Protokół Nr 9/2023
z posiedzenia Rady Nadzorczej SM „Czuby” w Lublinie, które odbyło się
w dniu 03.10.2023 r.

W dniu 3 października 2023 r. o godz. 18.00 w siedzibie Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” wpisanej do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód w Lublinie z siedziba w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego za numerem KRS: 0000082134, odbyło się posiedzenie Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” (dalej również: „Rada Nadzorcza SM „Czuby”, „RN SM „Czuby” lub „RN”), w której uczestniczyli następujący członkowie:

Przewodnicząca Rady – Anna Nieśpiał
Zastępcy przewodniczącej – Konrad Gładosz, Danuta Przybyś-Ziemba
Sekretarz – Katarzyna Podlecka

Członkowie – Mateusz Byra, Ewa Czępińska, Krystian Farion, Maria Gajewska- Mikołajewicz, Konrad Klimek, Anna Sieradzka, Jolanta Sławińska, Emilia Zamiejska, Piotr Zaręba, Andrzej Turski, Jerzy Kaczmarski, Małgorzata Zmysłowska, Paweł Ligęza, Andrzej Turski – online

Ponadto w posiedzenia uczestniczyli:
St. specjalista ds. samorządowych – Anna Korzonek
Zastępca głównego księgowego – Ewa Szaruga
Radca prawny – Łukasz Klimowicz
Prezes Zarządu – Marta Brożyna
Zastępca prezesa ds. finansowych – Jarosław Jagitka

Wszyscy członkowie zostali prawidłowo powiadomieni o terminie i porządku obrad. Obradom przysłuchiwało się 36 członków Spółdzielni.

Przewodnicząca poinformowała, że Prezydium w dniu 25 września r., po dyskusji i zapoznaniu się z przedłożonymi dokumentami, ustaliło datę posiedzenia plenarnego Rady Nadzorczej na 3 października 2023 r. o godz. 18:00 z następującym porządkiem obrad:

  1. Przyjęcie porządku obrad;
  2. Przyjęcie protokołu z posiedzenia Rady Nadzorczej, które odbyło się 6.09.2023 r.;
  3. Rozpatrzenie odwołania członków Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie:
    a) od uchwały Nr 21/2023 Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla „Ruta ” z dnia 27.06.2023 r. w postępowaniu wewnątrzspółdzielczym. –
    b) od uchwały Nr 32/2023 /2023 Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla „Ruta ” z dnia 26.07.2023 r. w sprawie uchwalenia Planu Gospodarczo – Finansowego osiedla Ruta na 2024 r. – w związku z umieszczeniem w planie funduszu remontowego nieruchomości ER- 14 Watykańska 4,6,8,10 wydatku w kwocie 73 tys. zł na remont dachu budynku przy ul. Watykańskiej 4:
  4. Analiza działalności gospodarczo – finansowej za I półrocze 2023 r.;
  5. Zatwierdzenie struktury organizacyjnej Zarządu I Administracji Ogólnej SM Czuby na 2024 r.;
  6. Rozpatrzenie i analiza pism:
    a) pisma Krystiana Fariona 11 lipca 2023 r.;
    b) pisma Piotra Zaręby i Krystiana Fariona z dn. 6 lipca 2023 r.
    c) pisma Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla Widok z dnia 3 lipca 2023 r. w sprawie modernizacji placu zabaw;
    d) opinia w sprawie pisma z 3.07.2023 r. mieszkańców ul. Szmaragdowej w sprawie placu zabaw;
  7. Zapoznanie się z pismami skierowanymi do Zarządu i wiadomości RN:
    a) protestem z dnia 14.08.2023 r mieszkańców budynku przy ul Kaczeńcowej 8 dot. braku zgody na montaż instalacji gazowej
    b) pismem z dnia 4.08.2023 r. członka zam. w osiedlu Skarpa – prośba o pilną eksmisje sąsiada z lokalu usytuowanego nad lokalem w/w.
    c) pismo z dnia 11.09.2023 r. – skargą członka zam. w osiedlu Błonie na sąsiadki.
    d) pismami członka zam. w osiedlu Ruta
  8. Informacja Zarządu dot
    a) Związków Zawodowych funkcjonujących w SM Czuby w Lublinie,
    b) Decyzji Zarządu w sprawie kierownika administracji osiedla Błonie.
  9. Sprawy wniesione.

Ad 1.
Piotr Zaręba zaproponował następujące zmiany w przyjętym przez Prezydium porządku obrad:
– zmiana pkt 8 tj. Informacja Zarządu dot. Związków Zawodowych funkcjonujących w SM „Czuby” w Lublinie oraz decyzji Zarządu w sprawie kierownika administracji osiedla Błonie na pkt 2 lub 3 z uwagi, na fakt, że jego zdaniem Zarząd nie powinien uczestniczyć w posiedzeniach RN;
– zdjęcie z porządku obrad pkt 6 tj. Rozpatrzenie i analiza pism Piotra Zaręby i Krystiana Fariona z dn. 6 lipca 2023 r.
Pan Krystian Farion, współautor pisma z punktu 6b, składa wniosek o wycofanie pisma z porządku obrad.

Po dyskusji nad porządkiem obrad przewodnicząca zarządziła głosowanie w sprawie przyjęcia porządku obrad z zaproponowanymi zmianami tj.:

  1. Przyjęcie porządku obrad
  2. Przyjęcie protokołu z posiedzenia RN, które odbyło się 06.09.2023 r
  3. Informacja Zarządu dot.:
    a. Związków Zawodowych funkcjonujących w SM „Czuby” w Lublinie.
    b. Decyzji Zarządu w sprawie kierownika administracji osiedla „Błonie”.
  4. Rozpatrzenie odwołania członków Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie:
    a) od uchwały Nr 21/2023 Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla „Ruta ” z dnia 27.06.2023 r. w postępowaniu wewnątrzspółdzielczym.
    b) od uchwały Nr 32/2023 /2023 Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla „Ruta ’ z dnia 26.07.2023 r. w sprawie uchwalenia planu Gospodarczo – Finansowego osiedla Ruta na 2024r. w związku z umieszczeniem w planie funduszu remontowego nieruchomości ER- 14 Watykańska 4,6,8,10 wydatku w kwocie 73 tys. zł na remont dachu budynku przy ul. Watykańskiej 4 (mienie spółdzielni).
  5. Analiza działalności gospodarczo – finansowej za I półrocze 2023 r.
  6. Zatwierdzenie struktury organizacyjnej Zarządu i Administracji Ogólnej SM „Czuby” na 2024 r.
  7. Rozpatrzenie i analiza pism:
    a) pisma Krystiana Fariona 11 lipca 2023 r;
    b) pisma RPNO „Widok” z dnia 3 lipca 2023 r. w sprawie modernizacji placu zabaw;
    c) opinia w sprawie pisma z dnia 3 lipca 2023 r mieszkańców ul. Szmaragdowej w sprawie placu zabaw.
  8. Zapoznanie się z pismami skierowanymi do Zarządu i wiadomości RN.
    a) protestem z dnia 14.08.2023 r. mieszkańców budynku przy ul. Kaczeńcowej 8 dot. braku zgody na montaż instalacji gazowej;
    b) pismem z dnia 4.08.2023 r. członka zam. w osiedlu Skarpa – prośba o pilną eksmisje sąsiada z lokalu usytuowanego nad lokalem ww.;
    c) pismo z dnia 11.09.2023 członka zam. w osiedlu Błonie na sąsiadki ;
    d) pismami członka zam. osiedle Ruta.
  9. Sprawy wniesione.

Za przyjęciem zgłoszonych zmian głosowało 16 osób, 2 osoby wstrzymały się od głos.

Ad. 2
Przewodnicząca RN otworzyła dyskusję nad projektem protokołu Rady Nadzorczej SM „Czuby” w Lublinie z dnia 6 września 2023 r.
Protokół posiedzenia Rady z dnia 6 09.2023 r został przyjęty bez uwag, większością głosów – 16 za przy wstrzymujących się od głosu .

Ad. 3
a)
Prezes Zarządu Marta Brożyna poinformowała, że w SM „Czuby” funkcjonują dwa związki zawodowe. NSZZ „Solidarność i ZZ „Budowlani”
Zgodnie z art 32 ust. 1 ustawy o związkach zawodowych ochronie podlega:
– w latach 2023-2028 w NSZZ „Solidarność” 3 osoby,
– w latach 2019- 2024 w ZZ „Budowlani” 6 osób
tj. po jednej osobie wykonującej pracę zarobkową na każde rozpoczęte 10 członków tej organizacji zatrudnionych przez pracodawcę,

Do przedstawionej informacji nie zgłoszono uwag. Prezes prosi o informowanie na bieżąco o podobnych sytuacjach oraz o kierowaniu do Zarządu wszelkich uwag i skarg w stosunku do pracowników.
Prezes wskazuje na potrzebę swojego uczestnictwa w czasie omawiania przez RN zaproponowanej struktury spółdzielni na 2024 r., zaś Pani Ewy Szarugi ewentualną koniecznością uzupełnienia informacji w sprawie finansowania remontu dachu na nieruchomości przy Watykańskiej 4, 6, 8, 10.
Żaden z członków RN nie zgłasza sprzeciwu wobec obecności Członków Zarządu w czasie posiedzenia RN.
Członek RN, Pan Andrzej Turski, przypomina że Zarząd w poprzednich kadencjach był obecny podczas posiedzeń i uważa, że nie powinien być wypraszany. Jeśli jakaś sprawa będzie wymagała omówienia bez obecności Zarządu, to jego udział w obradach może zostać poddany pod głosowanie.

b)
Prezes Zarządu odnosząc się do uchwały RN w sprawie rozpatrzenia skargi na zachowanie Kierownika Administracji Osiedla „Błonie” wobec członka Spółdzielni poinformowała, że zasady odpowiedzialności porządkowej pracowników reguluje Kodeks pracy (art. 108-113 Kodeksu pracy).
Na podstawie art. 108 § 1 Kodeksu pracy: za nieprzestrzeganie przez pracownika ustalonej organizacji i porządku w procesie pracy, przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy, przepisów przeciwpożarowych, a także przyjętego sposobu potwierdzania przybycia i obecności w pracy oraz usprawiedliwiania nieobecności w pracy, pracodawca może stosować: karę upomnienia i karę nagany. Jednakże wymienione kary nie mogą być zastosowane po upływie 2 tygodni od powzięcia wiadomości o naruszeniu obowiązku pracowniczego i po upływie 3 miesięcy od dopuszczenia się tego naruszenia. Skargę na zachowanie Kierownika Administracji Osiedla „Błonie”, dot. zdarzenia które miało miejsce w dniu 25 lipca 2022 r. złożył członek zamieszkały w osiedlu Błonie dn. 22 sierpnia 2022 r. Z uwagi na upływ terminów ustawowych wskazanych w kodeksie pracy nie można zastosować kary porządkowej wobec Kierownika Administracji Osiedla „Błonie”.
W odpowiedzi na zgłoszone przez członków RN pytania Prezes poinformowała, że z dniem 30.09.2023 r. został zakończony za porozumieniem stron stosunek pracy z Adamem Ziółkiem. Zaś z dniem 31.12.2023 r., zgodnie z wręczonymi wypowiedzeniami zostanie zakończony stosunek pracy z byłymi członkami zarządu: Bożeną Zielińską i Ryszardem Burskim.

 

Ad 4.
a) Przewodniczący Komisji Rewizyjnej poinformował, że członkowie komisji na posiedzeniu 2.10.2023 r. po dyskusji postanowili wycofać rekomendację z dnia 4.09 2023 r w sprawie uchylenia uchwały RPNO Ruta Nr 21/2023 z dnia 27.06 2023 r. Postanowili zgłosić do RN wniosek o wstrzymanie się z podjęciem decyzji w sprawie rozpatrzenia odwołania od uchwały RPNO Ruta nr 21/2023 z dnia 27.06 203 r. do czasu poznania wyniku przeglądu technicznego windy zaplanowanego przez Urząd Dozoru Technicznego na dzień 10.10 2023 r. Po wysłuchaniu radcy prawnego, informacji członka RN oraz przysłuchującego się obradom mieszkańca budynku Watykańska 8 – dot. pracy dźwigu w klatce, w której zamieszkuje, wniosek komisji rewizyjnej rekomendujący niezajmowanie się dziś sprawą rozpatrzenia odwołania od uchwały RPNO Ruta nr 21/2023 z dnia 27.06.2023r. r.
Przewodnicząca poddała pod głosowanie.
Wniosek został przyjęty jednomyślnie.

b) Przewodniczący Komisji Rewizyjnej poinformował, że członkowie komisji której przewodniczy po zapoznaniu się z:

  1. Wnioskiem mieszkańców nieruchomości Watykańska 6, 8, 10 z dn. 29 sierpnia 2023 r. o uchylenie uchwały Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla Ruta nr 32/2023 z dnia 26 lipca 2023 r. w sprawie uchwalenia Planie Gospodarczo – Finansowego osiedla Ruta na 2024 r. – w związku z umieszczeniem w planie funduszu remontowego nieruchomości ER-14 Watykańska 4, 6, 8, 10 wydatku w kwocie 73 tys. zł na remont dachu budynku przy ul. Watykańskiej 4 ( mienie spółdzielni),
  2. Informacją wraz z załącznikami Kierownika Administracji Osiedla Ruta Krzysztofa Bartmańskiego z dnia 21.09.2023 r. dot. wniosku mieszkańców ul. Watykańskiej 6, 8, 10 z dnia 28 sierpnia 2023 r.;
  3. Postanowieniami zawartymi w § 6 Regulaminu tworzenia i wykorzystywania funduszu remontowego Spółdzielni Mieszkaniowej Czuby w Lublinie- zatwierdzonego przez RN uchwałą 33/4/2022 z dnia 29.11.2022 r.;
  4. Uchwałą Rady Nadzorczej Nr 67/38/2014 r z dnia 16.09.2014 r, w sprawie zmiany uchwały nr 21/18/2007 RN z dnia 20.11.2007 w sprawie wyodrębnienia „mienia spółdzielni” i zasad rozliczania kosztów zarzadzania tym mieniem, w Załączniku której zawarty jest wykaz nieruchomości służących prowadzonej przez spółdzielnię działalności, lokali użytkowych wynajmowanych usytuowanych w budynkach mieszkalnych i wolnostojących, terenów niezabudowanych przeznaczonych pod ciągi komunikacyjne, ogólnodostępne, parkingi, place zabaw, boiska osiedlowe, tereny zielone dzierżawione tereny pod obiekty handlowo – usługowe;
  5. Opinią prawną z dnia 2 października 2023 r. w przedmiocie statusu prawnego dachu budynku przy ul. Watykańskiej 4 w Lublinie;
  6. Wysłuchaniu informacji za- cy głównego księgowego Ewy Szarugi dot. sposobu finansowania remontów lokali na mieniu spółdzielni postanowili zgłosić do Rady Nadzorczej wniosek, by nie uchylała ona uchwały Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla Ruta nr 32/2023 z dnia 26 lipca 2023 r. w sprawie uchwalenia Planie Gospodarczo – Finansowego Osiedla Ruta na 2024 r.

Przewodnicząca zapoznała członków RN z ww. opinią prawną w przedmiocie statusu prawnego dachu budynku przy ulicy Watykańskiej 4 w Lublinie, z którego wynika, że dach nieruchomości wchodzi w skład nieruchomości, a nie mienia spółdzielni. Zgodnie z uchwałą Zarządu spółdzielni nr 16/2006 z dnia 7 czerwca 2006 r. w sprawie określenia przedmiotu odrębnej własności lokali w nieruchomości oznaczonej numerem działki 52/11 nieruchomość zabudowana jest czterema budynkami położonymi przy ulicy Watykańskiej 4, 6, 8, 10. Przewodnicząca zarządziła dyskusję w sprawie.

Rada Nadzorcza wysłuchała m in informacji zastępcy głównego księgowego dot. zasad księgowania wpływów i wydatków z lokali użytkowych zlokalizowanych w budynku przy ul. Watykańskiej 4, sposobu sfinansowania remontu elewacji tegoż budynku, wyjaśnień prezesa Zarządu Martę Brożyna i radcy prawnego na pytania zgłoszone przez członków przesłuchujących się obradom Członek spółdzielni, mieszkaniec Watykańskiej zaproponował wyłączenie budynku przy ul. Watykańskiej 4 z nieruchomości ER-14.

Przewodnicząca RN zwróciła uwagę, że wniosek dotyczy uchylenia uchwały w zakresie całego uchwalonego planu gospodarczo – finansowego osiedla w skład którego wchodzą 24 bloki . Wskazała, że uchylenie uchwały RPNO będzie miało skutek dla innych nieruchomości wchodzących w skład osiedla. Gdyby odrzucić uchwalę w całości, to RPNO musiałaby jeszcze raz pochylić się nad planem Podobny skutek będzie w przypadku odrzucenia uchwały w części.

Przewodnicząca RN zaproponowała doprecyzowanie treści wniosku i powrót do tego tematu na kolejnym posiedzeniu RN. Pan Piotr Zaręba deklaruje, że poprawi wniosek i doprecyzuje w nim, że chodzi tylko o kwestię finansowania remontu dachu w budynku przy ul. Watykańskiej 4.

Pani Prezes Brożyna informuje, że zwróciła się z prośba do RPNO, aby jeszcze raz przeanalizowali plan gospodarczo – finansowy na 2024 r. i aby nie przekraczać środków zawartych w tym planie. Członek spółdzielni, przysłuchujący się obradom wyraża swoje niezadowolenie. Zwraca uwagę na problem komunikacji w SM „Czuby” jako przykład wskazując brak powiadamiania autorów pism o terminie ich rozpatrywania przez RN. Przypomina, że styl miał być zmieniony, a zamiast zmiany jest zamiana. Przewodnicząca RN prosi członka o merytoryczne uwagi co do omawianej uchwały. Następnie zarządza 5 min przerwy w obradach.

Po przerwie kolejni członkowie RN zabrali głos w dyskusji. Pan Marcin Mielniczuk podsumowuje, że w omawianym przypadku najlepszym i najbardziej fair rozwiązaniem jest propozycja Zarządu, aby remont dachu został sfinansowany z zasobów spółdzielni. Dla analogicznych sytuacji, które mogą się pojawić w przyszłości, powinno wychodzić się od celu i szukać rozwiązań, które do niego mogą doprowadzić. Pan Piotr Zaręba podtrzymuje swoją sugestię, aby uchylić uchwałę i zmienić plan gospodarczo – finansowy osiedla „Ruta”. Pan Paweł Ligęza uważa, że powinna być skierowana prośba do Zarządu o sprawdzenie, czy nie ma podobnych przypadków złego zarządzania finansami w innych osiedlach.
Przystąpiono do głosowania w sprawie uchylenia uchwały RPNO.
Rada Nadzorcza z następującym wynikiem: 18 głosów za, 0 głosów przeciwnych, nikt nie wstrzymał się od głosu podjęła uchwałę następującej treści.


UCHWAŁA Nr 27/ 20 /2023
Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia 03.10. 2023 r.

dotycząca: rozpatrzenia odwołania członków Spółdzielni od uchwały Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla „Ruta” z dnia 28 lipca 2023 r. Nr 32/2023 w sprawie uchwalenia Planu Gospodarczo – Finansowego Osiedla Ruta na 2024 r.

Działając na podstawie § 87 ust. 1 pkt 36 w związku z § 103 b ust 1 pkt 1 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie – Rada Nadzorcza postanawia , co następuje:

§1

Uchyla uchwałę Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla „Ruta” z dnia 28 lipca 2023 r. Nr 32 /2023 w sprawie uchwalenia Planu Gospodarczo – Finansowego Osiedla Ruta na 2024 r.


Załącznik
do uchwały Nr 27/20 2023 Rady Nadzorczej SM „Czuby”
w Lublinie z dnia 3.10.2023 r.

Uzasadnienie:

Rada Nadzorcza, biorąc pod uwagę odwołanie członków Spółdzielni z 28 sierpnia 2023 r. od uchwały Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla „Ruta” z dnia 28 lipca 2023 r. Nr 32/2023 w sprawie uchwalenia Planu Gospodarczo – Finansowego Osiedla „Ruta” uznała, iż środki na remont dachu przy ul. Watykańskiej 4 nie powinny pochodzić z funduszu remontowego nieruchomości ER-14 (Watykańska 4, 6, 8, 10).

Nadto, Rada Nadzorcza uwzględniła decyzję Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla „Ruta” podjętą na wniosek Prezesa SM „CZUBY” w Lublinie z dn. 25.09.2023 r., dotyczącą ponownego przeanalizowania i sporządzenia nowego schematu organizacyjnego i projektu Planu Gospodarczo -Finansowego Osiedla „Ruta” na 2024 r.

Z tych względów, Rada Nadzorcza postanowiła uchylić uchwałę Nr 32/2023 Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla „Ruta” z dnia 28 lipca 2023 r.

Ad. 5
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej poinformował, że członkowie Komisji, które przewodniczy po zapoznaniu się z analizą działalności gospodarczo – finansowej za I półrocze 2023 r. zawierającą zestawienia:

  • Zestawienie kosztów i przychodów za I półrocze 2023 r.,
  • Działalności eksploatacyjnej za I półrocze 2023 r.
  • Fundusz remontowy za I półrocze 2023 ( zestawienie zbiorcze) SM Czuby,
  • Działalność kulturalno – oświatowa za I półrocze 2023 r.
  • Wykonanie utrzymania mienia spółdzielni za II kwartał roku 2023,
  • Wyjaśnienie do wykonania za I półrocze 2023 r.
  • Wyjaśnienie do eksploatacji za I półrocze 2023 r.

oraz po wysłuchaniu dodatkowych informacji przedstawionych przez st. inspektora ds. analiz ekonomicznych i po dyskusji, postanowili zgłosić do Rady Nadzorczej wniosek by przyjęła przedstawioną analizę.
Zaproponowali, by analizy działalności gospodarczo – finansowej za kolejne kwartały, zestawiane były oddzielnie dla każdego kwartału, jednakże uwzględniały porównanie wykonania pomiędzy kwartałami Przewodnicząca RN po dyskusji wnioski komisji rewizyjnej poddała pod głosowanie.
Wnioski zostały przyjęte 18 glosami za.

Ad.6.
Prezes Zarządu Marta Brożyna uzasadniła wniosek o zmianę struktury zatrudnienia SM „Czuby”. Poinformowała, że przedstawionej do zatwierdzenia strukturze organizacyjnej Zarządu I Administracji Ogólnej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie na 2024 r. wprowadzono następujące zmiany:
– zaproponowano zmniejszenie liczby zatrudnienia z 45.5 etatu w 2023 r. do 41.1 etatu poprzez redukcję etatów (w tym osób w wieku emerytalnym), przenoszenie pracowników do innych działów oraz po wchłonięciu 6 etatów (przeniesieniu 6 pracowników do pracy w zarządzie z administracji osiedlowych);
– zmieniono w strukturze nazewnictwo niektórych działów;
– zlikwidowano samodzielne stanowiska pracy włączając je do poszczególnych działów.

Wyjaśniła, że w pionie podległym prezesowi Zarządu liczba pracowników zostanie zmniejszona z 17,5 do 15 pracowników w przeliczeniu na etaty tj. zostanie zmniejszone zatrudnienie o 2.5 w dziale adm. prac, zwiększono o 2 etaty dział członkowsko prawny, zrezygnowano z 1/2 etatu pracownika zajmującego się archiwum i ochroną danych osobowych, jego obowiązki powierzono pracownikowi BHP i p poż.

W pionie podległym zastępcy prezesa ds. finansowych zmniejszono liczbę pracowników zatrudnionych z 24 etatu w 2023 r etatu do 19, wchłonięta została sekcję płac i rozliczeń, zmniejszono o 1 etat dział czynszu, a windykacji o 3 etaty. Przeniesienie pracowników z administracji osiedli nastąpi w ramach wykonywanych przez nich obowiązków. Otrzymywane wynagrodzenia obciążą koszty spółdzielni, a nie osiedli. W pionie podległym zastępcy prezesa ds. eksploatacji zwiększono liczbę pracowników z 3 do 6 tworząc 3 osobowy zespół ds technicznych.

Prezes zapowiedziała, iż po ewentualnym zatwierdzeniu przedstawionej struktury zarząd dokona odpowiednich zmian w regulaminie pracy Zarządu. Zakłada, iż zaproponowane Strukturą zmiany dadzą oszczędność w kwocie około 1 mln z narzutami rocznie /12 m-cy x 680 tys., co daje 4 – 5 zł mniej w opłatach, ale nie odczujemy tego w następnym roku środki te zostaną pochłonięte na wypłacenie odpraw ustępującym członkom Zarządu. Skutki przeprowadzonych zmian najprawdopodobniej mieszkańcy odczują w 2025 r.
Rada Nadzorcza po dyskusji w głosowaniu 17 za przy 1 wstrzymującym się od głosu podjęła uchwałę następującej treści:

Uchwała nr 28/2/2023
Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia 03.10.2023 r.

w sprawie: zatwierdzenia struktury organizacyjnej Zarządu i Administracji Ogólnej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie na 2024 r.

Rada Nadzorcza Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie działając w oparciu o § 87 ust. 1 pkt 7 Statutu Spółdzielni uchwala co następuje:

§ 1

Zatwierdza się strukturę organizacyjną Zarządu i Administracji Ogólnej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie na 2024 r. stanowiącą załącznik do niniejszej uchwały.

Załącznik do uchwały Rady Nadzorczej SM”Czuby”
nr 28/2/2023 z dnia 3.10.2023 r.

struktura-organoizacji-protokol10.23

Zarząd i radca prawny opuścili posiedzenie.

 

Ad. 7 A
Głos zabiera przewodniczący Komisji Gospodarki Zasobami Mieszkaniowymi i Inwestycji informuje, że Pan Farion zobowiązał się do poprawienia pisma. Sugeruje, aby wrócić do pisma po szkoleniu
Przewodnicząca RN przekazuje, że szkolenie w sprawie rozliczania ciepła i c.o. będzie zorganizowane i poprowadzone przez Zastępcę Prezesa ds. Eksploatacyjnych Pana Tomasza Budę. O terminie szkolenie Członkowie Rady Nadzorczej zostaną poinformowani.
Pan Piotr Zaręba opuszcza posiedzenie.
Pan Krystian Farion odczytuje swój wniosek po zmianach i podtrzymuje go.
Głos zabiera przewodniczący KR, który przychyla się do wniosku. Jest on zdania, że jeżeli członek RN kieruje prośbę do Zarządu o udzielenie informacji lub przedstawienie danych, wniosek taki powinien być rozpatrzony pozytywnie. Członek spółdzielni, Pan Pisarski apeluje o to, aby każdy członek spółdzielni miał dostęp do danych analitycznych i jeżeli zwróci się do Zarządu o takie dane, to powinien je otrzymać.
Pan Jerzy Kaczmarski twierdzi, że po szkoleniu członkowie RN będą mieć większa wiedzę dotyczącą kwestii poruszanych w piśmie.
Pani Maria Gajewska- Mikołajewicz opuszcza posiedzenie.
Przeprowadzono głosowanie w sprawie przyjęcia wniosku Pana Fariona z wynikiem: 14 głosów za, 0 głosów przeciw, 2 osoby wstrzymały się od głosu.

 

Ad. 7
C i D)

Przewodnicząca Komisji Kulturalna – Oświatowej poinformowała, że członkowie komisji na posiedzeniu 28.08.2023 r. po zapoznaniu się z:

  1. pismem mieszkańców ul. Szmaragdowej z 3 lipca 2023 r. skierowanym do Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla Widok , Rady Nadzorczej i Zarządu SM Czuby z prośbą o modernizację placu zabaw zlokalizowanego przy blokach Szmaragdowa 30 i 34,
  2. informacja kierownika administracji osiedla Widok z dnia 11 lipca 2023 r. dot. modernizacji placu zabaw,
  3. ze zdjęciami z przeprowadzonej lustracji placu zabaw w osiedlu

oraz po dyskusji postanowili by Rada Nadzorcza zobowiązała Zarząd do przedstawienia członkom komisji informacji:

  1. Z jakiego funduszu, finansowane są place zabaw zlokalizowane na mieniu spółdzielni, a z jakich zlokalizowane na terenie nieruchomości,
  2. Na jaki cel zostały wykorzystane środki z osiedla Widok, wnoszone przez członków w opłatach eksploatacyjnych na działalność kulturalno – finansową,
  3. Jakiego rodzaju wydatki mieszczą się w poz. 9 „Pozostałe koszty” w zestawieniu Plan działalności kulturalno – oświatowej na 2023 r.
  4. Czy wynagrodzenia pracowników zatrudnionych w Domach Kultury, w ciągu roku wnoszą blisko 1 000 000 zł.
  5. Ilu pracowników zatrudnionych jest w poszczególnych Domach Kultury i w jakiej wysokości otrzymują wynagrodzenie,
  6. Czy umowy – zlecenia finansowane z funduszu bezosobowego zawierane są także z pracownikami etatowymi Domów Kultury.

 

Wszystkie żądane przez komisję dokumenty zostały przekazane członkom Rady Nadzorczej. Po ich analizie komisja uznała, że remonty placów zabaw na terenie nieruchomości ogólnodostępne nie powinny być finansowane tylko z funduszy nieruchomości, na której są zlokalizowane

Zaproponowała, by Rada Nadzorcza zwróciła się z prośbą do:

  1. Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla Widok o ponowne rozważenie możliwości wygospodarowania z funduszu remontowego osiedla środków na modernizację wskazanego placu zabaw
  2. Zarządu spółdzielni, o rozważenie możliwości dofinansowania modernizacji placu zabaw w osiedlu Widok z innych funduszy.
  3. Zarząd i Rada Nadzorcza winne znaleźć inny sposób finansowania placów zabaw na terenie nieruchomości.

Po dyskusji, przewodnicząca zarządziła głosowanie nad 3 wnioskami komisji.

Za ich przyjęciem głosowało 18 członków rady.

 

Ad. 8
Rada Nadzorcza zapoznała się z pismami skierowanymi do jej wiadomości tj.:
a) protestem z dnia 14 08.2023 r. mieszkańców budynku przy ul Kaczeńcowej 8 dot. braku zgody na montaż instalacji gazowej. Przyjęte bez dyskusji
b) pismem z dnia 4.08.2023 r. członka zam. w osiedlu Skarpa – prośbą o pilną eksmisje sąsiada z lokalu usytuowanego nad lokalem ww. Przyjęte bez dyskusji.
c) pismem z dnia 11.09.2023 r. – skargą członka zam. w osiedlu Błonie na sąsiadki Przyjęto bez dyskusji.
d) pismami (17) członka za. w osiedlu Ruta (17.06 – 1.10.2023r). dot. między innymi funkcjonowania spółdzielni po wyborze nowej RN, oraz skierowanymi do KRS zaskarżeniami uchwał RN dot. wyboru nowych członków Zarządu.

Po udzieleniu głosu obecny podczas posiedzenie członek zam. w osiedlu Ruta wyjaśnił, że nie ma nic więcej dodania niż jest zawarte w jego pismach Zwrócił uwagę, że jego zdaniem jest problem z brakiem warunków do większego zaangażowanie członków w funkcjonowanie spółdzielni, komunikacją. Wszystkie materiały, które otrzymują członkowie RN powinny być dostępne dla członków spółdzielni, tj. tych którzy będą chcieli.
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej stwierdził, że przytoczone w wypowiedzi argumenty nie korespondują z treścią pism złożonych do wiadomości Rady Nadzorczej.

 

Ad 9
Sprawy wniesione:

  1. Przewodnicząca powróciła do treści podjętej w pkt 6 uchwały Nr27/20/202 z dnia 3.10.2023 r. dotyczącej: rozpatrzenia odwołania członków Spółdzielni od uchwały Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla „Ruta” z dnia 28 lipca 2023 r. nr 32/2023 w sprawie uchwalenia Planu Gospodarczo-Finansowego Osiedla Ruta na 2024 r.
    Przewodnicząca ponownie odczytała jej treść wraz z paragrafem 2 zawierającym informację, że uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia oraz podlega ogłoszeniu według zasad określonych w Statucie Odbyło się głosowanie za przyjęciem § 2 uchwały o odczytanej treści z wynikiem:
    15 głosów za, 1 osoba wstrzymała się, 0 osób było przeciw,
  2. Rada Nadzorcza postanowiła, te w związku z dniem Wszystkich Świętych posiedzenie prezydium odbędzie się 6 listopada 2023 r. o godz. 17.00, a plenum RN w dniu 14 listopada 2023 r. o godz. 18:00
  3. Przewodniczący KR przypomina o planie utworzenia Komisji Regulaminowej, którego przewodniczącym miałby zostać Pan Marcin Mielniczuk, Komisja miałaby za zadanie przejrzenie obowiązujących regulaminów i zaproponowanie zmian.

 

Istnieje potrzeba stworzenia regulaminu takiej komisji.
Przewodnicząca RN składa wniosek o zobowiązanie Komisji Rewizyjnej do stworzenia propozycji regulaminu Komisji Regulaminowej. Przystąpiono do głosowania z wynikiem: 16 głosów za, 0 głosów przeciw i 0 osób wstrzymało się od głosu.

Na tym posiedzenie zakończono.

Przewodnicząca Rady Nadzorczej
Katarzyna Podlecka

Zastępca Przewodnicząej Rady Nadzorczej
Konrad Gładosz

 

Data opublikowania: 11:24, 21 listopada 2023

Kategorie: 2023