Protokół nr 11/2018
z posiedzenia plenarnego Rady Nadzorczej SM „Czuby” w Lublinie
odbytego w dniu 02.10.2018 r.

Obecni:
Przewodniczący Rady – Andrzej Turski
Zastępcy przewodniczącego – Jerzy Kaczmarski, Zbigniew Gontarz
Sekretarz – Danuta Przybyś – Ziemba

Członkowie:
Edward Dudek, Ewa Kosiak, Grażyna Kasprzak, Elżbietą Janiak, Buda Tomasz, Urszula Koszałka, Dariusz Jaremek, Agnieszka Kulikowska, Bogumiła Baran,Waldemar Żak, Zbigniew Ławniczak, Elżbieta Szabała, Krzysztof Piekniak, Grażyna Stadnik, Jan Morawski, Stanisław Tanikowski.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

Prezes Zarządu – Ryszard Burski
Zastępca prezesa ds. finansowych – Adam Ziółek
Zastępca prezesa ds. eksploatacji – Bożena Zielińska
Specjalista ds. samorządowych – Anna Korzonek

Ad. 1
Przewodniczący Rady Nadzorczej poinformował ,że porządek obrad dzisiejszego posiedzenia przedstawia się następująco:

  1. Zatwierdzenie porządku obrad.
  2. Analiza działalności gospodarczo – finansowej SM „Czuby” za II kwartały 2018 r.
  3. Budżet obywatelski na 2019 r.
  4. Przyjęcie protokołu z posiedzenia odbytego w dniu 11.09.2018 r.
  5. Sprawy wniesione.
  6. Rozpatrzenie pism skierowanych do Rady Nadzorczej.
  7. Ocena pracy członków Zarządu – wnioski w sprawie premii za III kwartał 2018 r.

Do przedstawionego porządku obrad nie zgłoszono uwag. Został przyjęty do realizacji jednomyślnie – 19 za.

Ad. 2
Przewodnicząca Komisji rewizyjnej poinformowała, że członkowie komisji której przewodniczy po zapoznaniu się na posiedzeniu w dniu 1.10.2018 r. z poniżej przedstawioną analizą :

Analiza działalności gospodarczo – finansowej za II kwartał 2018 r.

W tym miejscu w protokole umieszczono zestawienia:
– Działalność eksploatacyjna za II kwartały 2018 r. SM „Czuby” Tabela Nr 1
– Fundusz remontowy za II kwartały 2018 r. SM CZUBY Tabela Nr 2
– Działalność kulturalno – oświatowa za II kwartały 2018 SM CZUBY Tabela nr 3
– Zatrudnienie i fundusz płac za II kwartały 2018 r. Tabela Nr 4
– Zestawienie kosztów i przychodów za II kwartały 2018 r. Tabela nr 6

po wysłuchaniu dodatkowych informacji przedstawionych przez zastępcę prezesa ds. finansowych oraz zastępcę ds. eksploatacyjnych i po dyskusji, w której głos zabrali:

Andrzej Turski – czy zmniejszająca się ilość członków wykazywana do podstawy naliczania składnika opłat za odbiór odpadów, ma przełożenia na ilość osób stanowiących podstawą do naliczenia stawki w poz. gaz
Elżbieta Szabała – jakie koszty składają się na poz. „pozostałe koszty operacyjne w osiedlu Błonie,
Tomasz Buda – co się mieści w pozycji „abonament za wodomierze MPWIK ,dlaczego zatrudnienie i fundusz płac w analizie za II kwarty 2018 r. w Zarządzie i Administracji Ogólnej wykazane jest w wysokości 50,58 et. , a w zatwierdzonym planie na 2019 w wysokości 52,50 et. Zarząd Spółdzielni przy uchwalaniu planu na 2019 r. twierdził , że zatrudnienie wykazane w planie na 2019 r. nie zostało zwiększone w stosunku do planu 2018 r.

i po dyskusji przedstawioną analizę działalności gospodarczo finansowej za II kwartały 2018 r. przyjęli .

Rada Nadzorcza po uzyskaniu odpowiedzi na zgłoszone w toku dyskusji pytania przez:
Bogumiłę Baran – tabela nr 4 poz. 8 – 11 – co wpłynęło na taką dużą różnicę w wysokości planowanego i wykonanego funduszu płac pomiędzy domami kultury,
Dariusza Jaremek – tabela 2 poz. 1 pkt.9 – wymiana dźwigów , tab. 1 poz 8 – 10 konserwacja dźwigów i hydroforni
Elżbietę Szbała – tabela 5 poz. 3 – remonty „budynki własne i teren, całoroczne utrzymanie terenów ( koszenie i odśnieżanie) – jakie prace zostały wykonane,
Tomasza Budę – tabela 4 poz. 1 wysokość funduszu płac Zarządu i Administracji Ogólnej – różnica w porównaniu do 2019

większością głosów 17 za, przy 3 głosach wstrzymujących się od głosowania przedstawioną analizę działalności gospodarczo finansowej za II kwartały 2018 r. przyjęła.

Ad. 3

Zastępca prezesa ds. eksploatacji poinformowała jakie działania podjęła spółdzielnia w celu zachęcenia jak największej liczby członków do wzięcia udziału w głosowaniu na wskazane przez spółdzielnię projekty.

logo100  

Budżet Obywatelski na 2019 rok.

Dzięki Państwa głosom na terenie SM Czuby – Miasto wyremontowało szereg ulic, parkingów i ciągów pieszych, urządziło place zabaw i zagospodarowało zaniedbane tereny miejskie.
Obecnie na realizację projektów w ramach Budżetu Obywatelskiego na 2019 rok, Miasto – zgodnie z nowym regulaminem przeznaczyło kwotę 15 mln zł.

Głosowanie w tym roku odbędzie się od 23 września do 10 października. Każda osoba zameldowana w Lublinie lub dopisana do listy osób głosujących w Budżecie Obywatelskim będzie mogła wybrać 1 duży projekt i 2 małe.

Sposób głosowania –TYLKO OSOBIŚCIE (z dokumentem tożsamości):

  • tradycyjnie za pośrednictwem karty do głosowania, dostarczonej osobiście do wyznaczonego punktu:
    – Biblioteka przy ul. Sympatycznej 16 os. Skarpa,
    – Biblioteka przy ul. Bursztynowej 20 os. Widok,
    – Biblioteka + BOM przy ul. Szaserów 13-15 os. Błonie,
    – BOM przy ul. Filaretów 44.
  • elektronicznie na stronie internetowej Urzędu Miasta Lublin pod adresem www.lublin.eu/budzetobywatelski
  • Osobiste wypełnienie elektronicznej karty do głosowania w Administracji Osiedla z pomocą pracownika Spółdzielni .

W związku ze zmianą regulaminu w tym roku Spółdzielnia nie może zbierać kart do głosowania.

Spółdzielnia proponuje poparcie następujących projektów:

  • D-22 Osiedla Błonie i Łęgi (łącznie), tj. remont ulicy Rycerskiej z oświetleniem dojścia do Szkoły Podstawowej nr 42 oraz remont ulicy Kaczeńcowej z dojściem do Przedszkola.
  • M-6 Osiedle Poręba: Remont i miejsca postojowe ulicy Szafirowej,
  • M-21 Osiedle Skarpa: Remont części ulicy Fantastycznej (ok. 150 m).

Zachęcamy Państwa do aktywnego włączenia się do akcji poprzez głosowanie na ww. projekty.
Od Państwa głosu będzie zależało czy kolejne pieniądze trafią do naszej czy też innej dzielnicy Lublina.

Zarząd SM Czuby

Lublin, dn.20.09. 2018 r


Ad. 4
Protokół z posiedzenia plenarnego Rady Nadzorczej odbytego w dniu 11.09.2018 r. został przyjęty bez uwag, większością głosów przy 1 wstrzymującym się od głosowania.


Ad. 5
Przewodniczący Rady Nadzorczej poinformował członków Rady, że:
1) zostało skierowane do zespołu prawnego zapytanie w brzmieniu:

„Rada Nadzorcza zwraca się z prośbą o wskazanie możliwych prawnych działań, jakie mogą podjąć jej członkowie w reakcji na publikacje internetowe. Na stronie internetowej (https://www.facebook.com/groups/ruch.mieszkancow.niezadowolonych.smczuby/) regularnie publikowane są teksty z subiektywnymi ocenami działania organów spółdzielni.
W  treści publikowanych tam tekstów używane są nazwiska poszczególnych członków RN jak i pracowników spółdzielni. Podawane w poszczególnych postach nieprawdziwe informacje mają, naszym zdaniem, na celu dyskredytowanie przedstawionych osób. Ostatnio, wybrane treści z publikowanych tekstów internetowych, ukazały się w formie drukowanej gazetki i są dystrybuowane do skrzynek pocztowych mieszkańców Spółdzielni” .

Odpowiedź brzmi następująco:
W tym miejscu w protokole umieszczono opinię prawną z dnia 28.09.2018 r.

2) członkowie Rady Nadzorczej bez upoważnienia rady nie mogą występować w jej imieniu.
Nie mogą więc mieć miejsca przypadki, że członek Rady Nadzorczej, organizuje spotkanie dla mieszkańców dzielnicy „Czuby”, na temat spraw rozpatrywanych na jej posiedzeniach podpisując się, bez wiedzy rady, jako jej przedstawiciel.

Trzeba mieć świadomość, że organizator bierze na siebie odpowiedzialność za wypowiadane na nim treści i bezpieczeństwo osób biorących udział w spotkanie, a ponadto jest zobowiązany do uzyskania zgody na organizację spotkania w pomieszczeniu administracji osiedla czy domu kultury.

Pani Elżbieta Szabała w odpowiedzi na informacją, że w jednym z budynków osiedla Skarpa nastąpił wyciek gazu, zaproponowała by Zarząd Spółdzielni rozważył inny wariant, alternatywny do modernizacji istniejącej instalacji gazowej. Sugerowała aby Zarząd zaproponował mieszkańcom przeróbkę instalacji elektrycznej, umożliwiającą instalację kuchenek indukcyjnych. To rozwiązanie jest bardziej korzystne dla mieszkańców, gdyż przeróbka instalacji gazowej , założenie licznika opłat powoduje trzykrotny wzrost opłat za gazu.

Przedstawiciele osiedla „Skarpa” Waldemar Żak i Edward Dudek stwierdzili, że podana przez Panią Szabałę informacja nie jest prawdziwa. Administracja Osiedla Skarpa jest w posiadaniu analizy kosztów wymiany instalacji gazowej i elektrycznej. Z opracowania wynika, że przeróbka instalacji gazowej jest tańsza niż instalacji elektrycznej

Prezes Zarządu zapoznał zebranych z wynikami kontroli przeprowadzonej w osiedlach SM „Czuby” w zakresie koszenia trawy, przycinki krzewów i drzew ozdobnych oraz porządku na poszczególnych osiedlach.

W tym miejscu umieszczono Protokół z kontroli przeprowadzonej we osiedlach Spółdzielni Mieszkaniowej Czuby w Lublinie w zakresie koszenia trawy, przycinki krzewów i drzew ozdobnych
oraz porządku na poszczególnych osiedlach.


Ad. 6

Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej przypomniała ,że Komisja Gospodarki Zasobami Mieszkaniowymi i Inwestycji dnia 10.09.2018 r. ,a Rada Nadzorcza na posiedzeniu 11.09.2018 r. rozpatrywała pismo przedstawiciela Bursztynowa 37 z dnia 16.07.2018 r. dot. zmiany wysokości opłat w lokalach mieszkalnych w pozycji „EKSPLOATACJA” za 2018r. w nieruchomości Bursztynowa 37

Po jego rozpatrzeniu Rada Nadzorcza do w/w wystosowała odpowiedz następującej treści:

W tym miejscu w protokole umieszczono odpowiedz z dnia 11.09.2018 r. skierowana przez Rady Nadzorczą do w/w.

W dniu 24.09.2018 r. przedstawiciel nieruchomości Bursztynowa 37 skierowała do Rady Nadzorczej kolejne pismo w brzmieniu:

Rada Nadzorcza
SM Czuby w Lublinie

dot. zmiana wysokości opłat w lokajach nieruchomości pozycji .EKSPLOATACJA” w Bursztynowa 37 za 2018 r.

W odpowiedzi na moje pismo z dn. 16.07.2018 dotyczącego korekty opłat w lokalach mieszkalnych w pozycji .EKSPLOATACJA” w nieruchomości Bursztynowa 37 (wpłynęło na sekretariat SM Czuby 19/07/2018; pismo nie zostało oznakowane sygnaturami) nie otrzymałam wyjaśnienia w Państwa piśmie z dn. 11/09/2018 (pismo bez sygnatury).

Z przykrością stwierdzam, że Rada Nadzorcza dokonała analizy mojego wniosku i tym samym nie wskazała bezzasadności korekty.

Państwo, w odpowiedzi, powołujecie się „ tak jak ja, na paragraf 8 Regulaminu rozliczenia kosztów gzm, lecz nie wskazujecie podstawy do odrzucenia mojego wniosku domagającego się zwrotu nadpłaconej wysokości opłat czynszowych w pozycji „eksploatacja” za 2018r.

W moim piśmie (z da 16/07/2018) wykazałam literalnie niezgodność w kwotach naliczonej stawki eksploatacji w oparciu o dane potwierdzone przez Zarząd z kwietnia 2018r. (ujęte w bilansie za 2017r.) i podtrzymuje nadal swój wniosek o dokonanie zmiany w wysokości opłat czynszowych w pozycji .eksploatacja* w formie korekty i zwrotu nadpłaty w opłatach czynszowych w 2018r.

Nadmieniam, że Administracja Os. Widok nie jest stroną w tej sprawie, gdyż to Rada Nadzorcza jest autorem Regulaminu rozliczania kosztów gzm z dn. 19.08_2014r oraz to ona ostatecznie zatwierdza wysokość opłat czynszowych i w konsekwencji wszystkich jej zmian.
Proszę o merytoryczną odpowiedź w trybie pilnym.
Odpowiedź lakoniczna, jak ta z 11/09/2018r. (na którą, notabene, czekałam prawie 2 m-ce), będzie skutkować podjęciem dalszych działań odwoławczych.

Członkowie Komisji Rewizyjnej po wysłuchaniu na posiedzeniu w dniu 1.10.2018 r. dodatkowych informacji przedstawionych przez zastępcę prezesa ds. eksploatacji oraz po dyskusji postanowili zgłosić do Rady Nadzorczej wniosek by do w/w wystosowała odpowiedz następującej treści:

„W odpowiedzi na Pani pismo z dnia 24.09.2018 r. w sprawie wysokości opłat w lokalach mieszkalnych w pozycji „Eksploatacja” w nieruchomości Bursztynowa 37, Rada Nadzorcza SM „Czuby” działając na podstawie § 87 ust. l pkt 32 statutu spółdzielni uprzejmie wyjaśnia, że podtrzymuje swoje stanowisko zawarte w piśmie z dnia 11.09.2018 r. znak RN / 6668 / 2018.

Wysokość stawki eksploatacji na rok 2018 wyliczono prawidłowo.
Zgodnie z zapisami § 8 Regulaminu rozliczania kosztów gospodarki zasobami mieszkaniowymi.

„ Jako podstawę do ustalania stawek opłat eksploatacji podstawowej na rok następny winno przyjmować się koszty poniesione w roku poprzedzającym rok planowany, pomniejszone o pożytki z nieruchomości z roku poprzedzającego rok planowany, z uwzględnieniem niedoborów i nadwyżek z roku poprzedzającego rok planowany oraz z uwzględnieniem przewidywanego wzrostu kosztów, np. inflacja.

Stawki opłat na pokrycie kosztów eksploatacji podstawowej dla każdej nieruchomości ustalane są indywidualnie. Kalkulację stawki opłaty eksploatacyjnej oraz jej wysokość i innych opłat za lokale sporządza się na podstawie ustaleń Zarządu w formie tabel”

Wysokość stawki eksploatacji na rok 2018 wyliczono w lipcu 2017 roku .
Do wyliczenia tej stawki ujęto koszty poniesione w roku poprzedzającym tj. roku 2016 z uwzględnieniem przewidywanego wzrostu kosztów dotyczących m.in.: usług obcych i bankowych, podatków i opłat, funduszu płac, kosztów materiałów, kosztów utrzymania organów samorządowych.
Dla wszystkich nieruchomości w osiedlu Widok wynosi 1,47 zł/m2 , a w nieruchomości Bursztynowa 37 – 1,4130 zł/m2.
Wszelkie wątpliwości zostaną Pani szczegółowo wyjaśnione w Administracji Osiedla Widok”.

Rada Nadzorcza większością głosów 17 za, przy 1 głosie przeciwnym i 2 wstrzymujących się od głosowania postanowiła wystosować do w/w odpowiedz w brzmieniu zaproponowanym przez Komisje Rewizyjną.

Ad. 7
Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej poinformowała, że członkowie komisji której przewodniczy na posiedzeniu w dniu 1.10.2018 r. po przeanalizowaniu zapisów zawartych w Zasadach wynagradzania Członków Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie – § 5 zasad:
„Członkom Zarządu może być przyznana miesięczna premia do wysokości 15% wynagrodzenia zasadniczego przyznawana i wypłacana za okresy kwartalne. Przyznanie premii następuje na ostatnim posiedzeniu w kwartale po ocenie działalności gospodarczo – finansowej za poprzedni kwartał i bieżącej działalności”.

I po dokonaniu oceny pracy członków Zarządu w III kwartale 2018 r.- biorąc pod uwagę między innymi:

  1. uzyskane wyniki gospodarczo – finansowymi za II kwartały 2018 r. i pozytywną ich ocenę przez komisję,
  2. przygotowanie wniosków do Budżetu Obywatelskiego 2019 rok oraz podjęte działania mające na celu zachęcenie jak największej liczby mieszkańców do głosowania i poparcia projektów wskazanych przez spółdzielnię,
  3. przestrzeganie obowiązujących zapisów ustawowych, statutowych i regulaminowych,
  4. czuwanie nad realizacją harmonogramu zaplanowanych na 2018 r. prac remontowych i konserwacyjnych w osiedlach SM Czuby,

postanowili zgłosiła do Rady Nadzorczej wniosek by przyznała premię członkom Zarządu za III kwartał 2018 r. w pełnej wysokości.

Innych wniosków nie zgłoszono.

Rada Nadzorcza po dokonaniu oceny pracy członków Zarządu w III kwartał 2018 r. przyznała premię:
w tym miejscu w protokole umieszczono wyniki głosowania w sprawie premii i wysokość przyznanej premii .

Na tym protokół zakończono .

Sekretarz
Rady Nadzorczej
Danuta Przybyś – Ziemba

Przewodniczący
Rady Nadzorczej
Andrzej Turski

 

Data opublikowania: 09:27, 8 października 2018

Kategorie: 2018