Informacja
Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie

Na posiedzeniach w dniach 4, 11, 16, 25 kwietnia 2023 r. Zarząd Spółdzielni prowadził:

I. Działania związane z realizacją ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych z dnia 15 grudnia 2000 r. (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 1222 ze zm.)
– wpisał osoby do rejestru członków Spółdzielni na podstawie przepisu art.3 ust.1 usm – wyprowadził z rejestru członków Spółdzielni osoby na podstawie przepisu art. 3 ust.6 usm,
– skreślił z rejestru Spółdzielni członków z datą zgonu na podstawie przepisu art.25 § 1 ustawy z dnia 16 września 1982 r. Prawo spółdzielcze.

II. Podjął uchwały w sprawach:
– przyjęcia w poczet członków SM „Czuby” osób posiadających prawo do lokali mieszkalnych,
– wyboru członka związanego ze spółdzielczym własnościowym prawem do lokalu,

III. Rozpatrzył wnioski kierowników komórek organizacyjnych w sprawach:

  1. Przeprowadzenia przetargu i zlecenia wykonania dodatkowych robót:
    – w trybie nieograniczonym na roboty dekarskie – wymianę pasów podrynnowych, rynien oraz miejscowych napraw pokrycia dachowego i elewacji w budynkach: Tymiankowa 54, Tymiankowa 56, Tymiankowa 3, Tatarakowa 8, Tatarakowa 14 ,  Biedronki 7, Kaczeńcowa 2, Biedronki 3, Kaczeńcowa 6, Kaczeńcowa 10 oraz wymianę pasów podrynnowych, rynien oraz miejscowych napraw pokrycia dachowego i elewacji wraz z dociepleniem stropodachu granulatem z wełny mineralnej w budynku: Kaczeńcowa 5 w osiedlu Łęgi,
    – zlecenia firmie zewnętrznej „MAZON” Sp. z o. o. ul. Frezerów 3., 20-209 Lublin, sprzątania klatki schodowej w budynku położonym przy ul. Tatarakowej 16. klatka III (mieszkania od 21 do 30) na terenie osiedla Łęgi.
    – w trybie „zamówienia z wolnej ręki” firmie Pracowni Projektowej „Dom I Wnętrze” wykonania dokumentacji technicznej remontu elewacji zachodniej budynku mieszkalnego wielorodzinnego przy ul. Biedronki 3 w osiedlu Łęgi,
    – w trybie „zamówienia z wolnej ręki” firmie ZAKŁAD REMONTOWO-BUDOWLANY montażu rynny okalającej daszek nad balkonem nad ostatnią kondygnacją oraz rury spustowej odprowadzającej wody opadowe na teren przy budynku (system PCV) – pion mieszkań nieparzystych klatki IX w budynku mieszkalnym przy ul. Szmaragdowej 4 w osiedlu Widok,
    – w trybie nieograniczonym na remont wewnętrznej instalacji gazu w budynkach mieszkalnych: Tatarakowa 14, Kaczeńcowa 8, Biedronki 9 w osiedlu Łęgi,
  2. Zatwierdzenia protokołu z przetargu
    – na malowanie klatek schodowych w budynkach Tymiankowa 48, 50, 52” w osiedlu „Łęgi,
    – unieważnił przetarg przeprowadzony w trybie „zapytania o cenę” na malowanie klatek schodowych w budynkach przy ul. Rycerska 2, 4 w Osiedlu „Błonie” z uwagi na występujące błędy w złożonych ofertach,
    – na czyszczenie elewacji (mycie i impregnacja) w budynku mieszkalnym przy ul. Hetmańska 16 w osiedlu Błonie
    – na wykonanie remontu nawierzchni asfaltowej drogi od ul. Dziewanny do budynku Dziewanny 1 wraz z remontem zatoki parkingowej w osiedlu Ruta,
    – na ułożenie gresu na schodach i w prześwicie w budynku mieszkalnym przy ul. Hetmańskiej 12 w osiedlu Błonie,
    – na remont ciągów pieszych na działce nr 19/9 oraz remont wejść do klatek schodowych wraz z przełożeniem kostki brukowej budynków przy ul. Tatarakowej 2 i 6 w osiedlu Łęgi
    – na wykonanie przebudowy instalacji gazowej w budynkach osiedla Skarpa w budynkach Fantastycznej 17, Fantastycznej 19, Fantastycznej,
    – na naprawę elewacji w budynku mieszkalnym przy ul. Dragonów 3 w osiedlu Błonie.
    – na wymianę pasów podrynnowych, rynien oraz miejscowych napraw pokrycia dachowego i elewacji: Tymiankowa 54, Tymiankowa 56, Tymiankowa 3, Tatarakowa 8, Tatarakowa 14 w osiedlu Łęgi,
    – wymianę pasów podrynnowych, rynien oraz miejscowych napraw pokrycia dachowego i elewacji: Biedronki 7, Kaczeńcowa 2, Biedronki 3, Kaczeńcowa 6, Kaczeńcowa 10 w osiedlu Łęgi,
    – wymianę pasów podrynnowych, rynien oraz miejscowych napraw pokrycia dachowego i elewacji wraz z dociepleniem stropodachu granulatem z wełny mineralnej Kaczeńcowa 5 w osiedlu Łęgi.
  3. Wynajmu lokalu użytkowego i dzierżawy terenu
    – zawarcie umowy na dzierżawę terenu o pow. 8,0 m² przy ul. Fantastycznej w nieruchomości 14EB na którym pod marką „Lodziarnia MIŚ” sprzedawane będą lody z przyczepki gastronomicznej.
    – przedłużenie umowy na dzierżawę terenu na kolejny rok z firmą Jeronimo Martins Polska S.A..
    Umowa obejmuje teren przy ulicy Hetmańskiej, przy pawilonie Biedronka w osiedlu Błonie do dnia 31 maja 2024 r.
  4. Skierowania wniosków
    – do komornika o wszczęcie postępowania egzekucyjnego wobec dłużników,
    – do sądu o zapłatę należności z tytułu opłat eksploatacyjnych za lokale mieszkalne i garaże.
  5. Inne wnioski dot.
    – przeksięgowanie nadpłaconych kwot na zdanych lokalach użytkowych na konto pozostałych przychodów operacyjnych poszczególnych osiedli,
    – podpisanie aneksów dotyczących zmian stawek usług rozliczeniowych. – Zgodnie z podpisanymi umowami dokonania waloryzacji obowiązującego cennika usług w oparciu o zarejestrowany wskaźnik wzrostu cen towarów i usług konsumpcyjnych, publikowany corocznie przez Prezesa GUS).
    – wystąpienie do wykonawców o uzupełnienie oferty przetargowej na remont ciągów pieszych na działce nr 19/9 obr.30 ark.11 oraz remont wejść do klatek schodowych wraz z przełożeniem kostki
    brukowej budynków przy ul. Tatarakowej 2 i 6 w osiedlu Łęgi,
    – skierowanie zapytania ofertowego dotyczącego dzierżawy parkingów przy ul. Sympatycznej, Romantycznej i Stokrotki, w trybie zapytania o cenę. Zapytanie ofertowe spowodowane jest licznymi skargami mieszkańców i użytkowników parkingów w powyższych lokalizacjach, dotyczących sposobu zarządzania obiektami, nie dbania o porządek , nie odśnieżania, otwartymi szlabanami, złym traktowaniem klientów oraz utrudnionym kontaktem z właścicielem firmy,
    – czasowego zawieszenia w opłatach eksploatacyjnych składnika za gaz dla lokali mieszkalnych o Nr 78, 80, 82, 84, 86 w budynku Perłowa 4 od dnia 01.04.2023r.w związku z stwierdzonym ulatnianiem się gazu w mieszkaniu w tym budynku.
    – odstąpienia od pobierania kwoty 50 zł od każdego wyodrębniającego się lokalu jako kosztów wprowadzenia ustawy.
    – wypowiedzenia za porozumieniem stron z firmą SG DOM S.C., umowy w części dotyczącej sprzątania V klatki schodowej w budynku przy ul. Różanej 27 w Lublinie z dniem 30. 04. 2023 r.
    – wprowadzenie do czynszu z dniem 01.05.2023 r. poz. „sprzątanie klatek schodowych” w nieruchomości Bursztynowa 29/V kl. schodowa w osiedlu Widok,
    – rozszerzenia zakresu sprzątania na klatkę V budynku przy ulicy Kawaleryjskiej 4 w os. Błonie .
    – zmiany stanowiska służbowego dla pracowników Działu Opłat i Windykacji Rozliczeń- Wkładów,
    – skierowania wniosków do sądu o zapłatę zaległych opłat czynszowych.

IV . Rozpatrzył pisma członków i mieszkańców dot.
– zawieszenia postępowania egzekucyjnego,
– przedłużenia terminu spłaty zadłużenia z tytułu opłat eksploatacyjnych.
– odstąpienia od naliczania odsetek od nieterminowo wnoszonych opłat.
– zwrotu nadpłaty figurującej na koncie opłat eksploatacyjnych
– umorzenia postępowania egzekucyjnego

V. Przygotowanie materiałów na Walne Zgromadzenie

  1. Zwołanie zgodnie z §§ 75-76 Statutu Spółdzielni, Walne Zgromadzenie Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” podzielone na 21 części w terminie od 26.04.2023 r. do 14.06.2023 r.
  2. Ustalenie porządek obrad i Harmonogram części Walnego Zgromadzenia
  3. Uzupełnienie porządek obrad Walnego Zgromadzenia o złożone przez członków projekty uchwał
  4. Uzupełnienie przekazanych do wiadomości członków o nowe projekty uchwał

Zarząd Spółdzielni

Data opublikowania: 09:15, 30 maja 2023

Kategorie: 2023