Protokół Nr 48/2011
z posiedzenia Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
odbytego w dniu 22.11.2011 r.
Obecni:
– Prezes Zarządu – Ryszard Burski
– Zastępca prezesa ds. finansowych – Adam Ziółek
– Pełnomocnik Spółdzielni – Bożena Zielińska
Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
1. Zastępca głównego księgowego – kierownik działu księgo. Fin. – Anna Kożuszek
2. Kierownik działu księgowości inwestycyjnej i kredytowej – Elżbieta Ożóg
3. Kierownik działu opłat eksploatacyjnych i windykacji – Marta Rusinowicz
4. Kierownik działu członkowsko – mieszkaniowego – Krystyna Głuska
5. St. Specjalista ds. samorządowych – Anna Korzonek
Porządek posiedzenia:
1. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
2. Sprawy finansowe.
3. Sprawy techniczno – eksploatacyjne.
4. Sprawy członkowsko – mieszkaniowe.
5. Sprawy wniesione.
Ad. 1
Protokół z poprzedniego posiedzenia przyjęto bez uwag, jednomyślnie – 3 za.
Ad. 2
Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski kierowników pionu finansowo – księgowego dot.
– przedłużenia terminu spłaty zadłużenia
Zarząd Spółdzielni oceniając wysokość zadłużenia członków umieszczonych w wykazie, sytuację materialną rodziny, oraz biorąc pod uwagę poniższe aspekty: czy prośba w powyższej sprawie skierowana do Zarządu jest po raz pierwszy, czy też kolejny, czy prowadzone było wobec członka postępowanie sądowe, wydane nakazy zapłaty, postanowił wyrazić zgodę na spłatę zaległości w ratach:
– 1 członkowi w terminie do 30.06.2012 r.
– 1 członkowi w terminie do 31.03.2012 r. – po tym terminie kontrola czy wywiązuje się ze złożonego zobowiązania, jeżeli tak to przedłuży termin do końca roku.
– 1 członkowi w terminie do 30.11.2012 r. zadłużenia z tytułu normatywu.
– odstąpienia od naliczania odsetek od nieterminowych opłat czynszowych, zgodnie z załączonym wykazem:
Zarząd Spółdzielni po przeanalizowaniu sytuacji materialnej, zdrowotnej oraz innych wskazanych w podaniu zdarzeń w rodzinie członka, postanowił odstąpić od naliczania odsetek:
– 4 członkom w wysokości 50%
– 2 członkowi w wysokości 40%
– 1 członkowi nie wyraził zgody na odstąpienie od naliczenia odsetek w kwocie 5000 zł od zadłużenia zasądzonego nakazami zapłaty z tytułu normatywu oraz 24 551.07 zł od zadłużenia zasądzonego z tytułu opłat eksploatacyjnych.
– utworzenie rezerwy
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na utworzenie rezerwy z tytułu opłat czynszowych na lokale na które posiada wyroki sądowe a także prowadzone są postępowania egzekucyjne:
– lokali użytkowych na kwotę 59 492,47 zł zgodnie z załącznikiem – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe 12 najemców lokali,
– lokali mieszkalnych na zasadzie umów najmu na kwotę 41 386,42 zł zgodnie z załącznikiem – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe 6 dłużników.
– podział składników opłat
Zarząd Spółdzielni zaakceptował propozycje podziału składników opłat eksploatacyjnych na zależne i niezależne od spółdzielni wg załącznika nr 1 od dnia 1 stycznia 2011 r.
Załącznik Nr 1
Składniki opłat eksploatacyjnych zależne i niezależne od Spółdzielni
Lp. |
Wyszczególnienie |
Opłaty zależne od Spółdzielni: |
|
1. |
Eksploatacja i zarządzanie |
2. |
Konserwacja i przeglądy bieżące w tym: Konserwacja bramy garażowej |
3. |
Utrzymanie mienia Spółdzielni |
4. |
Odpis na fundusz remontowy nieruchomości |
5. |
Odpis na wspólny fundusz remontowy osiedla |
6. |
Odpis na docieplenie |
7. |
Odpis na spłatę remontu chodników |
8. |
Odpis na wymianę dźwigów |
9. |
Odpis na działalność kulturalno – oświatową |
Opłaty niezależne od Spółdzielni: |
|
1. |
CO |
2. |
Zimna woda i kanalizacja |
3. |
CW – wodomierz – podgrzanie |
4. |
Energia elektryczna |
5. |
Podatek od nieruchomości |
6. |
Abonament za wodomierz MPWiK |
7. |
Konserwacja dźwigów i hydroforni |
8. |
Konserwacja dźwigów |
9. |
Konserwacja hydroforni |
10. |
Konserwacja domofonów |
11. |
Dostawa sygnału RTV |
12. |
Wywóz nieczystości |
13. |
Gaz |
14. |
Konserwacja węzła ciepłowniczego mieszkaniowego |
15. |
Ubezpieczenia |
15. |
Sprzątanie klatek schodowych |
17. |
Konserwacja co |
18. |
Przegląd gazowy i elektryczny |
Przedłoży je do zatwierdzenia Radzie Nadzorczej.
Ad. 3
Z zakresu spraw techniczno – eksploatacyjnych Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski dotyczące:
– przeprowadzenia przetargu
Zarząd Spółdzielni wyraził zgody na przeprowadzenie przetargu nieograniczonego na dostawę i wymianę wodomierzy zimnej i cieplej wody z modułami do zdalnego odczytu, nadajnikami impulsów oraz system odbioru i przechowywania danych i udostępniania ich przez internet wraz z ich eksploatacja, kontrola i odczytem zużycia wody droga radiowa 4 razy w roku w zasobach osiedla Błonie. Zatwierdził Specyfikacje istotnych Warunków Zamówienia oraz skład komisji przetargowej zgodnie z propozycja zawarta we wniosku.
– unieważnienia przetargu
Zarząd Spółdzielni po zapoznaniu się z poniżej przedstawionym protokołem:
W tym miejscu umieszczono Protokół z postępowania przetargowego na budowę zespołu garażowego z pomieszczeniami usługowymi w os. Skarpa w Lublinie, ul. Filaretów 52 wraz z robotami zewnętrznymi.
oraz w związku z niewystarczającym zainteresowaniem – zgłoszenia mieszkańców osiedla Skarpa na rozesłaną informację o zamiarze rozpoczęcia budowy umieszczoną na strome internetowej Sp-ni, tablicach ogłoszeń w osiedlach, klatkach schodowych budynków i indywidualne pisemne wystąpienia do osób, które wcześniej zgłosiły swoje zainteresowanie budową garaży lub usług Zarząd postanowił przetarg unieważnić. Złożone przez przyszłych nabywców pisemne oferty pokrywają w ok. 59% przewidywaną dokumentacyjnie ilość garaży i w ok. 92% powierzchnię usług tj.:
– na garaże – w ilości: 70, (na 118 w ofercie Spółdzielni)
– na usługi – 890 m2 (na planowanych 960m2).
– podpisania aneksu
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na zawarcie:
a) z firmą ISTA aneksu do umowy na montaż podzielników ciepła z odczytem radiowym w nieruchomości 005 w osiedlu Skarpa,
b) Z firmą ISTA aneksu nr 6 do umowy rozliczeniowej z dnia 07.12.2004 r (osiedle Widok), nr 11 do umowy rozliczeniowej z dnia 22.11.2000 r. (osiedle Poręba) i nr 06 do umowy rozliczeniowej z dnia 15.09.2004 r. (osiedla Ruta, Łęgi, Skarpa i Błonie). Aneksy dotyczą zmiany stawek usług rozliczeniowych (o wskaźnik wzrostu cen towarów i usług konsumpcyjnych za poprzedni rok – 2010, który wyniósł 2,6%).
– zakup piaskarki drogowej
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na zakup piaskarki drogowej typu QUAD na potrzeby administracji osiedla Ruta.
– udzielenia dodatkowego zamówienia
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na udzielenie dodatkowego zamówienia Przedsiębiorstwu budowlanemu MARKA na przełożenie 50m2 kostki brukowej chodników przed lokalami nr 7 i 27 przy ulicy Jutrzenki w osiedlu Ruta. W/w firma wygrała przetarg na wykonanie zatok parkingowych w tym osiedlu.
– konieczność usprawnienia wentylacji
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na zlecenie firmie Usługowy Zakład Instalacji Sanitarnych wykonanie usprawnienia wentylacji grawitacyjnej w mieszkaniu nr 15 i 64 w budynku przy ulicy Dziewanny 16 w osiedlu Ruta.
Ad. 4
Zarząd Spółdzielni podjął poniżej przedstawione decyzje i uchwały w sprawach pracowniczych:
– wyraził wstępną zgodę na wzajemną zamianę 2 członkom Spółdzielni – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe osób zamieniających lokale mieszkalne.
– przyjął w poczet członków 2 osoby – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe nowych członków.
Ad. 5
Zarząd dokonał otwarcia ofert na badanie sprawozdania finansowego Spółdzielni za 2010 rok.
P R O T O K Ó Ł
sporządzony w dniu 21.11.2011 r dotyczący wyboru Biegłego Rewidenta do badania sprawozdania finansowego za 2011r w Spółdzielni Mieszkaniowej „CZUBY” w Lublinie.
Komisja w składzie:
- Prezes Zarządu – Ryszard Burski
- Z-ca Prezesa Zarządu d/spraw Finansowych – Adam Ziółek
- Specjalista d/s samorządowych – Anna Korzonek
- Pełnomocnik Zarządu – Bożena Zielińska
Po ogłoszeniu w prasie zaproszenia do składania ofert na badanie bilansu wpłynęło 12 ofert. Przeanalizowano wszystkie oferty, które wpłynęły terminie do 18.11.2011 r. do godz.12.
W tym miejscu w protokole umieszczono Zestawienie ofert na badanie bilansu za 2011 r. w Spółdzielni Mieszkaniowej „CZUBY ” w Lublinie.
Protokół i oferty zostaną przedłożone do wiadomości Rady Nadzorczej.
Na tym protokół zakończono.
Zarząd Spółdzielni