Protokół nr 17/ 2013
z posiedzenia Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
odbytego w dniu 23.04.2013 r.
Obecni:
– Prezes Zarządu – Ryszard Burski
– Zastępca prezesa ds. finansowych – Adam Ziółek
– Zastępca prezesa ds. eksploatacyjnych – Bożena Zielińska
– St. Specjalista ds. samorządowych – Anna Korzonek
Porządek posiedzenia:
1. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia,
2. Sprawy finansowe.
3. Sprawy eksploatacyjne.
4. Sprawy członkowsko mieszkaniowe.
5. Sprawy pracownicze.
6. Sprawy wniesione.
Ad.1
Protokół z poprzedniego posiedzenia przyjęto bez uwag, jednomyślnie – 3 za.
Ad. 2
Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski kierowników pionu finansowo – księgowego dot.
– przedłużenia terminu spłaty zaległości
Zarząd Spółdzielni oceniając wysokość zadłużenia członków i mieszkańców SM „Czuby” umieszczonych w wykazie, sytuację materialną rodziny, oraz biorąc pod uwagę poniższe aspekty: czy prośba w powyższej sprawie skierowana do Zarządu jest po raz pierwszy, czy też kolejny, czy prowadzone było wobec członka i osób zamieszkałych postępowanie sądowe, wydane nakazy zapłaty, postanowił wyrazić zgodę na spłatę zaległości w ratach:
– 1 osobie w terminie do 31.01.2014 r. za lokal użytkowy
– odstąpienia od naliczenia odsetek
Zarząd Spółdzielni po przeanalizowaniu sytuacji materialnej, zdrowotnej oraz innych wskazanych w podaniu zdarzeń w rodzinie członka i mieszkańców SM „Czuby” , postanowił odstąpić od naliczania odsetek:
– 1 osobom w wysokości 30%
– 1 osobie w wysokości 40%
– 1 osobie w wysokości 50%
– zwrotu nadpłaty
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na zwrot w kasie Spółdzielni nadpłaty:
– za garaż przy ulicy Jutrzenki w kwocie 55,87 zł z tytułu opłat eksploatacyjnych- w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe,
– z tytułu rozliczenia energii cieplnej za lokal przy ulicy Różanej w kwocie 1 199,19 zł – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe,
– spisania w koszty operacyjne Zarządu
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na spisanie kwoty 79,51 zł z tytułu opłat za miejsce parkingowe przy ulicy Sympatycznej 1a użytkowane przez byłego członka . W/w zbył mieszkanie nie podając nowego adresu- w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe.
Ad. 3
Z zakresu spraw techniczno – eksploatacyjnych Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski dot.
– przeprowadzenie przetargu
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na przeprowadzenie przetargu w trybie:
a) „zapytania o cenę” na wykonanie przeglądu instalacji elektrycznej w budynkach osiedla Widok i budynku administracyjno – warsztatowym w osiedlu Błonie. Zatwierdził skład komisji przetargowej zgodnie z propozycją zawartą we wniosku, oraz wykaz firm do których należy skierować zapytanie,
b) nieograniczonego na remont mikrobiologiczny części elewacji budynku przy ulicy Tymiankowej 48,50,52. Zatwierdził skład komisji przetargowej zgodnie z propozycją zawartą we wniosku.
c) „zapytania o cenę” na wykonanie remontu balkonów, remontu tarasów i gazonów kwiatowych , wymianę ekranów azbestowych na balkonach budynku przy ulicy Stokrotki 8. Zatwierdził skład komisji przetargowej zgodnie z propozycją zawartą we wniosku.
d) zlecenie firmie MARBUD wykonanie okładzin z płytek gres w korytarzu na parterze, we wiatrołapie, ścianie wiatrołapu fragmentów ściany klatki schodowej oraz pierwszego i drugiego biegu klatki schodowej w budynku mieszkalnym przy ulicy Szmaragdowej 30.
– wynajmu lokalu użytkowego
Zarząd Spółdzielni wyraził zgodę na wynajęcie lokalu użytkowego położonego przy ulicy Sympatycznej 10/2a z przeznaczeniem na pracownię malarską – w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe i warunki najmu.
Ad. 4
Zarząd Spółdzielni podjął poniżej przedstawione decyzje i uchwały w sprawach członkowsko mieszkaniowych:
– postanowił wystąpić do Rady Nadzorczej z wnioskiem o o wyrażenie zgody na wytoczenie powództwa cywilnego o nakazanie sprzedaży przysługującego byłym członkom spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego położonego w przy ul. Gościnnej w drodze licytacji na podstawie art. 1710 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o spółdzielniach mieszkaniowych (Dz. U. z2003 r. Nr 119, póz. 1116 z póżn. zm.).
W/w pomimo wezwań do zapłaty długu, nie wykonują prawomocnych orzeczeń Sądu, jak też nieskuteczna jest wobec nich egzekucja komornicza. Według wykazów księgowych nadal zalegają w opłatach kosztów eksploatacyjnych na kwotę – 34.196,78 zł (na dzień 30.04.2013 r.)- w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe.
Ad. 5
Zarząd Spółdzielni podjął poniżej przedstawione decyzje i uchwały w sprawach pracowniczych:
– z dniem 01.05.2013 r. przedłużył umowy o pracę z n/w pracownikami:
1. do dnia 02.08.2013 r. z pracownikiem zatrudnionym w wymiarze 1/2 etatu w Domu Kultury Os. „Błonie” z zachowaniem dotychczasowych warunków pracy i płacy.
2. zatrudnionym w wymiarze 1/2 etatu na czas nieokreślony na stanowisku inspektora ds. technicznych w osiedlu „Błonie” w tym miejscu w protokole umieszczono dane osobowe.
– z dniem 01.05.2013 r. powierzył pracownikowi stanowisko inspektora ds. ekonomicznych w adm. os. „Błonie” z zachowaniem dotychczasowych warunków pracy i płacy.
Ad.6
W terminie określonym w § 75 ust. 8 statutu , na 15 dni przed pierwszą częścią Walnego Zgromadzenia wpłynęły do Spółdzielni poniżej przedstawione projekty uchwał żądaniem zamieszczenia oznaczonych spraw w porządku obrad:
A) Projekty nie spełniające wymogów formalnych określonych w art. 83 ust. 11 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych i § 75 ust. 8 Statutu Spółdzielni, które nie były wywieszone do wiadomości członków i nie będą poddawane pod głosowanie. Wniosek podpisany przez mniej niż 10 członków Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.
1. w sprawie niezatrudniania pracowników, którzy nabyli prawa emerytalne lub rentowe.
§1
Mając na uwadze duże bezrobocie na terenie miasta Lublina, Walne Zgromadzenie Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie zobowiązuje Zarząd i Radę Nadzorczą do niezatrudniania w Spółdzielni osób, które nabyły prawa do renty bądź emerytury, „a obecnie pracują”
Projekt uchwały podpisany przez członków zam. w osiedlu Skarpa nie spełnia wymogów formalnych określonych w art. 83 ust. 11 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych i § 75 ust. 8 Statutu Spółdzielni. Wniosek został podpisany przez 12 osób, w tym jedynie 9 członków Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.
2. w sprawie opłat za odbitki kserograficzne dokumentów
Na podstawie art. 83 ust. 10 usm żądamy umieszczenia w porządku obrad najbliższego Walnego Zgromadzenia podjęcie Uchwały intencyjnej w sprawie wysokości opłat za odbitki kserograficzne dokumentów.
§1
Walne Zgromadzenie Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie zobowiązuje Zarząd do zmniejszenia kosztu odbitek kserograficznych za żądane Uchwały organów samorządowych i innych dokumentów do kwoty 0,15 zł. za stronę – ( zamiast pobieranej 1 zł)
Projekt uchwały podpisany przez członków zam. przy ulicy Szmaragdowej) nie spełnia wymogów formalnych określonych w art. 83 ust. 11 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych i § 75 ust. 8 Statutu Spółdzielni. Wniosek został podpisany przez 10 osób, w tym jedynie 7 członków Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.
3. w sprawie niezatrudniania pracowników, którzy nabyli prawa emerytalne lub rentowe.
§1
Mając na uwadze duże bezrobocie na terenie miasta Lublina, Walne Zgromadzenie Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie zobowiązuje Zarząd i Radę Nadzorczą do niezatrudniania w Spółdzielni osób, które nabyły prawa do renty bądź emerytury, „a obecnie pracują”
Projekt uchwały podpisany przez członków zam. przy ulicy Szmaragdowej nie spełnia wymogów formalnych określonych w art. 83 ust. 11 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych i § 75 ust. 8 Statutu Spółdzielni. Wniosek został podpisany przez 10 osób, w tym jedynie 7 członków Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.
4. w sprawie organizowania kolejnych Walnych Zgromadzeń
Walne Zgromadzenie Spółdzielni Mieszkaniowej Czuby w Lublinie zobowiązuje Zarząd do organizowania kolejnych Walnych Zgromadzeń w Lokalach znajdujących się na terenie poszczególnych osiedli. Tyle samo kosztują nas bilety za dojazdy na Watykańską, co udział w kosztach wynajęcia Sali. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia
Projekt uchwały podpisany przez członków zam. przy ulicy Szmaragdowej spełnia wymogów formalnych określonych w art. 83 ust. 11 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych i § 75 ust. 8 Statutu Spółdzielni. Wniosek został podpisany przez 11 osób, w tym jedynie 8 członków Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.
5. w sprawie powołanie Komisji Statutowej i szczegółowego rozliczenie kosztów utrzymania organów samorządowych:
Niżej podpisani członkowie Spółdzielni domagają się na podstawie art. 83 ust. 10 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych umieszczenia w porządku obrad najbliższego Walnego Zgromadzenia następujących spraw:
- W pkt. 8 porządku obrad Powołanie Komisji Statutowej – po jednej osobie z każdej części WZ z wyjątkiem członków oczekujących i Niskiej Skarpy.
- Szczegółowe rozliczenie kosztów utrzymania organów samorządowych:
a) Walne Zgromadzenie
b) Rada Nadzorcza
c) Rady Przedstawicieli Nieruchomości Rozliczenie powinno zawierać informację na temat:1) Wypłaconych wynagrodzeń: Przewodniczących, Z-ców, Sekretarzy i innych członków Prezydiów – ilość posiedzeń x wynagrodzenie.
2) Kosztów materiałów – odbitki ksero planów gospodarczych, analiz itp.
3) Kosztów art. konsumpcyjnych – kawa, herbata, inne napoje, słodycze, owoce itp.
Projekt uchwały podpisany przez członków zamieszkałych przy ulicy Szmaragdowej nie spełnia wymogów formalnych określonych w art. 83 ust. 11 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych i § 75 ust. 8 Statutu Spółdzielni. Wniosek został podpisany przez 10 osób, w tym jedynie 7 członków Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.
6. w sprawie podziału Walnego Zgromadzenia na części
Na podstawie art. 38 § l pkt. 10 ustawy Prawo spółdzielcze w związku z art. 83 ust. l ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych Walne Zgromadzenie SM„Czuby” postanowiło dokonać podziału Walnego Zgromadzenia w następujący sposób:
Osiedla „Skarpa” – 1 część
Osiedle „Ruta” – 1 część
Osiedle Łęgi – 1 część
Osiedle „Błonie” – 1 część
Osiedle „Widok” – 1 część
Osiedle „Poręba” – 1 część
Członkowie oczekujący – 1 część
§2
Uchwala wchodzi w życie z dniem podjęcia.
1. O ilości części Walnego Zgromadzenia decyduje tylko i wyłącznie Walne Zgromadzenie, a nie Rada Nadzorcza. Dzieląc Walne na części Rada Nadzorcza bezprawnie wkraczała w kompetencje Walnego Zgromadzenia wynikające z art. 83 ust. l ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych. Zmniejszenie ilości części Walnego obniży koszty jego organizacji. Na niektóre części Walnego Zgromadzenia przychodziło zbyt mało osób i nie możliwe było dokonanie wyboru Prezydium w ustalonym statutem składzie.
Projekt uchwały podpisany przez członków zamieszkałych przy ulicy Szmaragdowej nie spełnia wymogów formalnych określonych w art. 83 ust. 11 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych i § 75 ust. 8 Statutu Spółdzielni. Wniosek został podpisany przez 10 osób, w tym jedynie 7 członków Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.
7. dokonanie następujących zmian Statutu
§ 8a pkt. l ppkt. 2 otrzymuje brzmienie:
2) „prawo brania czynnego udziału w życiu spółdzielni oraz żądania rozpatrzenia przez właściwe organy spółdzielni wniosków dotyczących jej działalności”
Pkt. 2 otrzymuje brzmienie:
Członek ma prawo przysłuchiwać się wszystkim częściom Walnego Zgromadzenia.
Pkt. 3 otrzymuje brzmienie:
Koszt wykonania kserokopii dokumentu wynosi 15 gr. za stronę.
Pkt. 5 wykreślić
Uzasadnienie:
Grzywny, jakimi zostali ukarani w br. członkowie Zarządu dowodzą, że Spółdzielnia nie może odmówić wglądu do umów zawieranych z osobami trzecimi.
§73 pkt. 2 otrzymuje brzmienie:
„Walne Zgromadzenie zostaje podzielone na 14 części w następujący sposób:
Osiedla „Skarpa” – 3 części
Osiedle „Ruta” – 3 części
Osiedle „Łęgi” – 2 części
Osiedle „Błonie” – 2 części
Osiedle „Widok” – 2 część
Osiedle „Poręba” – l część
Członkowie oczekujący – l część
Pkt. 3 otrzymuje brzmienie „Rada Nadzorcza ustala zasady zaliczania członków do poszczególnych części Walnego Zgromadzenia.”
Uzasadnienie:
O ilości części Walnego Zgromadzenia decyduje tylko i wyłącznie Walne Zgromadzenie, a nie Rada Nadzorcza. Dzieląc Walne na części Rada Nadzorcza bezprawnie wkraczała w kompetencje Walnego Zgromadzenia wynikające z art. 83 ust. l ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych. Zmniejszenie ilości części Walnego obniży koszty jego organizacji. Na niektóre części Walnego Zgromadzenia przychodziło zbyt mało osób i nie możliwe było dokonanie wyboru Prezydium w ustalonym statutem składzie.
§ 83 pkt. l Rada Nadzorcza składa się z 91 osób – Przedstawicieli poszczególnych Nieruchomości.
Uzasadnienie:
Uprości to strukturę Sp-ni. Pozwoli także zlikwidować Rady Przedstawicieli Nieruchomości, które zostaną przekształcone w Radę Nadzorczą. Jednocześnie zmniejszą się koszty utrzymania organów samorządowych o utrzymanie obecnej Rady Nadzorczej ( 21 osób)
W takim licznym składzie Rada Nadzorcza zacznie realizować swoje funkcje kontrolne wobec Sp-ni, czego obecnie nie wykonuje.
§ 84 pkt. l otrzymuje brzmienie:
„Wyboru członków Rady Nadzorczej dokonaj ą członkowie Spółdzielniz poszczególnych nieruchomości wchodzących w skład danej części WalnegoZgromadzenia.”
§ 84 a pkt. l otrzymuje brzmienie:
„Kandydatów na członków Rady Nadzorczej Spółdzielni zgłaszają członkowie z poszczególnych nieruchomości wchodzących w skład danej części Walnego Zgromadzenia do Przewodniczącego danej części WZ.”
Wprowadza się pkt. 5 o treści:
„Na zgłoszonego kandydata głosują członkowie Spółdzielni z poszczególnych nieruchomości wchodzących w skład danej części Walnego Zgromadzenia, przy czym każda nieruchomość głosuje tylko za wyborem kandydata ze swojej nieruchomości.”
§ 87 pkt. l pkt. 36 należy wykreślić: „Uchylanie uchwał Rad Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli, o ile są one niezgodne z przepisami prawa, Statutu, uchwałami Walnego Zgromadzenia i Rady Nadzorczej, a także w przypadku zagrożenia interesu materialnego Spółdzielni. I zdanie następne.”
§ 88a otrzymuje brzmienie:
,,Za udział w posiedzeniach Rady Nadzorczej członkowie Rady otrzymują wynagrodzenie:
– Przewodniczący – w wy s. 20% minimalnego wynagrodzenia za pracę
– Członkowie Prezydium- w wy s. 15% minimalnego wynagrodzenia za pracę
– Członkowie Rady – w wy s. 15% minimalnego wynagrodzenia za pracę, o którym mowa w ustawie z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę/ Dz.U. Nr 200, póz. 1679 z późniejszymi zmianami, obowiązującego w miesiącu, za który wynagrodzenie wypłacono.
§ 103a do 103d dotyczące Rad Przedstawicieli Nieruchomości należy wykreślić.
§ 108 pkt. l pkt. 6 wykreślić.
Uzasadnienie:
Przepisy ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych nakładają obowiązek tworzenia tylko i wyłącznie funduszu remontowego nieruchomości.
Projekt uchwały podpisany przez członków zamieszkałych przy ulicy Szmaragdowej nie spełnia wymogów formalnych określonych w art. 83 ust. 11 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych i § 75 ust. 8 Statutu Spółdzielni. Wniosek został podpisany przez 10 osób, w tym jedynie 7 członków Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.
8. W sprawie: wprowadzenia zapisu ustalającego zasady wyboru członków Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla w statucie S.M. „CZUBY”.
W skład Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla nie mogą wchodzić osoby będące pracownikami Spółdzielni, oraz osoby będące z pracownikami, członkami Zarządu, lub kierownikami bieżącej działalności gospodarczej Spółdzielni w związku małżeńskim, albo w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej i w drugim stopniu linii bocznej.
Uzasadnienie:
Rada Przedstawicieli Nieruchomości, a tym samym jej członkowie pełnią role społecznej kontroli działań Administracji osiedla. Pełnienie tych funkcji, a jednocześnie bycie pracownikiem Spółdzielni jest w oczywistym konflikcie interesów.
Przykłady z Statutu:
– opiniowanie w sprawie zatrudniania, zwalniania kierownika osiedla i jego zastępcy, oraz kierownika domu kultury, a także sprawowanie nadzoru i kontroli nad działalnością Administracji Osiedla
– rozpatrywanie skarg na działalność kierownika administracji osiedla
– uchwalanie szczegółowych zasad rozliczania kosztów gospodarki zasobami mieszkaniowymi, remontów i kosztów utrzymania osiedla, oraz ustalanie wysokości opłat czynszowych i eksploatacyjnych za lokale mieszkalne, garaże i lokale użytkowe o przeznaczeniu gospodarczym, oraz dzierżawy terenu.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Projekt uchwały podpisany przez członków zamieszkałych przy ulicy Gościnnej nie spełnia wymogów formalnych określonych w art. 83 ust. 11 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych i § 75 ust. 8 Statutu Spółdzielni. Wniosek został podpisany przez 11 osób, w tym jedynie 8 członków Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.
Pismo z dnia 30.04.2013 r. podpisane przez 3 członków zamieszkałych przy ulicy Gościnnej nie spełnia wymogów formalnych § 75 ust. 9 statutu – nie jest poprawką do projektu uchwały.
B) Projekty spełniające wymogi formalne określone w art. 83 ust. 11 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych i § 75 ust. 8 Statutu Spółdzielni, które zostały na 14 dni przed pierwszą częścią Walnego Zgromadzenia wywieszone do wiadomości członków. Wnioski te zostały podpisane przez co najmniej 10 członków Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie.
1. w sprawie powołanie Komisji Statutowej i szczegółowe rozliczenie kosztów utrzymania organów samorządowych:
Do Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
Niżej podpisani członkowie Spółdzielni domagają się na podstawie art. 83 ust. 10 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych umieszczenia w porządku obrad najbliższego Walnego Zgromadzenia następujących spraw:
- W pkt. 8 porządku obrad Powołanie Komisji Statutowej – po jednej osobie z każdej części WZ z wyjątkiem członków oczekujących i Niskiej Skarpy.
- Szczegółowe rozliczenie kosztów utrzymania organów samorządowych:
a) Walne Zgromadzenie
b) Rada Nadzorcza
c) Rady Przedstawicieli Nieruchomości Rozliczenie powinno zawierać informację na temat:
1) Wypłaconych wynagrodzeń: Przewodniczących, Z-ców, Sekretarzy i innych członków Prezydiów – ilość posiedzeń x wynagrodzenie.
2) Kosztów materiałów – odbitki ksero planów gospodarczych, analiz itp.
3) Kosztów art. konsumpcyjnych – kawa, herbata, inne napoje, słodycze, owoce itp.
2. w sprawie podziału Walnego Zgromadzenia na części
Na podstawie art. 38 § l pkt. 10 ustawy Prawo spółdzielcze w związku z art. 83 ust. l ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych Walne Zgromadzenie SM„Czuby” postanowiło dokonać podziału Walnego Zgromadzenia w następujący sposób:
– Osiedla „Skarpa” – 1 część
– Osiedle „Ruta” – 1 część
– Osiedle Łęgi – 1 część
– Osiedle „Błonie” – 1 część
– Osiedle „Widok” – 1 część
– Osiedle „Poręba” – 1 część
– Członkowie oczekujący – 1 część
§2
Uchwala wchodzi w życie z dniem podjęcia
1. O ilości części Walnego Zgromadzenia decyduje tylko i wyłącznie Walne Zgromadzenie, a nie Rada Nadzorcza. Dzieląc Walne na części Rada Nadzorcza bezprawnie wkraczała w kompetencje Walnego Zgromadzenia wynikające z art. 83 ust. l ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych. Zmniejszenie ilości części Walnego obniży koszty jego organizacji. Na niektóre części Walnego Zgromadzenia przychodziło zbyt mało osób i nie możliwe było dokonanie wyboru Prezydium w ustalonym statutem składzie.
3. w sprawie opłat za odbitki kserograficzne dokumentów
Na podstawie art. 83 ust. 10 usm żądamy umieszczenia w porządku obrad najbliższego Walnego Zgromadzenia podjęcie Uchwały intencyjnej w sprawie wysokości opłat za odbitki kserograficzne dokumentów.
§1
Walne Zgromadzenie Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie zobowiązuje Zarząd do zmniejszenia kosztu odbitek kserograficznych za żądane Uchwały organów samorządowych i innych dokumentów do kwoty 0,15 zł. za stronę – ( zamiast pobieranej 1 zł)
4. w sprawie wykreślenia w całości zapisu w Statucie S.M.”CZUBY” paragrafu 87 ust. 1 pkt-u 6 który brzmi:
„ podejmowanie uchwał w sprawie zabezpieczenia kredytu w formie hipoteki na nieruchomości, dla potrzeb której przeznaczone będą środki finansowe pochodzące z kredytu, po uzyskaniu pisemnej zgody większości członków Spółdzielni, których prawa do lokali związane są z tą nieruchomością”
Uzasadnienie:
Większość mieszkań w nieruchomościach ma wyodrębnioną własność i założoną hipotekę, w tym na część z nich wzięto pożyczki zabezpieczone hipoteką, w związku z tym spłata ewentualnych kredytów spadnie na mieszkania nie zadłużone. Nie wspomnę o mieszkaniach obciążonych zaległościami czynszowymi.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Na podstawie art. 8 ust. 10 usm prosimy o umieszczenie w porządku obrad najbliższego Walnego Zgromadzenia podjęcie poniższej uchwały
5. w sprawie pozbawienia premii zarządu i Kierowników Administracji w 2013 r. za działania łamiące prawa członków i niezgodne z przepisami ustaw spółdzielczych.
Uchwała nr …. /2013 (intencyjna)
Walnego Zgromadzenia Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie
z dnia ……………….. 2013 r.
w sprawie: pozbawienia premii zarządu i Kierowników Administracji w 2013 r. za działania łamiące prawa członków i niezgodne z przepisami ustaw spółdzielczych.
§1
Walne Zgromadzenie Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby” w Lublinie zobowiązuje Rade Nadzorczą do nieprzyznawania w 2013 r. premii członkom Zarządu Spółdzielni : Ryszardowi Burskiemu, Bożenie Zielińskie, Adamowi Ziółkowi oraz Urszuli Cwiklińskiej za:
- Nieudostępnianie członkom Spółdzielni dokumentów, o których mowa w art. 81 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych, przez co Wyrokiem nakazowym zostali skazani na karę grzywny na podstawie art. 27 usm.
- Lekceważenie uchwał organów samorządowych Sp-ni i woli mieszkańców poprzez zdjęcie szlabanu przy nieruchomości Bursztynowa 29 i 31. Obciążenie Zarządu kosztami przegranego procesu w tej sprawie sygn. akt. IIC 227/12.
- Niegospodarne zarządzanie Spółdzielnią, poprzez opracowywanie planówgospodarczych zawyżających opłaty eksploatacyjne i bezzasadne tworzenie nadwyżki bilansowej, podczas gdy Spółdzielnia winna rozliczać się bezwynikowo.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
6. w sprawie przedstawienia szczegółowych kosztów spraw ujętych w pkt od 1 do 5 wniosku
Zarząd Spółdzielni Mieszkaniowej „Czuby”
Na podstawie art. 83 ust. l0 usm żądamy umieszczenia w porządku obrad najbliższego Walnego Zgromadzenia następujących spraw:
- Jako pkt. 7 porządku obrad: Przedstawienie szczegółowego rozliczenia kosztów zarządzania
- Jako pkt. 8 porządku obrad: Przedstawienie szczegółowego rozliczenia „kosztów mienia Spółdzielni” obejmującego koszt utrzymania poszczególnych budynków i terenów, wpływy z ich najmu lub dzierżaw oraz wpłacanych w czynszu odpisów.
- Jako pkt. 9 Rozliczenie remontów i konserwacji „mienia” Sp-ni – zakres rzeczowy i finansowy w rozbiciu na poszczególne lata.
- Jako pkt. 10 porządku obrad: Przedstawienie szczegółowego rozliczenia „ kosztów eksploatacji i zarządzania dla poszczególnych nieruchomości (póz. l opłat)
- Jako pkt. 11 porządku obrad : Przedstawienie szczegółowego rozliczenia konserwacji i przeglądów dla poszczególnych nieruchomości.
Sprawy wyszczególnione we wniosku zostaną omówione w pkt 11 a, o który został uzupełniony porządek obrad Walnego Zgromadzenia.
Porządek obrad Walnego Zgromadzenia w związku z pismem z dnia 19 kwietnia 2013 r. członków Spółdzielni zamieszkach w osiedlu Widok i Skarpa został uzupełniony o pkt 11 a w brzmieniu :
Informacja na temat rozliczenia kosztów:
– zarządzania,
– mienia spółdzielni,
– remontów i konserwacji mienia spółdzielni,
– eksploatacji i zarządzania dla poszczególnych nieruchomości,
– konserwacji i przeglądów dla poszczególnych nieruchomości,
– utrzymania organów samorządowych ( Walne Zgromadzenie, Rada Nadzorcza, Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla ).
Informacja dot. pkt 11a porządku obrad Walnego Zgromadzenia:
1. W sprawie: kosztów zarządzania, kosztów mienia spółdzielni, kosztów eksploatacji, konserwacji i przeglądów.
1) Koszty zarządzania stanowią kwotę 3.719.198 zł na które składają się poniższe koszty:
– amortyzacja środków trwałych – 42.151
– koszty administracyjne – materiały biurowe, piśmienne i do drukarek, naprawa, konserwacja i obsługa sprzętu komputerowego, prasa, środki czystości, usługi telekomunikacyjne, ZAIKS, abonament, znaczki, itp. – 435.822 i inne koszty – 281.664 (inwestycje przejęte), monitoring, konwój kasjera, ryczałt samochodowy, przesyłki listowe, wywóz nieczystości, serwis internetowy, bilety MPK, druki, dorabianie kluczy, pieczątki, itp.
– badanie bilansu i lustracja – 28.648
– podatki i opłaty, ZUS, PFRON, obowiązkowe składki na rzecz organizacji, ubezpieczenie majątku – 478.817
– koszty Rady Nadzorczej i Walnego Zgromadzenia – 199.253
– koszty pracownicze osobowe, bezosobowe – 2.214.104
– obowiązkowe świadczenia BHP – 38.739
Wysokość planowanych kosztów na dany rok uchwala Rada Nadzorcza, która również sprawuje nadzór i kontrolę ich wydatkowania.
2) Mienie jest mieniem wspólnym spółdzielni. Wykorzystanie środków przedstawia poniższa tabela:
Analiza wpływów i kosztów mienia spółdzielni za 2012
plan |
wykonanie |
||
BO |
362 299 |
||
WPŁYWY |
|||
1. |
lokale mieszkalne i garaże |
805 126 |
809 809 |
2. |
lokale użytkowe i dzierżawa terenu na mieniu (zgodnie z zawartymi umowami) |
958 580 |
1 057 926 |
3. |
parkingi strzeżone (Skarpa) |
397 027 |
364 947 |
WYDATKI |
2 160 733 |
2 594 981 |
|
1. |
obsługa i zarządzanie mieniem |
463 007 |
463 007 |
2. |
utrzymanie budynków własnych (media, wieczyste użytkowanie, podatek od nieruchomości, ubezpieczenia) |
84 300 |
84 300 |
3. |
remonty i konserwacja (w tym m.in.: nawierzchnie ulic i placów, koszenie i odżnieżanie, remont pomieszczeń itp) |
60 969 |
210 541 |
4. |
podatek od nieruchomości (teren) |
58 650 |
28 492 |
5. |
wieczyste użytkowanie gruntów (teren) |
138 200 |
102 892 |
6. |
lokale użytkowe i dzierżawa terenu na mieniu |
958 580 |
1 057 887 |
7. |
parkingi strzeżone (Skarpa) |
397 027 |
377 115 |
2 160 733 |
2 324 234 |
ZAPOTRZEBOWANIE NA REMONTY MIENIA SPÓŁDZIELNI NA ROK 2013
osiedle |
wyszczególnienie robót |
koszt robót |
ogółem osiedle |
koszt robót przyjętych do wykonania |
ogółem osiedle |
SKARPA |
ogrodzenie boiska przy hydroforni ul. Uśmiechu |
22 100 |
65 700 |
43 600 |
|
remont schodów przy lokalach użytkowych ul. Radości 4 |
13 000 |
13 000 |
|||
remont nawierzchni asfaltowych |
30 600 |
30 600 |
|||
RUTA |
remont dachu ul. Różana 1 |
10 000 |
1 072 698 |
10 000 |
270 019 |
remont opaski przy budynku ul. Różana 1 |
5 600 |
5 600 |
|||
docieplenie budynku ul. Różana 1 |
60 000 |
60 000 |
|||
remont nawierzchni parkingu przy Stokrotce |
899 598 |
194 419 |
|||
docieplenie budynku ul. Watykańska 4 |
97 500 |
||||
ŁĘGI |
remont nawierzchni asfaltowych |
18 500 |
28 500 |
18 500 |
18 500 |
doposażenie placu zabaw ul. Biedronki – Kaczeńcowa |
10 000 |
||||
BŁONIE |
remont elewacji budynku ul. Dragonów 2 |
60 000 |
328 000 |
14 000 |
|
wymiana obróbek blacharskich budynku ul. Dragonów 2 |
25 000 |
||||
remont pomieszczeń administracyjnych (sanitariaty) |
14 000 |
14 000 |
|||
remont naw. asfaltowej parkingu ul. Ułanów / Dragonów |
180 000 |
||||
wymiana krawężników parkingu ul. Ułanów / Dragonów |
49 000 |
||||
WIDOK |
remont elewacji budynku Bursztynowa 36 |
26 254 |
126 388 |
26 254 |
26 254 |
remont nawierzchni asfaltowych |
100 134 |
||||
PORĘBA |
remont tarasu nad magazynem administracyjnym |
30 000 |
30 000 |
30 000 |
30 000 |
OGÓŁEM SM CZUBY |
1 651 286 |
1 651 286 |
402 373 |
402 373 |
Złożone i zatwierdzone wnioski na Zarząd: |
|
– malowanie pomieszczeń zarządu | |
– słupki wygrodzeniowe ul. Watykańska 4 |
830 |
– elewacja budynku ul. Bursztynowa 36 |
16 800 |
Wysokość planowanych kosztów na dany rok uchwala Rada Nadzorcza, która również sprawuje nadzór i kontrolę ich wydatkowania.
3) W 2012 roku w budynkach i na terenie stanowiących mienie spółdzielni wykonano prace remontowe, konserwacyjne i przeglądowe o wartości 435.060 zł takie jak:
- Remont nawierzchni asfaltowych wraz z remontem nawierzchni parkingów strzeżonych w osiedlu Skarpa;
- Remont instalacji kanalizacyjnej na parkingu strzeżonym w osiedlu Skarpa;
- Wymiana stolarki okiennej i drzwiowej w lokalach użytkowych osiedla Skarpa;
- Zakończenie prac adaptacyjnych i wyposażenie archiwum;
- Kontynuacja wyposażenia pomieszczeń biurowych w zarządzie;
- Przeglądy elektryczne w administracji, domu kultury i lokalach użytkowych osiedla Ruta;
- Naprawa urządzeń łazienkowych i wymiana wyposażenia DK Ruta;
- Remont nawierzchni parkingu i oznakowanie przy pawilonie Stokrotka;
- Remont podłogi w sali DK Łęgi;
- Projekt i docieplenie budynku administracyjnego w osiedlu Łęgi, budowa wiaty oraz montaż sygnalizatora ochrony;
- Remont dachu hydroforni przy ul. Biedronki;
- Przegląd instalacji elektrycznej pomieszczeń administracyjno – warsztatowych w osiedlu Błonie;
- Remont nawierzchni ciągów pieszo – jezdnych w osiedlach;
- Konserwacja zieleni w osiedlach;
- Zimowe utrzymanie dróg i terenów.
Wysokość planowanych kosztów mienia na dany rok uchwala Rada Nadzorcza, która również sprawuje nadzór i kontrolę ich wydatkowania.
4) Spółdzielnia posiada 123 nieruchomości. Wyniki za rok obrotowy 2012 na poszczególne nieruchomości znajdują się w dodatkowych materiałach na Walne Zgromadzenie w postaci wydruku komputerowego z programu FK do wglądu w administracjach osiedli.
Natomiast szczegółowe rozliczenie kosztów eksploatacji i zarządzania wszystkich nieruchomości danego osiedla są do wglądu i znajdują się w administracjach osiedli i w Zarządzie spółdzielni.
Plany na poszczególne nieruchomości osiedli uchwalane są przez Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedli, które przedstawiane są Radzie Nadzorczej do uchwalenia jako Plan gospodarczo – finansowy Spółdzielni. Rada Nadzorcza sprawuje nadzór i kontrolę ich wydatkowania.
5) Rozliczenie kosztów konserwacji i przeglądów nieruchomości danego osiedla jest do wglądu i znajduje się administracjach osiedli i w Zarządzie spółdzielni.
II. W sprawie: kosztów utrzymania organów samorządowych.
Ad. 2) Koszty utrzymania organów samorządowych:
a) Walne Zgromadzenie 43.009,50 zł
b) Rada Nadzorcza 125.000 zł
– Koszty materiałów, konsumpcji, obsługi itp. 74.253 zł
c) Rady Przedstawicieli Nieruchomości – 371.567,50 zł w tym:
– diety:
* Skarpa 86.337,50 zł
* Ruta 63.375,00 zł
* Łęgi 49.792,20 zł
* Błonie 38.250,00 zł
* Widok 75.600,00 zł
* Poręba 48.375,00 zł
Zgodnie z § 88a statutu spółdzielni członkowie Rady otrzymują za udział w posiedzeniach Rady Nadzorczej wynagrodzenie w formie miesięcznego ryczałtu w wysokości:
– przewodniczący Rady Nadzorczej – 50% minimalnego wynagrodzenia za pracę,
– członkowie prezydium Rady – 45 % minimalnego wynagrodzenia za pracę,
– członek Rady Nadzorczej – 40 % minimalnego wynagrodzenia za pracę,
o którym mowa w ustawie z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (Dz.U. Nr 200, poz. 1679 z późn. zm. ), obowiązującego w miesiącu za który wynagrodzenie wypłacono.
Zgodnie § 103d statutu spółdzielni za udział w posiedzeniu Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla przyznawane będzie wynagrodzenie w formie miesięcznego ryczałtu w wysokości:
– przewodniczący Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla – 40% minimalnego wynagrodzenia za pracę,
– członkom prezydium Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla – 35 % minimalnego wynagrodzenia za pracę,
– członek Rady Przedstawicieli Nieruchomości Osiedla – 30 % minimalnego wynagrodzenia za pracę,
o którym mowa w ustawie z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (Dz.U. Nr 200, poz. 1679 z późn. zm.).
Na tym protokół zakończono.
Sporz. Zarząd Spółdzielni.