Informacja
Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
Na posiedzeniach w dniach 6, 13, 22, 20, 27 czerwca 2023 r. Zarząd Spółdzielni prowadził:
I. Działania związane z realizacją ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych z dnia 15 grudnia 2000 r. (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 1222 ze zm.)
– wpisał osoby do rejestru członków Spółdzielni na podstawie przepisu art.3 ust.1 usm – wyprowadził z rejestru członków Spółdzielni osoby na podstawie przepisu art. 3 ust.6 usm,
– skreślił z rejestru Spółdzielni członków z datą zgonu na podstawie przepisu art.25 § 1 ustawy z dnia 16 września 1982 r. Prawo spółdzielcze.
II. Podjął uchwały w sprawach:
– przyjęcia w poczet członków SM „Czuby” osób posiadających prawo do lokali mieszkalnych,
– wyboru członka związanego ze spółdzielczym własnościowym prawem do lokalu,
– zatwierdzenia Regulaminu Pracy Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby’ w Lublinie.
– zatwierdzenia Regulaminu Organizacyjnego Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby’ w Lublinie.
– zatwierdzenia wykazu cen odzieży roboczej stanowiącej podstawę do wyliczenia ekwiwalentu
III. Rozpatrzył wnioski kierowników komórek organizacyjnych w sprawach:
1. Przeprowadzenia przetargu i zlecenia wykonania dodatkowych robót:
– w trybie :zamówienia z wolnej ręki zlecenie firmie WODEX Bystrzyca 63a nadzoru inwestorskiego nad robotami przebudowy instalacji gazu w budynkach przy ulicy Tatarakowej 14, Biedronki 9, Kaczeńcowa 8 w osiedlu Łęgi,
– w trybie „zamówienia z wolnej ręki” zlecenie firmie Usługowy Zakład Stolarski DREW-MIR wymiany poręczy balustrad klatki schodowej na nakładki drewniane w budynkach przy ulicy Rycerska 2, 4 w Osiedlu BŁONIE,
– w trybie „zamówienia z wolnej ręki” zlecenie Firmie P.U. HIMALIA przeglądu instalacji elektrycznych budynków przy ul. Bursztynowej 21, 25, 31, Topazowej 6, lokalu usługowego przy ul. Topazowej 6, garaży przy ul. Bursztynowej 21 i 31 oraz przy ul Topazowej 6 i instalacji odgromowej w budynku przy ul. Topazowej 6 w osiedlu Widok,
– nieograniczonego na wykonania remontu płyty betonowej galerii stanowiącej dojście do lokali usługowych znajdujących się na pierwszym piętrze budynku usługowo – handlowego przy ul. Bursztynowej 17 w osiedlu Widok,
– w trybie „zamówienia z wolnej ręki” zlecenie firmie PROSPECTIV malowania od wewnątrz drzwi kabin dźwigowych w budynku przy ul. Romantycznej 6 w osiedlu Skarpa.
– w trybie „zamówienia z wolnej ręki” zlecenie firmie ThermoDesign Sp. z o.o. wykonania projektów przebudowy instalacji gazowej w budynkach przy ulicy Romantycznej 8 i 10 w osiedlu Skarpa,
– w trybie „zapytania o cenę” na wykonanie renowacji elewacji północnej i remontu wejść do klatek w budynku przy ul. Fantastycznej 9 w osiedlu Skarpa,
– w trybie „zapytanie o cenę” na remont zewnętrznych i wewnętrznych ścian wiatrołapów w budynkach przy ul. Ułanów 14, 16 w Osiedlu Błonie,
– nieograniczonego na wykonanie remontu części elewacji w budynku przy ul. Bursztynowej 21 w osiedlu Widok,
– w trybie „zamówienia z wolnej ręki” zlecenie firmie VENTA robót remontowo-budowlane, tj. wykonania modernizacja instalacji domofonowej w postaci wymiany istniejących urządzeń domofonowych na cyfrowe w nieruchomościach przy ul. Różanej 6 i Sasankowej 4 w osiedlu Ruta,
– przetargu z trybie „zamówienia z wolnej ręki” zlecenia firmie Gaz-Serwis-Dwa montażu termostatycznych zaworów grzejnikowych z głowicą przy grzejnikach na klatkach schodowych w budynkach przy ul. Dziewanny 11, 13, 15 w osiedlu Ruta.
2. Zatwierdzenia protokołu z przetargu
– na wymianę dźwigu osobowego w budynku przy ul. Wiklinowej 4 kl. III przez firmę Lubelska Wytwórnia Dźwigów Osobowych LIFT SERVICE S.A.
– z otwarcia ofert na dzierżawę terenu w osiedlach Skarpa i Ruta przy ul. Sympatycznej 1A, Romantycznej 14, Stokrotki/Różanej – zgody na uzupełnienia dokumentacji przetargowej
– przetargu nieograniczonego na remont zewnętrznych i wewnętrznych ścian wiatrołapów w budynkach mieszkalnych przy ul. Ułanów 14, 16 w Osiedlu Błonie- unieważnił przetarg
– II przetargu w trybie „zapytania o cenę” na remont zewnętrznych i wewnętrznych ścian wiatrołapów w budynkach mieszkalnych przy ul. Ułanów 14, 16 w Osiedlu Błonie – unieważnienie przetargu ze względu na brak złożonych ofert
3. Wynajmu lokalu użytkowego i dzierżawy terenu
– zawarcia umowy na najem od 1.06.2023 r. pomieszczenia dodatkowego nr II usytuowanego w budynku przy ul. Bocianiej 10 , usytuowanego w korytarzu piwnicznym budynku.
– zgody na wynajęcie lokalu użytkowego przy ul. Radości firmie HST INVESTMENT Sp. o.o.SK – rozbudowa apteki,
– przyjął ofertę na wynajęcie lokalu użytkowego przy ul. Tymiankowej 1 w osiedlu Łęgi z przeznaczeniem na gabinet psychologiczny
4. Skierowania wniosków
– do komornika o wszczęcie postępowania egzekucyjnego wobec dłużników,
– do sądu o zapłatę należności z tytułu opłat eksploatacyjnych za lokale mieszkalne i garaże.
5. Inne wnioski dot.
– zgody na prowadzenie akcji promocyjnej zdrowego stylu życia przez najemcę lokalu użytkowego przy ul. Kaczeńcowej w osiedlu Łęgi w terminie od czerwca do sierpnia, w każdy wtorek i sobotę w godzinach 8:00-12:30 w osiedlu Skarpa,
– zgody na zawieszenie opłat dla firmy EFZON z tytułu sprzątanie klatek schodowych za czerwiec 2023 r. w budynkach przy ul. Rycerskiej 2i 4 z powodu prowadzonych prac remontowych.
– zgody na podniesienia stawek za wykonanie usług sprzątania klatek schodowych w budynkach należących do zasobów SM Czuby na osiedlach „Skarpa”, „Ruta”, „Błonie”. Wzrost stawek obowiązywać będzie od 01.01.2024 r. i wynosić będzie 18,87 zł brutto miesięcznie od jednego mieszkania.
– ujęcia od dnia 1.07.2023 r. w opłaty z tytułu „sprzątania klatek 5schodowych” mieszkańców I klatki budynku przy ulicy Fantastycznej 19, V klatki budynku przy ulicy Fantastycznej 5, Romantyczna 10 -1 klatka, Fantastyczna 19-1 klatka ,Fantastyczna 5 – V klatka w os. Skarpa,
– braku zgody na zaktualizowanie warunków finansowych dotyczących najmu lokalu przy ul. Dragonów 2 firmie Żabka w osiedlu Błonie oraz na wyłączenie stosowania waloryzacji stawki czynszu przez okres 24 miesięcy,
– zmiany wysokości opłaty za wywóz odpadów komunalnych: stawkę za gospodarowanie odpadami komunalnymi zbieranymi i odbieranymi w sposób selektywny w wysokości 29.50 zł. miesięcznie od osoby, stawkę dla rodzin wielodzietnych, o których mowa w Ustawie z dnia 5 grudnia 2014 o Karcie Dużej Rodziny ( Dz.U. z 2021 r. poz. 1744) wynosi 147,50 zł. miesięcznie.
– w trybie „zamówienia z wolnej ręki” zlecenie firmie Frajda s.c. wymiany uszkodzonego siedziska koszykowego z łańcuchami na placu zabaw przy ul. Hetmańskiej w osiedlu Błonie,
– zakupu pojedynczych butelek o pojemności 1,5 litra w ilości 6 sztuk na pracownika w przypadku kiedy temperatura spowodowana warunkami atmosferycznymi przekracza 28°C.
IV. Rozpatrzył pisma członków i mieszkańców dot.
– zawieszenia postępowania egzekucyjnego,
– przedłużenia terminu spłaty zadłużenia z tytułu opłat eksploatacyjnych.
– odstąpienia od naliczania odsetek od nieterminowo wnoszonych opłat.
– zwrotu nadpłaty figurującej na koncie opłat eksploatacyjnych
– umorzenia postępowania egzekucyjnego
V. Inne działania.
W związku z zakończeniem obrad Walnego Zgromadzenia dokonał:
- Zorganizowanie zgodnie z § 77 ust. 6 Statutu po odbyciu wszystkich części Walnego Zgromadzenia posiedzenie zarządu w obecności przewodniczących części Walnego Zgromadzenia w celu stwierdzenia, które z uchwał wynikające z porządku obrad Walnego Zgromadzenia otrzymały wymaganą statutem ilość głosów i w związku z tym zostały przyjęte przez Walne Zgromadzenie oraz które z uchwał takiego warunku nie spełniły.
- Zorganizował posiedzenie nowo wybranej Rady Nadzorczej w celu ukonstytuowania.
- Wydał Komunikat dla członków i mieszkańców spółdzielni, które z uchwał wynikające z porządku obrad Walnego Zgromadzenia odbytego w terminie od 26.04.2023 r. – do 14.06.2023 r. zostały przyjęte przez Walne Zgromadzenie, oraz które z uchwał nie otrzymały wymaganej statutem ilość głosów do podjęcia.
Zarząd Spółdzielni