Protokół nr 03/2017
z posiedzenia plenarnego Rady Nadzorczej SM „Czuby” w Lublinie
odbytego w dniu 14.03.2017 r.
Obecni:
Przewodniczący Rady – Alicja Stadnicka
Zastępcy przewodniczącego – Edward Jasiński, Koszałka Urszula
Sekretarz – Grażyna Kasprzak
Członkowie:
Wiesław Augustowski, Leszek Bartoszcze, Anna Ciechan, Edward Dudek, Joanna Guz, Barbara Rupczewska, Dariusz Jaremek, Mirosław Kalinowski, , Ewa Kosiak, Henryk Lewandowski, Zbigniew Ławniczak, Tadeusz Szczygieł, Grażyna Stadnik, Janiak Elżbieta, Piekniak Krzysztof, Wójtowicz Bożena.
Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
Prezes Zarządu – Ryszard Burski
Zastępca prezesa ds. finansowych – Adam Ziółek
Zastępca prezesa ds. eksploatacji – Bożena Zielińska
Specjalista ds. samorządowych – Anna Korzonek
Specjalista ds. analiz ekonomicznych – Jadwiga Barańska
Ad. 1
Przewodniczący Rady Nadzorczej poinformował ,że porządek obrad dzisiejszego posiedzenia przedstawia się następująco:
- Zatwierdzenie porządku obrad.
- Analiza działalności gospodarczo – finansowej SM „Czuby” za 2016 r.
- Przyjęcie protokołu z posiedzenia odbytego w dniu 21.02.2017 r.
- Rozpatrzenie skargi członka spółdzielni z dnia 20 stycznia 2017 r. na działania Zarządu Spółdzielni w związku z podjętą decyzją o wprowadzeniu dla budynku przy ul. Sasankowej 4 uproszczonego systemu rozliczania kosztów centralnego ogrzewania od l stycznia 2017 r.
- Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy dzierżawy terenu – działki nr 12/4 ( obr. 27 ark. 11)
- Opinia dla Walnego Zgromadzenia w sprawie:
a) zbycia poprzez nieodpłatne rozwiązania umowy z Gminą Lublin o oddanie gruntu w użytkowanie wieczyste, nieruchomości Spółdzielni w związku z regulacją pasu drogowego ul. Jutrzenki
b) zmian statutu Spółdzielni
c) zmian Regulaminu Walnego Zgromadzenia SM „Czuby” w Lublinie
d) zmian Regulaminu Rady Nadzorczej SM „Czuby” w Lublinie
e) stanowisko w sprawie zmian Statutu, Regulaminy Walnego Zgromadzenia i Regulaminu Rady Nadzorczej oraz zbycia poprzez nieodpłatne rozwiązania umowy z Gminą Lublin - Informacja na temat:
a) realizacji wniosków z lustracji ustawowej w Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie obejmującej działalność Spółdzielni w okresie od 1.01.2012 r. do 31.12.2014 r.
b) planów pracy i sposobu finansowania działalności Domów Kultury SM Czuby w 2017 r. - Rozpatrzenie pism skierowanych do Rady Nadzorczej.
- Ocena pracy członków Zarządu – wnioski w sprawie premii za I kwartał 2017 r.
- Sprawy wniesione.
Do przedstawionego powyżej porządku obrad nie zgłoszono uwag. Został przyjęty do realizacji jednomyślnie – 20 za.
Ad. 2
Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej poinformowała ,że członkowie komisji której przewodniczy po zapoznaniu się na posiedzeniu w dniu 13.03.2017 r. z poniżej przedstawiona analizą:
Analiza działalności gospodarczo – finansowej za 2016 r.
W tym miejscu w protokole umieszczono:
– Zestawienie kosztów i i przychodów za 2016 r. – tabela A
– Działalność eksploatacyjna za 2016 r. – tabela 1
– Eksploatacja za 2016 r SM Czuby – zał. Do tabeli nr 1
– Fundusz remontowy za 2016 r. ( zestawienie zbiorcze ) SM Czuby – tabela nr 2
– Działalność kulturalno – oświatowa za 2016 r. SM Czuby – tabela nr 3
– Zatrudnienie i fundusz płac za 20-16 – tabela nr 4
– Wykonanie utrzymania mienia w spółdzielni za rok 2016 – tabela nr5
– W ramach konserwacji i remontów mienia Spółdzielni wg stanu na dzień 31.12.2016 r. wykonano niżej podane roboty:
po wysłuchaniu dodatkowych informacji przedstawionych przez prezesa , zastępcę prezesa ds. finansowych oraz specjalistę ds. analiz ekonomicznych, oraz po dyskusji przedstawioną analizę przyjęli.
Rada Nadzorcza po wysłuchaniu dodatkowych informacji przedstawionych przez prezesa Zarządu i specjalistę ds. analiz ekonomicznych oraz po dyskusji jednomyślnie – 20 za, analizę z działalności gospodarczo – finansowej za 2016 rok przyjęła.
Ad. 3
Protokół z posiedzenia plenarnego Rady Nadzorczej odbytego w dniu 21.02.2017 r. przyjęli bez uwag, jednomyślnie – 20 za.
Ad. 4
Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej poinformowała ,że członkowie komisji , której po zapoznaniu się z poniżej przedstawionymi pismami:
W tym miejscu w protokole umieszczono:
- Pismo z dnia 19 października 2016 r. mieszkańców budynku przy ulicy Sasankowej w osiedlu Ruta dot. podjętych działań w kierunku zmiany rozliczania ciepła na potrzeby ogrzewania mieszkań.
- Odpowiedz spółdzielni na pismo z dnia 19.10.2016 r.
- Pismo z dnia 30 listopada 2016 r. mieszkańców budynku przy ulicy Sasankowej w osiedlu Ruta dot. odwołania od rozstrzygnięcia zakomunikowanego pismem z 24 listopada 2016 r.
- Odpowiedz. spółdzielni na pismo z dnia 30.11.2016 r.
- Pismo z dnia 20 stycznia 2017 r. mieszkańców budynku przy ulicy Sasankowej w osiedlu Ruta – skarga na działanie Zarządu skierowana do Rady Nadzorczej.
po wysłuchaniu dodatkowych informacji przedstawionych przez zastępcę prezesa ds. eksploatacji oraz po dyskusji postanowili zgłosić do Rady Nadzorczej wniosek by w podpowiedzi na skargę w/w podjęła uchwałę następującej treści:
W tym miejscu w protokole umieszczono:
- Projekt uchwały Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie z dnia 14.03.2017 r. w sprawie: rozpatrzenia skargi członka spółdzielni z dnia 20 stycznia 2017 r. na działania Zarządu Spółdzielni w związku z podjętą decyzją o wprowadzeniu dla budynku przy ul. Sasankowej uproszczonego systemu rozliczania kosztów centralnego ogrzewania od l stycznia 2017 r.
- Uzasadnienie do uchwały.
Rada Nadzorcza po dyskusji jednomyślnie – 20 za, podjęła uchwałę nr 81 /1 / 2017 z dnia 14.03.2017 r. w sprawie rozpatrzenia skargi członka spółdzielni z dnia 20 stycznia 2017 r. na działania Zarządu Spółdzielni w związku z podjętą decyzją o wprowadzeniu dla budynku przy ul. Sasankowej 4 uproszczonego systemu rozliczani kosztów centralnego ogrzewania od 1stycznia 2017 r. w wersji przedstawionej powyżej w protokole.
Ad. 5
Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej poinformowała, że członkowie komisji której przewodniczy, po zapoznaniu się na posiedzeniu w dniu 13.03.2017 r. z poniżej przedstawionym projektem uchwały:
UCHWAŁA Nr… /… / 2017
Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia …………….. 2017 r.
w sprawie: wyrażenia zgody na zawarcie umowy dzierżawy terenu – działki nr 12/4 (obr. 27 ark. 11).
Działając na podstawie § 87 ust. 1 pkt. 3 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie, Rada Nadzorcza uchwala, co następuje:
§ 1
Rada Nadzorcza wyraża zgodę na zawarcie umowy na dzierżawę terenu – działki 12/4 (obr. 27 ark. 11) z przeznaczeniem pod usługi.
§ 2
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób określony w § 89 ust. 3 Statutu.
po wysłuchaniu dodatkowych informacji przedstawionych przez zastępcę prezesa ds. eksploatacji oraz po dyskusji postanowili zgłosić do Rady Nadzorczej wniosek by podjęła uchwałę w wersji przedstawionej do zaopiniowania przez komisję.
Rada Nadzorcza po wysłuchaniu wyjaśnień przedstawionych przez zastępcę prezesa ds. eksploatacji oraz po dyskusji jednomyślnie – 20 za, podjęła uchwałę nr 82/13 /2017 z dnia 14.03.2017 r. w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy dzierżawy terenu – działki nr 12/4 (obr. 27 ark. 11). w wersji przedstawionej powyżej w protokole.
Ad. 6
Członkowie Rady Nadzorczej zapoznali się z poniżej przedstawionymi projektami uchwał, które będą przedmiotem obrad najbliższego Walnego Zgromadzenia.
A)
UCHWAŁA NR …./2017
Walnego Zgromadzenia
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia …………..
w sprawie: zbycia poprzez nieodpłatne rozwiązanie umowy z Gminą Lublin o oddanie gruntu w użytkowanie wieczyste, nieruchomości Spółdzielni w związku z regulacją pasa drogowego ul. Jutrzenki.
Na podstawie art. 38 § 1 pkt 5 ustawy z dnia 16 września 1982 r. – Prawo spółdzielcze (Dz. U. z 2016 r., poz. 21) oraz z § 79 pkt 6 Statutu Spółdzielni – Walne Zgromadzenie Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie postanawia:
§ 1
Wyrazić zgodę na zbycie poprzez nieodpłatne rozwiązanie umowy z Gminą Lublin o oddanie w użytkowanie wieczyste części działki oznaczonej w ewidencji gruntów jako działka nr 52/8, ark. 10, obręb 30.
§ 2
Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Uzasadnienie
Nieruchomość przeznaczona do nieodpłatnego rozwiązania umowy z Gminą Lublin o oddanie gruntu w użytkowanie wieczyste dotyczy części działki o nr ewid. 52/8, a.10, o. 30 jaka zostanie wydzielona pod nowy przebieg pasa drogowego ul. Jutrzenki.
Zmiana lokalizacji pasa drogowego spowodowana jest zamiarem przebudowy przez UM ul. Jutrzenki która przyczyni się do złagodzenia niebezpiecznego zakrętu na odcinku od skrzyżowania ul. Jutrzenki z ul. Watykańską do Przychodni Zdrowia.
UCHWAŁA Nr …… /2017
Walnego Zgromadzenia
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia ……….. 2017 r.
w sprawie: uchwalenia zmian Statutu Spółdzielni.
Walne Zgromadzenie Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie, na podstawie art. 38 § 1 pkt 10 ustawy z dnia 16 września 1982 r. – Prawo spółdzielcze (tekst jednolity – Dz.U. z 2016 r., poz. 21) oraz § 79 pkt 11 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie, uchwala co następuje:
§ 1
Uchwala się zmiany Statutu, stanowiące załącznik nr 1 do niniejszej uchwały.
§ 2
Uchwala się tekst jednolity obejmujący zmiany wykazane w załączniku nr 1 do niniejszej uchwały.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Załącznik Nr 2
do Uchwały Nr … /2017
Walnego Zgromadzenia
SM „Czuby” w Lublinie
z dnia ……… 2017 r.
W statucie Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie wprowadza się następujące zmiany:
1) § 7 ust.1 otrzymuje brzmienie:
„Warunkiem przyjęcia w poczet członków jest złożenie deklaracji. Deklaracja powinna być złożona pod rygorem nieważności w formie pisemnej.
Podpisana przez przystępującego do Spółdzielni deklaracja powinna zawierać jego imię i nazwisko oraz miejsce zamieszkania, adres korespondencyjny na terenie Rzeczpospolitej Polskiej, PESEL, nr telefonu lub e-mail, a jeżeli przystępujący jest osobą prawną – jej nazwę i siedzibę, KRS, NIP, adres lokalu, z tytułu którego ubiega się o przyjęcie w poczet członków, ilość zadeklarowanych udziałów, oraz dane dotyczące wkładów.
Członek może w deklaracji lub w odrębnym pisemnym oświadczeniu złożonym Spółdzielni i wskazać osobę, której Spółdzielnia obowiązana będzie po jego śmierci wypłacić udziały.
Za osobę nie mającą zdolności do czynności prawnych lub o ograniczonej zdolności do takich czynności – deklaracje podpisuje jej ustawowy przedstawiciel” .
2) § 65 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„Okres wypowiedzenia członkostwa wynosi 7 dni i rozpoczyna się od pierwszego dnia miesiąca kalendarzowego następującego pod dniu zgłoszenia wystąpienia. Na uzasadniony wniosek członka okres ten może ulec skróceniu.
3) § 67 pkt 4 otrzymuje brzmienie:
„członek utracił wkład lub prawo do lokalu w wyniku postępowania sądowego lub egzekucyjnego”,
4) § 67 pkt 5 otrzymuje brzmienie:
„członkowi, ani też małżonkowi członka nie przysługuje w Spółdzielni żadne prawo do lokalu, ani też nie ubiega się o ustanowienie takiego prawa”.
5) w § 78 d dodaje się ust. 11 w brzmieniu:
„Członkowie Komisji Mandatowo – Skrutacyjnej nie mogą kandydować w wyborach do organów spółdzielni”.
6) w § 87 ust.1 dodaje się pkt 38 w brzmieniu:
„podejmowanie uchwał w sprawie zatwierdzenia kosztów rozliczenia Inwestycji”.
7) § 103a ust. 6 otrzymuje brzmienie:
„W wypadku, o którym mowa w ust. 4 i 5, na żądanie większości członków posiadających tytuł prawny do lokalu mieszkalnego, użytkowego lub garażu w nieruchomości zwołuje się zebranie, na którym członkowie dokonują wyboru – do końca kadencji Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla – innego Przedstawiciela”.
8) w § 103a1 dodaje się ust. 21 w brzmieniu:
„Wybory przedstawicieli do Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla w danej nieruchomości są ważne, jeżeli wzięło w nich udział co najmniej 3 uprawnionych do głosowania.
9) § 103a1 ust. 4 otrzymuje brzmienie:
„W przypadku nie dokonania wyboru przedstawiciela nieruchomości w wyznaczonym terminie, na żądanie większości członków posiadających tytuł prawny do lokalu mieszkalnego, użytkowego lub garażu w nieruchomości zwołuje się kolejne zebranie, na którym członkowie dokonują wyboru – do końca kadencji Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla – innego przedstawiciela”.
10) § 103a4 ust. 3 otrzymuje brzmienie:
„Spośród zgłoszonych kandydatów mogą być brane pod uwagę jedynie te osoby, które wyraziły zgodę na kandydowanie oraz udostepnienie członkom danej nieruchomości kontaktu w formie np. telefonicznej lub mailowej”
11) dodaje się § 103e w brzmieniu:
„ 1. Rada Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla wybiera ze swego grona przewodniczącego, zastępcę i sekretarza oraz przewodniczących stałych komisji Rady.
2. Rada wybiera ze swego grona komisje: rewizyjną, gospodarki zasobami mieszkaniowymi, kulturalno – oświatową lub inne według potrzeb dla wykonania zadań określonych w § 103 b Statutu.
3. Komisje składają się z minimum 3 członków. Członkowie komisji na swym pierwszym posiedzeniu wybierają zastępcę przewodniczącego.
4. Komisje nie mogą podejmować uchwał. Rozpatrują i opiniują przekazane przez prezydium rady sprawy będące przedmiotem obrad posiedzeń rady.
5. Wnioski, opinie i postulaty przewodniczący komisji przedstawiają na plenarnym posiedzeniu Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla, która po rozpatrzeniu podejmuje odpowiednie uchwały.
12) § 113 otrzymuje brzmienie:
„Zmiany niniejszego Statutu uchwalone zostały przez Walne Zgromadzenie w dniu …………. r.”
W tym miejscu w protokole umieszczono Załącznik Nr 2 do uchwały Walnego Zgromadzenia SM „Czuby” w Lublinie – statut spółdzielni z naniesionymi zmianami
C)
UCHWAŁA Nr ……. /2017
Walnego Zgromadzenia
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia …….. 2017 r.
w sprawie: uchwalenia zmian Regulaminu Walnego Zgromadzenia Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.
Walne Zgromadzenie Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie, na podstawie § 79 pkt 15 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie, uchwala co następuje:
§ 1
Uchwala się zmiany Regulaminu Walnego Zgromadzenia Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie, stanowiące załącznik nr 1 do niniejszej uchwały.
§ 2
Uchwala się tekst jednolity obejmujący zmiany wykazane w załączniku nr 1 do niniejszej uchwały.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Załącznik Nr 1
do Uchwały Nr ….. /2017
Walnego Zgromadzenia
SM „Czuby” w Lublinie
z dnia ………… 2017 r.
W Regulaminie Walnego Zgromadzenia Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie wprowadza się następujące zmiany:
1) W § 11 dodaje się ust. 31 w brzmieniu:
„Członkowie Komisji Mandatowo – Skrutacyjnej nie mogą kandydować w wyborach do organów spółdzielni”.
2) § 25 otrzymuje brzmienie:
„ Niniejszy regulamin został uchwalony przez Walne Zgromadzenie Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie i obowiązuje od dnia ………………… r „.
W tym miejscu w protokole umieszczono Załącznik Nr 2 do uchwały Walnego Zgromadzenia – Regulamin Walnego Zgromadzenia SM Czuby w Lublinie.
D)
Projekt
UCHWAŁA Nr… /2017
Walnego Zgromadzenia
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia …………… 2017 r.
w sprawie: uchwalenia zmian Regulaminu Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
Walne Zgromadzenie Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie, na podstawie § 79 pkt 16 w związku z § 90 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie, uchwala co następuje:
§ 1
Uchwala się zmiany Regulaminu Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie, stanowiące załącznik nr 1 do niniejszej uchwały.
§ 2
Uchwala się tekst jednolity obejmujący zmiany wykazane w załączniku nr 1 do niniejszej uchwały.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Załącznik Nr 1
do Uchwały Nr ….. /2017
Walnego Zgromadzenia
SM „Czuby” w Lublinie
z dnia …….. .06.2017 r.
W Regulaminie Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie wprowadza się następujące zmiany:
1) W § 8 dodaje się pkt 38 w brzmieniu:
„podejmowanie uchwał w sprawie zatwierdzenia kosztów rozliczenia inwestycji”,
2) § 29 otrzymuje brzmienie:
„Niniejszy regulamin uchwalony został przez Walne Zgromadzenie Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie w dniu ………………….. roku” .
W tym miejscu w protokole umieszczono załącznik nr 2 do uchwały Walnego Zgromadzenia – Regulamin Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej Czuby w Lublinie.
E)
Członkowie Rady Nadzorczej po zapoznaniu się z powyżej przedstawionymi projektami uchwał Walnego Zgromadzenia, po wysłuchaniu dodatkowych wyjaśnień przedstawionych przez członków Zarządu oraz po dyskusji, postanowił jednomyślnie – 20 za, przedstawić Walnemu Zgromadzeniu następujące stanowisko w sprawie projektów uchwał:
1.
LUBLIN, DNIA 14. 03.2017 R.
STANOWISKO RADY NADZORCZEJ
W SPRAWIE ZBYCIA POPRZEZ NIEODPŁATNE ROZWIĄZANIE UMOWY Z GMINĄ LUBLIN O ODDANIE GRUNTU W UŻYTKOWANIE WIECZYSTE, NIERUCHOMOŚCI SPÓŁDZIELNI W ZWIĄZKU Z REGULACJĄ PASU DROGOWEGO UL. JUTRZENKI.
Rada Nadzorcza po przeanalizowaniu przedstawionej przez Zarząd Spółdzielni propozycji zawartej w projekcie uchwały Walnego Zgromadzenia w sprawie zbycia poprzez nieodpłatne rozwiązanie umowy z Gminą Lublin o oddanie gruntu w użytkowanie wieczyste, nieruchomości Spółdzielni w związku z regulacją pasu drogowego ul. Jutrzenki – wnosi o jej przyjęcie przez Walne Zgromadzenie zgodnie § 79 pkt 6 Statutu Spółdzielni.
2.
Lublin, dnia 14.03.2017 r.
STANOWISKO RADY NADZORCZEJ
W SPRAWIE ZMIAN STATUTU SPÓŁDZIELNI , REGULAMINU
WALNEGO ZGROMADZENIA I REGULAMINU RADY NADZORCZEJ
Rada Nadzorcza po przeanalizowaniu proponowanych zmian Statutu Spółdzielni, ujętych w projektach uchwał Walnego Zgromadzenia, związanych z:
1) doprecyzowaniem zapisu statutu dot. przyjęcia w poczet członków osoby fizycznej i osoby prawnej (§ 7 ust. 1 )
2) skrócenia okresu wypowiedzenia członkostwa ( § 65 ust.2)
3) doprecyzowanie zapisu dot. wykreślnie z rejestru członków Spółdzielni ( § 67)
4) doprecyzowanie zapisów dot. zgłaszania kandydatów i wyboru członków do organów spółdzielni ( § 78d)
5) uzupełnienie kompetencji Rady Nadzorczej ( § 87 ust.1 pkt 38 )
6) doprecyzowanie zapisów dot. wyborów przedstawiciele do Rad Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli ( § 103a ust. 21 , ust. 4 oraz w § 103 a4 )
7) doprecyzowanie zapisów dotyczących organizacji pracy Rad Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli ( § 103e )
– wnosi o przyjęcie uchwały w sprawie zmian Statutu , zmian Regulaminu Walnego Zgromadzenia i Regulaminu Rady Nadzorczej zgodnie z przedłożonymi projektami.
Ad. 7
A)
Zastępca prezesa ds. eksploatacyjnych przypomniała ,że Walne Zgromadzenie uchwałą Nr 7 /2016 z dniu 7.06.2016 r. przyjęło do realizacji wnioski polustracyjne Regionalnego Związku Rewizyjnego Spółdzielni Mieszkaniowych w Lublinie, opracowane na podstawie protokołu z lustracji ustawowej w SM „Czuby” w Lublinie obejmującej działalność Spółdzielni w okresie od 1.01.2012 r. do 31.12.2014 r.
Zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami Zarząd Spółdzielni na najbliższym Walnym Zgromadzeniu przedstawia informację o realizacji przyjętych wniosków.
Informacja
o realizacji wniosków z lustracji ustawowej w Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
obejmującej działalność Spółdzielni w okresie od 1.01.2012 r. do 31.12.2014 r.
Wniosek nr 1
W nawiązaniu do ustaleń zawartych w protokole lustracji dotyczących stanu szczelności instalacji gazowej oraz wentylacji należy podjąć stosowne działania w zakresie ponownego przeglądu stanu instalacji gazowej w zasobach Spółdzielni i jej wymiany w przypadku stwierdzenia takiej potrzeby.
Realizacja
Wniosek z lustracji ustawowej w SM Czuby obejmującej działalność w okresie od 01.01.2012 r. do 31.12.2014 r realizowany jest na bieżąco. Każdego roku Spółdzielnia przeprowadza przegląd instalacji gazowej w swoich zasobach.
Stan techniczny instalacji wskazuje na konieczność podjęcia działań w celu sukcesywnej jej wymiany.
W budynkach, w których właściciele mieszkań wyrazili zgodę, Spółdzielnia, po otrzymaniu pozwolenia na budowę już wymieniła instalację gazową lub rozpoczęła prace związane z wymianą tej instalacji. Na klatkach schodowych wykonano piony gazowe, w szafkach zainstalowano indywidualne liczniki. Do kuchenek w mieszkaniach gaz doprowadzono lokalówkami w sposób indywidualnie uzgodniony z właścicielami mieszkań.
Do grudnia 2016 r. wymieniono instalację gazową w 7 budynkach w osiedlu Łęgi (Wiklinowa 4, 6; Biedronki 3; Kaczeńcowa 2 Tymiankowa 58; Tatarakowa 2; Tymiankowa 3) – łącznie 504 mieszkania i rozpoczęto prace w 2 budynkach (Radości 5 i Gościnna 11) w osiedlu Skarpa. Ponadto planuje się w roku 2017 r wymianę instalacji w budynkach przy ul. Tymiankowej 56 i 54 (ok. 80 mieszkań).
Warunkiem dalszej wymiany instalacji w pozostałych budynkach jest uzyskanie zgody wszystkich współwłaścicieli mieszkań.
Wniosek Nr 2
Dokonać analizy funduszy podstawowych Spółdzielni pod kątem ich zgodności z treścią ekonomiczną (ujemny fundusz z aktualizacji wartości majątku trwałego), a następnie dokonać stosownych korekt w księgach rachunkowych.
Realizacja
Wniosek zrealizowano. Dokonano analizy kont funduszy podstawowych. W ciężar funduszy podstawowych odniesiono umorzenie środków trwałych zgodnie z ich źródłem finansowania. Ujemny stan funduszu zasobów mieszkaniowych z przeszacowania Spółdzielni związany jest z ustawowym przeszacowaniem środków trwałych na dzień 01.01.1995 r.
W wyniku analizy zapisów zaewidencjonowanych na tym funduszu Spółdzielnia sukcesywnie dokonuje stosownych korekt. Do dnia 31.12.2016 roku dokonano korekt dotyczących lokali, dla których ustanowiono odrębną własność.
Rada Nadzorcza do przedstawionej informacji nie zgłosiła uwag. Zostanie ona przedstawiona na najbliższym Walnym Zgromadzeniu.
B)
Przewodnicząca Komisji Społeczno – Samorządowej poinformowała, że członkowie komisji której przewodniczy na posiedzeniu w dniu 22.02.2017 r. zapoznali się z
1. Informacja na temat kompleksowej kontroli Domów Kultury.
2. Planami pracy Domów Kultury na rok 2017.
3. Sprawozdaniami z działalności domów kultury w 2016 r.
4. Sposobami finansowania działalności
Z przedstawionych informacji wynika, że:
– kierownicy domów kultury prowadzą dokumentację księgową i merytoryczną zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa.
– pomimo niewielkiej obsady etatowej, poszczególne Domy Kultury w pełni realizują postawione przed nimi statutowe zadania, integrując społeczności lokalne naszej dzielnicy.
– różnorodność prowadzonych zajęć jest bardzo duża.
– z zajęć prowadzonych przez domy kultury korzystają w większości dzieci i młodzież.
Członkowie Rady Nadzorczej do przedstawionej informacji nie zgłosili uwag.
Ad. 8
Rada Nadzorcza zapoznała się z pismem z dnia 1.02.2017 r. członka zam. przy ulicy Fantastycznej w osiedlu Skarpa – prośbą o przesłanie kopii ekspertyzy, z której wynika zasadność zastosowania 40 % udziału kosztów zmiennych i rozliczanie ich według powierzchni mieszkalnej danego rozliczanego lokalu. ( w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe członka)
Rada Nadzorcza po wysłuchaniu informacji przedstawionej przez zastępcę prezesa ds. eksploatacji oraz po dyskusji jednomyślnie – 20 za, postanowiła do w/w wystosowała odpowiedz następującej treści:
Odpowiadając na pismo z dnia 01.02.2017 r. Rada Nadzorcza SM Czuby uprzejmie wyjaśnia, że Uchwałą nr 146/18/2016 z dnia 22.11.2016 Rada wprowadziła do Regulaminu Rozliczenia kosztów dostawy energii cieplnej do budynków i dokonywania rozliczeń z użytkownikami lokali za centralne ogrzewanie oraz za podgrzewanie wody – zmianę wynikającą z nowelizacji ustawy prawo energetyczne. Zmiany te dotyczą m.in. sposobu rozliczenia mieszkań, w których użytkownicy lokali uniemożliwili odczyt podzielników ciepła.
Jednocześnie Rada informuje, że zmiany dotyczące proporcji kosztów stałych i zmiennych, opisanych w § 4 ust.4 pkt 2 w/w Regulaminu wprowadzono 16 grudnia 2014 roku uchwałą nr 118/17/2014. Powyższą zmianę Rada Nadzorcza wprowadziła po analizie rozliczenia kosztów energii cieplnej oraz dyskusji przeprowadzonej na posiedzeniu Rady przy współudziale mieszkańców.
Ad. 9
Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej poinformowała, że członkowie komisji której przewodniczy po dokonaniu oceny pracy członków Zarządu w I kwartale 2017 r. biorąc pod uwagę między innymi: wyniki działalności gospodarczo – finansowej za rok 2016, terminowe realizowanie przez Zarząd zadań wynikających z zapisów statutowych, postanowili zgłosić do Rady Nadzorczej wniosek by przyznała dla każdego członka Zarządu premii za I kwartał 2017 w pełnej wysokości.
Rada Nadzorcza po dokonaniu oceny pracy Członków Zarządu. oraz po dyskusji postanowiła przyznać premię za w I kwartał 2017 r. w wysokości:
W tym miejscu w protokole umieszczono głosowanie i wysokości przyznanej premii.
Ad. 10
Prezes Zarządu przedstawił informacja na temat członka zam. w osiedlu Skarpa. W tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe.
Poinformował, że:
- W/W członek posiada własnościowe prawo do lokalu w osiedlu Skarpa o pow. 60.80 m2
- Zadłużenie w/w wobec spółdzielni na dzień 28.02.2017 r. wynosi 47 413, 59,- zł
- Dłużnik wpłaca miesięcznie – 700 zł (czynsz wynosi 688.78, brak wodomierza i ich nie chce ( płaci za 10m3 wody zimnie i 5 m3 ciepłej
- Komornik ze świadczenia emerytalnego prowadzi egzekucję – około 550 zł miesięcznie.
- W 2015 r. dokonano wyceny mieszkania i w listopadzie wyznaczono termin licytacji.
- Licytację wstrzymano, Spółdzielnia nie wnioskowała o wyznaczenie kolejnego terminu, na prośbę Izby lekarskiej wyraziła zgodę na spłatę zadłużenia w ratach w terminie do 28.02.2016 r.
- Do spółdzielni od mieszkańców budynku wpływa szereg skarg na w/w. Skargi dot. gromadzenia w mieszkaniu różnego rodzaju sprzętów wyrzucanych do śmietników przez innych lokatorów ( mebli, pudełek, papierów ,zużytych opakowań itp.) Trzymania w mieszkaniu kotów. Śmiecie gromadzone są ponadto na klatce schodowej. Skąd pracownicy spółdzielni na bieżąco je usuwają.
- W ocenie mieszkańców działania w/w stwarzają zagrożenie pożarowe (masę sprzętów, śmieci, brak dostępu do mieszkania ) epidemiologiczne (brud, robactwo, odchody kotów) i zapach jak z pojemników na śmieci.
- Dwukrotnie wzywane były służby tj. policja, straż i pogotowie. Wejście do mieszkania odbyło się przez balkon,
- Sąsiedzi składają skargi ustne, nie chcą złożyć skargi na piśmie. Zwracają się o pomoc do różnych instytucji. Dostają odpowiedz – póki nie ma realnego zagrożenia nic nie można zrobić .
- W ocenie mieszkańców i interweniujących służb w/w kwalifikuje się na leczenie, na które nie chce wyrazić zgody.
- Potrzebna jest decyzja co dalej:
Rada Nadzorcza po przeanalizowaniu przedstawionej sprawy, wysłuchaniu informacji na temat zachowań w/w przedstawionych przez członka Rady sąsiadkę w/w, oraz po dyskusji zaproponowała swojemu członkowi by wspólnie z mieszkańcami budynku, tymi którym najbardziej ciąży sąsiedztwo ( brud, robactwo i przykre zapachy ) złożyła na piśmie skargę na działania uciążliwej sąsiadki z prośbą o podjęcie działań w celu wyeliminowania tych uciążliwości i umieszczenia sąsiadki w domu opieki.
Na tym protokół zakończono.
Sekretarz Grażyna Kasprzak |
Przewodniczący Alicja Stadnicka |