UCHWAŁA Nr 10/2014

Walnego Zgromadzenia
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia 16.06.2014 r.

w sprawie: uchwalenia zmian Regulaminu Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie

Walne Zgromadzenie Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie, na podstawie § 79 pkt 15 w związku z § 90 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie, uchwala co następuje:

§ 1

Uchwala się zmiany Regulaminu Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie, stanowiące załącznik nr 1 do niniejszej uchwały.

§ 2

Uchwala się tekst jednolity obejmujący zmiany wykazane w załączniku nr 1 do niniejszej uchwały.

§ 3

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Załącznik Nr 1
do Uchwały Nr 10 /2014
Walnego Zgromadzenia
SM „Czuby” w Lublinie
z dnia 16.06.2014 r.

W Regulaminie Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej
„Czuby” w Lublinie wprowadza się następujące zmiany:

  1. W § 1 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
    „Rada Nadzorcza działa na podstawie przepisów art. 44-46 ustawy z dnia 16 września 1982 r. – Prawo spółdzielcze (Dz. U. z 2013 r., poz. 1443 ), art. 82 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o spółdzielniach mieszkaniowych (Dz. U. z 2013 r., poz. 1222) oraz postanowień Statutu i niniejszego Regulaminu.”
  2. § 5 otrzymuje brzmienie:
    „Członkowie Rady otrzymują za udział w posiedzeniach Rady Nadzorczej i jej komisjach wynagrodzenie w formie miesięcznego ryczałtu w wysokości:
    – przewodniczący Rady Nadzorczej – 50% minimalnego wynagrodzenia za pracę,
    – członkowie prezydium Rady – 45% minimalnego wynagrodzenia za pracę,
    – członek Rady Nadzorczej – 40% minimalnego wynagrodzenia za pracę, o którym mowa w ustawie z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę /Dz.U. Nr 200, poz. 1679 z późn. zm./, obowiązującego w miesiącu, za który wynagrodzenie wypłacono”.
  3. § 8 otrzymuje brzmienie:
    „Do zakresu działania Rady Nadzorczej należy:
    1) uchwalanie planów gospodarczo-finansowych i programów działalności kulturalno-oświatowej,
    2) nadzór i kontrola działalności Spółdzielni, a w szczególności:
    a) badanie okresowych sprawozdań oraz sprawozdań finansowych,
    b) dokonywanie okresowych ocen wykonania przez Spółdzielnię jej zadań gospodarczych, ze szczególnym uwzględnieniem przestrzegania przez Spółdzielnię praw jej członków,
    c) przeprowadzanie kontroli nad sposobem załatwiania przez Zarząd wniosków organów Spółdzielni i jej członków.
    3) podejmowanie uchwał w sprawie nabycia i obciążenia nieruchomości, nabycia zakładu lub innej jednostki organizacyjnej, oraz nieodpłatnego przekazania na majątek dostawców mediów technologicznych sieci i przyłączy do nowo wybudowanych obiektów realizowanych w ramach inwestycji spółdzielni,
    4) podejmowanie uchwał w sprawie stawek opłat eksploatacyjnych,
    5) podejmowanie uchwał w sprawie zabezpieczenia kredytu w formie hipoteki na nieruchomości, dla potrzeb której przeznaczone będą środki finansowe pochodzące z kredytu, po uzyskaniu pisemnej zgody większości członków Spółdzielni, których prawa do lokali związane są z tą nieruchomością,
    6) podejmowanie uchwał w sprawie przystępowania do organizacji społecznych oraz występowania z nich,
    7) zatwierdzanie struktury organizacyjnej Spółdzielni,
    8) rozpatrywanie skarg na działalność Zarządu i Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla,
    9) składanie Walnemu Zgromadzeniu sprawozdań zawierających w szczególności wyniki kontroli i ocenę sprawozdań finansowych,
    10) podejmowanie uchwał w sprawach czynności prawnych dokonywanych między Spółdzielnią a członkiem Zarządu lub dokonywanych przez Spółdzielnię w interesie członka Zarządu oraz reprezentowanie Spółdzielni przy tych czynnościach; do reprezentowania Spółdzielni wystarczy dwóch członków Rady przez nią upoważnionych,
    11) ustalanie zasad podziału Walnego Zgromadzenia na poszczególne części,
    12) wybór podmiotu uprawnionego do badania sprawozdania finansowego Spółdzielni,
    13) ustanowienie pełnomocnika uprawnionego do reprezentowania Spółdzielni w sądzie w przypadku gdy Zarząd wytoczy powództwo o uchylenie uchwały Walnego Zgromadzenia,
    14) uchwalanie zasad gospodarki finansowej Spółdzielni,
    15) uchwalanie regulaminu przyjmowania członków, ustanawiania praw do lokali i zamiany mieszkań,
    16) uchwalanie regulaminu rozliczania kosztów inwestycji i ustalania wartości początkowej lokali,
    17) uchwalanie regulaminu rozliczania kosztów gospodarki zasobami mieszkaniowymi i ustalania opłat za używanie lokali,
    18) uchwalanie regulaminu rozliczania kosztów dostawy ciepła do lokali oraz pobierania opłat za centralne ogrzewanie i podgrzanie wody,
    19) uchwalanie regulaminu wynajmu pomieszczeń wspólnych nieruchomości Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie,
    20) uchwalanie regulaminu udzielania zamówień na roboty remontowo – budowlane , inwestycyjne, konserwacyjne oraz usługi i dostawy,
    21) uchwalanie regulaminu wynajmu lokali mieszkalnych wolnych w sensie prawnym,
    22) uchwalanie regulaminu wynajmu lokali użytkowych oraz dzierżawy terenu,
    23) uchwalanie regulaminu porządku domowego,
    24) uchwalanie regulaminu Zarządu,
    25) uchwalanie zasad wynagradzania członków Zarządu,
    26) uchwalanie regulaminu wyboru członków Zarządu i odwoływania członków Zarządu,
    27) uchwalanie regulaminu komisji Rady Nadzorczej,
    28) uchwalanie regulaminu Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli i zasad ich wynagradzania,
    29) uchwalanie regulaminu rozliczania wody,
    30) uchwalanie innych regulaminów niezastrzeżonych do kompetencji innych organów statutowych Spółdzielni,
    31) wybór i odwoływanie członków Zarządu,
    32) rozpatrywanie odwołań od decyzji Zarządu i od decyzji Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla,
    33) zwoływanie Walnego Zgromadzenia w warunkach określonych w § 75 ust. 5 Statutu,
    34) podejmowanie uchwał w sprawie pozbawienia członkostwa przez wykluczenie lub wykreślenie z grona członków Spółdzielni,
    35) podejmowanie uchwał w sprawie wygaśnięcia spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokalu mieszkalnego,
    36) podejmowanie uchwał w sprawie upoważnienia Zarządu do wytoczenia powództwa o nakazanie sprzedaży lokalu w drodze licytacji,
    37) uchylanie uchwał Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla, o ile są niezgodne z przepisami prawa, Statutu, uchwałami Walnego Zgromadzenia i Rady Nadzorczej, a także w przypadku zagrożenia interesu materialnego Spółdzielni. Uchylenie uchwał może nastąpić w ciągu 30 dni od daty powzięcia wiadomości o uchwale, nie później niż w ciągu trzech miesięcy od daty jej uchwalenia.
  4. w § 14 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
    „Do zadań Prezydium Rady Nadzorczej należy organizowanie pracy Rady, a w szczególności:
    – przygotowywanie materiałów na posiedzenia Rady,
    – opracowywanie projektów sprawozdań na Walne Zgromadzenie,
    – przygotowywanie Radzie do rozpatrzenia wniosków zgłoszonych przez komisje,
    – wykonywanie innych czynności związanych z organizowaniem pracy Rady.”
  5. w § 15 ust. 3 otrzymuje brzmienie:
    „W skład komisji wchodzi co najmniej 5 członków, wybranych spośród członków Rady Nadzorczej. Członkowie komisji na swym pierwszym posiedzeniu wybierają zastępcę przewodniczącego.”
  6. w § 15 ust. 4 otrzymuje brzmienie:
    „Komisje stałe działają w oparciu o regulaminy i plany pracy uchwalone przez Radę Nadzorczą”.
  7. § 29 otrzymuje brzmienie:
    Niniejszy regulamin uchwalony został przez Walne Zgromadzenie Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie w dniu 16.06.2014 r.

Data opublikowania: 11:55, 31 marca 2016

Kategorie: Regulaminy