Protokół Nr 11/2020
z posiedzenia Rady Nadzorczej
SM „Czuby” w Lublinie odbytego
w dniu 30.11.2020 r.

Lista członków Rady Nadzorczej biorących udział w indywidualnym zbieraniu głosów:

Przewodniczący Rady – Andrzej Turski
Zastępcy przewodniczącego – Jerzy Kaczmarski, Zbigniew Gontarz
Sekretarz – Danuta Przybyś – Ziemba

Członkowie:
Edward Dudek, Ewa Kosiak, Grażyna Kasprzak, Elżbieta Janiak, Urszula Koszałka, Agnieszka Kulikowska, Tomasz Buda, Bogumiła Baran, Waldemar Żak, Marta Brożyna, Dariusz Jaremek, Krzysztof Piekniak, Grażyna Stadnik, Jan Morawski, Stanisław Tanikowski, Zbigniew Ławniczak, Elżbieta Szabała

W związku z nadal obowiązującymi przepisami nakazującymi radykalne ograniczenia kontaktów, Prezydium RN postanowiło, że najbliższe posiedzenie Rady Nadzorczej odbędzie się przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość.

Prezydium RN po dyskusji i przeanalizowaniu przedłożonych dokumentów ustaliło datę posiedzenia plenarnego rady na 30 listopada 2020 r. z następującym porządkiem obrad:

  1. Podjęcie uchwał w sprawie:
    a) poparcia inicjatywy modernizacji systemu komputerowego funkcjonującego w spółdzielni
    b) zmian w Regulaminie przetargu na ustanowienie odrębnej własności
  2. Przyjęcie protokołu z posiedzenia z dnia 30.10.2020 r.
  3. Sprawy wniesione.

Prezydium rady zapoznało się z materiałami do realizacji porządku obrad posiedzenia w dniu 30.11.2020 r., zatwierdziło wzór karty do głosowania i ustaliło, że głosowania zostaną przeprowadzone w sprawach wskazanych w porządku obrad RN w pkt 1a, 1b i 2.

Prezydium RN upoważniło Sekretarza RN Pani Danuty Przybyś – Ziemby, Przewodniczącego RN Andrzeja Turskiego oraz Przewodniczącego Komisji Kulturalno- Oświatowej Waldemara Żaka do przeprowadzenia czynności skrutacyjnych dotyczących głosowań przeprowadzonych przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość nad sprawami ujętymi w porządku obrad posiedzenia plenarnego rady z dnia 30 listopada 2020 r.

Komisja skrutacyjna w ustalonym składzie dokonała przeliczenia oddanych w dniu 30.11.2020 r. głosów i stwierdziła, że na 21 członków rady uprawnionych do głosowania przeprowadzonego w trybie indywidualnego zbierania głosów, w głosowaniu udział wzięło 21 członków.

1) W głosowaniu w sprawie poparcia inicjatywy modernizacji systemu komputerowego funkcjonującego w spółdzielni – oddano 21 głosów w tym:

– za udzieleniem poparcia – 15 głosów,
– przeciw udzieleniu – 4 głosy
– wstrzymało się od głosowania – 2 głosy

2) W głosowaniu w sprawie zmian w Regulaminie przetargu na ustanowienie odrębnej własności – oddano 21 głosów w tym:

– za wprowadzeniem zmian – 15 głosów
– przeciw wprowadzeniu – 2 głosy
– wstrzymuję się od głosu – 4 głosy

3) W głosowaniu w sprawie: przyjęcia protokołu z posiedzenia Rady Nadzorczej z dnia 30..10.2020 r. – oddano 21 głosów w tym:

– za przyjęciem – 20 głosów
– przeciw przyjęciu – 1 głos
– wstrzymuję się od głosu – 0 głosów

Ad. 1
A)

Prezydium rady zapoznało się z nowym projektem uchwały w sprawie systemów komputerowych wspomagających zarządzanie spółdzielnią,

 

Uchwała Nr ……/ …..2020
Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia …..11.2020 r.

w sprawie: wyrażenia zgody na zakup i wdrożenie programów komputerowych wspomagających zarządzanie spółdzielnią

Rada Nadzorcza Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie, działając w oparciu o § 87 ust. 1 Statutu Spółdzielni uchwala, co następuje:

§ 1

Wyraża zgodę na zakup i wdrożenie programów komputerowych:
a) Systemu Korespondencji Seryjnej
b) Zintegrowanego Systemu Informacyjnego Wspomagającego Zarządzanie Spółdzielnią w trybie przetargu nieograniczonego, zgodnie z Regulaminie udzielania zamówień na roboty remontowe, inwestycyjne, konserwacyjne oraz usługi i dostawy przeprowadzane w zasobach SM „Czuby” finansowane ze środków spółdzielczych zatwierdzonym uchwała RN nr 2/14/2019 z dnia 26.02.2019 r.

§ 2

Zakup i wdrożenie Zintegrowanego Systemu Informatycznego (ZSI) umożliwi każdemu właścicielowi lokalu wgląd w poszczególne rozliczenia i historie danych klienta.

§ 3

  1. Szacunkowy koszt wdrożenia i zakupu około 400 000 zł (brutto).
  2. Przedsięwzięcie należy sfinansować z wolnych środków obrotowych.

§ 4

Uchwałę wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega publikacji zgodnie z § 89 ust. 3 Statutu Spółdzielni.

Po analizie treści uchwały i uzasadnienia, biorąc pod uwagę oczekiwania wobec przygotowanej dokumentacji sformułowane na posiedzeniu w dniu 22.10.2020 r. prezydium RN uznało ,że przedłożona uchwała, mimo uzupełnień, nie spełnia przedstawionych oczekiwań.

W trakcie dyskusji podkreślano fakt braku jasnego wskazania źródła finansowania oraz braku projektu uchwały w sprawie korekty planu finansowego na rok 2021. Podkreślano jednak, że zarząd od sierpnia 2020 sygnalizuje konieczność zakupu pakietu informatycznego i od tego czasu prezydium rady stara się nadzorować przygotowanie pełnej dokumentacji i przekonujących argumentów.

Po dyskusji prezydium rady postanowiło nie poddawać pod głosowanie tak sformułowanej uchwał a przygotowane materiały przedstawić jako informacyjne a zdanie wszystkich członków rady poznać poprzez głosowanie nad uchwałą „kierunkową” dającą odpowiedź na pytanie „czy popieram inicjatywę modernizacji systemu komputerowego funkcjonującego w spółdzielni” i ewentualnie przedstawienie szerszego uzasadnienia swojego zdania w sprawach wniesionych.
W trakcie posiedzenia prezydium sformułowano treść uchwały będącej przedmiotem głosowania na posiedzeniu w dniu 30 listopada 2020 r.

 

Uchwała Nr ……/ …..2020
Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia 30.11.2020 r.

w sprawie: poparcia inicjatywy modernizacji systemu komputerowego funkcjonującego w spółdzielni

Rada Nadzorcza Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie, działając w oparciu o § 87 ust. 1 Statutu Spółdzielni uchwala, co następuje:

§ 1

Popiera inicjatywę modernizacji systemu komputerowego wspomagającego zarządzanie spółdzielnią:
a) Systemu Korespondencji Seryjnej
b) Zintegrowanego Systemu Informacyjnego Wspomagającego Zarządzanie Spółdzielnią w trybie przetargu nieograniczonego, zgodnie z Regulaminie udzielania zamówień na roboty remontowe, inwestycyjne, konserwacyjne oraz usługi i dostawy przeprowadzane w zasobach SM „Czuby” finansowane ze środków spółdzielczych zatwierdzonym uchwała RN nr 2/14/2019 z dnia 26.02.2019 r.

§ 2

Pożądane funkcjonalności zmodernizowanego systemu komputerowego zawiera załącznik do niniejszej uchwały.

§ 3

  1. Szacunkowy koszt modernizacji około 400 000 zł (brutto).
  2. Przedsięwzięcie należy sfinansować z wolnych środków obrotowych.

§ 4

Uchwałę wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega publikacji zgodnie z § 89 ust. 3 Statutu Spółdzielni.

 

Załącznik
do uchwały Nr…………
Rady Nadzorczej
SM Czuby w Lublinie
z dnia 30.11.2020 r.

 

Uzasadnienie

System Korespondencji Seryjnej w Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie umożliwi:

  1. Wysyłanie wiadomości e-mail oraz wiadomości SMS do klientów lub pracowników spółdzielni wskazanych przez użytkownika.
  2. Tworzenie szablonów wiadomości, w celu późniejszego ich wykorzystania przy redagowaniu wysyłanych wiadomości.
  3. Personalizowanie wysyłanych wiadomości poprzez wplatanie w ich treść oraz temat informacji właściwych wyłącznie dla konkretnego odbiorcy.
  4. Dołączanie do wysyłanych wiadomości załączników o dowolnym formacie.
  5. Redagowanie, a następnie indywidualne lub grupowe wysyłanie wiadomości do odbiorców, których dane przechowywane są w Bazie Klienta.
  6. Zapamiętywanie w centralnym archiwum wszystkich wysłanych wiadomości z możliwością ich późniejszej analizy.
  7. Rejestrowanie wysyłanych wiadomości w module Registratura.
  8. Grupowe podpisywanie cyfrowe dokumentów elektronicznych, przygotowanych w ZSI, takich jak faktury, wezwania do zapłaty, noty odsetkowe i inne, z wykorzystaniem osobistego certyfikatu użytkownika, przed ich wysłaniem do odbiorców. Funkcjonalność ta dostępna jest pod warunkiem posiadania karty kryptograficznej, czytnika kart kryptograficznych oraz ważnego certyfikatu kwalifikowanego.
  9. Grupowe wysyłanie dokumentów elektronicznych przygotowanych w ZSI (w formacie pdf), jako załączników do wiadomości, bez konieczności ich wcześniejszego drukowania.
  10. Umożliwi pełną kontrolę nad procesem wysyłania dokumentów drogą elektroniczną. Oddzielenie procesu ich tworzenia i drukowania od procesu ich wysyłania do odbiorców końcowych.
  11. Powiadamianie użytkowników modułu Zarządzania Obiegiem Informacji o zadaniach, które oczekują na reakcję z ich strony.’

Zintegrowany System Informatyczny Wspomagający Zarządzanie Spółdzielnią Mieszkaniową Czuby umożliwi:

  1. Definiowanie dowolnej analizy, w tym finansowej.
  2. Zaprezentowanie wyniku dla wskazanego adresu w sposób graficzny.
  3. Wysyłanie drogą elektroniczną obowiązkowego rocznego sprawozdania finansowego do KRS oraz pobieranie UPO – w pełnym wymaganym zakresie.
  4. Stworzenie centralnego modułu systemu FK zbierającego i analizującego dokumenty księgowe całej spółdzielni.
  5. Bieżące śledzenie rozrachunków kosztów i wyników.
  6. Zdefiniowanie szablonów dekretacyjnych, rozdzielników, kalkulacje.
  7. Obsługę rejestrów VAT.
  8. Wgląd w poszczególne rozliczenia i historię danych mieszkańców.
  9. Bieżącą kontrolę stanu rozrachunków.
  10. Automatyczne kojarzenie rachunków i zapłat oraz obsługę korespondencji.
  11. Zarządzanie kartoteką windykacyjną.
  12. Naliczanie opłat eksploatacyjnych.
  13. Ewidencję liczników indywidualnych wszystkich typów na poziomie lokalu.
  14. Rozliczenie indywidualnych liczników według dowolnie definiowanych okresów i konfiguracji.
  15. Wspomogą pracę kasy.
  16. Wspomogą pracę osób wystawiających dokumenty sprzedaży.
  17. Dadzą możliwość udostępniania przez podatników ksiąg podatkowych organom kontrolnym tzw. Jednolitego Pliku Kontrolnego (JPK).

Rada Nadzorcza większością głosów – 16 za, przy 4 głosach przeciwnych i 2 wstrzymujących się od głosowania podjęła uchwałę nr 17/23/2020 z dnia 30.11.2020 r. w sprawie: poparcia inicjatywy modernizacji systemu komputerowego funkcjonującego w spółdzielni w wersji przedstawionej powyżej w protokole.

B) Zmiana Regulaminu przetargu na ustanowienie odrębnej własności.

Zarząd Spółdzielni w związku z ogłoszonym stanu zagrożenia epidemicznego oraz koniecznością przeprowadzenia przetargu na ustanowienie odrębnej własności lokalu, przekazanego do dyspozycji spółdzielni, zaproponował wprowadzić do Regulaminu przetargu na ustanowienie odrębnej własności zmiany zawarte w poniżej przedstawionym projekcie uchwały.

 

Uchwała nr …/… /2020
Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia …………………….

w sprawie: zmian w Regulaminie przetargu na ustanowienie odrębnej własności

Rada Nadzorcza Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie działając na podstawie 87 ust.1 pkt 30 Statutu Spółdzielni uchwala co następuje:

§ 1

W Regulaminie przetargu na ustanowienie odrębnej własności, stanowiącym załącznik do uchwały nr 31/4/2018 Rady Nadzorczej z dnia 27.11.2018 r. wprowadza się następujące zmiany:

1) § 1 otrzymuje brzmienie:
„Podstawę prawną Regulaminu stanowią przepisy art. 1 ust. 2 pkt 5, art. 11 i art.1711 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o spółdzielniach mieszkaniowych (tekst jednolity Dz.U. 2020 poz. 1465).”

2) § 2 otrzymuje brzmienie:
„Spółdzielnia może zbywać w drodze przetargu ustnego, nieograniczonego lokale mieszkalne wolne w sensie prawnym, stanowiące jej własność, z zastrzeżeniem przypadków określonych w §9 ust.1.”

3) § 3 otrzymuje brzmienie:
„Do przetargu mogą przystępować osoby fizyczne i prawne, które spełniają warunki przetargu określone w niniejszym regulaminie.”

4) § 8 ust.7 otrzymuje brzmienie:
„Po ustaniu zgłaszania postąpień Przewodniczący Komisji Przetargowej lub osoba przez niego upoważniona wywołuje trzykrotnie najwyższą zaoferowaną cenę, po czym zamyka przetarg i wskazuje osobę, która wygrała przetarg.”

5) § 9 otrzymuje brzmienie:
1. „1. W okresie ogłoszonego stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii dopuszczone jest zbycie określonych w § 2 lokali w drodze przetargu pisemnego ofertowego. Do przetargu pisemnego mogą przystępować osoby fizyczne i prawne, które spełniają warunki przetargu określone w niniejszym regulaminie.
2. Podanie przetargu pisemnego do publicznej wiadomości odbywa się zgodnie   z § 4.
3. Ogłoszenie o przetargu pisemnym powinno zawierać informacje określone w § 5. Dodatkowo powinno zawierać informacje o miejscu i terminie składania ofert.”

6) § 10 otrzymuje brzmienie:
„1. Przystępujący do przetargu pisemnego składa wypełnione zgłoszenie w miejscu i terminie określonym w ogłoszeniu o przetargu pisemnym. Do wypełnionego zgłoszenia oferent dołącza w zamkniętej kopercie, z adnotacją określającą przedmiot przetargu pisemnego, ofertę ceny przetargowej (cena przetargowa nie niższa niż cena wywoławcza).
2. Zgłoszenie do przetargu pisemnego powinno być zgodne z § 6 ust.2.
3. Oferta ceny przetargowej powinna zawierać:
– imię i nazwisko oferenta lub nazwę firmy,
– jednoznaczne określenie przedmiotu przetargu pisemnego,
– oferowaną cenę przetargową,
– własnoręczny podpis oferenta.
4. Wysokość wadium oraz ceny wywoławczej w przetargu pisemnym ustalana jest zgodnie z § 7.”

7) § 11 otrzymuje brzmienie:
„1. Prezes Zarządu powołuje 3 osobową Komisję do przeprowadzenia przetargu pisemnego.
2. Z chwilą rozpoczęcia przetargu Komisja sprawdza spełnienie wymogów regulaminowych przez osoby przystępujące do przetargu pisemnego.
3. Zgłoszenie jednej oferty jest warunkiem wystarczającym do odbycia przetargu pisemnego.
4. Komisja wybiera najkorzystniejszą ofertę, czyli najwyższą zaoferowaną cenę przetargową. W sytuacji wystąpienia ofert równorzędnych Komisja zarządza dodatkowy przetarg pisemny z udziałem osób, które złożyły najwyższe oferty.
5. Z przeprowadzonego przetargu pisemnego Komisja sporządza protokół.
6. Wyniki przetargu pisemnego zatwierdza Zarząd.”

8) § 12 otrzymuje brzmienie:
„1. Spółdzielnia zawiadamia pisemnie oferentów w terminie 7 dni od zatwierdzenia przetargu o wyniku przetargu pisemnego w zakresie wyłącznie ich dotyczącym.
2. W zawiadomieniu skierowanym do osoby wygrywającej przetarg podaje się sposób i termin załatwienia formalności związanych z uzyskaniem tytułu prawnego do lokalu mieszkalnego oraz uprzedza się o skutkach wynikających z § 13 i § 14.
3. Członkostwo w spółdzielni powstaje z chwilą nabycia ekspektatywy własności, to jest zatwierdzenia przez Zarząd Spółdzielni wyników przetargu.
4. Cena zgłoszona na przetargu nie podlega weryfikacji z tytułu stanu technicznego lokalu mieszkalnego.”

9) § 13 otrzymuje brzmienie:
„Jeśli osoba wygrywająca przetarg odmówi zawarcia notarialnej umowy ustanowienia odrębnej własności lokalu mieszkalnego i przeniesienia jego własności lub nie może nabyć lokalu z przyczyn leżących po jej stronie, Zarząd unieważnia wynik przetargu i zatrzymuje wpłacone wadium.”

10) § 14 otrzymuje brzmienie:
„Spółdzielnia nie przenosi odrębnej własności lokalu, jeżeli:
1) osoba, której przysługiwało spółdzielcze lokatorskie prawo do lokalu mieszkalnego, a której prawo wygasło, zgłosi roszczenie o ponowne ustanowienie spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokalu mieszkalnego w przypadku, o którym mowa w art. 161 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych,
2) osoba, o której mowa w art.15 ust.2 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych, zgłosi roszczenie o ustanowienie spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokalu.”

11) § 15 otrzymuje brzmienie:
„Osoba nabywająca prawo do lokalu mieszkalnego ponosić będzie koszty jego eksploatacji od daty zawarcia aktu notarialnego ustanowienia odrębnej własności lokalu i przeniesienia własności lokalu.”

12) § 16 otrzymuje brzmienie:
„1. Wadium wpłacone przez wygrywającego przetarg zalicza się na poczet wymaganej do wpłaty ceny zgłoszonej do przetargu.
2. Wadium wpłacone przez pozostałych uczestników przetargu podlega zwrotowi niezwłocznie po zakończeniu przetargu.”

13) § 17 otrzymuje brzmienie:

„Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem jego uchwalenia przez Radę Nadzorczą.”

§ 2

Wydaje się tekst jednolity Regulaminu przetargu na ustanowienie odrębnej własności z uwzględnieniem zmian zawartych w uchwale nr …/… /2020 z dnia …………….

§ 3

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w trybie określonym w § 89 ust. 3 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.

Uwaga:
1) zmiany w regulaminie zostały naniesione pogrubioną czcionką.
2) treść § § od 10 do 14 nie uległa zmianie, otrzymały tylko nową numerację od 13 do 17.

 

Załącznik
do uchwały nr …/… /2020
Rady Nadzorczej
SM „Czuby”
z dnia
………….

 

REGULAMIN
PRZETARGU NA USTANOWIENIE ODRĘBNEJ WŁASNOŚCI

§ 1

Podstawę prawną Regulaminu stanowią przepisy art. 1 ust. 2 pkt 5, art. 11 i art.1711 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o spółdzielniach mieszkaniowych (tekst jednolity Dz.U. 2020, poz. 1465).

§ 2

Spółdzielnia może zbywać w drodze przetargu ustnego, nieograniczonego lokale mieszkalne wolne w sensie prawnym, stanowiące jej własność, z zastrzeżeniem przypadków określonych w §9 ust.1.

§ 3

Do przetargu mogą przystępować osoby fizyczne i prawne, które spełniają warunki przetargu określone w niniejszym regulaminie.

§ 4

Podanie przetargu do publicznej wiadomości odbywa się poprzez:
– ogłoszenie w jednej wybranej prasie lokalnej,
– ogłoszenie na stronie internetowej Spółdzielni,
– wywieszenie informacji w siedzibie Zarządu i Administracjach Osiedli.

§ 5

Ogłoszenie o przetargu powinno zawierać:
1) pełną nazwę organizatora przetargu,
2) przedmiot przetargu: adres lokalu, powierzchnia, kondygnacja, forma tytułu prawnego,
3) wysokość ceny wywoławczej,
4) wysokość wadium oraz sposób i termin wpłaty,
5) termin i miejsce przetargu,
6) zastrzeżenie o możliwości odwołania przetargu lub unieważnienia przetargu bez podania przyczyn na każdym jego etapie, bez prawa dochodzenia jakichkolwiek roszczeń przez uczestników.

§ 6

  1. Przystępujący do przetargu składa wypełnione zgłoszenie w terminie określonym w ogłoszeniu o przetargu.
  2. Zgłoszenie do przetargu powinno zawierać:
    – określenie danych osobowych oferenta: imię, nazwisko, adres zamieszkania i korespondencyjny, nr PESEL, nr telefonu, w przypadku osoby prawnej odpowiednio nazwę, siedzibę, nr KRS lub nr NIP,
    – oświadczenie o zapoznaniu się z Regulaminem i przyjęciu określonych w nim warunków przetargu bez zastrzeżeń.

§ 7

  1. Wadium ustala się w wysokości do 10% ceny wywoławczej mieszkania. Wadium nie podlega oprocentowaniu.
  2. Cenę wywoławczą ustala się indywidualnie dla każdego mieszkania.
  3. Cena wywoławcza jest określana na podstawie operatu szacunkowego.

§ 8

  1. Prezes Zarządu powołuje 3 osobową Komisję do przeprowadzenia przetargu.
  2. Z chwilą rozpoczęcia przetargu Komisja sprawdza spełnienie wymogów regulaminowych przez osoby przystępujące do przetargu.
  3. Zgłoszenie jednej oferty jest warunkiem wystarczającym do odbycia przetargu.
  4. Uczestnicy przetargu zgłaszają ustnie kolejne postąpienia dopóty, dopóki – mimo trzykrotnego wywołania – nie ma dalszych postąpień.
  5. Postąpienie nie może być niższe niż 500,00 zł z zaokrągleniem do pełnych złotych.
  6. Dopuszcza się możliwość zgłaszania wielokrotności ustalonego przez Komisję postąpienia w czasie licytacji.
  7. Po ustaniu zgłaszania postąpień Przewodniczący Komisji Przetargowej lub osoba przez niego upoważniona wywołuje trzykrotnie najwyższą zaoferowaną cenę, po czym zamyka przetarg i wskazuje osobę, która wygrała przetarg.
  8. Przetarg wygrywa osoba, która w wyniku przeprowadzonej licytacji zaoferuje najwyższą cenę.
  9. Z przebiegu przetargu Komisja sporządza protokół, który podpisują wszyscy członkowie Komisji.
  10. Wyniki przetargu zatwierdza Zarząd.

§ 9

  1. W okresie ogłoszonego stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii dopuszczone jest zbycie określonych w § 2 lokali w drodze przetargu pisemnego ofertowego. Do przetargu pisemnego mogą przystępować osoby fizyczne i prawne, które spełniają warunki przetargu określone w niniejszym regulaminie.
  2. Podanie przetargu pisemnego do publicznej wiadomości odbywa się zgodnie z § 4.
  3. Ogłoszenie o przetargu pisemnym powinno zawierać informacje określone w § 5. Dodatkowo powinno zawierać informacje o miejscu i terminie składania ofert.

§ 10

  1. Przystępujący do przetargu pisemnego składa wypełnione zgłoszenie w miejscu i terminie określonym w ogłoszeniu o przetargu pisemnym. Do wypełnionego zgłoszenia oferent dołącza w zamkniętej kopercie, z adnotacją określającą przedmiot przetargu pisemnego, ofertę ceny przetargowej (cena przetargowa nie niższa niż cena wywoławcza).
  2. Zgłoszenie do przetargu pisemnego powinno być zgodne z § 6 ust.2.
  3. Oferta ceny przetargowej powinna zawierać:
    – imię i nazwisko oferenta lub nazwę firmy,
    – jednoznaczne określenie przedmiotu przetargu pisemnego,
    – oferowaną cenę przetargową,
    – własnoręczny podpis oferenta.
  4. Wysokość wadium oraz ceny wywoławczej w przetargu pisemnym ustalana jest zgodnie z § 7.

§ 11

  1. Prezes Zarządu powołuje 3 osobową Komisję do przeprowadzenia przetargu pisemnego.
  2. Z chwilą rozpoczęcia przetargu Komisja sprawdza spełnienie wymogów regulaminowych przez osoby przystępujące do przetargu pisemnego.
  3. Zgłoszenie jednej oferty jest warunkiem wystarczającym do odbycia przetargu pisemnego.
  4. Komisja wybiera najkorzystniejszą ofertę, czyli najwyższą zaoferowaną cenę przetargową. W sytuacji wystąpienia ofert równorzędnych Komisja zarządza dodatkowy przetarg pisemny z udziałem osób, które złożyły najwyższe oferty.
  5. Z przeprowadzonego przetargu pisemnego Komisja sporządza protokół.
  6. Wyniki przetargu pisemnego zatwierdza Zarząd.

§ 12

  1. Spółdzielnia zawiadamia pisemnie oferentów w terminie 7 dni od zatwierdzenia przetargu o wyniku przetargu pisemnego w zakresie wyłącznie ich dotyczącym.
  2. W zawiadomieniu skierowanym do osoby wygrywającej przetarg podaje się sposób i termin załatwienia formalności związanych z uzyskaniem tytułu prawnego do lokalu mieszkalnego oraz uprzedza się o skutkach wynikających z § 13 i § 14.
  3. Członkostwo w spółdzielni powstaje z chwilą nabycia ekspektatywy własności, to jest zatwierdzenia przez Zarząd Spółdzielni wyników przetargu.
  4. Cena zgłoszona na przetargu nie podlega weryfikacji z tytułu stanu technicznego lokalu mieszkalnego.

§ 13

Jeśli osoba wygrywająca przetarg odmówi zawarcia notarialnej umowy ustanowienia odrębnej własności lokalu mieszkalnego i przeniesienia jego własności lub nie może nabyć lokalu z przyczyn leżących po jej stronie, Zarząd unieważnia wynik przetargu i zatrzymuje wpłacone wadium.

§ 14

Spółdzielnia nie przenosi odrębnej własności lokalu, jeżeli:
1) osoba, której przysługiwało spółdzielcze lokatorskie prawo do lokalu mieszkalnego, a której prawo wygasło, zgłosi roszczenie o ponowne ustanowienie spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokalu mieszkalnego w przypadku, o którym mowa w art. 16
1 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych,
2) osoba, o której mowa w art.15 ust.2 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych, zgłosi roszczenie o ustanowienie spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokalu

§ 15

Osoba nabywająca prawo do lokalu mieszkalnego ponosić będzie koszty jego eksploatacji od daty zawarcia aktu notarialnego ustanowienia odrębnej własności lokalu i przeniesienia własności lokalu.

§ 16

  1. Wadium wpłacone przez wygrywającego przetarg zalicza się na poczet wymaganej do wpłaty ceny zgłoszonej do przetargu.
  2. Wadium wpłacone przez pozostałych uczestników przetargu podlega zwrotowi niezwłocznie po zakończeniu przetargu.

§ 17

Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem jego uchwalenia przez Radę Nadzorczą.

Rada Nadzorcza większością głosów – 15 za, przy 2 głosach przeciwnych i 4 wstrzymujących się od głosowania podjęła uchwałę nr 18/5/2020 z dnia 30.11.2020 r. w sprawie zmian w Regulaminie przetargu na ustanowienie odrębnej własności w wersji przedstawionej powyżej w protokole.

Ad. 3
Protokół z posiedzenia odbytego w dniu 30 października 2020 r. został przyjęty większością głosów – 20 za, przy 1 głosie przeciwnym.

Ad. 4
Zgłoszone przez członków rady pytania zostały przekazane Zarządowi i prezydium w celu przygotowania odpowiedzi.

Na tym protokół zakończono.

 

 

Sekretarz
Rady Nadzorczej

Danuta Przybyś – Ziemba

Przewodniczący
Rady Nadzorczej

Andrzej Turski

 

Data opublikowania: 11:19, 27 grudnia 2020

Kategorie: 2020