Protokół nr 11/2019
z posiedzenia Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby”
w Lublinie odbytego w dniu 15.10.2019 r.

 

Obecni:
Przewodniczył Rady – Andrzej Turski
Zastępcy przewodniczącego – Jerzy Kaczmarski, Zbigniew Gontarz
Sekretarz – Danuta Przybyś – Ziemba

Członkowie: Edward Dudek, Ewa Kosiak, Grażyna Kasprzak, Elżbieta Janiak, Urszula Koszałka, Agnieszka Kulikowska, Tomasz Buda, Bogumiła Baran, Waldemar Żak, Zbigniew Ławniczak, Marta Brożyna, Krzysztof  Piekniak, Grażyna Stadnik, Jan Morawski, Stanisław Tanikowski, Elżbieta Szabała, Dariusz Jaremek

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
Prezes Zarządu – Ryszard Burski
Zastępca prezesa ds. finansowych – Adam Ziółek
Zastępca prezesa ds. eksploatacji – Bożena Zielińska
Specjalista ds. samorządowych – Anna Korzonek
Insp. ds. analiz ekonomicznych – Elżbieta Jedlińska

oraz członkowie przysłuchujący się obradom wg załączonej listy

Ad. 1
Przewodniczący Rady Nadzorczej poinformował ,że porządek obrad dzisiejszego posiedzenia przedstawia się następująco:

  1. Zatwierdzenie porządku obrad.
  2. Analiza działalności gospodarczo – finansowej SM „Czuby” za I półrocze 2019 r.
  3. Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie;
    a) wyrażenia zgody firmie Stokrotka Sp. z o.o. na posadowienie parkometru dla klientów na części dzierżawionego parkingu przy supermarkecie zlokalizowanym w Lublinie przy ulicy Jutrzenki 5,
    b) zmiany wysokości odpisu na fundusz remontowy w nieruchomości ER 12
    c) zmian Regulaminu dotyczącego zasad, warunków oraz trybu udostępniania dokumentów członkom Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie,
    d) nieodpłatnego przekazania na majątek MPWiK w Lublinie przyłączy: wodociągowego i kanalizacji sanitarnej do budynku położonego przy ulicy Radości 2A w Lublinie.
    e) nieodpłatne przekazanie na majątek LPEC S.A. w Lublinie węzła cieplnego dla budynku przy ulicy Radości 2A w Lublinie.
    f) utworzenia funduszu celowego osiedla Skarpa w nieruchomości ES 17.
  4. Informacja na temat:
    a) zakończonych spraw sądowych;
    – parkingu przy ulicy Szmaragdowej w osiedlu Widok,
    – wodomierzy w osiedlu „Błonie”,
    – działań organów ścigania w zakresie „zawłaszczania mieszkań”
    b) działań podjętych przez Zarząd spółdzielni w celu wdrożenia ustawy o Pracowniczych Planach Kapitałowych.
  5. Przyjęcie protokołu z posiedzenia z dnia 3.09.2019 r.
  6. Ocena pracy członków Zarządu – wnioski w sprawie premii za III kwartał 2019 r.
  7. Rozpatrzenie pism i wniosków skierowanych do Rady Nadzorczej.
  8. Sprawy wniesione.

Do przedstawionego porządku obrad nie zgłoszono uwag. Został przyjęty do realizacji jednomyślnie – 21 za.

Ad. 1
Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej poinformowała, że członkowie komisji której przewodniczy po zapoznaniu się na posiedzeniu w dniu 14.10.2019 r. z poniżej przedstawionymi materiałami:

W tym miejscu w protokole umieszczono zestawienia:

– działalność eksploatacyjna za I półrocze 2019 r. SM Czuby
– zestawienie kosztów i przychodów za I półrocze 2019 r.
– fundusz remontowy za I półrocze 2019 r. ( zestawienie zbiorcze) SM Czuby
– działalność kulturalna – oświatowa za I półrocze 2019 r.
– Zatrudnienie i fundusz płac za I półrocze 2019 r.
– wykonanie utrzymania mienia spółdzielni za I półrocze 2019 r.
– w ramach remontów, konserwacji i utrzymania mienia Spółdzielni wg stanu na dzień 30.06.2019 r. wykonano niżej podane roboty

po wysłuchaniu dodatkowych informacji przedstawionych przez członków Zarządu tj. jakie pozycje wchodzą w skład:
– pozostałych kosztów operacyjnych,
– pozostałych przychodów finansowych,
– eksploatacji
– funduszu remontowego,
– działalność kulturalno – oświatowa

oraz po dyskusji, większością głosów – 11 za, przy 5 wstrzymujących się od głosowania przedstawioną analizę działalności gospodarczo – finansowej za I półrocze rok 2019 r. przyjęli .

Rada Nadzorcza po wysłuchaniu dodatkowych informacji przedstawionych przez członków Zarządu i dyskusji, w której głos zabrali : Dariusz Jaremek , Elżbieta Szabała, Zbigniew Gontarz, Tomasz Buda, Marta Brożyna przedstawioną analizę przyjęła, większością głosów – 16 za, przy 5 głosach przeciwnych.

Ad. 2
A)
Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej przypomniała, że Rada Nadzorcza rozpatrując sprawę na posiedzeniu w dniu 3.09.2019 r. wysłuchała uwag, opinii, wniosków zgłoszonych przez członków przysłuchującym się obradom, członków Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla Ruta, członków Rady Nadzorczej.

Przewodniczący Rady, podsumowując przeprowadzoną dyskusję, sformułował wniosek treści: „Zdjąć z porządku obrad dzisiejszego posiedzenia sprawę zajęcia przez Radę Nadzorczą stanowiska w sprawie prośby zawartej w piśmie nr 07.2019/IDM -S – z dnia 6 sierpnia 2019 r. Stokrotka Sp. Z o.o. dotyczącej wyrażenia zgody na posadowienie parkometrów na dzierżawionej części parkingu przeznaczonego dla klientów Supermarketu.

Przekazać propozycję zgłoszoną przez Stokrotkę do konsultacji z mieszkańcami osiedla i Radą Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla Ruta”

Rada Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla Ruta rozpatrując sprawę na posiedzeniu w dniu 19.06.2019 r. postanowiła:

„ W związku pisemną prośbą z dnia 06.08.2019 r. firmy „Stokrotka” Sp. z o.o. ul. Projektowa 1, 20-209 Lublin – najemcę pawilonu handlowo-usługowego przy ul. Jutrzenki 5 – w sprawie wyrażenia zgody na posadowienie parkometru dla klientów pawilonu na dzierżawionej części parkingu – po konsultacji z mieszkańcami osiedla obecnymi na zebraniu, Rada Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla „Ruta” postanowiła jednomyślnie negatywnie zaopiniować ww. prośbę”.

Członkowie Komisji Rewizyjnej po zapoznaniu się na posiedzeniu w dniu 14.09.2019 r. z wnioskiem RPNO Ruta i przedstawionym poniżej projektem uchwały:

Projekt


UCHWAŁA Nr / /2019
Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia ……………………….. 2019 r.

w sprawie: wyrażenia zgody firmie Stokrotki Sp. z o.o. na posadowienia parkometru dla klientów, na części dzierżawionego parkingu przy supermarkecie zlokalizowanym w Lublinie przy ulicy Jutrzenki 5.

Działając na podstawie § 87 ust. 1 pkt 2 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie – Rada Nadzorcza uchwala, co następuje:

§ 1

Rada Nadzorcza SM „Czuby” w Lublinie, po zapoznaniu się ze stanowiskiem mieszkańców osiedla i Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla Ruta z dnia 19.09.2019 r. w sprawie wyrażenia zgody firmie Stokrotka Sp. z o.o. na posadowienia parkometru dla klientów, na części dzierżawionego parkingu przy supermarkecie zlokalizowanym w Lublinie przy ulicy Jutrzenki 5, postanowiła nie wyrazić zgody na posadowienie parkometru.

§ 2

Uchwałę wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega publikacji zgodnie z § 89 ust. 3 Statutu Spółdzielni.

po wysłuchaniu dodatkowych informacji przedstawionych przez przewodniczącego Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla Ruta, postanowili jednomyślnie zgłosić do Rady Nadzorczej wniosek, by podjęła uchwałę w wersji przedstawionej do zaopiniowania przez komisję.

Rada Nadzorcza po dyskusji, w której głos zabrali: Waldemar Żak, Edward Dudek, Dariusz Jaremek, Tomasz Buda, Zbigniew Ławniczak, jednomyślnie – 21 za , podjęła uchwałę Nr 17/2//2019 z dnia 15.10.2019 r. w sprawie wyrażenia zgody firmie Stokrotki Sp. z o.o. na posadowienia parkometru dla klientów, na części dzierżawionego parkingu przy supermarkecie zlokalizowanym w Lublinie przy ulicy Jutrzenki 5 wersji przedstawionej powyżej w protokole.

B) Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej poinformowała, że członkowie komisji której przewodniczy, po zapoznaniu się na posiedzeniu w dniu 14.10.2019 r. z poniżej przedstawionymi materiałami:

1)

UCHWAŁA NR 29/2019
Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla „Ruta’
Spółdzielni Mieszkaniowej „CZUBY” w Lublinie z dnia 19.09.2019 r.

w sprawie: zmiany od 01 lutego 2020 r. wpłat na fundusz remontowy nieruchomości przy ul. Różanej 12.

Rada Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla „Ruta” Spółdzielni Mieszkaniowej „CZUBY” w Lublinie, działając na podstawie § 4 ust. 2 pkt., 3 Regulaminu Rad Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli i zasad ich wynagradzania, ustala co następuje:

§1

Po rozpatrzeniu wniosku większości mieszkańców budynku przy ul. Różanej 12 (podjętego na zebraniu mieszkańców w dniu 12.09.2019 r.), Rada Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla „Ruta” postanawia o zmianie od 1 lutego 2020 r. miesięcznej stawki opłaty na fundusz remontowy nieruchomości przy ul. Różanej 12 z 0,75 zł./m2 na 1,00 zł./m2

§2

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w trybie określonym w § 21 ust. 5 Regulaminu Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli i zasad ich wynagradzania.

2)

Projekt

Uchwała Nr ………………..

Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia 15.10. 2019 r.

w sprawie: zmiany wysokości odpisu na fundusz remontowy w nieruchomości ER 12 os. Ruta.

Na podstawie § 87 ust. 1 pkt 4 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie oraz Uchwały Nr 29/2019 Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla Ruta z dnia 19.09.2019 r. – Rada Nadzorcza uchwala, co następuje:

§ 1

Zmienia się wysokość odpisu na fundusz remontowy z kwoty 0,75 zł/m2 na 1,00 zł/m2 w nieruchomości ER 12 (Różana 12) z dniem 01.02.2020 r.

§ 2

Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 lutego 2020 r. i podlega ogłoszeniu w sposób określony w § 89 ust. 3 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.

po wysłuchaniu dodatkowych informacji przedstawionych przez przewodniczącego Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla Ruta, postanowili większością głosów – 15 za, przy 1 głosie przeciwnym, zgłosić do Rady Nadzorczej wniosek by podjęła uchwałę w wersji przedstawionej do zaopiniowania przez komisje.

Rada Nadzorcza po wysłuchaniu dodatkowych informacji przedstawionych przez zastępcę prezesa ds. eksploatacji , przewodniczącego RPNO Ruta Zbigniewa Gontarz i Elżbietę Szabała , większością głosów – 20 za, przy 1 głosie przeciwnym, podjęła uchwałę Nr 18/70//2019 z dnia 15.10.2019 r w zmiany wysokości odpisu na fundusz remontowy w nieruchomości ER 12 os. Ruta wersji przedstawionej powyżej w protokole.

C)
Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej poinformowała, że członkowie komisji której przewodniczy, po zapoznaniu się na posiedzeniu w dniu 14.10.2019 r. z poniżej przedstawionymi materiałami:

Projekt

UCHWAŁA Nr / / 2019
Rady Nadzorczej

Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia 01.10.2019 r.

w sprawie: zmian w Regulaminie dotyczącym zasad, warunków oraz trybu udostępniania dokumentów członkom Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.

§ 1

W Regulaminie dotyczącym zasad, warunków oraz trybu udostępniania dokumentów Członkom Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie stanowiący załącznik do uchwał Rady Nadzorczej Nr 96/2/2012 z dnia 27.11.2012 r. wprowadza się następujące zmiany:


1) W § 2 otrzymuje brzmienie:

„Dokumenty, o których mowa w § 1, udostępnia się lub przekazuje się na pisemny wniosek członka w terminie 30 dni licząc od dnia złożenia wniosku lub w innym terminie ustalonym ze składającym wniosek, z zastrzeżeniem § 3 niniejszego regulaminu”.
Wzór wniosku opracowuje Zarząd Spółdzielni

2) § 8 otrzymuje brzmienie:

„Regulamin został zatwierdzony na posiedzeniu Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie w dniu …………. r. roku Uchwałą ………… i wchodzi w życie z dniem podjęcia Uchwały” .

§ 2

Wydaje się tekst jednolity Regulaminu dotyczącego zasad, warunków oraz trybu udostępniania dokumentów członkom Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie, stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.

§ 3

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób określony w § 89 ust. 3 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.

Załącznik

do uchwały Nr / / 2019
Rady Nadzorczej SM „Czuby”

w Lublinie z dnia …………… r.


REGULAMIN

dotyczący zasad, warunków oraz trybu udostępniania dokumentów członkom Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie

Rada Nadzorcza Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie, w oparciu o art. 18 § 2 pkt 3 i § 3 ustawy Prawo spółdzielcze, art. 81 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych oraz § 8a i § 87 ust. 1 pkt 30 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie, ustala zasady.

§ 1

Członek Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie ma prawo:

  1. otrzymać nieodpłatnie odpis aktualnego Statutu Spółdzielni.
  2. otrzymać nieodpłatnie odpisy regulaminów uchwalonych na podstawie Statutu Spółdzielni.
  3. otrzymać za odpłatnością kopie pozostałych regulaminów, uchwał i protokołów organów Spółdzielni, protokołów lustracji oraz rocznych sprawozdań finansowych.
  4. otrzymać za odpłatnością teksty umów zawieranych z osobami trzecimi, jeśli nie naruszają praw tych osób oraz nie istnieje uzasadniona obawa, że członek wykorzysta informacje w celach sprzecznych z interesem Spółdzielni /art. 18 § 3 ustawy Prawo Spółdzielcze/.

§ 2

Dokumenty, o których mowa w § 1, udostępnia się lub przekazuje się na pisemny wniosek członka w terminie 30 dni licząc od dnia złożenia wniosku lub w innym terminie ustalonym ze składającym wniosek, z zastrzeżeniem § 3 niniejszego regulaminu.

Wzór wniosku opracowuje Zarząd Spółdzielni

§ 3

Roczne sprawozdania finansowe, przyjęte przez Walne Zgromadzenie SM „Czuby” w Lublinie , udostępnia się lub przekazuje się na pisemny wniosek członka w terminie 30 dni od daty jego złożenia.

§ 4

  1. W przypadku braku udostępnienia członkom spółdzielni dokumentów oraz materiałów o których mowa w art. 18 § 3 ustawy Prawo spółdzielcze, Zarząd Spółdzielni przyczyny odmowy w formie pisemnej przekazuje członkowi spółdzielni w terminie 30 dni licząc od daty złożenia wniosku.
  2. Od decyzji Zarządu przysługuje członkowi prawo żądania rozpatrzenia przez Radę Nadzorczą odmowy na podstawie § 87 ust.1 pkt 32 Statutu Spółdzielni i złożenia wniosku do Sądu Rejestrowego o zobowiązanie Spółdzielni do udostępnienia umowy.

§ 5

Zobowiązuje się Zarząd Spółdzielni do:
– założenia rejestru wydanych kserokopii dokumentów,
– założenia rejestru udostępnianych dokumentów.
Każdy członek ma obowiązek pokwitować pisemnie zestawienie otrzymanych pism.

§ 6

Dokumenty wymienione w § 1 pkt. 1 i 2 mogą być udostępniane Spółdzielcom także w innej formie niż to mówi regulamin (np.: Internet).

§ 7

  1. Ustala się następujące stawki za wykonanie odbitek ksero dokumentów:
    a) odbitki formatu A- 4 – 1 zł (brutto)
    b) odbitki formatu A- 4 dwustronna – 2 zł (brutto)
    c) odbitka formatu A – 3 – 2 zł ( brutto)
    d) odbitka formatu A –3 dwustronna – 4 zł (brutto)
  2. Członek Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie przed otrzymaniem kserokopii pożądanych dokumentów, przedstawia pracownikowi Spółdzielni dowód wpłaty wymaganej kwoty w kasie Spółdzielni.

§ 8

Regulamin został zatwierdzony na posiedzeniu Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie w dniu ———————— roku Uchwalą Nr ——————— i wchodzi w życie z dniem podjęcia Uchwały.

Lublin, dnia ……………………

 

(imię i nazwisko wnioskodawcy)
…………………………………….
…………………………………….
(adres wnioskodawcy)


WNIOSEK


Proszę o:

a) udostępnienie do wglądu niżej wymienionych dokumentów:
……………………………………………………………………………………………………………………………………………..
……………………………………………………………………………………………………………………………………………..
……………………………………………………………………………………………………………………………………………..

b) sporządzenie i wydanie kserokopii niżej wymienionych dokumentów:
……………………………………………………………………………………………………………………………………………..
……………………………………………………………………………………………………………………………………………..
……………………………………………………………………………………………………………………………………………..
……………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Jednocześnie oświadczam, że zapoznałem się z Regulaminem dotyczącym zasad
I warunków oraz trybu udostępniania dokumentów członkom Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie – wprowadzonym uchwałą nr 96/2/2012 Rady nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie z dnia 27 listopada 2012 r., a w szczególności z § 7 wyżej wymienionego Regulaminu:
„1. Ustala się następujące stawki za wykonanie odbitek ksero dokumentów: a)
a) odbitki formatu A-4 -1 zł (brutto)
b) odbitki formatu A-4 dwustronna – 2 zł (brutto)
c) odbitka formatu A-3 – 2 zł (brutto)
d) odbitka formatu A-3 dwustronna – 4 zł (brutto)
2. Członek Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie przed otrzymaniem kserokopii pożądanych dokumentów, przedstawia pracownikowi Spółdzielni dowód wpłaty wymaganej kwoty
w kasie Spółdzielni”.

………………………………………………….
(podpis wnioskodawcy)


Potwierdzenie:

Zapoznałem się z dokumentami wyszczególnionymi w powyższym wniosku pod literą a).

…………………………………………………………………………………………………………………..
(data i podpis wnioskodawcy)

Otrzymałem odpisy dokumentów wyszczególnionych w powyższym wniosku pod literą b)

……………………………………………………………………………………………………………………
(data i podpis wnioskodawcy)

Oświadczenie
członka w sytuacji żądania udostępnienia dokumentów zawierających dane osobowe podlegające ochronie

Członek Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie Pan/Pani …………………………………………. oświadcza, iż został pouczony o przepisach rozporządzenia parlamentu Europejskiego i Rady ( UE) 2016/689 z dnia 27 lutego 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchyleniu dyrektyw 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych) (Dz. U.UE.L z 2016 r. nr 119) – tzw. RODO zobowiązuje się do zachowania w tajemnicy pozyskanych informacji.

(data i podpis wnioskodawcy)

po wysłuchaniu dodatkowych informacji przedstawionych przez członków Zarządu i po dyskusji postanowiła większością głosów – 14 za, przy 2 głosach przeciwnych zgłosić do Rady Nadzorczej wniosek by podjęła uchwałę w wersji przedłożonej do zaopiniowania przez komisje.

Członek rady – przedstawicielka osiedla Błonie ( w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe), zaproponowała by w § 2 regulaminu wyrażenie „ w terminie 30 dni” zastąpić wyrażenie „ w terminie 7 dni”

Po przypomnieniu treści § 10 ust 2 statutu spółdzielni:

„Wnioski członków skierowane do Zarządu, jeżeli Statut nie stanowi inaczej, powinny być rozpatrzone przez Zarząd w ciągu jednego miesiąca, a jeżeli sprawa jest skomplikowana w ciągu dwóch miesięcy od dnia ich złożenia. O sposobie załatwienia wniosków Zarząd zawiadamia zainteresowanego członka na piśmie”.

zaproponowanej zmiany nie poddano pod głosowanie.

Rada Nadzorcza po wysłuchaniu dodatkowych informacji przedstawionych przez zastępcę prezesa ds. eksploatacji, większością głosów – 19 za, przy 1 głosie przeciwnym i 1
wstrzymującym się od głosowania, podjęła uchwałę nr 19/3/2019 z dnia 15.10.2019 r. w sprawie
zmian w Regulaminie dotyczącym zasad, warunków oraz trybu udostępniania dokumentów członkom Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie, w wersji przedstawionej powyżej w protokole.

D)

Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej poinformowała, że członkowie komisji której przewodniczy, po zapoznaniu się na posiedzeniu w dniu 14.10.2019 r. z poniżej przedstawionym projektem uchwały:

UCHWAŁA Nr ………../2019

Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dn. 15.10.2019 r .

w sprawie: nieodpłatnego przekazania na majątek MPWiK Sp. z o.o. w Lublinie przyłącza: wodociągowego do budynku położonego przy ul. Radości 2A w Lublinie.

Rada Nadzorcza w SM „Czuby” w Lublinie działając w oparciu o § 87 ust.1 pkt. 3 statutu Spółdzielni, uchwala co następuje:

§ 1

Przekazać nieodpłatnie na majątek MPWiK Sp. z o.o. w Lublinie część przyłącza wodociągowego o długości 1,40 mb zlokalizowanego w pasie drogowym, do budynku, wykonanego w ramach zadania inwestycyjnego „budynek usługowy przy ul. Radości 2A”. Koszt tej części przyłącza 1 210,20 zł + VAT.

§ 2

Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi.

§3

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób określony w §89 ust. 3 Statutu Spółdzielni.

UZASADNIENIE

Przekazanie na majątek MPWiK Lublin zapobiegnie ponoszeniu przez Spółdzielnię kosztów eksploatacji, remontów i napraw w/w uzbrojenia podziemnego, gdyż przeprowadzać to będzie MPWIK Sp. z o.o. jako użytkownik przyłączy oraz Spółdzielnia nie będzie ponosiła opłat na rzecz ZDiM w Lublinie z tytułu lokalizacji przyłączy w pasie drogowym.
Ponadto Spółdzielnia nie posiada sprzętu specjalistycznego jak również pracowników o odpowiednich kwalifikacjach do wykonywania w/w prac konserwacyjnych.

po wysłuchaniu dodatkowych informacji przedstawionych przez zastępcę prezesa ds. eksploatacji, postanowili większością głosów – 15 za, przy 1 głosie przeciwnym, zgłosić do Rady Nadzorczej wniosek by podjęła uchwałę w wersji przedstawionej do zaopiniowania przez komisję.

Rada Nadzorcza po zapoznaniu się ze stanowiskiem przedstawionym przez członka Rady- przedstawiciela osiedla Błonie (w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe)
„że Rada Nadzorcza nie ma kompetencji do podejmowania tej uchwały, jej zdaniem „przekazanie na majątek MPWiK część przyłącza wodociągowego” leży w kompetencjach walnego zgromadzenia”
oraz po przypomnieniu – treścią § 87 ust.1 pkt 3

„ 3) podejmowanie uchwał w sprawie nabycia i obciążenia nieruchomości, nabycia zakładu lub innej jednostki organizacyjnej, oraz nieodpłatnego przekazania na majątek dostawców mediów technologicznych sieci i przyłączy do nowo wybudowanych obiektów realizowanych w ramach inwestycji spółdzielni” ,

większością głosów – 19 za, przy 1 głosie przeciwnym i 1 wstrzymującym się od głosowania podjęła uchwałę nr 20 /1 /2019 z dnia 15.10.2019 r. w sprawie nieodpłatnego przekazania na majątek MPWiK Sp. z o.o. w Lubliny przyłączy wodociągowego do budynku położonego przy ul. Radości 2A w Lublinie, w wersji przedstawionej powyżej w protokole.

E)
Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej poinformowała, że członkowie komisji której przewodniczy, po zapoznaniu się na posiedzeniu w dniu 14.10.2019 r. z poniżej przedstawionym projektem uchwały:

UCHWAŁA Nr ………../2019
Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dn. ………………..

w sprawie: nieodpłatnego przekazania na majątek LPEC S.A. w Lublinie węzła cieplnego dla budynku przy ul. Radości 2A w Lublinie.

Rada Nadzorcza w SM „Czuby” w Lublinie działając w oparciu o § 87 ust.1 pkt. 3 statutu Spółdzielni, uchwala co następuje:

§ 1

Przekazać nieodpłatnie na majątek LPEC S.A. w Lublinie węzeł cieplny dla potrzeb budynku usługowego, wykonanego w ramach zadania inwestycyjnego „budynek usługowy przy ul. Radości 2A” o koszcie 40 308,12 zł + VAT.

§ 2

Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi.

§3

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób określony w §89 ust. 3 Statutu Spółdzielni.


UZASADNIENIE

Przekazanie na majątek LPEC S.A. Lublin zapobiegnie ponoszeniu przez Spółdzielnię kosztów eksploatacji, remontów, napraw i legalizacji licznika ciepła w/w węzła cieplnego (miesięczny koszt konserwacji przedmiotowego węzła wg taryfy LPEC wynosi 251,64 zł/m-c netto). Prace te po przekazaniu przeprowadzać będzie LPEC S.A. jako użytkownik i właściciel węzła.
Ponadto Spółdzielnia nie jest w posiadaniu pracowników o odpowiednich kwalifikacjach do wykonywania w/w prac konserwacyjnych.

po wysłuchaniu dodatkowych informacji przedstawionych przez zastępcę prezesa ds. eksploatacji oraz po dyskusji większością głosów – 15 za, przy 1 głosie przeciwnym, postanowili zgłosić do Rady Nadzorczej wniosek by podjęła uchwałę w wersji przedstawionej do zaopiniowania przez komisję .

Rada Nadzorcza , większością głosów – 19 za, przy 1 głosie przeciwnym i 1 wstrzymującym się od głosowania podjęła uchwałę nr 21/2/ /2019 z dnia 15.10.2019 r. w sprawie: nieodpłatnego przekazania na majątek LPEC S.A. w Lublinie węzła cieplnego dla budynku przy ul. Radości 2A w Lublinie w wersji przedstawionej powyżej w protokole .

F) Rada Nadzorcza po zapoznaniu się z poniżej przedstawionymi materiałami:

1.

Uchwała Nr 40/2019

Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby”
z dnia 2.10.2019 r.

 

w sprawie: przebudowy instalacji gazowej w budynku Sympatyczna 2 (utworzenia funduszu celowego)

Rada Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla „Skarpa” Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie działając na podstawie § 103 b Statutu Spółdzielni uchwala co następuje:

§1

Rada Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla „Skarpa” postanawia o wprowadzeniu w budynku przy ulicy Sympatycznej 2 z dniem 01.02.2020 r. składnika opłat eksploatacyjnych – fundusz celowy „przebudowa instalacji gazowej” w wysokości 25,00 zł /miesiąc/lokal.

§2

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

2.

Uchwała Nr / /2019

Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia 15.10. 2019 r.

w sprawie: utworzenia funduszu celowego os. Skarpa w nieruchomości ES 17

Na podstawie § 108 ust.2 , §87 ust. 1 pkt 4 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie oraz Uchwały Nr 40/2019 Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla Skarpa z dnia 02.10.2019 r. – Rada Nadzorcza uchwala, co następuje:

§ 1

Ustanawia się fundusz celowy w wysokości 25,00 zł miesięcznie od lokalu przy ulicy Sympatycznej 2 na przebudowę instalacji gazowej.

§ 2

Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 lutego 2020 r. i podlega ogłoszeniu w sposób określony w § 89 ust. 3 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.

po wysłuchaniu dodatkowych wyjaśnień przedstawionych przez zastępcę prezesa ds. eksploatacji jednomyślnie – 21 za, podjęła uchwałę nr 22/5/2019 z dnia 15.10.2019 r. w sprawie utworzenia funduszu celowego os. Skarpa w nieruchomości ES 17 w wersji przedstawionej powyżej w protokole.

Ad. 4
A)
Prezes Zarządu zapoznał zebranych z poniższą informacją:

Informacja

w sprawie rozstrzygnięcia przez Sąd Apelacyjny w Lublinie sprawy : z powództwa ( w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe) o uchylenie uchwały nr 13/2017 Walnego Zgromadzenia Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie z dnia7 czerwca 2017 r. w sprawie udostępnienia wszystkim mieszkańcom Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie tzw. parkingów społecznych na mieniu Spółdzielni

Wyrokiem z dnia 22 sierpnia 2019 r. Sąd Apelacyjny w Lublinie oddalił w całości powództwo, uznając je za całkowicie niezasadne.

Przede wszystkim Sąd Apelacyjny w Lublinie w uzasadnieniu wyroku stwierdził, że uchwała Walnego Zgromadzenia w żaden sposób nie narusza przesłanek wynikających z art. 42 § 3 ustawy Prawo spółdzielcze i nie jest niezgodna z dobrymi obyczajami i nie godzi w interesy Spółdzielni ani nie ma na celu pokrzywdzenie członka Spółdzielni. Podjęta uchwała nie krzywdzi również pozostałych członków Spółdzielni, a sprzeczności takiej skarżący uchwałę( w tym miejscu umieszczono dane osobowe) nie udowodnił.

Podjęta uchwała nie jest sprzeczna z § 4 Statutu Spółdzielni. Sąd Apelacyjny zwrócił uwagę, że uchwała ta nie ma związku z potrzebami mieszkaniowymi, o czym stanowi powoływany przez Ryszarda Skowrońskiego zapis Statutu, gdyż ten przepis nie dotyczy parkingów, a potrzeb mieszkaniowych.
Sąd Apelacyjny podkreślił również, że teren przy ulicy Szmaragdowej 36 w Lublinie został zagospodarowany na parking jedynie przez wyłonioną w sposób nieformalny grupę jej członków z pominięciem uprawnień innych członków Spółdzielni. Spółdzielnia podjęła właściwe kroki w celu usankcjonowania funkcjonowania tego parkingu przez przekazanie go w drodze cywilnoprawnej za stosowną opłatą podmiotowi trzeciemu, który decydowałby o zasadach korzystania z tego parkingu i sposobie ustalania osób korzystających. Z uwagi na to, że nie doszło z winy korzystających z parkingu do porozumienia w tej kwestii, sprawa ta została poddana pod osąd Walnego Zgromadzenia.
Sąd Apelacyjny zwrócił również uwagę, że skarżący uchwałę ( w tym miejscu umieszczono dane osobowe) nie wykazał w sposób zasadny, że korzystanie z parkingu przez osoby niebędące członkami pozwanej Spółdzielni stanowi jakiekolwiek zagrożenie.

Sąd Apelacyjny w uzasadnieniu wskazał również na to, że przedmiotowy parking został co prawda zorganizowany nakładem środków i pracy grupy członków Spółdzielni, jednakże Spółdzielnia zaproponowała tym członkom zwrot poniesionych kosztów, natomiast zainteresowani nie wskazali personaliów tych osób.

Ponadto Sąd stwierdził, że osoby uprzywilejowane korzystające z ogrodzonego i zamkniętego parkingu, gdzie miały zawsze zabezpieczone miejsca postojowe, ale wykonanie zaskarżonej uchwały nie oznacza ich pokrzywdzenia, zwłaszcza w kontekście interesu wszystkich członków Spółdzielni.

Członkowie Rady do przedstawionej informacji nie zgłosili uwag.

B) wodomierze w osiedlu Błonie

1. Informacja
w sprawie zaskarżenia przez członków spółdzielni opłat eksploatacyjnych naliczanych przez Spółdzielnię – od 1 styczna 2012r. w zakresie ;
– obciążenia ich kosztami ryczałtowego zużycia wody,
– naliczenia zużycia wody za I kwartał 2012 r.
– dopłaty z tytułu tzw. wody niebilansującej się .

Powodowie z pełnomocnikami z urzędu (10 powodów) do Sądu Okręgowego w Lublinie złożyli wniosek w dacie 13 lipca 2012 r. – a pozew ostateczny precyzując go dopiero w dacie 4 października 2017 r. o stwierdzenie nieważności decyzji zarządu Spółdzielni z dnia 17.04.2012 r. ujętej w protokole zarządu, dotyczący naliczania wody ryczałtem za I kwartał 2012 r. w mieszkaniach osiedla Błonie ,
Skarżący – podnieśli iż decyzja zarządu – jest nieistniejąca – w związku z brakiem kompetencji Zarządu ,
Sąd Okręgowy w Lublinie – wyrokiem z dnia 23 listopada 2017 r. uzupełnionym postanowieniem z dnia 19.01.2018 r. – oddalił powództwo z argumentacja – iż okoliczności przedstawione przez powodów – kwestionują samą zasadę naliczania wody przyjętej przez Radę Nadzorcza Spółdzielni, a nie uchwałę zarządu, który jako gospodarz spółdzielni przyjął uchwałę Rady do realizacji (przetarg na zakup wodomierzy i przetarg na wykonanie montażu wodomierzy):
Powodowie (z wyjątkiem jednego)  od powyższego wyroku wnieśli apelacje do Sądu Apelacyjnego w Lublinie,

Sąd Apelacyjny – I Wydział Cywilny – wyrokiem z dnia 27 czerwca 2019 r. w sprawie ICA 335/18 – zmienił zaskarżony wyrok w punkcie pierwszym , w ten sposób, że ustalił
Nieważna jest decyzja zarządu Spółdzielni – podjęta na posiedzeniu w dniu 17.04.2012r w zakresie w jakim zarząd zaakceptował wniosek dotyczący naliczania wody ryczałtem za I kwartał 2012 r. w mieszkaniach powodów.
W pozostałej części apelację oddalił podkreślając iż uchwały organów spółdzielni ( Rady Nadzorczej ) w zakresie wymiany wodomierzy były prawidłowe.
Z uwagami na toczące się postępowanie – sprawy toczące się z powództwa spółdzielni przeciwko powodom o zapłatę kosztów eksploatacyjnych – łącznie na kwotę 200 000 zł – zostały na wniosek spółdzielni zawieszone.

Po zakończeniu postępowania z powództwa członków Spółdzielni – wyrokiem apelacyjnym oddalającym ich roszczenia – Spółdzielnia wystąpiła o podjęcie zawieszonych spraw o zapłatę za zużycie wody – rozliczone ryczałtem.

Zaległości powodów – 7 mieszkańców budynku Ułanów 14 i 16 oraz 2 budynku Husarskie 6 łącznie bez odsetek to 193 446,16 zł.
Postępowania o egzekucje tych należności zostanie odwieszone.

Członkowie Rady do przedstawionej informacji nie zgłosili uwag

C) działania organów ścigania w zakresie „zawłaszczania mieszkań”
Spółdzielnia podjęła działania mające za zadanie przestrzec członków i mieszkańców spółdzielni przed udostępnianiem swoich danych , udzielaniem pełnomocnictw i podejmowaniem innych czynności związanych z dostępem osób trzecich do posiadanego prawa do lokalu mieszkalnego . Przede wszystkim niewskazane jest podejmowanie takich działań z osobami zajmującym się obrotem nieruchomości , pochodzącymi z różnych źródeł także z przestępstwa.

Na naszym terenie działał (gang) wyłudzający mieszkania. Proceder polegał między innymi na zawieraniu z pokrzywdzonymi znajdującymi się w trudnej sytuacji materialnej umów pożyczek, zabezpieczonych wekslowo i hipotecznie, a następnie uzyskiwaniu za pomocą podstępnych zabiegów prawa własności w/w nieruchomości, przenoszenie ich na spółki prawa handlowego i odsprzedaży ich osobom trzecim, zamieszanym w przestępczy proceder.

Powyższe nie byłoby możliwe bez współudziału w procederze notariusza dokonującego czynności notarialnych, lekarza poświadczającego, że osoby przystępujące do tego procederu były świadome swoich działań, oraz innych współdziałających osób nakłaniających do niekorzystnego rozporządzenia mieniem, do zawarcia umowy sprzedaży na rzecz innej osoby, należącej do niej nieruchomości.

Osoby zaangażowane w ten proceder wykorzystywali niezdolności pokrzywdzonych do należytego pojmowania przedsiębranego przez nią działania, wprowadzania w błąd co do charakteru i skutków prawnych zawieranych umów, a także zapłaty za w/w nieruchomości.

Rozwagą i dużą nieufnością należy się kierować przy podejmowaniu działań związanych ze zbyciem lub nabycia nieruchomości. Przykładem może być nagłośniona w lubelskiej prasie sprawa trzykrotnej sprzedaż tej samej nieruchomości ( w ciągu jednego dnia , w odstępie co godzina, u trzech innych notariuszy) przez znanego i cieszącego się zaufaniem byłego radnego. Odzyskanie praw ustalonych w podpisanych dokumentach jest niezmiernie trudne, wymagające dużej wiedzy, czasu . Może również skutkować utrata zaangażowanych środków.

Członkowie Rady do przedstawionej informacji nie zgłosili uwag.

Ad. 5
Protokół z posiedzenia plenarnego Rady Nadzorczej odbytego w dniu 3.09.2019 r. został przyjęty większością głosów , przy 4 głosach przeciwnych i 2 wstrzymujących się od głosowania. .
Członek rady – przedstawiciel osiedla Błonie ( w tym miejscu w umieszczono dane osobowe) złożyła oświadczenie do protokół z posiedzenia odbytego 3.09.2019 r.
Oświadczenie w/w stanowi załącznik do protokołu

Ad.
Ocena pracy członków Zarządu

Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej poinformowała, że członkowie komisji której przewodniczy, po przeanalizowaniu zapisów § 5 Zasad wynagradzania członków zarządu:
„ członkom Zarządu przyznawana jest premia do wysokości 15% wynagrodzenia zasadniczego, przyznawana i wypłacana za okresy kwartalne, po dokonaniu oceny działalności gospodarczo – finansowej za poprzedni kwartał i bieżące. Przyznanie premii następuje na ostatnim posiedzeniu w kwartale” , na posiedzeniu w dniu 14.10.2019 r. dokonali oceny pracy członków zarządu w III kwartale 2019 r. i postanowili:

W związku z :

  1. uzyskanymi wynikami gospodarczo – finansowymi za I półrocze 2019 r. i pozytywną ich ocenę przez komisję,

  2. przygotowaniem wniosków do Budżetu Obywatelskiego 2020 rok, oraz podjętymi działaniami mającymi na celu zachęcenie mieszkańców do głosowania i poparcia projektów wskazanych w dostarczonych do skrzynek ulotkach,

  3. właściwy nadzór nad realizacją harmonogramu zaplanowanych na 2019 r prac remontowych konserwacyjnych w osiedlach

  4. właściwy nadzór nad realizacja pawilonu handlowo – usługowego przy Radości 2 A w osiedlu Skarpa,

  5. prowadzeniem prawidłowej polityki windykacyjnej- zmniejszenie zadłużenia o 450.000 zł

  6. przestrzeganiem obowiązujących zapisów ustawowych, statutowych i regulaminowych,

większością – 10 głosów za, przy 6 głosach przeciwnych, zgłosić do Rady Nadzorczej wniosek by przyznała członkom Zarządu premię za III kwartał 2019 r. w pełnej wysokości – 15 % wynagrodzenia zasadniczego kwartalnego.

Członek rady – przedstawiciel osiedla Widok (w tym miejscu umieszczano dane osobowe) zwróciła się z zapytaniem : czy w świetle zapisu § 5 ust. 2 zasad wynagradzania „ Przyznanie premii, o której mowa w ust. 1 następuje na ostatnim posiedzeniu w kwartale po ocenie działalności gospodarczo – finansowej za poprzedni kwartał i bieżącej działalności”, Rada Nadzorcza w dniu dzisiejszym powinna podejmować decyzje w sprawie premii.

Po udzielonych wyjaśnieniach, że przyznanie premii za III kwartał 2019 r. nie mogło nastąpić na posiedzeniu w dniu 3.09.2019 r. tj.

  1. na miesiąc przed zakończeniem kwartału,

  2. nie było jeszcze analizy działalności gospodarczo – finansowej SM za poprzedni kwartał i jej oceny.

  3. przyznanie premii członkom zarządu nie powinno być powodem do zwoływania dwu posiedzeń (z jednym punktem) tj. komisji rewizyjnej i plenum rady

przewodniczący poddał pod głosowanie wnioski w sprawie premii za III kwartał 2019 r.,

Innych wniosków niż Komisja Rewizyjna nie zgłoszono.

Przewodniczący rady zwrócił się z zapytaniem:

1) Kto z członków rady jest za przyznaniem premii za III kwartał 2019 r. prezesowi Zarządu Ryszardowi Burskiemu w wysokości 15% kwartalnego wynagrodzenia

Za przyznanie premii głosowało 9 członków, przeciw 7 członków, wstrzymało się od głosowania 2 członków.

2) Kto z członków rady jest za przyznaniem premii za III kwartał 2019 r. zastępcy prezesa ds. finansowych Adamowi Ziółkowi w wysokości 15% kwartalnego wynagrodzenia

Za przyznanie premii głosowało 9 członków, przeciw 7 członków, wstrzymało się od głosowania 2 członków.

3) Kto z członków rady i jest za przyznaniem premii za III kwartał 2019 r. zastępcy prezesa ds. eksploatacji Bożenie Zielińskiej w wysokości 15% kwartalnego wynagrodzenia.

Za przyznanie premii głosowało 9 członków, przeciw 7 członków, wstrzymało się od głosowania 2 członków.

Ad. 5
Przewodniczący poinformował, że do Rady wpłynęło pismo z dnia 11.09.2019 r. członka zamieszkałego przy ulicy Husarski w osiedlu Błonie (w tym miejscu umieszczono dane osobowe) dot. wprowadzenie zmiany w regulaminie Porządku Domowego SM „Czuby” umożliwiających tworzenie przez mieszkańców ogródków kwiatowych, warzywnych itp. na wspólnych trawnikach przydomowych.

Przewodniczący Rady Nadzorczej poinformował, że wysłuchał uwag i opinii zgłoszonych przez autorkę tego pisma. Zaproponował na posiedzeniu Komisji Rewizyjnej by rozpatrzenie pisma przekazała do Komisji Gospodarki Zasobami Mieszkaniowymi i Inwestycji, która po przeanalizowaniu obowiązujących zapisów zgłosi radzie nadzorczej zmianę zapisów regulaminu lub inne rozwiązanie.

Ad. 6
Sprawy wniesione

Rada Nadzorcza na posiedzeniu w dniu 16.07.2019 r. rozpatrywała odwołania członka Spółdzielni, , od decyzji Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie z dnia 17 maja 2019 r.
Po rozpatrzeniu w toku postępowania wewnątrzspółdzielczego odwołania z dnia 29 maja 2019 r. od decyzji Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie z dnia 17 maja 2019 r. – Rada Nadzorcza wyraziła zgodę na udostępnienie do wglądu w/w członkowi Zakładowego Układu Zbiorowego Pracy.

W dniu 16.09.2019 r. członek spółdzielni ( w tym miejscu umieszczono dane osobowe) wystąpiła z wnioskiem o udostępnienie do wglądu dokumentów: Układu zbiorowego pracy pracowników SM Czuby ,Regulaminu pracy SM Czuby, Regulaminu wynagradzania SM Czuby

W związku z powyższym, Zarząd Spółdzielni skierował do Rady Nadzorczej zapytanie:
czy na podstawie poniżej przedstawionych uregulowań prawnych zawartych w ustawie Prawo spółdzielcze, ustawie o spółdzielniach mieszkaniowych i statutu spółdzielni:

1. Członek Rady Nadzorczej może samodzielnie występować jedynie o dostęp do dokumentów, które przysługują członkom spółdzielni. Prawo do informacji członków Spółdzielni uregulowane jest w art. 8 . ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych:

2. Członek spółdzielni mieszkaniowej ma prawo otrzymania odpisu statutu i regulaminów oraz kopii uchwał organów spółdzielni i protokołów obrad organów spółdzielni, protokołów lustracji, ” rocznych ~sprawozdań finansowych oraz faktur i umów zawieranych przez spółdzielnię z osobami trzecimi.
Katalog dokumentów wymienionych w art. 81 ust. 1 u.s.m. ma charakter zamknięty .
Nie ma prawa do otrzymania innych dokumentów, z wyłączeniem bezpośrednio go dotyczących np. dokumenty z akt lokalu, kalkulacja opłat za lokal co do którego przysługuje mu prawo do lokalu. Decyzję o udostępnieniu podejmuje Zarząd Spółdzielni.

Po dyskusji, w której głos zabrali: Tomasz Buda, Dariusz Jaremek, Elżbieta Szabała i Marta Brożyna:
Rada Nadzorcza, w odpowiedzi na wniosek członka Spółdzielni ( w tym miejscu umieszczono dane osobowe) z dnia 16 października 2019 r., nie wyraziła zgody na udostępnienie w/w do wglądu wyszczególnionych we wniosku regulaminów, gdyż nie dotyczą one stosunku pomiędzy organami spółdzielni a członkami, a dotyczą jedynie stosunków łączących Pracownika i Pracodawcę.

Na tym protokół zakończono.

Sekretarz
Rady Nadzorczej

Danuta Przybyś – Ziemba

Przewodniczący
Rady Nadzorczej

Andrzej Turski

Data opublikowania: 09:04, 24 października 2019

Kategorie: 2019