REGIONALNY ZWIĄZEK REWIZYJNY
SPÓŁDZIELNI MIESZKANIOWYCH W LUBLINIE
20-601 Lublin, ul. T. Zana 38 tel./fax 81- 525-91-49
L.dz. 48/2021
Lublin, dnia 14 września 2021 r.
Zarząd i Rada Nadzorcza
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby”
Ul.. Watykańska 6 20-538 Lublin
W wyniku zawartej w dniu 16 marca 2021 r. Umowy Nr 6/2021 i Aneksu do Umowy z dnia 23 czerwca 2021 r. pomiędzy Regionalnym Związkiem Rewizyjnym Spółdzielni Mieszkaniowych w Lublinie, a Spółdzielnią Mieszkaniową „Czuby” w Lublinie w dniach od 22 marca 2021 roku do 12 sierpnia 2021 roku została przeprowadzona przez Związek lustracja pełna obejmująca całokształt prowadzonej przez Spółdzielnię działalności za okres od 1 stycznia 2018 roku do 31 grudnia 2020 roku, tj. za cały okres od poprzedniej lustracji.
Lustracją Spółdzielni objęte zostały zagadnienia ujęte w protokole lustracji, a wynikające z postanowień Trybu i Zasad przeprowadzania lustracji organizacji spółdzielczych uchwalonych przez Zgromadzenie Ogólne Krajowej Rady Spółdzielczej w dniu 7 lipca 2020 r., tj.:
- Informacje wstępne dotyczące Spółdzielni.
- Podstawy prawne i organizacja Spółdzielni.
- Organy samorządowe Spółdzielni, ich organizacja i działalność.
- Struktura organizacyjna służb etatowych Spółdzielni i zasady wynagradzania.
- Stan prawny gruntów będących we władaniu Spółdzielni.
- Sprawy członkowskie i dyspozycja lokalami oraz realizacja ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych w zakresie odrębnej własności lokali.
- Gospodarka zasobami mieszkaniowymi.
- Gospodarka remontowa Spółdzielni.
- Działalność inwestycyjna.
- Działalność oświatowo-kulturalna.
- Rachunkowość, sprawozdawczość finansowa i zagadnienia ekonomiczno- finansowe.
- Dodatkowe zagadnienia zbadane w trakcie lustracji.
- Informacje końcowe.
Ustalenia lustracji zawarte w protokole wynikają z faktów zawartych w dokumentach przedłożonych lustratorom oraz wyjaśnień złożonych przez Prezesa Zarządu, Zastępców Prezesa Zarządu, Kierowników badanych Administracji Osiedli i pracowników Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby”.
Lustratorzy sporządzili protokół, który został bez zastrzeżeń podpisany przez Zarząd Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie w dniu 16 sierpnia 2021 r.
Protokół lustracji wraz z niniejszą syntezą ustaleń lustracyjnych stanowi integralną całość.
Poprzednia lustracja pełna Spółdzielni została przeprowadzona przez lustratorów Regionalnego Związku Rewizyjnego Spółdzielni Mieszkaniowych w Lublinie i obejmowała okres jej działalności od 1 stycznia 2015 r. do 31 grudnia 2017 r.
Ustalenia lustracji zostały przedłożone Zarządowi i Radzie Nadzorczej przez Związek Rewizyjny (pismo Związku Rewizyjnego z dnia 21 stycznia 2019 r. L.dz. 2/2019).
Nie były formułowane wnioski polustracyjne.
Przeprowadzone w Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w latach 2018 – 2020 kontrole z zewnątrz nie wykazały uchybień.
Przeprowadzona obecnie lustracja pełna działalności Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” – jak wynika z treści protokołu – wykazała, co następuje:
1. Statut Spółdzielni
W okresie objętym badaniem lustracyjnym, tj. w latach 2018 – 2020 Spółdzielnia Mieszkaniowa „Czuby” swoją działalność prowadziła:
1) W okresie do 26 czerwca 2018 r. w oparciu o postanowienia Statutu uchwalonego w dniu 7 czerwca 2017 r. przez Walne Zgromadzenie, który został zarejestrowany przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód w Lublinie z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy i wpisany do KRS Spółdzielni pod Nr 0000082134 w Dziale 1, w Rubryce 4, w poz. 11 wraz z jego jednolitym tekstem.
2) Od 26 czerwca 2018 r. w oparciu o postanowienia Statutu uchwalonego przez Walne Zgromadzenie odbyte w częściach od 24 kwietnia do 29 maja 2018 r., który został zarejestrowany przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschódw Lublinie z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Krajowego Rejestru Sądowego i wpisany do KRS Spółdzielni Nr 0000082134 w Dziale 1, w Rubryce 4, w poz. 12 wraz z jego jednolitym tekstem
Obowiązujący Statut uwzględnia postanowienia znowelizowanej w dniu 20 lipca 2017 r. ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych, ustawy – Kodeks postępowania cywilnego oraz ustawy Prawo spółdzielcze, m.in. w zakresie członkostwa, udziałów i wpisowego.
3) Walne Zgromadzenia obradujące w częściach od 7 maja do 4 czerwca 2019 r. dokonało zmian w
Statucie.
Uchwalone zmiany Statutu wraz z jego jednolitym tekstem zostały postanowieniem Sądu Rejonowego Lublin – Wschód w Lublinie z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Krajowego Rejestru Sądowego z dnia 28 sierpnia 2019 r. wpisane do KRS Spółdzielni Nr 0000082134 w Dziale 1, w Rubryce 4, w poz. 13.
Zmiany Statutu dokonane w Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w 2018 roku i w 2019 roku były w terminie zgłoszone przez Zarząd Spółdzielni do Krajowego Rejestru Sądowego.
2. Regulaminy wewnętrzne obowiązujące w Spółdzielni zostały uchwalone i zatwierdzone przez statutowo uprawnione organy.
W okresie objętym lustracją, organy statutowe Spółdzielni, tj. Walne Zgromadzenie, Rada Nadzorcza i Zarząd w oparciu o obowiązujące postanowienia ustaw spółdzielczych i postanowienia Statutu uchwaliły nowe regulaminy lub dokonały zmian w regulaminach istniejących:
Walne Zgromadzenie:
dokonało zmian w Regulaminie Walnego Zgromadzenia w 2018 r. i w 2019 r.
Rada Nadzorcza:
m.in. uchwaliła nowe Regulaminy lub dokonała zmian treści w Regulaminach obowiązujących, tj.:
– wprowadziła zmiany w Regulaminie przetargu na ustanowienie odrębnej własności lokalu,
– dokonała zmian w Regulaminie wynajmu lokali oraz dzierżawy terenu Spółdzielni,
– dokonała zmian w Regulaminach Komisji Rady Nadzorczej,
– dokonała zmian w Regulaminie rozliczania kosztów gospodarki zasobami mieszkaniowymi i ustalania opłat za używanie lokali,
– uchwaliła Regulamin nabycia członkostwa, ustanawiania praw do lokali i zamiany mieszkań,
– dokonała zmian w Regulaminie udzielania zamówień na roboty remontowo- budowlane, inwestycyjne, konserwacyjne oraz usług i dostawy przeprowadzane w zasobach Spółdzielni,
– dokonała zmian w Regulaminie rozliczania zużycia wody wodociągowej w lokalach i budynkach Spółdzielni oraz użytkowania indywidualnych wodomierzy i ustalania opłat za wodę w Spółdzielni,
– dokonała zmian w Regulaminie Rad Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli i zasad ich wynagradzania,
– dokonała zmian w Regulaminie dotyczącym zasad, warunków oraz trybu udostępniania dokumentów członkom Spółdzielni,
– dokonała zmian w Regulaminie porządku domowego obowiązującego w zasobach Spółdzielni,
– Zarząd Spółdzielni dokonał zmian w Regulaminie Organizacyjnym oraz w Regulaminie Pracy dostosowując jego treść do zmian wprowadzonych w Kodeksie Pracy.
3. Organy statutowe Spółdzielni tj.:
A. Walne Zgromadzenia odbyte w 2018 r. i w 2019 r. były zwoływane przez Zarząd Spółdzielni w częściach.
Analiza dokumentacji wskazuje, iż Walne Zgromadzenia odbyte w 2018 r. i w 2019 r. podejmowały uchwały i decyzje zgodne z postanowieniami obowiązującego Statutu.
W 2020 r. Walne Zgromadzenie nie odbyło się.
Zgodnie z art. 90 ustawy z dnia 31 marca 2020 r. o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. Z 2020 r. poz. 568 z późn. zm.), termin ustawowy zwołania walnego zgromadzenia spółdzielni może nastąpić w ciągu 6 tygodni od odwołania stanu epidemii.
B. Rada Nadzorcza – w okresie objętym lustracją – wykazywała dużą aktywność. Zgodnie z zakresem swoich kompetencji zajmowała się najistotniejszymi sprawami dotyczącymi działalności Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby”, a w szczególności sprawami ekonomicznymi oraz wypełnianiem funkcji kontrolno-nadzorczej.
Rada Nadzorcza w latach 2018 – 2020 odbyła 38 protokołowanych posiedzeń, na których podjęła łącznie 85 uchwał.
Podjęte przez Radę Nadzorczą uchwały były prawidłowe pod względem formalnym i merytorycznym, a ich realizacja przez Zarząd Spółdzielni była systematycznie kontrolowana przez Radę Nadzorczą.
C. Zarząd Spółdzielni – w okresie objętym lustracją – zajmował się sprawami, które nie były zastrzeżone do kompetencji innych organów oraz właściwie reprezentował Spółdzielnię na zewnątrz.
Lustracja nie wykazała nieprawidłowości czy uchybień w funkcjonowaniu Zarządu Spółdzielni.
Zarząd Spółdzielni – w okresie objętym lustracją – odbył 158 posiedzeń, na których podjął łącznie 1 017 uchwał.
Podjęte przez Zarząd Spółdzielni uchwały i decyzje były zgodne z postanowieniami Statutu i Regulaminu Zarządu.
D. Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli – w okresie objętym lustracją – działały w oparciu o postanowienia Statutu Spółdzielni i Regulamin oraz przyjętych na poszczególne lata planów pracy.
Lustracja nie wykazała nieprawidłowości w funkcjonowaniu badanych Rad Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli, tj. Osiedla „Skarpa” i Osiedla „Poręba”
Dokumentacja z prac organów statutowych Spółdzielni, tj.:
– Walnych Zgromadzeń odbytych w 2018 r. i w 2019 r.,
– Rady Nadzorczej w latach 2018 – 2020,
– Zarządu w latach 2018 – 2020,
– Rad Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli w latach 2018 – 2020, była prowadzona właściwie i w sposób prawidłowy przedstawia treść ich obrad i podjęte uchwały.
Dokumentacja jest przechowywana w Spółdzielni zgodnie z zasadami określonymi w regulaminach poszczególnych organów.
4. Obowiązująca w Spółdzielni struktura organizacyjna wraz z określoną ilością 197,14 etatów na koniec 2020 r. zapewniała warunki właściwej realizacji zadań statutowych przez Spółdzielnię Mieszkaniową „Czuby”.
Postanowienia obowiązującego Regulaminu pracy, bhp i ppoż. oraz Zakładowego Układu Zbiorowego Pracy były zgodne z obowiązującymi przepisami, a także były przestrzegane w okresie objętym lustracją tj. w latach 2018 – 2020.
Dokumentacja osobowa pracowników zatrudnionych w Spółdzielni była prowadzona prawidłowo.
5. Stan prawny gruntów będących we władaniu Spółdzielni jest uregulowany.
Spółdzielnia w swoim władaniu na koniec 2020 roku posiadała ogółem 106,62 ha gruntów, w tym:
– prawo własności do 91,33 ha,
– prawo wieczystego użytkowania do 15,29 ha.
Dokumentacja prowadzona przez Spółdzielnię w tym zakresie jest prawidłowa.
6. Sprawy członkowsko-mieszkaniowe były prowadzone i dokumentowane prawidłowo. Spółdzielnia prowadziła w sposób prawidłowy przewidziane prawem rejestry członków i użytkowników lokali.
Zmiany stanu ilościowego członków Spółdzielni były dokonane w latach 2018 – 2020 zgodnie z postanowieniami znowelizowanej w dniu 20 lipca 2017 r. ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych, ustawy – Kodeks postępowania cywilnego oraz ustawy Prawo spółdzielcze, a także zgodnie z postanowieniami Statutu.
7. Dotychczasowy proces związany z ustanawianiem odrębnej własności lokali w Spółdzielni – jak wynika z ustaleń zawartych w protokole – przebiegał zgodnie z postanowieniami ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych i Statutu.
Na dzień 31 grudnia 2020 r. w Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” było wyodrębnionych ogółem 6 187 lokali, w tym:
– 5 899 lokali mieszkalnych, co stanowiło 52,76% ogółu lokali mieszkalnych,
– 49 lokali użytkowych, co stanowiło 39,67% ogółu lokali użytkowych,
– 239 garaży, co stanowiło 38,10 ogółu garaży.
8. Gospodarka zasobami mieszkaniowymi w latach 2018 – 2020 była prowadzona w 6 organizacyjnie wydzielonych Osiedlach.
Była ona zgodna z wewnętrznymi unormowaniami prawnymi dotyczącymi organizacji Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby”. Przeprowadzony w trakcie lustracji przegląd wybranych losowo Osiedli, tj. Osiedla „Skarpa” i Osiedla „Poręba” wykazał, iż są one utrzymane w czystości i właściwym stanie estetyczno-porządkowym oraz technicznym.
Otoczenie wokół budynków, dojścia do klatek, ciągi pieszo – jezdne, parkingi i place zabaw w zakresie ładu i porządku są utrzymane w należytej czystości.
W pomieszczeniach ogólnego użytku (klatki schodowe, korytarze i piwnice), jak też na terenach wokół budynków utrzymany jest porządek i czystość.
W altanach śmietnikowych ustawiane są pojemniki do selektywnej zbiórki śmieci. Wokół altan śmietnikowych jest czysto.
Na tablicach na klatkach schodowych budynków mieszkalnych znajdują się niezbędne dla użytkowników lokali informacje i telefony do wykorzystania w sytuacjach awaryjnych. Sprawdzona w trakcie lustracji dokumentacja techniczna i administracyjna budynków Spółdzielni – o których mowa w protokole lustracji – wykazała, iż:
przeglądy techniczne:
a) roczne:
– szczelności instalacji gazowej oraz wentylacji,
– stanu technicznego budynków,
b) pięcioletnie:
– instalacji elektrycznej i piorunochronowej,
– sprawności technicznej i wartości użytkowej budynków mieszkalnych.
były wykonywane w Spółdzielni w zakresie i terminach zgodnie z wymogami art. 62 Prawa budowlanego przez osoby posiadające stosowne uprawnienia.
Książki obiektów budowlanych były prowadzone właściwie.
Wpisy były dokonywane przez osoby uprawnione i na bieżąco prowadzone zgodnie z postanowieniami art. 64 Prawa budowlanego.
9. Przeprowadzona analiza umów, jakie Spółdzielnia zawarła z firmami dostarczającymi media wykazała, iż umowy zostały zawarte prawidłowo i zapewniały należytą ochronę interesów Spółdzielni.
10. Analiza kosztów gospodarki zasobami mieszkaniowymi – przeprowadzona w trakcie lustracji – wykazała, iż wzrost kosztów w okresie objętym lustracją jest na niewielkim poziomie.
Ustalone wysokości opłat eksploatacyjnych za lokale w latach 2018 – 2020 były prawidłowe i wynikały z uchwalonych przez Radę Nadzorczą planów gospodarczych Spółdzielni na poszczególne lata.
W latach 2018 – 2020 na działalności gospodarki zasobami mieszkaniowymi wystąpiły nadwyżki przychodów względem poniesionych kosztów, które zgodnie z postanowieniami art. 6 ust. 1 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych zwiększyły przychody Spółdzielni w roku następnym.
11. Analiza dokumentów wskazuje, iż w latach 2018 – 2020 były prowadzone przez Zarząd i Radę Nadzorczą Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” działania windykacyjne, które były dostosowane do warunków Spółdzielni i były skuteczne.
W ocenie lustracji istnieje uzasadniona potrzeba kontynuowania w dalszym ciągu przez Spółdzielnię wszelkich dozwolonych prawem działań dla zwiększenia skuteczności windykacji tych należności.
12. Potrzeby remontowe Spółdzielnia ustalała na podstawie przeglądów stanu technicznego i infrastruktury technicznej zasobów w poszczególnych nieruchomościach oraz na podstawie wniosków zgłaszanych przez członków na Walnych Zgromadzeniach odbytych w częściach w 2018 r. i w 2019 r., a także na Zebraniach Rad Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli.
Bilanse potrzeb remontowych Spółdzielni były analizowane i zatwierdzane przez uprawnione organy statutowe.
Akumulowane środki finansowe pozwalały na ich wydatkowanie zgodnie z potrzebami w ramach zatwierdzonych przez Radę Nadzorczą planów remontowych z uwzględnieniem wpływów w poszczególnych nieruchomościach.
Z analizy dokumentów wynika, iż wydatki poniesione na remonty w Spółdzielni w latach 2018 – 2020 miały uzasadnienie potwierdzone uchwałami Rady Nadzorczej i Rad Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli.
W latach 2018 – 2020 Spółdzielnia Mieszkaniowa „Czuby” na remonty zasobów poniosła wydatki na łączną kwotę 14 456 308,00 zł.
Największymi pozycjami wydatków na remonty były:
1) Remonty elewacji budynków mieszkalnych. Na ten cel Spółdzielnia wydała łączną kwotę 3 568 317,00 zł.
2) Remonty chodników, opasek odwadniających, remonty schodów i podestów przed budynkami. Na ten cel Spółdzielnia wydała łączną kwotę 2 512 697,00 zł.
13. Wyłanianie zewnętrznych wykonawców robót remontowych w Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w latach 2018 – 2020 było dokonywane z zachowaniem formy przetargowej.
Przebiegi przetargów, wybór oferentów i szczegółowe określenie zakresów robót remontowych były w Spółdzielni udokumentowane prawidłowo zgodnie z postanowieniami Regulaminu.
Zawarte przez Zarząd Spółdzielni w latach 2018 – 2020 umowy na realizacje robót remontowych – o których mowa w protokole lustracji – zawierały postanowienia zabezpieczające w pełni interesy Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby”.
14. W Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w latach 2018 – 2020 działalność oświatowo-kulturalna była prowadzona przez cztery Domy Kultury mające swoje siedziby w Osiedlach: „Skarpa”, „Ruta”, „Łęgi” i „Błonie”.
Jak wynika z treści dokumentów, wszystkie cztery Domy Kultury prowadziły bardzo bogatą działalność edukacyjną, artystyczną, oświatową, kulturalną i rekreacyjną na rzecz mieszkańców Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby”.
Działalność prowadziły na rzecz wszystkich grup wiekowych, tj. dzieci, młodzieży i dorosłych. Domy Kultury prowadziły stałe i cykliczne formy pracy.
Lustracja ocenia pozytywnie tę działalność.
15. Spółdzielnia Mieszkaniowa „Czuby” podlegała obowiązkowi poddawania sprawozdań finansowych do badania przez uprawniony do tej czynności Podmiot.
Wyboru podmiotów, zgodnie z postanowieniami Statutu, dokonywała Rada Nadzorcza. Podmioty badające sprawozdania finansowe za poszczególne lata wydawały opinie o sprawozdaniach finansowych bez uwag.
Sprawozdania finansowe po uwzględnieniu opinii biegłych zostały zatwierdzone przez Walne Zgromadzenia w obowiązującym trybie i terminie w 2018 r. i w 2019 r., a następnie przesłane drogą elektroniczną do Repozytorium Dokumentów Finansowych KRS. Spółdzielnia Mieszkaniowa „Czuby” w Lublinie w latach 2018 – 2020 posiadała prawidłowe wewnętrzne unormowania prawne dotyczące rachunkowości, kontroli wewnętrznej i obiegu dokumentów.
a) Na podstawie badania lustracyjnego rachunkowości i sprawozdania finansowego za 2020 r. zostały sformułowane następujące stwierdzenia:
1) Rachunkowość Spółdzielni prowadzona jest zgodnie z przyjętymi do stosowania w Spółdzielni zasadami polityki rachunkowości zgodnej z postanowieniami ustawy o rachunkowości i ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych.
2) Sprawozdania finansowe sporządzane były na podstawie prawidłowo prowadzonych i zamkniętych na koniec roku ksiąg rachunkowych i rzetelnie odzwierciedlają stan majątkowy i finansowy Spółdzielni.
3) Ogólna sytuacja finansowa Spółdzielni w okresie objętym lustracją była bardzo dobra. Spółdzielnia w latach 2018 – 2020 prawidłowo gospodarowała środkami finansowymi będącymi w jej dyspozycji i na bieżąco regulowała zobowiązania wobec budżetu i kontrahentów oraz posiadała bardzo dobrą płynność finansową.
b) Z ustaleń lustracji uwzględniających sprawozdanie badającego podmiotu (biegłego rewidenta) wynika, iż sprawozdania finansowe Spółdzielni za lata 2018, 2019 i 2020 sporządzone zostały na podstawie prawidłowo prowadzonych ksiąg rachunkowych, rzetelnie i jasno odzwierciedlają stan finansowy i majątkowy Spółdzielni.
Sprawozdanie finansowe Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” za rok 2020, którego bilans wykazuje sumę 211 852 768,01 zł, zaś rachunek zysków i strat wykazuje zysk netto w kwocie 457 579,18 zł, może być przedstawione Walnemu Zgromadzeniu do zatwierdzenia, a także może stanowić podstawę do udzielenia absolutorium Członkom Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie za ich działalność w 2020 roku.
16. Rada Nadzorcza w piśmie z dnia 17 maja 2021 r. L.dz. RN/4345/2021 skierowanym do Regionalnego Związku Rewizyjnego Spółdzielni Mieszkaniowych w Lublinie wniosła o dodatkowe zbadanie zagadnień w ramach przeprowadzanej lustracji pełnej działalności Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby”.
Po zapoznaniu się z dokumentami i materiałami udostępnionymi przez Spółdzielnię, a dotyczącymi zagadnień ujętych w piśmie Rady Nadzorczej, lustracja ustosunkowała się w protokole lustracji do zagadnień, które miały miejsce w okresie objętym badaniem lustracyjnym, tj. w latach 2018 – 2020.
Ustalenia lustracji zostały ujęte w 13 punktach zawartych w protokole lustracji na stronach 83-91.
W trakcie lustracji drobne uwagi lustratorów o charakterze organizacyjno-porządkowym były w trakcie lustracji omawiane z Prezesem Zarządu i Zastępcami Prezesa Zarządu i zostały uwzględnione.
Na podstawie ustaleń zawartych w protokole lustracji, należy stwierdzić, iż działalność Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie w badanym okresie tj. w latach 2018 – 2020 była prowadzona prawidłowo pod względem legalności, rzetelności i gospodarności.
Sytuacja ekonomiczna Spółdzielni jest dobra i pozwala na kontynuację działalności w zakresie eksploatacji i technicznego utrzymania zasobów.
Regionalny Związek Rewizyjny Spółdzielni Mieszkaniowych w Lublinie działając na podstawie art. 93 § 1a ustawy Prawo spółdzielcze przekazuje Zarządowi i Radzie Nadzorczej Spółdzielni następujące wnioski polustracyjne wynikające z ustaleń zawartych w protokole:
1) Spółdzielnia Mieszkaniowa „Czuby” jest w dobrej i stabilnej kondycji finansowej.
W celu zapobieżenia skutkom inflacji, Spółdzielnia winna podjąć określone działania mające na celu zagospodarowanie wolnych środków m.in. poprzez zakup zintegrowanego systemu komputerowego.
2) Spółdzielnia winna przygotować program działalności remontowej np. na najbliższe 3 lata z uwzględnieniem posiadanych środków finansowych przez poszczególne nieruchomości.
3) Kontynuować wymianę instalacji gazowej w poszczególnych osiedlach w zależności od jej stanu technicznego.
Związek Rewizyjny przypomina, iż stosownie do postanowień § 23 ust. 7 Trybu i Zasad Przeprowadzania Lustracji Organizacji Spółdzielczych uchwalonych przez Zgromadzenie Ogólne Krajowej Rady Spółdzielczej w dniu 7 lipca 2020 r. (Uchwała Nr 10/2020), Zarząd Spółdzielni obowiązany jest zamieścić w porządku obrad najbliższego Walnego Zgromadzenia informację o wnioskach wynikających z protokołu przeprowadzonej lustracji działalności Spółdzielni.
Stosownie do art. 93 § 1 b, § 2 i § 4 ustawy Prawo spółdzielcze, Zarząd Spółdzielni obowiązany jest corocznie przekazywać Związkowi Rewizyjnemu i Walnemu Zgromadzeniu informację o realizacji wniosków polustracyjnych. Ponadto na żądanie członka Spółdzielni, Zarząd jest obowiązany udostępnić mu do wglądu protokół lustracji, wnioski polustracyjne oraz informację o ich realizacji.
Wnioski z przeprowadzonej lustracji przedstawia Walnemu Zgromadzeniu Rada Nadzorcza Waszej Spółdzielni.