Protokół NR 10/2021
z posiedzenia Rady Nadzorczej
SM „Czuby” w Lublinie
odbytego w dniu 16.11.2021 r.
Przewodniczący Rady – Andrzej Turski
Zastępcy przewodniczącego – Zbigniew Gontarz, Jerzy Kaczmarski
Sekretarz – Danuta Przybyś – Ziemba
Członkowie:
Ewa Kosiak, Edward Dudek, Grażyna Kasprzak, Elżbieta Janiak, Agnieszka Kulikowska, Tomasz Buda, Bogumiła Baran, Waldemar Żak, Dariusz Jaremek, Krzysztof Piekniak, Grażyna Stadnik, Stanisław Tanikowski, Zbigniew Ławniczak, Elżbieta Szabała.
Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
Prezes Zarządu – Ryszard Burski
Zastępca prezesa ds. finansowych – Adam Ziółek
Zastępca prezesa ds. eksploatacji – Bożena Zielińska
St. specjalista ds. samorządowych – Anna Korzonek
Kierownik działu ds. adm. i pracowniczych – Jolanta Dżygadło
Ad. 1
Prezydium Rady Nadzorczej po dyskusji i przeprowadzonym głosowaniu postanowiło pięcioma głosami „za” przy dwóch głosach wstrzymujących, że najbliższe posiedzenie plenarne odbędzie się 16 listopada o godzinie 17.00 w sposób tradycyjny – w siedzibie Spółdzielni przy ul. Watykańskiej 6. W dyskusji podkreślono, że w przewidywanym porządku obrad powinny się znaleźć sprawy z nieodbytego posiedzenia z dnia 26 października 2021 r. z wyjątkiem punktu „4”. Punkt „4”: „Dyskusja na temat proponowanych zmian w Zasadach i trybie przeprowadzania referendum w SM „Czuby” w Lublinie” zostanie włączony do porządku obrad najbliższego posiedzenia Komisji Rewizyjnej. Członkowie prezydium podkreślali jednocześnie, że obecna sytuacja epidemiczna wymaga zachowania możliwie maksymalnego reżimu sanitarnego podczas organizacji posiedzeń. W innym razie konieczny będzie powrót do organizacji posiedzeń w trybie zdalnym.
Prezydium zaakceptowało porządek obrad w brzmieniu:
- Zatwierdzenie porządku obrad.
- Analiza działalności gospodarczo – finansowej za I półrocze 2021 r.
- Dyskusja i podjęcie uchwał w sprawie:
a) zmian w Regulaminie rozliczania zużycia wody wodociągowej w lokalach i budynkach Spółdzielni oraz użytkowania indywidualnych wodomierzy i ustalania opłat za wodę SM „CZUBY” w Lublinie.
b) struktury organizacyjnej Zarządu i Administracji Ogólnej SM „Czuby” w Lublinie na 2022 r
c) struktury organizacyjnej Spółdzielni Mieszkaniowej Czuby w Lublinie na 2022 r.
d) wyboru biegłego rewidenta do zbadania sprawozdania finansowego za rok 2021 i 2022.”
e) rozpatrzenie odwołania członków Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” od uchwały nr 15/40/2021 Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla Błonie z dnia 30.09.2021 r w postępowaniu wewnątrz spółdzielczym - Opinia dla Walnego Zgromadzenia w sprawie rozpatrzenia wniosków z lustracji ustawowej.
- Przyjęcie protokołu z posiedzenia RN odbytego 16.09.021 r.
- Ocena pracy członków Zarządu za III kwartał 2021 r. – wnioski w sprawie premii.
- Rozpatrzenie pism skierowanych do RN.
- Sprawy wniesione.
Rada Nadzorcza, większością głosów – 16 za, przy 1 głosie przeciwnym zadecydowała, że posiedzenie odbędzie się według powyżej przedstawionego porządku obrad.
Ad. 2
Analiza działalności gospodarczo – finansowej SM „Czuby” za I półrocze 2021 r.
Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej poinformowała ,że członkowie komisji której przewodniczy po zapoznaniu się na posiedzeniu w dniu 19.10 2021 r. z poniżej przedstawioną analizą działalności gospodarczo – finansowej SM „Czuby” za I półrocze 2021 r.
Załączniki
1) Zestawienie kosztów i przychodów za I półrocze 2021 r.
2) Działalność eksploatacyjna za I półrocze 2021 r. SM Czuby Tabela Nr 1
3) Fundusz remontowy za I półrocze 2021 r ( zastawienie zbiorcze) SM Czuby Tabela Nr 2
4) Działalność kulturalno – oświatowa za I półrocze 2021 r. SM Czuby Tabela Nr 3
5) Wykonanie utrzymania mienia spółdzielni za I półrocze roku 2021 Tabela Nr 4
6) W ramach remontów, konserwacji i utrzymania mienia Spółdzielni na dzień 30.06.2021 r. wykonano :
7) Eksploatacja za I półrocze 2021 r SM Czuby z kosztami zarządzania Załącznik .do Tabeli Nr 1
oraz po wysłuchaniu dodatkowych informacji przedstawionych przez członków Zarządu, postanowili zgłosić do Rady Nadzorczej wniosek, by przyjęła przedstawioną powyżej analizę.
Rada Nadzorcza większością głosów – 7 za, przy 3 głosach przeciwnych i 7 wstrzymujących się od głosowania przyjęła analizę działalności gospodarczo – finansowej za I półrocze 2021 r.
Ad. 3 a
Zmiany w Regulaminie rozliczania zużycia wody wodociągowej w lokalach i budynkach SM Czuby
Przewodniczący Komisji Gospodarki Zasobami Mieszkaniowymi i Inwestycji poinformował, że członkowie komisji, której przewodniczy po zapoznaniu się na posiedzeniu w dniu 19.10.2021 r. z poniżej przedstawiony projekt uchwały:
UCHWAŁA Nr …/…. /2021
Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia ……….2021 r.
w sprawie: zmiany w Regulaminie rozliczania zużycia wody wodociągowej w lokalach i budynkach Spółdzielni oraz użytkowania indywidualnych wodomierzy i ustalania opłat za wodę SM „CZUBY” w Lublinie.
Rada Nadzorcza Spółdzielni Mieszkaniowej „CZUBY” w Lublinie działając na podstawie § 87 ust. 1 pkt 29 Statutu Spółdzielni, uchwala, co następuje:
§ 1
W Regulaminie rozliczania zużycia wody wodociągowej w lokalach i budynkach Spółdzielni oraz użytkowania indywidualnych wodomierzy i ustalania opłat za wodę SM „CZUBY” w Lublinie, stanowiącym załącznik do uchwała Nr 34715/ 2018 Rady Nadzorczej SM „Czuby” w Lublinie z dnia 19.12..2018 r. wprowadza się następującą zmianę:
1. § 1 otrzymuje brzmienie:
„ Za lokal wyposażony w wodomierze uważa się lokal mieszkalny, użytkowy lub inne pomieszczenie, w którym zamontowane są przez Spółdzielnię urządzenia pomiarowe posiadające:
a) legalizację Głównego Urzędu Miar,
b) dopuszczenie do eksploatacji na terenie Polski wydane przez właściwą instytucję,
c) oplombowanie wykonane przez służby techniczne S.M. „Czuby”,
d) dokumentację odbiorową wykonaną przez służby eksploatacyjne S.M. „Czuby”.
2. § 8 lit. a otrzymuje brzmienie
„Do obowiązków Spółdzielń) należy:
a) każdorazowe powiadomienie o zmianie cen wody i odprowadzenia ścieków przez podanie ich aktualnej wysokości w sposób ogólnie przyjęty w S.M. „Czuby” oraz ustalenie ilości wody zimnej i kosztów podgrzania wody – dla starej i nowej ceny
– wg metody interpolacji biorąc za podstawę zużycie w danym okresie rozliczeniowym, lub
– według odczytu urządzeń pomiarowych,
wyboru metody dokonuje Zarząd”,
§ 2
Wydaje się tekst jednolity Regulaminu rozliczania zużycia wody wodociągowej w lokalach i budynkach Spółdzielni oraz użytkowania indywidualnych wodomierzy i ustalania opłat za wodę SM „CZUBY” w Lublinie z uwzględnieniem zmian zawartych w niniejszej uchwale.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w trybie określonym w § 89 ust. 3
Uzasadnienie:
do uchwał Rady Nadzorczej Nr …./…/2021
z dnia……..2021 r.
Wprowadzenie niniejszą uchwałą zmiany do Regulaminu rozliczania wody wodociągowej w lokalach i budynkach spółdzielni oraz użytkowania indywidualnych wodomierzy i ustalania opłat za wodę Spółdzielni Mieszkaniowej Czuby daje możliwość dokładnego rozliczenia kosztu zużycia wody w przypadku zmiany ceny.
Daje możliwość dokonania dodatkowego odczytu w celu uwzględnienia w rozliczeniu faktycznego zużycia wody dla starej i nowej ceny i jest bardziej korzystne dla mieszkańców niż metoda interpolacji.
Podkreślić należy, że dodatkowy pomiar umożliwiający takie rozliczenie w zasobach Spółdzielni możliwy jest tylko dzięki zainstalowaniu w lokalach wodomierzy z odczytem radiowym.
Załącznik do uchwały Nr …/……/2021 Rady Nadzorczej SM Czuby z dnia ………..2021 r. |
Regulamin
rozliczania zużycia wody wodociągowej w lokalach i budynkach spółdzielni oraz
użytkowania indywidualnych wodomierzy i ustalania opłat za wodę
w Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1
Za lokal wyposażony w wodomierze uważa się lokal mieszkalny, użytkowy lub inne pomieszczenie, w którym zamontowane są przez Spółdzielnię urządzenia pomiarowe posiadające:
a) legalizację Głównego Urzędu Miar,
b) dopuszczenie do eksploatacji na terenie Polski wydane przez właściwą instytucję,
c) oplombowanie wykonane przez służby techniczne S.M. „Czuby”,
d) dokumentację odbiorową wykonaną przez służby eksploatacyjne S.M. „Czuby”.
§ 2
- Przez cenę wody (ustaloną przez Radę Miejską w Lublinie), rozumie się opłatę za wodę pobieraną z urządzeń zbiorowego zaopatrzenia w wodę i za ścieki odprowadzane do zbiorczych urządzeń kanalizacyjnych.
- Przez jednostkowy koszt podgrzania 1 m3 wody rozumie się opłatę zaliczkową pobieraną za jej podgrzanie (określoną uchwałą Rady Nadzorczej Spółdzielni).
Zasady rozliczania kosztów podgrzania ciepłej wody określi odrębny Regulamin Uchwalony przez Radę Nadzorczą.
II. ZASADY ODCZYTÓW I ROZLICZEŃ W LOKALACH
§ 3
- Odczytu wskazań wodomierzy ( bez odczytu radiowego ) wody ciepłej i zimnej dokonuje przedstawiciel Spółdzielni 4 razy w roku, w okresach kwartalnych, według stałego harmonogramu ustalonego przez Zarząd Spółdzielni. Informacja o terminach odczytu wodomierzy jest zamieszczana w klatkach schodowych.
- Odczyt radiowy wodomierzy z nakładką elektroniczną dokonuje się drogą radiową bez konieczności wchodzenia do mieszkań na ostatni dzień każdego kwartału, tj. 31 marca, 30 czerwca, 30 września i 31 grudnia każdego roku. Nakładki elektroniczne służą do przesyłu radiowego danych z wodomierzy. W przypadku wadliwego działania nakładek elektronicznych Użytkownik lokalu ma obowiązek umożliwić dokonanie odczytów kontrolnych wodomierzy w mieszkaniu.
- Odczyt wskazań wodomierzy po ich zamontowaniu, po raz pierwszy w lokalu, następuje po upływie 1 kwartału od daty ich zamontowania z zachowaniem postanowień zawartych w ust. 1. W okresie do pierwszego odczytu wodomierzy, członek Spółdzielni (użytkownik lokalu) zobowiązany jest wnosić zaliczkę za zużycie wody zimnej w ilości 5 m3 na osobę miesięcznie oraz zaliczkę na podgrzanie wody w ilości 2,5 m3 na osobę miesięcznie.
Powyższe dotyczy również mieszkań nowo wybudowanych wyposażonych w wodomierze. - Odczyt wodomierza bez nakładki elektronicznej dokonany przez przedstawiciela Spółdzielni musi być potwierdzony podpisem przez użytkownika lokalu na protokole montażu bądź rejestrze lub karcie odczytu wodomierza.
§ 4
- Członek Spółdzielni (użytkownik lokalu) wnosi – wraz z pozostałymi opłatami za korzystanie z lokalu – w postaci zaliczek miesięcznych obliczonych przez Spółdzielnię w sposób następujący:
a) za zużycie zimnej wody, wynikającą z iloczynu indywidualnego średnio miesięcznego zużycia wody w lokalu w poprzednim roku kalendarzowym i ceny urzędowej MPWiK za dostarczoną wodę i odprowadzenie ścieków,
b) za podgrzanie wody, wynikającą z iloczynu średnio miesięcznej ilości zużytej ciepłej wody w poprzednim roku kalendarzowym i ceny podgrzania 1 m3, wyliczonej na podstawie kosztów podgrzania w poprzednim roku dla danego budynku/budynków. - Na pisemny wniosek członka Spółdzielni (użytkownika lokalu) Zarząd Spółdzielni może w uzasadnionych przypadkach zmniejszyć lub zwiększyć wysokość zaliczki.
§ 5
- Różnica powstała w wyniku rozliczenia kosztów zużycia wody pomiędzy faktycznie poniesionymi kosztami, a opłatami wniesionymi przez członka Spółdzielni (użytkownika lokalu) w formie zaliczek, regulowana będzie następująco:
a) niedopłatę członek Spółdzielni (użytkownik lokalu) wnosi przy uiszczaniu należności za używanie lokalu w miesiącu następnym po dokonaniu rozliczenia,
b) nadpłatę zalicza się (z zastrzeżeniem pkt. c) na poczet najbliższych należności za używanie lokalu,
c) w przypadku członków Spółdzielni (użytkowników lokali) zadłużonych wobec Spółdzielni, nadpłatę zalicza się w pierwszej kolejności na poczet zadłużenia z tytułu należności za używanie lokalu. - W przypadku zgłoszenia przez użytkownika uszkodzenia wodomierza, podstawą do rozliczenia zużycia wody do dnia wymiany wodomierza jest średnie zużycie wody wykazywane przez ten wodomierz z poprzednich czterech okresów rozliczeniowych. Wadliwość wodomierza winna być potwierdzona ekspertyzą właściwego urzędu, którą zleca Spółdzielnia na pisemny wniosek użytkownika lokalu. Przy potwierdzeniu prawidłowej pracy urządzenia koszt ekspertyzy ponosi użytkownik lokalu. W przypadku stwierdzenia wadliwych wskazań wodomierza koszt ekspertyzy i wymiany lub naprawy urządzenia w okresie gwarancji ponosi dostawca wodomierzy, a po upływie okresu gwarancji koszty są pokrywane z funduszu remontowego.
- W przypadku wymiany wadliwie działającego wodomierza na nowy, członek Spółdzielni (użytkownik lokalu) winien po upływie pełnego miesiąca od daty montażu wodomierza, podać do Administracji Osiedla stan wodomierza, celem ustalenia nowej wysokości zaliczki.
§ 6
- Należność za zużycie wody zimnej jest obliczana jako sumę objętości zużytej w lokalu wody zimnej i ciepłej pomnożonej przez cenę wody zimnej.
- Należność za podgrzanie wody obejmuje wyłącznie koszty energii cieplnej służącej do podgrzania zimnej wody wodociągowej, zużytej jako ciepła woda w lokalach.
§ 7
- W przypadku przejęcia przez Spółdzielnię lokalu do dyspozycji, Spółdzielnia dokona odczytu wodomierzy i naniesie dane w protokole zdawczo-odbiorczym celem umożliwienia rozliczenia wody.
Rozliczenie z członkiem Spółdzielni (użytkownikiem lokalu) zwalniającym lokal winno nastąpić do jednego miesiąca od wydania lokalu Spółdzielni. - W przypadku zbycia lokalu w trakcie trwania okresu rozliczeniowego saldo z tytułu rozliczenia wody dotyczy nowego użytkownika, chyba że strony wskażą inny ustalony przez nich sposób uregulowania należności.”
III. OBOWIĄZKI S.M. „CZUBY” WYKONYWANE PRZEZ SŁUŻBY SPÓŁDZIELNI
§ 8
Do obowiązków Spółdzielń) należy:
a) każdorazowe powiadomienie o zmianie cen wody i odprowadzenia ścieków przez podanie ich aktualnej wysokości w sposób ogólnie przyjęty w S.M. „Czuby” oraz ustalenie ilości wody zimnej i kosztów podgrzania wody – dla starej i nowej ceny
– wg metody interpolacji biorąc za podstawę zużycie w danym okresie rozliczeniowym, lub
– według odczytu urządzeń pomiarowych,
wyboru metody dokonuje Zarząd,
b) przeprowadzanie 4 razy w roku odczytów i rozliczenia zaliczek wpłaconych przez członków Spółdzielni (użytkowników lokali),
c) prowadzenie rejestru zamontowanych w zasobach S. M. „Czuby” w Lublinie wodomierzy w szczególności z uwzględnieniem okresu ważności ich legalizacji,
d) dokonywanie okresowych legalizacji i wymiany wodomierzy w ramach środków funduszu remontowego (okres ważności legalizacji dla wodomierzy wynosi 5 lat zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 07.01.2008 r. w sprawie prawnej kontroli metrologicznej przyrządów pomiarowych (Dz.U. z 2008 r nr 5 poz. 29 z późn. zmianami)),
e) wymiana na koszt członka spółdzielni wodomierza uszkodzonego z jego winy.
IV. OBOWIĄZKI CZŁONKA SPÓŁDZIELNI (UŻYTKOWNIKA LOKALU)
§ 9
Członek Spółdzielni (użytkownik lokalu) obowiązany jest:
a) nie dokonywać zmian usytuowania wodomierzy bez zgody administracji osiedla,
b) dbać o oplombowanie wodomierzy,
c) umożliwić łatwy dostęp do wodomierzy (odczyt i wymiana wodomierza) – w przypadku jego braku Spółdzielnia ma prawo potraktować wodomierz jako nie udostępniony do odczytu,
d) sprawdzać na bieżąco działanie wodomierza, a zauważone nieprawidłowości w działaniu wodomierza (np. brak wskazań zużycia wody) zgłaszać niezwłocznie do administracji osiedla,
e) w terminach podanych przez Spółdzielnię udostępnić lokal dla dokonania kontroli, naprawy, legalizacji lub wymiany wodomierza,
f) Członek Spółdzielni (użytkownik lokalu) ma prawo żądać okazania stosownego upoważnienia wystawionego przez Administrację Osiedla.
V. ZAKRES ODPOWIEDZIALNOŚCI
§ 10
W przypadku stwierdzenia uszkodzenia wodomierza, spowodowanego jego nieprawidłową eksploatacją, członek Spółdzielni (użytkownik lokalu) ponosi pełne koszty wymiany lub naprawy wodomierza.
§ 11
W przypadku stwierdzenia przez Spółdzielnię poboru wody z pominięciem wodomierzy, przeróbki instalacji wodociągowej przed wodomierzem, zerwania plomby legalizacyjnej lub instalacyjnej, członek Spółdzielni (użytkownik lokalu) zostanie obciążony kosztami doprowadzenia instalacji wodnej do stanu pierwotnego oraz obowiązany jest do uiszczenia kwoty równoważnej zużyciu 100 m3 wody wg ceny obowiązującej w miesiącu ujawnienia nielegalnego poboru lub zerwania plomby.
Niezależnie od tego obowiązku członek (lub użytkownik lokalu) ma zapłacić za zużytą wodę w ilości wyliczonej wg normy w wysokości 10 m3 miesięcznie na każdą osobę zamieszkałą w lokalu oraz zobowiązany jest wnosić zaliczkę na podgrzanie wody w ilości wyliczonej wg normy w wysokości 5 m3 na osobę miesięcznie.
§ 12
W przypadku nie udostępnienia wodomierza w lokalu w wyznaczonym terminie w celu dokonania odczytu zużycia wody, członek (lub użytkownik lokalu) zostanie obciążony za dany kwartał zużyciem wody w ilości odpowiadającej zużyciu poprzedniego kwartału.
§ 13
- W odniesieniu do lokali niewyposażonych w indywidualne wodomierze, bądź wyposażonych w wodomierze, dla których upłynął termin legalizacji i członek uniemożliwił ich wymianę, członek Spółdzielni (użytkownik lokalu) zobowiązany jest:
a) wnosić opłaty za zimną wodę w wysokości zryczałtowanej 10 m3 na 1 osobę miesięcznie,
b) wnosić opłaty za podgrzanie wody w wysokości zryczałtowanej 5 m3 na 1 osobę miesięcznie. - W lokalach mieszkalnych nie wyposażonych w wodomierze, bądź wyposażonych w wodomierze, dla których upłynął termin legalizacji i członek uniemożliwił ich wymianę, w których nie jest zameldowana na pobyt stały lub czasowy ani jedna osoba, koszt zużycia wody nalicza się wg § 13 ust 1 dla jednej osoby.
§ 14
- Powstały niedobór (koszty) w bilansie zużycia wody w osiedlu wynikający z różnicy wskazań wodomierzy głównych (wg których Spółdzielnia Mieszkaniowa „Czuby” rozlicza się z dostawcą wody) a sumą wynikającą ze wskazań wodomierzy indywidualnych i sumą norm w mieszkaniach nieopomiarowanych obciąża koszty poszczególnych lokali proporcjonalnie do zużycia wody w tych lokalach.
- Spółdzielnia koszty niedoboru wody rozlicza w okresach kwartalnych – za dany kwartał rozliczy przy następnym rozliczeniu wody.
- Podstawową zasadą i jednostką do rozliczania niedoboru bilansu zużycia wody jest osiedle. Dotyczy to zarówno sytuacji gdy we wszystkich budynkach osiedla lokale są w całości opomiarowane tradycyjnymi wodomierzami jak i wodomierzami z odczytem radiowym.
- W sytuacji, gdy na terenie osiedla jest nieruchomość, gdzie mieszkania zostały opomiarowane elektronicznymi wodomierzami z odczytem radiowym i jednocześnie jest spełniony warunek, że dla tej nieruchomości jest możliwe jednoznaczne określenie ilości dostarczonej wody przez MPWiK, dopuszcza się rozliczenie niedoboru bilansu zużycia wody w ramach tej nieruchomości, na wniosek większości osób posiadających tytuł prawny do lokalu.
- W sytuacji gdy na terenie osiedla jest nieruchomość nie mieszkaniowa, gdzie lokale zostały opomiarowane elektronicznymi wodomierzami z odczytem radiowym i jednocześnie jest spełniony warunek, że dla tej nieruchomości jest możliwe jednoznaczne określenie ilości dostarczonej wody przez MPWiK, dopuszcza się rozliczenie niedoboru bilansu zużycia wody w ramach tej nieruchomości, proporcjonalnie do zużycia wody.
VI. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§ 15
- Nie dopuszcza się montażu wodomierzy przez członka Spółdzielni (użytkownika lokalu) bez zgody Spółdzielni.
- Dla zachowania jednakowych warunków rozliczania zużycia wody z użytkownikami lokali – wymieniane wodomierze w danej jednostce rozliczeniowej winny pochodzić od tego samego producenta, muszą posiadać takie same cechy metrologiczne i rodzajowe.
Wyboru rodzaju i producenta tych urządzeń dokonuje Zarząd Spółdzielni. - Wodomierz jako urządzenie pomiarowe i rozliczeniowe stanowi własność Spółdzielni.
§ 16
Regulamin wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Oraz po dyskusji, w której głos zabrali: Elżbieta Szabała Waldemar Żak, Edward Dudek, Dariusz Jaremek i Jan Morawski postanowili zgłosić do Rady Nadzorczej wniosek by podjęła uchwałę w wersji przedstawionej powyżej w protokole.
Rada Nadzorcza większością głosów 15 za, przy 1 głosie przeciwnym i 2 wstrzymujących się od głosowania, podjęła uchwałę Nr 24./16/2021 r z dnia 16.11.2021 r. w sprawie zmiany w Regulaminie rozliczania zużycia wody wodociągowej w lokalach i budynkach Spółdzielni oraz użytkowania indywidualnych wodomierzy i ustalania opłat za wodę SM „CZUBY” w Lublinie w wersji przedstawionej powyżej w protokole.
Ad. 3 b i c
b) Zatwierdzenia struktury organizacyjnej Zarządu i Administracji Ogólnej SM „Czuby” na 2022 r.
Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej przypomniała, że Rada Nadzorcza na posiedzeniu 16.09.2021 r. zobowiązuje Zarząd Spółdzielni do przygotowania w terminie do 31 marca 2022 r. projektu uchwały w sprawie zmian w Regulaminie organizacyjnym SM „Czuby” w Lublinie wraz ze (schematem) strukturą organizacyjną Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie na rok 2022.
Członkowie Prezydium po wysłuchaniu w dniu 5.10.2021 r. przedstawionej przez członków Zarządu informacji, że Zarząd podczas obrad plenarnych i obrad Komisji Rewizyjnej, przedstawi dokładną argumentację co do konieczności wprowadzenia sprawy zatwierdzenia struktury na październikowym posiedzeniu, zaakceptowali postulat Zarządu o umieszczenie w porządku obrad punktów w sprawie zatwierdzenia struktury organizacyjnej Spółdzielni.
Zarząd Spółdzielni przedstawił członkom Komisji Rewizyjnej poniżej przedstawione projekty uchwał:
Uchwała nr ……………
Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia……………………
w sprawie: zatwierdzenia struktury organizacyjnej Zarządu i Administracji Ogólnej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie na 2022 r.
Rada Nadzorcza Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie działając w oparciu o § 87 ust. 1 pkt 7 Statutu Spółdzielni uchwala co następuje:
§ 1
Zatwierdza się strukturę organizacyjną Zarządu i Administracji Ogólnej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie na 2022 r. stanowiącą załącznik do niniejszej uchwały.
§ 2
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób określony w § 89 ust. 3 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
Kliknij na schemat > powiększysz
c) zatwierdzenia struktury organizacyjnej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie na 2022 r.
Uchwała nr ……………
Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia……………………
w sprawie: zatwierdzenia struktury organizacyjnej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie na 2022 r..
Rada Nadzorcza Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie działając w oparciu o § 87 ust. 1 pkt 7 Statutu Spółdzielni uchwala co następuje:
§ 1
Zatwierdza się strukturę organizacyjną Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie na 2022 r. stanowiącą załącznik do niniejszej uchwały.
§ 2
Kliknij na schemat > powiększysz
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób określony w § 89 ust. 3 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.
Członkowie komisji w toku dyskusji podnosili, że przedstawiona przez Zarząd propozycja struktury Zarządu I Administracji Ogólnej oraz struktura SM Czuby na 2022 r. nie zawiera żadnych zmian w stosunku do struktur przedstawionych 24.08.2021 r. i 16.09.2021 r.. Nie uwzględnia postulatów RN zawartych w protokołach posiedzeń plenarnych poza wskazaniem w nich właściwego podporządkowania poszczególnym członkom Zarządu, umieszczonych w niej działów i sekcji.
Zapoznali się z propozycją – z projektami struktury Zarządu i Administracji Ogólnej oraz projektem struktury Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie na 2022r. opracowanymi przez przewodniczącego RN. W przedstawionych projektach zachowano liczbę etatów i podział etatów na jednostki organizacyjne. Niektóre jednostki organizacyjne otrzymały nową nazwę zgodne z propozycjami zapisów w regulaminie organizacyjnym W propozycji schematu organizacyjnego uporządkowano zależności pomiędzy komórkami funkcjonalnymi umieszczono również organy spółdzielni, zgodnie z hierarchią: Walne Zgromadzenie, Rada Nadzorcza i Zarząd.
a)
Kliknij na schemat > powiększysz
b)
Kliknij na schemat > powiększysz
Członkowie komisji przed przystąpieniem do dyskusji nad przedłożonymi do zaopiniowania projektami struktury wysłuchali informacji Zarządu na temat umieszczonego w protokole z przeprowadzonej lustracji zapisu „Obowiązująca w Spółdzielni struktura organizacyjna wraz z określoną ilością 197,14 etatów na koniec 2020 r. zapewniała warunki właściwej realizacji zadań statutowych przez Spółdzielnię Mieszkaniową „Czuby”.
Prezes Zarządu wyjaśnił, że różnica pomiędzy planem zatrudnienia a jego wykonaniem w poszczególnych komórkach organizacyjnych Spółdzielni wynika z następujących faktów:
– zawarcie umowy o pracę i jej rozwiązanie w środku miesiąca a nie w dniu jego rozpoczęcia lub zakończenia,
– przebywanie pracowników na świadczeniach rehabilitacyjnych, urlopach wychowawczych, urlopach bezpłatnych,
– zmniejszenie wymiaru czasu pracy pracownika,
– niemożność zatrudnienia pracownika na konkretne stanowiska np. konserwatorów,
Przedstawił również wykonanie planu zatrudnienia za 2020 rok w stosunku do planu na 2020 r. w poszczególnych komórkach organizacyjnych SM „Czuby” oraz różnice w wielkości zatrudnienia wynikające z tytułu przedstawionych powyżej faktów.
Ponadto zwrócił uwagę, że do czasu podjęcia przez RN uchwały w sprawie zatwierdzenia struktury organizacyjnej Zarządu i Administracji Ogólnej na rok 2022r nie może podjąć działań zmierzających do realizacji uchwały nr 18/64/2021 z dnia 24.08.2021 r. w sprawie: zatwierdzenia liczby etatów w planie zatrudnienia na 2022 r w Zarządzie i Administracji Ogólnej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie w wysokości 50 etatów. Nie ma podstawy do wypowiadania umów o pracę
Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej poinformowała, że członkowie komisji po wysłuchaniu wyjaśnień przedstawionych przez prezesa Zarządu oraz po dyskusji postanowili zgłosić do Rady Nadzorczej poniższe wnioski:
I. Komisja Rewizyjna nie będzie wnosiła do Rady Nadzorczej o podjęcie uchwał w sprawie zatwierdzenia struktur organizacyjnych: Zarządu i Administracji Ogólnej oraz Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie na 2022 r., w wersji przedstawionej do zaopiniowania przez komisję.
II. Komisja Rewizyjna zgłosi do RN wniosek by uchyliła uchwałę Nr 22/67/2021 z dnia 16.09.2021 r. w sprawie zatwierdzenia planu zatrudnienia w Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie na rok 2022 w wysokości 202,25 etatów, w związku informacją w protokole z lustracji i podpisaną przez Zarząd, że „Obowiązująca w Spółdzielni struktura organizacyjna wraz z określoną ilością 197,14 etatów na koniec 2020 r. zapewniała warunki właściwej realizacji zadań statutowych przez Spółdzielnię Mieszkaniową „Czuby”
III. Komisja Rewizyjna zgłosi do RN wniosek by Zarząd Spółdzielni przygotował projekt struktury organizacyjnej SM Czuby na rok 2022 w wersji uwzględniającej postulaty RN zawarte protokołach posiedzeń plenarnych na bazie schematu przedstawionego i omówionego na dzisiejszym posiedzeniu. Nowa struktura organizacyjna winna być przedstawiona razem z informacją o stanie zatrudnienia w SM Czuby na dzień 31 stycznia 2020 roku oraz zmianach zatrudnienia dokonanymi w przeciągu roku 2021.
Prezes Zarządu przypomniał, że 22.10.2021 r. zostały członkom RN przesłane nowe projekt uchwał Struktury organizacyjnej Zarządu i Administracji Ogólnej i Struktury Spółdzielni Mieszkaniowej Czuby w Lublinie na 2022 r.
Kliknij na schemat > powiększysz
Kliknij na schemat > powiększysz
Rada Nadzorcza wysłuchała przedstawioną przez kierownika działu ds. adm.-pracowniczych informację na temat zasad obowiązujących przy wyliczaniu wykonania zatrudnienia za dany okres rozliczeniowy tj. miesiąc, kwartał, rok Zasad stosowanych do wyliczaniu danych statystycznych przekazywanych urzędom statystycznym na podstawie art. 30 ust 1 pkt 3 ustawy z dnia 29.06.1995 r. o statystyce publicznej.
Średnie wykonanie planu zatrudnienia za 2020 rok wyniosło 197,14 etatu. Ta wartość to jedynie statystyczna informacja w jakiś stopniu zaciemniająca faktyczne wykonanie zatrudnienia w Spółdzielni.
Wartość ta kształtowała się różnie w poszczególnych kwartałach tego roku od 195,15 w I kwartale do 200,99 etatu w IV kwartale 2020 r. W skład tej wartości nie wchodziły etaty pracowników przebywających w 2020 r. na świadczeniach rehabilitacyjnych, urlopach wychowawczych i urlopach bezpłatnych.
W tym roku z powyższych przyczyn nie świadczyło pracy aż 7 pracowników a ich obowiązki przejęli inni zatrudnieni w jednostce pracownicy świadcząc ją poza obowiązującymi ich godzinami pracy.
Gdyby Ci pracownicy świadczyli swą pracę zgodnie z zawartą umowę o pracę to wykonanie planu zatrudnienia za 2020 r. wyniosłoby 202,64 etatu a nie 197,14.
Po zakończeniu dyskusji Przewodniczący Rady Nadzorczej poddał pod głosowanie wnioski:
1) Przeprowadzić tajne głosowanie w sprawie uchylenia uchwały Nr 22/67/2021 z dnia 16.09.2021 r. w sprawie zatwierdzenia planu zatrudnienia w SM „Czuby” w Lublinie na rok 2022 w wysokości 202,25 etatów,
Za przyjęciem wniosku do realizacji głosowało 9 członków RN, przeciw przyjęciu 5 członków wstrzymało się od głosowania 2 członków.
2) Do przeprowadzenia tajnego głosowania powołać Komisję Skrutacyjną w składzie: Dariusz Jaremek, Bogumiła Baran i Elżbieta Janiak
Za przyjęciem wniosku do realizacji głosowało 15 członków RN, przeciw przyjęciu 2 członków.
Komisja skrutacyjna rozdała korty do głosowania.
Protokół
z czynności skrutacyjnych dotyczących głosowań przeprowadzonych w głosowaniu tajnym
nad sprawami ujętymi w porządku obrad posiedzenia rady z dnia 16 listopada 2021 r.
Wybrana w dniu 16.11.2012 r. na posiedzeniu Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie Komisja Skrutacyjna w składzie:
1. Dariusz Jaremek
3. Bogumiła Baran
4. Elżbieta Janiak
ukonstytuowała się w sposób następujący:
1. Przewodniczący komisji – Dariusz Jaremek
2. Sekretarz komisji – Bogumiła Baran
3. Członek komisji – Elżbieta Janiak
Po sprawdzeniu listy obecności komisja stwierdza, że na 21 uprawnionych w posiedzeniu bierze udział 18 członków Rady Nadzorczej.
W głosowaniu w sprawie uchylenia uchwały Rady Nadzorczej Nr 22/67/2021 z dnia 16.09.2021 r. w sprawie zatwierdzenia planu zatrudnienia w Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie na rok 2022 w wysokości 202,25 etatów, oddano 18 głosów, w tym:
– za uchyleniem uchwały – 11 głosów
– przeciw uchyleniu – 6 głosów
– wstrzymało się od głosu – 1 głos
W związku z tym komisja stwierdza, że uchwała Rady Nadzorczej Nr 22/67/2021 z dnia 16.09.2021 r. w sprawie zatwierdzenia planu zatrudnienia w Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie na rok 2022 w wysokości 202,25 etatów została uchylona.
Na tym protokół zakończono.
Lublin, dnia 16 listopada 2021 r.
Rada Nadzorcza większością głosów – 11 za, przy 6 głosach przeciwnych i 1 wstrzymującym się od głosowania podjęła uchwałę następującej treści:
Uchwała Nr 25/25/2021
Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia 16.11.2021 r.
w sprawie: uchylenia uchwały Rady Nadzorczej Nr 22/67/2021 Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie z dnia 16.09.2021 r. w sprawie zatwierdzenia planu zatrudnienia w Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie na rok 2022.
Rada Nadzorcza Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie, działając w oparciu o § 87 ust. 1 i pkt 7 Statutu Spółdzielni uchwala, co następuje:
§ 1
Uchyla uchwałę Rady Nadzorczej Nr 22/ 67 /2021 z dnia 16.09.2021 r. w sprawie zatwierdzenia planu zatrudnienia w Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie na rok 2022 w wysokości 202,25 etatów.
§ 2
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób określony w § 89 ust.3 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.
Załącznik |
UZASADNIENIE
Rada Nadzorcza zapoznała się z informacją, zawartą w protokole lustracji ustawowej, zaakceptowaną i podpisaną przez Zarząd, że „Obowiązująca w Spółdzielni struktura organizacyjna wraz z określoną ilością 197,14 etatów na koniec 2020 r. zapewniała warunki właściwej realizacji zadań statutowych przez Spółdzielnię Mieszkaniową „Czuby”. Po przeprowadzonej dyskusji Rada Nadzorcza, zgadzając się ze stwierdzeniem lustratorów potwierdzonym przez Zarząd, postanowiła uchylić swoją uchwałę Nr 22/67/2021 z dnia 16.09.2021 r. zatwierdzającą plan zatrudnienia w Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie na rok 2022 w wysokości 202,25 etatów.
Przewodniczący Rady Nadzorczej zarządził głosowanie w sprawie poniżej przedstawionych wniosków:
I. Rada Nadzorcza powinna ustalić plan zatrudnienia w Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie na 2022 rok w ilości 198 etatów, która to ilość zgodnie z zapisem w protokole z lustracji jest wystarczająca do zapewnienia warunków właściwej realizacji zadań statutowych.
Za przyjęciem do realizacji powyższego wniosku głosowało 11 członków RN, przeciw przyjęciu 3 wstrzymało się od głosowania 3 członków RN.
II. Zarząd Spółdzielni powinien przygotować projekt struktury organizacyjnej SM Czuby na rok 2022 w wersji uwzględniającej postulaty RN zawarte w protokołach posiedzeń plenarnych oraz zgodną z liczbą etatów w wysokości 198 etatów.
Nowa struktura organizacyjna winna być przedstawiona razem z informacją o stanie zatrudnienia w SM Czuby na dzień 31 stycznia 2020 roku oraz zmianach zatrudnienia dokonanymi w przeciągu roku 2021.
Za przyjęciem do realizacji powyższego wniosku głosowało 12 członków RN, przeciw przyjęciu 3 wstrzymało się od głosowania 3 członków RN.
Rada Nadzorcza większością głosów – 11 za, przy 3 głosach przeciwnych i 3 wstrzymujących się od głosowania podjęła uchwałę następującej treści:
Uchwała Nr 26/26/2021
Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia 16.11.2021 r.
w sprawie: zatwierdzenia planu zatrudnienia w Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie na rok 2022.
Rada Nadzorcza Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie, działając w oparciu o § 87 ust. 1 i pkt 7 Statutu Spółdzielni uchwala, co następuje:
§ 1
Zatwierdza się plan zatrudnienia w Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie na 2022 rok w wysokości 198 etatów.
§ 2
Zobowiązujecie się Zarząd do przedstawienia struktury organizacyjnej Spółdzielni Mieszkaniowej Czuby w Lublinie na 2022 r. zgodnie z liczbą etatów zawartą w § 1 niniejszej uchwały.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób określony w § 89 ust.3 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.
Załącznik |
UZASADNIENIE
Rada Nadzorcza, po uchyleniu uchwały Nr 22/67/2021 z dnia 16.09.2021 r. zatwierdzającej plan zatrudnienia w Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie na rok 2022 w wysokości 202,25 etatów, przeprowadziła dyskusję w celu ustalenia optymalnej liczby etatów w strukturze Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” na rok 2022. W wyniku dyskusji, zgadzając się ze stwierdzeniem lustratorów potwierdzonym przez Zarząd, że „Obowiązująca w Spółdzielni struktura organizacyjna wraz z określoną ilością 197,14 etatów na koniec 2020 r. zapewniała warunki właściwej realizacji zadań statutowych przez Spółdzielnię Mieszkaniową „Czuby””, postanowiła zatwierdzić plan zatrudnienia w Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie na rok 2022 w wysokości 198 etatów.
Ad. 3 d
Wyboru biegłego rewidenta do zbadana sprawozdania finansowego Sm Czuby.
Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej poinformowała, że członkowie komisji której przewodniczy po zapoznaniu się na posiedzeniu 19.10.2021 r. z poniżej przedstawionymi materiałami: do realizacji tego punktu tj.
1) Protokółem sporządzonym w dniu 11.10.2021 r. dotyczący wyboru Biegłego Rewidenta do badania sprawozdania finansowego za 2021 i 2022 r w Spółdzielni Mieszkaniowej „CZUBY” w Lublinie.
2) Zaproszenia do składania ofert
3) Projektem uchwały
U C H W A Ł A Nr …../ …../2021
Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia 26.10.2021 r.
w sprawie: wyboru biegłego rewidenta do zbadania sprawozdania finansowego za rok 2021 i 2022.
Rada Nadzorcza SM „Czuby” w Lublinie działając w oparciu o § 87 ust.1 pkt .12 Statutu Spółdzielni oraz art.66 ust.4 Ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości ( Dz.U z 2021 r., poz.217 z póżn. zm.) postanawia:
§ 1
Wybrać biegłego rewidenta ……………………….. do zbadania sprawozdania finansowego Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie za rok 2021 i 2022.
§ 2
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób określony w § 89 ust. 3 statutu spółdzielni.
po wysłuchaniu dodatkowych informacji i wyjaśnień przedstawionych przez prezesa i zastępcę prezesa ds. finansowych (w obowiązującym regulaminie podstawowym warunkiem i kryterium oceny ofert jest cena przedmiotu zamówienia) postanowili zgłosić do RN wniosek by do zbadania sprawozdania finansowego SM Czuby za rok 2021 i 2022 przyjęła ofertę nr 5 . BASTER AUDYTOR Jan Jacek Oster Lublin.
Pani Elżbieta Szabała po zgłoszeniu wątpliwości dot. że z przedstawionej przez Zarząd dokumentacji nie wynika, według jakiej procedury został przeprowadzony wybór biegłego rewidenta, ponadto niezależnie od przyjętej procedury (przetarg ograniczony, zapytanie o cenę) do komisji przetargowej nie został powołany zgodnie § 10 Załącznika do Uchwały Rady Nadzorczej 2/14/2019) członek Rady Nadzorczej, oraz że przez długi okres do zbadania sprawozdania finansowego SM Czuby wybierano przemiennie Biuro audytorskie Wojciech Sadowski lub BASTER AUDYTOR Jan Jacek Oster Lublin, zgłosiła wniosek by do zbadania sprawozdania finansowego SM Czuby za lata 2021 i 2022 wybrać ofertę Nr 2 KPW Audytor Sp. z o.o Łódź.
Przewodniczący RN zarządził głosowanie w sprawie zgłoszonych wniosków:
I. Do zbadania sprawozdania finansowego SM Czuby za rok 2021 i 2022 wybrać ofertę nr 5. BASTER AUDYTOR Jan Jacek Oster Lublin
Za przyjęciem do realizacji wniosku głosowało 11 członków RN, przeciw przyjęciu 4 członków, wstrzymało się od głosowania 2 członków.
II . Do zbadania sprawozdania finansowego SM Czuby za rok 2021 i 2022 wybrać ofertę nr 2. KPW Audytor Sp. z o. o Łódź
Wniosku Nr II nie poddano pod głosowanie – 11 na 18 członków RN obecnych na posiedzeniu głosowało za przyjęciem wniosku nr I..
Rada Nadzorcza większością głosów – 11 za, przy 4 głosach przeciwnych i 2 wstrzymujących się od głosowania podjęła uchwałę Nr 27/ 36/2021 z dnia 16.11.2021 r. w sprawie wyboru biegłego rewidenta BASTER AUDYTOR Jan Jacek Oster do zbadania sprawozdania finansowego SM Czuby za rok 2021 i 2022.
Ad. 3 e
Odwołanie członków od uchwały nr 15/40/2021 RPNO Błonie z dnia 30.09.2021
Rada Nadzorcza po zapoznaniu się z:
1. Odwołaniem członków Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” od uchwały nr 15/40/2021 RPNO Błonie z dnia 30.09.2021 r w sprawie zagospodarowania terenu zielonego w nieruchomości EB 09
Lublin,7 października 2021 r.
Rada Nadzorcza Spółdzielni Mieszkaniowej Czuby w Lublinie
Na podstawie § 8 ust. 33 Regulaminu Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej Czuby w Lublinie zaskarżamy Uchwałę nr 15/40/2021r. z dnia 30.09.2021r. w sprawie zagospodarowania terenu zielonego w nieruchomości EB09, podjęta na posiedzeniu Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla Błonie w Lublinie w dniu 30 września 2021 r.
Uzasadniamy to tym, że powyższa uchwała jest fragmentaryczna, niekompletna i odnosi się tylko do przywrócenia trawnika pomiędzy blokami przy ul. Kawaleryjskiej 4 i 2 do stanu pierwotnego tj.: zruszenia ziemi i posiania trawy (trawnika zdewastowanego przez dzieci grające na nim w piłkę nożną). Jako mieszkańcy złożyliśmy również na powyższe posiedzenie RPN 7 września br. wniosek o dokonanie przez Administrację Osiedla Błonie nasadzeń niskich, ozdobnych krzewów na ww. trawniku (wniosek złożony do wiadomości RN 13 września br.).
Z informacji uzyskanych od Członków RPN wiemy, że dyskutowano na ten temat i planowano sposób nasadzeń na zdewastowanym trawniku. Jednakże w tej uchwale nie ma żadnej informacji na ten temat RPN nie odniosła się po swoim ostatnim posiedzeniu do wniosku mieszkańców o dokonanie przez administrację osiedla nasadzeń niskich krzewów ozdobnych na omawianym trawniku, po doprowadzeniu zdewastowanego trawnika do stanu pierwotnego.
Zignorowany został wniosek 129 pełnoletnich mieszkańców o dokonanie jesienią nasadzeń ozdobnych kwiatów lub niskich krzewów na trawniku pomiędzy blokami przy ul. Kawaleryjskiej 4 i 2. Podobnie niezagospodarowany jest trawnik pomiędzy blokami 4 i 6 przy ul. Kawaleryjskiej. Dokumenty działalności Organów spółdzielni nie określają zasad pisania przez mieszkańców wniosków, pism, w tym liczby podpisów (wystarczy tylko kila podpisów mieszkańców pod pismem) i przeS: jakich mieszkańców – członków spółdzielni czy lokatorów mieszkań, jednego mieszkańca mieszkania czy każdego mieszkańca mieszkania mają być złożone pod tymi pismami.
Zostały zatem ze strony mieszkańców spełnione wymogi formalne i merytoryczne złożonego wniosku. Stanowczo sprzeciwiamy się braku akceptacji omawianej prośby, wniosku mieszkańców oraz braku poinformowania nas o wyniku w tej sprawie, świadczy to o braku szacunku do przedstawicieli mieszkańców i braku dobrej woli w rozwiązaniu sprawy.
Mieszkańcy osiedla Błonie bez składania wniosku już od kilku lat cieszą się pięknymi klombami pod balkonami. Dlaczego nas traktuje się w taki sposób? Dlaczego Członkom RPN nie zależy na podnoszeniu estetyki osiedla? Administracja do tej pory nie sprzątnęła kołków tworzących bramki do gry w piłkę z trawnika, jakby zapraszała dzieci i ich rodziców (rodzice też grali) do dalszych rozgrywek.
Pozostawienie w takim stanie trawnika, bez nasadzeń, pozwala na rozpoczęcie sprawy od początku na wiosnę. Ponownego rozpoczęcia gry w piłkę przez dzieci 4 rodzin, niszczenia trawnika i zieleni wokół niego, zakłócania spokoju publicznego nas mieszkańców i powrotu rodziców dzieci grających w piłkę do starania się o utworzenie na trawniku miejsca do gry w piłkę. O to chodzi?
Naprawa zniszczeń dokonanych przez dzieci z 4 rodzin ( to nie są anonimowi mieszkańcy, nr lokali znane są administracji osiedla) zgodnie z zapisami uchwały ma zostać sfinansowana z funduszu, na który składają się wszyscy mieszkańcy naszej nieruchomości. Jakimi zasadami w tym względzie kierowała się RPN? Przyzwoliła na bezkarne niszczenie mienia wspólnego wbrew zapisom przyjętego do realizacji przez Organy SM Czuby regulaminu porządku domowego…. Zgodnie z zapisami w nim w § 22: 6.
Za niewłaściwe zachowanie się dzieci, jak hałasowanie, brudzenie ścian (rysowanie na ścianach) niszczenie urządzeń i instalacji, wybijanie szyb oraz niszczenie trawników, kwiatów, krzewów, drzew i urządzeń do zabaw odpowiedzialni są rodzice lub opiekunowie.
Co za względy mają, Ci rodzice, że ich to nie dotyczy? Kto z mieszkańców będzie przestrzegał jakichkolwiek zasad obowiązujących mieszkańców, jeśli sami ustawodawcy ich nie przestrzegają.
Jaki to ma aspekt wychowawczy? Dzieci otrzymały informację, że można bezkarnie niszczyć mienie wspólne i na pewno z tego ponownie będą korzystać. Nie chodzi o wysokość sumy jaką powinni za naprawę szkód ponieść rodzice dzieci ( poniszczonej zieleni, drzew nie da się wycenie) tylko chodzi o zasady.
Wykonanie przez SM Czuby życzenia kilku rodzin utworzenia na trawniku przy ul. Kawaleryjskiej 4 boiska do gry w piłkę stałoby się precedensem stwarzającym mieszkańcom dzielnicy realizację na takich miejscach zielonych różnych pomysłów. Dzieci i młodzież powinny korzystać z istniejącej na osiedlu infrastruktury do rekreacji, a jeśli są uzasadnione potrzeby tworzenia nowych miejsc, to powinny być one planowane na terenie o odpowiedniej do tego celu powierzchni i umożliwiające mieszkańcom zapewnienie spokoju we własnych mieszkaniach i możliwość m.in. pracy zdalnej, która w tym czasie śtaje coraz powszechniejsza.
Zwracamy się z prośbą do Rady Nadzorczej SM Czuby w Lublinie o uchylenie przedmiotowej uchwały RPN – uchwały nr 15/40/2021r. z dnia 30.09.2021r. , która nie zawiera informacji, decyzji RPN o dokonaniu nasadzeń, założenia klombu na zdewastowanym trawniku pomiędzy blokami ( w bezpośrednim sąsiedztwie balkonów) nr 4 i 2 przy ul. Kawaleryjskiej i obciążenie kosztami naprawy szkody mieszkańców, którzy ją wyrządzili.
Zwracamy się do RN również z prośbą o zobowiązanie RPN oraz administrację osiedla do poszerzenia zakresu prac nad przywróceniem zdewastowanego trawnika, przy ul. Kawaleryjskiej nr 4 ( w sąsiedztwie balkonów) i nr 2, do stanu pierwotnego o nasadzenia jesienią tego roku niskich krzewów ozdobnych na tym trawniku.
Rada Nadzorcza zna naszą sprawę w szczegółach ( trwa ona 4 miesiące), dlatego zwracamy się z prośbą o podjęcie działań w celu zakończenia tej sprawy, zgodnie z wolą większości mieszkańców
Czy wszystkie sprawy mieszkańców będziemy rozwiązywać tylko w referendach, za które mają płacić mieszkańcy?
Wiele poważnych spraw na osiedlu wymaga podjęcia decyzji przez Organy spółdzielni. Jak długo będziemy jeszcze zajmować się omawianym skrawkiem zieleni?
Przedstawiciele mieszkańców bloku przy ul. Kawaleryjskiej 4
2. Uchwałą nr 15/40/2021 z dnia 30.09.2021 r. RPNO Błonie w sprawie zagospodarowania terenu zielonego w nieruchomości EB 09
Uchwała nr 15 / 40 /2021
Rady Przedstawicieli Nieruchomości osiedla „Błonie”
SM „Czuby” w Lublinie
z dnia 30.09.202l r.
w sprawie: zagospodarowania terenu zielonego w nieruchomości EB 09
Rada Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla „Błonie” działając na podstawie § 103b Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie oraz § 4 ust.2 pkt 11 Regulaminu Rad Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli i zasad ich wynagradzania ustala co następuje:
§ 1
Rada Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla „Błonie” postanowiła na terenie zielonym pomiędzy budynkami Kawaleryjska 2 i 4 w nieruchomości EB 09 Kawaleryjska 2, 4, 6 należy zasiać trawę w ramach konserwacji zieleni.
§ 2
Uchwałę przekazuje się do Zarządu celem realizacji.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w trybie określonym w § 21 ust. 5 Regulaminu Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli i zasad ich wynagradzania.
3) pismem z dnia 18.10.2010 r.
Rada Nadzorcza Spółdzielni Mieszkaniowej Czuby w Lublinie
W związku z tym, że po ostatnim posiedzeniu RPN Osiedla Błonie w Lublinie (30.09.br.) podjęła Uchwałę nr 15/40/2021 o nasłaniu trawy na nieruchomości EB09, pomiędzy ul. Kawaleryjska 4 i 2 ze środków konserwacji zieleni (zaskarżona przez mieszkańców do RN 07.10.2021r.) informujemy Państwa, iż wniosek mieszkańców naszej nieruchomości EB09 dotyczył dokonania jesienią br., po przywróceniu stanu pierwotnego zdewastowanego trawnika przez dzieci grające w piłkę, nasadzeń niskich, ozdobnych krzewów. Wniosek ten poparło swoim podpisem 129 zamieszkujących pełnoletnich osób. Zatem powyższa uchwała, w naszej opinii, nie odnosi się do naszego wniosku. Zwracamy się do RN o zobowiązanie RPN do właściwego rozpatrywania składanych wniosków przez mieszkańców.
Taki sposób pracy RPN jest dla mieszkańców niezrozumiały, nietransparentny i nie do zaakceptowania. RPN nie uznaje liczby podpisów mieszkańców, które są w istotnych sprawach środkiem wyrażania woli osób zamieszkujących na osiedlu.
W październiku br. na osiedlu Błonie pojawiły się, na niektórych trawnikach w nieruchomościach nasadzenia krzewów hortensji, m. in.: na ul. Kawaleryjskiej 14,16 i 18 – na nieruchomości EB10. Do wykonania tych nasadzeń RPN nie podjęła stosownej uchwały, a nasadzenia hortensji wykonała administracja( brak uchwały po wrześniowym posiedzeniu RPN). Na jakiej podstawie administracja dokonała tych nasadzeń?
Jeśli popatrzymy na otoczenie bloków, w których mieszkają członkowie RPN Osiedla Błonie i ich koledzy, to jakoś tak się składa, że właśnie tam są klomby, kwiaty i zadbane zielone otoczenie.
Nasza nieruchomość w dalszym ciągu pozostaje zaniedbana, tj. niesprzątana, trawnik jest zdewastowany i stoją kołki – „bramki”, pomimo zalecenia RN z sierpnia br. dla RPN o doprowadzenie przez administrację osiedla trawnika do porządku.
Dlaczego zalecenia RN w stosunku do RPN nie są wykonywane?
Nasuwa się również pytanie jak reprezentuje w RPN wszystkich mieszkańców nieruchomości przedstawicielka tej nieruchomości p. A. Stadnicka ? Czy 129 podpisów mieszkańców nieruchomości jest mniej ważne od głosu p. A. Stadnickiej wybranej do RPN aż 3 głosami. Przedstawicielka zamiast być bezstronna i reprezentować wszystkich mieszkańców opowiedziała się budową na trawniku palcu zabaw, a chodzi o miejsce do gry w piłkę nożną dla dzieci (jak stwierdzili sami rodzice grających dzieci).
Wyrażamy po raz kolejny stanowczy sprzeciw mieszkańców przeciw takiemu zarządzaniu naszą nieruchomością i zwracamy się po raz kolejny o pomoc w zakończeniu sprawy zgodnie z przeznaczeniem terenu zielonego pomiędzy blokami 4 i 2 na ul. Kawaleryjskiej, tzn. przywróceniem jesienią br. trawnika z nasadzeniami niskich ozdobnych kwiatów i krzewów. Pozostało już nie wiele czasu na dokonanie nasadzeń na trawniku
Przedstawiciele mieszkańców ( dwa podpisy)
4. projektem uchwały
UCHWAŁA Nr …/… /2021
Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia 16.11.2021 r.
w sprawie: rozpatrzenie odwołania członków Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” od uchwały nr 15/40/2021 Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla Błonie z dnia 30.09.2021 r w postępowaniu wewnątrz spółdzielczym.
Działając na podstawie § 87 ust 1 pkt 36 w związku z § 103b Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie – Rada Nadzorcza uchwala, co następuje:
§ 1
Po rozpatrzeniu w toku postępowania wewnątrz spółdzielczego odwołania z dnia 7.10.2021 r. członków Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” od uchwały nr 15/40/2021 Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla Błonie z dnia 30.09.2021 r w sprawie zagospodarowania terenu zielonego w nieruchomości EB 09 Rada Nadzorcza postanawia utrzymać w mocy nr 15/40/2021 Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla Błonie z dnia 30.09.2021 r.
§ 2
Uchwałę wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega publikacji zgodnie z § 89 ust. 3 Statutu Spółdzielni.
Załącznik do uchwały Nr …/… /2021 |
UZASADNIENIE
do uchwały w sprawie rozpatrzenie odwołania członków Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” od uchwały
nr 15/40/2021 Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla Błonie z dnia 30.10.2021 r w sprawie zagospodarowania terenu zielonego w nieruchomości EB 09.
Rada Nadzorcza działając na podstawie § 87 ust. 1 pkt 36 Statutu postanowiła utrzymać w mocy uchwałę Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla. Zgodnie ze Statutem SM Czuby w Lublinie, Rada Nadzorcza może uchylić uchwałę Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla, o ile jest niezgodna z przepisami prawa, Statutu, uchwałami Walnego Zgromadzenia i Rady Nadzorczej, a także w przypadku zagrożenia interesu materialnego Spółdzielni. Rada Nadzorcza, utrzymując w mocy uchwałę nr 15/40/2021 Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla Błonie z dnia 30.10.2021 r, uznała że w przypadku zaskarżonej uchwały nie zachodzi którakolwiek ze statutowych przesłanek.
Po wysłuchaniu dodatkowych informacji przedstawionych przez Przewodniczącego RN i RPNO Błonie oraz zastępcy prezesa ds. eksploatacji postanowili zgłosić do RN wniosek by podjęła uchwałę w wersji przedstawionej do zaopiniowania przez komisję.
Rada Nadzorcza większością głosów – 13 za, przy 2 głosach przeciwnych i 3 wstrzymujących się od głosowania podjęła uchwałę Nr 28/35/2021 z dnia 16.11.2021 r w sprawie: rozpatrzenie odwołania członków Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” od uchwały nr 15/40/2021 Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla Błonie z dnia 30.09.2021 r w postępowaniu wewnątrz spółdzielczym w wersji przedstawionej powyżej w protokole.
Ad. 4
Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej poinformowała, że członkowie komisji której przewodniczy po zapoznaniu się na posiedzeniu w dniu 19.10.2021 r. z wnioskami sformułowanymi przez lustratorów RZRSM w Lublinie w protokole z przeprowadzonej w SM Czuby w Lublinie lustracji w brzmieniu:
- Spółdzielnia Mieszkaniowa „Czuby” jest w dobrej i stabilnej kondycji finansowej. W celu zapobieżenia skutkom inflacji, Spółdzielnia winna podjąć określone działania mające na celu zagospodarowanie wolnych środków m.in. poprzez zakup zintegrowanego systemu komputerowego.
- Spółdzielnia winna przygotować program działalności remontowej np. na najbliższe 3 lata z uwzględnieniem posiadanych środków finansowych przez poszczególne nieruchomości.
- Kontynuować wymianę instalacji gazowej w poszczególnych osiedlach w zależności od jej stanu technicznego.
przepisami: § 25 ust. 5 Instrukcji w sprawie lustracji organizacji spółdzielczych, art. 93 § 1b, § 2 i § 4 ustawy Prawo spółdzielcze, Art. 93. § 1 pkt 4 Prawa spółdzielczego postanowili zgłosić do Rady Nadzorczej wniosek by zaproponowała Walnemu Zgromadzeniu SM „Czuby” w formie opinii przyjęcie uchwały w brzmieniu:
PROJEKT
UCHWAŁA Nr ….. /2021
Walnego Zgromadzenia
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia …… 2021 r.
w sprawie: rozpatrzenia wniosków z lustracji ustawowej w Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie obejmującej działalność Spółdzielni w okresie od 1.01.2018 r. do 31.12.2020 r.
Na podstawie art. 38 § 1 pkt 3 ustawy z dnia 16 września 1982 r. – Prawo Spółdzielcze (tekst jednolity – Dz. U. z 2021 poz. 648) oraz § 79 pkt 4 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie, uchwala co następuje:
§ 1
Przyjmuje się wnioski polustracyjne Regionalnego Związku Rewizyjnego Spółdzielni Mieszkaniowych w Lublinie, opracowane na podstawie protokołu z lustracji ustawowej w Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie obejmującej działalność Spółdzielni w okresie od 1.01.2018 r. do 31.12.2020 r.
§ 2
Walne Zgromadzenie zobowiązuje Radę Nadzorczą Spółdzielni Mieszkaniowej Czuby w Lublinie, do stałego nadzoru nad realizacją w bieżącej działalności Spółdzielni, wniosków polustracyjnych wymienionych w § 1 niniejszej Uchwały.
§ 3
Realizację przyjętych wniosków powierza się odpowiednim organom statutowym Spółdzielni.
§ 4
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący Rady Nadzorczej przypomniał,ż e w materiałach do realizacji tego punktu porządku obrad został przedłożony przez Zarząd Spółdzielni projekt uchwały dla Walnego Zgromadzenia w brzmieniu:
PROJEKT
UCHWAŁA Nr ….. /2021
Walnego Zgromadzenia
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia …… 2021 r.
w sprawie: rozpatrzenia wniosków z lustracji ustawowej w Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie obejmującej działalność Spółdzielni w okresie od 1.01.2018 r. do 31.12.2020 r.
Na podstawie art. 38 § 1 pkt 3 ustawy z dnia 16 września 1982 r. – Prawo Spółdzielcze (tekst jednolity – Dz. U. z 2021 poz. 648) oraz § 79 pkt 4 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie, uchwala co następuje:
§ 1
Przyjmuje się wnioski polustracyjne Regionalnego Związku Rewizyjnego Spółdzielni Mieszkaniowych w Lublinie, opracowane na podstawie protokołu z lustracji ustawowej w Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie obejmującej działalność Spółdzielni w okresie od 1.01.2018 r. do 31.12.2020 r. w brzmieniu:
- Spółdzielnia Mieszkaniowa „Czuby” jest w dobrej i stabilnej kondycji finansowej. W celu zapobieżenia skutkom inflacji, Spółdzielnia winna podjąć określone działania mające na celu zagospodarowanie wolnych środków m.in. poprzez zakup zintegrowanego systemu komputerowego.
- Spółdzielnia winna przygotować program działalności remontowej np. na najbliższe 3 lata z uwzględnieniem posiadanych środków finansowych przez poszczególne nieruchomości.
- Kontynuować wymianę instalacji gazowej w poszczególnych osiedlach w zależności od jej stanu technicznego.
§ 2
Realizację przyjętych wniosków powierza się odpowiednim organom statutowym Spółdzielni.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący
części Walnego Zgromadzenia
Przewodniczący Rady Nadzorczej zarządził głosowanie w sprawie przedstawionych projektów uchwał dla Walnego Zgromadzenia dot. rozpatrzenia wniosków z lustracji ustawowej.
Za przyjęciem wniosku Komisji Rewizyjnej w brzmieniu:
STANOWISKO
RADY NADZORCZEJ
W SPRAWIE WNIOSKÓW Z LUSTRACJI
Rada Nadzorcza na posiedzeniu w dniu 16 listopada 2021 r., po zapoznaniu się z wnioskami z przeprowadzonej lustracji ustawowej obejmującej działalność Spółdzielni w okresie od 1.01.2018 r. do 31.12.2020 r. zaproponowała Walnemu Zgromadzeniu SM „Czuby” w formie opinii przyjęcie uchwały w brzmieniu:
PROJEKT
UCHWAŁA Nr ….. /2021
Walnego Zgromadzenia
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia …… 2021 r.
w sprawie: rozpatrzenia wniosków z lustracji ustawowej w Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie obejmującej działalność Spółdzielni w okresie od 1.01.2018 r. do 31.12.2020 r.
Na podstawie art. 38 § 1 pkt 3 ustawy z dnia 16 września 1982 r. – Prawo Spółdzielcze (tekst jednolity – Dz. U. z 2021 poz. 648) oraz § 79 pkt 4 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie, uchwala co następuje:
§ 1
Przyjmuje się wnioski polustracyjne Regionalnego Związku Rewizyjnego Spółdzielni Mieszkaniowych w Lublinie, opracowane na podstawie protokołu z lustracji ustawowej w Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie obejmującej działalność Spółdzielni w okresie od 1.01.2018 r. do 31.12.2020 r.
§ 2
Walne Zgromadzenie zobowiązuje Radę Nadzorczą Spółdzielni Mieszkaniowej Czuby w Lublinie, do stałego nadzoru nad realizacją w bieżącej działalności Spółdzielni, wniosków polustracyjnych wymienionych w § 1 niniejszej Uchwały.
§ 3
Realizację przyjętych wniosków powierza się odpowiednim organom statutowym Spółdzielni.
§ 4
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący
części Walnego Zgromadzenia
głosowało 15 członków RN, wstrzymało się od głosowania 2 członków RN.
Przedłożony przez Zarząd Spółdzielni projekt uchwał dla Walnego Zgromadzenia dot. rozpatrzenia wniosków z lustracji ustawowej nie poddano pod głosowanie gdyż 15 z 17 członków RN obecnych na posiedzeniu głosowało za przyjęciem projektu zgłoszonego przez Komisję Rewizyjną.
Ad. 5
Przyjęcie protokołu z posiedzenia RN odbytego 16.09.2021 r.
Protokół z posiedzenia Rady Nadzorczej odbytego 16.09.2021 r. został przyjęty bez uwag, większością głosów – 15 za, przy 1 głosie wstrzymującym się od głosowania.
Ad. 6
Ocena pracy członków Zarządu za III kwartał 2021 r. – wnioski w sprawie premii.
Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej poinformowała, że członkowie komisji, której przewodniczy na posiedzeniu 19.10.2021 r. po zapoznaniu się i pozytywną oceną analizy działalności gospodarczo – finansowej za I półrocze 2021 r. oraz po dyskusji, w wyniku przeprowadzonych głosowań postanowili, że Komisja Rewizyjna nie będzie zgłaszała do RN wniosku w sprawie premii dla członków Zarządu za III kwartał 2021 r.
Do przewodniczącego RN zgłoszono dwa wnioski w sprawie premii:
I. Przyznać członkom Zarządu premię za III kwartał 2021 r. w wysokości 5% wynagrodzenia zasadniczego wypłacanego kwartalnie.
2. Dla członków Zarządu 0% premii za III kwartał 2021 r.
Przewodniczący RN zarządził głosowanie w sprawie premii
1. Za przyznaniem premii za III kwartał 2021 r. prezesowi Zarządu Ryszardowi Burskiemu w wysokości 5% kwartalnego wynagrodzenia głosowało 7 członków RN, przeciw przyznaniu 9 członków, wstrzymał się od głosowania 1 członek RN.
2. Za przyznaniem premii za III kwartał 2021 r. zastępcy prezesa ds. finansowych Adamowi Ziółkowi w wysokości 5% kwartalnego wynagrodzenia głosowało 7 członków RN, przeciw przyznaniu 9 członków. wstrzymał się od głosowania 1 członek RN.
3. Za przyznaniem premii za III kwartał 2021 r. zastępcy prezesa ds. eksploatacyjnych Bożenie Zielińskiej w wysokości 5% kwartalnego wynagrodzenia głosowało 5 członków RN, przeciw przyznaniu 9 członków, wstrzymał się od głosowania 1 członek RN.
Ad. 7
Rozpatrzenie pism skierowanych do Rady Nadzorczej
Rada Nadzorcza zapoznała się z poniżej przedstawionymi pismami:
1. Skargą ( wraz z załącznikami z dnia 13 września 2021 r.) skierowaną do Zarządu Spółdzielni i wiadomości RN przez P. Elżbietę Szabała – na kierownika Administracji Osidla Błonie oraz pismem Zarządu Spółdzielni z dnia 16.11.2021 r. z załączonymi pismami: z dnia 26.06.2020 znak: PE/4887/2020, z dnia 22.05.2020 znak: PE/3854/2020 , z dnia 02.09.2019 znak: PE-7290/EB-654/19, z dnia 10.06.2019 znak: PE-4657/EB-465/19
Rada Nadzorcza zgodnie § 103b ust.1 pkt 6 Statutu Spółdzielni „Do zakresu działania Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla należy: 6) rozpatrywanie skarg na działalność kierownika administracji osiedla, przekazała powyższą skargę do rozpatrzenia przez Radę Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla Błonie i RN oczekuje zajęcie stanowiska w tej sprawie przez RPNO Błonie.
2. Odpowiedzią Ministerstwa Klimatu i Środowiska na zapytanie skierowane przez członka spółdzielni w sprawie programu wspierającego retencjonowanie wód opadowych dla spółdzielni ( informacja z dnia 27.09.2021 r.)
W przekazanej odpowiedzi Ministerstwo informuje, że obecnie brak możliwości włączenia do programu spółdzielni „W przypadku decyzji o dalszej kontynuacji programu spółdzielnie i wspólnoty mieszkaniowe oraz ogródki działkowe z pewnością znajdą się wśród instytucji rozważanych do włączenia do grona beneficjentów programu.”
3. Pismem Zarządu SM Czuby do Urzędu Miasta Lublin z dnia 7.10.2021 r. – odpowiedzią w sprawie wydania zezwolenia na rozbudowę drogi Szaserów – Hetmańska w Lublinie oraz pismem Zarządu Dróg i Mostów w Lublinie z dnia 9.11.2021 r.dot. rozbudowy ul. Szaserów i budowy ul. Hetmańskiej.
Urząd miasta informuje, „że planowana inwestycja drogowa pn.: „Rozbudowa drogi gminnej ul. Szaserów w Lublinie wraz z budową skrzyżowania ul. Szaserów z ul. Hetmańską i budową planowanej drogi gminnej ul. Hetmańskiej od skrzyżowania z ul. Szaserów do granicy działek nr ew. 37/8 i 37/31 wraz z budową i przebudową oświetlenia ulicznego, kanalizacji deszczowej, sieci gazowej, sieci energetycznej i sieci wodociągowej oraz budową kanału technologicznego”, przygotowywana jest do realizacji, w całości będzie finansowana I realizowana przez Inwestora inwestycji mieszkaniowych zlokalizowanych pomiędzy ul. Orkana a ul. Hetmańską. Realizacja ww. układu drogowego w znacznym stopniu przyczyni się do poprawy komfortu dojazdu do istniejących budynków mieszkalnych, użyteczności publicznej oraz obiektu usługowego. Poprawi bezpieczeństwo pieszych poprzez wydzielenie ciągów pieszych i wykonanie przejść dla pieszych.
4. Członka ( mieszkańców ul. Dziewanny 1 i okolicznych z dnia 22.07.2021 – Petycją w sprawie wymalowania miasteczka ruchu drogowego na boisku przy ulicy Dziewanny 1 i Dziewanny 5, dostawienia większej ilości zabawek na placu zabaw dla maluszków i starszych dzieci, wstawienia większej ilości ławek na terenie placu oraz o zadaszenie nad piaskownicą oraz odpowiedzią Zarządu z dnia 8.10.2021 r.
Zaproponowane rozwiązania są atrakcyjne, jednak wymagają środków finansowych. Rada Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla Ruta w wyniku dyskusji podjęła uchwałę nr 37/2021 z dnia 30.09.2021 o braku możliwości sfinansowania miasteczka ruchu drogowego ze środków osiedla.
Realizując jedną z próśb – na placu zabaw ustawiono 5 dodatkowych ławek. Pozostałe propozycje w chwili obecnej nie mogą być zrealizowane z powodu braku środków finansowych.
Członkowie RN nie zgłosili uwag do sposobu załatwienia przedstawionego w nich tematu
5. Skargą ( z załącznikami ) z dnia 20.10.2021 r. na Zarząd Spółdzielni, skierowaną przez członka zam. przy ul. Dragonów w osiedlu Błonie dot. wysokości opłat eksploatacyjnych od 1.01.2022 r.
Powyższą skargę, po zaopiniowaniu przez Komisję Rewizyjną rozpatrzy Rada Nadzorcza na kolejnym posiedzeniu.
6. Pismem Prezesa Zarządu z dnia 22.10.2021 r. dot. sposobu i terminu rozwiązania umowy o pracę. Członkowie RN uwag ani pytań do przedstawionej w piśmie informacji nie zgłosili.
7. Członka zam. w osiedlu Błonie z dnia 21.10.2021 r. dot. przestrzegania przepisów wewnątrzspółdzielczych, traktowania członków spółdzielni oraz sposobu załatwiania spraw, w treści którego autorka odnosi się do sposobów załatwienie 7 spraw zgłoszonych przez 6 innych mieszkańców tegoż osiedla oraz wybiorczego zdanie autorki stosowania zapisów Regulaminu
porządku domowego
Oraz odpowiedzią – wyjaśnieniami Administracji Osiedla Błonie z dnia 04.11.2021 r.,
Rada Nadzorcza w odpowiedzi na pismo z dnia 21.10.2021 r. poinformuje skarżącą ,że wyjaśnienia zawarte w odpowiedzi na powyższe pismo przez Administrację Osiedla z dnia 04.11.2021 r. uznała za wystarczające, oraz że na najbliższym posiedzeniu rozpatrzy zgłoszone przez członków propozycje zmian do Regulaminu porządku domowego obowiązującego w zasobach SM Czuby, po wcześniejszym ich zaopiniowaniu przez Komisję Gospodarki Zasobami Mieszkaniowymi i Inwestycji.
8. Mieszkańców ul Husarskiej 5 z dnia 11.10 2021 r. w sprawie zmian w Regulaminie porządku domowego (umożliwienia organizowania na trawnikach ogródków kwiatowych i warzywnych )
Zgłoszone propozycje zmian do Regulaminu porządku domowego obowiązującego w zasobach Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie, po wcześniejszym ich zaopiniowaniu przez Komisję Gospodarki Zasobami Mieszkaniowymi i Inwestycji, Rada Nadzorcza rozpatrzy na kolejnym posiedzeniu
9. Pismem Zarządu Spółdzielni z dnia 21.10.2021 r. – zajęcie stanowiska w sprawie remontu i docieplenia budynków przy ul. Watykańskiej.
Rada Nadzorcza zapoznała się z pismami: przedstawiciela nieruchomości przy ul. Watykańskiej z 14.10.2021 r dot. finansowania napraw bloków przy ul. Watykańskiej, Informacją Zarządu Spółdzielni z dnia 15.10.2021r. wyjaśnieniami dot. . pisma przedstawiciela nieruchomości budynków przy ul. Watykańskiej , Informacją Zarządu z dnia 19.11.2021 r. dotycząca konieczności wykonania napraw i wzmocnień ścian osłonowych typu SEG oraz termomodernizacji (docieplenia) budynków przy ul. Watykańskiej 6,8,10.
W odpowiedzi na powyższe pisma Rada Nadzorcza poinformuje Zarząd Spółdzielni, że rozpatrzy na kolejnym posiedzeniu przedstawiane przez Zarząd propozycje, wnioski, projekty w sprawie remontu i docieplenia budynków przy ul. Watykańskiej
10. Mieszkańców budynków Kawaleryjskiej EB 09 z dnia 25.10.2021 r. dot. braku odp. ( Zarządu i RPNO Błonie i RN ) Co do zdewastowanego trawnika pomiędzy blokami nr 4 i 2
Rada Nadzorcza w odpowiedzi na pismo z dnia 25.10.2021 r. poinformuje mieszkańców nieruchomości EB 09 ul. Kawaleryjska jakie działania podejmowała RPNO Błonie i Rada Nadzorcza w celu rozwiązania konflikt powstałego w związku ze zorganizowaniem boiska do gry w piłkę na trawniku pomiędzy bokami nr 2 i 4 przy ulicy Kawaleryjskiej w osiedlu Błonie.
W związku z pismami mieszkańców z czerwca 2021 r., z dnia 2.07.2021 r.( do Zarządu), z dnia 28.07.2021 r ( RPNO), z dnia 16.08.2021 r. (RPNO) dwóch grup o sprzecznych interesach tj. za udostępnieniem miejsca dla dzieci i przeciw, Rada Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla Błonie 17.08.2021 r. podjęła uchwałę nr 12/37/2021 w sprawie przeprowadzenia referendum w nieruchomości EB09 Kawaleryjska 2,4,6,dot. zagospodarowania terenu zielonego pomiędzy Kawaleryjską 2 i 4.
W odpowiedzi na podjętą przez RPNO Błonie uchwalę nr 12/37/2021 w sprawie przeprowadzenia referendum, grupa mieszkańców nieruchomości EB 09 skierowała do RN zaskarżeniem – odwołanie od uchwały RPNO Błonie.
RPNO Błonie w związku ze złożonym przez grupę członków odwołaniem, w dniu 31.08.2021 r. podjęła uchwałę nr 14/39.2021 w sprawie wstrzymania realizacji uchwały nr 12/37/2021 r. w sprawie przeprowadzenia referendum dot. zagospodarowania terenu zielonego pomiędzy Kawaleryjską 2 i 4.
Rada Nadzorcza 16.09.2021 r. rozpatrując zaskarżenie ( odwołanie ) z dnia 19.08.2021 r. po zapoznała się z pismami skierowanymi do Rady Nadzorczej i Zarządu SM Czuby przez mieszkańców ul. Kawaleryjskiej 2,4 i 6 z osiedla Błonie. tj.
– z dnia 5 lipca 2021 r. – sprzeciwem wobec sposobu załatwienia przez kierownika administracji sprawy nieprawnego zorganizowania „boiska” na trawniku ,
– z dnia 19 lipca 2021 r.- sprzeciwem dot. uciążliwego zakłócania spokoju przez dzieci grające w piłkę na trawniku i niezwłocznego przywrócenia terenu zielonego- trawnika,
– z dnia 18 sierpnia 2021 r. prośbą o zaskarżenie uchwały RPNO Błonie w Lublinie z dnia 17 sierpnia 202l r. dot. przeprowadzenia referendum w sprawie utrzymania trawnika między blokami nr 2 i nr 4 przy ul. Kawaleryjskiej lub utworzenia na nim placu zabaw,
– z dnia 19 sierpnia 2021 r. informacją do pisma z dniu 18.08.21 r.dot. poprawa – drugiego akapit pisma, z dnia 23 lipca 2021 r. wnioskiem o wydzielenie miejsca do zabaw dla dzieci na działce pomiędzy blokami przy ul. Kawaleryjska 2 ;i 4.
– z dnia 30 sierpnia 2021) nieprawidłowościami w podjętej przez RPNO Błonie uchwale z zapisami zawartymi w obowiązujących Zasadach i trybie przeprowadzania referendum w SM „Czuby” w Lublinie w toku postępowania wewnątrzspółdzielczego postanowią uchylić uchwałę nr 12/37/2021 Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla Błonie z dnia 17.08.2021 r
RPNO Błonie po zapoznaniu się z kolejnymi pismami mieszkańców z dnia 7.09.2021 r. oraz z dnia 30.09.2021 r. podjęła uchwałę Nr 15/40/2921 r. z dnia 30.09.2021 r. w sprawie zagospodarowania terenu zielonego, w treści której w § 1 postanowiono, że „ na terenie zielonym pomiędzy budynkami Kawaleryjska 2 i 4 w nieruchomości EB 09 kawaleryjska 2, 4, 6 należy zasiać trawę w ramach konserwacji zieleni”.
Uchwała RPNO Błonie Nr 15/40/2921 r. z dnia 30.09.2021 została przez grupę mieszkańców nieruchomości EB 09 w dniu 7.10.2021r. zaskarżona do Rady Nadzorczej gdyż podjęta w treści § 1 decyzja odnosi się tylko do przywrócenia trawnika pomiędzy blokami przy ul. Kawaleryjskiej 4 i 2 do stanu pierwotnego, a nie zapisano nasadzeń postulowanych przez część mieszkańców.
Rada Nadzorcza 16.11.2021 r. rozpatrując w toku postępowania wewnątrzspółdzielczego odwołania z dnia 7.10.2021 r. członków Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” od uchwały nr 15/40/2021 Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla Błonie z dnia 30.09.2021 r w sprawie zagospodarowania terenu zielonego w nieruchomości EB 09, postanawia uchwałą Nr 28/35/2021 z dnia 16.11.2021 r
utrzymać w mocy uchwałę nr 15/40/2021 Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla Błonie z dnia 30.09.2021 r. –
RPNO Błonie na posiedzeniu w dniu 18 listopada 2021 r podjęła decyzję o uzupełnieniu prac na trawniku pomiędzy budynkami nr 2 i nr 4 przy ul. Kawaleryjskiej o nasadzenia kwiatów i krzewów.
Do powyższej informacji dołączono uchwałę Rady Nadzorczej nr 28/35/2021 z dnia 16.11.2021 r.
11. Pismem z dnia 18.10.2021 r. członka zam. przy ul. Kawaleryjskiej w osiedlu Błonie, w sprawie przywrócenia jesienią br. trawnika z nasadzeniami pomiędzy blokami 4 i 2 na ul. Kawaleryjskiej
Rada Nadzorcza w odpowiedzi na pismo z dnia 18.10.2021 r. przekaże informację skierowaną do mieszkańców budynków Kawaleryjskiej EB 09 ( odpowiedz na pismo z dnia 25.10.2021 r. ) umieszczoną powyżej w protokole, w pkt 10.
12. Pismem członka RN ( z załącznikami ) z dnia 9 listopada 2021 r. w sprawie zwołania posiedzenia Rady Nadzorczej w dniu 16.11.2021 r. w formie tradycyjnej
Do odpowiedzi na powyższe pismo skierowanej do w/w ( i wiadomości wszystkich członków RN) w dniu 12 listopada 2021 r. ,Przewodniczący Rady Nadzorczej załączył: wystąpieniem do Zarządu SM Czuby o przygotowanie opinii prawnej w sprawie aktualnie obowiązujących ograniczeń oraz Stanowisko prawne w sprawie aktualnie obowiązujących ograniczeń, nakazów i zakazów w związku ze stanem epidemii wywołanym zakażeniami wirusem SARS-CoV-2 w kontekście organizacji zebrań organów samorządowych Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie (stan prawny obowiązujący na dzień 09 września 2021 r.
Członkowie RN nie zgłosili uwag do sposobu załatwienia zgłoszonej sprawy.
Ad. 7
Edward Dudek – Przewodniczący RPNO Skarpa poinformował, że w imieniu mieszkańców Osiedla Skarpa, jak również pozostałych osiedli, zgłosi w dniu jutrzejszym, na piśmie wniosek o zamontowanie szlabanów na wszystkich parkingach usytuowanych na mieniu spółdzielni.
W wyniku przeprowadzonej wspólnie z mieszkańcami ” lustracji” parkingów usytuowanych w osiedlu Skarpa, prawie połowa miejsc parkingowych zajęta jest przez różnego rodzaju pojazdy, których
właściciele nie są mieszkańcami spółdzielni.
Na tym protokół zakończono.
Sekretarz Danuta Przybyś – Ziemba |
Przewodniczący Andrzej Turski |