Protokół nr 33/2014
z posiedzenia Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
odbytego w dniu 12.08.2014 r.
Obecni:
– Prezes Zarządu – Ryszard Burski
– Zastępca prezesa ds. finansowych – Adam Ziółek
– Zastępca prezesa ds. eksploatacyjnych – Bożena Zielińska
– St. Specjalista ds. samorządowych – Anna Korzonek
Porządek posiedzenia:
1. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
2. Sprawy finansowe.
3. Sprawy eksploatacyjne.
4. Sprawy członkowsko mieszkaniowe.
5. Sprawy pracownicze
6. Sprawy wniesione.
Ad. 1
Protokół z poprzedniego posiedzenia przyjęto bez uwag, jednomyślnie – 3 za.
Ad. 2
Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski kierowników pionu finansowo – księgowego dot.
– przedłużenia terminu spłaty zaległości
Zarząd Spółdzielni oceniając wysokość zadłużenia członków i mieszkańców SM „Czuby” umieszczonych w wykazie, sytuację materialną rodziny, oraz biorąc pod uwagę poniższe aspekty: czy prośba w powyższej sprawie skierowana do Zarządu jest po raz pierwszy, czy też kolejny, czy prowadzone było wobec członka i osób zamieszkałych postępowanie sądowe, wydane nakazy zapłaty, postanowił wyrazić zgodę na spłatę zaległości w ratach:
– 1 najemcy lokalu użytkowego w terminie do 30.09.2014 r.
– 1 osobie w terminie do 31.12.2014 r.
– 1 osobie w terminie do 31.01.2015 r.
– 1 osobie w terminie do 28.02.2015 r.
– 1 osobie w terminie do 30.06.2015 r.
– 1 osobie w terminie do 30.10.2016 r.
– 1 osobie w terminie do 31.03.2018 r.
– zawieszenia postępowania komorniczego
Zarząd Spółdzielni nie wyraził zgody na zawieszenie postępowania komorniczego wobec osoby zam. przy ulicy Sympatycznej w osiedlu Skarpa. Polecił wystąpić z wnioskiem do komornika o realizację uchwały Rady Nadzorczej w sprawie sprzedaży przysługującego w/w spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego w drodze licytacji – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe.
– odstąpienia od naliczenia odsetek
Zarząd Spółdzielni po przeanalizowaniu sytuacji materialnej, zdrowotnej oraz innych wskazanych w podaniu zdarzeń w rodzinie członka i mieszkańców SM „Czuby”, postanowił odstąpić od naliczania odsetek:
– 1 osobie w wysokości 40%
– 1 osobie w wysokości 100%
– 2 osobom nie wyraził zgody na ponowne odstąpienie od naliczenia odsetek.
– zwrotu nadpłaty
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę osobie zam. przy ulicy Przedwiośnie 2/13 na zwrot w kasie spółdzielni nadpłaty w kwocie 462,90 zł występującej na koncie opłat eksploatacyjnych w/w – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe.
– planu gospodarczego na 2015 r. osiedla Niska Skarpa
Zarząd Spółdzielni zatwierdził plan gospodarczo – finansowy na 2015 r. dla osiedla Niska Skarpa – dla nieruchomości ENS 001 ul. Gościnna 60 – 76, ENS 002 ul. Przytulna 8 – 30 oraz dla budynków w nieruchomości wyodrębnionych ul. Uśmiechu, których właściciele są członkami spółdzielni – ENS 003 ul. Uśmiechu 8, 23, 29.
– przeksięgowanie wyniku utrzymania mienia
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na przeksięgowanie na konto 710 wyniku utrzymania mienia za rok 2013. Powyższe podyktowane jest koniecznością wykonania robót remontowych w osiedlach.
Ad. 3
Z zakresu spraw techniczno – eksploatacyjnych Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski dot.
– sporządzenie aneksu do umowy
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na sporządzenie aneksu do umowy:
a) zmieniającego termin z dnia 31.07.2014 r. na 30.09.2014 r. na opracowanie dokumentacji projektowej zespołu garażowo – usługowego przy ulicy Filaretów na działce nr 24/7 w osiedlu Skarpa.
b) zmieniającego termin na dzień 15.09.2014 r. zakończenia remontu balkonów w budynku przy ulicy Radości 4 w osiedlu Skarpa przez firmę MARTEN – BUD.
– adaptacji lokalu użytkowego na pomieszczenie sanitarne
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na adaptację lokalu użytkowego o powierzchni 5m2 znajdującego się na parterze budynku przy ulicy Dragonów 2 na pomieszczenie WC dla najemców lokali. Powyższe działania są konieczne z uwagi na przekazanie dotychczasowej toalety dla wyłącznego korzystania Domu Kultury (ogniska przedszkolnego).
– zatwierdzenie protokołu
Zarząd Spółdzielni zatwierdził protokół z przetargu na remont kominów w budynku przy ulicy Husarskiej 2, 6, 8 oraz przy ulicy Rycerskiej 4, 6 w osiedlu Błonie – unieważnił przetarg z powodu niewystraczających środków finansowych na wykonanie w/w prac.
– przeprowadzenie przetargu
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na przeprowadzenie przetargu nieograniczonego na wykonanie remontu tarasu nad garażami w budynku przy ulicy Różanej 6. Zatwierdził Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia oraz skład komisji przetargowej zgodnie z propozycją zawartą we wniosku.
– zatwierdzenia planu inwestycyjnego na 20215 r.
Zarząd Spółdzielni wstępnie zatwierdził plan inwestycyjny na 2015 r.
PLAN INWESTYCYJNY NA 2015 ROK
L.p. |
Nazwa zadania |
w zadaniu inwestycyjnym |
Efekty rzeczowe |
Wart. robót do wykonania |
|||||
lokale |
garaże |
||||||||
szt. |
m2 Pu |
szt. |
m2 Pu |
szt. |
m2 Pu |
zł |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
|
1. |
SKARPA |
50 |
1 143,00 |
5 |
276 |
45 |
867 |
2 700 000 |
|
– zesp. garaży z usługami |
50 |
1 143,00 |
5 |
276 |
45 |
867 |
2 700 000 |
||
2. |
PORĘBA |
1 |
436,00 |
1 |
436 |
1 800 000 |
|||
– pawilon usługowy |
1 |
436,00 |
1 |
436 |
1 800 000 |
||||
OGÓŁEM |
4 500 000 |
Przedłoży w/w plan do uchwalenia Radzie Nadzorczej na najbliższym posiedzeniu.
– najem lokalu użytkowego
Zarząd Spółdzielni na podstawie § 1 ust.3 pkt b regulaminu wynajmu lokali użytkowych oraz dzierżawy terenu wyraził zgodę na przepisanie umowy najmu lokalu użytkowego położonego przy ulicy Radości w osiedlu Skarpa na innego najemcę. Wszystkie warunki umowy pozostają bez zmiany – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe.
Ad. 4
Zarząd Spółdzielni podjął poniżej przedstawione decyzje i uchwały w sprawach członkowsko – mieszkaniowych
– wycofał z Rady Nadzorczej wniosek z dnia 1.07.2014 r. o wystąpienie z powództwem cywilnym o nakazie sprzedaży w drodze licytacji na podstawie przepisów Kodeksu postępowania cywilnego mieszkania przy ulicy Fantastycznej w osiedlu Skarpa w związku z nieuregulowanym stanem prawnym lokalu, oraz podpisaną ugodą na spłatę zadłużenia w ratach – w tym miejscu w protokole umieszczono adres lokalu.
Ad. 5
– w okresie 11.08.2014 r. do 22.08.2014 r. powierza innej osobie na umowę zlecenia, na czas zastępstwa za pracownika przebywającego na zwolnieniu lekarskim sprzątanie pomieszczeń biurowych Zarządu Sp-ni. – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe.
– jednomyślnie – 3 za podjął uchwałę poniższej treści:
Uchwała nr 16/2014
Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia 12.08.2014 r.
w sprawie: wstępnego zatwierdzenia struktury organizacyjnej Zarządu i Administracji Ogólnej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie na 2015 r.
Zarząd SM „Czuby” w Lublinie zmierzając do racjonalizacji zatrudnienia, oraz zapewnienia prawidłowego wykonywania statutowych zadań, uchwala co następuje.
§ 1
Wstępnie zatwierdza się strukturę organizacyjną Zarządu i Administracji Ogólnej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie na 2015 r. stanowiącą załącznik do niniejszej uchwały.
§ 2
Powyższa struktura przedstawiona zostanie na posiedzenie Rady Nadzorczej celem ostatecznego jej zatwierdzenia zgodnie z kompetencjami.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
W tym miejscu w protokole umieszczono – schemat Struktury organizacyjna Zarządu i administracji ogólnej Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie na 2015 rok
Ad. 6
Nie rozpatrywano spraw w tym punkcie porządku obrad.
Na tym protokół zakończono.
Sporz. Zarząd Spółdzielni.