Protokół Nr 04/2009
z posiedzenia Rady Nadzorczej
Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie odbytego
Przewodniczący Rady Nadzorczej – Marek Szymański,
Z- cy przewodniczącego Rady – Edmund Sak, Stanisław Robak,
Sekretarz Rady Nadzorczej – Waldemar Żak,
Członkowie:
Stefania Chodkiewicz, Jan Biss, Zbigniew Dyguś, Zbigniew Ulanowski,
Jerzy Kutyła, Elżbieta Betka, Michał Kołczewski, Jerzy Kaczmarski,
Elżbieta Misztal, Grzegorz Zgierski, Helena Hułyk, Tadeusz Mazurek,
Danuta Przybyś – Ziemba, Teresa Panas, Hipolit Dziaduszek, Teresa Husarek.
Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
– Prezes Zarządu Spółdzielni – Ryszard Burski,
– Z- ca Prezesa ds. eksploatacyjnych – Anna Urbanek,
– Z – ca Prezesa ds. finansowych – Główny Księgowy – Adam Ziółek,
– Specjalista ds. samorządowych – Anna Korzonek
Ad. 1
Przewodniczący przypomniał, że porządek obrad posiedzenia plenarnego Rady przedstawia się następująco:
- Zatwierdzenie porządku obrad.
- Podjęcie uchwał w sprawie uchylenia uchwał Rady Nadzorczej w sprawie wykluczenia członków posiadających zadłużenie wobec Spółdzielni – po jego spłacie.
- Sprawozdania z działalności Rady Nadzorczej za 2008 r.
- Rozpatrzenie pism skierowanych do Rady Nadzorczej.
- Przyjęcie protokołu z posiedzenia odbytego w dniu 31.03.2009 r.
- Składanie propozycji do porządku obrad kolejnego posiedzenia.
- Zapytania i wnioski.
Członkowie Rady Nadzorcze jednomyślnie – 20 za, przyjęli do realizacji przedstawiony powyżej porządek posiedzenia.
Ad. 2
Prezes Zarządu zgłosił do Rady Nadzorczej wniosek, by uchyliła uchwałę o wykluczeniu ze Spółdzielni wobec członka – wykluczonego, który spłacił zadłużenie.
Rada Nadzorcza po dyskusji, podjęła uchwałę Nr 41/29/09 – w tym miejscu w protokole umieszczono podjętą uchwałę.
Ad. 3
Sekretarz Rady zapoznał zebranych z poniżej przedstawionym projektem sprawozdania.
PROJEKT
S P R A W O Z D A N I E
z pracy Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby”
w Lublinie za rok 2008
Zgodnie z przepisami ustawy – Prawo spółdzielcze, ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych i Statutu naszej Spółdzielni, Rada Nadzorcza przedstawia członkom Spółdzielni sprawozdanie ze swej działalności w roku 2008.
Rada Nadzorcza w roku 2008 pracowała od 01.01.2008 r. do 31.12.2008 r. w następującym składzie:
– Marek Szymański | – przewodniczący RN, |
– Stanisław Robak | – v-ce przewodniczący RN, |
– Edmund Sak | – v-ce przewodniczący RN, |
– Waldemar Żak | – sekretarz; |
– Zbigniew Dyguś | – przewodniczący Komisji Rewizyjnej, |
– Danuta Przybyś-Ziemba | – przewodnicząca Komisji GZM, |
– Jerzy Kutyła | – przewodniczący Komisji Ekonomiczno-Inwestycyjnej, |
– Jan Biss | – przewodniczący Komisji Społeczno – Samorządowej, |
– Stefania Chodkiewicz, Hipolit Dziaduszek, Helena Hułyk, Teresa Husarek, Jerzy Kaczmarski, Tadeusz Mazurek, Elżbieta Misztal, Teresa Krystyna Panas, Zbigniew Ulanowski, Elżbieta Betka, Michał Kołczewski, Grzegorz Zgierski, Roman Janczarek (od 29.04.2008 r.) – członkowie Rady Nadzorczej. |
W roku 2008 Rada Nadzorcza pracowała w oparciu o plany pracy wynikające z aktualnego zakresu działania Rady oraz zajmowała się rozwiązywaniem bieżących problemów będących w kompetencji Rady Nadzorczej.
Obecność członków Rady na posiedzeniach w roku 2008 przedstawiała się następująco: | |
– Jan Biss | – 3 nieobecności (15.04.08, 13.06.08, 14.11.08) |
– Zbigniew Dyguś | – 2 nieobecności (15.07.08, 14.11.08) |
– Hipolit Dziaduszek | – 3 nieobecności (18.03.08, 09.09.08, 14.11.08) |
– Helena Hułyk | – 2 nieobecności (27.05.08, 13.06.08) |
– Teresa Husarek | – 1 nieobecność (13.05.08) |
– Krystyna Teresa Panas | – 3 nieobecności (15.04.08, 13.06.08, 14.11.08) |
– Zbigniew Ulanowski | – 3 nieobecności (13.05.08, 27.05.08, 13.06.08) |
– Elżbieta Betka | – 1 nieobecność ( 15.07.08) |
– Jerzy Kaczmarski | – 1 nieobecność ( 15.07.08) |
– Waldemar Żak | – 1 nieobecność ( 09.09.08) |
– Roman Janczarek | – 2 nieobecności ( 27.07.08, 09.09.08) |
Realizując zadania zawarte w § 87 ust. 1 Statutu, Rada Nadzorcza uchwaliła plan finansowo-gospodarczy Spółdzielni i jej strukturę organizacyjną na 2008 r. Nadzorowała i kontrolowała ich realizację przez Zarząd. Oceniała realizację wniosków zgłoszonych na Zebraniach Grup Członkowskich, odbytych w dniach 14.04 – 05.05.08 r. oraz wniosków zgłoszonych w dniu 07.06.2008 r. na Zebraniu Przedstawicieli Członków SM „Czuby” w Lublinie. Kontrolowała terminowość spłaty kolejnych rat ugody zawartej z PKO IV O/Lublin, na spłatę kredytów zaciągniętych na realizację tzw. „nietrafionych inwestycji”. Spółdzielnia w roku 2008 spłaciła zadłużenie z tego tytułu w kwocie 915 603,24 złotych.
Rada Nadzorcza na bieżąco (po zakończeniu kwartału) analizowała wyniki gospodarcze Spółdzielni oraz oceniała pracę Zarządu. Działania te stanowiły podstawę do podejmowania decyzji o wysokości premii dla poszczególnych Członków Zarządu.
Dokonała:
- Zmian w uchwałach:
a) Nr 138/07/07 Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” z dnia 20.12.2007 r. w sprawie zatwierdzenia struktury organizacyjnej Zarządu i Administracji Ogólnej SM „Czuby” w Lublinie na 2008 r.
b) Nr 139/8/07 z dnia 20.12.2007 r. w sprawie zatwierdzenia struktury organizacyjnej spółdzielni na 2008 r.
c) ustalenia składu Zarządu. - Powołania głównego księgowego Adama Ziółka na Zastępcę Prezesa ds. finansowych.
- Oceny sprawozdania finansowego Spółdzielni za 2008 r.
- Korekty planu gospodarczo – finansowego na 2008 r. SM „Czuby” w Lublinie zgodnie z uchwałami:
– nr 83/ 2007 , nr 85/ 2007 i nr 87/ 2007 Rady Osiedla „Błonie” – plan gospodarczy osiedla Błonie na 2008 r.,
– nr 61/2007 Rady Osiedla z dnia 20.12.2007 r. „Ruta” – plan funduszu społeczno wychowawczego na 2008 r. osiedla Ruta,
– nr 42/2007 z dnia 21.12.2007 Rady Osiedle Skarpa – konserwacja domofonów,
– nr 2/2008 z dnia 23.01.2008 r. Rady Osiedle „Widok” – wywóz nieczystości i konserwacja domofonów,
– nr 4/2008 z dnia 28.02.2008 r. Rady Osiedla „Ruta” dot. likwidacji składnika opłat „odpis na docieplenie” w osiedlu Ruta ul. Watykańska 6.8.10,
– nr 14/2008 Rady Osiedla „Ruta” – zmiana opłat za wywóz nieczystości w nieruchomościach osiedla „Ruta”,
– nr 7/06/08 Rady Osiedla Łęgi z dnia 02.06.2008 r. – zmiana stawek opłat eksploatacyjnych w pozycji gaz i wywóz nieczystości w części mieszkalnej,
– nr 25/2008 Rady Osiedla Skarpa z dnia 12.06.2008 r. – zmiana opłat eksploatacyjnych w pozycjach : wywóz nieczystości, odpis na fundusz remontowy nieruchomości ES 07 w budynku przy ulicy Romantycznej 6,
– nr 98/2008 Rady Osiedla „Błonie z dnia 30.06.2008 r. – zmiana wysokości opłat w pozycjach: eksploatacja i zarządzanie, oraz konserwacja i przeglądy,
– nr 100/2008 rady Osiedla „Błonie” z dnia 02.10.2008 r. – zmiana stawki za wywóz nieczystości w osiedlu Błonie. - Zatwierdzenia wstępnej ceny 1 m2 lokali w budynku przy ulicy Wiklinowej w Lublinie.
- Obniżenia ceny wywoławczej mieszkania przy ulicy Różanej 21/27 zbywanego w drodze przetargu na ustanowienie i przeniesienie odrębnej własności.
- Zatwierdzenia ostatecznego rozliczenia nakładów poniesionych na realizację zadania inwestycyjnego Widok II zad. 9,10 budynek 1 i 2.
- Zatwierdzenia wstępnej ceny 1 m2 oraz współczynników atrakcyjności dla lokali w budynku przy ulicy Dziewanny 14.
- Wyrażenia zgody na ustanowienie służebności gruntowych na rzecz zbywanych nieruchomości zgodnie z ustawą o spółdzielniach mieszkaniowych.
- Zatwierdzenia kosztów zarządzania na 2009 r.
- Zatwierdzenia planu gospodarczo – finansowego Spółdzielni na 2009 r.
- Wyboru biegłego rewidenta firmy „Baster – Audytor” do zbadania sprawozdania finansowego Spółdzielni za rok 2008 r.
Rozpatrywała:
– w formie opinii do Zebrania Przedstawicieli:
- Wnioski z lustracji częściowej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie przeprowadzonej w dniach 15.12.2007 r. do 25.01.2008 r. przez Regionalny Związek Rewizyjny Spółdzielni Mieszkaniowych w Lublinie – przyjąć wnioski polustracyjne Regionalnego Związku rewizyjnego Spółdzielni Mieszkaniowych w Lublinie, opracowane na podstawie lustracji częściowej obejmującej działalność inwestycyjną.
- Informację o realizacji wniosków z lustracji przeprowadzonej w Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w dniach 30.11.2006 r. do 12.02. 2007 r. – 18.03.
- Informację na temat realizacji wniosków polustracyjnych z lustracji działalności inwestycyjnej SM „Czuby” w Lublinie przeprowadzonej w dniach 06.02.2007 – 28.02.2007 r.
- podział nadwyżki bilansowej za 2007 r.:
– ujemny wynik na działalności eksploatacyjnej nieruchomości osiedli doliczyć do kosztów działalności danej nieruchomości w roku następnym.
– dodatni wynik na działalności eksploatacyjnej nieruchomości osiedli przenieść na przychody działalności eksploatacyjnej danej nieruchomości w roku następnym.
– dodatni wynik na pozostałej działalności osiedli za rok 2007 przenieść na fundusz określony przez Radę danego Osiedla w roku 2008.
– pozostałą nadwyżkę w kwocie 861 259,77zł na pozostałej działalności Spółdzielni z 2007r. przenieść w 2008r. - Zbycie działek nr 42/5 os. Ruta i nr 19/9 os. Łęgi w drodze przekazania odrębnej własności lokali wraz z udziałem w gruncie.
1. Regulamin dotyczący zasad , warunków oraz trybu udostępniania dokumentów Członkom Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.
2. Zasady i tryb przeprowadzania referendum w SM „Czuby” w Lublinie.
Realizując zadania zawarte w § 87 ust. 1 pkt 9 Statutu Spółdzielni, opracowała projekt:
Regulaminu najmu i użytkowania miejsc postojowych na wydzielonych i ogrodzonych parkingach niestrzeżonych w nieruchomościach Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.
- Regulaminie wynajmu pomieszczeń wspólnych budynków / nieruchomości / Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.
- Regulaminie wyboru członków Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.
- Regulaminie zebrań grup członkowskich SM „Czuby” w Lublinie.
- Regulaminie rozliczania kosztów zadań inwestycyjnych realizowanych przez SM „Czuby” w Lublinie.
- Regulaminie rozliczania zużycia wody wodociągowej w lokalach i budynkach Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie oraz użytkowania indywidualnych wodomierzy i ustalania opłat za wodę.
- Regulaminie rozliczania kosztów gospodarki zasobami mieszkaniowymi i ustalania opłat za używanie lokali.
- Regulaminie porządku domowego obowiązującego w SM „Czuby” w Lublinie.
Zatwierdziła:
- Plan pracy plenum i komisji strukturalnych Rady Nadzorczej na 2008 r.
- Sprawozdanie Rady Nadzorczej z działalności za 2007 r.
- Skład komisji Rady Nadzorczej w związku z dokonanymi zmianami na zebraniach grup członkowskich w 2008 r.
- Strukturę organizacyjną Zarządu i Administracji Ogólnej na rok 2009.
- Koszty zarządzania na rok 2009.
- Plan inwestycyjny na 2009 r.
- Plan gospodarczo – finansowy Spółdzielni na rok 2009.
- Wysokość wynagrodzenia dla Członków Zarządu SM „Czuby” w Lublinie.
- Harmonogram realizacji wniosków zgłoszonych na Zebraniu Przedstawicieli 07.06.2008 r.
- Ustalenia miesięcznego limitu kilometrów dla zastępcy prezesa ds. finansowych.
- Wybór ubezpieczyciela majątku Spółdzielni na rok 2009.
Analizowała poniższe zagadnienia:
- Prace realizowane przez Spółdzielnię nad wdrożeniem obowiązującej od 31 lipca 2007 r. ustawy o zmianie ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych oraz o zmianie niektórych innych ustaw.
- Wyniki gospodarczo-finansowe Spółdzielni:
– na posiedzeniu 15.04.2008 r. – za 2007 r.,
– na posiedzeniu 13.05.2008 r. – za I kwartał 2008 r.,
– na posiedzeniu 09.09.2008 r. – za I półrocze 2008 r.,
– na posiedzeniu 02.12.2008 r. – za III kwartał 2008 r. - Realizację wniosków zgłoszonych na zebraniach grup członkowskich odbytych w dniach 14.04.2008 r. do 05.05.2008 r. – skierowanych do Rady Nadzorczej i Zebrania przedstawicieli.
- Zadłużenie członków wobec spółdzielni z tytułu opłat eksploatacyjnych za lokale mieszkalne i użytkowe.
- Wykorzystanie środków przyznanych z funduszy unijnych.
- Przebieg zebrań grup członkowskich odbytych w dniach 14.04 – 05.05.2008 r.
- Organizację Zebrania Przedstawicieli Członków SM „Czuby” w dniu 07.06.2008 r.
- Wnioski zgłoszone na Zebraniu Przedstawicieli 07.06.2008 r.
- Odwołania członków Spółdzielni od uchwał Rady Nadzorczej umieszczone w porządku obrad Zebrania Przedstawicieli zwołanego na 07.06.2008 r.:
– odwołanie od uchwał Nr 98/6/2007 z dnia 25.09.2007 r. w sprawie wyodrębnienia „mienia spółdzielni” i zasad rozliczania kosztów zarządzania tym mieniem, Nr 99/7/2007 z dnia 25.09.2007 r. w sprawie obowiązków wynikających z ustawy o podatku dochodowym , Nr 136/11/2007 z dnia 20.12.2007 r. w sprawie planu gospodarczo – finansowego SM „Czuby” na 2008 r.
– odwołanie od uchwały Nr 121/8/2007 z dnia 20.11.2007 r. w sprawie wyodrębnienia „mienia spółdzielni” i zasad rozliczania kosztów zarządzania tym mieniem,
- Zadłużenie wobec Spółdzielni z tytułu opłat eksploatacyjnych członków organów samorządowych i pracowników SM „Czuby” w Lublinie.
- Realizację wniosków polustracyjnych z lustracji działalności inwestycyjnej SM „Czuby” w Lublinie przeprowadzonej w dniach 06.02.2007 – 28.02.2007 r.
- Realizację wniosków z lustracji przeprowadzonej w Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w dniach 30.11.2006 r. do 12.02.2007 r.
- Wyniki lustracji przeprowadzonej przez Regionalny Związek Rewizyjny Spółdzielni Mieszkaniowych w Lublinie w dniach 15.12.2007 r. do 25.01.2008 r.
- Raport z badania sprawozdania finansowego Spółdzielni za okres od 01.01.2007 r. do 31.12.2007 r.
- Wyniki przeprowadzonej przez Inspektorat Kontroli Skarbowej w Lublinie kontroli dot. celowości i zgodności z prawem gospodarowania środkami publicznymi otrzymanymi na pokrycie kosztów prac geodezyjnych związanych z podziałem działek.
- Realizację ustalonych zasad współdziałania z innymi spółdzielniami i wspólnotami mieszkaniowymi sąsiadującymi z zasobami Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.
- Przeprowadzoną przez kluby osiedlowe Akcję Lato 2008.
- Odwołanie członków zamieszkałych w budynkach nr 6,8,10 przy ulicy Watykańskiej od uchwały nr 50/2007 Rady Osiedla „Ruta” z dnia 18.10.2007 r. dotyczącej utworzenia od 01.01.2008 r. funduszu celowego na docieplenioe nieruchomości Watykańska 6, 8, 10.
Rada Nadzorcza postanowiła nie uwzględnić zarzutów odwołania i utrzymała zaskarżoną uchwałę w mocy. - Odwołania członków Spółdzielni zamieszkałych w budynku przy ulicy Romantycznej 6 od uchwały nr 38/2007 Rady Osiedla „Skarpa” z dnia 08.11.2007 r. zatwierdzającej plan gospodarczy osiedla w części dotyczącej funduszu remontowego tej nieruchomości.
Rada Nadzorcza postanowiła nie uwzględnić zarzutów odwołania i utrzymać zaskarżoną uchwałę w mocy. - Odwołania od uchwały zebrania grupy członkowskiej ulic: Bursztynowa 17, 19, 21, 23, 24, 25, 29, 30, 31, 32, 34, 35, 36, 37, 41 oraz Topazowa 4 i 6 z dnia 17 kwietnia 2008 r. w sprawie odwołania członków Rady Osiedla „Widok”.
Rada Nadzorcza uchyliła uchwałę Rady Osiedla Widok z dnia 17 kwietnia 2008 r. w związku z naruszeniem przepisu § 9 ust.1 i 2 Regulaminu Zebrań Grup członkowskich w sprawie odwołania członka Rady Osiedla. - Odwołania od uchwały nr 17/2008 Rady Osiedla „Skarpa” z dnia 17.04.2008 r. dot. wyrażenia zgody na podwyższenie opłat za dostarczane usługi przez UPC.
Rada Nadzorcza postanowiła nie uwzględnić zarzutów odwołania i utrzymać zaskarżoną uchwałę w mocy. - Odwołania członków Spółdzielni od uchwały nr 13/2008 Rady Osiedla „Skarpa” z dnia 20.03.2008 r. w postępowaniu wewnątrzspółdzielczym.
Rada Nadzorcza nie znalazła podstaw prawnych do uchylenia zaskarżonej uchwały Rady Osiedla. - Odwołania członków zamieszkałych przy ulicy Watykańska 8 od uchwały nr 11/2008 Rady Osiedla „Ruta” z dnia 29.04.2008 r. dot. modernizacji oddymiaczy w budynkach przy ulicy Watykańskiej 8 i 10.
Rada Nadzorcza postanowiła nie uwzględnić zarzutów odwołania i utrzymać zaskarżoną uchwałę w mocy. - Odwołania członków spółdzielni od uchwały nr 25/2008 Rady Osiedla ” Skarpa” z dnia 12.06.2008 r. w sprawie odpisu na fundusz remontowy nieruchomości ES 07 ul. Romantyczna 6.
Rada Nadzorcza postanowiła nie uwzględnić zarzutów odwołania i utrzymać zaskarżoną uchwałę w mocy. - Odwołanie członków od uchwały nr 7/2008 Rady Osiedla „Widok” z dnia 02.07.2008 r. w sprawie ograniczenia ruchu kołowego przy garażach (z uwagi na stopień zawiłości sprawy – w toku załatwiania).
- Odwołanie członków od uchwały nr 9/2008 Rady Osiedla Widok z dnia 24.09.2008 r. w sprawie funkcjonowania ogrodzonego parkingu przy ulicy Szmaragdowej 46.
Rada Nadzorcza postanowiła nie uwzględnić zarzutów odwołania i utrzymać zaskarżoną uchwałę w mocy.
- Rady Osiedla „Błonie”:
a/ z dnia 12.123.2007 dot. obniżenia kosztów ogólnych Zarządu o kwotę, jaka została przeniesiona do utworzonego nowego składnika opłat „koszty mienia spółdzielni”, oraz wyłączenia z kosztów ogólnych Zarządu pozycji „koszty organów samorządowych” i przeniesienia ich do poszczególnych planów gospodarczych osiedli.
Rada Nadzorcza wyjaśniła, że podjęta uchwała nr 98/6/2007 z dnia 25.09.2007 r. jest zgodna z art. 40 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o spółdzielniach mieszkaniowych i nie ma podstaw do jej zmiany. Dotychczasowe funkcje użytkowe majątku wchodzącego w skład mienia wspólnego nie zostały zmienione, zmieniła się tylko jego przynależność organizacyjna , a tym samym zasady zarządzania tym mieniem.b/ z dnia 11.12.2007 r. w sprawie obciążania członków Osiedla „Błonie” spłatą kredytu zaciągniętego na realizację budynku administracyjnego.
Rada Nadzorcza w odpowiedzi na powyższe wyjaśniła:
– jak brzmią warunki ugody z PKO BP IV O Lublinie na spłatę kredytu zaciągniętego na realizację zadania /lokal administracji i klubu oraz lokale użytkowe przy ulicy Dragonów 2/
– jaką kwotę zadłużenia osiedla Błonie od roku 2000 do 2007 r. Spółdzielnia spłaciła z własnych środków,
– co pozostaje mieniem spółdzielni zgodnie z art. 40 ustawy z 15 grudnia 2000 r.
– jakie opłaty członkowie spółdzielni obowiązani są wnosić zgodnie z art.4 cytowanej ustawy.c/ z dnia 12.10.2007 r. w sprawie dokonania zmian w Regulaminie udzielania zamówień na roboty remontowo – budowlane, inwestycyjne, konserwacyjne oraz usługi i dostawy przeprowadzane w zasobach SM „Czuby”.
Rada Nadzorcza uznała, że zaproponowanych zmian nie należy wprowadzać, gdyż zapisy obecnie obowiązującego regulaminu dot. organizacji przetargów są jasne i przejrzyste.d/ z dnia 24.09.2008 r. dot. wprowadzenia zmian w regulaminie rozliczania ciepłej i zimnej wody.
Zgłoszone propozycje zmian zostały przekazane do przeanalizowania przez osoby przygotowujące projekt zmian w/w regulaminu.e/ z dnia 03.10.2008 r. dot. wprowadzenia zmian do Regulaminu porządku domowego w sprawie sprzątania klatek schodowych.
Rada Nadzorcza zaproponowaną zmianę postanowiła wprowadzić do regulaminu. - Wniosek w sprawie odwołania Andrzeja Borówki z funkcji nieetatowego członka Zarządu SM „Czuby” w Lublinie – Zastępcy – Prezesa.
- Rada Nadzorcza w roku 2008 rozpatrzyła 36 wniosków o wykluczenie członków posiadających zadłużenie z tytułu opłat eksploatacyjnych:
– w 23 przypadkach podjęła uchwały o wykluczeniu,
– w 13 przypadkach postanowiła odroczyć termin rozpatrzenia wniosku na okres co najmniej 6 miesięcy, dając możliwość członkom wywiązania się ze złożonego zobowiązania o spłacie zadłużenia.
Zgodnie z upoważnieniem zawartym we wniosku nr 4 Zebrania Przedstawicieli Członków SM „Czuby” w Lublinie z dnia 25 i 26.06.1999 r. uchyliła 27 uchwał o pozbawieniu członkostwa przez wykluczenie w związku z ustaniem przyczyny, dla której uchwała została podjęta, tj. zlikwidowaniem zadłużenia.
Rada Nadzorcza rozpatrzyła wszystkie pisma skierowane do niej przez członków Spółdzielni. W ramach specjalnie organizowanych przyjęć członków usiłowała rozwiązywać ich problemy.
W posiedzeniach Rady Nadzorczej brali udział członkowie Spółdzielni zamieszkali w Osiedlu „Skarpa” , „Błonie”, „Widok”, „Ruta”.
Kierowane przez Radę Nadzorczą do Zarządu Spółdzielni wnioski zostały przez Zarząd podjęte do realizacji, a większość z nich zrealizowano. Realizacja pozostałych jest pod stałą kontrolą Rady Nadzorczej.
Przedkładając powyższe sprawozdanie w ujęciu syntetycznym informujemy, iż członkowie Rady Nadzorczej, będący jednocześnie członkami organów samorządowych w poszczególnych osiedlach, w sposób bardziej szczegółowy i na bieżąco informowali te gremia o rozpatrzonych przez Radę Nadzorczą sprawach i podejmowanych decyzjach dot. danego osiedla lub Spółdzielni.
Członkowie Spółdzielni powiadamiani byli o:
– terminach posiedzeń Rady Nadzorczej zgodnie z § 72 ust. 7 Statutu Spółdzielni,
– o podjętych przez Radę Nadzorczą uchwałach – zgodnie z § 89 ust. 3 i 4 Statutu wywieszane były na tablicach ogłoszeń w budynku Zarządu Spółdzielni (uchwały dotyczące całej Spółdzielni i poszczególnych osiedli doręczane były Radom Osiedli),
– przebiegu obrad posiedzeń Rady Nadzorczej i podjętych decyzjach i uchwałach na stronie internetowej Spółdzielni – www.sm.czuby.lublin.pl.
Rada Nadzorcza dziękuje za pomoc wszystkim, którym leży na sercu dobro członków Spółdzielni.
Rada Nadzorcza po dyskusji jednomyślnie – 20 za, przedstawione powyżej sprawozdanie zatwierdziła. Sprawozdanie z działalności Rady Nadzorczej w 2008 r. zostanie przedłożone do rozpatrzenia członkom spółdzielni na zebraniach grup członkowskich oraz na Zebraniu Przedstawicieli Członków SM „Czuby” w czerwcu br.
Rada Nadzorcza większością głosów – 19 za, przy 1 głosie wstrzymującym się od głosowania upoważniła Zarząd Spółdzielni do wypłaty diet dla przedstawicieli za udział w Zebraniu Przedstawicieli zwołanym w dniu 18.04.2009 r. które jest kontynuacją zebrania z dnia 24.11.2007 r.
Ad. 4
Prezes Zarządu poinformował i wyjaśnił dlaczego SM „Czuby” podpisało się pod niżej przedstawionym pismem:
Prezydent Miasta Lublin
Pl. Władysława Łokietka 1, 20-109 Lublin, tel.: +48 81 466 2000,
GM.NW.1.0717-5-11 /09
Lublin, dn. 17 marca 2009 r.
Rady Nadzorcze i Zarządy lubelskich spółdzielni mieszkaniowych |
Zaproponowane przez Spółkę MPWiK w Lublinie taryfy za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków wynikają bezpośrednio z rozpoczęcia realizacji „Planu przedsięwzięć rozwojowo-modernizacyjnych urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych na lata 2009-2011”. Plan ten został pozytywnie zaopiniowany przez Radę Nadzorczą, przyjęty przez Zgromadzenie Wspólników Spółki oraz uchwalony Uchwałą nr 582/XXVIH/2009 Rady Miasta Lublin z dnia 15 stycznia 2009 roku. Nowe taryfy za wodę i ścieki oraz ich skutki finansowe mają swoje odzwierciedlenie w w/w planie, który zakłada w oparciu o wstępne studium wykonalności, że 60% środków objętych planem zostanie pokryte ze środków Funduszu Spójności, a jedynie 40% stanowić będzie wkład własny Spółki.
MPWiK w Lublinie Sp. z o.o. realizuje projekt „Rozbudowa i modernizacja systemu zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków w Lublinie przyjęty Uchwałą nr 344/XIX/2008 Rady Miasta Lublin z dnia 15 maja 2008 r. zakładającą współfinansowanie przez Gminę Lublin w/w projektu oraz Uchwałą nr 467/XXV/2008 Rady Miasta Lublin z dnia 16 października 2008 r. w sprawie Wieloletniego Planu Inwestycyjnego na lata 2009-2015.
Realizacja projektu jest niezbędna ze względu na starzenie się sieci i urządzeń wodno-kanalizacyjnych, co w dłuższym okresie czasu mogłoby spowodować utrudnienia w wykonywaniu zadań Spółki.
Przeprowadzenie inwestycji w ramach projektu wspołfinansowanego ze środków Unii Europejskiej obniży obciążenie finansowe samej Spółki oraz ograniczy konieczność przerzucenia całości kosztów na jej odbiorców.
W chwili obecnej rozważanych jest kilka możliwych kierunków działań, które. mogłyby wpłynąć na realne zmniejszenie obciążeń domowych budżetów Mieszkańców Lublina spowodowanych nowymi stawkami za zbiorowe zaopatrzenie w wodę oraz zbiorowe odprowadzanie ścieków, jednak przeprowadzenie takich działań powinno nastąpić bez uszczerbku dla innych zadań wykonywanych przez Gminę oraz za zgodą Rady Miasta.
Ad. 5
Protokół z posiedzenia plenarnego Rady Nadzorczej odbytego w dniu 31.03.2009 r. został przyjęty bez uwag, jednomyślnie – 20 za.
Ad. 6
Ustalono, że kolejne posiedzenie Rady Nadzorczej odbędzie się:
- Zatwierdzenie porządku obrad.
- Informacja na temat :
a/ przebiegu Zebrania Przedstawicieli Członków SM „Czuby” odbytego w dniu 18.04.2009 r.
b/ organizacji i harmonogramu zebrań grup członkowskich. - Zaopiniowanie koncepcji budowy garaży ul. Filaretów osiedle „Skarpa”.
- Przyjecie protokółu z posiedzenia odbytego w dniu 07.04.2009 r.
- Rozpatrzenie pism skierowanych do Rady Nadzorczej.
- Uchylenia uchwał Rady Nadzorczej w sprawie wykluczenia członków posiadających zadłużenie wobec Spółdzielni – po jego spłacie.
- Sprawy wniesione.
Ad. 7
Dyskutowano nad sposobami zachęcania członków Spółdzielni do brania udziału w zebraniach i brania udziału w pracach organów statutowych Spółdzielni.
Na tym protokół zakończono.
Sekretarz Waldemar Żak |
Przewodniczący Marek Szymański |