Informacja
Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
Na posiedzeniach w dniach 6, 13, 20, 27 kwietnia 2021 r. Zarząd Spółdzielni prowadził:
I. Działania związane z realizacją ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych z dnia 15 grudnia 2000 r. (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 1222 ze zm.)
– wpisał osoby do rejestru członków Spółdzielni na podstawie przepisu art.3 ust.1 usm – wyprowadził z rejestru członków Spółdzielni osoby na podstawie przepisu art. 3 ust.6 usm,
– skreślił z rejestru Spółdzielni członków z datą zgonu na podstawie przepisu art.25 § 1 ustawy z dnia 16 września 1982 r. Prawo spółdzielcze.
II. Podjął uchwały w sprawach:
– przyjęcia w poczet członków SM „Czuby” osób posiadających prawo do lokali mieszkalnych,
– wyboru członka związanego ze spółdzielczym własnościowym prawem do lokalu.
III. Rozpatrzył wnioski kierowników komórek organizacyjnych w sprawach:
1. Przeprowadzenia przetargu i zlecenia wykonania dodatkowych robót:
– w trybie „zamówienia z wolnej ręki” zlecenie firmie „ZOSTA” Zakład Robót Drogowych wykonanie remontu schodów terenowych zejście do ul. Topazowej oraz schodów wejściowych do klatek schodowych VII i VIII budynku Bursztynowej 31 w os. Widok,
– w trybie „zamówienia z wolnej ręki” zlecenie firmie PU HIMALIA remontu instalacji odgromowej w budynku przy ulicy Dragonów 3 w os. Błonie,
– w trybie „zamówienia z wolnej ręki” zlecenie firmie KPRD Lublin wykonanie remontu nawierzchni asfaltowej oraz wymiany nawierzchni z trylinki na kostkę brukową na dojazdach do budynków przy ulicy Dragonów 3 i 14 w os. Błonie,
– w trybie „zamówienia z wolnej ręki” zlecenie firmie P.B. „Marka” wymianę nawierzchni placu postojowego na kostkę brukową przy ul. Dziewanny 13 w os. Ruta,
– w trybie „zapytanie ocenę” na malowanie klatek schodowych w budynkach Biedronki 9, Tymiankowa 54 w osiedlu Łęgi,
– w trybie „zamówienia z wolnej ręki” zlecenie firmie PUH „MAXBUD” wykonanie i montażu 9 szt. zadaszeń nad balkonami ostatniej kondygnacji budynku przy ul. Stokrotki 8 w osiedlu Ruta,
– w trybie „zamówienia z wolnej ręki „zlecenie Pracowni Projektowej Dom i Wnętrza wykonanie dokumentacji technicznej remontu wejść do budynków, podestów, chodników, elementów stalowych zadaszeń przy ul. Tatarakowej 8, 10, 12 w os. Łęgi
– rozpatrzył oferty sprzedaży PGE Obrót S.A. oraz EDP Energia Sp. z o.o. na dostawę energii elektrycznej w taryfach z grupy C, przyjął ofertę: w okresie od 01.01.2022 do 31.12.2022 r. i w okresie od 01.01.2023 do 31.12.2023 r. firmy PGE Obrót S.A., która przedstawiła korzystniejsze warunki,
– w trybie „zapytania o cenę” na remont balkonów budynku przy ul. Tymiankowej 50 w os. Łęgi,
– przetargu nieograniczonego na remont wewnętrznej instalacji gazu w budynkach Tatarakowa 6, 10, 12, Biedronki 5, Bociania 6, Kaczeńcowa 6 w osiedlu Łęgi.
2. Zatwierdzenia protokołu z przetargu
– na wymianę ekranów balkonowych z płyt azbestowo-cementowych wraz z malowaniem balustrad w osiedlu Ruta,
– na wykonania naprawy elewacji w budynku Bursztynowej 25 w osiedlu Widok,
– na wykonanie okładziny z płytek gres na schodach wewnętrznych klatek schodowych w budynkach Perłowa 4 i Szafirowa 5 w Osiedlu Poręba – unieważnił przetarg,
– na remont pokrycia dachów w budynkach przy ul. Ułanów 14, 16, Rycerskiej 2, 8 w os. Błonie oraz budynku przy ul. Szmaragdowej 16 w os. Widok,
– na wykonanie remontu klatek schodowych budynku Bursztynowej 29 w os. Widok,
– na dostawę i montaż szlabanu przy ulicy Szaserów w Osiedlu „Błonie” – unieważnił przetarg z uwagi na brak środków w planie remontów osiedla Błonie.
3. Wynajmu lokalu użytkowego i dzierżawy terenu
– wypowiedzenia umowy na dzierżawę terenu przy ul. Jutrzenki 5 pod kiosk typu Ruch na sprzedaż owoców i warzyw,
– wyrażenia zgody na wynajem powierzchni pod reklamę prowadzonej działalności – sklep „Regionalne Smaki” w os. Skarpa.
4. Skierowania wniosków
– do komornika o wszczęcie postępowania egzekucyjnego wobec dłużników,
– do sądu o zapłatę należności z tytułu opłat eksploatacyjnych za lokale mieszkalne i garaże.
5. Inne wnioski dot.
– podpisania aneksu do umowy z dnia 12.09.2018 r.zawartej z firmą Black Primt zmieniającego od 01.04.202l r. ceny wydruku,
– obniżenia opłat za najem lokali użytkowych z uwagi na nie prowadzenie działalności
– ustawienia paczkomatów w os. Skarpa,
– podpisania umowy najmu na zabudowę korytarza przylegającego do mieszkania w budynku przy Stokrotki w s. Ruta,
– zmiany wysokości opłaty za umieszczenie reklamy we wkładce do Informatora SM Czuby,
– wprowadzenia do opłat eksploatacyjnych od dnia 01.05.2021 r. składnika „sprzątanie klatki schodowej” dla mieszkańców budynku Perłowa 4 kl. IV w os. Poręba.
IV. Rozpatrzył pisma członków i mieszkańców dot.
– zmiany wysokości zaliczki CO,
– zawieszenia postępowania egzekucyjnego,
– zwrotu nadpłaty na koncie opłat eksploatacyjnych,
– przedłużenia terminu spłaty zadłużenia z tytułu opłat eksploatacyjnych,
– odstąpienia od naliczania odsetek od nieterminowo wnoszonych opłat.
V. Przygotowanie dokumentacji dla Rady Nadzorczej
1. Przedłożył Radzie Nadzorczej
1) Pismo z dnia 8.04.2021 r. wraz z załącznikami zawierającymi informacje na temat stanu zatrudnienia w Zarządzie SM Czuby na dzień 1.08.2020 r. i 1.03.2921 r.
2) Pismo związków zawodowych działających w SM Czuby z dnia 5.03.2021 r. zawierające tezy o prowadzenie przez Radę Nadzorczą działań skierowanych przeciwko pracownikom Spółdzielni.
3) Uwagi do Protokołu Prezydium Rady Nadzorczej z dnia 12.04.2021 r
2. Do Informatora nr 73 – kwiecień 2021 r. przygotował artykuły:
– Nowy parking w centrum os. Ruta
– Budżet Obywatelski na rok 2022
– Dewastacje naszych osiedli.
oraz sprawozdania i wyniki finansowe SM Czuby za 2020 r.
Zarząd Spółdzielni