Protokół nr 43/2014
z posiedzenia Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
odbytego w dniu 21.10.2014 r.
Obecni:
– Prezes Zarządu – Ryszard Burski
– Zastępca prezesa ds. finansowych – Adam Ziółek
– Zastępca prezesa ds. eksploatacyjnych – Bożena Zielińska
– St. Specjalista ds. samorządowych – Anna Korzonek
Porządek posiedzenia:
1. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia,
2. Sprawy finansowe,
3. Sprawy eksploatacyjne,
4. Sprawy członkowsko mieszkaniowe,
5. Sprawy pracownicze,
6. Sprawy wniesione.
Ad. 1
Protokół z poprzedniego posiedzenia przyjęto bez uwag, jednomyślnie – 3 za.
Ad. 2
Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski kierowników pionu finansowo – księgowego dot.
– przedłużenia terminu spłaty zaległości
Zarząd Spółdzielni oceniając wysokość zadłużenia członków i mieszkańców SM „Czuby” umieszczonych w wykazie, sytuację materialną rodziny, oraz biorąc pod uwagę poniższe aspekty: czy prośba w powyższej sprawie skierowana do Zarządu jest po raz pierwszy, czy też kolejny, czy prowadzone było wobec członka i osób zamieszkałych postępowanie sądowe, wydane nakazy zapłaty, postanowił wyrazić zgodę na spłatę zaległości w ratach :
– 1 osobie w terminie do 31.05.2015 r.
– 1 osobie w terminie do 31.10.2015 r.
oraz
– 1 osobie w terminie do 31.08.2015 r. z tytułu bieżących rat normatywu
– skierowania spraw do sądu
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na skierowanie do sądu pozwów o zapłatę należności z tytułu opłat eksploatacyjnych za mieszkanie wobec 16 dłużników wymienionych w załączniku, tych którzy nie reagują na wezwania o zapłatę i inne działania mające na celu spłatę zadłużenia – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe dłużników.
– skierowania wniosków do komornika
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na skierowanie do komornika wniosków o wszczęcie egzekucji wobec 8 dłużników wymienionych w załączniku tych którzy nie reagują na wezwania o zapłatę i inne działania mające na celu spłatę zadłużenia – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe dłużników.
– odstąpienia od naliczenia odsetek
Zarząd Spółdzielni po przeanalizowaniu sytuacji materialnej, zdrowotnej oraz innych wskazanych w podaniu zdarzeń w rodzinie członka i mieszkańców SM „Czuby” , postanowił odstąpić od naliczania odsetek:
– 1 osobie w wysokości 30%
– 1 osobie w wysokości 40%
– 2 osobom w wysokości 50%
– 1 osobie w wysokości 100%
oraz
– 2 osobie w wysokości 50% z tytułu rat normatywu
– zwrotu nadpłaty
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę byłemu właścicielowi lokalu mieszkalnego przy ulicy Agatowej w osiedlu Poręba na zwrot nadpłaty, występującej na koncie opłat eksploatacyjnych w wysokości 142,57 zł z tytułu rozliczenia wody – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe byłego członka.
– rozliczenia zadłużeń obciążających mieszkanie
Zarząd Spółdzielni realizując decyzję z dnia 30.09.2014 roku dotyczącą odstąpienia od naliczenia odsetek mieszkania położonego przy ulicy Bursztynowej w osiedlu Widok i ustaleniu, że cena sprzedaż mieszkania zawarta w Akcie Notarialny wynosi 170.000,00 zł, że w dniu 20.10.2014 roku w/w kwoty została przelana na kont Spółdzielni jako zapłata za mieszkanie z przeznaczeniem na spłatę zadłużeń, oraz w związku z prośbą komornika sądowego o zabezpieczenie kosztów egzekucyjnych w wysokości 2.270,00 zł naliczonych od prowadzonych spraw komorniczych postanowił odstąpić od naliczenia odsetek zgodnie z rozliczeniem zawartym w załączniku – w tym miejscu w protokole umieszczono rozliczenie.
Ad. 3
Z zakresu spraw techniczno – eksploatacyjnych Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski dot.
– zatwierdzenia protokołu
Zarząd Spółdzielni zatwierdził protokół z przetargu:
a) na wykonanie prac remontowych – malowanie klatek schodowych wraz z wózkowniami w budynku przy ulicy Dziewanny 1 w osiedlu Ruta. Wyraził zgodę na podpisanie umowy na wykonanie w/w prac z firmą wskazaną w protokole tj. HAS Inwestycje Lublin,
b) nieograniczonego na docieplenie ścian zewnętrznych budynku przy ulicy Watykańskiej 4 w osiedlu Ruta. Wyraził zgodę na podpisanie umowy na wykonanie w/w prac z firmą wskazaną w protokole tj. POL – BUD Lublin
c) nieograniczony na zbycie prawa użytkowania wieczystego działki 52/14 położonej przy ulicy Watykańskiej 8-10 . Wyraził zgodę na zbycie przedmiotowej działki oferentowi wskazanemu w protokole – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe oferenta.
– zasad funkcjonowania, konserwacji i dostawy sygnału internetowego dla potrzeb zamontowanego monitoringu
Zarząd Spółdzielni zatwierdził zasad funkcjonowania, konserwacji i dostawy sygnału internetowego dla potrzeb zamontowanego monitoringu na parkingu w nieruchomości EW – 01 przy ulicy Szmaragdowej 46 w osiedlu Widok Wyraził zgodę na zawarcie umowy na konserwację systemu monitoringu i szlabanów z Firmą Elwot, która zrealizowała dostawę i montaż urządzeń oraz zgodę na zawarcie umowy z Firmą Multimedia na dostawę sygnału internetowego do obsługi systemu monitoringu.
Zasady funkcjonowania monitoringu wizyjnego na parkingu Szmaragdowa 46.
§1
Niniejsze zasady, opracowane na podstawie Regulaminu monitoringu budynku, nieruchomości wraz z otoczeniem obowiązującego w zasobach SM „Czuby” w Lublinie, regulują funkcjonowanie monitoringu wizyjnego na parkingu Szmaragdowa 46, który został zainstalowany na wniosek mieszkańców nieruchomości położonej w Lublinie przy ulicy Szmaragdowej 46.
§2
Koszt instalacji, o której mowa w § l, pokryty został z funduszu remontowego nieruchomości Szmaragdowa 46.
§3
Celem monitoringu jest:
a) zapewnienie oraz zwiększenie bezpieczeństwa użytkowników obiektu i mienia,
b) wyjaśnianie sytuacji konfliktowych,
c) ustalanie sprawców czynów nagannych ( bójki, zniszczenia mienia, kradzieże itp.) na parkingu,
d) ograniczanie dostępu do obiektu i jej terenu osobom nieuprawnionym,
e) wyeliminowanie aktów wandalizmu na parkingu,
f) sprawowanie nadzoru oraz kontroli przez właścicieli oraz zarządcę obiektu,
g) kontrola prawidłowości działania szlabanów oraz ich ochrona przed dewastacją i zniszczeniem.
§4
- Monitoring funkcjonuje całodobowo.
- Rejestracji i zapisywaniu podlega tylko obraz z systemu monitoringu.
- Okres przechowywania nagrań wynosi 14 dni. Po tym okresie nagrania są nadpisywane automatycznie.
§5
- System monitoringu składa się z trzech kamer, rejestratora, okablowania oraz oprogramowania do rejestracji
- Elementy monitoringu w miarę konieczności i możliwości finansowych są udoskonalane, wymieniane i rozszerzane.
- Użytkownicy parkingu zostali poinformowani o funkcjonowaniu monitoringu wizyjnego poprzez oznakowanie stosownymi tablicami.
§6
- Dwie kamery monitorują wjazd i wyjazd z parkingu (lewy i prawy szlaban).
- Kamera obrotowa monitoruje cały parking, tj. od strony ul. Jana Pawła II oraz kortów po obrębie granicy działki parkingu, od strony budynku mieszkalnego po granice chodnika przylegającego do krawędzi parkingu.
- Budynek, chodnik oraz wejścia do klatek nie są objęte monitoringiem.
§7
- Rejestrator znajduje się w zamkniętym pomieszczeniu suszarni w szafce zamykanej na klucz, do której dostęp mają osoby upoważnione.
- Podgląd parkingu na żywo z kamery obrotowej udostępniony może być osobom posiadającym tytuł prawny do lokalu po złożeniu oświadczenia, którego wzór stanowi załącznik do niniejszych zasad, oraz otrzymaniu indywidualnego hasła dostępu.
- Dane z zapisu rejestratora udostępnia się tylko właściwym organom (Policji, Prokuraturze, Sądom) w zakresie realizowania przez nie zadań ustawowych.
- Osoby, które mają wgląd w zarejestrowany obraz przez monitoring wizyjny, ponoszą odpowiedzialność za ochronę danych osobowych.
- Dane zawarte na nośniku fizycznym nie stanowią informacji publicznej i nie podlegają udostępnianiu w oparciu o przepisy ustawy o dostępie do informacji publicznej.
§8
- Prawo do ustalenia bądź zmiany hasła dostępu ma tylko zarządca obiektu.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem ostateczną decyzję podejmuje zarządca obiektu.
- Obowiązujące zasady wykorzystania monitoringu wchodzą w życie z dniem 21.10.2014 r.
– zlecenie wykonania robót
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na zlecenie zgodnie z § 46 Regulaminu udzielenia zamówienia na roboty remontowo-budowlane. firmie wybranej w drodze przetargu przez UM Lublin. wykonanie chodnika z kostki betonowej do wąwozu w miejscu istniejącego prowizorycznego zejścia po płytach drogowych od strony Nieruchomości EW — 04 przy ul. Szmaragdowej 16 w Osiedlu „Widok” tj. odcinka o długości 30 mb znajdującego się w obrębie przedmiotowej nieruchomości sfinansowanego ze środków funduszu remontowego tej nieruchomości.
– wprowadzenia do planu remontów mienia Spółdzielni.
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na włączenie do planu remontów mienia Spółdzielni na rok 2014. realizacji robót brukarskich tj. wykonanie chodnika z kostki betonowej wzdłuż sięgacza miedzy budynkami mieszkalnymi przy ul. Szmaragdowej 4 i 16 – chodnika znajdującego się na terenie Gminy Lublin . Projekt został uzgodniony przez Zarząd Dróg i Mostów w Lublinie, który udzielił zgody na dysponowanie gruntem pasa drogowego. . Projekt opracowano z inicjatywy mieszkańców Nieruchomości Szmaragdowa 16 zostanie sfinansowany ze środków funduszu remontowego Nieruchomości Szmaragdowa 16.
Ad. 4
Zarząd Spółdzielni podjął poniżej przedstawione decyzje i uchwały w sprawach członkowsko – mieszkaniowych
Nie rozpatrywano spraw w tym punkcie porządku obrad .
Ad. 5
Zarząd Spółdzielni podjął poniżej przedstawione decyzje i uchwały w sprawach pracowniczych.
– wyraził zgodę na rozwiązanie umowy o pracę z dniem 20.10.2014 r. z pracownikiem zatrudnionym w charakterze gospodarzem rejonu w os. Widok na zasadzie porozumienia stron – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe pracownika.
– na prośbę pracownika wyraził zgodę na rozwiązanie umowy o prace z w/w z dniem 24.11.2014 r. na zasadzie porozumienia stron w związku z przejściem na emeryturę oraz przyznaje należna odprawę emerytalną – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe pracownika.
Ad. 6
Zarząd Spółdzielni zatwierdził ceny jednego posiłku regeneracyjnego dla pracowników gospodarzy rejonu na okres zimy
Na tym protokół zakończono.
Sporz. Zarząd Spółdzielni