Protokół Nr 31/2012
z posiedzenia Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
odbytego w dniu 07.08.2012 r.
Obecni:
– Prezes Zarządu – Ryszard Burski
– Zastępca prezesa ds. finansowych – Adam Ziółek
– Zastępca prezesa ds. eksploatacyjnych – Bożena Zielińska
Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
1. Zastępca głównego księgowego – kierownik działu księgo. Fin – Anna Kożuszek
2. Kierownik działu księgowości inwestycyjnej i kredytowej – Elżbieta Ożóg
3. Kierownik działu opłat eksploatacyjnych i windykacji – Marta Rusinowicz
4. Kierownik działu członkowsko – mieszkaniowego – Krystyna Głuska
5. St. Specjalista ds. samorządowych – Anna Korzonek
Porządek posiedzenia:
1. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
2. Sprawy finansowe.
3. Sprawy eksploatacyjne.
4. Sprawy członkowsko – mieszkaniowe.
5. Sprawy wniesione.
Ad. 1
Protokół z poprzedniego posiedzenia przyjęto bez uwag, jednomyślnie – 3 za.
Ad. 2
Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski kierowników pionu finansowo – księgowego dot.
– przedłużenia terminu spłaty zadłużenia
Zarząd Spółdzielni oceniając wysokość zadłużenia członków umieszczonych w wykazie, sytuację materialną rodziny, oraz biorąc pod uwagę poniższe aspekty: czy prośba w powyższej sprawie skierowana do Zarządu jest po raz pierwszy, czy też kolejny, czy prowadzone było wobec członka postępowanie sądowe, wydane nakazy zapłaty, postanowił wyrazić zgodę na spłatę zaległości w ratach:
– 1 członkowi w terminie do 30.09.2012 r.
– 2 członkom w terminie do 31.08.2013 r.
– skierowanie spraw do sądu
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na skierowanie do sądu pozwów o zapłatę należności z tytułu opłat eksploatacyjnych za mieszkania i garaże wobec osób wymienionych w załączników. Działania podejmowane przez Spółdzielnię tj. wysyłanie wezwań do zapłaty, rozkładanie zaległości na raty do spłaty okazały się bezskuteczne. Kwota zadłużenia wyszczególniona w wykazie nie obejmuje naliczonych odsetek.
– za mieszkania – w tym miejscu w protokole umieszczono wykaz 81 dłużników,
– za garaże – w tym miejscu w protokole umieszczono wykaz 8 dłużników.
– odstąpienia od naliczania odsetek od nieterminowych opłat czynszowych, zgodnie z załączonym wykazem:
Zarząd Spółdzielni po przeanalizowaniu sytuacji materialnej, zdrowotnej oraz innych wskazanych w podaniu zdarzeń w rodzinie członka, postanowił odstąpić od naliczania odsetek:
– 1 członkowi w wysokości 30%
– 1 członkowi w wysokości 40%
– 1 członkowi w wysokości 50%
– 1 członkowi w wysokości 70%
– 1 członkowi nie wyraził zgody na ponowne odstąpienie od naliczenia
– 2 członkom w wysokości 70% z tytułu rat normatywu
Ad. 3
Z zakresu spraw techniczno – eksploatacyjnych Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski dotyczące:
– zatwierdzenie protokołu
Zarząd Spółdzielni zatwierdził protokół z przetargu na wykonanie projektu wymiany instalacji gazowej w budynku przy ulicy Romantycznej 10 w osiedlu Skarpa. Wyraził zgodę na zawarcie umowy na wykonanie w/w prac przez firmę wskazaną w protokole komisji tj. firmę FALSTAR.
– wybór oferty na wynajem lokalu
Zarząd Spółdzielni przyjął ofertę firmy Przedsiębiorstwo Ex-librys na wynajem lokalu użytkowego położonego przy ulicy Dziewanny w osiedlu Ruta – branża leczniczy masaż stóp i całego ciała – w tym miejscu w protokole umieszczono warunki najmu lokalu.
– zawarcie aneksu
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na sporządzenie aneksu do umowy nr 1/GA/ES/2012 r. z dnia 20.03.2012 r. zawartej z Usługowym Zakładem Instalacji Sanitarnych CO i Gazowych na wykonanie przeglądu instalacji gazowej i wentylacyjnej w osiedlu Skarpa w zakresie przesunięcia terminu zakończenia robót do dnia 30.09.2012 r.
Ad. 4
Zarząd Spółdzielni podjął poniżej przedstawione decyzje i uchwały w sprawach członkowsko – mieszkaniowych:
– przyjął w poczet członków 1 osobę – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe nowego członka.
Ad. 5
Nie rozpatrywano spraw w tym punkcie porządku obrad.
Na tym protokół zakończono.
Zarząd Spółdzielni.