Informacja
Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
Na posiedzeniach w dniach 3, 10, 17, 24, 31 lipca 2023 r. Zarząd Spółdzielni prowadził:
I. Działania związane z realizacją ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych z dnia 15 grudnia 2000 r. (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 1222 ze zm.)
– wpisał osoby do rejestru członków Spółdzielni na podstawie przepisu art.3 ust.1 usm – wyprowadził z rejestru członków Spółdzielni osoby na podstawie przepisu art. 3 ust.6 usm,
– skreślił z rejestru Spółdzielni członków z datą zgonu na podstawie przepisu art.25 § 1 ustawy z dnia 16 września 1982 r. Prawo spółdzielcze.
II. Podjął uchwały w sprawach:
– przyjęcia w poczet członków SM „Czuby” osób posiadających prawo do lokali mieszkalnych,
– wyboru członka związanego ze spółdzielczym własnościowym prawem do lokalu,
III. Rozpatrzył wnioski kierowników komórek organizacyjnych w sprawach:
1.Przeprowadzenia przetargu i zlecenia wykonania dodatkowych robót:
– w trybie „zamówienia z wolnej ręki” firmie AVIS Ekologiczne Place Zabaw wymiany w trybie awaryjnym uszkodzonego siedziska koszykowego z łańcuchami na placu zabaw przy ul. Kawaleryjskiej w Osiedlu BŁONIE z funduszu remontowego wspólnego Osiedla,
– przetargu nieograniczonego na wykonanie renowacji elewacji północnej i remontu wejść do klatek w budynku przy ul. Fantastycznej 9 w osiedlu Skarpa,
– przetargu nieograniczonego na poszerzenie zatoki postojowej przed budynkiem przy ulicy Sympatycznej 3 oraz likwidację placu o nawierzchni asfaltowej i wykonanie chodnika z kostki brukowej w rejonie budynków przy ulicy Sympatycznej 12-16 w osiedlu Skarpa.
– w trybie z „zapytania o cenę” na remont zachodniej ściany szczytowej w budynku przy ul. Biedronki 3 w osiedlu Łęgi,
– w trybie „zamówienia z wolnej ręki” na dostawę i montaż doposażenia placu zabaw – montaż zjazdu linowego metalowego pojedynczego szt.l, trampoliny ziemnej szt.2 oraz bezpiecznej nawierzchni wokół trampolin na placu zabaw położonym przy ul. Hetmańskiej w osiedlu Błonie, (ze środków mienia Spółdzielni)
– w trybie „zamówienia z wolnej ręki” zakup w firmie LUB MED „Mała architektura” 3 szt. ławek na plac zabaw położony przy ul. Biedronki w osiedlu „Łęgi” ze środków mienia spółdzielni.
2. Zatwierdzenia protokołu z przetargu na:
– wykonanie renowacji elewacji północnej i remontu wejść do klatek w budynku przy ul. Fantastycznej 9 w osiedlu Skarpa – unieważnił przetarg ze względu na zbyt wysoką cenę złożonej oferty; Wyraził zgodę na przeprowadzenie kolejnego w trybie przetargu nieograniczonego.
– na poszerzenie zatoki postojowej przy ul. Sympatycznej 3 oraz rozebranie placu asfaltowego i wykonanie nowych chodników przy budynkach na ulicy Sympatycznej 10-12 w osiedlu Skarpa.
– unieważnił przetarg ze względu na brak ofert; Wyraził zgodę na przeprowadzenie kolejnego w trybie „przetargu nieograniczonego”
– na dzierżawę terenu z przeznaczeniem na parkingi przy ul. Sympatycznej 1 A, Romantycznej 14, Stokrotki/Różanej
– remont płyty betonowej galerii stanowiącej dojście do lokali usługowych znajdujących się na I piętrze budynku usługowo-handlowego przy ul. Bursztynowej 17 w Lublinie – unieważnił przetarg gdyż nie wpłynęła żadna oferta.
– wykonania prac związanych z remontem części elewacji (ok. 554 m2) wg technologii Firmy Caparol z zastosowaniem tynku silikonowego AmphiSilan KI 5 oraz farby elewacyjnej ThermoSan, budynku mieszkalnego przy ul. Bursztynowej 21 w Lublinie w Osiedlu „WIDOK”.
3. Wynajmu lokalu użytkowego i dzierżawy terenu
– przyjął ofertę firmy THIS Sp. z o, o, na najem lokalu użytkowego o powierzchni 28,9 m² przy ul. Tymiankowa 48/1 A w osiedlu Łęgi.
– przyjął ofertę Mariusza Gziuta – na najem lokalu użytkowego o powierzchni 6,5 m² przy ul. Ułanów 14 z przeznaczeniem na pracownię artystyczną- malowanie obrazów,
– przyjął ofertę Edyty Szewczyk na najem lokali użytkowego o powierzchni 33,8 m² przy ul. Dragonów 2 lok 3 d z przeznaczeniem na salon fryzjerski,
4. Skierowania wniosków
– do komornika o wszczęcie postępowania egzekucyjnego wobec dłużników,
– do sądu o zapłatę należności z tytułu opłat eksploatacyjnych za lokale mieszkalne i garaże.
5. Inne wnioski dot.
– zatwierdzenia ujednoliconego druku – oświadczenia składanego bezpośrednio w Spółdzielni przez uprawnione osoby lub wysyłane w formie skanów bądź zdjęć drogą mailową.
– zatwierdzenia rozliczenia kosztów organizacji Walnego Zgromadzenia SM Czuby w Lublinie przeprowadzonego w dniach od 26.04.2023 r. do 14.06.2023 r.
– zatwierdził rozliczenie funduszu remontowego i eksploatacji budynku przy ul. Różana 12 w osiedlu Ruta.
IV . Rozpatrzył pisma członków i mieszkańców dot.
– zawieszenia postępowania egzekucyjnego,
– przedłużenia terminu spłaty zadłużenia z tytułu opłat eksploatacyjnych.
– odstąpienia od naliczania odsetek od nieterminowo wnoszonych opłat.
– zwrotu nadpłaty figurującej na koncie opłat eksploatacyjnych
– umorzenia postępowania egzekucyjnego
– zmianę wysokości zaliczki na CO
V. Inne działania
Przekazał Radzie Nadzorczej wyjaśnienia do zestawienia „Eksploatacji za I kwartał 2023r.” zawartego w analizie działalności gospodarczo – finansowej za I kwartał 2023 r.
Zarząd Spółdzielni.