Informacja
Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
Na posiedzeniach w dniach 3,6,17,24 września 2024 r. Zarząd Spółdzielni prowadził:
I. Działania związane z realizacją ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych z dnia 15 grudnia
2000 r. (tj. Dz. U. z 2013 r. poz. 1222 ze zm.)
- wpisał osoby do rejestru członków Spółdzielni na podstawie przepisu art.3 ust.1 usm
- wyprowadził z rejestru członków Spółdzielni osoby na podstawie przepisu art. 3 ust.6 usm,
- skreślił z rejestru Spółdzielni członków z datą zgonu na podstawie przepisu art.25 § 1 ustawy z dnia 16 września 1982 r. Prawo spółdzielcze.
II. Podjął uchwały, wydal zarządzenia w sprawach:
- przyjęcia w poczet członków SM „Czuby” osób posiadających prawo do lokali mieszkalnych,
- wyboru członka związanego ze spółdzielczym własnościowym prawem do lokalu,
III. Rozpatrzył wnioski kierowników komórek organizacyjnych w sprawach:
- Przeprowadzenia przetargu i zlecenia wykonania dodatkowych robót:
- w trybie „zamówienia z wolnej ręki” zlecenie firmie Venta Spółka z o.o. modernizacji instalacji domofonowej w budynku przy ul. Tymiankowej 3. Kl. III.
- przetargu nieograniczonego na malowanie wyznaczonej części elewacji w budynkach mieszkalnych Os. Skarpa przy ul. Fantastycznej 7 oraz przy ul. Fantastycznej 19.
- w trybie „zamówienia z wolnej ręki” zlecenie firmie GAZ-SERWIS-DWA, remontu instalacji ZW 11II strefy w budynku przy Biedronki 3 kl. III oraz instalacji C\V i cyrkulacji w budynku przy ul. Kaczeńcowej 2 kl. III (korytarz piwniczny)
- Zatwierdzenia protokołu z przetargu
- wyraził zgodę na uzupełnienie dokumentacji przez oferentów w przetargu na rozliczenie roczne kosztów ogrzewania na podstawie odczytów z podzielników ciepła we wszystkich osiedlach SM „Czuby”
- unieważnił przetarg na kompleksowy remont 4 pionów loggi w budynku mieszkalnym wielorodzinnym zlokalizowanym na osiedlu „Widok” przy ul. Szmaragdowej 16.
- Wynajmu lokalu użytkowego i dzierżawy terenu
- przedłużenia na 1 rok umowy najmu lokalu użytkowego przy ul. Sympatycznej 5B
- przedłużenie na 3 lata umowy dzierżawy terenu przy ul. Sympatycznej 5A, w osiedlu Skarpa
- wynajęcia lokalu przy ul. Różanej 6 Firmie ARTOM z przeznaczeniem na prowadzenie pracowni reklamy
- wynajęcie lokalu użytkowego ul. Różanej 8 firmie BIKE TECH z przeznaczeniem na
prowadzenie serwisu rowerowo-narciarskiego - umowy dzierżawy nieruchomości zabudowanych, położonych przy ul. Różanej 2, przy ul. Sasankowej 6,
przy ul. Rucianej 9, na których znajdują się Hydrofornie, które wykorzystywane są na potrzeby statutowe
Spółdzielni.
- Skierowania wniosków
- do komornika o wszczęcie postępowania egzekucyjnego wobec dłużników,
- do sądu o zapłatę należności z tytułu opłat eksploatacyjnych za lokale mieszkalne i garaże.
- Inne wnioski dot.
- na finansowanie w wysokości 50% kosztów montażu instalacji klimatyzacyjnej w lokalu użytkowym przy
ul. Tatarakowej 2 w osiedlu „Łęgi” - przyznania dla administracji osiedla Poręba z budżetu „mienia Spółdzielni” środków na zakup na urządzeń: dmuchawy plecakowej, dmuchawy zwykłej, sprężarki , nożyc ,wiertarki stołowej, miernika elektrycznego, w związku z brakami w sprzęcie potrzebnym do bieżącego utrzymania osiedla proszę – zgody na zabezpieczenie środków na remont pomieszczeń biurowych Domu Kultury Błonie S.M „Czuby” w Lublinie. oraz na zakup dwóch gablot do prezentacji prac z zajęć DK.
- zgody na podpisanie aneksu do umowy w zakresie zmiany terminu zakończenia realizacji przedmiotu umowy na dzień 30 czerwca 2025 roku. Koszt remont dla nieruchomości EW 15 ul. Bursztynowa 19 i EW 20 Bursztynowa 25 przekracza środki funduszu remontowego w/w nieruchomości. Przedstawiciele nieruchomości wyrażają zgodę na przesunięcie terminu zakończenia robót
- wypowiedzenia umowy, zgodnie z Aneksem nr. l/EB/2024 z firmą „SG DOM” na sprzątanie 4 klatka III
klatki schodowej w budynku przy ulicy Kawaleryjskiej 4 w osiedlu Błonie. z zachowaniem okresu
wypowiedzenia – niewywiązywanie się z obowiązków - rozszerzenie zakresu sprzątania w osiedlu Błonie w budynku Kawaleryjskiej 4 klatka III oraz
budynku przy ul; Rycerskiej 5 klatka V – podpisania aneksu do umowy z firmą EFZON.
- wypowiedzenia umowy, zgodnie z Aneksem nr. l/EB/2024 z firmą „SG DOM” na sprzątanie 4 klatka III
- braku zgody na sfinansowanie ze środków „mienia spółdzielni” 2 wiat śmietnikowych przy
budynkach Bursztynowa 6 i 8 w os. „Poręba”. - sfinansowania zakupu i zaszczepienie pracowników szczepionką przeciw Grypie przez WOMP
w Lublinie. - sfinansowania ze środków „mienia Spółdzielni” remont biura ADM „Poręba”. Biura ADM nie były
odnawiane ponad 20 lat.
- zgody na podpisanie aneksu do umowy w zakresie zmiany terminu zakończenia realizacji przedmiotu umowy na dzień 30 czerwca 2025 roku. Koszt remont dla nieruchomości EW 15 ul. Bursztynowa 19 i EW 20 Bursztynowa 25 przekracza środki funduszu remontowego w/w nieruchomości. Przedstawiciele nieruchomości wyrażają zgodę na przesunięcie terminu zakończenia robót
IV. Rozpatrzył pisma członków i mieszkańców dot.
- zawieszenia postępowania egzekucyjnego,
- przedłużenia terminu spłaty zadłużenia z tytułu opłat eksploatacyjnych,
- rozłożenia na raty dopłaty do centralnego ogrzewania za 2023 rok.
- odstąpienia od naliczania odsetek od nieterminowo wnoszonych opłat,
- zwrotu nadpłaty figurującej na koncie opłat eksploatacyjnych,
- umorzenia postępowania egzekucyjnego,
- zmianę wysokości zaliczki na CO,
- zwrotu mylnie dokonanej wpłaty,
- odstąpienia o egzekucji kosztów sądowych.
V. Inne działania.
Zarząd zatwierdził:
- ustalenia Procedur zgłoszeń wewnętrznych w Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.
- 2 projekty ogólnomiejskie i 2 projekty dzielnicowe zgłoszone do realizacji. w ramach Budżetu Obywatelski na 2025 r.
Zarząd