Protokół nr 51/2013
z posiedzenia Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
odbytego w dniu 10.12.2013 r.
Obecni:
– Prezes Zarządu – Ryszard Burski
– Zastępca prezesa ds. finansowych – Adam Ziółek
– Zastępca prezesa ds. eksploatacyjnych – Bożena Zielińska
– St. Specjalista ds. samorządowych – Anna Korzonek
Porządek posiedzenia:
1. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
2. Sprawy finansowe.
3. Sprawy eksploatacyjne.
4. Sprawy członkowsko mieszkaniowe.
5. Sprawy pracownicze.
6. Sprawy wniesione.
Ad. 1
Protokół z poprzedniego posiedzenia przyjęto bez uwag, jednomyślnie – 3 za.
Ad. 2
Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski kierowników pionu finansowo – księgowego dot.
– przedłużenia terminu spłaty zaległości
Zarząd Spółdzielni oceniając wysokość zadłużenia członków i mieszkańców SM „Czuby” umieszczonych w wykazie, sytuację materialną rodziny, oraz biorąc pod uwagę poniższe aspekty: czy prośba w powyższej sprawie skierowana do Zarządu jest po raz pierwszy, czy też kolejny, czy prowadzone było wobec członka i osób zamieszkałych postępowanie sądowe, wydane nakazy zapłaty, postanowił wyrazić zgodę na spłatę zaległości w ratach:
– 2 osobom w terminie do 28.02.2014 r.
– 2 osobom w terminie do 31.05.2014 r.
– 3 osobom w terminie do 30.06.2014 r.
– 1 osobie w terminie do 31.07.2014 r.
– 2 osobom w terminie do 30.09.2014 r.
– 1 osobie w terminie do 31.10.2014 r.
– 8 osobom w terminie do 31.12.2014 r.
– 1 osobie w terminie do 28.02.2015 r.
– odstąpienia od naliczenia odsetek
Zarząd Spółdzielni po przeanalizowaniu sytuacji materialnej, zdrowotnej oraz innych wskazanych w podaniu zdarzeń w rodzinie członka i mieszkańców SM „Czuby” , postanowił odstąpić od naliczania odsetek:
– 2 osobom w wysokości 30%
– 4 osobom w wysokości 40%
– 2 osobom w wysokości 100%
– 2 osobom nie wyraził zgody na ponowne odstąpienie od naliczenia
– 1 wyraził zgodę na spłatę odsetek w ratach po 100 zł.
Ad. 3
Z zakresu spraw techniczno – eksploatacyjnych Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski dot.
– zlecenie wymiany podzielników
Zarząd Spółdzielni realizując uchwałę nr 30/2013 z dnia 04.12.2013 r. Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla Skarpa zlecił firmie ISTA wymianę podzielników parkowych na elektroniczne z odczytem radiowym w budynku przy ulicy Sympatycznej 2. Wysokość czynszu w tym budynku nie ulegnie zmianie a koszt podzielników będzie rozliczony w okresie 10 lat.
– przeprowadzenie przetargu
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na przeprowadzenie przetargu w trybie „Zapytania o cenę” na wykonanie i montaż bramy do poziomu dolnego garaży przy ulicy Bocianiej 1 w osiedlu Łęgi. Zatwierdził wykaz firm do których należy skierować zapytanie oraz skład komisji przetargowej zgodnie z propozycją zawartą we wniosku.
– zwrotu poniesionych nakładów
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na uznanie kwoty 3 019,64 zł z tytułu ulepszenia lokalu użytkowego położonego przy ulicy Różanej i uwzględnienia tych kosztów w rozliczeniu zaległości czynszowych. Polecił powyższą kwotą obciążyć fundusz remontowy mienia. W tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe najemcy.
– korekta funduszu działalności kulturalno – oświatowej na 2013 r.
Zarząd Spółdzielni wniosek dot. korekty funduszu działalności kulturalno – oświatowej Domu Kultury Skarpa na 2013 rok skierował do Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla Skarpa
W tym miejscu w protokole umieszczono zestawienie:
– Plan na 2013 Działalności kulturalno – oświatowej – korekta Domu Kultury Skarpa
– Działalność kulturalno – oświatowa za I półrocze 2013 r.
– ustalenia składników opłat
Zarząd Spółdzielni w związku z przejęciem administrowania lokalu użytkowego przy ulicy Dziewanny 14/32 przez Wspólnotę Mieszkaniową „Dziewanny 14” przyjął do obciążenia lokalu n/w składniki opłat:
– zaliczka na utrzymanie nieruchomości wspólnej,
– fundusz remontowy,
– podatek od nieruchomości,
– utrzymanie mienia spółdzielni.
– korekta funduszu płac
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na korektę kosztów płac w osiedlu Skarpa tj. z konta płac pracowników administracji zdjąć kwotę 2 500 zł i obciążyć tą kwotą konto płace konserwatorów.
Ad. 4
Zarząd Spółdzielni podjął poniżej przedstawione decyzje i uchwały w sprawach członkowsko mieszkaniowych:
– przyjął w poczet członków 1 osobę – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe członka.
Ad. 5
Zarząd Spółdzielni podjął poniżej przedstawione decyzje i uchwały w sprawach pracowniczych:
– podjął jednomyślnie – 3 za, uchwały następującej treści:
W tym miejscu w protokole umieszczono:
- Uchwała nr 18 Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie z dnia 10.12.2013 r. w sprawie: wyznaczenia dodatkowych dni wolnych od pracy z tytuły 5 – dniowego tygodnia pracy w 2014 r., okresów rozliczeniowych w 2014 r. oraz limitów godzin nadliczbowych w 2014 r.
- Uchwała nr 19 Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie z dnia 10.12.2013 rok. w sprawie: wyznaczenia dat wypłat wynagrodzeń pracownikom Spółdzielni w 2014 r.
- Uchwała nr 20 Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie z dnia 10.12.2013 r. w sprawie: zmiany Regulaminu organizacyjnego Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie z dnia 8.02.2011 r. z późniejszymi zmianami.
- Uchwała nr 21 Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie z dnia 10.12.2013 r. w sprawie: zmiany regulaminu pracy Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie z dnia 6.09.1996 r. – tekst jednolity z dnia 4.12.2012 r.
- Uchwała nr 22/2013 Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie z dnia 10.12.2013 r. w sprawie: udzielenia Z-cy Prezesa ds. finansowych – Głównemu Księgowemu – Adamowi Ziółkowi, pełnomocnictwa do dokonywania za pracodawcę wszystkich czynności z zakresu prawa pracy.
– ustalił następujący rozkład czasu pracy w 2014 r.:
W tym miejscu w protokole umieszczono:
Okresy rozliczeniowe pracowników Spółdzielni na 2014 r. w systemie równoważnym
– na podstawie art. 140 1 kodeksu pracy działając w uzgodnieniu z działającymi w Spółdzielni związkami zawodowymi zawarł porozumienie następującej treści:
W tym miejscu w protokole umieszczono:
Porozumienie w sprawie stosowania ruchomego czasu pracy
Ad. 6
Nie rozpatrywano spraw w tym punkcie porządku obrad.
Na tym protokół zakończono.
Sporz. Zarząd Spółdzielni.