Protokół nr 9/2014
z posiedzenia Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
odbytego w dniu 04.03.2014 r.
Obecni:
– Prezes Zarządu – Ryszard Burski
– Zastępca prezesa ds. finansowych – Adam Ziółek
– Zastępca prezesa ds. eksploatacyjnych – Bożena Zielińska
– St. Specjalista ds. samorządowych – Anna Korzonek
Porządek posiedzenia:
1. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia,
2. Sprawy finansowe,
3. Sprawy eksploatacyjne,
4. Sprawy członkowsko mieszkaniowe,
5. Sprawy wniesione.
Ad. 1
Protokół z poprzedniego posiedzenia przyjęto bez uwag, jednomyślnie – 3 za.
Ad. 2
Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski kierowników pionu finansowo – księgowego dot.
– przedłużenia terminu spłaty zaległości
Zarząd Spółdzielni oceniając wysokość zadłużenia członków i mieszkańców SM „Czuby” umieszczonych w wykazie, sytuację materialną rodziny, oraz biorąc pod uwagę poniższe aspekty: czy prośba w powyższej sprawie skierowana do Zarządu jest po raz pierwszy, czy też kolejny, czy prowadzone było wobec członka i osób zamieszkałych postępowanie sądowe, wydane nakazy zapłaty, postanowił wyrazić zgodę na spłatę zaległości w ratach:
– 4 osobom w terminie do 31.12.2014 r. w tym 2 osobom termin ostateczny
– 1 osobie na raty w wysokości 700 zł z kontrolą po 3 miesiącach, czy w/w wywiązuje się ze złożonego zobowiązania
– odstąpienia od naliczenia odsetek
Zarząd Spółdzielni po przeanalizowaniu sytuacji materialnej, zdrowotnej oraz innych wskazanych w podaniu zdarzeń w rodzinie członka i mieszkańców SM „Czuby”, postanowił odstąpić od naliczania odsetek:
– 3 osobom w wysokości 30%
– 3 osobom w wysokości 40%
oraz 1 osobie w wysokości 50% z tytułu nieterminowo wnoszonych rat normatywu
– rozliczenia niedoboru bilansu zużycia wody
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na rozliczanie niedoboru bilansu zużycia wody w w ramach nieruchomości Sympatyczna 2 i 4 zgodnie z § 14 ust.4 regulaminu.
Ad. 3
Z zakresu spraw techniczno – eksploatacyjnych Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski dot.
– likwidacji przedmiotów
Zarząd Spółdzielni zatwierdził zgodnie z załącznikami 3 wnioski komisji kwalifikacyjnej dot. likwidacji przedmiotów niewbudowanych znajdujących się na wyposażeniu Administracji Osiedla Skarpa.
– wymiany instalacji gazowej
Zarząd Spółdzielni decyzje w sprawie wymiany instalacji gazowej w najstarszych budynkach przy ulicy Gościnnej 15, 1, 3, 5 w osiedlu Skarpa w roku 2015 i zadłużeniu tej nieruchomości ze środków spółdzielczych – podejmie po opracowaniu i przedłożeniu harmonogramu spłaty, wpływu środków z odpisu w każdym roku na fundusz wymiany i określeniu przewidywanego kosztu wymiany instalacji w każdym roku.
– zatwierdzenia protokołu
Zarząd Spółdzielni zatwierdził protokół z przetargu na:
a) wykonanie remontu balkonów w osiedlu Skarpa w 2014 r. Wyraził zgodę na podpisanie umowy na wykonanie w/w prac z firmami wskazanymi w protokole tj. MARTEN-BUD i PROBUD .
b) na roboty związane z wykonaniem przeglądu instalacji elektrycznej w budynkach osiedla Skarpa ,Łęgi, Błonie Widok . Wyraził zgodę na podpisanie umowy na wykonanie w/w prac z firma wskazaną w protokole tj ELEKTRO-Bielsk
– przeprowadzenia przetargu
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na przeprowadzenie przetargu:
a) w trybie „zapytania ocenę” na wykonanie naprawy elewacji budynku mieszkalnego przy ulicy Bursztynowej 24. Zatwierdził wykaz firm do których należy skierować zapytanie oraz skład komisji przetargowej zgodnie z propozycją zawartą we wniosku.
b) nieograniczonego na remont wiatrołapów w budynkach Kaczeńcowa6, Biedronki 9, 11, Bociania 6, 8, 10 w osiedlu Łęgi. Zatwierdził Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia oraz skład komisji przetargowej zgodnie z propozycją zawarta we wniosku.
c) w trybie „zapytania ocenę” na sprzątanie klatek schodowych w budynkach przy ulicy Topazowa 6 klatka III m mieszkania od nr 21 – 28, zatwierdził skład komisji przetargowej zgodnie z propozycją zawarta we wniosku.
d) na podstawie § 46 pkt 1 i 2 regulaminu w trybie „zamówienia z wolnej ręki” zlecenie firmie CHEMAX zlikwidowanie niedrożności kanalizacji sanitarnej w budynkach przy ulicy Kawaleryjskiej 14, 16, 18, Szaserów 1, 9, 11, Hetmańskiej 6, 8, 10.
– opracowania dokumentacji
Zarząd Spółdzielni wyraża zgodę na przedłużenie do dnia 30.04.2014 r. terminu opracowania dokumentacji projektowej pawilonu usługowego przy ulicy Agatowej 7 na działce nr 19/6 w osiedlu Poręba.
– zawarcia umów na abonamenty telefoniczne
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na zawarcie umów na abonamenty telefoniczne sieci PLUS GSM dla potrzeb dźwigów osobowych w budynkach przy ulicy Radości 14, Fantastycznej 17 w osiedlu Skarpa.
Ad. 4
Zarząd Spółdzielni podjął poniżej przedstawione decyzje i uchwały w sprawach członkowsko – mieszkaniowych:
– przyjął w poczet członków 1 osobę – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe nowego członka.
– zatwierdzenie protokołu z przetargu na ustanowienie odrębnej własności lokalu mieszkalnego przy ulicy Sympatycznej 14/1 – cena wylicytowana 133 000,00 zł
Ad. 5
Zarząd Spółdzielni przeanalizował poniżej przedstawiony projekt uchwały Walnego Zgromadzenia
Projekt uchwały w sprawie podziału nadwyżki bilansowej za 2014 r. po zaopiniowaniu zostanie zamieszczony w Informatorze dostarczonym wszystkim osobom posiadającym tytuł prawny do lokalu mieszkalnego, garażu i lokalu użytkowego oraz zostanie umieszczony na stronie internetowej wraz z pozostałymi materiałami na Walne Zgromadzenie.
Na tym protokół zakończono.
Sporz Zarząd Spółdzielni.