Protokół nr 22/2014
z posiedzenia Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
odbytego w dniu 03.06.2014 r.
Obecni:
– Prezes Zarządu – Ryszard Burski
– Zastępca prezesa ds. finansowych – Adam Ziółek
– Zastępca prezesa ds. eksploatacyjnych – Bożena Zielińska
– St. Specjalista ds. samorządowych – Anna Korzonek
Porządek posiedzenia:
1. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
2. Sprawy finansowe.
3. Sprawy eksploatacyjne.
4. Sprawy członkowsko mieszkaniowe.
5. Sprawy pracownicze
6. Sprawy wniesione.
Ad. 1
Protokół z poprzedniego posiedzenia przyjęto bez uwag, jednomyślnie – 3 za.
Ad. 2
Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski kierowników pionu finansowo – księgowego dot.
– przedłużenia terminu spłaty zaległości
Zarząd Spółdzielni oceniając wysokość zadłużenia członków i mieszkańców SM „Czuby” umieszczonych w wykazie, sytuację materialną rodziny, oraz biorąc pod uwagę poniższe aspekty: czy prośba w powyższej sprawie skierowana do Zarządu jest po raz pierwszy, czy też kolejny, czy prowadzone było wobec członka i osób zamieszkałych postępowanie sądowe, wydane nakazy zapłaty, postanowił wyrazić zgodę na spłatę zaległości w ratach:
– 1 osobie w terminie do 31.07.2014 r.
– 1 osobie w terminie do 31.10.2014 r.
– 1 osobie w terminie do 31.12.2014 r.
– 1 osobie w terminie do 31.05.2015 r.
– 2 osobom nie wyraził zgody na ponowne przedłużenie terminu spłaty i polecił skierować wnioski do sądu o wydanie nakazów zapłaty.
oraz
– 1 najemcy lokalu użytkowego w terminie do 31.03.2015 r.
– skierowanie wniosków do sądu
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na skierowanie pozwów o zapłatę z tytułu opłat eksploatacyjnych wobec 19 osób wymienionych w załączniku niereagujących na podejmowane przez spółdzielnię działania mające na celu likwidację zadłużenia – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe dłużników:
– odstąpienia od naliczenia odsetek
Zarząd Spółdzielni po przeanalizowaniu sytuacji materialnej, zdrowotnej oraz innych wskazanych w podaniu zdarzeń w rodzinie członka i mieszkańców SM „Czuby”, postanowił odstąpić od naliczania odsetek:
– 1 osobie w wysokości 30%
– 1 osobie w wysokości 40%
– zmiana zaliczki na CO
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę osobie zam. przy ulicy Tatarakowa w osiedlu Łęgi na zmniejszenie zaliczki na CO z 160,86 zł na 120 zł. – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe.
– zmiany wysokości zaliczki na c.o.
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na zmniejszenie z dniem 1.06.2014 r. zaliczki na c.o. w mieszkaniach w osiedlu Skarpa:
– przy ul. Romantycznej z kwoty I24,07z}/m-c na kwotę 114,07zł/m – c
– przy ul. Gościnnej z kwoty 98,60zł/m-c na kwotę 88,60zł/m –c – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe
Ad. 3
Z zakresu spraw techniczno – eksploatacyjnych Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski dot.
– przeprowadzenia przetargu
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na przeprowadzenie przetargu nieograniczonego na roboty związane z remontem pokrycia dachów w budynkach osiedla Łęgi i Błonie.
Zatwierdził Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia oraz skład komisji przetargowej zgodnie z propozycja zawartą we wniosku.
– wykonania instalacji c.o. w lokalu przy ul. Turkusowej 1/U-1
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę najemcy lokalu użytkowego położnego przy ul. Turkusowej w osiedlu Poręba na wykonanie instalacji c.o. w przedmiotowym lokalu. Prace należy wykonać zgodnie ze sztuką budowlaną, własnym staraniem i na własny koszt, po uzyskaniu wszelkich niezbędnych pozwoleń. Ponadto wyraził zgodę na wpisanie do umowy klauzuli o nie wypowiadaniu umowy ze strony Spółdzielni przez okres 10 lat pod warunkiem nie wnoszenia przez Najemcę roszczeń finansowych za wykonane prace ulepszające lokal tak obecnie jak i po rozwiązaniu stosunku najmu – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe najemcy.
– zwiększenia zakresu robót brukarskich
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na zwiększenia zakresu robót brukarskich przy ul. Szmaragdowej 16 w Osiedlu „Widok” w następującym zakresie:
– wykonanie remontu podestu i stopni przed wejściem do klatki schodowej nr VIII;
– wykonanie wymiany nawierzchni chodnika przed klatką schodową nr XIII z płyt betonowych na kostkę betonową gr. 6 cm pochodzącą z rozbiórki;
– wykonanie miejsca postojowego dla osoby niepełnosprawnej przy altanie śmietnikowej wysokości XV klatki schodowej z trylinki pochodzącej z odzysku.
Wyraził zgodę na zlecenie wykonania w/w robót Firmie „STANDROG” Przedsiębiorstw Budownictwa Drogowego wybranej w ramach przetargu na roboty brukarskie w Os. „Widok”.
– zatwierdzenia protokołu
Zarząd Spółdzielni zatwierdził protokół z przetargu przeprowadzonego w trybie zapytania o cenę na wymianę wodomierzy i ciepłomierzy po upływie okresu legalizacji w budynkach mieszkalnych przy ulicy Bursztynowej 25 i 34 oraz Topazowej 4 i 6 w osiedlu Widok. Wyraził zgodę na zawarcie umowy na wykonanie w/w p[rac z firmą wskazaną w protokole tj, ISTA Polska Sp. z o.o.
– podnajmu lokalu
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę najemcy lokalu użytkowego przy ulicy Kaczeńcowej w osiedli Łęgi na podnajem części lokalu z przeznaczeniem na zabiegi kosmetyczne – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe.
Ad. 4
Zarząd Spółdzielni podjął poniżej przedstawione decyzje i uchwały w sprawach członkowsko – mieszkaniowych
– przyjął w poczet członków 2 osoby – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe nowych członków.
Ad. 5
Zarząd Spółdzielni podjął poniżej przedstawione decyzje i uchwały w sprawach pracowniczych:
Nie rozpatrywano spraw w tym punkcie porządku obrad.
Ad. 6
Zarząd Spółdzielni analizował wnioski zgłoszone na częściach Walnego Zgromadzenia przeprowadzonych dla członków zamieszkałych w osiedlu Ruta, Widok i Błonie.
Na tym protokół zakończono.
Sporz. Zarząd Spółdzielni.