Informacja
Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
Na posiedzeniach w dniach 6, 13, 20, 27 lutego 2019 r. Zarząd Spółdzielni:
I. Działania związane z realizacją ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych z dnia 15 grudnia 2000 r. (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 1222 ze zm.)
– wpisał osoby do rejestru członków Spółdzielni na podstawie przepisu art.3 ust.1 usm – wyprowadził z rejestru członków Spółdzielni osoby na podstawie przepisu
art. 3 ust.6 usm,
– skreślił z rejestru Spółdzielni członków z datą zgonu na podstawie przepisu art.25 § 1 ustawy z dnia 16 września 1982 r. Prawo spółdzielcze.
II. Podjął uchwały w sprawach:
– przyjęcia w poczet członków SM „Czuby” osób posiadających prawo do lokali mieszkalnych,
– wyboru członka związanego ze spółdzielczym własnościowym prawem do lokalu,
– zmiany regulaminu zakładowego funduszu świadczeń socjalnych pracowników Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie,
– naliczenia i podziału środków zakładowego funduszu świadczeń socjalnychna poszczególne rodzaje działalności w 2019 r.
– zatwierdzenia planu urlopów wypoczynkowych na 2019 r..
III. Rozpatrzył wnioski kierowników komórek organizacyjnych w sprawach:
- Przeprowadzenia przetargu i zlecenia wykonania dodatkowych robót :
– w trybie „zamówienia z wolnej ręki” zlecenia Pracowni Projektowo-Usługowej „THERMODESIGN” wykonanie Projektu Budowlanego wymiany instalacji gazu w bud. przy ul. Kaczeńcowa 10 w osiedlu Łęgi,
– w trybie „zamówienia z wolnej ręki” zlecenia Zakładowi Usług Inwestycyjnych CERTUS wykonania kosztorysów inwestorskich dla pawilonu usługowego wraz z towarzyszącą
infrastrukturą w branżach budowlanej, sanitarnej i elektrycznej przy ul. Radości 2A w osiedlu Skarpa,
– przeprowadzenia przetargu nieograniczonego na roboty brukarskie i asfaltowe w osiedlu Skarpa, Ruta, Łęgi, Widok, Poręba,
– w trybie „zamówienia z wolnej ręki’ zlecenia firmie Trade Projekt wykonanie podcinki drzew na działce nr 49/17 (mienie) przy boisku i placu zabaw w osiedlu Skarpa,
– w trybie „zamówienia z wolnej ręki” zlecenia firmie LEDING EU Sp. z o.o. wymianę istniejącego oświetlenia na lampy energooszczędne z czujnikiem ruchu korytarzach piwnicznych w budynku mieszkalnym przy ul. Szmaragdowej 36 w osiedlu Widok,
– przeprowadzenia przetargu nieograniczony na realizację budynku usługowego przy ulicy Radości 2A w os. Skarpa,
– w trybie „zapytania o cenę” zlecenia wykonania renowacji północnej elewacji w budynkach przy ul. Fantastycznej 13 i Fantastycznej 15 w os. Skarpa. - Zatwierdzenia protokołów
– z przetargu na wykonanie robót związanych z malowaniem klatek schodowych w budynkach osiedla Skarpa , Łęgi, Widok . Wyraził zgodę na wykonanie prac przez firmy
a) Łęgi – URB PABLOBUD ,PROSPECTIV i EL ENERGY ,
b) Widok – ZRB,
c) Skarpa – ZPUH E-M-B Lublin i PROSPECTIV ,
– z przetargu w trybie „zapytania o cenę” – wyboru oferty Ad Astra s.c. na wydrukowanie książeczek opłat czynszowych na lokale mieszkalne i garaże. - Wynajmu lokalu użytkowego i dzierżawy terenu
– przepisania umowy o najem lokalu przy ul. Dragonów z osoby fizycznej – na spółkę z o.o., Wszystkie warunki umowy pozostają bez zmian,
– wynajęcia lokalu użytkowego przy ul. Tymiankowej w osiedlu Łęgi z przeznaczeniem na internetowy sklep z akcesoriami i karmą dla zwierząt,
– cofnięcia wypowiedzenia umowy o najem lokalu użytkowego przy ul. Różanej w osiedlu Ruta. Brak zgody na obniżenie stawki najmu.
– zwrotu kosztów wykonanych ulepszeń w lokalu użytkowym przy ul. Bursztynowej w os. Widok.
– przepisania umowy o najem lokalu użytkowego przy ul. Bursztynowej w os. Widok, z dniem 01 marca 2019 r. na nowego najemcę na dotychczasowych warunkach. - Skierowania wniosków
– do komornika o wszczęcie postępowania egzekucyjnego wobec dłużników,
– do sądu o zapłatę należności z tytułu opłat eksploatacyjnych za lokale mieszkalne i garaże. - Inne wnioski
– przyłączenia do sieci ciepłowniczej pawilonu usługowego przy ul. Radości 2A w osiedlu Skarpa , ustanowienia służebność przesyłu oraz umożliwienia stałego
dostęp do węzła cieplnego zlokalizowanego w przedmiotowym pawilonie,
– rozszerzenia umowy z firmą „PROMAR” P.U.H na sprzątanie od 1.04.2019r. V klatki schodowej w budynku przy ul. Dziewanny 6,
– korekty naliczonych odsetek przejściowo wykupionych przez budżet osobom, które nie posiadają zadłużenia z tytułu całkowitej spłaty kredytu normatywu,
– zmiany od 1.04.2019 r. opłat za wykonywanie usługi sprzątania klatek schodowych przez Firmy „PROMAR” PUH –
a) w osiedlu „Ruta” z 8,49 zł na 9,50 zł m – c/ lokal (brutto)
b) w osiedlu Widok z 9,22 – 9,84 zł/ m-c /lokal (brutto) na 11,07 zł/ m-c /lokal (brutto)
– zawieszenia opłat za dzierżawę terenu przy ul. Tatarakowej na okres zimowy tj. od 01.02.2019r. do 31.03.2019r.
– rozszerzenia od 1.03.2019 r. umowy na sprzątanie klatek schodowych z firmą „EFZON” w budynkach : Tymiankowa 3 klatka III i Kaczeńcowa 6 klatka IV w oś. Łęgi,
– uzupełnienia dokumentacji przetargowej – ofert na malowanie klatek schodowych w budynkach osiedla Skarpa , Łęgi, Widok,
– zawarcia aneksu do umowy na wywóz nieczystości z lokali użytkowych w osiedlu Łęgi z kwoty netto 0,51 zł/m2 na kwotę netto 0,65 zł/m2.Zwiększona stawka obowiązywać będzie od dnia 01.02. 2019 r.
– zatwierdzenia rozliczenia energii cieplnej w osiedlu „NISKA SKARPA” za okres 01.01 – 31.12.2018 r.
– wyrażenia zgody na wykonanie instalacji centralnego ogrzewania w lokalu użytkowym przy ul. Radości w os. Skarpa, który dotychczas był ogrzewany grzejnikiem elektrycznym,
– zmiany od 01.02.2019r. stawki za wywóz nieczystości z lokali użytkowych w os. Błonie;
z kwoty 0,75 zł/m2 do kwoty 1,00 zł/m2 miesięcznie .
– rozliczenia kosztów centralnego ogrzewania za 2018 r. :
a) w systemie uproszczonym w budynkach Dziewanny 7, 9,11,13, 15, Jana Pawła II 9, Różanej 3, 6, 27, Sasankowej 3,4, 5 , Stokrotki 5, 7, 8 osiedla „Ruta”,
b) w systemie uproszczonym w budynkach w budynków Romantycznej 8, 10, 12. W osiedlu Skarpa
– zakupu programu komputerowego uniwersalnego generatora e- sprawozdań finansowych,
– ujęcia od 1.01.2019 r. w opłaty za najem lokali użytkowych opłaty z tytułu konserwacji domofonów ul. Fantastycznej 4 w wysokości:1,80 zł netto + 0,14zł VAT (8%) = 1,94 zł.
IV . Rozpatrzył pisma członków i mieszkańców dot.
– zmiany wysokości zaliczki CO ,
– zawieszenia postępowania egzekucyjnego,
– zwrotu nadpłaty na koncie opłat eksploatacyjnych,
– przedłużenia terminu spłaty zadłużenia z tytułu opłat eksploatacyjnych,
– odstąpienia od naliczania odsetek od nieterminowo wnoszonych opłat
Zarząd Spółdzielni