Protokół nr 5/2016
z posiedzenia plenarnego Rady Nadzorczej SM „Czuby” w Lublinie
odbytego w dniu 26.04.2016 r.
Obecni:
Przewodniczący Rady – Alicja Stadnicka
Zastępcy przewodniczącego – Edward Jasiński , Urszula Koszałko
Sekretarz – Grażyna Kasprzak
Członkowie:
Wiesław Augustowski, Leszek Bartoszcze, Anna Ciechan, Edward Dudek, Joanna Guz, Elżbieta Janiak, Dariusz Jaremek, Mirosław Kalinowski, Ewa Kosiak, Henryk Lewandowski, Krzysztof Piekniak, Zbigniew Ławniczak, Grażyna Stadnik, Stanisław Tanikowski, Bożena Wójtowicz,
Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
Prezes Zarządu – Ryszard Burski
Zastępca prezesa ds. finansowych – Adam Ziółek
Zastępca prezesa ds. eksploatacji – Bożena Zielińska
Specjalista ds. samorządowych – Anna Korzonek
Ad. 1
Przewodniczący Rady Nadzorczej poinformował ,że porządek obrad dzisiejszego posiedzenia przedstawia się następująco:
- Zatwierdzenie porządku obrad.
- Rozpatrzenie wniosku Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla Skarpa z dnia 30.09.2015 r. w sprawie zmian w Regulaminie rozliczania kosztów dostawy energii cieplnej do budynków i dokonywania rozliczeń z użytkownikami lokali za centralne ogrzewanie oraz podgrzanie wody.
- Dyskusja i podjęcie uchwały w sprawie zmian w Uchwała Nr 54 / 5 /2015 z dnia 24.11.2015 r. w sprawie ustalenia warunków ustanowienia spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokali mieszkalnych użytkowanych na podstawie umowy najmu położonych na kondygnacjach technicznych.
- Organizacja Walnego Zgromadzenia.
- Przyjęcie protokołu z posiedzenia odbytego w dniu 22.03.2016 r.
- Rozpatrzenie pism skierowanych do Rady Nadzorczej.
- Sprawy wniesione.
Do przedstawionego porządku obrad nie zgłoszono uwag. Został przyjęty do realizacji jednomyślnie – 19 za.
Ad. 2
Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej poinformowała, że członkowie prezydium po wysłuchaniu na posiedzeniu w dniu 5.04.2016 r. informacji przedstawionej przez zastępcę prezesa ds. eksploatacji Bożenę Zielińska na temat danych rozliczeniowych kosztów ogrzewania za 2015 r.
oraz po ponownym przeanalizowaniu poniżej przedstawionych materiałów:
1) wniosku Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla Skarpa z dnia 30.09.2016 r.
„Rada Przedstawicieli Nieruchomości osiedla Skarpa zwraca się z wnioskiem do Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” o przywrócenie starych zasad podziału kosztów zmiennych centralnego ogrzewania w mieszkaniach wyposażonych w podzielniki wyparko we tj. 20% i 80% i dokonanie zmian w „Regulaminie rozliczania kosztów dostawy energii cieplnej do budynków i dokonywania rozliczeń z użytkownikami lokali za centralne ogrzewanie oraz za podgrzanie wody”.
2) pism skierowanych do Rady przez członków zamieszkałych w osiedlu Skarpa w budynkach przy ulicy Gościnnej 1,3,5, 7,9 11,13 oraz Radości 1 Ldz. 7392, 7393 i 7394 z dnia 20 października 2015 r.( wszystkie jednakowej treści) – Sprzeciw przeciwko wprowadzeniu zmian w Regulaminie – w tym miejscu w protokole umieszczono pisma członków
3) odpowiedzi Rady Nadzorczej z dnia 27.10.2016 r. – w tym miejscu w protokole umieszczono odpowiedz
4) pisma RPNO Skarpa z dnia 02.12.2016 r. – Rada Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla „Skarpa” podtrzymuje stanowisko zawarte we wniosku z dnia 30.09.2015 r.- w tym miejscu w protokole umieszczono pismo
Zapoznaniu się ze
Stanowiskiem
Prezydium Rady Nadzorczej w sprawie wniosku RPNO Skarpa dot. zmiany regulaminu rozliczania kosztów dostawy energii cieplnej do budynków i dokonywania rozliczeń z użytkownikami lokali za centralne ogrzewanie oraz za podgrzewanie wody.
Prezydium Rady po zapoznaniu się z analizą danych rozliczeniowych kosztów ogrzewania za 2015 rok i po dyskusji postanowiło zgłosić do Rady Nadzorczej wniosek by nie wprowadzała zmian w obecnie obowiązującym Regulaminie rozliczania kosztów dostawy energii cieplnej do budynków i dokonywania rozliczeń z użytkownikami lokali za centralne ogrzewanie oraz za podgrzewanie wody.
Decyzję w sprawie zmiany zapisu w § 4 ust.1 pkt 2 lit. a i b Rada Nadzorcza podejmie po zapoznaniu się z analizą kosztów ogrzewania za sezon 2016 r. i z uwzględnieniem warunków atmosferycznych panujących w okresach grzewczych w latach 2015 i 2016.
postanowili zgłosić do Rady Nadzorczej wniosek by zajęła stanowisko w sprawie wniosku RPNO Skarpa dot. zmiany regulaminu rozliczania kosztów dostawy energii cieplnej w brzmieniu zgłoszonym przez prezydium Rady .
Rada Nadzorcza po wysłuchaniu wyjaśnień przedstawionych przez zastępcę prezesa ds. eksploatacji i po dyskusji, w której głos zabrali : Edward Dudek, Henryk Lewandowski, Mirosław Kalinowski, Edward Jasiński, Zbigniew Ławniczak, Leszek Bartoszcze, Wiesław Augustowski zgłoszono poniższe wnioski:
I wniosek prezydium i komisji Rewizyjnej
„ Nie wprowadzała zmian w obecnie obowiązującym Regulaminie rozliczania kosztów dostawy energii cieplnej do budynków i dokonywania rozliczeń z użytkownikami lokali za centralne ogrzewanie oraz za podgrzewanie wody.
Decyzję w sprawie zmiany zapisu w § 4 ust.1 pkt 2 lit. a i b Rada Nadzorcza podejmie po zapoznaniu się z analizą kosztów ogrzewania za sezon 2016 r. i z uwzględnieniem warunków atmosferycznych panujących w okresach grzewczych w latach 2015 i 2016” .
Za przyjęciem do realizacji wniosku głosowało 14 członków Rady
II wniosek – zgłoszony przez Henryka Lewandowskiego
W Regulaminie rozliczania kosztów dostawy energii cieplnej do budynków i dokonywania rozliczeń z użytkownikami lokali za centralne ogrzewanie oraz za podgrzewanie wody w § 4 ust. 4 pkt 2 otrzymuje brzmienie:
„2) Koszty zmienne określone wg rozdziału I §2 ust. 4 pkt 1 lit.b rozlicza się proporcjonalnie do wskazań podzielników kosztów c.o. zainstalowanych w poszczególnych mieszkaniach wg następujących zasad:
a) 20% kosztów zmiennych przypadających na lokale mieszkalne wyposażone w podzielniki , rozliczane jest proporcjonalnie do m2 powierzchni użytkowej (opłata niezależna od zużycia, obejmująca min. ogrzewanie pomieszczeń wspólnych, przenikanie ciepła przez przegrody, piony instalacji c.o., ogrzewanie łazienek),
b) 80% kosztów zmiennych przypadających na lokale mieszkalne wyposażone w podzielniki , rozliczane jest proporcjonalnie do wskazań podzielników kosztów c.o. w mieszkaniach.”
Za przyjęciem do realizacji wniosku głosowało 5 członków Rady
III wniosek – zgłoszony przez Henryka Lewandowskiego
W Regulaminie rozliczania kosztów dostawy energii cieplnej do budynków i dokonywania rozliczeń z użytkownikami lokali za centralne ogrzewanie oraz za podgrzewanie wody w § 4 ust. 4 pkt 2 otrzymuje brzmienie:
„2) Koszty zmienne określone wg rozdziału I §2 ust. 4 pkt 1 lit.b rozlicza się proporcjonalnie do wskazań podzielników kosztów c.o. zainstalowanych w poszczególnych mieszkaniach wg następujących zasad:
a) 30% kosztów zmiennych przypadających na lokale mieszkalne wyposażone w podzielniki , rozliczane jest proporcjonalnie do m2 powierzchni użytkowej (opłata niezależna od zużycia, obejmująca min. ogrzewanie pomieszczeń wspólnych, przenikanie ciepła przez przegrody, piony instalacji c.o., ogrzewanie łazienek),
b) 70% kosztów zmiennych przypadających na lokale mieszkalne wyposażone w podzielniki , rozliczane jest proporcjonalnie do wskazań podzielników kosztów c.o. w mieszkaniach.”
Za przyjęciem do realizacji wniosku głosowało 0 członków Rady
Rada Nadzorcza stanowisko zajęte w sprawie wniosku Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla Skarpa z dnia 30.09.2016 r., przekaże również do wiadomości członkom zamieszkałym w osiedlu Skarpa w budynkach przy ulicy Gościnnej 1, 3, 5, 7, 9 11,13 Radości 1. Powyższe wynika z ustaleń Rady Nadzorczej zawartych w pismach skierowanych do mieszkańców w dniu 27.10.2015 r.
Lublin, dnia 26.04.2016 r.
Ldz. RN /6934/2015
Rada
Przedstawicieli Nieruchomości
Osiedla Skarpa
Rada Nadzorcza Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie informuje ,że wniosek Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla Skarpa z dnia 30.09.2015 r. dot. przywrócenia starych zasad podziału kosztów zmiennych centralnego ogrzewania w mieszkaniach wyposażonych w podzielniki wyparkowe tj. 20% i 80% rozpatrywała ponownie na posiedzeniu w dniu
26.04.2016 r.
Rada Nadzorcza po zapoznaniu się z analizą danych rozliczeniowych kosztów ogrzewania za 2015 rok postanowiła nie wprowadzać zmian w obecnie obowiązującym Regulaminie rozliczania kosztów dostawy energii cieplnej do budynków i dokonywania rozliczeń z użytkownikami lokali za centralne ogrzewanie oraz za podgrzewanie wody.
. Decyzję w sprawie zmiany zapisu w § 4 ust.1 pkt 2 lit. a i b Rada Nadzorcza podejmie po zapoznaniu się z analizą kosztów ogrzewania za sezon 2016 r. i z uwzględnieniem warunków atmosferycznych panujących w okresach grzewczych w latach 2015 i 2016.
Ad. 3
Rada Nadzorcza po zapoznaniu się z poniżej przedstawionymi materiałami:
– projektem uchwały
Uchwała Nr / /2016
Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „CZUBY” w Lublinie
z dnia ……… .2016 r.
w sprawie: zmian w uchwale nr 54/5/2015 r. z dnia 24.11.2015 r. w sprawie w ustalenia warunków ustanowienia spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokali mieszkalnych użytkowanych na podstawie umowy najmu położonych na kondygnacjach technicznych.
Rada Nadzorcza Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie działając
§ 1
na podstawie 87 ust. 1 pkt 16 Statutu Spółdzielni, uchwala co następuje:
W uchwale Rady Nadzorczej nr 54/5/2015 r. z dnia 24.11.2015 r. w sprawie ustalenia warunków ustanowienia spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokali mieszkalnych użytkowanych na podstawie umowy najmu położonych na kondygnacjach technicznych wprowadza się następujące zmiany:
1) § 2 otrzymuje brzmienie:
„ Osoby, które zajmują lokale mieszkalne i pomieszczenia , określone w załączniku nr 1, 2 i 3 do niniejszej uchwały mogą wystąpić z wnioskiem o ustanowienie na ich rzecz spółdzielczego lokatorskiego prawa do dotychczas zajmowanego lokalu na warunkach określonych w umowie według poniższych zasad” .
2) § 6 otrzymuje brzmienie:
„ Do lokali mieszkalnych wymienionych w załączniku Nr 1, 2 oraz pomieszczeń gospodarczych wymienionych w załączniku Nr 3 odzyskanych ( wolnych w sensie prawnym faktycznym ) po dacie wejścia w życie niniejszej uchwały mają zastosowanie zapisy regulaminu w sprawie przetargu na ustanowienie odrębnej własności”.
§ 2
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób określony w § 89 ust.3 Statutu.
– przeanalizowaniu obowiązujących zapisów
Uchwała Nr 54 / 5 /2015
Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „CZUBY” w Lublinie
z dnia 24.11.2015 r.
w sprawie: ustalenia warunków ustanowienia spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokali mieszkalnych użytkowanych na podstawie umowy najmu położonych na kondygnacjach technicznych.
Działając na podstawie § 87 ust 1 pkt 16 Statutu Spółdzielni Rada Nadzorcza podjęła uchwałę następującej treści:
§ 1
Zatwierdza wykaz pomieszczeń położonych na kondygnacjach technicznych, stanowiących załącznik nr 1, 2 i 3 do niniejszej uchwały jako jej integralną część.
§ 2
Osoby, które w dniu wejścia w życie uchwały zajmują lokale mieszkalne i pomieszczenia , określone w załączniku nr 1,2 i 3 do niniejszej uchwały na podstawie umowy najmu mogą wystąpić z wnioskiem o ustanowienie na ich rzecz spółdzielczego lokatorskiego prawa do dotychczas zajmowanego lokalu na warunkach określonych w umowie według poniższych zasad.
§ 3
- Warunkiem uzyskania spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokalu dla mieszkań
wykazanych w załączniku nr 1 jest:
a) złożenie deklaracji członkowskiej.
b) wpłata wpisowego i udziału.
c) uregulowanie zobowiązań z tytułu najmu lokalu,
d) dokonanie spłaty pozostałej części kosztów budowy ustalonych w końcowym rozliczeniu wraz z należnymi odsetkami
e) w przypadku wystąpienia różnicy pomiędzy powierzchnią wykazaną w końcowym rozliczeniu a faktycznie zajmowaną i uwzględnioną w ogólnej powierzchni nieruchomości dokonać wpłaty za wyliczoną różnicę. Do wyliczenia wartości przyjąć koszt m2 ustalony w operacie szacunkowym opracowanym przez rzeczoznawcę dla danego lokalu. Koszt wyceny pokrywa najemca. - Warunkiem uzyskania spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokalu dla mieszkań wykazanych w załączniku nr 2 jest:
a) złożenie deklaracji członkowskiej,
b) wpłata wpisowego i udziału,
c) uregulowanie zobowiązań z tytułu najmu lokalu,
d) dokonanie wpłaty wkładu mieszkaniowego określonego na podstawie wyceny rzeczoznawcy majątkowego. Koszt wyceny pokrywa najemca.
e) Spółdzielnia przewiduje możliwość uwzględnienia w umowie zapisu dotyczącego zaliczenia na poczet wymaganego wkładu mieszkaniowego nakładów poniesionych przez najemcę na adaptację zajmowanego lokalu. - Warunkiem uzyskania spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokalu dla pomieszczeń
wykazanych w załączniku nr 3 jest:
a) złożenie deklaracji członkowskiej,
b) wpłata wpisowego i udziału,
c) uregulowanie zobowiązań z tytułu najmu lokalu,
d) decyzję o zmianie sposobu użytkowania lokalu,
e) dokonanie wpłaty wkładu mieszkaniowego określonego na podstawie wyceny
rzeczoznawcy majątkowego. Koszt wyceny pokrywa najemca.
f) Spółdzielnia przewiduje możliwość uwzględnienia w umowie zapisu dotyczącego zaliczenia na poczet wymaganego wkładu mieszkaniowego nakładów poniesionych przez najemcę na adaptację zajmowanego lokalu. - W przypadku wniesienia wkładu mieszkaniowego w oparciu o § 3 ust. 1 litera „e”, ust 2 litera „ d” oraz ust 3 litera „ e” zostanie zastosowana bonifikata w wysokości 70 % wymaganego wkładu.
§ 4
Przeniesienie spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokalu w odrębną własność może nastąpić po złożeniu przez członka Spółdzielni wniosku o wyodrębnienie lokalu oraz wpłatę 50% udzielonej bonifikaty.
§ 5
Środki finansowe uzyskane z tytułu wniesienia wkładu zasilą fundusz remontowy nieruchomości w której znajdują się dane lokale.
§ 6
Do lokali mieszkalnych wymienionych w załączniku Nr 1, 2 oraz pomieszczeń gospodarczych wymienionych w załączniku Nr 3 odzyskanych ( wolnych w sensie prawnym faktycznym ) po dacie wejścia w życie niniejszej uchwały mają zastosowanie zapisy regulaminu w sprawie przetargu na ustanowienie odrębnej własności
§ 7
Zobowiązuje Zarząd do realizacji niniejszej uchwały.
§ 8
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób określony w § 89 ust 3 Statutu spółdzielni.
po wysłuchaniu dodatkowych informacji przedstawionych przez zastępcę prezesa ds. eksploatacyjnych oraz po dyskusji – jednomyślnie – 19 za, podjęła uchwałę Nr 37/6/23016 r. w sprawie zmian w uchwale nr 54/5/2015 r. z dnia 24.11.2015 r. w sprawie w ustalenia warunków ustanowienia spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokali mieszkalnych użytkowanych na podstawie umowy najmu położonych na kondygnacjach technicznych w wersji przedstawionej powyżej w protokole. .
Ad. 4
Prezes Zarządu poinformował ,że Walne Zgromadzenie SM Czuby w roku bieżącym odbywać się będzie wg poniżej przedstawionego harmonogramu.
Harmonogram zebrań
Części Walnego Zgromadzenia
(27.04.2016 r. – 31.05.2016 r.)
Osiedle |
Liczba członków |
Nieruchomości |
Ilość członków WZ |
Ilość mandatów na czlonków RN |
Termin |
Miejsce zebrania |
PORĘBA |
|
I część Walnego Zgromadzenia: |
365 |
1 |
27.04.2016 r. |
Dom Akcji Katolickiej |
II część Walnego Zgromadzenia: |
358 |
1 |
28.04 2016 r. |
Dom Akcji Katolickiej |
||
III część Walnego Zgromadzenia: |
374 249 |
1 |
29.04.2016 r. |
Dom Akcji Katolickiej |
||
ŁĘGI |
1575 |
IV część Walnego Zgromadzenia: |
461 |
1 |
04.05.2016 r. |
Dom Akcji Katolickiej |
V część Walnego Zgromadzenia: |
568 |
1 |
05.05.2016 r. |
Dom Akcji Katolickiej |
||
VI część Walnego Zgromadzenia: |
546 |
1 |
06.05.2016 r. |
Dom Akcji Katolickiej |
||
RUTA |
2060 |
VII część Walnego Zgromadzenia |
592 |
1 |
09.05.2016 r. |
Dom Akcji Katolickiej |
VIII część Walnego Zgromadzenia |
507 |
1 |
10.05.2016 r. |
Dom Akcji Katolickiej |
||
IX część Walnego Zgromadzenia |
469 |
1 |
11.05.2016 r. |
Dom Akcji Katolickiej |
||
X część Walnego Zgromadzenia |
492 |
1 |
12.05 2016 r. |
Dom Akcji Katolickiej |
||
WIDOK |
1316 |
XI część Walnego Zgromadzenia |
523 |
1 |
13.05.2016 r. |
Dom Akcji Katolickiej |
XII część Walnego Zgromadzenia |
410 |
1 |
16.05.2016 r. |
Dom Akcji Katolickiej |
||
XIII część Walnego Zgromadzenia |
383 |
1 |
17.05.2016 r. |
Dom Akcji Katolickiej |
||
BŁONIE |
1426 |
XIV część Walnego Zgromadzenia |
566 |
1 |
18.05.2016 r. |
Dom Akcji Katolickiej |
XV część Walnego Zgromadzenia |
404 |
1 |
19.05.2016 r. |
Dom Akcji Katolickiej |
||
XVI część Walnego Zgromadzenia |
456 |
1 |
20.05.2016 r. |
Dom Akcji Katolickiej |
||
SKARPA |
2266 |
XVIII część Walnego Zgromadzenia |
447 |
1 |
23.05.2016 r. |
Dom Akcji Katolickiej |
XVII część Walnego Zgromadzenia |
415 |
1 |
24.05.2016 r. |
Dom Akcji Katolickiej |
||
XIX część Walnego Zgromadzenia |
515 |
1 |
25.05.2016 r. |
Dom Akcji Katolickiej |
||
XXI część Walnego Zgromadzenia |
358 |
1 |
30.05.2016 r. |
Dom Akcji Katolickiej |
||
XX część Walnego Zgromadzenia |
510
|
1 |
31.05.2016 r. |
Dom Akcji Katolickiej |
z następującym porządkiem obrad:
Lublin, dnia 4.04.2016 r.
Z A W I A D O M I E N I E
Zarząd Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie, zgodnie z §§ 75-76 Statutu Spółdzielni, zwołuje Walne Zgromadzenie Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” podzielone na 21 części w terminie
od 27.04.2016 r. do 31.05. 2016 r.
…… część Walnego Zgromadzenia, w której uczestniczą członkowie uprawnieni do lokali znajdujących się w Osiedlu ———— w nieruchomościach:
——————-
——————-
zwołuje na dzień ..…. 2016 r. o godz. 17.30 w Domu Akcji Katolickiej ul. Jana Pawła II 11 z następującym porządkiem obrad:
1. Otwarcie obrad, wybór Prezydium.
2. Przyjęcie porządku obrad.
3. Wybór Komisji Mandatowo-Skrutacyjnej i Wnioskowej.
4. Sprawozdanie Rady Nadzorczej z działalności w 2015 r.
5. Sprawozdanie Zarządu Spółdzielni z działalności w 2015 r.
6. Informacja na temat sprawozdania finansowego za 2015 r. zaopiniowanego przez biegłego rewidenta.
7. Omówienie proponowanych zmian Statutu Spółdzielni.
8. Omówienie proponowanych zmian Regulaminu Walnego Zgromadzenia Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.
9. Informacja na temat: lustracji ustawowej w SM „Czuby” w Lublinie obejmującej działalność Spółdzielni w okresie od 1.01.2012 r. do 31.12.2014 r.
10. Informacja o realizacji wniosków zgłoszonych na Walnym Zgromadzeniu w dniach od 13.05.2015 r. – 17.06.2015r
11. Informacja na temat rozliczenia kosztów za 2015 r.
– eksploatacji poszczególnych nieruchomości,
– mienia spółdzielni,
12. Dyskusja nad sprawozdaniami (zapytania i odpowiedzi).
12 a Wybory uzupełniające do Rady Nadzorczej – XV część Walnego Zgromadzenia z osiedla „Błonie ”.
13. Głosowanie w sprawach:
– przyjęcia i zatwierdzenia sprawozdania Rady Nadzorczej z działalności za 2015 r.,
– przyjęcia i zatwierdzenia sprawozdania Zarządu Spółdzielni z działalności za 2015 r.,
– przyjęcia i zatwierdzenia sprawozdania finansowego za 2015 r.,
– udzielenia absolutorium Członkom Zarządu SM „Czuby” za działalność w 2015 r.,
– rozpatrzenia wniosków z lustracji ustawowej w SM „Czuby” w Lublinie obejmującej działalność Spółdzielni w okresie od 1.01.2012 r. do 31.12.2014 r.,
– zasad podziału i przeznaczenia nadwyżki bilansowej,
– zmian Statutu Spółdzielni,
– zmian Regulaminu Walnego Zgromadzenia SM „Czuby” w Lublinie,
– zbycie poprzez nieodpłatne rozwiązanie umowy z Gminą Lublin o oddanie gruntu w użytkowanie wieczyste, nieruchomości Spółdzielni w związku z regulacją pasów drogowych,
– wyboru delegata na Walne Zgromadzenie Regionalnego Związku Rewizyjnego Spółdzielni Mieszkaniowych w Lublinie,
– wyboru dwóch przedstawicieli na zjazd przedkongresowy wybierający delegatów na VI Kongres Spółdzielczości.
14. Odczytanie wniosków zgłoszonych w toku obrad.
15. Zamknięcie obrad.
Poinformował ,że uzupełnienie porządku obrad o pkt. 12a nastąpiło na podstawie § 75-76 Statutu Spółdzielni, w związku z pismem członków Spółdzielni zamieszkałych w osiedlu Błonie z dnia 11 kwietnia 2016 r.,
W związku z umieszczeniem w punkcie 13 porządku obrad Walnego Zgromadzenia wyboru delegata na Walne Zgromadzenie Regionalnego Związku Rewizyjnego Spółdzielni Mieszkaniowych w Lublinie oraz dwóch przedstawicieli na zjazd przedkongresowy wybierający delegatów na VI Kongres Spółdzielczości, w terminie zakreślonym w zawiadomieniu tj. do dnia 22 kwietnia 2016 r. do godz. 13.00 zostały zgłoszone poniższe kandydatury:
- na delegata na Walne Zgromadzenie Regionalnego Związku Rewizyjnego Spółdzielni Mieszkaniowych w Lublinie.
– Zbigniewa Gontarz przedstawiciela z osiedla Ruta ,
– Andrzeja Turskiego przedstawiciela z osiedla Błonie - na przedstawicieli na zjazd przedkongresowy wybierający delegatów na VI Kongres Spółdzielczości
– Zbigniewa Gontarz przedstawiciela z osiedla Ruta ,
– Andrzeja Turskiego przedstawiciela z osiedla Błonie
Przypomniał, że członkowie z materiałami na Walne Zgromadzenie mogą się zapoznać:
- w siedzibie Zarządu Spółdzielni przy ul. Watykańskiej 6 w pokoju nr 21 i w administracjach poszczególnych osiedli w godzinach ich urzędowania można zapoznać się z:
– porządkiem obrad Walnego Zgromadzenia
– projektami uchwał objętych porządkiem obrad,
– sprawozdaniem Rady Nadzorczej z działalności w 2015 r.,
– sprawozdaniem Zarządu Spółdzielni z działalności w 2015 r.,
– sprawozdaniem finansowym Spółdzielni za 2015 r.,
– opinią biegłego rewidenta dot. sprawozdania finansowego za 2015 r.,
– protokołem z lustracji pełnej obejmującej działalność Spółdzielni w okresie od 1.01.2012 r. do 31.12.2014 r.
– rozliczeniem kosztów poszczególnych nieruchomości za 2015 r.,
– harmonogramem zebrań części Walnego Zgromadzenia. - na stronie internetowej Spółdzielni – www.smczuby.pl i w Informatorze Spółdzielni można zapoznać się z:
– porządkiem obrad Walnego Zgromadzenia
– projektami uchwał objętych porządkiem obrad,
– sprawozdaniem Rady Nadzorczej z działalności w 2015 r.,
– sprawozdaniem Zarządu Spółdzielni z działalności w 2015 r.,
– bilansem Spółdzielni sporządzonym na dzień 31.12.2015 r.
– opinią biegłego rewidenta dot. sprawozdania finansowego za 2015 r.
– ustaleniami zawartymi w protokole z lustracji obejmującej działalność Spółdzielni w okresie od 1.01.2012 r. do 31.12.2014 r.
– harmonogramem zebrań części Walnego Zgromadzenia.
Ponadto przypomniał, że zgodnie z art. 36 § 2 ustawy Prawo spółdzielcze oraz § 74 ust. 1 Statutu w poszczególnych częściach Walnego Zgromadzenia udział biorą członkowie SM „Czuby” w Lublinie, którym przysługuje uprawnienie do lokalu w danej nieruchomości.
W imieniu Rady Nadzorczej i Zarządu Spółdzielni otwarcia obrad poszczególnych części Walne Zgromadzenie dokonają upoważnieni na podstawie § 78 ust. l Statutu przez przewodniczącą Rady inni członkowie Rady Nadzorczej.
– Annę Ciechan – I części zwołanej na dzień 27.04.2016 r., w której uczestniczą członkowie uprawnienie do lokali znajdujących się w nieruchomościach: Perłowa 4, Szafirowa 3, 5, Bursztynowa 1, Bursztynowa 1C.
– Grażynę Kasprzak – II części zwołanej na dzień 28.04.2016 r., w której uczestniczą członkowie uprawnienie do lokali znajdujących się w nieruchomościach: Bursztynowa 3, Bursztynowa 12, Turkusowa 1, Agatowa 18, Agatowa 16
– Krzysztofa Piekniaka – III części zwołanej na dzień 29.04.2016 r., w której uczestniczą członkowie uprawnienie do lokali znajdujących się w nieruchomościach: Bursztynowa 14, Bursztynowa 6, 8, 10, Turkusowa 3, Agatowa 12, Agatowa 14, Członków oczekujących.
– Leszka Bartoszcze – IV części zwołanej na dzień 4.05.2016 r., w której uczestniczą członkowie uprawnienie do lokali znajdujących się w nieruchomościach: Tymiankowa 1, 3, Tymiankowa 54, 56, 58, Tatarakowa 10, 12, 14, 16.
– Leszka Bartoszcze – V części zwołanej na dzień 5.05.2016 r., w której uczestniczą członkowie uprawnienie do lokali znajdujących się w nieruchomościach :Tymiankowa 48, 50, 52, Bociania 6, 8, 10, Bociania 1, Tatarakowa 5, Tatarakowa 2, 6, 8, Wiklinowa 4, 6.
– Urszulę Koszałko – VI części zwołanej na dzień 6.05.2016 r., w której uczestniczą członkowie uprawnienie do lokali znajdujących się w nieruchomościach: Biedronki 3, Kaczeńcowa 2, Biedronki 2a, 2b, 2 c, Biedronki 5, 7, 9, 11, Kaczeńcowa 6, 8, 10, Kaczeńcowa 1, 3, 5.
– Elżbietę Janiak – VII części zwołanej na dzień 9.05.2016 r., w której uczestniczą członkowie uprawnienie do lokali znajdujących się w nieruchomościach : Różana 12, 14, 16, 18, 20, 22, Dziewanny 1, 4, 5, 6, 7, 8, 9,10, 12.
– Dariusza Jaremka – VIII części zwołanej na dzień 10.06.2016 r., w której uczestniczą członkowie uprawnienie do lokali znajdujących się w nieruchomościach: Watykańska 4, 6, 8, 10, Różana 7, Jutrzenki 10, Jana Pawła II 9
– Barbarę Rupczewską – IX części zwołanej na dzień 11.05.2016 r., w której uczestniczą członkowie uprawnienie do lokali znajdujących się w nieruchomościach : Różana 1, 3, 17, 21, 27, Sasankowa 1, 3, 4, 5, 8.
– Bożenę Wójtowicz – X części zwołanej na dzień 12.05.2016 r., w której uczestniczą członkowie uprawnienie do lokali znajdujących się w nieruchomościach : Stokrotki 1, 3, 5, 7, 8, Różana 6 , Dziewanny 11,13,15.
– Henryka Lewandowskiego – XI części zwołanej na dzień 13.05.2016 r., w której uczestniczą członkowie uprawnienie do lokali znajdujących się w nieruchomościach : Szmaragdowa 4, 16, 30, 34,36, 46
– Alicja Stadnicka – XII części zwołanej na dzień 16.05.2016 r., w której uczestniczą członkowie uprawnienie do lokali znajdujących się w nieruchomościach :Bursztynowa 17, 19, 21, 23, 25, 29, 29 A, , 31, Topazowa 4, 6.
– Ewę Kosiak – XIII części zwołanej na dzień 17.05.2016 r., w której uczestniczą członkowie uprawnienie do lokali znajdujących się w nieruchomościach: Bursztynowa 24, 30 , 32, 32 b, 34, 35, 36, 37, 41.
– Alicję Stadnicką – XIV części zwołanej na dzień 18.05.2016 r., w której uczestniczą członkowie uprawnienie do lokali znajdujących się w nieruchomościach; Kawaleryjska 2,4,6,8, Rycerska 5, Rycerska 2, 4, 6, 8.
– Alicję Stadnicką – XV części zwołanej na dzień 19.05.2016 r., w której uczestniczą członkowie uprawnienie do lokali znajdujących się w nieruchomościach : Kawaleryjska 14,16,18, Ułanów 14, 16 , Dragonów 3,14, Szaserów 1.9,11
– Mirosława Klinowskiego – XVI części zwołanej na dzień 20.05.2016 r., w której uczestniczą członkowie uprawnienie do lokali znajdujących się w nieruchomościach: Kawaleryjska 4a, 20, Husarska 2, 6, 8, Ułanów 22, Hetmańska 6, 8, 10, 12, 14, 16.
– Edwarda Dudka – XVII części zwołanej na dzień 24.05.2016 r., w której uczestniczą członkowie uprawnienie do lokali znajdujących się w nieruchomościach: Gościnna 1, 3, 5, 15, Gościnna 7, 9, 11, 13, Sympatyczna 8, 10, Radości 10, 12
– Grażynę Stadnik – XVIII części zwołanej na dzień 23.05.2016 r., w której uczestniczą członkowie uprawnienie do lokali znajdujących się w nieruchomościach: Romantyczna 6, 8, 10, 12, Przedwiośnie 2, 1 , 3, 7
– Wiesława Augustowskiego – XIX części zwołanej na dzień 25.05.2016 r., w której uczestniczą członkowie uprawnienie do lokali znajdujących się w nieruchomościach: Fantastyczna 4, 6, 8, 5,7, 9,11, 13, 15,17, 19, 21.
– Zbigniewa Ławniczaka – XX części zwołanej na dzień 18.05.2015 r., w której uczestniczą członkowie uprawnienie do lokali znajdujących się w nieruchomościach: Sympatyczna 1, 3, 2, 4,12, 14, 16, Radości 4, 14, 2, Przytulna 8, 10, 12, 14, 16, 18, 20, 22, 24, 26, 28, 30, Uśmiechu 8, 23, 29, Gościnna 60, 62, 64, 66, 68, 70, 72, 74, 76,
– Joannę Guz – XXI części zwołanej na dzień 30.05.2016 r., w której uczestniczą członkowie uprawnienie do lokali znajdujących się w nieruchomościach: Romantyczna 9, 15, 17,19, Radości 9, 11, 13, 5
Otwierający obrady zgodnie z § 78 Statutu Spółdzielni dokonają wyboru Prezydium zebrania w składzie: przewodniczący sekretarz , 2-ch Asesorów.
Ad. 5
Protokół z posiedzenia plenarnego Rady Nadzorczej odbytego w dniu 22.03.2016 r. został przyjęty bez uwag, jednomyślnie – 19 za.
Ad. 6
Rada Nadzorcza po zapoznaniu się z poniżej przedstawionymi pisma:
– pismem członka zamieszkałego przy ulicy Romantycznej w osiedlu Skarpa z dnia 18.02.2016 r. – informacja ,że w/w podjął inicjatywę zbierania podpisów pod pismem do Zarządu SM „Czuby” o zmianę firmy konserwującej nasze windy – w tym miejscu w protokole umieszczono pismo.
– pismem Inwestprojekt – Dźwig Sp. z o.o. z dnia 10.03.2016 r – informacji w temacie konserwacji dźwigów w zasobach Państwa Spółdzielni na osiedlu „Skarpa” – w tym miejscu w protokole umieszczono pismo.
– protokołem z dnia 8.03.2016 r. z przeglądu dźwigów osobowych w osiedlu Skarpa – w tym miejscu w protokole umieszczono protokół.
– Stanowiskiem Prezydium Rady Nadzorczej w sprawie wniosku mieszkańców os. Skarpa dot. zmiany firmy konserwującej dźwigi w SM Czuby dnia 5.04.2016 r.
Prezydium Rady Nadzorczej po zapoznaniu się z:
1) pismem Stanisław Warda z dnia . 18.02.2016 r. w sprawie podjętej inicjatywy zbierania podpisów pod pismem do Zarządu SM „Czuby” o zmianę firmy konserwującej nasze windy.
2) protokołem z oględzin w dniu 8.03.2016 r. – przeglądu dźwigów osobowych w osiedlu Skarpa
3) pismem INWESTPROJEKT – Dzwig Sp. z o. o. z dnia 10.03.2016 r. dotyczy : informacji w temacie konserwacji dźwigów w zasobach Państwa Spółdzielni na osiedlu „Skarpa”.
4) wnioskiem o powołanie Komisja w składzie:
– przedstawiciel RN – Przewodnicząca Pani Alicja Stadnicka
– przedstawiciel RPNO Skarpa – Przewodniczący Pan Edward Dudek
– pracownicy – kierownik Adm. Os. Skarpa Grażyna Bogan
– pracownik – specjalista ds. technicznych Stanisław Chrześcianek
– przedstawiciel mieszkańców – Pan Stanisław Warda
– przedstawiciel firmy konserwującej dźwigi – Prezes Zarządu Marek Wereski
do dokonania przeglądu dźwigów, zapoznania się z dokumentacją techniczną i sporządzenia protokół z ustaleń komisji ,
– protokółem z ustaleniami komisji z dnia 20.04.2016 r.- z przeglądu dźwigów osobowych w budynkach przy ul. Romantycznej 6,8, Fantastycznej 11, Sympatycznej 12,14,16 w os Skarpa w dniu 20.04.2016 roku.
– stanowiskiem Komisji Rewizyjnej z dnia 25.04.2016 r.- wnioskiem w brzmieniu:
„ Rada Nadzorcza działania podjęte przez spółdzielnię w celu załatwienia zgłoszonej przez mieszkańców osiedla Skarpa sprawy uznaje za prawidłowe, Z protokołów z przeprowadzonych przeglądu dźwigów nie wynika „by firma konserwująca windy robiła to źle, co miałoby doprowadzać do coraz gorszego ich stanu technicznego i stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa osób korzystających z windy” .
Przeciwnie wynika z nich ,że urządzenia dźwigowe poddawane są comiesięcznym przeglądom konserwacyjnym i objęte są całodobowym pogotowiem technicznym. co jest potwierdzane wpisami w dziennikach konserwacji. Ponadto corocznie w okresach 12 miesięcznych dźwigi są badane przez UDT a wyniki tych badań potwierdzają sprawność i bezpieczeństwo użytkowe dźwigów”.
po wysłuchaniu dodatkowych informacji przedstawionych przez zastępcę prezesa ds. eksploatacyjnych i po dyskusji , Rada Nadzorcza większością głosów – 16 za, przy 2 głosach przeciwnych postanowiła przyjąć stanowisko Komisji Rewizyjnej do realizacji jako własne i do mieszkańców, którzy podpisali się pod pismem Warda Stanisław z 18.02.2016 r. wystosować odpowiedz w brzmieniu przedstawionym powyżej w protokole.
2. Członka zam. Stokrotki w osiedlu Ruta z dnia 4.03.2016 r. dot. niezadowalania w/w z treści otrzymanej odpowiedzi na pismo skierowane do Rady Nadzorczej – w tym miejscu w protokole umieszczono pismo w/w.
Członkowie Rad po zapoznaniu się z pismem w/w oraz po dyskusji postanowili wystosować do w/w odpowiedz następującej treści:
„ W odpowiedzi na pismo z dnia 4.03.2016 r. Rada Nadzorcza informuje ,że podtrzymuje swoje stanowisko zawarte w odpowiedziach skierowanej do Pani w dniu 26.01. 2016 r. i 16.02,.2016 r. gdyż nie ma innych prawnie dopuszczalnych instrumentów niż podjętych już przez spółdzielnie w tej sprawie” .
3.Skarg z dnia 5.04.2016 członka zam. przy ulicy Husarskiej w osiedlu Błonie na kierownik Administracji Osiedla – w tym miejscu w protokole umieszczono skargę.
Członkowie Rady Nadzorczej po przeanalizowaniu powyższego pisma, zapoznaniu się z:
– Notatka służbowa z wizji lokalnej w budynku przy ul. Husarskiej 6 kl. V I z dnia 5.04.2016 r. – w tym miejscu w protokole umieszczono notatkę,
– pismem Administracja Osiedla Błonie dnia 18.04.2016 r – w tym miejscu w protokole umieszczono pismo ,
– Protokołem z dnia 22.04.2016r . dot. skargi lokatorki na kierowniczkę os. Błonie – w tym miejscu umieszczono protokół ,
i po wysłuchaniu dodatkowych wyjaśnień przedstawionych przez zastępcę prezesa ds. eksploatacji oraz po dyskusji postanowili jednomyślnie – 19 wystosować do w/w odpowiedz następującej treści:
W odpowiedzi na pismo z dnia 5.04.2016 r. Rada Nadzorcza SM „Czuby” uprzejmie informuje, że złożona przez Panią skarga na niewłaściwe zachowanie sąsiadów i dewastację klatki schodowej przez firmę instalującej internetową została rozpatrzona z należytą starannością .
W związku ze złożoną skargą została wysyłana przez Spółdzielnię komisji, która na miejscu zapoznawała się z jej zasadnością .
Nie udało się komisji uzyskać od współmieszkańców potwierdzenia niewłaściwego zachowania się lokatorów sąsiadującego mieszkania i dewastacji klatki schodowej . Klatka schodowa była czysta, nie było na niej żadnych śladów zapylenia, oraz zanieczyszczenia powietrza. Nie stwierdzono żeby sąsiedzi trzymali na klatce schodowej jakiekolwiek prywatne rzeczy., nie stwierdzono też śladu dokarmiania na balkonie ptaków. Balkon sąsiada był czysty i zadbany.
Biorąc pod uwagę przedstawione przez komisje ustalenia , Rada Nadzorcza uważa ,że Administracja Osiedla Błonie podjęła wszystkie prawnie dopuszczalne działania w celu załatwienia zgłoszonej przez Panią skargi.
4. Pismem mieszkańców budynku Szaserów 6 z Osiedla Błonie z dnia 21.03.2015 r. skierowanym do Zarządu Spółdzielni i wiadomości Rady Nadzorczej- prośba o zainstalowanie dźwigu osobowego.
Rada Nadzorcza zapoznała się również z pismem Spółdzielni skierowanym do PEFRON Oddział Lubelski z dnia 4.04.2016 r. z zapytaniem o możliwość finansowania kosztów lub jego części montażu windy w budynku pięciokondygnacyjnym przy ulicy Szaserów, oraz wskazanie trybu postępowania i niezbędnej dokumentacji. Rada Nadzorcza nie ma uwag co do sposobu załatwiania zgłoszonej sprawy.
Ad. 7
Członkowie Rady dyskutowali na temat:
– Zbigniew Ławniczak – zmiany planu zagospodarowania na działce przy kościele Św. Wojciecha w osiedlu Łęgi ,
– Elżbieta Janiak – wymiany osłon balkonowych eternitowych w osiedlu Ruta
– Prezes – możliwości pozyskania środków unijnych na docieplenie budynków przy ulicy Watykańskiej, środków na wymianę wind, wymianę instalacji gazowej
– rozpoczętego procesu wymiany instalacji gazowej w dwóch budynkach osiedla Skarpa,
– przyznanych środkach na szkolenia dla pracowników
Na tym protokół zakończono.
Sekretarz Grażyna Kasprzak |
Przewodniczący Alicja Stadnicka |