Informacja
Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
Na posiedzeniach w dniach 6, 13, 20, 27 lutego 2024 r. Zarząd Spółdzielni prowadził:
I. Działania związane z realizacją ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych z dnia 15 grudnia 2000 r. (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 1222 ze zm.)
– wpisał osoby do rejestru członków Spółdzielni na podstawie przepisu art.3 ust.1 usm
– wyprowadził z rejestru członków Spółdzielni osoby na podstawie przepisu art. 3 ust.6 usm,
– skreślił z rejestru Spółdzielni członków z datą zgonu na podstawie przepisu art.25 § 1 ustawy z dnia 16 września 1982 r. Prawo spółdzielcze.
II. Podjął uchwały, wydal zarządzenia w sprawach:
– przyjęcia w poczet członków SM „Czuby” osób posiadających prawo do lokali mieszkalnych,
– wyboru członka związanego ze spółdzielczym własnościowym prawem do lokalu,
III. Rozpatrzył wnioski kierowników komórek organizacyjnych w sprawach:
- Przeprowadzenia przetargu i zlecenia wykonania dodatkowych robót:
– na zlecenie w trybie „zamówienia z wolnej ręki” firmie ThermoDesign Sp. z o.o., wykonania projektu przebudowy instalacji gazowej w budynku przy ulicy Sympatycznej 3 w osiedlu Skarpa,
– przetargu nieograniczonego na malowanie klatek schodowych w budynkach mieszkalnych przy ul. Kawaleryjska 6; 8 Rycerska 5, 6, 8 w osiedlu Błonie,
– przetargu nieograniczonego na wykonanie remontu parkingu o nawierzchni asfaltowej w nieruchomości EW-0I przy ul. Szmaragdowej 46 w os. Widok,
– na zlecenie w trybie „zamówienia z wolnej ręki” firmie SG DOM S.C. na zwiększenie od 01.04.2024 r. zakresu sprzątania XI klatki schodowej w budynku przy ul. Różanej 27 oraz wprowadzenia do opłat eksploatacyjnych dodatkowa pozycji na pokrycie koszyków wykonywanej usługi,
– na zlecenia w trybie „zamówienia z wolnej ręki” Pracowni Projektowo-Usługowej ThermoDesign Sp. z o.o. wykonania Projektu Budowlanego wymiany instalacji gazu w budynku przy ul. Bocianiej 8 w osiedlu Łęgi,
– na zlecenie w trybie „zapytania o cenę” firmie AMW Anna Borkowska-Wrona wydruku książeczek opłat eksploatacyjnych na 2024 r. - Wynajmu lokalu użytkowego i dzierżawy terenu
– najmu lokalu użytkowego o powierzchni 29,6 m² przy ul. Różanej 27/1 A, z przeznaczeniem na prowadzenie biura i magazynu,
– najmu pomieszczenia dodatkowego Nr III o pow. 3,09 m², usytuowanego w budynku przy ul. Wiklinowej 4 w osiedlu Łęgi,
– najmu pomieszczenia dodatkowego Nr VI o pow. 2,28 m², usytuowanego w budynku przy ul. Bocianiej 6 w osiedlu Łęgi. - Skierowania wniosków
– do komornika o wszczęcie postępowania egzekucyjnego wobec dłużników,
– do sądu o zapłatę należności z tytułu opłat eksploatacyjnych za lokale mieszkalne i garaże. - Inne wnioski dot.
– zwiększenia od 01.03.2024 r. zakresu sprzątania przez SG DOM S.C. I ki. schodowej w budynku przy ul. Dziewanny 15 w osiedlu Ruta,
– zmiany od dnia 1.06.2024 r stawki składnika opłat eksploatacyjnych „remont instalacji gazowej” z 25 zł na 50 zł we wszystkich budynkach Osiedla „Skarpa”, w których taki odpis funkcjonuje, tj.: Gościnnej 3, Sympatycznej 4, Gościnnej 5, Gościnnej 3 ,5,
– zaksięgowania kaucji gwarancyjnej w wysokości 5.633 zł na fundusz remontowy nieruchomości 09EL Bociania 6, 8,10 z przeznaczeniem na niezbędne roboty związane z eksploatacją balkonów,
– odzyskania na drodze prawnej, od właściciela mieszkania kosztów przebudowy instalacji gazowej w budynku przy ul Perłowej w kwocie 16 724.63 zł. który poprzez swoje niezgodne z przepisami działania oraz zaniechania doprowadził do sytuacji, w której konieczna była przebudowa instalacji gazowej.
– na wprowadzenie od dnia 1,04.2024 r, do opłat pozycji „sprzątania parteru I klatki schodowej”w budynku przy ulicy Gościnnej 9 w osiedlu Skarpa,
– wyrażenie zgody na pokrycie kosztów wykładu i egzaminu uzyskania świadectwa kwalifikacyjnego E do prowadzenia prac przy urządzeniach, instalacjach i sieciach elektroenergetycznych wytwarzających, magazynujących, przetwarzających, przesyłających i zużywających energię elektryczną na stanowisku eksploatacji w zakresie obsługi, konserwacji, remontów i montażu – pracownikowi zatrudnionemu w Osiedlu „Lęgi”
– braku zgody na sprzedaż udziałowcom spółki lub członkom zarządu działek dzierżawionych przez firmę O&S Sp. z o.o.
IV. Rozpatrzył pisma członków i mieszkańców dot.
– zawieszenia postępowania egzekucyjnego,
– przedłużenia terminu spłaty zadłużenia z tytułu opłat eksploatacyjnych,
– odstąpienia od naliczania odsetek od nieterminowo wnoszonych opłat,
– zwrotu nadpłaty figurującej na koncie opłat eksploatacyjnych,
– umorzenia postępowania egzekucyjnego,
– zmianę wysokości zaliczki na CO,
– zwrotu mylnie dokonanej wpłaty,
– odstąpienia o egzekucji kosztów sądowych.
V. Inne działania.
Kierowanie bieżącą pracą SM Czuby w Lublinie.
Prace nad sporządzaniem sprawozdań i dokumentów niezbędnych do zatwierdzenia wyników SM Czuby za 2023 r.
Zarząd Spółdzielni