Informacja
Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
Na posiedzeniach w dniach 7, 14, 21, 28 września 2021 r. Zarząd Spółdzielni prowadził:
I. Działania związane z realizacją ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych z dnia 15 grudnia 2000 r. (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 1222 ze zm.)
– wpisał osoby do rejestru członków Spółdzielni na podstawie przepisu art.3 ust.1 usm – wyprowadził z rejestru członków Spółdzielni osoby na podstawie przepisu art. 3 ust.6 usm,
– skreślił z rejestru Spółdzielni członków z datą zgonu na podstawie przepisu art.25 § 1 ustawy z dnia 16 września 1982 r. Prawo spółdzielcze.
II. Podjął uchwały w sprawach:
– przyjęcia w poczet członków SM „Czuby” osób posiadających prawo do lokali mieszkalnych,
– wyboru członka związanego ze spółdzielczym własnościowym prawem do lokalu
– zgody na rozbiórkę i rozbudowę wewnętrznej instalacji gazu oraz budowy kanałów wentylacyjnych na klatkach schodowych budynku mieszkalnego, wielorodzinnego
a) przy ul. Biedronki 11 ( Działka nr 22 / 7 ) w Osiedlu „Łęgi”
b) przy ul. Bociania 10 ( Działka nr 22 / 3 ) w Osiedlu „Łęgi”
c) przy ul. Tatarakowa 8 ( Działka nr 19 /17 ) w Osiedlu „Łęgi”
d) przy ul. Tatarakowa 16 ( Działka nr 19 /15 ) w Osiedlu „Łęgi’
e) przy ul. Tymiankowa 1 ( Działka nr 22 / 2 ) w Osiedlu „Łęgi” w Lublinie
III. Rozpatrzył wnioski kierowników komórek organizacyjnych w sprawach:
- Przeprowadzenia przetargu i zlecenia wykonania dodatkowych robót:
– w trybie „zapytanie o cenę” na wykonanie „Projektu budowlanego wymiany instalacji gazowej w budynkach przy ul. Tatarakowej 8 i 1,Tymiankowej 1,Bocianiej 10,Biedronki 11 w Os. „Łęgi”
– w trybie „zamówienia z wolnej ręki” zlecenie firmie Zakładowi Remontowo- Budowlanemu ułożenia gresu w altanie śmietnikowej oraz poszerzenia utwardzenia terenu wokół altany przy budynku Ułanów 14 w Osiedlu BŁONIE.
– w trybie „zamówienia z wolnej ręki” zlecenie firmie P.H.U. ANTORE wykonania posadzek z żywicy epoksydowej w korytarzach piwnicznych w budynku przy ul. Bursztynowej 37 w Os. Widok,
– w trybie „zapytanie o cenę” na wykonanie Wymiany okładzin schodów wejściowych do wiatrołapów w budynku przy ul. Kaczeńcowej 10 w osiedlu Łęgi,
– w trybie „zamówienia z wolnej ręki” firmie ZAKŁADOWI REMONTOWO-BUDOWLANEMU wykonania naprawy fragmentu elewacji, ściany III i IV klatki schodowej budynku przy Bursztynowej 19 w os. Widok,
– w trybie „zamówienia z wolnej ręki” zlecenie firmie Usługowy Zakład Instalacji Sanitarnych C.O. i Gazowych wykonanie obudów kominów wentylacyjnych i montażu turbowiertów w os. Poręba,
– w trybie „zamówienia z wolnej ręki” zlecenie firmie ZAKŁAD REMONTOWO-BUDOWLANY remontu ścian szczytowych w budynku mieszkalnym przy ul. Szmaragdowej 36 w technologii Firmy Sto Sp. z o.o. - Zatwierdzenia protokołu z przetargu
– unieważnił przetarg na wykonanie „Projektu budowlanego wymiany instalacji gazowej w budynkach przy ul. Tatarakowej 8, 16; ul. Tymiankowej 1; ul. Bocianiej 10 i Biedronki 11 w os. Łęgi”. - Wynajmu lokalu użytkowego i dzierżawy terenu
– wynajęcia od 1.10.2021 r. lokalu użytkowego przy ul. Fantastycznej 15 na prowadzenie usług kosmetycznych oraz na skrócenie okresu wypowiedzenia obecnemu najemcy którego bieg kończy się 31.10.2021 r.
– przedłużenia do dnia 31 maja 2022 r. umowy na dzierżawę terenu parking przy pawilonie Biedronka firmie Jeronimo Martins Polska S.A. w Os. Błonie. - Skierowania wniosków
– do komornika o wszczęcie postępowania egzekucyjnego wobec dłużników,
– do sądu o zapłatę należności z tytułu opłat eksploatacyjnych za lokale mieszkalne i garaże. - Inne wnioski dot.
– zatwierdzenia od 01.01.2022 r nowych stawek opłat za wynajem powierzchni korytarzy usytuowanych przy poszczególnych mieszkaniach
– zgody na zakup szczepionek p. grypie – Vaxigrip Tetra- na koszt pracodawcy w formie i na warunkach zaproponowanych przez Wojewódzki Ośrodek Medycyny Pracy
– wprowadzenia od dnia 01.10.2021 r. do opłat eksploatacyjnych składnika – sprzątanie klatki schodowej dla mieszkańców osiedla:
a) Poręba: Turkusowa 1 kl. X, Agatowa 12 kl. II, Perłowa 4 kl. VI, Agatowa 14 kl. VII
b) Skarpa: Gościnnej 5 kl.VI
– odmowy zakupu akcji imiennych serii B Spółki „Inwestprojekt”
IV . Rozpatrzył pisma członków i mieszkańców dot.
– zmiany wysokości zaliczki CO ,
– zawieszenia postępowania egzekucyjnego,
– zwrotu nadpłaty na koncie opłat eksploatacyjnych,
– przedłużenia terminu spłaty zadłużenia z tytułu opłat eksploatacyjnych.
– odstąpienia od naliczania odsetek od nieterminowo wnoszonych opłat.
– umorzenie kosztów sądowych oraz odsetek ustawowych po spłacie należności głównej.
V. Przygotowanie dokumentacji dla Rady Nadzorczej:
- Stanowisko prawne w sprawie aktualnie obowiązujących ograniczeń, nakazów i zakazów w związku ze stanem epidemii wywołanym zakażeniami wirusem SARS-CoV-2 w kontekście organizacji zebrań organów samorządowych Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie (stan prawny obowiązujący na dzień 09 września 2021 r.)
- Informację Regionalnego Związku Rewizyjnego Spółdzielni Mieszkaniowych w Lublinie na temat przeprowadzonej w dniach od 22 marca 2021 r. do 12 sierpnia 2021 r. lustracji pełnej obejmującej całokształt prowadzonej działalności przez Spółdzielnię za okres od 1 stycznia 2018 roku do 31 grudnia 2020 roku
- Analizę działalności gospodarczo – finansowej za I półrocze 2021 r.
- projekt uchwały w sprawie rozpatrzenia wniosków polustracyjne z lustracji ustawowej wynikających z ustaleń zawartych w protokole.
Zarząd Spółdzielni