Protokół nr 10 / 2018
z posiedzenia plenarnego Rady Nadzorczej SM „Czuby” w Lublinie
odbytego w dniu 11.09.2018 r.
Obecni:
Przewodniczący Rady – Andrzej Turski
Zastępcy przewodniczącego – Jerzy Kaczmarski, Zbigniew Gontarz
Sekretarz – Danuta Przybyś – Ziemba
Członkowie:
Edward Dudek, Ewa Kosiak, Grażyna Kasprzak, Elżbietą Janiak, Buda Tomasz, Urszula Koszałka, Dariusz Jaremek, Agnieszka Kulikowska, Bogumiła Baran,Waldemar Żak, Zbigniew Ławniczak, Marta Brożyna, Krzysztof Piekniak, Grażyna Stadnik, Jan Morawski, Stanisław Tanikowski, Elżbieta Szabała.
Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
Prezes Zarządu – Ryszard Burski
Zastępca prezesa ds. finansowych – Adam Ziółek
Zastępca prezesa ds. eksploatacji – Bożena Zielińska
Specjalista ds. samorządowych – Anna Korzonek
Ad. 1
Przewodniczący Rady Nadzorczej poinformował, że porządek obrad dzisiejszego posiedzenia przedstawia się następująco:
- Zatwierdzenie porządku obrad.
- Rozpatrzenie zaskarżenia uchwał Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla Błonie z dnia 23.07.2018 r.:
a) nr 8/2018 w sprawie podziału środków z dodatniego wyniku za rok 2017,
b) nr 9/2018 w sprawie zatwierdzenia planu gospodarczego Osiedla Błonie na 2019 r.
c) nr 11/2018 w sprawie zmiany rzeczowo – finansowego planu remontów na 2018 r. - Rozpatrzenia wniosku w sprawie wykonania remontu nawierzchni asfaltowej na fragmencie działki nr 52 w osiedlu Błonie
- Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie:
a) zatwierdzenia planu inwestycyjnego na 2019 r.:
b) zatwierdzenia planu gospodarczo- finansowego Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie na 2019 r.
c) zmiany wysokości opłat w pozycji eksploatacja w osiedlu Skarpa” - Przyjęcie protokołu z posiedzenia odbytego w dniu 21.08.2018 r.
- Rozpatrzenie pism skierowanych do Rady Nadzorczej.
- Sprawy wniesione.
Do przedstawionego porządku obrad nie zgłoszono uwag. Został przyjęty do realizacji jednomyślnie – 19 za.
Ad. 2
Przewodniczący Komisji Gospodarki Zasobami Mieszkaniowymi i Inwestycji poinformował ,że członkowie komisji której przewodniczy po zapoznaniu się na posiedzeniu w dniu 10.09.2018 r. z poniżej przedstawionymi materiałami:
1. zaskarżeniem mieszkańców:
W tym miejscu w protokole umieszczono zaskarżenie mieszkańców.
2. zaskarżonymi uchwałami:
Uchwała nr 8/38/2018
z dnia 23.07.2018 r.
Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla „Błonie”
w sprawie: podziału środków z dodatniego wyniku za rok 2017
Rada Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla „Błonie” działając na podstawie §103 b Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie w głosowaniu za – 9, przeciw – l, wstrzymujący się – 0, postanowiła:
§ 1
Środki w wysokości 5 401,84 zł przeznaczyć na dofinansowanie działalność DK Błonie.
Pozostałe środki w kwocie 42 539,74 zł zaksięgować na fundusz remontowy ogólnoosiedlowy zgodnie z uchwałą Walnego Zgromadzenia.
§ 2
Uchwałę przekazuje się do Zarządu celem realizacji.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w trybie określonym w § 21 ust.5 Regulaminu Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli i zasad ich wynagradzania.
Uchwała nr 9/39/2018
z dnia 23.07.2018 r.
Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla „Błonie”
w sprawie: zatwierdzenia planu gospodarczego osiedla „Błonie” na 2019 r.
Rada Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla „Błonie” działając na podstawie §103 b Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie w głosowaniu za – 9, przeciw – l, wstrzymujący się – 0, postanowiła:
§ 1
Zatwierdza się plan gospodarczy osiedla „Błonie” na rok 2019, stawki opłat oraz strukturę organizacyjną zgodnie z załącznikiem.
§ 2
Uchwałę przekazuje się do Zarządu celem realizacji.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w trybie określonym w § 21 ust.5 Regulaminu Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli i zasad ich wynagradzania.
Uchwała nr 11/41/2018
z dnia 23.07.2018 r.
Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla „Błonie”
w sprawie: zmiany rzeczowo- finansowego planu remontów na rok 2018
Rada Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla „Błonie” działając na podstawie §103 b Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie w głosowaniu za – 9, przeciw – l, wstrzymujący się – 0, postanowiła:
§ 1
W planie remontów ogólnoosiedlowym na rok 2018 wprowadzić pozycję remont nawierzchni zatok parkingowych ul. Kawaleryjska 16 i 8 w kwocie 35 000,- zł w ramach posiadanych środków finansowych.
§ 2
Uchwałę przekazuje się do Zarządu celem realizacji.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w trybie określonym w § 21 ust. 5 Regulaminu Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli i zasad ich wynagradzania.
3. projektem uchwały do podjęcia przez Radę
UCHWAŁA NR …./2018
Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej „CZUBY” w Lublinie
z dnia ……………… 2018 r.
w sprawie: w sprawie zaskarżenia uchwał Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla BŁONIE z dnia 23 lipca 2018 r nr: 8/38/2018, 9/39/2018, 11/41/2018
Działając na postawie § 87 ust. 1 pkt 35 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie – Rada Nadzorcza uchwala co następuje:
§ 1
Utrzymać w mocy zaskarżone Uchwały Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla BŁONIE z dnia 23 lipca 2018 r.:
1. nr 8/38/2018 w sprawie podziału środków z dodatniego wyniku na rok 2017,
2. nr 9/39/2018 w sprawie zatwierdzenia planu gospodarczego osiedla Błonie na 2019 rok,
3. nr 11/41/2018 w sprawie zmiany rzeczowo – finansowego planu remontów na rok 2018.
§ 2
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu zgodnie z § 89 ust. 3 Statutu Spółdzielni.
Uzasadnienie:
Rada Nadzorcza po wnikliwym rozpatrzeniu zaskarżonych uchwał nie podzieliła stanowiska skarżących zarówno w zakresie podziału środków z dodatniego wyniku za rok 2017 jak i w sprawie zatwierdzenia planu gospodarczego osiedla Błonie na rok 2019 oraz w sprawie zmiany rzeczowo-finansowego planu remontów na rok 2018.
I tak:
1) W sprawie podziału środków z dodatniego wyniku na rok 2017.
Zgodnie z art.6 ust.3 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych, §108 statutu Spółdzielni oraz Regulaminem tworzenia i wykorzystywania funduszu remontowego w Spółdzielni Mieszkaniowej CZUBY (zatwierdzonym Uchwałą Nr 7/1/2011 Rady Nadzorczej) Spółdzielnia może tworzyć między innymi fundusz na remonty zasobów mieszkaniowych oraz fundusz remontowy poszczególnych nieruchomości.
Ponadto Spółdzielnia zgodnie z art.4 ust.41 pkt 2 usm do konta „856 – Fundusz remontowy” tworzy analitykę według potrzeb określonych uchwałami Rad Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli i Radę Nadzorczą.
Zaskarżona uchwała nr 8/38/2018 została podjęta zgodnie z §109 i §103b ust.1 pkt 14 statutu oraz Uchwałą Walnego Zgromadzenia Nr 7/2018 w sprawie podziału zysku (netto) za 2017 r pkt.3: „Kwotę (+) 267.720,59 zł stanowiącą nadwyżkę przychodów nad kosztami na działalności gospodarczej rozliczyć w roku następnym” – ww. kwota zawiera kwotę 5.401,84 zł dotyczącą osiedla Błonie. Podjęcie przedmiotowej Uchwały przez RPNO Błonie nie narusza obowiązujących przepisów prawa.
2) W sprawie zatwierdzenia planu gospodarczego osiedla Błonie na 2019 rok.
Zarzuty dotyczące uchwały w sprawie zatwierdzenia planu gospodarczego osiedla Błonie na 2019 rok są nieuzasadnione, z uwagi na fakt, że projekt, który otrzymali członkowie Rady został zweryfikowany po wnikliwej analizie na posiedzeniu Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla w dniu 23 lipca b.r. i w zmienionej wersji zatwierdzony poprzez głosowanie. Zaś w uzasadnieniu zaskarżenia uchwały – skarżący powołują się na projekt podając nieprawdziwe dane.
Ponadto na posiedzeniu Rady wszystkie załączniki dotyczące planu osiedla na 2019 r zostały szczegółowo omówione a wątpliwości wyjaśnione. Uchwałę przyjęto: 9 głosów za, 1 – przeciw, 0 – wstrzymujących – zgodnie z §103b ust.1 pkt 1 statutu.
3) w sprawie zmiany rzeczowo – finansowego planu remontów na rok 2018.
Uchwała w sprawie zmiany rzeczowo-finansowego planu remontów na rok 2018 została podjęta ze szczególnym uwzględnieniem interesu wszystkich mieszkańców osiedla Błonie: 9 głosami – za, 1 – przeciw. Uchwała ta dotyczy wykonania remontu nawierzchni asfaltowej wraz z wymianą krawężników, obrzeży i nawierzchni chodnika na działkach Spółdzielni nr 15/12 i 15/9 przy ul. Kawaleryjskiej 8 i 16. Wymienione działki przylegają bezpośrednio do ulicy Kawaleryjskiej, remontowanej przez Miasto w ramach Budżetu Obywatelskiego na 2018 r. Zarzut, iż Spółdzielnia finansuje remont terenów miejskich jest nieuzasadniony, gdyż przedmiotowe zatoki parkingowe i chodnik położone są w granicach działek nieruchomości Spółdzielni a ich remont jest konieczny nie tylko ze względów estetycznych ale przede wszystkim bezpieczeństwa naszych mieszkańców.
Wobec powyższych wyjaśnień Rada Nadzorcza SM Czuby postanowiła utrzymać w mocy ww. uchwały podjęte w dniu 23 lipca 2018 r. przez Radę Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla Błonie.
W tym miejscu w protokole umieszczono wyjaśnienie przedstawione przez członków Zarządu
po wysłuchaniu wyjaśnień i dodatkowych informacji przedstawionych przez przewodniczącego Rady Nadzorczej jednocześnie przewodniczącego Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla Błonie, zastępcę prezesa ds. eksploatacji i zastępcę ds. finansowych
I po dyskusji, w której głos zabrali:
– Elżbieta Szabała – zapoznała zebranych z treścią art. 77 § 2 ustawy Prawo Spółdzielcze, § 109 pkt 2 Statutu Spółdzielni oraz art. 5 usm.
– Waldemara Żaka przypomniał brzmienie treści §109 pkt 3 Statutu Spółdzielni.
postanowili zgłosić do Rady Nadzorczej wniosek by podjęła uchwałę w wersji przedstawionej do zaopiniowania przez komisję.
Rada Nadzorcza po wysłuchaniu przedstawionych przez Panią Elżbietę Szabała powodów zaskarżenia uchwał Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla Błonie i zacytowanych przez w/w treści zapisów art. 6 usm, § 61 i § 109 pkt 2 statutu spółdzielni, art. 77 § 2 ustawy Prawo spółdzielcze oraz uzyskaniu odpowiedzi na zgłoszone przez członków Rady pytania podjęła uchwały:
1) większością głosów – 14 za, przy 4 głosach przeciwnych i 3 wstrzymujących się od głosowania uchwałę:
UCHWAŁA NR 22/33/2018
Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej „CZUBY” w Lublinie
z dnia 11.09.2018 r.
w sprawie: w sprawie zaskarżenia uchwały nr: 8/38/2018 Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla BŁONIE z dnia 23 lipca 2018 r.
Działając na postawie § 87 ust. 1 pkt 35 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie – Rada Nadzorcza uchwala co następuje:
§ 1
Utrzymać w mocy zaskarżoną Uchwałę nr 8/38/2018 Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla BŁONIE z dnia 23 lipca 2018 r. w sprawie podziału środków z dodatniego wyniku na rok 2017,
§ 2
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu zgodnie z § 89 ust. 3 Statutu Spółdzielni.
Uzasadnienie:
Rada Nadzorcza po wnikliwym rozpatrzeniu zaskarżonej uchwały nie podzieliła stanowiska skarżących w zakresie podziału środków z dodatniego wyniku za rok 2017
Zgodnie z art.6 ust.3 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych, §108 statutu Spółdzielni oraz Regulaminem tworzenia i wykorzystywania funduszu remontowego w Spółdzielni Mieszkaniowej CZUBY (zatwierdzonym Uchwałą Nr 7/1/2011 Rady Nadzorczej) Spółdzielnia może tworzyć między innymi fundusz na remonty zasobów mieszkaniowych oraz fundusz remontowy poszczególnych nieruchomości.
Ponadto Spółdzielnia zgodnie z art.4 ust.41 pkt 2 usm do konta „856 – Fundusz remontowy” tworzy analitykę według potrzeb określonych uchwałami Rad Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli i Radę Nadzorczą.
Zaskarżona uchwała nr 8/38/2018 została podjęta zgodnie z §109 i §103b ust.1 pkt 14 statutu oraz Uchwałą Walnego Zgromadzenia Nr 7/2018 w sprawie podziału zysku (netto) za 2017 r. pkt.3: „Kwotę (+) 267.720,59 zł stanowiącą nadwyżkę przychodów nad kosztami na działalności gospodarczej rozliczyć w roku następnym” – ww. kwota zawiera kwotę 5.401,84 zł dotyczącą osiedla Błonie. Podjęcie przedmiotowej Uchwały przez RPNO Błonie nie narusza obowiązujących przepisów prawa.
Wobec powyższych wyjaśnień Rada Nadzorcza SM Czuby postanowiła utrzymać w mocy uchwałę nr: 8/38/2018 podjętą w dniu 23 lipca 2018 r. przez Radę Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla Błonie
2) większością głosów – 14 za, przy 4 głosach przeciwnych i 3 wstrzymujących się od głosowania uchwałę:
UCHWAŁA NR 27/34/2018
Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej „CZUBY” w Lublinie
z dnia 11.09.2018 r.
w sprawie: w sprawie zaskarżenia uchwały nr 9/39/2018, Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla BŁONIE z dnia 23 lipca 2018 r.
Działając na postawie § 87 ust. 1 pkt 35 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie – Rada Nadzorcza uchwala co następuje:
§ 1
Utrzymać w mocy zaskarżoną Uchwałę nr 9/39/2018 Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla BŁONIE z dnia 23 lipca 2018 r: w sprawie zatwierdzenia planu gospodarczego osiedla Błonie na 2019 rok.
§ 2
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu zgodnie z § 89 ust. 3 Statutu Spółdzielni.
Uzasadnienie:
Rada Nadzorcza po wnikliwym rozpatrzeniu zaskarżonej uchwały nie podzieliła stanowiska skarżących w sprawie planu gospodarczego osiedla Błonie na rok 2019.
Zarzuty dotyczące uchwały w sprawie zatwierdzenia planu gospodarczego osiedla Błonie na 2019 rok są nieuzasadnione, z uwagi na fakt, że projekt, który otrzymali członkowie Rady został zweryfikowany po wnikliwej analizie na posiedzeniu Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla w dniu 23 lipca b.r. i w zmienionej wersji zatwierdzony poprzez głosowanie. Zaś w uzasadnieniu zaskarżenia uchwały – skarżący powołują się na projekt podając nieprawdziwe dane. Ponadto na posiedzeniu Rady wszystkie załączniki dotyczące planu osiedla na 2019 r zostały szczegółowo omówione a wątpliwości wyjaśnione. Uchwałę przyjęto: 9 głosów za, 1 – przeciw, 0 – wstrzymujących – zgodnie z §103b ust.1 pkt 1 statutu.
Wobec powyższych wyjaśnień Rada Nadzorcza SM Czuby postanowiła utrzymać w mocy uchwałę nr 9/39/2018 podjętą w dniu 23 lipca 2018 r. przez Radę Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla Błonie
3) większością głosów – 15 za, przy 3 głosach przeciwnych i 3 wstrzymujących się od głosowania uchwałę:
UCHWAŁA NR 28/35/2018
Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej „CZUBY” w Lublinie
z dnia 11.09.2018 r.
w sprawie: w sprawie zaskarżenia uchwały nr 11/41/2018 Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla BŁONIE z dnia 23 lipca 2018 r.
Działając na postawie § 87 ust. 1 pkt 35 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie – Rada Nadzorcza uchwala co następuje:
§ 1
Utrzymać w mocy zaskarżoną Uchwałę nr 11/41/2018 Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla BŁONIE z dnia 23 lipca 2018 r. w sprawie zmiany rzeczowo – finansowego planu remontów na rok 2018.
§ 2
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu zgodnie z § 89 ust. 3 Statutu Spółdzielni.
Uzasadnienie:
Rada Nadzorcza po wnikliwym rozpatrzeniu zaskarżonej uchwały nie podzieliła stanowiska skarżących w zakresie zmiany rzeczowo-finansowego planu remontów na rok 2018.
Uchwała w sprawie zmiany rzeczowo-finansowego planu remontów na rok 2018 została podjęta ze szczególnym uwzględnieniem interesu wszystkich mieszkańców osiedla Błonie: 9 głosami – za, 1 – przeciw. Uchwała ta dotyczy wykonania remontu nawierzchni asfaltowej wraz z wymianą krawężników, obrzeży i nawierzchni chodnika na działkach Spółdzielni nr 15/12 i 15/9 przy ul. Kawaleryjskiej 8 i 16. Wymienione działki przylegają bezpośrednio do ulicy Kawaleryjskiej, remontowanej przez Miasto w ramach Budżetu Obywatelskiego na 2018 r. Zarzut, iż Spółdzielnia finansuje remont terenów miejskich jest nieuzasadniony, gdyż przedmiotowe zatoki parkingowe i chodnik położone są w granicach działek nieruchomości Spółdzielni a ich remont jest konieczny nie tylko ze względów estetycznych ale przede wszystkim bezpieczeństwa naszych mieszkańców.
Wobec powyższych wyjaśnień Rada Nadzorcza SM Czuby postanowiła utrzymać w mocy uchwałę nr 11/41/2018 podjętą w dniu 23 lipca 2018 r. przez Radę Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla Błonie
Ad. 3
Przewodniczący Komisji Gospodarki Zasobami Mieszkaniowymi i Inwestycji poinformował, że członkowie komisji której przewodniczy po zapoznaniu się na posiedzeniu w dniu 10.09.2018 r. z poniżej przedstawionymi materiałami:
– wnioskiem Zarządu
Lublin 27.08.2018 r.
Rada Nadzorcza SM Czuby
w/m
dot.: remontu nawierzchni asfaltowej na działce 52 w osiedlu Błonie ze środków mienia Spółdzielni
Na podstawie Regulaminu udzielania zamówień …. w SM Czuby § 44 ust.2 pkt 3, Zarząd Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie zwraca się z prośbą o wyrażenie zgody na wykonanie – ze środków mienia Spółdzielni – remontu nawierzchni asfaltowej o pow. ok. 50 m2, stanowiącej dojazd do pawilony przy ul. Kawaleryjska 20 oraz do altany śmietnikowej Spółdzielni. Przedmiotowy dojazd (z ulicy Kawaleryjskiej) jest zlokalizowany na części działki nr 52 – nie należącej do Spółdzielni. Całkowity koszt remontu wyniesie 14 636,92 zł brutto.
Uzasadnienie:
W/w remont związany jest z prowadzoną przebudową ulicy Kawaleryjskiej w ramach Budżetu Obywatelskiego UM Lublin. Wymieniony fragment nawierzchni nie został objęty ww. pracami i pozostawienie tej części osiedla w obecnym stanie spowoduje nie tylko obniżenie walorów estetycznych ale także bezpieczeństwa użytkowników, tj. naszych mieszkańców.
– projektem uchwały
Uchwała Nr ….. / …. /2018
Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia 11.09.2018 r.
w sprawie: remontu nawierzchni asfaltowej na działce 52 w osiedlu Błonie ze środków mienia spółdzielni.
Na podstawie § 87 ust. 1 pkt 1 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie i § 46 ust.2 pkt 3 Regulaminu udzielania zamówień na roboty remontowo – budowlane, inwestycyjne, konserwacyjne oraz usługi i dostawy przeprowadzane w zasobach SM „Czuby” finansowane ze środków spółdzielczych – Rada Nadzorcza uchwala co następuje:
§ 1
- Rada Nadzorcza wyraża zgodę na wykonanie – ze środków mienia Spółdzielni – remontu nawierzchni asfaltowej o pow. ok. 50 m2, stanowiącej dojazd do pawilony przy ul. Kawaleryjska 20 oraz do altany śmietnikowej Spółdzielni – na działce nie należącej do Spółdzielni.
- Remont związany jest z prowadzoną przebudową ulicy Kawaleryjskiej w ramach Budżetu Obywatelskiego UM Lublin i nie objęciem części fragmentu nawierzchni tymi pracami.
§ 2
Całkowity koszt remontu nawierzchni wyniesie 14 636,92 zł brutto ( czternaście tysięcy sześćset trzydzieści sześć złotych i dziewięćdziesiąt dwa grosze).
Kwota ta zostanie uwzględniona przy korekcie planu gospodarczo – finansowego na 2018 r.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób określony w § 89 ust. 3 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.
– pismem w brzmieniu:
W tym miejscu w protokole umieszczono pismo spółdzielni z 3.09.2018 r skierowane do Zarządu Dróg i Mostów w Lublinie dot. wyrażenia zgody na wymianę krawężników oraz położenia dywanika asfaltowego na fragmencie działki nr 52 przy ulicy Kawaleryjskiej.
po wysłuchaniu wyjaśnień i dodatkowych informacji przedstawionych przez przewodniczącego Rady Nadzorczej jednocześnie przewodniczącego Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla Błonie i zastępcę prezesa ds. eksploatacji, oraz po dyskusji postanowili zgłosić do Rady Nadzorczej wniosek by podjęła uchwałę w wersji przedstawionej do zaopiniowania przez komisję.
Rada Nadzorcza po wysłuchaniu dodatkowych informacji przedstawionych przez Panią Elżbietę Szabała , przewodniczącego Rady i zastępcę prezesa ds. eksploatacji większością głosów – 16 za, przy 4 głosach przeciwnych i 1 wstrzymującym się od podjęła uchwałę nr 23/54/2018 z dnia 11.09.2018 r. w sprawie: remontu nawierzchni asfaltowej na działce 52 w osiedlu Błonie ze środków mienia spółdzielni w wersji przedstawionej powyżej w protokole.
Ad. 4
A)
Przewodniczący Komisji Gospodarki Zasobami Mieszkaniowymi i Inwestycji poinformował, że członkowie komisji której przewodniczy po zapoznaniu się na posiedzeniu w dniu 10.09.2018 r. z poniżej przedstawionymi materiałami:
– projektem uchwały
Uchwała Nr …/… / 2018
Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia …………2018 r.
w sprawie: zatwierdzenia planu inwestycyjnego SM ”Czuby” na 2019 r.
Rada Nadzorcza Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie działając na podstawie § 87 ust. 1 pkt 1 statutu Spółdzielni, uchwala co następuje:
§ 1
Zatwierdza się plan inwestycyjny Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie na rok 2019, zawarty w załączniku do uchwały.
§ 2
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób określony w § 89 ust. 3 statutu Spółdzielni.
Załącznik |
PLAN INWESTYCYJNY NA 2019 ROK
L.p. |
Nazwa zadania |
w zadaniu inwestycyjnym |
Efekty rzeczowe |
Wart. robót do wykonania |
||||||
w 2018 r. |
w 2019 r. |
|||||||||
lokale |
lokale |
w 2018 r. |
w 2019 r. |
|||||||
szt. |
m2 Pu |
szt. |
m2 Pu |
szt. |
m2 Pu |
zł |
zł |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
|
1. |
SKARPA |
1 |
460,00 |
– |
– |
1 |
460 |
340 000 |
1 500 000 |
|
OGÓŁEM |
340 000 |
1 500 000 |
po wysłuchaniu dodatkowych informacji przedstawionych przez zastępcę prezesa ds. eksploatacji
Informacji dot. budowy pawilonu handlowo-usługowego w osiedlu Skarpa.
Pawilony przy ul. Radości 2A i B zostały wybudowane w latach 80-tych XX wieku.
Każdy o powierzchni ok. 90 m2. Od ponad 20 lat wynajmowane są pod działalność garmażeryjną. W ubiegłym roku jeden z pawilonów uległ częściowemu spaleniu.
W chwili obecnej produkcja garmażerki jest prowadzona w jednym pawilonie. Drugi nie nadaje się do użytkowania. Spółdzielnia otrzymała odszkodowanie od firmy ubezpieczeniowej w kwocie ponad 200 000 zł.
Pawilony i ich otoczenie wymaga gruntownej przebudowy, stan techniczny i estetyka odbiegają od obecnie obowiązujących standardów. W związku z powyższym Rada Nadzorcza podjęła decyzję o rozbiórce tych obiektów i w ich miejsce wybudowanie nowego pawilonu o większej powierzchni – ok. 450-500 m2. Wstępny koszt oszacowano na kwotę ok. 1,5 mln zł. Obecnie opracowywana jest dokumentacja projektowa i kosztorys inwestorski.
Spółdzielnia gromadzi sukcesywnie środki na sfinansowanie tej inwestycji.
Teren oraz nowy pawilon nadal będą stanowiły mienie Spółdzielni. Większe wpływy z tytułu najmu – uzyskane poprzez zwiększenie stawki za metr kwadratowy i powiększenie wynajmowanej powierzchni zasilą konto mienia – będącego własnością wszystkich członków Spółdzielni.
Po wybudowaniu – na wniosek RPNO Skarpa, poparty prośbami mieszkańców – pawilon zostanie w dalszym ciągu wynajęty dotychczasowemu dzierżawcy (na nowych warunkach finansowych).
Rada Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla Skarpa, na wniosek dotychczasowego najemcy, kontynuującego działalność garmażeryjną oraz prośbę mieszkańców (lista z podpisami) poparła odbudowę pawilonu przy ul. Radości pod dotychczasową działalność – wniosek z dnia 19.07.2017 r.
Rada Nadzorcza SM Czuby w dniu 8.08.2017 r podjęła Uchwałę nr 173/22/2017 w sprawie wyrażenia zgody na odbudowę spalonego pawilonu przy ul. Radości 2a z przeznaczeniem na kontynuację dotychczasowej działalności przez „Dobra Kuchnia Pyza”.
i po dyskusji postanowili zgłosić do Rady Nadzorczej wniosek by podjęła uchwałę w wersji przedstawionej do zaopiniowania przez komisję.
Rada Nadzorcza po uzyskaniu odpowiedzi na zgłoszone pytania i po dyskusji, w której głos zabrali Elżbieta Szbała, Tomasz Buda i Bogumiła Baran większością głosów – 15 za, przy 2 głosach przeciwnych i 4 wstrzymujących się od głosowania podjęła uchwałę nr 24/55/2018 z dnia 11.09.2018 r. w sprawie zatwierdzenia planu inwestycyjnego SM Czuby na 2019 w wersji przedstawionej powyżej w protokole.
B)
Przewodniczący Komisji Gospodarki Zasobami Mieszkaniowymi i Inwestycji poinformował, że członkowie komisji której przewodniczy po zapoznaniu się na posiedzeniu w dniu 10.09.2018 r. z poniżej przedstawionymi materiałami:
Uchwała Nr….. /….. /2018
Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia 11.09.2018 r.
w sprawie: zatwierdzenia planu gospodarczo – finansowego Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie na 2019 r.
Rada Nadzorcza Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie, działając w oparciu o § 87 ust. 1 pkt 1 i 7 Statutu Spółdzielni uchwala, co następuje:
§ 1
- Zatwierdza się plan gospodarczo – finansowy na 2019 r. Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie stanowiący załącznik nr 1 do niniejszej uchwały.
- Zatwierdza się strukturę organizacyjną na 2019 r. Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie stanowiącą załącznik nr 2 do niniejszej uchwały.
§ 2
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób określony w § 89 ust. 3 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.
W tym miejscu w protokole umieszczono zestawienia:
– Plan działalności eksploatacyjnej na 2019 r. SM „Czuby” Tabela Nr 1
– Plan Funduszu remontowego na 2019 rok (zestawienie zbiorcze) Tabela Nr 2
– Plan Działalności kulturalno – oświatowej na 2019 r. SM CZUBY Tabela Nr 3
– Plan utrzymania mienia spółdzielni na 2019 r. Tabela Nr 4
– Plan remontów mienia spółdzielni 2019
– mapka obejmująca teren pod parking przy ulicy Kaczeńcowej
– Schemat organizacyjny SM Czuby na 2019 r. Załącznik Nr 2
– Plan zatrudnienia na 2019 r. w stosunku do planu zatrudnienia na 2018 r.
po wysłuchaniu dodatkowych informacji przedstawionych przez członków zarządu postanowili zgłosić do Rady Nadzorczej wniosek by podjęła uchwałę w wersji przedstawionej do zaopiniowania przez komisję.
Rada Nadzorcza po dyskusji większością głosów – 17 za, przy 4 głosach przeciwnych ( w tym Elżbiety Szabała ) podjęła uchwałę nr 25/56/2018 z dnia 11.09.2018 r w sprawie zatwierdzenia planu gospodarczo – finansowego Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie na 2019 r. w wersji przedstawionej powyżej w protokole.
C)
Przewodniczący Komisji Gospodarki Zasobami Mieszkaniowymi i Inwestycji poinformował ,że członkowie komisji której przewodniczy po zapoznaniu się na posiedzeniu w dniu 10.09.2018 r. z poniżej przedstawionymi materiałami:
– projektem uchwały
Uchwała Nr ………………..
Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia 11.09.2018 r.
w sprawie: zmiany wysokości opłat w pozycji eksploatacja w osiedlu Skarpa.
Na podstawie § 87 ust. 1 pkt 4 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie oraz Uchwały Nr 26/2018 Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla Skarpa z dnia 29.08.2018 r. – Rada Nadzorcza uchwala, co następuje:
§ 1
Zmienia się wysokość opłat w lokalach mieszkalnych w pozycji eksploatacja od dnia 1 stycznia 2019 r. w nieruchomości 19 ES z kwoty 1,41 na 1,45 zł/m2.
§ 2
Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2019 r. i podlega ogłoszeniu w sposób określony w § 89 ust. 3 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.
– uchwalą RPNO Skarpa
Uchwala Nr 26/2018
Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla „Skarpa”
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby”
z dnia 29.08.2018 r.
w sprawie: korekta planu gospodarczo-finansowego na 2019 r.
Rada Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla .Skarpa” Spółdzielni Mieszkaniowej ..C/urn” w Lublinie, działając na podstawie § I03b Statutu Spółdzielni, uchwala co następuje:
§ 1
Rada Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla „Skarpa” wprowadza korektę do planu gospodarczo- finansowego osiedla na 2019 r. uchwalonego uchwałą nr 23/2018 z dnia 23.07.2018 r. i ustala od dnia 01.01.2019 r. stawkę z tytułu eksploatacji w wysokości 1.45 zł/m u nieruchomości ES 19.
§ 2
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
po wysłuchaniu dodatkowych informacji przedstawionych przez przewodniczącego komisji jednocześnie przewodniczącego RPNO Skarpa postanowili zgłosić do Rady Nadzorczej wniosek by podjęła uchwałę w wersji przedstawionej do zaopiniowania przez komisję.
Rada Nadzorcza po wysłuchaniu wyjaśnień przedstawionych przez przewodniczącego komisji jednocześnie przewodniczącego RPNO Skarpa i po dyskusji większością głosów – 18 za, przy 2 głosach wstrzymujących się od głosowania podjęła uchwałę nr 26/67/2018 z dnia 11.09.2018 r. w sprawie korekta planu gospodarczo-finansowego na 2019 r. w wersji przedstawionej powyżej w protokole.
Ad. 5
Protokół z posiedzenia plenarnego Rady Nadzorczej odbytego w dniu 21.08.2018 r. został przyjęty większością głosów – 16 za, przy 5 głosach wstrzymujących się od głosowania.
Ad. 6
Rada Nadzorcza zapoznała się z pismem przedstawiciela Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla Widok – Bursztynowa 37 z dnia 16.07.2018 r. w brzmieniu:
W tym miejscu w protokole umieszczono pismo przedstawiciela.
i po wysłuchaniu dodatkowych informacji przedstawionych przez zastępcę prezesa ds. eksploatacji oraz po dyskusji postanowiła większością głosów – 16 za, przy 1 głosie przeciwnych i 4 wstrzymujących się od głosowania do w/w wystosować odpowiedz następującej treści:
„ Po przeprowadzonej analizie Pani wniosku Rada Nadzorcza SM Czuby uprzejmie wyjaśnia:
Stawkę eksploatacji podstawowej osiedla uchwala Rada Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla w oparciu o § 8 Regulaminu rozliczania kosztów gospodarki zasobami mieszkaniowymi.
Biorąc pod uwagę czas opracowywania planów na 2018 rok tj. lipiec 2017 rokiem poprzedzającym był rok 2016.
Stawka eksploatacji na rok 2018 dla wszystkich nieruchomości w osiedlu Widok wynosi 1,47 zł/m2. Wyliczono ją na podstawie kosztów poniesionych w roku poprzedzającym rok planowany (2016) z uwzględnieniem przewidywanego wzrostu kosztów dotyczących m.in.: usług obcych i bankowych, podatków i opłat, funduszu płac, kosztów materiałów, kosztów utrzymania organów samorządowych.
1 617 329 zł : 91 685,25 m2 : 12 m-cy = 1,47 zł/m2.
Po uwzględnieniu wyniku na eksploatacji roku poprzedzającego, tj. 2016 oraz uwzględnieniu zmniejszenia stawki w roku 2017, stawka eksploatacji na rok 2018 w Pani nieruchomości (EW 25 – ul. Bursztynowa 37) została pomniejszona o 0,057 zł/m2:
nadwyżka (wynik 2016 rok) |
+ 9.160,61 zł |
niedobór wynikający ze zmniejszenia stawki w 2017 r. o 0,1162 zł/m2 |
– 6.143,77 zł |
=3.016,84 zł |
3.016,84 zł : 4.407,5 m2 : 12 m-cy = 0,057 zł/m2 i ostatecznie wynosi 1,4130 zł/m2.
Powyższe zatwierdziła Rada Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla Widok uchwałą z dnia 17.07.2017 r. nr 16/2017. Uzasadnienie decyzji Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla „WIDOK” znajduje się w protokole nr 6/2017 z dnia 17.07.2017 r.
W przypadku jakiejkolwiek wątpliwości prosimy o kontakt z Administracją Osiedla „WIDOK”.
Ad. 7
Przewodniczący Rady Nadzorczej poinformował zebranych o publikowanym na stronie internetowej www.facebook.com artykule „Kolejna podwyżka czynszów przegłosowana przez przedstawicieli mieszkańców”.
Anonimowi autorzy tekstu posługują się danymi osobowymi członków Rady Nadzorczej oraz pracowników spółdzielni. Dokonują negatywnej oceny zachowań i wypowiedzi członków, starając się ośmieszyć działalność rady jak też niektórych członków. Przedstawiają przy tym nieprawdziwy obraz przebiegu obrad, prowadzonej dyskusji, publikują nieprawdziwe dane sprzeczne z zapisami statutu. Ponieważ autorzy nie ujawnili swoich nazwisk a jedynie wskazali trzech członków RN jako popieranych przez siebie przedstawicieli, przewodniczący poprosił o ustosunkowanie się do publikowanych (także w ich imieniu) treści.
W dyskusji na ten temat głos zabrali:
– Jedna z osób, wymieniona jako popierana przez autorów tekstu, poinformowała, że skontaktowała się z redaktorem wydania i poprosiła o sprostowanie tych nieprawdziwych informacji. Poproszona o ujawnienie autora stwierdziła, że nie potrafi go wskazać. Druga z wymienionych w tekście osób oświadczyła, że nic nie wie o publikacji.
– Jeden z członków Rady poinformował, że autorzy tych publikacji w jego przypadku posunęli się jeszcze dalej umieszczając zdjęcie dziecka z przed 12 lat, z finału rozgrywek sportowych.
– sekretarz Rady na prośbę pracownika spółdzielni odczytała:
OŚWIADCZENIE
W związku z publikacją na stronie internetowej www.facebook.com artykułu „Kolejna podwyżka czynszów przegłosowana przez przedstawicieli mieszkańców” oświadczam, że nie jestem osobą publiczną i nie wyrażam zgody na posługiwanie się moimi danymi osobowymi, jak też na publikowanie nieprawdziwych treści godzących w moje dobre imię.
W razie dalszego naruszania moich dóbr osobistych skieruję sprawę na drogę postępowania sądowego.
Lublin, dnia 11.09.2018 r. |
pracownik spółdzielni |
Z wypowiedzi członków Rady wynikało, że:
Niektórzy członkowie spółdzielni przysłuchujący się obradom Rady Nadzorczej – to członkowie nieskutecznie kandydujący do Rady Nadzorczej w wyborach.
Członkowie Rady podejrzewają, że to właśnie te osoby przedstawiają fałszywy obraz przebiegu obrad posiedzeń Rady Nadzorczej, ośmieszając wypowiedzi członków Rady nie będących członkami ruchu niezadowolonych. Pozytywnie oceniają wyłącznie członków związanych z tym ruchem: Martę Brożynę, Bogumiłę Baran i Agnieszkę Kulikowską.
Rada Nadzorcza rozważy jakie działania należy podjąć w odpowiedzi na publikowane przez „Ruch mieszkańców niezadowolonych” nieprawdziwe informacje na temat przebiegu obrad posiedzeń Rady Nadzorczej i próby dyskredytowania jej członków i pracowników spółdzielni. Publikowane na stronie internetowej artykuły dostępne są nie tylko dla członków naszej spółdzielni, ale również dla osób nie będących członkami, osób z poza naszej dzielnicy i naszego miasta.
Na tym protokół zakończono.
Sekretarz Danuta Przybyś – Ziemba |
Przewodniczący Andrzej Turski |