Protokół Nr 48/2011
z posiedzenia Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
odbytego w dniu 22
.11.2011 r.

Obecni:
– Prezes Zarządu – Ryszard Burski
– Zastępca prezesa ds. finansowych – Adam Ziółek
– Pełnomocnik Spółdzielni – Bożena Zielińska

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
1. Zastępca głównego księgowego – kierownik działu księgo. Fin. – Anna Kożuszek
2. Kierownik działu księgowości inwestycyjnej i kredytowej – Elżbieta Ożóg
3. Kierownik działu opłat eksploatacyjnych i windykacji – Marta Rusinowicz
4. Kierownik działu członkowsko – mieszkaniowego – Krystyna Głuska
5. St. Specjalista ds. samorządowych – Anna Korzonek

Porządek posiedzenia:
1. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
2. Sprawy finansowe.
3. Sprawy techniczno – eksploatacyjne.
4. Sprawy członkowsko – mieszkaniowe.
5. Sprawy wniesione.

Ad. 1
Protokół z poprzedniego posiedzenia przyjęto bez uwag, jednomyślnie – 3 za.

Ad. 2
Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski kierowników pionu finansowo – księgowego dot.

przedłużenia terminu spłaty zadłużenia

Zarząd Spółdzielni oceniając wysokość zadłużenia członków umieszczonych w wykazie, sytuację materialną rodziny, oraz biorąc pod uwagę poniższe aspekty: czy prośba w powyższej sprawie skierowana do Zarządu jest po raz pierwszy, czy też kolejny, czy prowadzone było wobec członka postępowanie sądowe, wydane nakazy zapłaty, postanowił wyrazić zgodę na spłatę zaległości w ratach:
– 1 członkowi w terminie do 30.06.2012 r.
– 1 członkowi w terminie do 31.03.2012 r. – po tym terminie kontrola czy wywiązuje się ze złożonego zobowiązania, jeżeli tak to przedłuży termin do końca roku.
– 1 członkowi w terminie do 30.11.2012 r. zadłużenia z tytułu normatywu.

odstąpienia od naliczania odsetek od nieterminowych opłat czynszowych, zgodnie z załączonym wykazem:

Zarząd Spółdzielni po przeanalizowaniu sytuacji materialnej, zdrowotnej oraz innych wskazanych w podaniu zdarzeń w rodzinie członka, postanowił odstąpić od naliczania odsetek:
– 4 członkom w wysokości 50%
– 2 członkowi w wysokości 40%
– 1 członkowi nie wyraził zgody na odstąpienie od naliczenia odsetek w kwocie 5000 zł od zadłużenia zasądzonego nakazami zapłaty z tytułu normatywu oraz 24 551.07 zł od zadłużenia zasądzonego z tytułu opłat eksploatacyjnych.

utworzenie rezerwy

Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na utworzenie rezerwy z tytułu opłat czynszowych na lokale na które posiada wyroki sądowe a także prowadzone są postępowania egzekucyjne:

– lokali użytkowych na kwotę 59 492,47 zł zgodnie z załącznikiem – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe 12 najemców lokali,

– lokali mieszkalnych na zasadzie umów najmu na kwotę 41 386,42 zł zgodnie z załącznikiem – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe 6 dłużników.

podział składników opłat

Zarząd Spółdzielni zaakceptował propozycje podziału składników opłat eksploatacyjnych na zależne i niezależne od spółdzielni wg załącznika nr 1 od dnia 1 stycznia 2011 r.

Załącznik Nr 1

Składniki opłat eksploatacyjnych zależne i niezależne od Spółdzielni

Lp.

Wyszczególnienie

Opłaty zależne od Spółdzielni:

1.

Eksploatacja i zarządzanie

2.

Konserwacja i przeglądy bieżące w tym: Konserwacja bramy garażowej

3.

Utrzymanie mienia Spółdzielni

4.

Odpis na fundusz remontowy nieruchomości

5.

Odpis na wspólny fundusz remontowy osiedla

6.

Odpis na docieplenie

7.

Odpis na spłatę remontu chodników

8.

Odpis na wymianę dźwigów

9.

Odpis na działalność kulturalno – oświatową

Opłaty niezależne od Spółdzielni:

1.

CO

2.

Zimna woda i kanalizacja

3.

CW – wodomierz – podgrzanie

4.

Energia elektryczna

5.

Podatek od nieruchomości

6.

Abonament za wodomierz MPWiK

7.

Konserwacja dźwigów i hydroforni

8.

Konserwacja dźwigów

9.

Konserwacja hydroforni

10.

Konserwacja domofonów

11.

Dostawa sygnału RTV

12.

Wywóz nieczystości

13.

Gaz

14.

Konserwacja węzła ciepłowniczego mieszkaniowego

15.

Ubezpieczenia

15.

Sprzątanie klatek schodowych

17.

Konserwacja co

18.

Przegląd gazowy i elektryczny

Przedłoży je do zatwierdzenia Radzie Nadzorczej.

Ad. 3
Z zakresu spraw techniczno – eksploatacyjnych Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski dotyczące:

przeprowadzenia przetargu

Zarząd Spółdzielni wyraził zgody na przeprowadzenie przetargu nieograniczonego na dostawę i wymianę wodomierzy zimnej i cieplej wody z modułami do zdalnego odczytu, nadajnikami impulsów oraz system odbioru i przechowywania danych i udostępniania ich przez internet wraz z ich eksploatacja, kontrola i odczytem zużycia wody droga radiowa 4 razy w roku w zasobach osiedla Błonie. Zatwierdził Specyfikacje istotnych Warunków Zamówienia oraz skład komisji przetargowej zgodnie z propozycja zawarta we wniosku.

unieważnienia przetargu

Zarząd Spółdzielni po zapoznaniu się z poniżej przedstawionym protokołem:

W tym miejscu umieszczono Protokół z postępowania przetargowego na budowę zespołu garażowego z pomieszczeniami usługowymi w os. Skarpa w Lublinie, ul. Filaretów 52 wraz z robotami zewnętrznymi.

oraz w związku z niewystarczającym zainteresowaniem – zgłoszenia mieszkańców osiedla Skarpa na rozesłaną informację o zamiarze rozpoczęcia budowy umieszczoną na strome internetowej Sp-ni, tablicach ogłoszeń w osiedlach, klatkach schodowych budynków i indywidualne pisemne wystąpienia do osób, które wcześniej zgłosiły swoje zainteresowanie budową garaży lub usług Zarząd postanowił przetarg unieważnić. Złożone przez przyszłych nabywców pisemne oferty pokrywają w ok. 59% przewidywaną dokumentacyjnie ilość garaży i w ok. 92% powierzchnię usług tj.:
– na garaże – w ilości: 70, (na 118 w ofercie Spółdzielni)
– na usługi – 890 m2 (na planowanych 960m2).

podpisania aneksu

Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na zawarcie:
a) z firmą ISTA aneksu do umowy na montaż podzielników ciepła z odczytem radiowym w nieruchomości 005 w osiedlu Skarpa,

b) Z firmą ISTA aneksu nr 6 do umowy rozliczeniowej z dnia 07.12.2004 r (osiedle Widok), nr 11 do umowy rozliczeniowej z dnia 22.11.2000 r. (osiedle Poręba) i nr 06 do umowy rozliczeniowej z dnia 15.09.2004 r. (osiedla Ruta, Łęgi, Skarpa i Błonie). Aneksy dotyczą zmiany stawek usług rozliczeniowych (o wskaźnik wzrostu cen towarów i usług konsumpcyjnych za poprzedni rok – 2010, który wyniósł 2,6%).

zakup piaskarki drogowej

Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na zakup piaskarki drogowej typu QUAD na potrzeby administracji osiedla Ruta.

udzielenia dodatkowego zamówienia

Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na udzielenie dodatkowego zamówienia Przedsiębiorstwu budowlanemu MARKA na przełożenie 50m2 kostki brukowej chodników przed lokalami nr 7 i 27 przy ulicy Jutrzenki w osiedlu Ruta. W/w firma wygrała przetarg na wykonanie zatok parkingowych w tym osiedlu.

konieczność usprawnienia wentylacji

Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na zlecenie firmie Usługowy Zakład Instalacji Sanitarnych wykonanie usprawnienia wentylacji grawitacyjnej w mieszkaniu nr 15 i 64 w budynku przy ulicy Dziewanny 16 w osiedlu Ruta.

Ad. 4
Zarząd Spółdzielni podjął poniżej przedstawione decyzje i uchwały w sprawach pracowniczych:

– wyraził wstępną zgodę na wzajemną zamianę 2 członkom Spółdzielni – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe osób zamieniających lokale mieszkalne.

– przyjął w poczet członków 2 osoby – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe nowych członków.

Ad. 5
Zarząd dokonał otwarcia ofert na badanie sprawozdania finansowego Spółdzielni za 2010 rok.

P R O T O K Ó Ł

sporządzony w dniu 21.11.2011 r dotyczący wyboru Biegłego Rewidenta do badania sprawozdania finansowego za 2011r w Spółdzielni Mieszkaniowej „CZUBY” w Lublinie.

Komisja w składzie:

  1. Prezes Zarządu – Ryszard Burski
  2. Z-ca Prezesa Zarządu d/spraw Finansowych – Adam Ziółek
  3. Specjalista d/s samorządowych – Anna Korzonek
  4. Pełnomocnik Zarządu – Bożena Zielińska

Po ogłoszeniu w prasie zaproszenia do składania ofert na badanie bilansu wpłynęło 12 ofert. Przeanalizowano wszystkie oferty, które wpłynęły terminie do 18.11.2011 r. do godz.12.

W tym miejscu w protokole umieszczono Zestawienie ofert na badanie bilansu za 2011 r. w Spółdzielni Mieszkaniowej „CZUBY ” w Lublinie.

Protokół i oferty zostaną przedłożone do wiadomości Rady Nadzorczej.

Na tym protokół zakończono.

Zarząd Spółdzielni

Data opublikowania: 17:12, 11 maja 2016

Kategorie: 2011