstąpienia od naliczania odsetek od nieterminowych opłat czynszowych , zgodnie z załączonym wykazem:
Zarząd Spółdzielni po przeanalizowaniu sytuacji materialnej, zdrowotnej oraz innych wskazanych w podaniu zdarzeń w rodzinie członka, postanowił odstąpić od naliczania odsetek :
– 2 członkom w wysokości 100%
– 1 członkowi w wysokości 75%
– 1 członkowi w wysokości 50%
– 3 członkom w wysokości 40%
– odstąpienia od naliczenia odsetek za nieterminowe wpłaty normatywu
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na odstąpienie od wymagalności zapłaty odsetek naliczonych nieterminowych wpłat bieżących rat normatywu:
– 1 członkowi w wysokości 70%
– 2 członkom w wysokości 50%
– 1 członkowi w wysokości 100% z tytułu nieterminowo wniesionej zaliczki na wkład .
– korekty stawki w pozycji energia elektryczna
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na korektę naliczeń czynszowych z dniem 01.08.2010 r. w pozycji energia elektryczna ze stawki dotychczasowej 0,13zł/m2 na 0,22zł/m2 w nieruchomości nr22 ul. Topazowa 4.
– planu mienia spółdzielni na 2011 r.
Zarząd Spółdzielni zatwierdził plan mienia spółdzielni na 2011 r. zgodnie z załącznikami:
– planowane koszty ( mieszkania, garaże lokale użytkowe w nieruchomościach)
– koszty wieczystego użytkowania terenu i podatku od nieruchomości,
– koszty utrzymania mienia ( w tym budynków własnych ) ,
– koszty konserwacji i remontów – w tym miejscu w protokole umieszczono załączniki
Ad 3. Z zakresu spraw techniczno – eksploatacyjnych Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski dotyczące:
– zatwierdzenia projektu umowy
Zarząd Spółdzielni zatwierdził projekt umowy na roboty remontowo – budowlane oraz na roboty remontowe w formie zamówienia z wolnej reki , zlecenia robót awaryjnych.
– przeprowadzenia przetargu
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na przeprowadzenie II przetargu nieograniczonego na wykonanie remontów ciągów pieszych i remontu podestów przed wejściami do klatek schodowych w osiedlu Skarpa , zatwierdził Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia oraz skład komisji przetargowej zgodnie z propozycją zawartą ą we wniosku.
– podpisania aneksu
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na podpisanie aneksu do umowy:
1. Nr 6/2010/EW zmieniającego zapis § 5 pkt 5.1 umowy na ” podwykonawcą robót dociepleniowych stropodachu będzie firma „ELMET”.
2. Nr 4/EP/2010 EW zmieniającego zapis § 5 pkt 5.1 umowy na ” podwykonawcą robót dociepleniowych stropodachu będzie firma „ELMET”
3. Nr 8/2010/EW zmieniającą termin wykonania robót z 26.07.2010 r. na 31.08.2010 r.
4. Nr 6/EB/ 2010 na wymianę stolarki okiennej w budynku Rycerska 2 i 4 – zmiana wartości robót.
– plan inwestycyjny na 2011 r.
Zarząd wstępnie zatwierdził plan inwestycyjny na 2011 r. Przekaże Radzie Nadzorczej do uchwalenia na jednym z najbliższych posiedzeń.
PLAN INWESTYCYJNY NA 2011 ROK | Załącznik do Uchwały Nr …………. Rady Nadzorczej SM „CZUBY” z dnia …………. |
|||||||||
Lp. |
Nazwa zadania inwestycyjnego |
w zadaniu inwestycyjnym |
Efekty rzeczowe w 2011 r |
Wart. robót do wykonania w 2011 r. |
Termin |
|||||
mieszkania |
inne |
rozpoczęcia |
zakończenia |
|||||||
szt | m2 Pu | szt | m2 Pu | szt | m2 Pu |
w zł |
||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
1. | ŁĘGI ul.Wiklinowa 2 |
54 | 2.543,73 | 3 000 000 | 06.2011 | 08.2013 | ||||
– budynek mieszkalny | 54 | 2.543,73 | 3 000 000 | 06.2011 | 08.2013 | |||||
3. | SKARPA Filaretów 52 |
133 | 2 510,00 | 133 | 2 510,00 | 4 000 000 | 10.2010 | 11.2011 | ||
133 | 2 510,00 | 133 | 2 510,00 | 4 000 000 | 10.2010 | 11.2011 | ||||
OGÓŁEM | 133 | 2 510,00 | 7 000 000 | |||||||
ZATWIERDZONO: |
– zlecenie wykonania robót
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na zlecenie/ na podstawie § 46 pkt 6 regulaminu/ , w trybie zamówienia z wolnej reki wykonanie wymiany docieplenia obróbki blacharskiej i malatury zniszczonej przez pożar w mieszkaniu 3 przy ulicy Gościnnej 5
– plan na 2011 r.
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na ujęcie w planie na 2011 r. wykonanie ogrodzenia placu zabaw przy ulicy Biedronki – Kaczeńcowej ze środków uzyskanych „utrzymanie mienia spółdzielni”
Ad 4. Zarząd Spółdzielni podjął poniżej przedstawione decyzje i uchwały w sprawach członkowsko – mieszkaniowych.
– przyjął w poczet członków 1 osobę – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe nowego członka.
– skierował do Rady Nadzorczej wniosek o pozbawienie członkostwa przez wykreślenie z rejestru na podstawie § 67 ust. 2 Statutu Spółdzielni. 27 osób według załączonego wykazu – w tym miejscu w protokole umieszczono wykaz osób do wykreślenia.
Wykazywane osoby nie posiadają spółdzielczego prawa do lokalu w związku ze zbyciem tego prawa, utratą w wyniku podziału majątki bądź rezygnacją ze sprawowanego przez Spółdzielnię zarządu i nie złożyły wniosku o wystąpienie z członkostwa.
Ad 5. Zarząd Spółdzielni w sprawach pracowniczych podjął poniżej przedstawione decyzje i uchwały :
– wyraził zgodę na zwiększenie o 10% w stosunku do przyznanej przez kierownika administracji osiedla Ruta premii , konserwatorowi – hydraulikowi , który w czasie urlopu i zwolnienia lekarskiego zastępował pracownika osiedla Skarpa . Polecił obciążyć w/w kwotą koszty konserwatorów osiedla Skarpa.
Ad 6.
Prezes Zarządu poinformował ,że w dniu 21.07.2010 r. wpłynęło postanowienie Sądu Rejonowego w Lublinie XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sadowego dot. wpisania zmian statutu uchwalonych przez Zebranie Przedstawicieli Członków SM „Czuby” w dniu 12.06.2010 r.
Na tym protokół zakończono.
Zarząd Spółdzielni