Protokół nr 42/2014
z posiedzenia Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
odbytego w dniu 14.10.2014 r.
Obecni:
– Prezes Zarządu – Ryszard Burski
– Zastępca prezesa ds. finansowych – Adam Ziółek
– Zastępca prezesa ds. eksploatacyjnych – Bożena Zielińska
– St. Specjalista ds. samorządowych – Anna Korzonek
Porządek posiedzenia:
1. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia,
2. Sprawy finansowe,
3. Sprawy eksploatacyjne,
4. Sprawy członkowsko mieszkaniowe,
5. Sprawy pracownicze,
6. Sprawy wniesione.
Ad. 1
Protokół z poprzedniego posiedzenia przyjęto bez uwag, jednomyślnie – 3 za.
Ad. 2
Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski kierowników pionu finansowo – księgowego dot.
– przedłużenia terminu spłaty zaległości
Zarząd Spółdzielni oceniając wysokość zadłużenia członków i mieszkańców SM „Czuby” umieszczonych w wykazie, sytuację materialną rodziny, oraz biorąc pod uwagę poniższe aspekty: czy prośba w powyższej sprawie skierowana do Zarządu jest po raz pierwszy, czy też kolejny, czy prowadzone było wobec członka i osób zamieszkałych postępowanie sądowe, wydane nakazy zapłaty, postanowił wyrazić zgodę na spłatę zaległości w ratach:
– 2 osobom w terminie do 31.10.2015 r.
– 1 osobie nie wyraził zgody na ponowne przedłużenie terminu i poklecił skierować wniosek do komornika o wszczęcie postępowania egzekucyjnego
– odstąpienia od naliczenia odsetek
Zarząd Spółdzielni po przeanalizowaniu sytuacji materialnej, zdrowotnej oraz innych wskazanych w podaniu zdarzeń w rodzinie członka
i mieszkańców SM „Czuby”, postanowił odstąpić od naliczania odsetek:
– 1 osobie w wysokości 30%
– 1 osobie w wysokości 40%
oraz
– 1 osobie w wysokości 50% z tytułu rat normatywu
– wniosków o sprzedaż własnościowego prawa do lokali
Zarząd Spółdzielni postanowił skierować do Rady Nadzorczej wnioski o podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na wystąpienie z powództwem cywilnym o nakazanie sprzedaży własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego w drodze licytacji wobec 22 wymienionych w załączniku dłużników – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe dłużników.
Ad. 3
Z zakresu spraw techniczno – eksploatacyjnych Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski dot.
– zatwierdzenia protokołu
Zarząd Spółdzielni zatwierdził protokół z przetargu:
a) przeprowadzonego w trybie „zapytania o cenę” na malowanie klatek schodowych w budynku przy ulicy Tatarakowej 2 w osiedlu Łęgi. Wyraził zgodę na zawarcie umowy na wykonanie w/w prac z firmą wskazaną w protokole tj firmą Usługi Remontowo Budowlane „Pablobud”,
b) na wykonanie remontu nawierzchni asfaltowej , remontu zatoki parkingowej i chodnika przy dojeździe do budynku przy ulicy Stokrotki 7 w osiedlu Ruta. Wyraził zgodę na zawarcie umowy na wykonanie w/w prac z firmą wskazaną w protokole tj firmą Przedsiębiorstwem Budowlanym MARKA.
– przepisania umowy na dzierżawę
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę dzierżawcy terenu przy ulicy Stokrotki w osiedlu Ruta na przepisanie umowy dzierżawy na inną osobę. Wszystkie warunki umowy dzierżawy pozostają bez zmiany- w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe dzierżawcy i jej warunki.
– zmiany wysokości opłat za najem lokalu
Zarząd Spółdzielni nie wyraził zgody na zmianę wysokości opłat za najem lokalu:
a) przy ulicy Dziewanny w osiedlu Ruta
b) przy ulicy Szmaragdowej w osiedlu Widok – w tym miejscu w protokole umieszczono adresy lokali.
– wypowiedzenia umowy o najem
Zarząd Spółdzielni polecił wypowiedzieć w trybie natychmiastowym umowy o najem lokalu użytkowego przy ul. Fantastycznej w osiedlu Skarpa obecnemu najemcy z uwagi na brak podpisania porozumienia stron o przepisaniu umowy o najem przedmiotowego lokalu oraz występującą zaległością w opłatach czynszowych na lokalu – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe najemcy i adres lokalu
– przeprowadzenia przetargu
Zarząd Spółdzielni na podstawie § 45 ust.2 pkt 1 Regulaminu zamówień wyraził zgodę na przeprowadzenie przetargu w trybie „zapytania o cenę” na sprzątanie klatek schodowych w budynku przy ulicy Sympatycznej 2 w osiedlu Skarpa. Zatwierdził wykaz firm do których należy skierować zapytanie oraz skład komisji przetargowej zgodnie z propozycją zawartą we wniosku.
Ad. 4
Zarząd Spółdzielni podjął poniżej przedstawione decyzje i uchwały w sprawach członkowsko – mieszkaniowych
– uznał, że dokonana na poczet zadłużenia wpłata kwoty 5 000 zł,- przez osobę wobec której Rada Nadzorcza podjęła uchwałę w sprawie wystąpienia z powództwem do sądu o nakazanie sprzedaży w drodze licytacji przysługującego prawa do lokalu nie będzie miała wpływu na realizację w/w uchwały – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe i adres lokalu
– wycofał skierowany do Rady Nadzorczej wniosek:
a) o ustanowienie hipoteki przymusowej wobec dłużników zam., przy ulicy Turkusowej w osiedlu Poręba z uwagi na wpis w księdze wieczystej hipoteki przymusowej przez Izby Celnej na kwoty 436 231 zł ,- i Zakład Ubezpieczeń Społecznych kwoty 178 003,44 zł.- w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe.
b) o wykreślenie z rejestru członka osoby, która zbyła lokal mieszkalny przy ulicy Biedronki w osiedlu Łęgi w związku ze złożonym przez w/w pisemnego wystąpieniem z członkostwa – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe.
Ad. 5
Zarząd Spółdzielni podjął poniżej przedstawione decyzje i uchwały w sprawach pracowniczych.
– przyznał n/w pracownikom świadczenia z ZFŚS – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe pracowników.
Ad. 6
Nie rozpatrywano spraw w tym punkcie porządku obrad.
Na tym protokół zakończono.
Sporz. Zarząd Spółdzielni