Protokół nr 20/ 2013
z posiedzenia Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
odbytego w dniu 14.05.2013 r.
Obecni:
– Prezes Zarządu – Ryszard Burski
– Zastępca prezesa ds. finansowych – Adam Ziółek
– Zastępca prezesa ds. eksploatacyjnych – Bożena Zielińska
– St. Specjalista ds. samorządowych – Anna Korzonek
Porządek posiedzenia:
1. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia ,
2. Sprawy finansowe.
3. Sprawy eksploatacyjne.
4. Sprawy członkowsko mieszkaniowe.
5. Sprawy wniesione.
Ad.1
Protokół z poprzedniego posiedzenia przyjęto bez uwag , jednomyślnie – 3 za.
Ad. 2
Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski kierowników pionu finansowo – księgowego dot.
– przedłużenia terminu spłaty zaległości
Zarząd Spółdzielni oceniając wysokość zadłużenia członków i mieszkańców SM „Czuby” umieszczonych w wykazie, sytuację materialną rodziny, oraz biorąc pod uwagę poniższe aspekty: czy prośba w powyższej sprawie skierowana do Zarządu jest po raz pierwszy, czy też kolejny, czy prowadzone było wobec członka i osób zamieszkałych postępowanie sądowe, wydane nakazy zapłaty, postanowił wyrazić zgodę na spłatę zaległości w ratach:
– 1 osobie w terminie do 30.06.2013 r.
– 1 osobie w terminie do 31.10.2013 r.
– 3 osobom w terminie do 31.05.2014 r.
– 1 osobie w ratach po 500 zł po warunkiem wnoszenia opłat bieżących
– 1 osobie połowę zadłużenia w 3 ratach pozostałą kwotę w wysokości bieżących opłat,
– skierowania wniosków do komornika
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na skierowanie do komornika wniosków o wszczęcie egzekucji wobec 22 dłużników wymienionych w załączniku wobec których podejmowane przez Spółdzielnię działania okazały się bez skuteczne – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe dłużników. .
– odstąpienia od naliczenia odsetek
Zarząd Spółdzielni po przeanalizowaniu sytuacji materialnej, zdrowotnej oraz innych wskazanych w podaniu zdarzeń w rodzinie członka i mieszkańców SM „Czuby” , postanowił odstąpić od naliczania odsetek:
– 1 osobom w wysokości 30%
– 1 osobie w wysokości 40%
oraz z tytułu rat normatywu
– 1 osobie w wysokości 100%
– 2 osobom w wysokości 50%
– zatwierdzenie treści oświadczenia
Zarząd Spółdzielni zatwierdził treść poniżej przedstawionego oświadczenia:
OŚWIADCZENIE
osoby posiadającej tytuł prawny do lokalu mieszkalnego nr przy ul. …………………………………….
1. Oświadczam, że w powyższym lokalu zamieszkują n/wym. osoby:
Lp. | Nazwisko i imię | PESEL/Data urodzenia |
1. | ||
2. | ||
3. | ||
4. |
2. Oświadczenie powyższe składam zgodnie ze stanem faktycznym i ze świadomością odpowiedzialności karnej za składanie informacji niezgodnych z prawdą – art.233 §1, §6 kk.
3. O każdorazowej zmianie ilości zamieszkałych osób zobowiązuję się informować Administrację Osiedla w terminie 7 dniowym od jej zaistnienia.
Lublin, dnia ————– ———————————— | czytelny podpis |
Podstawa prawna:
– Ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach z dn. 14.12.2012
(Dz.U.2013poz.21)
– Uchwala Nr 704/XXVIII/2013 Rady Miasta Lublin z dn.
28.02.2013 r. w sprawie wyboru metody ustalania opłaty za gospodarowanie
odpadami komunalnymi oraz stawki tej opłaty
– Kodeks karny skarbowy art. 56 (Dz.U. 2013 póz. 186)
– Kodeks karny art.233 § l, §6.
Ad. 3
Z zakresu spraw techniczno – eksploatacyjnych Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski dot.
– zatwierdzenie protokołu z przetargu
Zarząd Spółdzielni zatwierdził protokół z przetargu:
a) na wykonanie robót związanych z malowaniem klatek schodowych w budynkach osiedla Skarpa, Ruta, Błonie . Wyraził zgodę na zawarcie umowy na wykonanie w/w prac z firmami wskazanymi w protokole tj. Zakładem Produkcyjno- Usługowym- Handlowym E-E-M-B Sp. z o.o. osiedlu Ruta, REMBUD w osiedlu Błonie, PROBUD w osiedlu Skarpa,
b) na roboty związane z wykonaniem przeglądu instalacji elektrycznej w osiedlu Błonie i Widok. Wyraził zgodę na zawarcie umowy na wykonanie w/w prac z firmami wskazanymi w protokole tj. firmą P.U.HIMALIA,
c) na prace remontowe i na podpisanie umów z wybranymi wykonawcami na n/w prace remontowe w osiedlu Ruta.
- Remont balkono-tarasów i uszczelnienie gazonów kwiatowych przez Zakład Remontowo-Budowlany.
- Remont balkonów przez Zakład Produkcyjno-Uslugowo-Handlowy ..EMB”.
- Wymiana ekranów azbestowych na balkonach budynku przy ul. Stokrotki 8 przez Zakład Remontowo- Budowlany Betoniarstwo i Brukarstwo.
Przedstawiciel Nieruchomości nr 6 przy ul. Stokrotki 8 wystąpił z wnioskiem do Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla Ruta o korektę planu remontowego tej Nieruchomości.
– udzielenia pożyczki wewnętrznej na dofinansowanie remontu elewacji budynku
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na udzielenie pożyczki wewnętrznej na dofinansowanie remontu elewacji budynków Bursztynowa 1 i 3 w osiedlu Poręba. Udzielona pożyczka spłacana winna być od 2014 r. do 2019 ze środków funduszu remontowego tych nieruchomości w ramach obowiązującej obecnie stawki odpisu 1,20 zł /m2 . Kwota pożyczki Bursztynowa 3 – 500 000 zł, Bursztynowa 1
– 150 000 zł.
– umowa na najem lokalu
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na przepisanie umowy o najem lokalu użytkowego położonego przy ulicy Gościnnej w osiedlu Skarpa. Warunki umowy pozostają bez zmiany – w tym miejscu w protokole umieszczono warunki najmu i dane osobowe wynajmującego.
– opłaty za najem pomieszczeń wspólnych
Zarząd Spółdzielni postanowił , że n/w składniki, będą ustalały wysokość opłaty za najem pomieszczeń wspólnych nieruchomości:
– ubezpieczenie,
– podatek od nieruchomości,
– eksploatacja podstawowa i zarządzanie,
– utrzymanie mienia.
Pozostałe warunki opłat ujęte w § 8 pkt 2 Regulaminu pozostają bez zmian.
– umowa na dzierżawę
Zarząd Spółdzielni w związku z orzeczeniem NSA w przedmiocie odmowy zatwierdzenia projektu budowlanego i udzielenia pozwolenia na budowę budynku rozwiązał umowę Nr 50/GM/11z Gminą Lublin na dzierżawę terenu przy ulicy Wiklinowej na zasadzie porozumienia stron.
Ad. 4
Zarząd Spółdzielni podjął poniżej przedstawione decyzje i uchwały w sprawach członkowsko mieszkaniowych:
– przyjął w poczet członków 2 osoby – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe nowych członków.
Ad. 5
Nie rozpatrywano spraw w tym punkcie porządku obrad.
Na tym protokół zakończono.