Protokół Nr 25/2011
z posiedzenia Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie odbytego
w dniu 14.06.2011 r.
Obecni:
– Prezes Zarządu – Ryszard Burski
– Zastępca prezesa ds. finansowych – Adam Ziółek
– Pełnomocnik Spółdzielni – Bożena Zielińska
Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
1. Zastępca głównego księgowego – kierownik działu księgo. Fin. – Anna Kożuszek
2. Kierownik działu księgowości inwestycyjnej i kredytowej – Elżbieta Ożóg
3. Kierownik działu opłat eksploatacyjnych i windykacji – Marta Rusinowicz
4. Kierownik działu członkowsko – mieszkaniowego – Krystyna Głuska
5. Kierownik działu ds. administracyjnych i pracowniczych – Jolanta Dżygadło
6. St. Specjalista ds. samorządowych – Anna Korzonek
Porządek posiedzenia:
1. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
2. Sprawy finansowe.
3. Sprawy techniczno – eksploatacyjne.
4. Sprawy członkowsko – mieszkaniowe.
5. Sprawy pracownicze.
6. Sprawy wniesione.
Ad. 1 Protokół z poprzedniego posiedzenia przyjęto bez uwag, jednomyślnie – 3 za.
Ad. 2 Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski kierowników pionu finansowo – księgowego dot.
– przedłużenia terminu spłaty zadłużenia
Zarząd Spółdzielni oceniając wysokość zadłużenia członków umieszczonych w wykazie, sytuację materialną rodziny, oraz biorąc pod uwagę poniższe aspekty: czy prośba w powyższej sprawie skierowana do Zarządu jest po raz pierwszy, czy też kolejny, czy prowadzone było wobec członka postępowanie sądowe, wydane nakazy zapłaty, postanowił wyrazić zgodę na spłatę zaległości w ratach:
– 1 członkowi w terminie do 31.07.2011 r.
– 1 członkowi w terminie do 31.12.2011 r.
– 2 członkom w terminie do 30.06.2012 r.
– skierowania sprawy na drogę postepowania komorniczego
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na skierowanie sprawy na drogi postepowania komorniczego , celem egzekucji należności od członka zamieszkałego przy ulicy Dziewanny w osiedlu Ruta, który zalega ze spłatą rat z tytułu zaliczki na wkład budowlany wynikającej z końcowego rozliczenia zadania inwestycyjnego w wysokości 7 947,22 zł + zasądzone odsetki za zwłokę w wysokości 117,28 + koszty postepowania sadowego w wysokości 2 375,50 zł – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe członka.
– spisanie w koszty operacyjne osiedli
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na spisanie w koszty operacyjne osiedli i rozwiązanie rezerw należności nieściągalnych wobec 10 użytkowników lokali zgodnie wg załączonego wykazu. W sprawach tych spółdzielnia posiada wyroki zasądzające należności z tytułu opłat czynszowych z lokali użytkowych, które były skierowane do postępowania egzekucyjnego lecz wobec stwierdzenia bezskuteczności egzekucji komornik umorzył postepowanie – w tym miejscu w protokole umieszczono adresy lokali i dane osobowej użytkowników.
– odstąpienia od naliczania odsetek od nieterminowych opłat czynszowych, zgodnie z załączonym wykazem:
Zarząd Spółdzielni po przeanalizowaniu sytuacji materialnej, zdrowotnej oraz innych wskazanych w podaniu zdarzeń w rodzinie członka, postanowił odstąpić od naliczania odsetek:
– 1 członkowi w wysokości 30%
– 3 członkom w wysokości 40%
– 1 członkowi w wysokości 100%
oraz
– 1 członkowi w wysokości 50% z tytułu nieterminowej wpłaty dopłaty zaliczki na wkład budowlany,
– 1 członkowi nie wyraził zgody na ponowne odstąpienie od naliczenia odsetek zasądzonych nakazem zapłaty z tytułu normatywu,
– umorzenia pozostałej do wpłaty zaliczki na wkład budowlany
Zarząd Spółdzielni nie wyraził zgody członkowi zamieszkałemu przy ulicy Dziewanny w osiedlu Ruta na umorzenie pozostałej do wpłaty kwoty 2 818,30 – zaliczki na wkład budowlany wynikającej z końcowego rozliczenia zadania inwestycyjnego Ruta zespół I – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe członka.
– sprzedaży prawa wieczystego użytkowania
Zarząd Spółdzielni nie wyraził zgody na zwrot wpłaconych środków w kwocie 434,351,00 zł na nabycie prawa wieczystego użytkowania nieruchomości gruntowej przy ulicy Watykańskiej 8 – 10 w związku z wyrokiem sądu z dnia 07.06.2011 r. Polecił przedłożyć opinię prawną dot. dalszego postepowania w sprawie – w tym miejscu w protokole umieszczono dan osobowe nabywcy.
– uznanie reklamacji dot. zużycia wody
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na uznanie reklamacji członkowi zam. przy ulicy Różanej w osiedlu Ruta do zużycia wody w III kw. 2010 r. wykazanego przez wodomierze zimnej wody w ilości 382 m3 oraz zaliczenie różnicy w ilości 316 m3 do niebilansującej się wody – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe członka.
Ad. 3 Z zakresu spraw techniczno – eksploatacyjnych Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski dotyczące:
– zatwierdzenie protokołu z przetargu
Zarząd Spółdzielni zatwierdził protokół z przetargu na prace:
a) budowę zatoki parkingowej przy ul. Rycerska i parkingu przy uli. Dragonów – Hetmańska w osiedlu Błonie oraz wyraził zgodę na wystąpienie do oferentów o uzupełnienie ofert,
b) ustanowienia odrębnej własności lokali mieszkalnych:
– Hetmańska 16/2 – 180 918,00 – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe oferenta.
– Agatowa 16/48 – 270 500,00 – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe oferenta.
– przeprowadzenie przetargu:
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na przeprowadzenie przetargu:
a) zlecenia w trybie „zamówienia z wolnej ręki” na remont kanalizacji w budynku przy ulicy Romantycznej 8 w osiedlu Skarpa,
b) zlecenia w trybie „zamówienia z wolnej ręki” na wykonanie dodatkowego remontu 24 balkonów w budynku przy ulicy Fantastycznej 19 w osiedlu Skarpa – firmie MATREN – BUD,
c) zlecenia w trybie „zamówienia z wolnej ręki” na wykonanie remontu 5 szt. schodów wejściowych do lokali użytkowych przy budynkach przy ulicy Radości 9 i 11- firmie EKSAM Zakładowi Usługowo – Handlowemu.
d) w trybie przetargu nieograniczonego na wykonanie remontu balkonów w budynku przy ulicy Radości 14 w osiedlu Skarpa. Zatwierdził Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia oraz skład komisji przetargowej zgodnie z propozycja zawarta we wniosku.
– zawarcie umów na roboty malarskie
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na zawarcie 2 umów z Firma WAL – BUD na roboty malarskie w osiedlu Skarpa oraz wyraził zgodę na fakturowanie tych robót i dokonywanie częściowej płatności za roboty określone w tych umowach budynkami.
Ad. 4 Zarząd Spółdzielni podjął poniżej przedstawione decyzje i uchwały w sprawach członkowsko – mieszkaniowych.
– przyjął w poczet członków 2 osoby – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe byłych i nowych członków
Ad. 5 Zarząd Spółdzielni podjął poniżej przedstawione decyzje i uchwały w sprawach pracowniczych:
– przedłużył umowę o prace z niżej wymienionymi pracownikami:
a) na okres od 16.06.2011 r. do 31.12.2011 r. z pracownikiem zatrudnionym w charakterze instruktora ds. społ. – wych. w Domu Kultury Skarpa z zachowaniem dotychczasowych warunków umowy o prace i płace – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe pracownika.
b) z dniem 1.07.2011 r. na czas nieokreślony z pracownikiem zatrudniona w Domu Kultury osiedla Skarpa na stanowisku inst. ds. społ – wych. z zachowaniem dotychczasowych warunków umowy o prace i płace – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe pracownika.
Ad. 6 Nie rozpatrywano spraw w tym punkcie porządku obrad.
Na tym protokół zakończono.
Zarząd Spółdzielni