Protokół nr 6/2013
z posiedzenia Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
odbytego w dniu 05.02.2013 r.
Obecni:
– Prezes Zarządu – Ryszard Burski
– Zastępca prezesa ds. finansowych – Adam Ziółek
– Zastępca prezesa ds. eksploatacyjnych – Bożena Zielińska
– St. Specjalista ds. samorządowych – Anna Korzonek
Porządek posiedzenia:
1. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia ,
2. Sprawy finansowe.
3. Sprawy eksploatacyjne.
4. Sprawy członkowsko mieszkaniowe.
5. Sprawy pracownicze.
6. Sprawy wniesione.
Ad. 1
Protokół z poprzedniego posiedzenia przyjęto bez uwag, jednomyślnie – 3 za.
Ad. 2
Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski kierowników pionu finansowo – księgowego dot.
– przedłużenia terminu spłaty zaległości
Zarząd Spółdzielni oceniając wysokość zadłużenia członków i mieszkańców SM „Czuby” umieszczonych w wykazie, sytuację materialną rodziny, oraz biorąc pod uwagę poniższe aspekty: czy prośba w powyższej sprawie skierowana do Zarządu jest po raz pierwszy, czy też kolejny, czy prowadzone było wobec członka i osób zamieszkałych postępowanie sądowe, wydane nakazy zapłaty, postanowił wyrazić zgodę na spłatę zaległości w ratach:
– 1 osobie w terminie do 31.05.2013 r.
– 1 osobie w terminie do 31.07.2013 r.
– 1 osobie w terminie do 30.09.2013 r.
– 1 osobie w terminie do 31.12.2013 r.
– 2 osobom w terminie do 31.01.2014 r.
– 1 osobie wyraził zgodę na spłatę zaległości w ratach po 500 zł miesięcznie.
– zawieszenia postepowania komorniczego
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na zawieszenie postepowania komorniczego wobec członka zam. ulica Romantyczna w osiedlu Skarpa i wyraził zgodę na systematyczną spłatę zaległości- w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe .
– odstąpienia od naliczenia odsetek
Zarząd Spółdzielni po przeanalizowaniu sytuacji materialnej, zdrowotnej oraz innych wskazanych w podaniu zdarzeń w rodzinie członka i mieszkańców SM „Czuby”, postanowił odstąpić od naliczania odsetek:
– 9 osobom w wysokości 30%
– 1 osobie w wysokości 50%
– 1 osobie w wysokości 100%
– 2 osobom nie wyraził zgody na ponowne odstąpienie od naliczenia,
oraz z tytułu nieterminowych wpłat normatywu
– 1 osobie w wysokości 50%
– 1 osobie w wysokości 70%
– 1 osobie w wysokości 100%
– spisania w koszy operacyjne
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na spisanie w koszty operacyjne kwot należnych od poprzednich użytkowników miejsc postojowych na parkingach w osiedlu Skarpa tj.
– 98,15 zł z tytułu opłat za miejsce postojowe nr 219 przy ulicy Romantycznej 14,
– 82,40 zł z tytułu opłat za miejsce postojowe nr 86 przy ulicy Sympatycznej 1a,
– wyboru oferty na wykonanie książeczek opłat czynszowych
Zarząd Spółdzielni na wykonanie książeczek opłat na lokale mieszkalne i garaże z propozycji ujętych w załączniku zatwierdził ofertę nr 2 tj. Cedar- Pol Częstochowa, 14 blankietów, dane personalne adres, kod kreskowy, indywidualne numery kont bankowych, transport i sortowanie w paczki wg bazy danych, wykonanie 10 dni roboczych.
Ad. 3
Z zakresu spraw techniczno – eksploatacyjnych Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski dot:
– zatwierdzenie protokołu
Zarząd Spółdzielni zatwierdził protokół z przetargu przeprowadzonego w trybie zapytania o cenę na wykonanie Dokumentacji technicznej wymiany instalacji gazowej w budynkach osiedla Łęgi. Wyraził zgodę na zawarcie umowy na wykonanie dokumentacji technicznej remontu instalacji gazowej w budynkach tatarakowa 2,10,12 , Tymiankowa 3, Wiklinowa 4,6, Biedronki 3 i Kaczeńcowa 2 z firmą „Inwestprojekt”
– przeprowadzenie przetargu
Zarząd spółdzielni wyraził zgodę na przeprowadzenie przetargu nieograniczonego na roboty związane z dociepleniem ścian, stropodachów i remontem komór zsypowych w budynkach osiedla Skarpa i Błonie. Zatwierdził Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia oraz skład komisji przetargowej zgodnie z propozycją zawartą we wniosku.
– wynajęcia lokalu
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę firmie SOCATOTS s.c. na wynajęcie lokalu użytkowego położonego przy ulicy Fantastycznej w osiedlu Skarpa z przeznaczeniem na biuro- w tym miejscu w protokole umieszczono warunki najmu.
– wycinka drzew
Zarząd Spółdzielni na podstawie § 46 pkt 2 ppkt 1 Regulaminu udzielania zamówień na działce nr 19/7 przy ulicy Agatowej w osiedlu Poręba zlecił wycinkę drzew w ilości 16 szt. w tym 3 szt. dwupiennych i 1 szt. trzypiennego za kwotę 3 000 zł + VAT firmie Zakład Urządzeń i Utrzymania Zieleńców. Wycinkę drzew należy wykonać do 28.02.2013 r.
– udzielenia pożyczki wewnętrznej
Zarząd Spółdzielni odracza termin rozpatrzenia wniosku Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla SKARPA o zwiększenie pożyczki wewnętrznej o kwotę 350 tys. zł. stosując zasadę jej rozliczenia taką jak zastosowano w l kwartale 2012 r. tj. wydłużenie okresu jej spłaty nie zwiększając raty miesięcznej z uwagi konieczność wymiany instalacji gazowej w osiedlu, która to sprawa stała się priorytetowa ze względu na bezpieczeństwo mieszkańców.
Ad. 4
Zarząd Spółdzielni podjął poniżej przedstawione decyzje i uchwały w sprawach członkowsko – mieszkaniowych:
– wycofał z Rady Nadzorczej wnioski o pozbawienie członkostwa przez wykluczenie wobec 3 niżej wymienionych członków, którzy zmniejszyli stan zadłużenia poprzez wpłaty dokonane w styczniu 2013 r. – w tym miejscu w protokole umieszczono wykaz członków.
Ad. 5
Zarząd Spółdzielni podjął poniżej przedstawione decyzje i uchwały w sprawach pracowniczych:
– Zarząd zaakceptował poniższe rozliczenie – w tym miejscu w protokole umieszczono Rozliczenie środków ZFSS za 2012 r.
– Zarząd Spółdzielni podjął jednomyślnie – 3 za, uchwałę następującej treści – w tym miejscu w protokole umieszczono:
1. Uchwała nr 4/2013 Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie z dnia 05.02.2012 r. w sprawie: naliczenia i podziału środków zakładowego funduszu świadczeń socjalnych na poszczególne rodzaje działalności w 2013 r.
2. Załącznik nr 1 do uchwały Naliczenie środków na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych na 2013 r.
3. Załącznik nr 2 Plan podziału środków ZFŚS na poszczególne cele i rodzaje działalności w 2013 r.
Ad. 6
Nie rozpatrywano spraw w tym punkcie porządku obrad.
Na tym protokół zakończono.
Sporz. Zarząd Spółdzielni.