Protokół nr 49/2013
z posiedzenia Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
odbytego w dniu 26.11.2013 r.

Obecni:
– Prezes Zarządu – Ryszard Burski
– Zastępca prezesa ds. finansowych – Adam Ziółek
– Zastępca prezesa ds. eksploatacyjnych – Bożena Zielińska
– St. Specjalista ds. samorządowych – Anna Korzonek

Porządek posiedzenia:
1. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia,
2. Sprawy finansowe,
3. Sprawy eksploatacyjne,
4. Sprawy członkowsko mieszkaniowe,
5. Sprawy pracownicze.

Ad. 1
Protokół z poprzedniego posiedzenia przyjęto bez uwag, jednomyślnie – 3 za.

Ad. 2
Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski kierowników pionu finansowo – księgowego dot.

przedłużenia terminu spłaty zaległości

Zarząd Spółdzielni oceniając wysokość zadłużenia członków i mieszkańców SM „Czuby” umieszczonych w wykazie, sytuację materialną rodziny, oraz biorąc pod uwagę poniższe aspekty: czy prośba w powyższej sprawie skierowana do Zarządu jest po raz pierwszy, czy też kolejny, czy prowadzone było wobec członka i osób zamieszkałych postępowanie sądowe, wydane nakazy zapłaty, postanowił wyrazić zgodę na spłatę zaległości w ratach:

– 1 osobie w terminie do 31.05.2014 r.
– 1 osobie w terminie do 30.11.2014 r.

skierowania spraw do sądu

Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na skierowanie do sądu pozwów o zapłatę należności z tytułu opłat eksploatacyjnych za mieszkania wobec 27 osób, które pomimo podejmowanych przez spółdzielnię działań nie spłacają zaległości – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe dłużników.

odstąpienia od naliczenia odsetek

Zarząd Spółdzielni po przeanalizowaniu sytuacji materialnej, zdrowotnej oraz innych wskazanych w podaniu zdarzeń w rodzinie członka i mieszkańców SM „Czuby”, postanowił odstąpić od naliczania odsetek:
– 2 osobom w wysokości 30%
– 3 osobom w wysokości 40%
– 2 osobom w wysokości 50%

oraz z tytułu nieterminowo wnoszonych rat normatywu
– 1 osobie w wysokości 50% z

utworzenia rezerwy

Zarząd Spółdzielni postanowił utworzyć rezerwę z tytułu opłat eksploatacyjnych z lokali użytkowych i dzierżaw terenu na podstawie umów najmu wobec 11 dłużników ujętych w wykazie wobec których toczą się postępowania sądowe o zapłatę należności a także o egzekucję należności już zasądzonych – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe dłużników.

częściowego rozwiązania rezerwy

Zarząd Spółdzielni postanowił rozwiązać częściowo wg stanu na dzień 30.11.2013 r. wcześniej założone rezerwy z uwagi na dokonane wpłaty na częściowe pokrycie zaległości w opłatach eksploatacyjnych za lokale użytkowe i mieszkalne oraz dzierżawę terenu wg załączonego wykazu – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe 9 dłuzników.

zwrotu nadpłaty

Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę osobie zam. przy ulicy Różana w osiedlu Ruta na zwrot w kasie spółdzielni nadpłaty w wysokości 500,00 zł z kwoty 742,91 zł występującej na koncie opłat eksploatacyjnych.

Ad. 3
Z zakresu spraw techniczno – eksploatacyjnych Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski dot.

– zmiany wysokości opłat

Zarząd Spółdzielni zaakceptował wniosek:
a) o wprowadzenie do opłat czynszowych w pozycji „konserwacja domofonów” za grudzień 2013 dla mieszkańców budynku przy Watykańskiej 10 kl. I od nr 1 – 31 i 1A,31A , 31 B wysokość opłaty 4,29 zł ( zwiększenie o 2,35 zł koszt naprawy zdewastowanego domofonu).

b) zlecenia firmie „EFZON” kompleksowe sprzątanie klatki schodowej i traktów komunikacyjnych – wprowadzenie z dniem 01.01.2014 r. kwoty 7,00 zł do opłat eksploatacyjnych dla mieszkańców budynku przy ulicy Bocianiej 10 kl. II nr mieszkań od 11 do 20 wyprowadzenie z dniem 01.01.2014 r. z opłat kwoty 9,84 zł za sprzątanie przez firmę „IMPROF” .

c) zlecenia firmie „EFZON” kompleksowe sprzątanie klatki schodowej i traktów komunikacyjnych – wprowadzenie z dniem 01.12.2013 r. kwoty 7,00 zł do opłat eksploatacyjnych dla mieszkańców budynku przy ulicy

– Biedronki 11 kl. l mieszkania od nr 01 do 10,
– Tymiankowa 3 kl. l mieszkania od nr 01 do 10,
– Tymiankowa 3 kl. IV mieszkania od nr 31 do 40,
– Tymiankowa 3 kl. VI mieszkania od nr 51 do 60,
– Tatarakowa 6 kl. VI mieszkania od nr 51 do 60,
– Tatarakowa 2 kl. l mieszkania od nr 01 do 08,
– Tatarakowa 2 kl. IV mieszkania od nr 27 do 36,
– Tatarakowa 2 kl. V mieszkania od nr 37 do 46,
– Tatarakowa 8 kl. l mieszkania od nr 01 do 10,
– Tatarakowa 8 kl. II mieszkania od nr 11 do 20,
– Tatarakowa 14 kl. III mieszkania od nr 21 do 30.

zawarcia aneksu

Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na zawarcie aneksu do umowy na opracowanie dokumentacji projektowej pawilonu usługowego przy ulicy Agatowej 7 na działce 19/6 w osiedlu Poręba- tj. zmianę terminu z 30.11.2013 na 28.02.2013 r. z uwagi na przedłużające się rozmowy Spółdzielni z przyszłym Najemcą pawilonu.

Ad. 4
Zarząd Spółdzielni podjął poniżej przedstawione decyzje i uchwały w sprawach członkowsko mieszkaniowych:

– przyjął w poczet członków 2 osoby – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe nowych członków.

– wyraził wstępną zgodę na wzajemną zamianę mieszkań członkowi zam. przy ulicy Przedwiośnie w osiedlu Skarpa z osobą zam. w Bystrzycy gmina Wólka – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe.

– wyraził zgodę na obniżenie o 10% ceny wywoławczej lokalu przy ulicy Sympatycznej 14/4, który był przedmiotem przetargu ustalonego na dzień 25.11.2013 r. i ze względu na brak złożonych ofert licytacja nie odbyła się.

Ad. 5
Zarząd Spółdzielni podjął poniżej przedstawione decyzje i uchwały w sprawach pracowniczych:

W tym miejscu w protokole umieszczono Zarządzenie wewnętrzne nr 12/2013 Prezesa Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie z dnia 19.11.2013 r. w sprawie: ograniczenia kosztów zarządzania w SM „Czuby” w Lublinie

Ad. 6
Nie rozpatrywano spraw w tym punkcie porządku obrad.

Na tym protokół zakończono.

Sporz. Zarząd Spółdzielni.

Data opublikowania: 11:00, 11 maja 2016

Kategorie: 2013