Informacja
Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
Na posiedzeniach w dniach 2, 11, 16, 30 kwietnia 2024 r. Zarząd Spółdzielni prowadził:
I. Działania związane z realizacją ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych z dnia 15 grudnia 2000 r.
(tj.. Dz. U. z 2013 r. poz. 1222 ze zm.)
– wpisał osoby do rejestru członków Spółdzielni na podstawie przepisu art.3 ust.1 usm
– wyprowadził z rejestru członków Spółdzielni osoby na podstawie przepisu art. 3 ust.6 usm,
– skreślił z rejestru Spółdzielni członków z datą zgonu na podstawie przepisu art.25 § 1 ustawy z dnia 16 września 1982 r. Prawo spółdzielcze.
II. Podjął uchwały, wydal zarządzenia w sprawach:
– przyjęcia w poczet członków SM „Czuby” osób posiadających prawo do lokali mieszkalnych,
– wyboru członka związanego ze spółdzielczym własnościowym prawem do lokalu,
– aktualizacji dokumentacji stanowiącej politykę rachunkowości Spółdzielni.
– aktualizacji instrukcji obiegu, kontroli i archiwizowania dokumentów księgowych Spółdzielni.
– aktualizacji regulaminu kontroli wewnętrznej, opisu procedur kontroli wewnętrznej Spółdzielni
– instrukcji inwentaryzacyjnej Spółdzielni,
– wyrażenia zgody na rozbiórkę i rozbudowę wewnętrznej instalacji gazowej oraz budowę kanałów wentylacyjnych na klatkach schodowych budynku mieszkalnego wielorodzinnego przy ul. Bocianiej 8
III. Rozpatrzył wnioski kierowników komórek organizacyjnych w sprawach:
- Przeprowadzenia przetargu i zlecenia wykonania dodatkowych robót:
– w trybie „zamówienia z wolnej ręki” zlecenia Pracowni Architektury Wnętrz wykonania projektu aranżacji łazienek
i pomieszczenia socjalnego w siedzibie SM „Czuby” w Lublinie ul, Watykańska 6,
– w trybie zamówienia z wolnej ręki firmie AB TRANS S C wykonanie czyszczenia elewacji budynków przy ulicy Ułanów 22 i Hetmańska 14 w Osiedlu „BŁONIE” zgodnie z przedstawionymi kosztorysami ofertowymi. - Zatwierdzenia protokołu z przetargu
– nieograniczonego na wymianę wodomierzy w osiedlach „Poręba”, „Łęgi”, „Skarpa” i „Ruta”.
– nieograniczonego na wykonanie remontu zewnętrznych i wewnętrznych ścian wiatrołapów w budynkach mieszkalnych wielorodzinnych przy ul. Ułanów 14 oraz 16 na Osiedlu „Błonie”.
– na remont elewacji segmenty garaży (boks 1-16) w zespole garażowym przy ul. Tatarakowej 5 w osiedlu „Lęgi”, - Wynajmu lokalu użytkowego i dzierżawy terenu
– na wynajem od dnia 01.05.2024 pomieszczenia dodatkowego o pow. 3,11 m², usytuowanego w korytarzu piwnicznym budynku Bociania 6.
– na przepisanie umowy najmu lokalu 4A przy ul. Radości 4 z firmy NAN Y Sp. z o.o. na obecnego najemcę, który
w lokalu prowadzi działalność gastronomiczną pod nazwa CHE PASTA.
– poddzierżawienia terenu na handel owocami sezonowymi oraz budowę stacji ładowania pojazdów elektrycznych przy sklepach. „STOKROTKA” - Skierowania wniosków:
– do komornika o wszczęcie postępowania egzekucyjnego wobec dłużników,
– do sądu o zapłatę należności z tytułu opłat eksploatacyjnych za lokale mieszkalne i garaże. - Inne wnioski dot.
– rozliczenia centralnego ogrzewania za 2023 r. dla budynków przy ul. Romantycznej 8, 10, 12 i Gościnnej 1
w osiedlu „Skarpa”,
– uzupełnienia ofert na wymianę wodomierzy w Osiedlach „Poręba”, „Łęgi”, „Skarpa” i „Ruta” i ponowne rozpatrzenie ofert,
– rozwiązanie umowy na wynajem kserokopiarki z firmą MERKATOR Sp. z o.o. a zawarcie umowy firmą BLACK PRINT,
– przeprowadzenie negocjacji oraz potwierdzenie protokołu Komisji Przetargowej przetargu nieograniczonego na wymianę wodomierzy w osiedlach „Poręba”, „Łęgi’, „Skarpa”, „Ruta” dla dwóch oferentów,
– zatwierdzenia rozliczenia kosztów centralnego ogrzewania za 2022 w budynkach przy ul. Dziewanny 7, 9, 11, 13, 15,
ul. Jana Pawła II9; ul. Różanej 3, 6, 7, 27, ul. Sasankowej 3, 4, 5 oraz ul. Stokrotki 5, 7, 8 osiedla „Ruta” ustalenia wysokości nadpłaty za 2023 r.,
– wprowadzenie od 01.07.2024 r. do dnia 30.06.2025r. odpisu na montaż instalacji domofonowej w dla mieszkań
od 41 do 50 w budynku przy ul. Tymiankowej 1 w osiedlu „Łęgi”,
– zatwierdzenia rozliczenia energii cieplnej na potrzeby C.O. i C.W. w budynkach przy ul. Przytulnej 8-30,
za okres 01.01- 31.12.2023 r.
– na wprowadzenia od dnia 01.05.2024 do opłat czynszowych składnika sprzątanie klatki schodowej w budynku Turkusowa VIII (dla mieszkań od 68 do 77).
IV. Rozpatrzył pisma członków i mieszkańców dot.
– zawieszenia postępowania egzekucyjnego,
– przedłużenia terminu spłaty zadłużenia z tytułu opłat eksploatacyjnych,
– odstąpienia od naliczania odsetek od nieterminowo wnoszonych opłat,
– zwrotu nadpłaty figurującej na koncie opłat eksploatacyjnych,
– umorzenia postępowania egzekucyjnego,
– zmianę wysokości zaliczki na CO,
– zwrotu mylnie dokonanej wpłaty,
– odstąpienia o egzekucji kosztów sądowych.
V. Inne działania.
1. Zarząd podjął decyzję o przeprowadzeniu spotkań członków Zarządu z mieszkańcami w dniach:
– 15.04.2024 r. z osiedla „Błonie”, 16.04.2024 r. z osiedla „Widok” i „Poręba”, 17.04.2024 r. z osiedla „Skarpa”,
– 18.04.2024 r. z osiedla „Łęgi”, 19.04.2024 r. z osiedla „Ruta” z następującym porządkiem spotkań:
- Otwarcie spotkania.
- Informacje członków zarządu w sprawie działalności organu w okresie od dnia 6 września 2023 r. do dnia 12 kwietnia 2024 r.
- Informacje w sprawie nowych zasad rozliczania kosztów dostawy ciepła do budynków’ za centralne ogrzewanie oraz za podgrzewanie wody.
- Informacje w sprawie propozycji podziału Spółdzielni w ten sposób, że z Osiedla Skarpa zostanie utworzona nowa spółdzielnia mieszkaniowa.
- Wolne wnioski, informacje, zapytania członków i mieszkańców Spółdzielni.
- Zakończenie spotkania.
2. Kierowanie bieżącą pracą SM Czuby w Lublinie.
Zarząd Spółdzielni